eitaa logo
کتیبه و پرچم باب الحرم
10.2هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
46 ویدیو
568 فایل
🔸کانال فروشگاه محصولات فرهنگی↶ @babolharam_shop ثبت سفارش 👇 @babolharam_shop_admin شماره تماس: 📞09052226697 ☎️ 02155970902 ☎️ 02155970903 آدرس: شهرری خیابان آستانه نبش کوچه شهید رجبی پلاک 50 فروشگاه بابُ الحَرَم
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌷﷽🌷🍃 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ : *استادحاج رسول چهارمحالی* 🍃🍂🍃 سبک بوی گل سوسن و یاسمن آمد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅بند1⃣✅ (((ولادت امام زمان عج))) بوی گل نرگس و یاسمن آمد وقت سحر بلبلٍ خوش سخن آمد یوسف زهرا رسید منجی خاتم گل به گلستان ببین در چمن آمد دامنٍ نرگس شده پر گل و گلشن چشم همه شیعیان به مهدی روشن حجت ثانی عشر رسیده از راه عطر گل فاطمه ای گل سوسن مرغٍ دلم پر زده سمت جمکرون ورد لبم این شده یاصاحب زمون موسم شادی رسید عالم بالا باز غرق شادی شده کل کهکشون 🍃🍁🍃 ✅بند2⃣✅ (((ولادت حضرت رقیه س))) شهر مدینه شده غرقٍ گل یاس اومده بانوی عشق خدای احساس بوسه زند بر رخش شاه شهیدان زینت دوش عمو حضرت عباس فخرٍ زنان جهان دختر ارباب در آسمان میدرخشد گل بی تاب زلال و پاک و مطهر همچو زهرا رفته به سجده حسین درون محراب شام سیاه مرا صبح سحر شد مژده بدید عاشقان فخر بشر شد ماه دمشق آ مده رقیه خاتون نور دل آرای عشق دیده به تر شد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم..: 😭 ♦ _کرامت خوانی ♦️جریان ۴هزاراشرفی امام حسین(ع)به مردسائل وگریه برحسین◾ ◾ بسیار شنیدنی پنج شنبه۲۲_اسفندماه_کرمانشاه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم شنیدنی جاثلیق نصاری ومجلس یزید و سربریده سیدالشهدا ◾ دوشنبه۴_فروردین۹۹_کرمانشاه مداح،،
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم..: 😭 ♦ _کرامت خوانی ♦️جریان کشتن امام حسین وقتل صبر◾ ◾ بسیار شنیدنی پنج شنبه۲۲_اسفندماه_کرمانشاه
🌹 صلی الله علیکِ یا سیدتی یا رقیه 🌹 با توجه به سوالات برخی عزیزان و درخواست بارگذاری مطالب مربوط به ولادت حضرت رقیه سلام الله علیها، باستحضار می رساند علی الظاهر مطلبی پیرامون ولادت ایشان موجود نیست و تاریخ ولادت ایشان در ماه شعبان دارای سند و مدرک معتبر نبوده و جلساتی که برگزار شده و می شود، من باب بزرگداشت و یادبود و مانند آن است. استاد بندانی نیشابوری هم در کتاب ریحانه کربلا تصریح کرده اند که "قول قاطعی که برای روز ولادت به آن استناد شود، وجود ندارد." امیدواریم خداوند همه ما را اهل عمل عالمانه و توسل عاشقانه به این ذوات مقدسه قرار بدهد.
