eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
با برکت تر از ...! ذَكَرَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ أَبَا الْحَسَنِ عليهما السلام و هُوَ يَوْمَئِذٍ غُلَامٌ، فَقَالَ: «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذِي لَمْ يُولَدْ فِينَا مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَكَةً عَلى‏ شِيعَتِنَا مِنْهُ»: نزد امام جعفر صادق علیه اسلام از موسی بن جعفر علیه اسلام یاد شد در حالیکه ایشان آن ایام نوجوان بودند، حضرت فرمودند: « این مولودی است که در ما مثل او متولد نشده است که برای شیعیان ما، با برکت تر او باشد»! اصول كافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 309. امام رضا علیه السلام: «هَذَا الْمَوْلُودُ الَّذِي لَمْ يُولَدْ فِي الْإِسْلَامِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَكَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنْهُ»: این (اشاره به جواد الائمه علیه اسلام) مولودی است که در اسلام با برکت تر از او زاده نشده است که از او با برکت تر برای شیعیان ما باشد»! اصول كافي (ط - الإسلامية)، ج‏6، ص: 361 از این دو روایت فهمیده می شود که موسی بن جعفر و جواد الائمه علیهم السلام با برکت ترین امامان هستند و حرم شریف آنها «معدن برکت» است؛ و هر دو امام بزرگوار در بین شیعیان (بخصوص عراق) به باب الحوائج و جوادین معروف هستند. 🚫@bahaiyat🚫
صلی الله علیک یا جواد الائمه ای یک جهان‌ رهین عطا و سخای‌تان با من بگو غزل، چه بگویم برای‌تان وقتی که هر چه شعر و سخن گفته شد، نشد یک ذره از سخاوت بی‌انتهای‌تان ما که گدای لطف و سخاییم را کجا؟ وقعی نهند جای دگر جز سرای‌تان مظلومی‌ات به جان غزل شعله می‌زند قلبم شکست در گذر روضه‌های‌تان از خانه‌ات مگو که رسیده‌ست تا به عرش شب ناله‌های یا حسن مجتبای‌تان تا شعر من به روضه‌ی لب‌تشنگی رسید پر زد دلم دوباره سوی کربلای‌تان مانند جدتان لب‌تان خشک از عطش ای جان عاشقان همه یکسر فدای‌تان تا زنده‌ایم بر سر بامت کبوتریم سر در پریم و مویه‌کنان در عزای‌تان مشهد که می‌رویم دل مبتلای ماست در کاظمین، در حرم با صفای‌تان باب الجواد ،باب ورود مدام ماست هر یا رضای ما به لب است از رضای‌تان با حرز یا جواد که بر قلب بسته‌ایم همواره می‌تپد دلمان در هوای‌تان 🚫@bahaiyat🚫
🔘 جواد الائمه، امام محمد تقی علیه السّلام: ❇️ «برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است. هرکس از این امر اطلاع داشته باشد خداوند به جهت انتظارش گرفتاری را از او برطرف می‌کند.» 📜 «افضل اعمال شیعتنا انتظار الفرج. من عرف هذا الامر فقد فرّج اللّه عنه بانتظاره» ⬅️ کمال الدین، ص ۳۸۴، ح ۱. 🏷 علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
