✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۳)
🔹این حادثه، دلسوزان تیزبین کشورمان را متوجه کرد که به هر جدیدالاسلامی نمیشود اعتماد نمود. ولی آن کسانی که در آن زمان این مسأله را میفهمیدند و توجه داشتند کم بودند. یقیناً کم بودند. من خودم که بعد از دهها سال در نزدیکی آن محله (که محله عیدگاه بود) رشد یافتم، چنین چیزی را از پدربزرگها و مادربزرگها و بستگانمان نشنیدم.
احتمالاً بعضی از قدرتهای خارجی برای اینکه زمینهی کار را برای آن نقشهای که در طیّ پیدایش بهائیت داشتند آماده کنند، از قبل اقدامات لازم را در داخل مملکت انجام داده بودند، که یکی از آنها هم اظهار مسلمانی دروغی این یهودیان بود!
خوب، چرا این کارها را کردند؟ در آن وقت خیلی مسألهی مهمی نبود، چون نظام حکومتی شاهنشاهی بود، مربوط به قاجار بود و بعد هم مربوط به پهلویها. و این هردو نظامهایی صددرصد فاسد و وابسته بودند. از نظر نظام سیاسی، ایران مشکلی برای غرب نداشت. ولی دشمن میخواست در بین مسلمانها رسوخ کند، نفوذ کند، زندگی کند. یک راهش نفوذی کردن این یهودیان معاند بود! و چون اینها یهودی بودند و مسلمانها یهودیها را نجس میدانستند، لازم بود راهی پیدا کند برای اینکه این اجتناب و گریزی را که مردم از این یهودیان داشتند از بین ببرد. و آنها را نفوذی کند! آمدند شکل ظاهر اسلامی به اینها دادند. مسلمانشان کردند، برای اینکه وقتی هم مسألهی بهائیت پیش آمد، بهتوسط آنها بهائیت را تقویت کنند! از قبل برای همین مقصد تمهید مقدمه کردند.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸 ۲. بهاییت در ایران
ج) بهاییان و جمهوری اسلامی ایران
بهاییان بر اساس دستورهای دینی خود نیز که آنان را موظف به پیروی از مقررات داخلی کشورهای محل اقامتشان میکند، باید تسلیم قانون باشند و از آن سرپیچی نکنند. ولی بیت العدل اعظم با درخواستی منافقانه، کوشیده است نظام اسلامی ایران را دور زند و به عنوان وظیفه اولیه دینی، بهاییان را به تبلیغات فردی دعوت کند.
این سازمان در تاریخ جون ۲۰۰۷ به هیئت یاران یا همان اعضای محفل ملی پیامی صادر و از آنها درخواست کرده که امکانات لازم را برای مطالعه این پیام از سوی خانوادههای بهایی فراهم کنند. در مهم ترین بخش این پیام آمده است:
... تبلیغ به عنوان افضل اعمال از جانب حق توصیف شده، از جمله مظاهر روحانی است که هر فرد بهایی در آثار مبارکه به انجام آن موظف شده است. بدین ترتیب، تبلیغ امری وجدانی و به طور قطع جاذب تاییدات روح القدس.... [۱]
این پیام با دعوت و تشویق بهاییان به تبلیغ و القای این مطلب به آنان که تبلیغ فردی با حکم اطاعت از حکومت اختلافی ندارد، میکوشد بحران ساختگی ایجاد کند و نیروهای انتظامی و امنیتی نظام را به بازداشت بهاییان وادارد تا با بهره گیری تبلیغاتی از این فرصت، به اهداف بلندمدت و
کوتاه مدت خود دست یابد.
----------
[۱]: . http: //www. bahairesearch. ir
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۴۷
#بهائیت_و_حکومت
🚫@bahaiyat🚫
💠 تعظیم در برابر حاکم
🔸امام صادق علیه السلام :
هر کس در برابر پادشاه خضوع کند و در مقابل کسی که با او به خاطر دینش مخالفت می کند فروتنی کند، تا از دنیایی که در دست اوست چیزی به دست آوَرَد، خداوند بر او خشمگین می شود و او را به آن حاکم واگذار می کند. اگر هم چیزی از دنیای او به دست آوَرَد، خداوند برکت را از او بر می دارد.
