eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸نفوذ در رژیم پهلوی(۲) به گونه‌ای که حتی برخی از نخست‌وزیران مانند امیرعباس هویدا و تعدادی از وزیران مانند منوچهر شاهقلی، عطاءالله خسروانی، فرخرو پارسا، هوشنگ نهاوندی و منصور روحانی و امیران ارتش همچون جعفر شفقت، پرویز خسروانی، پرویز ثابتی، کرامت‌الله شباب و روح‌الله ثابتی و مسئولان مهم کشور و نیز نزدیکان وی مانند پزشک مخصوص او عبدالکریم ایادی، نعمت‌الله نصیری، حبیب‌الله ثابت پاسال و هژبر یزدانی بهائی بودند[۱] و بهائیان در دوره پهلوی از امتیازات سیاسی و اقتصادی فراوانی برخوردار بودند.[۲] از سوی دیگر، در دربار پهلوی هم اقدامات و تلاش‌های زیادی به نفع بهائیان صورت می‌گرفت. هویدا که خود بهایی‌زاده بود، در مدت طولانی مسئولیت خود، کمک‌های زیادی به بهائیان کرد و نفوذ آنان، در تمام سطوح مدیریتی کشور را به حد کمال گسترش داد. او در دولت خود دست بهائیان را باز گذاشته بود، به گونه‌ای که آنان پیشرفت و موفقیت‌های خود در دهه آخر رژیم پهلوی را نتیجه خدمات هویدا می‌دانند[۳] همچنین برخی دوستان نزدیک و بانفوذ محمدرضا پهلوی نیز بهائی و از نوعی مصونیت قانونی برخوردار بودند. ایادی پزشک مخصوص او از حامیان اصلی بهائیان در ایران بود و در برابر فشار مسلمانان به‌شدت از آنان حمایت می‌کرد[۴] به گونه‌ای که در زمان وی تعداد بهائیان ایران به سه برابر افزایش پیدا کرد.[۶۳] 📗[۱]جواهری، بهائیت پادجنبش تجدید حیات ملت ایران، ۳۲۷ و ۳۵۷_ ۳۲۸–۳۳۸. 📗[۲]فردوست، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ۱/۳۷۴–۳۷۶_ ۱/۲۰۳. 📗[۳]زاهد زاهدانی، بهائیت در ایران، ۲۳۹–۲۴۰. 📗[۴]میلانی، معمای هویدا، ۳۴۸–۳۴۹. 💀@bahaiyat💀
🔸سید علی محمد شیرازی کیست؟ سیّد علی‌محمد شیرازی (تولد۲۷ مهر ۱۱۹۸، فوت ۱۷ تیر ۱۲۲۹ هـ. ش) که با لقب باب نیز شناخته می‌شود، به‌اعتقاد بهائیان قائم اسلام، پیامبر جدید و بنیانگذار دین بابی بود. با اتمام هزاره اول پس از درگذشت امام حسن عسکری، امام یازدهم شیعیان در سال ۲۶۰ هـ ق،او جنبش بابی را در ایران بنیان گذاشت و پیروانی از قشرها و اصناف جامعه از مناطق مختلف ایران را به خود جذب کرد. باب دعاوی خود را به تدریج ظاهر ساخت، در سال ۱۲۶۰ هجری قمری ادعا کرد که باب است و ۴ سال بعد ادعا کرد که خود مهدی است. دو سال بعد، حکومت قاجار سید علی‌محمد باب را در سن ۳۱ سالگی پس از آنکه خود را «مظهر الهی» نامید و کتاب بیان را در بنیاد نهادن دینی جدید نوشت، به فرمان امیرکبیر اعدام شد. باب همچنین خود را پیامبری جدید و بشارت دهندهٔ دینی که قرار است پس از او توسط «من یُظهِره‌الله» (آنکه خداوند او را ظاهر خواهد ساخت)، ظاهر شود خواند و بارها در آثار خود به ظهور او اشاره کرد. پس از او افراد بسیاری ادعا کردند «مَن یُظهِرُه‌الله»اند. به