🔹مشعل جان ها ◻️در زمان امام جواد‹علیه السلام›، تشیع از نظر تشكیلاتى، در نهایت قدرت و استقامت بود. به همین دلیل است که ایشان را در سن ۲۵ سالگى به شهادت رساندند. 🔻 رهبر معظم انقلاب | بهمن ۱۳۵۱ علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نزدیک‌ترین» راه...! سرعت و سهولت برآورده شدن حاجات دنيوى در ساحت مقدّس جوادالائمه بسیار مجرب است. در فراز ابتدايى زيارتنامه ايشان، عبارتى ناظر بر اين امر است،عبارتى كه در زيارت هيچ كدام از حضرات معصومين عليهم السّلام وارد نشده است: «السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْبَابِ‏ الْأَقْصَدِ وَ الطَّرِيقِ الْأَرْشَدِ...»:سلام بر نزديك(میان‌بر) ترين در به مقصود و درست ترين راه به كمال.(مفاتيح الجنان،اوايل ملحقات دوم). زيارت نامه اى كوتاه كه از شدت رسايى معنا در رثاى جواد الائمه، دل به حسرت دچار مى شود كه از توجه و توسل به آن حضرت، چرا اين همه غافل بوده است: «السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْبَابِ‏ الْأَقْصَدِ وَ الطَّرِيقِ الْأَرْشَدِ وَ الْعَالِمِ الْمُؤَيَّدِ يَنْبُوعِ الْحِكَمِ وَ مِصْبَاحِ الظُّلَمِ سَيِّدِ الْعَرَبِ وَ الْعَجَمِ الْهَادِي إِلَى الرَّشَادِ الْمُوَفَّقِ بِالتَّأْيِيدِ وَ السَّدَادِ مَوْلَايَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْجَوَادِ أَشْهَدُ يَا وَلِيَّ اللَّهِ أَنَّكَ أَقَمْتَ‏ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَعِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ‏ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.» بعداز آن دو ركعت نماز زيارت بخوان، وسپس به هر چه بخواهى دعا كن. علیه السلام 🚫@bahaiyat🚫
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دست و پا زدن فرقه ضاله بهائیت برای زنده نگه داشتن یک پویش مجازی 🔹دفتر نمایندگی تشکیلات بهائی ۷ خرداد فیلمی با عنوان «گلچینی از آخرین میزگرد ما در مورد انسجام اجتماعی در ایران» منتشر کرد. 🔸بنابر این خبر، میزگردی به میزبانی دفتر بروکسل تشکیلات بهائی تحت عنوان «تنوع غنی و آرزوهای مشترک جامعه ایران» در قالب پویش مجازی داستان ما یکیست برگزار شده است. ♦️سخنرانان این میزگرد شامل افراد زیر هستند: 1. فرد آندون پتروسیان؛ سردبیر هاروارد گلوبال ویس، سردبیر آنلاین رادیو فردا و یکی از بنیانگذاران جنبشی با عنوان برنده جایزه ۱۸ مارس 2. بهروز اسدی؛ رئیس اداره مهاجرت در راینلاند فالتز آلمان 3. محمد هژبری؛ موسس و مدیر عامل گروه طراحی سابک 4. فرانسوا آلفونسی؛ عضو پارلمان اروپا 5. فاطمه کریمی؛ مدیر شبکه ای تحت عنوان حقوق بشر کردستان 6. شاهین هلالی خیوی؛ مشاور ویژه در اداره کار و رفاه نروژ و مدیر انجمنی تحت عنوان حقوق بشر مردم آذربایجان (اهراز) 7. شاهین میلانی؛ بهائی و مدیر اجرائی مرکز اسناد حقوق بشر ایران (انجمنی که توسط پیام اخوان و چند نفر دیگر با کمک آمریکا تاسیس شده است) 8. مجید احدپور؛ که ظاهراً خوشنویس است و در برنامه های ضد ایرانب فعالیت دارد. 🔺بهائیت با برگزاری جلسه مذکور و جمع‌ کردن چند نفر بعنوان نمایندگان جوامع مذهبی و قومی ایران تلاش داشته نمایشی خیالی از انسجام اقوام، مذاهب و فرق را برگزار کند. 🔻همچنین حضور نماینده‌ای از اعضای پارلمان اروپا به‌ این‌علت است تا مثلاً حمایت کامل پارلمان اروپا را از برنامه‌های ضد ایرانی اعلام کند. 🚫@bahaiyat🚫
