eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️وجه الله▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَنْ وَصَفَ اَللَّهَ بِوَجْهٍ كَالْوُجُوهِ فَقَدْ كَفَرَ وَ لَكِنْ وَجْهُ اَللَّهِ أَنْبِيَاؤُهُ وَ رُسُلُهُ وَ حُجَجُهُ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِم هُمُ اَلَّذِينَ بِهِمْ يُتَوَجَّهُ إِلَى اَللَّهِ وَ إِلَى دِينِهِ وَ مَعْرِفَتِهِ 📄 امام رضا عليه السّلام فرمودند: هركس خدا را به چهره‌اى مانند چهره‌ها وصف كند، به حقيقت كفر ورزيده بلکه وجه خدا، پيامبران، فرستادگان و حجّتهای او -صلوات اللّه عليهم- هستند. آنان كسانى هستند كه به وسيلۀ آنها به سوى خدا و دين و معرفتش توجّه مى‌شود. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۱۷ ,روز 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸چپاولگری بهاییان و بی توجه ای به مسلمانان و اوضاع مردم فقیر 🎥 فیلمی‌ دیده نشده از وضعیت ایران پیش از انقلاب که در سال ۱۳۵۷ از تلویزیون شوروی پخش گردید 🔸 فقر و فلاکتی که در محله های تهران موج می زند در حالی است که شاه روزانه ۶ میلیون بشکه نفت میفروخت ، هیچ تحریمی وجود نداشت ، روابط با آمریکا و اروپا در بالاترین سطح بود و جمعیت ایران فقط ۳۵ میلیون نفر بود . 💥💥 فراموش نشود که این فیلم فقط مربوط به عصر پهلوی نیست ، بلکه مربوط به عصری است که در بازه ای از آن فقط ۹ وزیر بهایی به همراه تعداد بسیاری از فرماندهان ‌ و سران کشوری را افراد بهایی تشکیل می دادند . 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مسیر ولی الهی، تنها راه نجات 👤حجت الاسلام والمسلمین 🔸دقت شود مسیر غیراز مسیر اهل بیت پیامبر صلوات الله علیه وآله وسلم مسیر گمراهی است و مقصدی جزء جهنم را نخواهد داشت فرقه ضاله بهائیت یکی از شاخص ترین مسیر گمراهی و حرکت به سمت جهنم است مواظب خود و خانواده خود باشیم در دام این فرقه ضاله نیفتیم 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام میخام بدونم فرقه بهائیت یعنی چی از کجا اومده و هدفشون از تشکیل این فرقه چیه آیا مثل فرقه وهابیت هست یا فرق داره @bahaiyat ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ مخاطب گرامی سلام علیکم به لینک های زیر جهت دست یافتن به پاسخ سوالاتتان مراجعه کنید https://eitaa.com/bahaiyat/198 https://eitaa.com/bahaiyat/200 https://eitaa.com/bahaiyat/255
🔹️بسم الله و بذکر ولیه المنتظر "سلام الله علیه" 💎اولین دوره مباحث معرفت به امام زمان (سلام الله علیه) بر اساس ویژه خواهران و برادران، در ۱۰ جلسه ✅️ برگزاری دوره توسط حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محمد توحیدی 🔹️کلاس ها به صورت آفلاین و در ایتا برگزار خواهد شد و امکان برای اعضای شرکت کننده در دوره فراهم خواهد بود ان‌شاءالله ✅️ مهلت ثبت نام تا سوم دی ماه 🔹️جهت ثبت نام برای شرکت در دوره مشخصات خود را به آیدی های زیر در پیام رسان ایتا ارسال بفرمایید: خانم ها: @yyaazzaahra آقایان: @al_ghaem 🔹️در کانال *صراط المهدی* با ما همراه باشید : ┄┅═✧❁🔹️💎🔹️❁✧═┄ https://eitaa.com/joinchat/2922905726C5bdfe69692 ┄┅═✧❁🔹️💎🔹️❁✧═┄