⛔️شبهه‌های کرونایی⛔️ شبهه ۲: ♨️چرا علمای ربانی و مراجع که نائب امام زمان (عج) هستند از ایشان راه درمان این بیماری را نمی پرسند؟ 🔰پاسخ اجمالی: انبیا و امامان در حوزه رسالتی که داشتند، از علوم لدنی بالفعل برخوردار بودند ولی در سایر حوزه ها، از علم لدنی بالقوه برخوردار بودند و اگر از خدا می خواستند و خدا مصلحت می دید، در اختیارشان قرار می داد. به همین جهت، بسیاری از آن ها بااینکه مریض می شدند و حتی گاهی بیماران را شفا می دادند، اما برای خودشان از این علوم استفاده نمی کردند و از طبیب بهره می بردند. همچنین، روشن می شود چرا متون دینی با اینکه دربردارنده آموزه های بهداشتی و پزشکی است، اما هیچ گاه ادعای جامعیت و بی نیازی از پزشکان را ندارد. حال، روشن می شود که چرا فقیهان که نائب عام امام زمان (عج) هستند و از طریق متون دینی، به فهم و اجرای دین می پردازند، ادعای علم پزشکی ندارند و همیشه علم پزشکی و طبیبان را مورد تکریم و احترام قرار داده و از دستورات پزشکی تبعیت کامل می نمودند. 🔰پاسخ تفصیلی: ❇️مقدمه: دین مجموعه معارف وحیانی برای هدایت انسان ها است و به همین جهت، بخشی از مردم چنین انتظاری را پیش می کشند که اگر دین اسلام، کامل و جامع است، باید دربردارنده درمان بیماری ها باشد؛ و یا اگر فقیهان دین‌شناس هستند و یا نائب امام زمان (عج) هستند، باید از شیوه درمان بیماری ها نیز باخبر باشند. در ادامه، با ارائه نکاتی روشن می کنیم که این انتظار از دین اسلام و فقهای عظام، انتظار ناموجهی است: ❇️نکته اول: درست است که فقها نائب امام اند ولی این نیابت فقط برای فهم دین و اجرای آن است (1). فقیهان دین را از طریق عقل، قرآن، روایت معتبر و اجماع، مورد شناسایی قرار می دهند و هیچ یک ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) و دریافت معارف دینی از ایشان را ندارند. بنا بر باور شیعیان، فقیهان نائب عام هستند نه نائب خاص. نیابت خاص، اختصاص به غیبت صغرا داشته است و پس از تمام شدن آن دوران، عالمان و مراجع، نایب عام اند؛ یعنی امام زمان (عج) به صورت عام و بدون ذکر نام کسی و یا ارتباط مخفیانه با او، به فقیهان نیابت داده که از منابعی که در دست دارند، دین را بشناسند و به مردم معرفی کنند. ❇️نکته دوم: بنابر روایات اعتقاد داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (سلام الله علیهم) علم ما کان و ما یکون دارند (2) یعنی به همه گذشته و آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد علم دارند (مگر موارد خاص چون زمان روز قیامت) و از تمام امور آسمانی و زمینی آگاه هستند. لیکن این علم در برخی مسائل بالفعل است و در برخی عرصه ها بالقوه؛ یعنی اگرچه تمام علومشان از جانب خداوند است، اما برخی علومشان را خداوند از ابتدا و بدون اینکه ایشان آن را درخواست کنند به ایشان داده، اما برخی علوم را به محض اینکه دانستن را اراده کنند و خدا مصلحت بداند، به ایشان می دهد و ایشان را آگاه می سازد. (3) به نظر می رسد انبیاء و امامان نسبت به آنچه هدف اصلی از بعثت و برگزیده شدن ایشان است (هدایت به راه درست زندگی توحیدی) علومشان بالفعل است ولی در سایر مسائل، بالقوه است؛ یعنی مثلاً در خصوص احکام و تعالیم اعتقادی یا شریعت در پاسخ هرگز تعلل نکرده یا ابراز بی اطلاعی نمی کردند اما درجایی که خارج از حیطه رسالت اصلی ایشان بوده علمشان