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗃️ 🖤🏴🖤🏴مناظره‌ای که منجر به شهادت امام جواد علیه السلام شد .. ✍🏻 حجت‌الاسلام با اشاره به مستندات تاریخی، پشت پرده شهادت امام جواد را تشریح کرده است. 🚫@bahaiyat🚫
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ اِبْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنَّ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ سَيِّدُ اَلْأَيَّامِ يُضَاعِفُ اَللَّهَ فِيهِ اَلْحَسَنَاتِ وَ يَمْحُو فِيهِ اَلسَّيِّئَاتِ وَ يَرْفَعُ فِيهِ اَلدَّرَجَاتِ وَ يَسْتَجِيبُ فِيهِ اَلدَّعَوَاتِ وَ يَكْشِفُ فِيهِ اَلْكُرُبَاتِ وَ يَقْضِي فِيهِ اَلْحَوَائِجَ اَلْعِظَامَ وَ هُوَ يَوْمُ اَلْمَزِيدِ لِلَّهِ فِيهِ عُتَقَاءُ وَ طُلَقَاءُ مِنَ اَلنَّارِ مَا دَعَا بِهِ أَحَدٌ مِنَ اَلنَّاسِ وَ قَدْ عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ إِلاَّ كَانَ حَقّاً عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَجْعَلَهُ مِنْ عُتَقَائِهِ وَ طُلَقَائِهِ مِنَ اَلنَّارِ فَإِنْ مَاتَ فِي يَوْمِهِ وَ لَيْلَتِهِ مَاتَ شَهِيداً وَ بُعِثَ آمِناً وَ مَا اِسْتَخَفَّ أَحَدٌ بِحُرْمَتِهِ وَ ضَيَّعَ حَقَّهُ إِلاَّ كَانَ حَقّاً عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُصْلِيَهُ نَارَ جَهَنَّمَ إِلاَّ أَنْ يَتُوبَ. الکافي ج ۳، ص ۴۱۴ كِتَابُ اَلصَّلاَةِ، بَابُ فَضْلِ يَوْمِ اَلْجُمُعَةِ وَ لَيْلَتِهِ ابن‌ابى‌نصر گويد: امام رضا عليه‌السّلام فرمود: رسول خدا صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله فرموده است: همانا روز جمعه، سَرور روزهاست كه خداوند در اين روز، به پاداش اعمال بندگان مى‌افزايد، گناهان را محو مى‌كند، درجات را بالا مى‌برد، دعاها را مستجاب مى‌كند، اندوه‌ها را برطرف مى‌سازد و حاجت‌هاى بزرگ را برمى‌آورد. اين روز، روزى است كه خداوند بر آزادگان و رهاشدگان از آتش دوزخ مى‌افزايد. و هرفردى كه در اين روز با شناخت حقّ‌ و حرمت دعا، خدا را فراخواند بر خداوند لازم است كه او را از آزادگان و رهاشدگان از آتش دوزخ قرار دهد، و اگر در روز و شب جمعه بميرد، شهيد مرده است و در روز رستاخيز از عذاب دوزخ ايمن محشور خواهد شد، و هركه حرمت آن را سبک شمارد و حقوق آن را ضايع كند بر خداوند عزّوجلّ‌ لازم است كه او را در آتش اندازد، مگر آن‌كه توبه كند. 🚫@bahaiyat🚫
🔹حجت الاسلام فلسفی و بهائیت حجت الاسلام محمدتقی فلسفی واعظ مشهور به سال ۱۲۸۶ شمسی در تهران متولد شد. در ۶ سالگی به دبستان توفیق رفت و به تحصیل صرف و نحو و مقدمات علوم دینی پرداخت و با پافشاری و اصرار مادر  به منبر روی آورد. (۱) خود در این باره می گوید: «چون مادرم عاشق ابا عبدالله الحسین بود به آرزوی خویش رسید و مرا در مسیر خطابه و منبر قرار داد(۲) همزمان با نظارت شدید پدر به تحصیل درس پرداخت و ۲ روز در هفته را به منبر می رفت. اولین منبر را در سن ۱۶ ۱۵ سالگی در مسجد فیلسوفها و در وصف مولا علی آغاز کرد.