💠نقدى از نظرگاه تشيع(۱) آنچه مسلم است، از نظر شيعه از جانب حضرت حجة بن الحسن عسكرى عليه السلام، در دو توقيع مبارك به موضوع بابيت و تكليف شيعيان در عصر غيبت كبرى اشارۀ صريح و روشن شده است: ١ - توقيع امام عليه السلام در جواب سؤالات «اسحاق بن يعقوب» كه توسط «محمد بن عثمان عمروى» رحمة اللّٰه عليه، تقديم پيشگاه مبارك شده بود. و اين توقيع در كتاب: «الغيبة»، «شيخ الطائفه ابوجعفر محمد طوسى» از «ابن قولويه» و «ابوغالب زرارى» از كلينى، از «اسحاق بن يعقوب» نقل شده است و «شيخ صدوق» در كتاب: «اكمال الدين» از «ابن عصام»، از «كلينى» روايت كرده است، و «شيخ طبرسى» در كتاب: «احتجاج» از «كلينى»، و او از اسحاق بن يعقوب روايت كرده است، كه حضرت عليه السلام در پاسخ سؤالم از تكليف شيعيان در غيبت كبرى چنين مرقوم فرموده بودند. «و أمّا الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا. فإنّهم حجّتى عليكم، و أنا حجة اللّٰه عليهم». (و اما حوادثى كه براى شما پيش مى‌آيد، رجوع كنيد به راويان حديث ما، زيرا آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان مى‌باشم.) 📗بهائیان،نجفی، محمد باقر،ناشر: مشعر محل و سال نشر: تهران - ایران ؛ ۱۳۸۳،ص۱۴۲ 💀@bahaiyat💀
🖋مقام معظم رهبری مدظله العالی : مجموعه‌ی جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند، آگاهانه حرکت می‌کنند و قدم برمی‌دارند، همه‌ی تیغ‌های دشمن در مقابل آنها کند می‌شود، غبارآلودگی فتنه نمی‌تواند آن‌ها را گمراه کند، آن‌ها را به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نبود،انسان ولو با نیت خوب گاهی در راه بد قدم می‌‌گذارد. 🎤مقام معظم مدظله العالی 💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر(۱) از پدیده های بسیار جالب در تاریخ بابیت و بهائیت، بیداری و بازگشت نخبگان و شخصیتهای طراز اول این دو فرقه به دامن اسلام است. بازگشت نخبگان بابی و ازلی از بابیت ملاعبدالخالق یزدی (شاگرد و میزبان شیخ احمد احسایی در یزد، و از روحانیون شاخص مقیم در زمان ظهور باب)(۱) از جمله ی کسانی بود که در اثر تعریف های ملاحسین بشرویه ای (از پیروان برجسته ی علی محمد باب و «حرفی حی»، و رهبر غائله ی بابیان در قلعه ی شیخ طبرسی مازندران) به باب گروید(۲) و مقامش در میان بابیان بدان پایه بود که باب در پیغام مکتوبش به محمد شاه قاجار، ملاعبدالخالق را برای گفت و گو با شاه و اثبات بابیت خویش معرفی کرد.(۳) اما، به تصریح منابع بابی و بهائی، همین ملاعبدالخالق زمانی که فهمید باب، پا را ادعای «بابیت» امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) فراتر نهاده و مدعی «قائمیت» شده است، از بابیت برگشته، به مخالفت با آن پرداخت و جمعی از بابیان نیز به تبعیت از او از متابعت باب روی برگرداندند. بهاء در یکی از الواح خود می نویسد: ملا عبدالخالق، که از مشایخ شیخیّه بود، در اول امر که نقطه ی اولی…[باب] در قمیص(۴) بابیّت ظاهر، اقبال نمود و عریضه معروض داشت. از مصدر عنایت کبری [باب] ذکرش نازل و بر حسب ظاهر کمالِ عنایت نسبت به او مشهود. تا آن که لوحی مخصوص به او ارسال فرمودند، در او این کلمه ی عُلیا نازل، قوله تعالی: انّنی انا القائم الحقّ الذی انتم بظهوره توعدون. بعد از قرائت، صیحه زد و به اعراض تمام قیام نمود و جمعی در ارض طاء [طهران] به سبب او اعراض نمودند.