بالفعل نبوده و متوقف بر اراده کردنشان است، یعنی هرگاه اراده می کردند خداوند ایشان را نسبت به آن مسئله آگاه می نمود. ازاین رو، ادعای ما این نیست که امامان و انبیای الهی، تمام امور پزشکی را در قرآن و روایات بیان کرده اند؛ همچنین، ادعای ما این نیست که اگر به محضر آن ها شرفیاب شویم و از آن ها چنین سؤالاتی را بپرسیم، قطعاً جواب ما را می دهند چراکه این امور از حوزه رسالت و وظایف آن ها بیرون است و تنها در موارد خاصی از این علوم سخن می گفتند و یا از آن به شکل غیبی اطلاع می یافتند
❇️نکته سوم: انبیا و اصحابشان مصائب طبیعی و انسانی بسیاری داشته اند. چنان که حتی اقوام پیشین انبیای بسیاری را به شهادت رسانده اند. (4) ازجمله ی این مصائب، بیماری است. داستان بیماری برخی از انبیا مانند حضرت یعقوب، ایوب، یونس و... ع در قرآن کریم مشهور است. (5) بیماری وفات رسول الله (ص)، بیماری امیرالمؤمنین (ع) پیش از فتح خیبر، بیماری امام سجاد (ع) در کربلا از نمونه بیماری های شدید معصومان (ع) است که در تاریخ و اخبار شهرت بسیار یافته است. بنا بر برخی اخبار رسول خدا (ص) دست بر سنگی نهاد و عقربی ایشان را گزید. (6) هرچند این ذوات مقدس توصیه هایی برای مقابله با بیماری های جسمی و روحی، داده اند (7) و خودشان نیز قدرت شفا دادن بیماران رادارند اما خودشان به پزشک نیز مراجعه می کردند مثلاً: اثیر بن عمرو بن هانی طبیب یهودی ای به بالین امام علی (ع) آورده شد، درحالی که سه امام آنجا حضور داشتند، هم خود امام علی (ع)، هم امام حسن (ع) و هم امام حسین (ع). (8) 🔰نتیجه: کوتاه سخن این که انبیا و امامان در حوزه رسالتی که داشتند، از علوم لدنی بالفعل برخوردار بودند ولی در سایر حوزه ها، از علم لدنی بالقوه برخوردار بودند و اگر از خدا می خواستند و خدا مصلحت می دید، در اختیارشان قرار می داد. به همین جهت، بسیاری از آن ها بااینکه مریض می شدند و حتی گاهی بیماران را شفا می دادند، اما برای خودشان از این علوم استفاده نمی کردند و از طبیب بهره می بردند. همچنین، روشن می شود چرا متون دینی بااینکه دربردارنده آموزه های بهداشتی و پزشکی است، اما هیچ گاه ادعای جامعیت و بی نیازی از پزشکان را ندارد. حال، روشن می شود که چرا فقیهان که نائب عام امام زمان هستند و از طریق متون دینی، به فهم و اجرای دین می پردازند، ادعای علم پزشکی ندارند و همیشه علم پزشکی و طبیبان را موردتکریم و احترام قرار داده و از دستورات پزشکی تبعیت کامل می نمودند. 🔳پی نوشت ها: 1. مثلاً: «الْعُلَمَاءُ أُمَنَاءُ وَ الْأَتْقِیاءُ حُصُونٌ وَ الْأَوْصِیاءُ سَادَةٌ». کلینی، الکافی، ص 33. 2. کلینی، الکافی، ج 1، ص 260. 3. همان، ص 257. 4. برای نمونه، رک: بقره، آیه 61، 87، 91؛ آل عمران، آیه 21 و 112؛ مائده، آیه 70. 5. یوسف، آیه 84، 96؛ الأنبیا، آیه 83؛ ص، آیه 41؛ صافات، آیه 145؛ الشعراء، آیه 80. 6. شیخ طوسی، تهذیب الأحکام، ج‏5، ص 366. 7. محمد بن مسلم گوید:«از امام پرسیدم، چون و با در سرزمینی افتد، آیا از آن کناره گیری کنیم؟ پس فرمود: چه اشکالی خواهد داشت که از و با بگریزی؟» الأصول الستة عشر، شبستری، ص 150، من کتاب العلاء بن رزین. شبیه این روایت در این منبع نیز آمده است: شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 2، ص 520 و شیخ صدوق، معانی الأخبار، ص 254.6. البته بوده اند فقیهان نام آشنایی که پزشک بوده اند. ولی گستره منصب حقوقی فقاهت، دین مردم است. 8. «انه جمع لعلی ع أطباء الکوفة یوم جرح فلم یکن اعلم بجرحه من اثیر بن عمرو بن هانی السکونی و کان ابصرهم بالطب و کان متطببا صاحب کرسی یعالج الجراحات» امین، اعیان الشیعه، ج 1، ص 532. 📌منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