اعتقاد بهاییان باب مبشر آئین بهائی بوده و «مَن یُظهِرُه‌الله» همان بهاءالله پیامبر این آئین است. اکثر بابیان بعد از اعدام باب به آئین بهائی گرویدند. از القاب باب می‌توان به «نقطه اولی» و «مبشر امرالله» و «سید ذکر» اشاره کرد. باب در آثارش بر بهبود وضعیت زنان، حذف روحانیت، جستجوی مستقل حقایق معنوی، سیر تکاملی و تداوم ظهور ادیان، و اهمیت ایمان به پیامبری که بعد از او ظاهر می‌شود تأکید می‌کرد 📗دین بهایی آیین فراگیر جهانی، نوشتهٔ ویلیام هاچر و دوگلاس مارتین، ص ۳۳ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تساوی حقوق زن و مرد در بهائیت؛ واقعیّت یا شعارِ طنزِ تبلیغی؟ 🔸"تساوی حقوق رجال و نساء" از جمله تعالیم بهائیت است و بر این ادّعا نیز گوش فلک را کر کرده‌اند؛ امّا واقعیّت چیست؟ این قسمت خشت کج رو ببینید 💀@bahaiyat💀
🔹دوران کودکی و جوانی سید علی محمد باب سیّد علی‌محمد شیرازی پیش از سحر اول محرم ۱۲۳۵ در محله بازار مرغ، شیراز به دنیا آمد. پدرش میرزا محمدرضا پسر میرزا ابوالفتح و مادرش فاطمه بیگم بودند. پدر باب که بزاز بود و در محله بازار وکیل شیراز حجره داشت، در نخستین سال‌های زندگی باب درگذشت و او در خانه دایی‌اش علی‌محمد که وصی پدرش نیز بود، بزرگ شد. علی‌محمد او را در ۵ یا ۶ سالگی برای یادگیری مقدمات فارسی به مکتب‌خانه فرستاد. معلم مکتب مشهور به «شیخ عابد» و شیخی بود. باب بعد از ۶ یا ۷ سالی تحصیل در آن مکتب خانه محلی، در سن پانزده سالگی تجارت خانوادگی را پی گرفت. او در این زمان به همراه دایی‌اش به بوشهر رفت.او مدتی در بوشهر شاگرد تجارتخانه دایی‌اش بود. تقریباً ۲۰ ساله بود که جهت زیارت به عراق سفر کرد و نزدیک یک سال (۱۸۳۹–۱۸۴۰) را در آن جا و اکثراً در کربلا گذراند و در طول آن مدت در کلاس‌های سید کاظم رشتی -پیشوای مکتب شیخیه- شرکت کرد. وی کمی بعد، به اصرار خانواده‌اش به شیراز بازگشت. باب دست کم در دو جا در آثار خود، از رشتی با عنوان «معلم من» (معلمی) یاد می‌کند. باب در سن بیست و دو سالگی ازدواج کرد و به واسطهٔ این ازدواج فرزندی به نام احمد داشت که در نوزادی درگذشت. 📗سید علی محمد باب،دانشنامه جهان اسلام. 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646887960.mp3
551.2K
🔹بعداز مرگ شوقی آفندی چه اتفاقی افتاد 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️قال مولانا الإمام المهديّ عجل الله تعالی فرجه ـفي صِفَةِ الأَوصِياءِ : .... وجَعَلَهُم خُزّانَ عِلمِهِ ، ومُستَودَعَ حِكمَتِهِ ، ومَوضِعَ سِرِّهِ ، وأيَّدَهُم بِالدَّلائِلِ ، ولَولا ذلِكَ لَكانَ النّاسُ عَلى سَواءٍ ، ولاَدَّعى أمرَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ كُلُّ أحَدٍ ، ولَما عُرِفَ الحَقُّ مِنَ الباطِلِ ، ولا العالِمُ مِنَ الجاهِلِ . 