eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💠 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضىٰ مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِيَ مِنْهُ 🎥 ما را دارن می‌برند! سخنان استاد حاج‌آقا رضوان‌الله‌علیه دربارۀ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹الف) شناخت قائم(۷) بسم اللَّه الرحمن الرحيم «اين كتابى است از خداى عزيز حكيم، براى محمد پيغمبر خدا و نور و سفير و حجاب و دليل او، فرود آورد آن را روح الامين از نزد پروردگار عالميان اى محمد، بزرگ بدان نامهايم را، و سپاس گو نعمت هايم را، و انكار نكن بخشش هايم را، من خدائيم كه جز من خدائى نيست، هر كس كه اميد به غير فضل من داشته باشد، يا از غير عدل من بترسد، او را عذابى كنم كه هيچ كس را نكرده باشم، پس مرا پرستش كن و به من توكل دار، من نفرستادم پيغمبرى را مگر اينكه پس از كمال روزگار، و گذشتن مدتش، وصيى براى او قرار دادم و من ترا بر همه پيغمبران برترى دادم و على وصى ترا بر اولياى آنها، و تو را گرامى داشتم به دو فرزند زاده ات حسن و حسين، پس قرار دادم حسن را معدن علم خودم بعد از پدرش، و حسين را خزينه دار وحى خود گردانيدم و او را گرامى داشتم به شهادت و زندگيش را با سعادت به آخر رسانيدم، پس او افضل از همه شهدا و بلند مرتبه است. قرار دادم كلمه نامه خودم را با او، حجّت بالغه من به سوى تو نزد او است. به عترت او ثواب و عقاب به نيكوكار و بدكار دهم، اول از عترت او على سيد عابدين است و زينت اولياى گذشته من است و فرزند او شبيه جدش پيغمبر محمد شكافنده علم من است. و معدن حكمتم، هلاك شوند آنان كه درباره جعفر به شك افتند، به آخر رسانيدم، پس او افضل از همه شهدا و بلند مرتبه است. قرار دادم كلمه نامه خودم را با او، حجّت بالغه من به سوى تو نزد او است. به عترت او ثواب و عقاب به نيكوكار و بدكار دهم، اول از عترت او على سيد عابدين است و زينت اولياى گذشته من است و فرزند او شبيه جدش پيغمبر محمد شكافنده علم من است. و معدن حكمتم، هلاك شوند آنان كه درباره جعفر به شك افتند، آنكه او را رد كرد مرا رد كرده است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۱۹۷ 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس پس اين بي توجهي را بايد معلول علت اساسي ديگري دانست كه براي امثال اغيار درست آشكارا نيست. وقتي به اين متن قديمي اقدس دسترسي حاصل شد كه چهار سال پس از تاريخ تدوين اصل و چهارده سال پيش از تاريخ نخستين انتشارش تحرير يافته و همه قرائن نسخه شناسي از خط و كاغذ و اسلوب تحرير، اصالت و قدمت نسخه چاپ استاندارد بمبئي غنيمت شمرد و آن ها را با يكديگر از آغاز تا انجام سنجيد. در ضمن تطبيق به ندرت صفحه اي از نسخه ي چاپي را با متن خطي قديم (94) مطابق يافت، بلكه موارد اختلاف در 64 صفحه به بيش از دويست مورد مي رسيد كه در صفحه ي 57 و 60 حتي چند سطر متوالي از نسخه ي چاپي حذف شده بود. نسخه ي خط 1294 چنين به پايان مي رسد: «هذا سبب الاتحاد لو انتم تعلمون و العله الكبري للاتفاق و التمدن لو انتم تشعرون. انا جعلنا الامرين علامتين لبلوغ العالم و هوالاس الاعظم نزلناه في الواح اخري، و الثاني نزل في هذا اللوح البديع. ختمتها في يوم چهارشنبه 7 شهر صفر المظفر سنه 1294». در صورتي كه نسخه ي چاپ بمبئي بدين سان پايان مي پذيرد: «... و الثاني نزل في هذا اللوح البديع. قد حرم عليكم شرب الافيون انا