💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام شب بخیر
متنی به نقل قول از روزنامه کیهان در کانالتون دیدم به نقل قول از عناصر فرقه ضاله گمراه بهاییت
برادر گرامی عزیز واقعا مجلس فعلی که رهبر معظم از ان بعنوان انقلابی یاد نموده و از اعتبار خودشان هزینه نمودند
واقعا چند در صد توانسته رضایت و خواسته ملت را جلب نمایند
ایا نارضایتی جامعه هدف ایثارگران با این قوانین ناپخته
مجلس و سازمان برنامه جای بسی گله نیست
ظاهرا در عنوان خبر ذکر شده عناصر فرقه در پی تضعیف
دلسرد کردن مردم هستند
چه ارتباطی با این فرقه ضاله دارد
ببخشید حقیر خودم ایثارگر و متنفر از این فرقه خودساخته انگلیسی گمراه بوده و هستم
ولی ارتباطی با عدم رضایت مردم نسبت به تصمیم سازان نظام نداشته ندارد
@bahaiyat
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
مخاطب گرامی سلام علیکم
کسی منکر اشکالات و نقایص نیست بلکه می خواهیم این نکته را یادآور شویم که هر جا دشمنان نظام و اسلام دلسوز مردم می شوند و بر آتش اختلافات می دمند، مردم آگاه صفشان را از آنها جدا کنند و در عین حال حضرت آقا فرمودند نباید ناامید کرد جامعه و مردم را
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام....
اکثرردکنندگان بهائیت به
محکمات نقلی درشریعت
تشیع استنادمیکنند..
درصورت امکان دلایل عقلی
ردبهاییت را بیشترمطرح وتوضیح دهید..
✍️ سلام اینکار قبلا بارها انجام شد و بازهم به حسب ضرورت انجام خواهد شد
استاد #روزبهانی
💢بهائیت عامل روی کار آمدن رضا شـــــــــــــــــــــــاه
🔹اردشير جی (جاسوس معروف) نزد عین المک هویدا بهائی (پدر امیر عباس هویدا) میرود و میگوید یک شخص به من معرفی کن برای پادشاهی که ۲ شرط مهم داشته باشد.
✔️اول شیعه دوازده امامی خالص نباشد
✔️دوم ژاندارم (نظامی) قزاق باشد
🔸روی شرط شیعه خالص نبودن تاکید جدی می کند
♦️عین الملک بهائی، رضاخان را به او معرفی می کند و اردشير جی، رضاخان را به انگلیسی ها معرفی می کند و بعد از مدتی رضا میرپنج، شاه ایران می شود.
#بهائیت_علیه_شیعه
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸نقش مؤثر عباس آفندی در اشغال فلسطین
👤 حجتالاسلام والمسلمین #روزبهانی
#فلسطین
#عباس_افندی
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۶)
نكتۀ قابل تأمل و مميز عقيدۀ اماميه در عرض سيزده قرن پس از هجرت محمدى، با شيخيه در يك امر بيشتر نيست. و آن نقبا و نجبا (چه آشكار و چه پنهان) ابواب امام زمان در عصر غيبت كبرى نيستند، زيرا بنا به نص، اين باب در عصر غيبت مسدود شده است. و اكابر علماى اماميه از كلينى تا مقدس اردبيلى، و از مجلسى تا اكابر علماى قرن حاضر، با ايمان و اعتقاد به ارتقاء مؤمنان تا مقام نجبائى و نقبايى (البته كم و بيش با اختلاف نظر در تفسير چنين مقاماتى)، و حتى ملاصدرا كه خود روشنگر مراتب اسفار است، ارتقاى مقام معنوى حتى تا تشرّف به حضور امام را به عنوان بابيت، به معناى مورد نظر بادرايت در روايات، قلمداد نكرده و نمىكنند. و با تصديق و تأييد چنين درجاتى از مقامات معنوى را نه مؤلفان كتب اربعۀ شيعه و تدوين كنندگان فقه و مباحث اصول عقيده و نه محدثان و اهل عرفان و متكلمين شيعه. آن را دين خواندهاند و مسلم چنين ادعائى آنهم با تعبيرها و تفسيرهاى متناقض، نمىتواند مستند به منابع عقايد شيعه تلقى شود. تعمق در احوالات كسانى كه در غيبت كبرى مشرف به حضور امام شدهاند و مجلسى در بحار الأنوار به آن تصريح فرمودهاند (۱) مبين اين است كه آنان با وجود دستيابى به مقام والاى ايمان و تشرّف به حضور امام، نه از بابيت امام در عصر غيبت دم زدهاند و نه از اينكه معرفت نوعى چنين افرادى از اصول دين است. حال چگونه شيخ احمد، و يا سيد كاظم رشتى، و ديگر مشايخ كه حتى ادعاى نجبائى نكردهاند و به اعتراف تمام آثار شيخيه به مقامات پائينتر از آن نائل نشدهاند، چگونه كاشف اين معانى گشتهاند؟!