امام علی (ع) در نامه‏ای که به عثمان بن حنیف فرماندار بصره نوشته‏اند، می‏فرماید که: در ناز و نعمت زیستن و از سختی‏ها دوری گزیدن موجب ناتوانی می‏گردد و زندگی در شرایط دشوار، آدمی را نیرومند و چابک می‏سازد و جوهر هستی او را آبدیده و توانا می‏گرداند، در قسمتی از آن نامه آمده است: «درخت بیابانی چوبش سخت‏تر است و درخت‏های سبز و خرم پوستشان نازک تر و گیاهان بیابانی شعله آتششان افروخته‏تر و بادوام‏تر است.»(6) قرآن کریم به این انگیزه در امتحان خداوند تصریح می‏کند و می‏فرماید: «وَ لِیبْتلی اللّهُ ما فی صُدرِوکم وَ لِیمَحِّصَ ما فی قُلُوبِکم و اللّهُ علیمٌ بِذاتِ الصُّدورِ (7)؛ و تا خداوند آنچه را که در سینه‏های شماست بیازماید و آنچه در دل های شماست، مصفا سازد و خداوند ازآنچه در سینه‏ها است آگاه است». درنتیجه امتحان الهی که نتیجه آن تکامل و رشد انسان است، اختصاصی به بزرگ سالان و افراد بالغ ندارد و از جهات منافعی که دارد، کودکان نیز می توانند در معرض آزمون الهی قرار گیرند تا رشد کرده و متکامل شوند. ❇️نکته چهارم: هیچ کس مدعی آن نیست که اتفاقات و مناسبات عادی در این دنیا عادلانه بوده و باید به دنبال عدل محض در همین عالم بود! بلکه برعکس باید توجه داشت که اساساً عالم دنیا ظرفیتی برای چنین حدّ از عدالت را ندارد و ناگزیر باید بر این باور باشیم که در جهانی دیگر، عدل الهی به شکل کامل، ظهور و بروز خواهد یافت. اتفاقاً آنچه به عنوان مقدمه «برهان عدالت» برای اثبات زندگی پس از مرگ ارائه شده است، همین مطلب است. در همین راستا، به رنج دیدگان وعده داده شده که در سرای دیگر، به واسطه رنجی که تقصیری در آن نداشته اند، از اجر و پاداش برخوردار گردند. امام صادق (ع) درباره پاداش برخی مصائب در زندگی انسان  که از مصادیق آن بیماری است، می فرماید: «لَوْ یعْلَمُ الْمُؤْمِنُ مَا لَهُ مِنَ الْأَجْرِ فِی الْمَصَائِبِ لَتَمَنَّی أَنَّهُ قُرِّضَ بِالْمَقَارِیضِ؛ چنانچه مؤمن مى دانست که در مصیبت هایش چه مقدار پاداش دارد، هرآینه آرزو مى کرد که «اجزاى بدنش» با قیچى چیده و قطعه قطعه شود.»(8) 🔰نتیجه: کوتاه سخن این که ظهور و شیوع یک بیماری همواره به معنای عملکرد بدانسان و یا عذاب الهی نیست تا گفته شود چرا کودکان عذاب می شوند بلکه بخشی از بلایا ناشی از مداخله انسان و یا عملکرد طبیعی اشیاء است و برخی نیز به منظور امتحان و تعالی. درمجموع، اگر به کودک شرّی وارد شد که تقصیری در آن نداشت، قطعاً خداوند آن را برایش در دنیا یا آخرت جبران می نماید.     🔳پی‌نوشت‌ها: 1. روم، آیه 41. 2. جوادی آملی، عبدالله، اسلام و محیط زیست، نشر اسراء، چاپ اول، 1386، ص 185. 3. نساء، آیه 9. 4. فجر، آیه 15-17. 5.جوادی آملی، عبدالله، تفسیر تسنیم، نشر اسراء، ج 8، ص 485. 6. سید رضی، نهج البلاغه، انتشارات مشهور، 1379، نامه 45. 7. آل عمران، آیه 154. 8. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ترجمه سید جواد مصطفوی، تهران، انتشارات علمیه اسلامیه، ج 2، ص 255 📌منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