نهيناكم عن ذلك نهيا عظيما في الكتاب و الذي شرب انه ليس مني، اتقوا الله يا اولي الالباب». بدين ترتيب، معلوم مي شود حرمت شرب افيون يا به عبارت ديگر كشيدن ترياك بدين صراحت سال ها بعد از تدوين كتاب اقدس و در حين اقدام به طبع، بر آن افزوده شده است. پس از تطبيق نسخه ي چاپي با نسخه خطي، موارد اختلاف را در كنار صفحه ها بر حاشيه ها يادداشت كرد و به بررسي آن ها پرداخت و دريافت آنچه كه در نسخه ي چاپي غالبا تغيير يافته همانا كلماتي بوده كه از نظر قواعد زبان عربي به نظر ناشران مجاز كتاب، درست نيامده و بنا به اجازه اي كه از طرف بها در دست داشتند به اصلاح و تبديل آن ها پرداخته اند. 📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۱-۲۲ 🚫@bahaiyat🚫
آيت الله سيد اسماعيل صدر كه از شاگردان برجسته ميرزا محمدحسن شیرازی است مى گويد : مردى با ظاهر آراسته در سامرّا با من ملاقات كرد و ادعا نمود كه از اصفهان آمده و اكنون بشدت محتاج كمك مى باشد و به عنوان تأييد صلاحيت خود چند نامه از علماى اصفهان همراه داشت و از من خواست به ميرزاى شيرازى در حق وى سفارش كنم ، من پذيرفتم و در حرم هنگام زيارت خدمت ميرزا رسيده و به نقل جريان مرد اصفهانى شروع نمودم ، ميرزا قبل از توضيحات من گفت : بله ، ايشان را ديده ام و نامه هايى كه ادعا مى كند از علماى اصفهان است ملاحظه كرده ام . در همين هنگام آن مرد به طرف ما آمد و دست ميرزا را بوسيد ، من عرض كردم: صحبت من درباره همين آقا بود ، ميرزا گويى توضيح مرا نشنيده و اين مرد را نديده است حاضر نشد به او كمك كند ، و آن مرد اصفهانى با كمال يأس از ما جدا شد . من در شگفت ماندم كه چگونه گاهى ميرزاى شيرازى با وسايل مختلف مى كوشد نياز نيازمندى را برآورد ، و اين بيچاره را اينگونه مأيوس كرد . بعدها فهميدم كه وى از فرقه گمراه و فاسد و دست پرورده انگليس يعنى بابيه بوده ، و اينگونه ميرزاى شيرازى با ضمير روشن خويش ، وى را شناخت . 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️دین من و اجداد من▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜عَنْ حَمْزَةَ بْنِ حُمْرَانَ قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنَّا نَقُولُ إِنَّ اَللَّهَ لَمْ يُكَلِّفِ اَلْعِبَادَ إِلاَّ مَا آتَاهُمْ وَ كُلُّ شَيْءٍ لاَ يُطِيقُونَهُ فَهُوَ عَنْهُمْ مَوْضُوعٌ وَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ مَا شَاءَ اَللَّهُ وَ قَضَى وَ قَدَّرَ وَ أَرَادَ فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنَّ هَذَا لَدِينِي وَ دِينُ آبَائِي . 📄 حمزه بن حمران گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ما می گوییم خداوند متعال به همان مقدار که به بندگانش داده، به ایشان تکلیف می کند و هر آنچه که طاقتش را ندارند از ایشان برداشته شده است. چیزی نمی شود مگر آنکه خداوند مشیت کند و قضا و قدر و اراده او تعلق گیرد. امام علیه السلام فرمودند: قسم به خدا این همان دین من و پدران من است. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 محاسن ج ۱، ص ۲۹۶ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَالَّذِینَ کَفَرُوا وَکَذَّبُوا بِآیَاتِنَا أُولئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ » « و کسانى که کافر شدند، و آیات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند; و همیشه در آن خواهند بود. » 📔 بقره ۳۹ درتفسیر برهان ذیل این آیه آمده است که مقصود از آیات در این آیه دلایل صدق پیامبر نسبت به گفته هایی است که در مورد پیشینیان فرموده اند و نسبت به فضائلی است که نسبت به مولی امیر المومنین و امامان از فرزندان ایشان بیان کرده اند . 📚 تفسیر برهان ج ۱ ص ۹۰ مععصوم علیهم‌السلام 🚫@bahaiyat🚫