🔹حضرت امام مهدى (عجل الله تعالی قرجه الشریف) در توصيف اوصياء الهی فرمودند : [خداوند] آنها را خزانه ی علم خود و امانت دار حكمتش و جايگاه سرّش قرار داده است. خداوند آنها را با دلايل خود تأييد كرده و اگر چنين نمى بود مردم همه يكسان بودند و هر كس مدّعى امر [ منصوب شدن از سوى ] خداوند عزّوجل مى شد و ديگر حقّ از باطل و دانا از نادان شناخته نمى شد. 📗الغيبة للطوسي ص ۲۸۸/ ح ۲۴۶ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹مظلوم نمایی بهائیت غیر واقعی است در حقیقت فرار از دیدگاه انتقادی و جلب توجه دیگران است 💀@bahaiyat💀
🔥شروع جنبش بابی در سال ۱۷۹۰ میلادی در ایران، احمد احسایی مکتب جدیدی را بنیان نهاد که به شیخیه معروف است. پیروان او که شیخی نامیده می‌شدند، مثل اکثر شیعیان منتظر قیام مهدی یا امام دوازدهم بودند. بعد از مرگ احمد احسایی، رهبری شیخیه به یکی از شاگردان او به نام سید کاظم رشتی (۱۷۹۳ میلادی - ۱۸۴۳ میلادی) واگذار شد. سید کاظم رشتی قبل از مرگ، به شاگردانش سفارش کرده بود که به دنبال «حق» بگردند. او به شاگردانش گفته بود که قائم به زودی ظهور خواهد کرد. وی برای خود جانشینی تعیین نکرده بود و کمی قبل از فوتش به شاگردانش گفته بود «آیا نمی‌خواهید من بروم تا «حق» ظاهر شود؟» در میان شاگردانش فردی بود به نام ملا حسین بشرویه ای. سید کاظم او را مأمور کرده‌بود که برای مذاکره با سید شفتی و میرزا عسکری (از روحانیون برجسته آن روزگار) به اصفهان و خراسان برود بعد از برگشت او از ایران، استاد او دیگر در قید حیات نبود. از نظر ملا حسین بشرویه‌ای نه میرزا محیط کرمانی و نه میرزا حسن گوهر، هیچ‌کدام نمی‌توانستند پیشوائی باشند که او انتظار داشت. بدین جهت مطابق شریعت اسلام به مدت ۴۰ روز به حال اعتکاف در مسجد کوفه به سر برد. در این زمان یکی دیگر از علمای شیخی به نام ملا علی بسطامی با عده‌ای دیگر به مسجد وارد می‌شوند و آن‌ها هم در اعتکاف شرکت می‌کنند. بعد از خاتمه ۴۰ روز ملاحسین که زودتر اعتکاف را شروع کرده بود با دوستان خود عازم ایران می‌شود. ملا حسین بشرویه ای در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۴۴ به شیراز می‌رسد و در آن جا با باب دیدار می‌کند. ملاحسین در دیدار با سید علی‌محمد شیرازی به او می‌گوید که طبق دستورها و راهنمایی‌های استاد فقید خود به دنبال قائم موعود است و علائم قائم را طبق گفته‌های استادش برای سید علی‌محمد شیرازی بازگو می‌کند.‌ سید علی‌محمد شیرازی در پاسخ می‌گوید که این نشانه‌ها در او هویداست. باب موفق می‌شود تا بشرویه‌ای را متقاعد نماید که او قائم موعود است. بعد از چند سؤال و جواب و نزول سریع کتابِ «قَیّوم الاسماء» (تفسیر سوره یوسف) توسط سید علی‌محمد شیرازی، ملاحسین بشرویه‌ای به او ایمان می‌آورد. به دنبال او عده‌ای دیگر از شیخیان به شیراز می‌آیند، به باب ایمان آورده و از حروف حی (حواریون باب) محسوب می‌شوند. 📗بالیوزی، ص. ۱۳ 💀@bahaiyat💀