٣ - در مورد دوستى دوستان، و دشمنى دشمنان، كه در اصطلاح مذهب اماميه به «تولّى و تبرّى» ناميده شده است، مسلماً يكى از موارد مهم ايمان به امامت و ولايت است كه نه تنها با بابيت امام تفاوت اساسى دارد، بلكه از فروع امامت بوده و از مذهب ما نيست كه آن را از اصول دين بشماريم و معاد را از فروع نبوت.(۲)
📗۱) «بحار الانوار»، ج ۵٣، صص٢٠٠ - ٣٣۶
📗۲)اينكه از نظرگاه شيخيه معاد جسمانى از فروع نبوت است: «رسالۀ فلسفيه»، ص١٨٧، و... لازم به ياد آورى است كه كتاب: «فلسفيّة» به قلم سركار آقا در جواب سؤالات جناب آقاى فلسفى واعظ، طبع و نشر شده است. آقاى فلسفى ٢۵ سؤال در مورد فرقۀ شيخيه عنوان كرده بودند كه در صورت تطبيق جوابها، با عقايد حقۀ اثنى عشرى و تصديق حضرت آية اللّٰه بروجردى، از طرف شيخيه موافقت شود كه ديگر شيخيه خوانده نشوند. و اين سخن كه موهم جدائى و بوى خلاف و اختلاف مىدهد از ميان فرقۀ ناجيۀ اثنى عشريه برداشته شود. (تاريخ نامه ١٣٢٨/١١/٢٧). سركارآقا پاسخها را مرقوم كرد كه بعدها (در سال ١٣۵٠) همراه با سؤالات از طرف مدرسۀ ابراهيميه چاپ و منتشر شد. مؤلف اين كتاب ديدار با جناب آقاى فلسفى موضوع را مورد مذاكره قرار دادم ايشان به دو نكته اشاره فرمودند: ١ - قرار نبود كه پاسخ و نامه مرا چاپ كنند و اين كار برخلاف مذاكره از طرف شيخيه صورت پذيرفت. ٢ - مرحوم آية اللّٰه بروجردى پس از آنكه حضورشان شرفياب شدم و پاسخ را به عرضشان رساندم. فرمودند: «پاسخها سست است و نمىتوان در مورد رفع اختلاف نظر داد».
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۸_۱۴۹
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام
وقت به خیر
من مدرس دانشگاه هستم در این ترم در یکی از کلاسهام...
✍سلام حتما شماره یا آیدی خود را در همین پیام بگذارید
🕸نقد بداعت بهائيت در تعليم وحدت عالم انسانی
سران بابيت و بهائيت، اديان و مذاهب پيش از خود را تاريخ مصرفگذشته معرفي ميكنند؛(۱) و آموزههاي آنان را پوسيده و منفور ميشمارند و تعاليم عليمحمد شيرازي و حسينعلي نوري را جديد، تازه و نو معرفي ميکنند. نوري درباره بداعت آموزههايش مينويسد: «اگر گفته شود که آنچه در ظهور بديع ظاهر از قبل نبوده و کل بديع است، اين قول هم صحيح و تمامست.»(۲) عباس افندي نيز آموزههاي حسين علي نوري را شاهکاري بيبديل ميخواند.(۳)
از سوي ديگر با ادعاهايي همچون امي بودن يا نيازمندي اديان به مطابقت با زمان،(۴) از بداعت، نوآوري و مقتضي زمان بودن ادعاها و تعاليمشان سخن ميرانند؛ ليکن شواهد بسياري وجود دارد که اين دو جريان در ادعاها و آموزهها و احکامشان از اديان و فرق پيش از خود الگو گرفتهاند.