⛔️شبهه‌های کرونایی⛔️ شبهه ۳: ♨️اگر بیماری کرونا برای عذاب یا امتحان ما است، کودکان چه تقصیری دارند؟ آیا این عادلانه است؟ آیا خداوند واقعاً عدالت را رعایت کرده است؟ 🔰پاسخ اجمالی: ظهور و شیوع یک بیماری همواره به معنای عملکرد بد انسان و یا عذاب الهی نیست؛ بلکه گاهی به منظور امتحان انسان ها و حتی کودکان است. همچنین، ممکن است شرور و بیماری، نتیجه طبیعی رفتار انسان ها یا طبیعت باشد و چون جهان، یک کل به هم پیوسته است، کودکان نیز از عملکرد بد یک انسان و یا رفتار طبیعت، استثناء نمی شوند. البته خداوند در این گونه موارد، برای بی گناهان، «اعواض»(پاداش) در دنیا و آخرت در نظر گرفته است.   🔰پاسخ تفصیلی: خداوند از طریق بیماری و شرور و سختی ها، گاهی انسان ها را عذاب یا امتحان می کند؛ از این رو، این سؤال پیش می آید که چرا خداوند که عادل است، مانع از تسرّی این اتفاقات ناگوار به کودکان نمی شود؛ کودکانی که پاک و بی گناه اند و آمادگی لازم برای این امتحانات سخت را نیز ندارند. در ادامه، با ارائه نکاتی به این پرسش پاسخ می دهیم: ❇️نکته اول: هرچند ممکن است یکی از عوامل بیماری و دشواری در زندگی، عدم اطاعت از فرامین الهی و در حقیقت مکافات اعمال بد انسان باشد ولی این گونه نیست که هر جا بیماری وجود دارد، مصداقی از مصادیق «عذاب الهی» است! آری، برخی از این اتفاقات ناگوار، منشأ انسانی داشته و عملکرد انسان ها در نوع مناسبات و اتفاقاتی که در یک منطقه و یک دوره می افتد، مؤثر است. همچنانکه قرآن کریم در این خصوص می فرماید: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فىِ الْبرَّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کسَبَتْ أَیدِى النَّاسِ لِیذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِى عَمِلُواْ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ (1)؛ به سبب اعمال مردم، در برّ و بحر فساد آشکار شد تا جزاى بخشى از اعمالى را که انجام داده‏اند به آن ها بچشاند شاید بازگردند». امّا باید توجّه کرد این است که گاهی هم این اتفاقات ارتباطی به عملکرد انسان ندارد؛ چنانکه ممکن است باران و برف در منطقه ای به جهت شرایط جغرافیایی که دارد بیشتر از نقاط دیگر ببارد، نظیر مناطق استوایی و یا مناطقی که در مجاورت دریاهای متعدد قرار داشته و ابرهای باران زای بیشتری در آن منطقه فعّال اند؛ تا جایی که می توان دوره های مختلف خشک سالی و ترسالی آینده را نیز تا حدودی با ابزار علمی و بر اساس فرمول های کاملاً طبیعی پیش بینی کرد. و نیز ممکن است شیوع برخی از بیماری ها به جهت مساعد بودن شرایط جوی در برخی مناطق بیش از مناطق دیگر باشد. در این صورت دیگر نمی توان ظهور و یا شیوع یک بیماری را مستقیماً مکافات عمل و عذاب الهی نسبت به بندگان دانسته و از این باب برای ما سؤال شود که چرا کودکان دچار بیماری می شوند؟ ❇️نکته دوم: در نگرش مبتنی بر جهان بینی دینی و الهی، عالم هستی مجموعه ای به هم پیوسته و منسجم است که مخلوق یک موجود کاملِ مطلق بشمار می آید. ازاین رو همه موجودات عالم بر هم تأثیر داشته و از همدیگر متأثر می شوند. (2) درنتیجه، حوزه تأثیر رخدادهای طبیعی و اعمال انسان تنها به حیطه شخصی او مربوط نشده و می تواند زمان ها و مکان های دیگر را نیز درنوردد؛ به این معنا که ممکن است رخدادی طبیعی مثل زلزله و یا ظلم ما به یک فرد یا خانواده تا مدّت ها در کودکان و حتی نسل های بعد نیز تأثیر بگذارد. (3) روشن است که هیچ کدام از این موارد مربوط به «عذاب الهی» نبوده و فعل مستقیم خداوند به حساب نمی آیند تا گفته شود کودکان تقصیری نداشته اند و چرا خدا آن ها را عذاب کرده؟! ❇️نکته سوم: یکی از سنت های الهی، امتحان انسان ها است که انواع مختلفی دارد و حتی شامل مرگ و زندگی نیز می شود: گاهی به فقر، گاهی ثروت، گاهی به خوشی و گاهی به ناخوشی، گاهی به پیری و گاهی نیز به جوانی امتحان می شود. (4) از این رو، هر ناخوشی و فقر و بیماری را نباید عذاب دانست، بلکه ممکن است زمینه امتحان آدمی و تعالی روح او باشد و از این منظر، هیچ اشکالی ندارد که کودکان نیز امتحان شوند. (5) به عبارت دیگر تربیت و تکامل انسان، قانون و سنت دائمی پروردگار است که برای شکوفا کردن استعدادهای نهفته و به فعلیت رساندن آن ها و درنتیجه پرورش بندگان، آنان را می‏آزماید؛ یعنی همان گونه که فولاد را برای استحکام بیشتر در کوره می‏گدازند تا آبدیده گردد، آدمی را در کوره حوادث سخت، پرورش می‏دهند تا مقاوم شود. امتحان انسان به سختی‏ها وسیله‏ای است برای تکمیل و تهذیب بیشتر نفس انسان و خالص شدن گوهر وجودی او. ⬇️⬇️⬇️
شرح حال بیچارگی ام از سرِ عصیانِ زیاد است از فرطِ گنه حاصل یک عمر ، به باد است بر عاشقِ هجران زدهٔ درد کشیده جان دادنِ در بادیهٔ وصل ، مراد است در مدرسه عشق فقط حرف زِ عشق است خوش آنکه مُزَیّن به چُنین علم و سواد است در مُلکِ خُلوص و شرف و صِدق و سعادت بازار ریا سخت خراب است و کساد است اینکه همگی عاشق پیغمبر و آلیم خِیری است که بر ما زِ کرم فاطمه داده است باید که پیِ راه و مرام شهدا رفت جنگیدنِ با نفس ، تعاليِ جهاد است هستیم همه سائلِ سلطان خراسان که راه ورود حرمش بابِ جواد است ما غیر گدایی به خدا هیچ نداریم این سینه زنی هاست که در حشر ، عِماد است ما غمزدهٔ داغ امامُ الشُّهداییم با یادِ حسین این دل ماتمزده شاد است لعنت به کسی که سرِ او تشنه جدا کرد آن رو سیَهِ پست ، که ابلیس نهاد است 🔴 فروردین ۱۳۹۹
چند بیتی در ولادت و شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها ولادت 👇 هم رحمتِ بی کران مبارک هم نعمتِ جاودان مبارک گویند زمین و آسمان ها میلاد رقیه جان مبارک امّیدِ دل همه خوش آمد آیینه ی فاطمه خوش آمد این کیست مَلیکه اي مکرّم معشوقهٔ عشقِ رَبّ عالَم گُلبوسهٔ عمّه بر رخ او دل می بَرَد از خودِ خدا هم کلّ دو جهان مُسَخّرِ او جانم به حسین و دختر او او که دل و دلبر حسین خود سورهٔ کوثر حسین است در جبههٔ صبر و استقامت سربازِ دلاورِ حسین است باید که به عشقِ او فدا شد قربانیِ راهِ کربلا شد روضه 👇 ای سِرّ حیات یا رقیه کشتیِ نجات یا رقیه زهرای شهیدهٔ خرابه جانم به فدات یا رقیه ای دفترِ واژه های نیلی ای خورده به راهِ عشق سیلی جز رنج و غم و بلا ندیدی در شام حماسه آفریدی کعبِ نِی و تازیانه ها را در راهِ خدا به جان خریدی منظومهٔ جود ، نورِ دیده قرآنِ کبود ، ای شهیده شمشیر زنِ سپاه اسلام جنگاوَرِ بی پناه اسلام قلبِ همه سوخت از غم تو ای سوخته مویِ راه اسلام شمشیرِ تو اشک بود و ناله مظلومهٔ مجروحِ سه ساله تو غربتِ بی حساب دیدی تو سلسله و طناب دیدی هم سر به درونِ طشت زر هم چوبِ ستم و شراب دیدی چون ضربهٔ خیزران به سر خورد بر غیرتِ زِینَبیت ، بر خورد تا سر به خرابه آمد آن شب جانِ تو زِ غم رسید بر لب از غصه نَفَس به سینه ات ماند رفتی و ، امان از دل زینب دِق کردی و گشتی اِی خمیده مهمانِ امامِ سر بُریده 🔴فروردین ۱۳۹۹