🔹ابطال ماهیت فرقه‌ی ضالّه‌ی بهاییت از منظرگاه علمای جامعه الأزهر مصر منبع: مجموعه‌ی رسانه‌ای عمّار 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☠خشت کج بهائیت؛ از ادّعای عدم مداخله در سیاست تا مناصبِ کلیدی در دوره پهلوی و ایفای نقش در اغتشاشات علیه جمهوری اسلامی! 💀@bahaiyat💀
🔸دوستی با دشمنان هرجا دیدید عبدالبهاء دوستی با دشمنی را مطرح می کند بدانید مقصود... 💀@bahaiyat💀
🔥حروف حی (۱) حروف حَی، لقبی است که به ۱۸ نفر از اولین ایمان آورندگان به سید علی‌محمد باب اطلاق می‌شود. حرف در آثار باب، در معنای وجود انسانی به کار رفته‌است. برای مثال، منظور از حروف انجیل و حروف فرقان در آثار او، مؤمنین به ظهور مسیح و حضرت محمد صلوات الله علیه وآله هستند. لفظ «حی» بدون احتساب تشدید از لحاظ ارزش عددی در حساب ابجد برابر با هجده‌است و لذا عبارت «حروف حی» بمعنای هجده تن مؤمنین اولیه می‌باشد. همچنین باب، خود و هجده نفر حروف حی را «واحد اول شریعت بیان» نامیده‌است؛ واحد به حساب ابجد برابر با عدد ۱۹ است و معنی یگانگی و وحدت می‌دهد.حروف حی مأمور بودند که پیام بابیت آیین بیان را تبلیغ و منتشر کنند. ادامه دارد...  📗کتاب حروف حی نوشته هوشنگ گهرریز/ صفحه،۸۵تا ۸۶، ۹۹تا۱۰۱  📗کاشانی، میرزا جانی (۱۳۲۸). نقطةالکاف (به پارسی). هلند: لیدن. ص. ۳۴۷. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸پیوند ناگسستنی دو جریان استعماری 🔥پیوستگی بهائیت و صهیونیست 🔥ماکسول (مادر بهائیان و بیوه شوقی افندی): بهائیت و رژیم‌صهیونیستی مانند حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته هستند! 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646888187.mp3
2.68M
🔹بهاء در اثبات حقانیت خود 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب(سلام الله علیها)قسم دهند که فرج مرا نزدیک گرداند 📗شیفتگان حضرت مهدی، ج۱، ص۲۵۱ اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری(سلام الله علیها 🌺میلاد حضرت سلام الله علیها 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹مظلومیت نمایی بهائیت رهبران بهائیت مظلوم نمایی را یکی از سیاست های تبلیغی خود معرفی و.... 💀@bahaiyat💀
🔹جایگاه پیامبران در بهائیت هرچند پیشوایان دین‌ساز بهائیت حتی اطلاع دقیقی از تاریخ پیامبران نداشتند و مدام در مورد ایشان تناقض گویی می کردند،(۱) اما اعتقادات متناقض جالبی در مورد جایگاه ایشان دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم: بهائیان در جایگاه توجیه ادعای خدایی پیامبرنمای خود، مقام پیامبران را تا جایی بالا برده که ایشان را دارای ارواح الهی، غیرمخلوق، ازلی و اصطلاحاً خدایان روی زمین معرفی می کنند!