هدایت شده از منتظران محبوب
🔴جشن تاج گذاری یا عیدالزهرا سلام الله علیها 🔴
در کتاب میر مهر به نقل از آیت الله العظمی وحید خراسانی آورده است:
اين روش فرزندان پادشاهان و سلاطين ظلم و جور است كه به دنبال مرگ پدر بودند تا خود به فرمانروايي برسند، در كجاي تاريخ ديده ايد فرزندان ائمه از شهادت پدر بزرگوارشان خوشحالي كنند؟! يا صحابي آنها به آنان شادباش بگويند؟!
آیا صحابی امام حسن (عليه السلام) از اينكه با شهادت اميرالمؤمنين (عليه السلام) به امامت رسيدند به ايشان تبريك گفتند؟! آیا به امام حسين (عليه السلام) از اينكه پس از مسموميت برادر به امامت رسيدند تبريك گفتند؟! پس از عاشورا به امام سجاد (عليه السلام) تبريك و شادباش گفتند؟!
به كدام يك از ائمه روز بعد از شهادت پدرشان، به امامت رسيدن شان را تبريك گفته اند؟!
آيا ما بايد به امام زمان صلوات الله عليه از اينكه پدرشان به شهادت رسيده اند و ايشان به مقام امامت واصل شده اند تبريك و شادباش بگوييم؟! مگر نه اينكه با غم اهل بيت غمگين و با شادي اهل بيت شاد باشيم؟! نگذاريد دشمنان مفهوم اين عيد بزرگ، عید الزهرا را برايمان عوض كنند.
📚 (میر مهر، ص۲۴۳)
#عید_الزهرا
🔥کار تربیتی اهل بیت علیهم السلام برای عمر و ابوبکر
☄به بچه ها میگوییم دشنام و لعن را روانه آن دو کنید
💐امام صادق علیه السلام در جواب کُمَیت شاعر اهل بیت:
🥀هر گناهی در اسلام بشود تا قیام قائم، به گردن آن دو نفر است.
⚔و ما بنی هاشمیان کوچک و بزرگ خویش را به دشنام دادن به آندو و بیزاری جستن از آندو امر میکنیم...
🔥عن الکمیت قال: أَسْأَلُکَ عَنِ الرَّجُلَیْنِ
فَقَالَ [الصادق علیه السلام] یَا کُمَیْتَ بْنَ زَیْدٍ
مَا أُهَرِیقَ فِی الْإِسْلَامِ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَ لَا اکْتُسِبَ مَالٌ مِنْ غَیْرِ حِلِّهِ وَ لَا نُکِحَ فَرْجٌ حَرَامٌ إِلَّا وَ ذَلِکَ فِی أَعْنَاقِهِمَا إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ حَتَّی یَقُومَ قَائِمُنَا
⚔وَ نَحْنُ مَعَاشِرَ بَنِی هَاشِمٍ نَأْمُرُ کِبَارَنَا وَ صِغَارَنَا بِسَبِّهِمَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمَا.
📚رجال الکشی، ص۱۳۵
📚معجم رجال الحدیث (آیت الله خوئی) ذیل عنوان الکمیت بن زید
📚بحار الانوار، ج۴۷، ص۳۲۳
📚عوالم العلوم، ج۲٠،ص۹۹۲
📚روضات الجنات، ج۶ ص۵۶
Mohammad Fosouli - FARSIMAN.IRFosouli-EidGhadir1399.mp3
زمان:
حجم:
3.87M
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد
ثم الثانی و الثالث و الرابع ...
عشق حیدر درّ نایابه ...
#عید_الزهرا
#عمرکشون
#یافاطمه
#لعن
#صنمی_قریش
امروز سالگرد آخرین غسل ابوبکر است.
برخی از عامه عمیاء ذکر کردند که در ۷جمادی الثانیه در هوای سرد، ابابکر غسلی کرد، و مریض شد و ۱۵ روز در بستر مرض افتاد و در نهایت در روز ۲۲جمادی الثانیه به درک واصل شد..
#ابوبکر #غسل_آخر #غسل_در_سرما #خداروشکر #لعنه_الله #عمرکشون #ابوبکرکشون
📚تقویم الشیعه ص۲۲۲: به نقل از
📚تأریخ الخلفاء ۸۱، و
📚بحارالانوار ج۲۹ ص۵۲۱
🔥عائشه میگوید:
پدرم ابوبکر شروع مریضی اش با غسلی بود که در روز سرد انجام داد (۷جمادی الثانیه سال۱۳ ه.ق) سپس پانزده روز تب و مرض کشید ، در این مدت نمازی اقامه نمی کرد {در مسجد} تا وفات یافت..