(۳) پدر وی آیت الله حاج شیخ محمدرضا تنکابنی متولد رامسر با بزرگانی چون مرحوم سیدحسن مدرس و مرحوم آیت الله کاشانی مرتبط بود. همچنین در غائله انجمن های ایالتی و ولایتی وارد مبارزه با دولت شد و مادر وی طوبی خانم دختر مرحوم ابوالحسن تاجر اصفهانی ساکن تهران بود(۴). حجت الاسلام فلسفی در ۲۴-۲۳ سالگی با دختر عموی خویش ازدواج نمود(۵). فلسفی اولین تجربه سیاسی خود را در راستای شعار قلابی جمهوریت که توسط رضاخان سرداده شده بود، مرور کرد و همراه پدر و عمو در تحصن میدان بهارستان به رهبری آیت الله مدرس شرکت داشت. به رغم فشار مأموران رضاخان با کسب جواز عمامه از مرحوم آقا شیخ حسین یزدی دومین رویارویی سیاسی خود را با نظام رضاخان تجربه نمود و با اخذ جواز از قیچی شدن لباس و عبا و پاره شدن عمامه جلوگیری کرد.(۶) منابع: ۱-مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، زبان گویای اسلام، ج ۹، ۱۳۷۸، ص یازده ۲- همان، ص ۱۳. ۳- همان، ص ۱۱ . ۴-همان، ص ۱۱. ۵- همان، ص ۱۳. ۶- همان، من ١٤. 🚫@bahaiyat🚫
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹حجت الاسلام فلسفی و بهائیت حجت الاسلام محمدتقی فلسفی واعظ مشهور به سال ۱۲۸۶ شمسی در تهران متولد شد
🔹حجت الاسلام فلسفی و بهائیت شبی از شبهای سال ۱۳۱۶ شمسی و در منبر با اشاره به حادثه مسجد گوهر شاد ممنوع المنبر و از پوشیدن لباس روحانیت محروم گردید. لیکن پس از ۳ سال با آغاز جنگ جهانی دوم و عزل رضاخان از ممنوعیت خارج شد(۷). فلسفی با شکل گیری حزب توده در ایران و درک ضرورت مبارزه با این انحراف به مبارزه با این گروه وابسته پرداخت. لذا توده ایها از وی کینه شدیدی به دل داشتند و در همان دوران بود که چندین بار توسط حزب توده مورد سوء قصد قرار گرفت. (۸) وی به دستور آیت الله کاشانی ۱۳ روز پس از تشکیل دولت غاصب اسرائیل در مسجد شاه مردم را به اعتراض علیه اسرائیل فراخواند(۹). از مهم ترین مبارزه وی در دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی می توان به : جلوگیری از تخریب مسجد مادر شاه و ساخت مسجد ارک. الزامی کردن دروس تعلیماتی دینی و از همه مهمتر مبارزه با بهائیت اشاره کرد. وی در ماه مبارک رمضان سال ۳۲ شمسی به افشاگری علیه بهائیت پرداخت خود در این خصوص می گوید: «در سخنرانی ماه مبارک رمضان … راجع به بهائیت و موقعیت آنها در ایران صحبت کردم. فردای آن روز علم که وزیر کشور بود تلفنی به من هشدار داد که آقای فلسفی من اجازه نمی دهم که درباره بهائیها این چنین صحبت کنید و امنیت را مختل نمائید و موجب خونریزی شوید. به او گفتم مؤدب سخن بگوئید والا گوشی تلفن را می گذارم، او هم لحن صحبت را عوض کرد. من گفتم با لحنی جدی به مسلمانان می گویم هدف من آشکار ساختن گمراهی بهائیها است. مبادا مسلمانی دست تجاوز بگشاید و بر روی یک بهائی سیلی بزند و اینکه موجب قتل و خونریزی گردید»(۱۰) سخنرانی علیه بهائیها در مسجد شاه و پخش آن از رادیو، موج عجیبی در مملکت ایجاد کرد و مردمی که از دست آن فرقه ضاله ستم دیده بودند به هیجان آمدند. حجت الاسلام فلسفی می گوید: «برایم نقل کردند که در آن ایام حسین علا نخست وزیر جدید برای معالجه به اروپا رفته بود به شاه تلگراف زده و گفته بود که عکس العمل مبارزه با بهائیان در اروپا خوب نیست، زیرا غریبها اعتراض می کنند و می گویند در ایران آزادی نیست». در ادامه فلسفی می گوید: «روزی در نیمه