حسين علي نوری از برابري و وحدت همه انسانها سخن ميگويد: «به چشم بيگانگان يکديگر را مبينيد، همه بارِ يک داريد و برگِ يک شاخسار».(۵)
قرآن كريم نيز اصل همه انسانها را در اصل انسانيت برابر دانسته سوره حجرات: ۴۹ / ۱۱۳.(۶)
آيا ظاهر آموزههاي اديان گذشته پوسيده است، يا حقيقت و مضمون آنها منفور است؟
اگر ظاهرش منفور است، مگر ظاهر ادبياتِ تعاليم، انسان را هدايت ميكند؟ و اگر حقيقت آنهاي منفور است، چرا شما همان حقايق را جملهبندي ديگري به نام خود سند زدهايد؟ امروزه اصطلاحاً به اين نوع الگوگيري، سرقت علمي ميگويند.
۱. مکاتيب، ج۳، ص ۳۳۱ – ۳۳۴.
۲. اقتدارات، ص ۸۷.
۳. خطابات، ج۳، ص ۷۸؛و مکاتيب، ج۳، ص ۲۷۶.
۴. مکاتيب، ج ۳، ص ۳۳۲.
۵.مجموعه الواح مبارکه، ص ۲۵۶.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️علم خداوند به اشیاء▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
كَانَ اَللَّهُ وَ لاَ شَيْءَ غَيْرُهُ وَ لَمْ يَزَلْ عَالِماً بِمَا كَوَّنَ فَعِلْمُهُ بِهِ قَبْلَ كَوْنِهِ كَعِلْمِهِ بِهِ بَعْدَ مَا كَوَّنَهُ.
امام باقر عليه السلام فرمود: خداى عز و جل بود و چيزى با او نبود و هميشه عالم بود بآنچه پديد مىآيد و علم او بآن پيش از بودنش مانند علم اوست بآن بعد از بودنش (مثلا هيچ كس نميداند فردا چه پيش مىآيد، ممكن است شخص متفرسى باشد و در يك موضوع كوچك سياسى يا اجتماعى حدسى بزند كه صدى نود آن درست باشد ولى علم خدا بهمه امور كلى و جزئى جهان از زمانى كه خود او بوده و چيزى با او نبوده تا اين زمان و هر زمان كه بيايد صدى صد مطابق است).
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
❇️ خوشا به حال کسی که آن روزگار را درک کند
✅ امام حسن مجتبی (علیه السلام) میفرمایند:
📃 «در دولت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) درندگان سازش میکنند، زمین نباتات خود را خارج میکند، آسمان برکاتش را فرو میفرستد، گنجهای نهفته در دل زمین برای او آشکار میشود و بین مشرق و مغرب را مالک میشود.
خوشا به حال کسیکه آن روزگار مسعود را درک کند و دستوراتش را با گوش جان بشنود». (۱)
📜 «تصطلح فی ملکه السّباع، و تخرج الأرض نبتها، و تنزل السّماء برکتها، و تظهر له الکنوز، یملک ما بین الخافقین فطوبی لمن أدرک أیّامه و سمع کلامه!».
🖊 سازش درندگان و تعبیراتی نظیر آن از سطح عالی امنیّت جهانی و صلح و صفای حاکم بر جهان در عصر حضرت ولیّ عصر (عج) حکایت میکند.
⬅️ روزگار رهایی، ج۲، ص: ۶۲۰
(۱). بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۲۸۰، بشاره الاسلام صفحه ۱۹۷، منتخب الاثر صفحه ۴۸۷، ینابیع المودّه جلد ۳ صفحه ۱۳۶، و ...