📚تاریخ الخلفاء للسیوطی ص۱۶۸
سیوطی در تاریخ الخلفاء بعد از نقل مریضی 15 روزه ابابکر که در همان مرض هلاک شد، روایاتی نقل میکند که در آن به تعیین جانشینی عمر بن خطاب توسط ابوبکر مریض می پردازد ..
مانند این روایت:
هنگامی که مریضی ابوبکر سنگین شد، از پنجره ای به مردم اشراف پیدا کرد و به آنان گفت: ایها الناس من عهد و وصیتی کرده ام، آیا بدان رضایت دارید؟
مردم گفتند: راضی هستیم ای جانشین رسول خدا
در این هنگام علی برخواست (آره جون دلتون؛ خدا همه دروغگو هارو لعنت کنه) و گفت: ما راضی نمی شویم به آن عهد و وصیت مگر آنکه جانشینی عمر باشد
ابوبکر {که از خوشحالی پروازش گرفته بود} گفت: بله همانا جانشینی عمر است...
📚تاریخ الخلفاء للسیوطی ص۱۷٠
سیوطی در قضیه تعیین جانشینی عمر توسط ابوبکر به اعتراض برخی از صحابه هم اشاره کرده که به ابومکر گفتند :
جواب خدا را چگونه می خواهی بدهی وقتی از تو سوال بپرسد در مورد جانشینی عمر در حالی که می دانستی او خشن است؟
ابوبکر گفت:
آیا مرا به وسیله خدا می ترسانید؟؟؟
من میگویم : خدایا بهترین بنده ات را جانشین خود ساختم...
سپس دستور داد عثمان جانشینی عمر را بنویسد و به بقیه اعلام کنند...
📚تاریخ الخلفاء للسیوطی ص۱۶۹
سوالی که اینجا پیش می آید اینست که:
🤷♂ چطور وصیت ابوبکر در مریضی مرگش قبول شده،
⚔ولی وصیت پیغمبر را که میخواست ضامن هدایت و عدم گمراهی امت شود را نپذیرفتن
😡و همین عمر گفت: ان الرجل لیهجر...
#تبعیض_سازمان_یافته #عمر #عمرکشون #ابوبکر
هدایت شده از منهاج الولاية
💥 آیا زندگی جز این است ⁉️
🔹... بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْبَصْرِیِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ تَقْعُدُونَ فِی الْمَکَانِ فَتُحَدِّثُونَ وَ تَقُولُونَ مَا شِئْتُمْ وَ تَتَبَرَّءُونَ مِمَّنْ شِئْتُمْ وَ تَوَلَّوْنَ مَنْ شِئْتُمْ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ وَ هَلِ الْعَیْشُ إِلَّا هَکَذَا.
✍🏻 اسماعيل بصرى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمودند: آیا ميتوانيد در مجلسى بنشينيد و حديث بگوئيد و آنچه را خواهيد اظهار كنيد و از هرکس خواهيد بيزارى جوئيد و به هرکس خواهيد اظهار دوستى نمائيد؟ گفتم: آرى، فرمودند: آيا زندگی جز اين است؟
📚 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني جلد : 8 صفحه : 229
🖋 با توجه به روايات دیگر، ظاهرا مقصود امام علیه السلام این است که مجالس خصوصی خود را ترک مکنید، زیرا آنجا برای ابراز ولایت و برائت و معارف دین آزادید و میتوانید بدون ملاحظه، بحث و گفتگو کنید. روشن است که چنین فضایی در رشد فکری و عقیدتی و فقاهتیِ ما بسیار مؤثر است. زیرا به امر اهل بیت علیهم السلام در مجالس عمومی #تقیه و ملاحظه باید نمود و نمیتوان هر مطلبی را بیان کرد. اما مجالس خصوصی چنین منعی ندارد. حالا این مجالس خصوصی یا با شیعیان است، یا با اهل خانه و بیان معارف دين برای آنها؛ این است که امام درباره چنین محافلی آن تعبیر اعجابانگیز را بیان فرمودند.
✅ براستی چنین است، چرا که تغذیه روح و جان هر شیعه، ولایت و برائت است، و حیات ما متوقف بر این دو مهم میباشد. آری زندگی برای هر شیعه، یعنی تقویت ولایت و برائت و #طلب_علم و تفقه برای احیای دین و مذهبش.
(اللهم فقهنا في الدين)
#طلب_علم
#هل_العیش_هکذا
@Menhajol_velayat