(۵) 📗(۱)تاریخ علمای خراسان، میرزا عبدالرحمن مدرس، مقدمه و تصحیح محمد باقر ساعدی، صص ۱۰۵-۱۰۶ 📗(۲) نقطه ی الکاف، چاپ براون، ص ۱۰۱ 📗(۳)ظهورالحق، اسدالله مازندرانی ۱۷۱-۱۷۲؛ 📗(۴)فتنه ی باب، اعتضادالسلطنه، تعلیقات عبدالحسین نوایی، ص۳۵ 📗(۵)عهد اعلی…، ابوالقاسم افنان، ص۳۰۳، نیز ر.ک سخن بهاء در این زمینه، مندرج در: مائده ی آسمانی، عبدالحمید اشراق خاوری،۲۳۲_۲۳۱پیراهن، جامه ظهورالحق، ۱۷۳/۳-۱۷۴؛ حضرت طاهره، نصرت الله محمد حسینی، ص۲۶۰ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️در خواب خدا را دیده؟!▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ إِبْرَاهِيمَ اَلْكَرْخِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ رَجُلاً رَأَى رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي مَنَامِهِ فَمَا يَكُونُ ذَلِكَ؟ فَقَالَ: ذَلِكَ رَجُلٌ لاَ دِينَ لَهُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لاَ يُرَى فِي اَلْيَقَظَةِ وَ لاَ فِي اَلْمَنَامِ وَ لاَ فِي اَلدُّنْيَا وَ لاَ فِي اَلْآخِرَةِ. 📄 ابراهيم كرخى مى‌گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض کردم: شخصى خداوند را در خواب دیده؛ اين خواب چه تعبيرى دارد؟فرمودند: او كسى است كه دين ندارد. زيرا خداوند نه در بيدارى مشاهده مى‌شود و نه خواب و نه در دنيا و نه در آخرت. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 امالی شیخ صدوق ج ۱، ص ۶۱۰ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📙بهائیت خبرچین یهود ▪️نه تنها سران بهائیت در گذشته و هئیت های محافل بهائی کنونی متفقا دولت اسرائیل و صهیونیسم جهانی را تائید و همراهی کرده و می کنند ▪️بلکه در بسیار از نقاط جهان به خصوص در کشورهای اسلامی و عرب اکثر از بهائیان متمایل به جهودان و دولت اسرائیل بوده و هستند . ▪️در بسیاری از کشور ها، به خصوص کشورهای عربی ،شنیده و دیده شده که بهائیان داخل در تشکیلات جاسوسی موساد شده و همه جا به نفع اسرائیلیان به خبر چینی و جاسوسی و نوکری مشغولند. 📚انشعاب در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی، اسماعیل رائین، ص ۲۳۱ 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام یه محتوا از بهاییت تولید کردم ✍️سلام از طریق همین لینک ناشناس امکان ارسالش وجود دارد.
💬 | متن پیام: سلام تقریبا اکثر پیام ها رو خواندم، مدام گفته شده بابیت و بهائیت. خواستم بپرسم آیا با هم فرق دارند؟ یا یکی هستن فرق بابیت و بهائیت در چیست؟ ✍️سلام فرقه بابيه گروهي هستند كه خود را از پيروان سيد علي محمد شيرازي که به علی محمدباب معروف است می دانند. پس از اعدام سيد علي محمد باب، يحيي صبح ازل دعوي جانشيني او را كرد و ميرزا حسين علي بهاء برادر وي در آغاز تسليم او شد، امّا پس از مدتي رقابت با برادر را آغاز كرد و نخست ادعاي «من يظهره اللهي»، كه در سخنان باب آمده بود، كرد و به تدريج بر ادعاهاي خود افزود تا به ادعاي رسالت و شارعيت و حلول خدا در او رسيد و خود را «الهيكل الاعلي» ناميد و مدعي شد كه سيد محمد باب زمينه ساز و مبشر ظهور وي بوده است.و در نهايت ميرزا حسين علي بهاء پيروز شده و فرقه بابيه را با نام «فرقه بهائيت» ادامه و استمرار بخشيد. با توجه به مطالب ياد شده مي توانيم چنين نتيجه بگيريم كه فرقه بهائيت همان ادامه فرقه بابيه است و تنها به دليل اختلاف ميرزا حسين علي بهاء و يحيي صبح ازل نام بابيه به بهائيه تغيير پيدا كرد 💀@bahaiyat💀