🏷 #امام_حسن_علیه_السلام
#امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه)
#ظهور
💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۷)
۴ - در اين خصوص كه مسدود شدن نايب منصوص، دليل آن نمىشود كه مقام نيابت و بابيت مسدود باشد، بايد به اطلاع رسانيد كه البته در توقيعهاى مباركه، مسدود شدن بابيت و رجوع به علما و راويان حديث، بطور اعم ذكر شده است، كه هم منصوص را در بر مىگيرد و هم غير منصوص را و شيخ صدوق در «اعتقادات» فرمودهاند كه اين ضرورى دين اماميه است. (۱) آنچه مسلم است شيخ احمد احسائى، در سير و سلوك بوده مردى متقى متشرع، سرشار از ذوق و استعداد، صاحب مقامات معنوى، و مؤلف اين كتاب هيچ جاى شكى ندارد كه شيخ از زاهدان و عالمان تشيع است اما آيا توانسته است، حفظ اسرار سلوك و رموز فيض را تا آنجائى بنمايد كه به تصديق ضمنى سالكان متشرع، اعتدال در شناخت و كشف را از كف ننهد وداعيۀ بيشاز مراتبسيرش نداشته باشد، مسلماً از ظواهر امر چنين برمىآيد كه نه و تفصيل چنين مطلبى در اين مقام و مكان نيست. خدايش رحمت كند.
۵ - و اما در مورد داعيۀ بابيت و معصوميت شيخ، كه اگر چه مشايخ شيخيه صريحاً چنين ادعائى را تكذيب مىكنند، و چنانچه گذشت براى او، حتى مقام نجبائى را اثبات نمىكنند، امانكاتى موردنظر مؤلفاين كتاب قرار گرفته كه به ذكر آن خود را ملزم مىدانم:
اولاً: سيد كاظم رشتى در كتاب «دليل المتحيرين» دربارۀ مقام شيخ، تصريح مىكند:
«وحيد عصر و يگانۀ دهر بود، اخذ كرده علوم را از معدنش، و برداشته است از سرچشمهاش، كه از ائمۀ طاهرين است و اين علوم در خوابهاى صادق و نومهاى صالح از ائمه عليهم السلام به شيخ مىرسيد... پس اوّلاً جناب امام حسن عليه السلام را در خواب ديد و از طرف حضرت مؤيد و توجه شده فيوضات كامله شامل حالشان گشت». (۲) مشايخ شيخيه در اين خصوص، پيرامون علم شيخ (۳) قلم فرسائىها كردهاند. و شيخ، خود در: «رسالۀ رشتيه» (۴) ضمن شرح صفات ابواب امام زمان، يا به تعبير او: قريۀ ظاهره، تلويحاً و در پرده، خود را صاحب منصب چنين مقامى خوانده، و سيد كاظم در رسالۀ:
«شرح آية الكرسى» (۵) شيخ را «قريۀ ظاهره» به شمار آورده است. و از اين جا است كه مىيابيم، اعتراضات علماى اماميه سر منشأ جدى بخود گرفته، و پس از چنين اعتراضاتى است كه شيخ و سيد، و بعدها مشايخ شيخيه، در صدد پاسخ و رفع اتهام، به طرح روپوشى بر آمدهاند. (۶)
۱) . ترجمۀ: «العقائد»، شيخ صدوق
۲) . ترجمۀ العقائد، رسالۀ «شيخ عبد اللّٰه»، و قصص العلماء، ص ٣٧
۳) . مراجعه كنيد به «رساله در جواب مسائل»، حاج محمد خان كرمانى، مندرج در «مجمع الرسائل فارسى»،ص٢۴١
۴) . جوامع الكلم، در جواب ملا على رشتى.
۵) . رساله در تفسير آيه مباركه آية الكرسى، « مٰا فِي السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِي الْأَرْضِ » .
۶) . به عقيده حقير، قسمت اعظم كتب مشايخ شيخيه، پس از شيخ احمد احسائى، پاسخ به ايرادات، و تعبير جملات، و تفسير نكات مورد ايراد اهل علم مىباشد و اين رويه، صورت مورثى بالنسبه به شيخ ما قبل خود، مداوم و مستمر است. و از اين لحاظ بيشترين رسالهها و كتب طائفۀ شيخيه به صورت تكرار مكررات، و سعى در تصحيح اشتباهات گذشته در آمده است، كه اگر از جمع آنها جدا شود، تأليفات مشايخ شيخيه به يك دهم از آنچه هست اختصاص مىيابد.