. سلام الله علیها امشب از لطف خدا نور خدا شد جلوه گر نخل بستان حسین‌ بن‌ علی داده ثمر گل ز گلزار ولا در مدینه وا شده گل بستان حسین زینت دنیا شده گل دین رقیه جان حبل المتین رقیه جان دختر خورشید عالم ماه انجمن شده دیده ی مولا حسین ابن علی روشن شده از سپهر دین حق در جهان سر زده ماه شیعیان مرتضی آمده چراغ راه گل دین رقیه جان حبل‌المتین رقیه جان گلی از گلزار عصمت در مدینه سرزده دختر آقای بی مثل و قرینه آمده دختر خون خدا دختری زهرا نماست همچو زهرای بتول درجهان مشکل گشاست گل دین رقیه جان حبل‌المتین رقیه جان از سپهر دین حق ماه دل آرا اومده شیعیان مرتضی کعبه ی دلها اومده برحسین داده خدا دختری نیکوسرشت بیت مولاناحسین می دهدبوی بهشت گل دین رقیه جان حبل‌المتین رقیه جان شادمان گشته حسین وبوسه زد بر روی او گشته بابای رقیه مست عطر و بوی او از خداوند ودود بر گل حیدر درود این گل زهرا نما دل ز بابایش ربود گل دین رقیه جان حبل‌المتین رقیه جان عالم هستی براین دخت حسین مهمان شود دردهای عالمی با نام او درمان شود او بود بنت الحسین زینبین را نورعین همچو زینب عمه اش دستگیر عالمین گل دین رقیه جان حبل المتین رقیه جان
. در مه شعبان خالق منان لطفش گشته شامل ما امشب از رحمت زین گل عصمت شادمان گردیده دل ما یا رقیه جان یا رقیه جان رقیه جان یا رقیه(۲) در مدینه از مقدم این گل امشب چون وادی طور است هر دل لایق هر دل عاشق از مقدمش در سرور است یا رقیه جان یا رقیه جان رقیه جان یا رقیه(۲) آمده دنیا لاله ی زهرا رقیه بنت الحسین است همچنان زهرا این گل طاها نور چشم عالمین است یا رقیه جان یا رقیه جان رقیه جان یا رقیه(۲) باشد این دختر نوه ی حیدر سرتاپا کوه شهامت گل آلاله ماه سه ساله دارد بر شیعه زعامت یا رقیه جان یا رقیه جان رقیه جان یا رقیه(۲) عیدی ما را تو عطا فرما امشب با دست کریمت ای گل عصمت تونما دعوت رقیه جان در حریمت یا رقیه جان یا رقیه جان رقیه جان یارقیه تو ز لطف حق یا رقیه جان باب حاجات جهانی ای رقیه نام ای سفیر شام عمه ی صاحب زمانی یا رقیه جان یا رقیه جان رقیه جان یا رقیه(۲)
. امشب سپهر دین را (آمد مهی دوباره)۲ ریزد ز شادمانی ( از آسمان ستاره)۲ نور دو عین آمد بنت الحسین آمد مدد رقیه جان(۲) شهر مدینه پر شد از شادمانی و شور در مقدمش بریزد از آسمان گل نور مدینه شد گلشن چشم حسین روشن مدد رقیه جان از گلشن ولایت گلبن عصمت آمد بر شیعیان مولا مایه ی رحمت آمد شمس الضحی آمد بدرالدجی آمد مدد رقیه جان آورده قرص‌ماهی امشب عروس زهرا از مقدم رقیه زینت تمام دنیا بوسه زند مادر بر صورت دختر مدد رقیه جان امشب رسد به جانم عطروبوی مدینه این غنچه ی حسینی ماه روی زمینه منجلی از رویش بهشت ما کویش مدد رقیه جان مرقد کوچک تو بهشت ما رقیه نهاده مهر تو در سرشت ما رقیه گردیده مهمانت ریزه خور خوانت مدد رقیه جان دعوت نما بیایم حریم با صفایت اندر کنار قبرت آیم کنم صدایت دردم دوا بنما بر من دعا بنما مدد رقیه جان