📓کتاب اقدس اين اصلاحات، گاهي املايي بوده مانند عفي در سطر ۷ از صفحه ي ۵ نسخه خطي كه به عفاي چاپي اصلاح شده و يا آنكه از نظر نحوي، تصور اشكالي مي شده مانند ان يبلغ رشدهم خطي كه ان يبلغوا رشدهم در نسخه ي چاپي شده است. اين نوع تغيير كلمات، قسمت اعظم اختلاف را در برمي گيرد و كم كردن چند سطر در صفحه هاي ۵۷ و ۶۰ گويي به رعايت بلاغت لازم شده ولي افزايش حكم ترياك در پايان نسخه ي چاپي شايد بنا بر ضرورتي مربوط به موقع چاپ صورت گرفته باشد و آن موضوع دخالت فقهاي شيعه ي ايران در كار كشيدن تنباكو و توتون و تأثير فوق العاده اي كه فتواي حرمت دود در ايران بخشيده بود سران اين فرقه را هم به بذل همتي وادار ساخته است. به هر صورت چنان كه در نسخه ي هو صاحب الحب و الوفاق في بيان... كه در ۱۳۱۵ هجري هنگام در بمبئي به چاپ رسيده ميرزا محمدعلي غصن اكبر و ميرزا آقاجان خادم اجازه ي تجديد نظر در نوشته هاي بهاء الله و از جمله اقدس داشته اند و بر اين اساس، آنچه را كه در اقدس از آرايش و افزايش و كاهش لفظ عبارت روا ديده اند به كار برده اند و در نتيجه ميان اقدس خطي و چاپي اختلاف صورت فوق العاده به وجود آورده اند. پيش از آنكه نسخه ي اقدس چاپ بغداد انتشار يابد، مردم عرب زبان عراق و سوريه و فلسطين و مصر به ندرت از وجود چنين كتابي در دست حضرات آگاهي داشتند و دورانديشي عقلاي فرقه در دور نگاهداشتن كتاب اقدس از چشم قوم عرب، شايد تنها مربوط به مخالفت وجود چنين كتابي با صورت ظاهر ادعاي آنان نبوده كه فرقه اي از صوفيه شمرده مي شدند، بلكه براي عدم استحضار فضلا و ادباي عرب بر اسلوب تحرير چنين كتابي بوده كه لااقل در هر صفحه آن از لحاظ عربي نويسي به طور متوسط سه چهار مورد قابل اعتراض به نظر مي رسيد. پيش از بروز اختلاف ميان فرزندان بهاء، چنين معمول شده بود كه اقدس را با وصيت نامه ي بهاء يا كتاب عهد ]ي[ و مجموعه سؤال و جوابي درباره ي احكام غير منصوص با هم بنويسند، در يك مجموعه كه نسخه اي از آن به خط زين المقربين در سال ۱۳۱۰ به اختيار انور و دود (مهاجر بهائي زاده و برگشته از حيفا و عكا) بود كه از آن در كتاب رديه ي خود جمله ها و كليشه هاي متعدد نقل كرده است و نوشته كه نسخه ي ديگري از همين مجموعه را يكي از خويشاوندان او به موزه ي بريتانيا داده است. بعدها كه موضوع كتاب عهدي منتفي شد و اغصان آن شجره مورد سب و طعن بهائيان قرار گرفتند، گويي در ميان آن رساله سؤال و جواب فارسي با متن عربي اقدس جنسيتي ديده نمي شد كه هر دو را از پهلوي اقدس عربي جدا كردند. مسلم است هر بهائي و بهائي زاده طرفدار عباس افندي و شوقي افندي كه ميرزا محمدعلي غصن اكبر و ميرزا آقاجان خادم را ناقض و دشمن و سزاوار سب و لعن مي داند، حاضر نيست كتابي را كه اين دو تن هنگام چاپ به اصلاح آن همت گماشته اند و حتي الامكان از نقاط قابل اعتراض آن كاسته اند به چشم رضا و رغبت بنگرد و يا آنكه به تجديد چاپ و انتشار آن همت گمارد. چه، اين اقدس، در حقيقت، اقدس غصن اكبري است نه غصن اعظمي. از طرف ديگر، صرف نظر كردن از اصلاحات و تغييرات مسطور و مطبوع و بازگشت به صور خطي نامطبوع، بار ديگر سراسر متن اقدس را در معرض انتقاد ناقدان خودي و بيگانه قرار مي دهد و به اشكالات املايي و صرفي و نحوي و بياني آن ناگزير از اشاره خواهند بود. پس همان بهتر كه اين كتاب پرماجرا را مانند هشتاد سال گذشته ناديده بگيرند و از آن مانند مجردات نامقيد و غير قابل مشاهده سخن بگويند.» 📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۲۲-۲۵ 🚫@bahaiyat🚫