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۸_۱۴۹
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۹)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
🕸فساد مالی در محافل بهائی
✍ تشکیلات بهائی همه ساله مقادیر زیادی پول تحت عناوین مختلف حقوقالله، تبرعات، ساخت مشارقالاذکار قارهای و ملی و محلی، کمک به صندوق توکیل بینالمللی و... از بهائیان دریافت مینماید.
💸مؤسسات خیریه و بنیادهای فراوان بهائی در دنیا که نوعاً برای فرار مالیاتی بهائیان تأسیس گشته است، نیز درآمدهای کلانی عاید تشکیلات بهائی مینماید. با همه این گردش مالیهای سنگین، مرکز فرقه و سازمانهای وابسته به بهائیت، برای درآمدها و هزینههای خود، بیلان و صورتهای مالی ارائه نمیکنند و هیچ بهائی در دنیا حق ندارد در مورد مخارج و درآمدهای بیتالعدل سوال یا درخواست حسابرسی این درآمدها را نماید.
در بهائیت، سه نهاد مقننه، اجرایی و قضائی همگی در بیتالعدل جمع است که هم قانون میگذارد، هم خود اجرا میکنند و هم در صورت تخلف، رسیدگی مینماید و هیچ نظارتی بر عملکرد آن وجود ندارد.
❌عدم امکان نظارت بر عملکرد مالی تشکیلات بهائی، عدم انتشار بیلان و صورتهای مالی، عدم اجازه حضور مطبوعات که میتوانند وظیفه نظارت بر عملکردها را بر عهده داشته باشند، عدم اجازه مراجعه به مراجع قضایی برای بهائیان و به طور کلی بسته بودن جامعه بهائی، زمینه فساد مالی را برای سردمداران این فرقه فراهم کرده است.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️شهید در بستر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قالُ أَبِوعَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
يَا أَبَا مُحَمَّدٍ إِنَّ اَلْمَيِّتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا اَلْأَمْرِ شَهِيدٌ
قَالَ قُلْتُ: وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ
قَالَ: إِي وَ اَللَّهِ وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ حَيٌّ عِنْدَ رَبِّهِ يُرْزَقُ.
📄 ابی بصیر نقل میکند که امام صادق علیه السلام فرمودند:
اى ابا محمّد! مردۀ شما اگر بر امر [ولایت ما اهل بیت ]باشد،شهيد است.
عرض كردم:اگر چه در بستر بميرد؟
فرمودند: آرى، بخدا سوگند اگر چه در بستر هم بميرد زندهاى است كه نزد خدا روزی مىخورد.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۸، ص ۱۴۶
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🕸لفظ حقوق بشر حربه فرقه ضاله بهائیت برای دفاع از مهره های جاسوس و ضدایرانی
#بابیت_بهائیت
#حقوق_بشر
💀@bahaiyat💀
⛔️⛔️ کانونشن نمادی از تبعیض جنسیتی در بهائیت
✍️ زمانی مهره های فرقه ضاله بهائیت در فلسطین اشغالی جمع شده اند تا اعضاء تشکیلات بیت العدل را انتخاب کنند. جالب است که در بین اسامی انتخاب شوندگان حتی یک نام یک زن نیز مشاهده نمی شود و جمیع آن ها از رجال هستند.
▪️ بهائیان مدعی هستند که برابری زن و مرد یکی از شعارهای فرقه ای آنان است و با این حال حتی یک زن نیز در تشکیلات مذکور وجود ندارد. در واقع، عدم حضور زنان در تشکیلات بیت العدل از آن رو نیست که آنان نتوانسته اند رای بیاورند بلکه بدان سبب است که از اساس زنان اجازه کاندید شدن در این مجموعه را ندارند.