🍂امام حسینیا بخونن بعد از ماجرای کربلا یکسی رو تو کعبه میبینن که هی میچسبه به خونه ی خدا و التماس میکنه میگه خدایا منو ببخش هرچند میدونم نمیبخشی🥺 کسی که داشت حرفای اون طرفو میشنید بهش گفت این چه حرفیه چرا خدا نبخشه؟؟ اون مرد که در حال ناله و تضرع بود جواب داد من جزئ کسانی بودم که تو ماجرای کربلا تو سپاه دشمن بودم اما نه سنگ زدم نه تیر زدم نه کار بکار کسی داشتم فقط وایستاده بودم و نگاه میکردم هیچ کاری نکردم😭😭😭 تا اینکه شب رفته بودم بقصد برداشتن غنیمت و ... که برام کشف حجاب شد و پیامبر ص رو دیدم که در حالیکه مشغول صحبت کردن با امام حسین بود رو کرد بمن ودرحالیکه بشدت ناراحت بود گفت "تو جزئ کسانی هستی که تا ابد در جهنم میمونی" 😭😭 عاشورا یک جبهه ی جهانی بود برای اینکه به همه بگه گناه نکردن کافی نیست باید از جمعیتی که گرفتار گناهن اعلام برائت کنیم سوال : عروسی یا تولد بستگانمون بود من هیچ کاری نکردم نه رقصیدم نه گناه کردم تازه نمازمم خوندم حضور در مجالس لهو و لعب به هر قصدی مثل حضور در جبهه ی دشمنه حتی اگه هیچ کاری نکرده باشی چون وقتی تو مجلسی حضور پیدا میکنی که داره اشکارا با دستورات خدا مخالفت میشه و تو هیچ کنشی نداری و شرکت هم کردی تو هم باشون شریکی وقتی یه جمعی رو نفرین کنن نمیگن بجز فلانی و فلانی که ایستاده بودن همه ی جمع باهم نفرین میشن پس اگر خدا و اهلبیت ع از مجلسی راضی نباشن و از اون مجلس اعلام برائت کنن یعنی از تمام اون جمع ناراضین چه رقاص و اوازه خوان، چه مهمانان مجلس و بدتر از همه میزبان میزبان هزینه کرده برای مخالفت با خدا (هرچند قصدش دشمنی و مخالفت نیست اما عملی رو داره انجام میده که مخالف قوانین خداست) میزبان هزینه کرده یه جمعی رو بوجود اورده که بصورت دست جمعی گناه میکنن و اخرشم میگن یه شب که هزار شب نمیشه یعنی پول و رزقی رو که خدا بهمون داده داریم برای دشمنی با خدا خرج میکنیم امام حسینی باشیم
⚜﷽⚜ 🌹با اجرای حاج مهدی مظفری تهران🌹 *✔یاسوج✔* 🌷 ((بنداول)) شاخه ی طوبی تواین شباثمرآورده حضرت زهرا برا حیدر پـــسـرآورده حسینه زهـرا اومده به دنیا مدینه شــده بازماه دل آرا قدمش شده گل بارون مدینه امشب چراغون گلای شادی دوباره واشده روی لبامون 🌷 ((بنددوم)) ملائک همگی خندونن رسیده مهتاب ستاره بارونه مدینه اومده اربــاب شافع محشـــر برهمه توسرور رزم توزیــبـــا ای ساقی کوثر غم وغصه تو زندونه آسمون ریسه بندونه میزنن کف همه میگن لبای زهرا خندونــه 🌷 ((بندسوم)) اومده برا ارباب ما امشب برادر میزنن ملائک همگی دور سرش پَر نور دو عینی عشق عالمینی هم عشق زینب هم عشق حسینی دلا امشب پر از احساس پیچیده عطر گل یاس میزنن کف همه میگن خوش اومد حضرت عباس
مدح ابی عبدالله(ع)-حاج آرمین غلامی.97.m4a
4.72M
بسم الله الرحمن الرحیم 🎤فایل صوتی مداح،، دهاتی که امام رضا(ع)رو دید روضه -حسینیه انصارحیدری((ع))- (ضرابی) کرمانشاه
شهادت امام سجاد.(ع)حاج آرمین غلامی97..amr
663.7K
بسم الله الرحمن الرحیم 🎤فایل صوتی کرمانشاه مداح،، دیر راهب -بیت الاحزان حضرت زهرا (س) # مصیبت اسارت_خاندان_اهل_بیت_علیهم_السلام
🔰 دو خط روضه علی اکبر ع با صدای خاص حاج محمود کریمی بشنوید تا فضای اصفهان بیشتر تداعی شود. علی اکبر که بر زمین افتاد آسمان آفتاب را گم کرد... فضای اصفهان که حالات روحانی و لطیف خاص با تحریرهای غلتی و نرم خاصی که دارد برای شروع جلسه بسیار مناسب می باشد. 🍃 در کانال، فضای بیات اصفهان، زیاد کار شده است. کارهای قبل را بشنوید. 👇👇👇👇👇👇 مدرس