📚فروع کافی/ج 5۵/ص۲۴۶
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
در اول اظهارات مربوطه ي به هر يك از آقايان اسم صاحب آن نوشته شده است مجلس تحقيق و يافتن حق از آنجائي كه گفتگو و مباحثه در ميان مردم براي پيدا كردن طريق حق و اديان [ صفحه ۷] مختلفه خيلي شيوع دارد يك عده از آقايان كه عبارتند از آقاي لطفعلي آقاي سرتيپ و آقاي ميرزا محمد علي (مجتهد طهراني) و آقاي ميرزا عبدالله خان تحقيقي و آقاي غلامحسين خان سلماني و آقاي ماشاء الله خان خياط در محضر حضرت آقاي آية الله خالصي حاضر شدند. آقاي آقاشيخ حسين لنگراني و آقاي مكرم السلطان و آقاي آقا شيخ محمد حسين افصح واعظ ملايري خراساني و آقاي ميرزا كوچك عطار طهراني نيز حضور داشتند و تدريجا افراد ديگري (به مناسبت اينكه منتهي به شب يكشنبه كه موقع درس عمومي است) گرديده حضور يافتند. ميرزا عبدالله خان تحقيقي طرف صحبت و مذاكره با آقاي خالصي بود مذاكره ي بين طرفين شروع گرديد مقدمتا از طرف آقاي خالصي اظهار گرديد كه شرط اساسي تحقيق اين است كه ذهن انسان از هر گونه تعصب و تقليد خالي بوده بدون هيچ شائبه ي شروع به مذاكره شود و بنا بر گفته ي حكيمي «در مقام يافتن حق. ذهن و گوش انسان بايد به منزله ي زمين منبت بي غل و غش باشد كه بذر حقيقت به ثمره سعادت و حقانيت منتج و منتهي گردد.»
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۷
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
در اول اظهارات مربوطه ي به هر يك از آقايان اسم صاحب آن نوشته شده است مجلس تحقيق و يافتن حق از آنجائي كه گفتگو و مباحثه در ميان مردم براي پيدا كردن طريق حق و اديان [ صفحه ۷] مختلفه خيلي شيوع دارد يك عده از آقايان كه عبارتند از آقاي لطفعلي آقاي سرتيپ و آقاي ميرزا محمد علي (مجتهد طهراني) و آقاي ميرزا عبدالله خان تحقيقي و آقاي غلامحسين خان سلماني و آقاي ماشاء الله خان خياط در محضر حضرت آقاي آية الله خالصي حاضر شدند. آقاي آقاشيخ حسين لنگراني و آقاي مكرم السلطان و آقاي آقا شيخ محمد حسين افصح واعظ ملايري خراساني و آقاي ميرزا كوچك عطار طهراني نيز حضور داشتند و تدريجا افراد ديگري (به مناسبت اينكه منتهي به شب يكشنبه كه موقع درس عمومي است) گرديده حضور يافتند. ميرزا عبدالله خان تحقيقي طرف صحبت و مذاكره با آقاي خالصي بود مذاكره ي بين طرفين شروع گرديد مقدمتا از طرف آقاي خالصي اظهار گرديد كه شرط اساسي تحقيق اين است كه ذهن انسان از هر گونه تعصب و تقليد خالي بوده بدون هيچ شائبه ي شروع به مذاكره شود و بنا بر گفته ي حكيمي «در مقام يافتن حق. ذهن و گوش انسان بايد به منزله ي زمين منبت بي غل و غش باشد كه بذر حقيقت به ثمره سعادت و حقانيت منتج و منتهي گردد.»
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۷
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۲-افشا کنندگان فرقههای باطل
علمای بزرگوار در هر زمان با تکیه بر آیات قرآن و احادیث معصومین و با درک صحیح و درست از اوضاع و احوال روزگار و خطوط فکری موجود در جامعه، چراغی روشنگر فرا راه جامعه قرار داده و این مکتبها و فرقههای باطل را افشا نمودهاند. مردم مسلمان نیز به لحاظ اعتمادی که به این بزرگواران داشته و دارند همواره سوالات فقهی و شرعی و دینی خود را با این فقهای دانشمند در میان گذاشته و درک صحیح از ارشادات آنان، مسیر زندگی و نحوه برخورد با این جریانات انحرافی را تعیین نمودهاند.
🚫@bahaiyat🚫