⭕️دستورالعمل جدید تشکیلات بهائی برای بهائیان ایــــــــــــــــــــــران 🔹سایت ضیافت نوزده‌ روزه ۶ اسفند دستورالعمل جدیدی را برای پیروان فرقه ضاله بهائیت ایران در ماه صیام بهائی منتشر کرد. 🔸دستور جدید بهائیان ایران را به مطالعه هرچه بیشتر نوشته‌های سران بهائی (حسینعلی بهاء و عبدالبهاء) و همچنین آثار بیت‌ العدل فراخوانده است. ♦️ماه صیام بهائی (شهرالعلاء) ۱۹ روز در اسفند ماه و پس از چهار روز ایام الهاء است. 🔻ایام الهاء: به علت تقویم بی‌منطق بهائیت (۱۹ ماه ۱۹ روزه) چهار روز از سال اضافه می‌آید که برای توجیه، بهائیت آن را ایام الهاء نامیده قبل از ماه صیام آن را از روزهای خاص و مقدس عنوان می‌کند. 🔺تشکیلات بهائیت که از دلسرد شدن بهائیان ایران و دوری آنها از خواسته‌ها و آموزه‌های فرقه بیمناک است و از اینکه آنها در برخورد با حقائق ممکن است به باطل بودن بهائیت آشنا شده؛ فرقه را رها کنند هراسان است. 🔻بدین جهت تشکیلات بهائی تلاش فراوانی دارد با مشغول کردن بهائیان به نوشتار سران بهائی و بیت‌العدل، آنها را از تحری حقیقت بازداشته و در بهائیت نگاه دارد. 🚫@bahaiyat🚫
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى 🔹الف) شناخت قائم(۸) درست مى گويم كه جايگاه جعفر را گرامى خواهم داشت و او را خوشحال كنم در شيعه و يارانش، انتخاب مى كنم پس از او موسى را كه در زمان او فتنه عمياء تاريك است، زيرا رشته فرض من بريده نمى شود و حجتم پنهان نمى ماند و اولياى من از جام اوفى مى نوشند، هر كس يكى از آنها را انكار كند انكار نعمت من كرده و كسى كه تغيير دهد يك آيه از كتابم را بر من افترا زده واى به افترا زنندگان، پس از گذشتن موسى بنده و حبيب و برگزيده‌ام على است، كه ولىّ و ناصر من است و كسى است كه اعباء نبوت را بر او مى گذارم و به آن آزمايشش مى كنم، او را عفريت و گردنكشى مى كشد و در شهرى كه بنده شايسته اى ساخته است دفن مى شود، نزد بدترين خلق من، (مقصود هارون است كه حضرت رضا عليه السلام قبرش آنجا است) درست مى گويم كه او را خوشحال مى كنم به محمد فرزند و خليفه بعد از او و وارث علمش، پس از او معدن علم و جايگاه سر من است و حجت است بر خلقم، آن كس كه به او ايمان آورد بهشت جايگاه اوست و در هفتاد تن از كسانش كه سزاوار آتشند شفاعتش را مى پذيرم و به سعادت ختم مى كنم براى فرزند او على، ولىّ و ناصر من است، و شاهد در خلقم و امين و حيم، و از او بيرون آرم، آن كس كه دعوت كننده به سوى من و خازن علم من است: حسن و كامل مى كنم آن را به فرزند او محمد كه رحمت است بر جهانيان: محمد فرزند حسن داراى نورانيت موسى و كمال عيسى و صبر ايوب است. دوستان من در زمان او ذليل مى شوند و سرهاشان را مانند سرهاى ترك و ديلم به هديه مى فرستند. كشته مى شوند و آنها را مى سوزانند، آنها ترسناك و خائفند، زمين از خونشان رنگين و ناله و واويلا در زنانشان آشكار مى شود. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۹۷_۱۹۸ 🚫@bahaiyat🚫