▪️ تشکیلات صهیونیستی بیت العدل، نهاد تصمیم گیرنده برای بهائیان است که جمیع شئون زندگی اعضاء فرقه زیر نظر آن می باشد. سردمداران بهائیت از همان ابتدا حضور زنان در این تشکیلات را ممنوع اعلام کردند و آن را مختص به مردان قرار دادند.
▪️ حال با این بیشینه و سابقه مهره های بهائی در عدم مساوات، چگونه شعار برابری زن و مرد را مطرح می کنند؟ حقیقت آن است که در تشکیلات بیت العدل و سردمداران بهائیت به زنان صرفا نگاهی ابزاری دارند ومی کوشند تا از جاذبه های زنان اهداف شنیع خود را دنبال کنند.
#بهائیت
#تبعیض_جنسیتی
💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
⛔️⛔️ کانونشن نمادی از تبعیض جنسیتی در بهائیت ✍️ زمانی مهره های فرقه ضاله بهائیت در فلسطین اشغالی جم
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خدا قوت
آخرین پیام تو کانال درباره شعار مساوات زن و مرد در بهاییت هست،فرمودید که علی رغم این شعار هیچ زنی عضو تشکیلات بیت العدل نیست.سوالم اینه تشکیلات بیت العدل معادل کدام سطح سیاست گذاری در کشور خودمونه؟هر چند قابل قیاس نیست.مثلا در کشور خودمون برای رهبری،ریاست جمهوری و گمانم مرجعیت یکی از اصلی ترین شروط مرد بودن است. دین ما اسلام،هم، ادعای مساوات زن و مرد رو داره(نه با عنوان فمینیسم).حالا وقتی بحث میشه بهاییان میگن تشکیلات بیت العدل سطح رهبری هست و خودتون هم رهبرتون حتما باید مرد باشه،بعد ادعای مساوات دارید.جواب چیه؟
✍️سلام علیکم
بیت العدل بالاترین مرجع سیاسی و دینی فرقه بهائیت هست
ما مثل بهائیان ادعای تساوی در همه ابعاد رو نداریم که بنا بر این مبنا هیچ دلیلی نباید مانع عضویت زنان در مجمع ۹ نفره بیت العدل شود. مدعای ما شیعیان عدالت جنسیتی است؛ یعنی گرچه زن و مرد نزد خداوند متعال به عنوان بنده خدا هیچ تفاوتی ندارند و تنها عامل برتری تقوی (ایمان و عمل صالح) معرفی شده
استاد #روزبهانی
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۸)
مؤلفاينكتاب، اگر چه بهدلائل وتعبيرها، بىاطميناننيست، ولى ملاحظۀ يك شيوۀ مستمر ومداوم درطايفۀشيخيه، تاحدودى اعتقادش را در مورد رفع انتقادات سست مىكند.
از ملاحظۀ بيش از ۴٠٠ كتاب مستند شيخيه، ملاحظه كردم، مشايخ شيخيه از پذيرفتن كوچكترين تا بزرگترين ايراد و انتقادى كه به رويه و يا عقائد شيخ احمد شده است، ابا كردهاند و كاملاً در نپذيرفتن هر نوعى از آن اصرار و تعصب خاصى ابراز مىدارند و به هيچ وجه به نكتهاى برنخوردهام كه تأييد كنند، يك انسان ممكن است خطا كند و خطاى شيخ فلان و بهمان بوده است، به هيچ وجه چنين شيوه و موضعى مستمر و مستحكم (اگر چه بظاهر بگويند: ما مدعى نيستيم شيخ مرحوم مقام بابيت و يا نقبائى را داشتهاند) مستقيماً مبين اين واقعيت است كه در پس انديشه و باورهاى مشايخ و طائفۀ شيخيه، اين اصل، اصلى مسلم و اجتنابناپذير ايمان شيخى است كه شيخ هيچ خطائى نكرده، و هر چه گفته است: «از معدن علم ائمه»و خطاى او، خطاى ائمه، و خطاى خداست. (چنانچه شواهدى را در بررسى نظريۀ اجماع علما به حجيت شيخ يادآورى كرديم). وآيا چنين باورى، معرف اعتقاد به نوعى معصوميت، و به هر حال بابيت نيست؟!