(۲) بهائیان تمام پیامبران را مژده دهنده پیامبر بعدی و ثمره رسالت آخرین ایشان را زمینه سازی برای ظهور پیامبرنمای بهائیت معرفی می کنند (۳) که به اعتراف خود حقوق بگیر استعمار بود و تعالیمی در مسیر حمایت از آنان پدید آورد.(۴) بهائیان با اینکه به واسطه دلایلی نظیر تداوم فیض، نزول پیامبران و ادیان جدید را لازم می دانند،(۵) مدعی خاتمیت پیامبرنمای خود هستند.(۶) 📗(۱)جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: عبدالبهاء در تلاش برای توجیه جهل باب 📗(۲)ویلیام هاچر دوگلاس مارتین، دیانت بهائی، ترجمه: پریوش سمندری و روح الله خوشبین، بی جا: مؤسسه معارف بهائی، بی تا، ص ۱۵۹. 📗(۳)پیام نهاد رهبری بهائیت بیت العدل، به مناسبت سالگرد تولد علی‌محمد باب، مورخ: اکتبر ۲۰۱۹م. 📗(۴)حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه، ص ۱۵۸_۱۵۹. 📗(۵)اشراق خاوری، پیام ملکوت، نسخه الکترونیکی، ص ۱۹۰. 📗(۶)حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه (اقتدارات و چند لوح دیگر)، نسخه الکترونیکی، ص ۳۲۶. 💀@bahaiyat💀
🔴 با عزای کارفرما (اسرائیل) در ۷ اکتبر سیاه پوشیدند، ابراز ناراحتی کردند، رژیم کودک‌کش را سفید می‌کردند. حالا بودجه کارفرما در بحبوحه جنگ به این شبکه‌ها قد نمیده، اعلام ورشکستگی می کنند و اینچنین است حکایت شبکه بهایی من و تو همچون سایر شبکه های معاند 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646888445.mp3
2.99M
🔹چگونگی پیدایش بهائیت در کشورهای اسلامی 💀@bahaiyat💀
🔹 دختر دزدی بهائیانی که پیشگام حریت نسوان یا همان زن زندگی آزادی امروزی بوده اند همه ما با تاریخ مبارزه بهائیت با فرهنگ عفاف و حجاب زنان شیعه ایرانی تحت عنوان حریت نسا آشنا هستیم. اسناد اولین کشف حجاب ها نشان میدهد که زنان بهایی مثل قرة العین و دولت آبادی پیشگام این پدیده نحس بوده اند.نفوذ آنها در مطبوعات و چاپ مقاله های متعدد درباب حقوق زنان و ضدیت آن با حجاب هم بحث مفصلی است، اما آنجا ماجرا جالب می‌شود که همین بهاییانِ سردمدار زن زندگی آزادی، دختر بچه دزدی می‌کنند تا با فروش آن پول خوبی به دست آورند. 📌ماجرای دختر دزدی بهائیان و اقدام موثر امام خمینی رحمه‌الله علیه در سال ۱۳۴۱ بهایی ها دختر بچه شیعه ای را دزدیده و به پاکستان می‌برند تا به یک بهایی ثروتمند بفروشند. مردم مسلمان و شیعه پاکستان که از جریان مطلع شده بودند، دست به اعتصاب میزنند. بهایی ها به سفارت ایران فشار می آورند تا از طریق نفوذ قضیه را تمام کنند‌. اما امام مطلع شده و بلافاصله تلگراف محکمی به وزارت خارجه ی شاه مخابره کرده و دستور اکید بر پیگیری آزادی دختر می‌دهند. رژیم برای حفظ آبرو هم که بوده، اقدام فوری برای آزادی او انجام می‌دهد. 📗خاطرات حجت الاسلام محتشمی پور، ص ۲۳۰ 📗کافه تاریخ رحمه‌الله علیه 💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