📙خداوندی میرزا حسینعلی نوری ▪️جناب حسینعلی نوری در لوحی که به مناسبت تولد خویش صادر کرده، می‌گوید: «فَیا حَبَّذا مِن فَجرِ الَّذی فِیه استوی القدم علی عَرش اسمه الأعظَم العَظیم و فِیه وُلِدَ مَن لَم یَلِد و لَم یُولَد. آفرین بر سپیده دمی که جمال قدم که نام او أعظم عظیم است، بر عرش مستقر شد و در آن سپیده دم، کسی زاده شد که نمی‌زاید و زاییده نمی‌شود» 📚رساله ایام تسعه، ص۵۰. 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: عرض سلام خدمت شما مدتی پیش یک هدیه... ✍️سلام مخاطب گرامی! عکس ارسالی شما رسید و تحویل کارشناس شد
📙خداوندی میرزا حسنعلی نوری (رهبر بهائیت) ▪️بنابر اینکه میراز حسینعلی نوری هنگام تولد برای خود مقام خدای قائل بود عبد الحمید اشراف خاوری یکی از معروف ترین مبلغان بهائی،شعری را از نبیل زرندی نقل می کند که در وصف شب میلاد خدایشان چنین سروده است : در اول غربال ز سال فرقان دوّم سحر محرم اندر طهران از غیب، قدم به ملک امکان بگذاشت شاهی که بود خالق من فی الامکان 🕸خدای که متولد شده از وجود مخلوق است آیا میتواند خدا باشد؟؟؟ اندکی تفکر 📚رساله ایام تسعه، صفحه ۵۹ 💀@bahaiyat💀
❇️آشنایی با برخی از بابیان و بهائیانِ نادم و مستبصر (۲) فرد دیگری که باز با تبلیغات ملاحسین بشرویه ای به باب گروید، ملامحمد تقی هراتی (هروی) بود که در اصفهان می زیست و خود (و برادرش) زمانی از بزرگان بابیه بودند اما او نیز (به نوشته ی اعتضادالسلطنه، رئیس دارالفنون و وزیر علوم در عهد ناصرالدین شاه، که شاگرد برادر وی: میرزا عبدالرحیم هروی، در حکمت و فلسفه بود(۱)) بعدها از بابیت برگشت و از عمل خویش اظهار ندامت کرد.(۲) اسدالله مازندرانی، نویسنده ی مشهور بهائی، از وی با عنوان یکی «از فحول علماء مجتهدین و فضلاء معتمدین ملا محمد تقی شهیر هروی، استاد در تدریس قوانین الاصول» یاد کرده و این گونه از فضل علمی و ایمان اولیه ی وی به باب و عدول بعدش از او سخن می گوید:میر سید محمد امام جمعه ی [اصفهان] در غالب معضلات مسائل شرعیه از او استمداد و استفاضه کرده، در امور شرعی و قضایی محضرش به واسطه ی او اداره می شد. و او اظهار ایمان به حضرت ذکرالله [علی محمد باب] نموده رساله ی صحیفه العدل را از عربی به فارسی ترجمه نمود و در ایام سجن باب در آذربایجان عرایض به محضر… باب فرستاده، توقیعات به عنوان وی صادر گردید. وی در بحبوحه ی فتن و امتحانات الهیه بیم و وهم! او را فرا گرفته تغییری در احوالش حاصل شد و چون در کربلا درگذشت احدی از ملایان حتی شاگردانش بر جنازه اش حضور نیافتند و آخرالامر شیخ زین العابدین مازندرانی با دست خود غسل و کفن کرده، نماز خوانده، برده دفن نمودند. 📗(۱)شرح حال رجال ایران، مهدی بامداد، ص۲۶۳ 📗(۲)فتنه ی باب، اعتضادالسلطنه، تعلیقات عبدالحسین نوایی، ص۳۴٫ 📗نبیل زرندی، مورخ رسمی بهائیت، نیز به برگشت وی از باب اشاره دارد. ر.ک: مطالع الانوار، ص۱۸۲٫ برای موقعیت مهم هراتی نزد بابیان ر.ک: فتنه ی باب، همان،ص ۲۴۳ 📗 ظهورالحق، ۹۶/۳٫ برای نوشته ی باب به او ر.ک: همان، ص۷۰ 💀@bahaiyat💀