ثانياً: در اين خصوص كه سيد مىنويسد كه: «اين علوم در خوابهاى صادق و نومهاى صالح از ائمۀ هدى عليهم السلام به شيخ مىرسيد»، يك نكته بس ظريف وجود دارد كه مىبايست به آن توجه اساسى نمود.
با توجه به پژوهشهاى مؤلف نسبت به «خوابهاى الهامى»، كه آن را ناشى از تفضل الهى و مواهب ربانى مىدانند، از لحاظ «علم اصول» و علماى اصولى، قول يا فعل يا تقرير معصوم در خواب، نظر به اصل و عدم حجيت ظن مطلق، حجت نيست، و قولى از اهل اسلام كه حاكى از حجيت فعل و تقرير معصوم در خواب باشد، وقوف حاصل نشده است و اين از اصول مسلم علماى اماميه اصولى است و ضروريات اصول است و شيخيۀ حاج محمد كريم خانى، به استناد رويۀ اصولى شيخ و سيد، و بر خلاف بعضى از تصورات، و حتى رديه نويسان، مبنى بر اخبارى دانستن طائفۀ شيخيه، كاملاً اصولى مشرب مىباشند، تا آنجا كه حاج محمد كريم خان كرمانى، صريحاً اذعان و اعتراف مىكند كه: «كتب علما و استدلالشان و احاديث و قرآن فهميده نمىشود، مگر به علم اصول و اگر در بعضى مسائل ما با بعض ايشان مخالفت داشتهايم، با بعضى ديگر موافقت داريم، و خود علماى اصوليين كثّر اللّٰه امثالهم هم با يكديگر در مسائل اصول اختلاف دارند. حتى آنكه مسئلۀ جزئى پيدا نمىشود كه محل اختلاف نباشد و جميعاً در جميع مسائل اختلاف دارند. مگر بعضى ضروريات كه اختلاف نمىشود... و خود سيد مرحوم و شيخ مرحوم و حقير سراپا تقصير اصولى هستيم نه اخبارى». (١) «واگر چنانچه نظريۀ بعضى از محققان را در مورد اخبارى بودن شيخيه پذيرا شويم، و چنانچه مشايخ ما اعلى اللّٰه مقامهم بيشتر ساعى شدهاند و اعتقادمان اين است كه بايد در جزئى و كلى پيروى ايشان كرد، و از خود مصلحت بينى ننمود...» (٢) بنابراين، اين كوشش مرحوم شيخ احمد كه به تصريح حاج محمد خان كرمانى: «جميع مسائل عقليه را از ادلۀ نقليه استنباط نمود» (٣)، چگونه تعبير، و متأسفانه بايد بگويم: «دوباره سازى» مىشود!
📗١) . رسالۀ سى فصل
📗٢).«فهرست»، ص٣٩
📗٣). «هداية المسترشد»، حاج محمد خان كرمانى، ص ۵
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۵۰_۱۵۱
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
⛔️ حمایت بهائیت از قاتلان مردم بیگناه
🔺بهائیان در فضای مجازی در برابر اعدام «حبیب اسیود» واکنش نشان داده و از این تروریستِ کودکش اعلام حمایت کردند.
🔺سربازان چشم و گوش بسته تشکیلات بهائی، با کنار هم گذاشتن عکس «محمد ثلاث» (راننده معدوم اتوبوس مرگ و قاتل سه مامور نیروی انتظامی) و «حبیب اسیود» (رهبر جانی گروه تروریستی الاهوازیه) نسبت به اجرای عدالت درباره آنها ابراز ناراحتی کردند.
♦️اعلام حمایت تشکیلات بهائیت از قاتلان مردم ایران معنایی جز دشمنی ندارد؛ زیرا تشکیلاتی که مدّعی است ایران و ایرانی را دوست دارد، امّا به جای محکومیت کشتار زنان و کودکان، مجازات قاتلان آنها را محکوم و از جانیان اعلام حمایت میکند؛ چنین برخوردی تنها از دشمنان ایران و ایرانی سر میزند.
#بهائیت
#حمایت_بهائیت_از_قاتلان_مردم_بی_گناه
💀@bahaiyat💀