🔥حروف حی (۱) حروف حَی، لقبی است که به ۱۸ نفر از اولین ایمان آورندگان به سید علی‌محمد باب اطلاق می‌ش
🔥حروف حی(۲) 🔸حروف حی عبارتند از: ملاحسین بشرویه‌ای، اولین کسی که به باب ایمان آورد. پس از ایمان آوردن او تا مدت ۵ ماه، ۱۷ نفر دیگر نیز به باب ایمان آوردند. این ۱۸ نفر از پیروان اولیهٔ او حروف حی نامیده می‌شوند. ۱_میرزا محمد حسن بشرویه ای، برادر کوچک ملاحسین بشرویه ای ۲_میرزا محمد باقر بشرویه ای، خواهرزاده ملاحسین بشرویه ای ۳_ملا علی بسطامی (دوم من آمن) عالم مشهوری که برای تبلیغ به دو قطب عالم شیعه یعنی کربلا و نجف فرستاده شد. او در نجف نامه‌ای از طرف باب به شیخ محمد حسن نجفی رهبر برجسته شیعه آن دوره رساند. بسطامی به دلیل تبلیغ آئین جدید در عراق تکفیر و محاکمه شد و بعد از انتقال به استامبول در آنجا زندانی شد. او کمی بعد در اواخر سال ۱۸۵۶ در زندان درگذشت. ۴_ملا خدابخش قوچانی ملقب به ملا علی ۵_ملا حسن بجستانی که بعد از کشته شدن باب در اعتقادات بابی تردید نمود و در نهایت از این اعتقاد برگشت. ۶_سید حسین یزدی ۷_میرزا محمد روضه خوان یزدی ۸_شیخ سعید هندی ۹_ملا محمود خوئی ۱۰_ملا جلیل ارومی ۱۱_ملا احمد ابدال مراغه ای ۱۲_ملا باقر تبریزی ۱۳_ملا یوسف اردبیلی ۱۴_میرزا هادی قزوینی، برادر بزرگتر ملا محمدعلی قزوینی ۱۵_میرزا محمّد علی قزوینی، شوهر خواهر طاهره قرّةالعین ۱۷_زرین تاج برغانی (طاهره قرةالعین)، که تنها زن در میان حروف حی بود و بعداً به او لقب «طاهره» داده شد. وی همچنین هیچگاه نتوانست باب را حضوری ملاقات کند. ۱۸_ملامحمدعلی بارفروشی (ملقب به قدوس)، زاده ۱۲۳۸ هجری قمری و از شاگردان سیدکاظم رشتی، که آخرین فرد از حروف حی بود. بارفروشی در ماجرای بدشت، نقش مخالف قرةالعین را داشت. طاهره اما سرانجام توانست نظر قدوس را در نسخ قوانین اسلامی به‌دست آورد. سرانجام بارفروشی در سن ۲۷ سالگی پس از پایان واقعه شیخ طبرسی و انتقال به بابل در تاریخ ۲۳ مه ۱۸۴۹ در آنجا اعدام شد. بعد از اینکه تعداد حروف حی به ۱۸ نفر رسید، سید علی‌محمّد شیرازی به همراه محمدعلی بارفروشی (هجدهمین حرف حی) برای زیارت خانهٔ کعبه عازم شد و پس از ۹ ماه دوباره به بوشهر در تاریخ ۱۵ مه ۱۸۴۵ بازگشت و تا اواسط ژوئیه در آنجا ماند. در میان اسامی حروف حی، اختلافاتی در منابع بهائی نقل شده‌است. 🔹مقام حروف حی باب، حروف حیّ را به نام «أقرب أسماء» (نزدیک‌ترین نامها) در کتاب بیان مورد ستایش قرار داده و گفته‌است: «ایشان (حروف حی) انواری بوده‌اند لم یزل و لایزال نزد عرش حق ساجد بوده و هستند.» 📗کتاب حروف حی نوشته هوشنگ گهرریز/ صفحه ۸۵و۸۶و۸۸و۸۹و۷۴تا۷۶ 📗کتاب حضرت باب نوشتهٔ نصرت اله محمدحسینی صفحه ۴۷۲و۴۷۱و۳۹۱ و ۶۶۲و۶۶۳و۶۹۲ 💀@bahaiyat💀