ماه رمضان از طرف سرتیپ تیمور بختیار و سرلشگر علوی مقدم به من هشدار دادند که اعلیحضرت امر فرمودند که به شما ابلاغ کنیم از ضدیت و سخنرانی علیه بهائیت دست بردارید….» با این احوال فلسفی این هشدارها را مورد توجه قرار نداد و چنانکه خودشان می گوید: «خلاصه ما به مخالفتمان با بهائیها ادامه دادیم. از طرف دیگر تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند که به موجب آن این فرقه غیر قانونی اعلام شود و پیروان آن از ادارات اخراج شوند» (۱۱) فعالیت فرقه بهائی توسط اداره کل سوم ساواک با دقت دنبال می شد. ولی بهائیها بعد از حملات حجت الاسلام فلسفی و دستور شاه مبنی بر تخریب حظيرة القدس مرکز بهائیان در ایران[۱]، احساس خطر کردند و در پی آن ایادی، پزشک مخصوص شاه مدتی از ایران خارج شد. بهائیت جهانی این تصور را داشت که ایران ارض موعود بهائیان به حساب می آید. (۱۲) در نهایت آیت الله فلسفی می گوید: «نتیجه مقاومت من تا پایان رمضان سال ۳۴ راجع به بهائی ها این شد که شاه از من خشمگین شود و لذا نه تنها ملاقاتم با شاه جهت ابلاغ پیام های آیت الله بروجردی قطع گردید، بلکه از سوی امام جمعه تهران دیگر برای سخنرانی دعوت نشدم و پخش سخنرانی هایم از رادیو ممنوع شد». می توان گفت با اینکه بهائیت در طول این سالها ضربه خورد، ولی آنچه آنها را از بین برد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بود.(۱۳) از دیدگاه امام، فرقه بهانی یک گرایش مذهبی نبود بلکه یک حزب سیاسی بود که در گذشته مزدور و جاسوس انگلیس بوده است(۱۴). آیت الله فلسفی در طول مبارزات خود مردم را به افشای چهره رژیم آشنا کرد و از یاران امام(رحمت الله علیه) محسوب می شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علیرغم کهولت سن همچنان در سنگر تبلیغ به ادای وظیفه مشغول بود و در سال ۱۳۷۷ در سن ۹۳ سالگی در اثر کسالت به جوار رحمت حق شتافت(۱۵). وی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد. از ایشان تألیفات بسیاری در زمینه های گوناگون روانشناسی، دینی برجای مانده که علاوه بر آنها تعدادی مقاله و سخنرانی نیز از ایشان در کتاب اسرار خلقت به چاپ رسیده است. (۱۶). منابع: ۷-مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، زبان گویای اسلام، ج ۹، ۱۳۷۸، ص ۱۵ . ۸-همان، ص ۱۵ . ۹- مرکز اسناد تاریخ اسلامی خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی، ۱۳۷۱، ص ۱۹۰ ۱۰ – همان، ص ۱۹۳-۱۹۰ ۱۱- همان، ص ۱۹۷. ۱۲- مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی اطلاعات، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج ۱، ۱۳۷۰، ص ۱۳۷۴ ۱۳- خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی، ص ١۹٩-١٩٦ ۱۴- روزنامه جمهوری اسلامی، فروردین ۱۳۸۴، ش ٧٤٥٧، ص ١٢ ۱۵ – حسین خادمی، یاران امام به روایت استاد، مرکز استاد انقلاب اسلامی، ج ۱۹، ص ۱۸۵ ۱۶- زبان گویای اسلام، ص ۲۵ 🚫@bahaiyat🚫
✍امام جواد علیه السلام: مرگ آدمی به سبب گناهان، بیشتر است از مرگش به واسطه اجل و ادامه حیاتش به سبب نیکوکاری، بیشتر است از حیاتش به واسطه عمر طبیعی. 📚 مسند الامام الجواد، ص٢٤ 🚫@bahaiyat🚫