eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت اقرار چندگانه (۳) طرح پرسش نقدگونه جوانان انجمن نزد رهبر انجمن در واقع چند اذعان و اقرار در بر داشت: ۱- بهاییان با اتخاذ تاکتیک های کارساز یکایک مصادر امور حیاتی و گلوگاه های مهم قدرت را به دست آورده اند. ۲-بهاییان در حال پیشرفت و گسترش دادن تشکیلات خود هستند و از انجمن کار موثری بر نمی آید. ۳- انجمن به قاعده و تنه ی تشکیلات بهاییت مشغول است و به راس آن نمی تواند بپردازد. ۴- توازن قدرت به سود بهاییت برقرار شده و این معادله تلاش های انجمن را بی اثر کرده است. ۵- وقت چاره اندیشی و تجدید نظر در راهبردهای انجمن فرارسیده است. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۱) 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔸۷-عرصه های تبلیغاتی بهاییان 🔹طرح روحی این طرح که چند سال پیش یکی از بهاییان مهاجر ایرانی به نام فرزام ارباب، آن را طراحی کرده، یکی از جدیدترین طرح‌های بهاییان است و نخستین بار به صورت آزمایشی در کشور کلمبیا اجرا شد. این طرح در طول مدت ده ساله آزمایشی خود در کلمبیا، به طور پیوسته و مداوم ارزش یابی می‌شد و نتایج آن در اختیار مرکز بهاییت (بیت العدل حیفا) قرار می‌گرفت. پس از پایان مرحله ده ساله آزمایشی، بیت العدل اعظم این طرح را پذیرفت و به تصویب رساند و امروز به عنوان یک «راهنمای عمل» به تمام محافل بهایی ابلاغ شده است و موارد مطرح شده در آن اجرا می‌شود. یکی از مهم ترین هدف‌های «طرح روحی» ایجاد بسترهای لازم برای افزایش آمار تعداد بهاییان است. مسئولان مرکز بهاییت برای دست یابی آسان به این هدف، با برنامه ریزی گسترده، مؤسسه‌هایی را با عنوان «مؤسسه آموزشی» در کشورهای گوناگون ایجاد کردند که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی این مرکز، تعداد آنها به بیش از یک صد مؤسسه می‌رسد. مرکز بهاییت زمان بندی‌های مشخصی برای دست یابی به هدف‌های «طرح روحی» معیّن کرده است که شامل «نقشه‌های پنج ساله» و «نقشه‌های چهار ساله» می‌شود. بعد از آن نیز یک «نقشه دوازده» ماهه و یک نقشه «پنج ساله» در نظر گرفته شده است. پیروان این فرقه گمراه کننده بر اساس طرح روحی، استفاده از حربه‌های دروغین را نیز جایز می‌شمارند. از جمله یکی از اعضای محفل ملی بهاییت ایران با تکیه بر دستورالعمل بیت العدل مبنی بر برقراری ارتباط با افراد غیربهایی، در جوامع روستایی و کوچک با این عنوان که «ما بهداشت یار هستیم» یا «برای خدمت به شما آمده ایم»، به هر وسیله ای نفوذ و افراد مناسب را شناسایی و جذب بهاییت می‌کند. بر اساس اولویت تشکیلات بهاییت در ایران، تمام مؤسسه‌های تحت پوشش، از جمله مؤسسه «تربیت امری»، باید در خدمت مؤسسه آموزش مردمی (طرح روحی) قرار گیرند. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۶۹-۱۷۰ 🚫@bahaiyat🚫
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬🎬پشت‌پرده دفاع ریگان از بهائیان 📍استاد علیرضا روزبهانی محقق و کارشناس حوزه بهائیت: «فرقه ضاله بهائیت با نامه‌نگاری‌های بین‌المللی علیه انقلاب تازه پیروز شده مردم انقلابی، که هنوز ماهیت و ابعاد مختلف آن به‌طور کامل روشن نشده و در روزهای آغازین خود قرار دارد، اقدام می‌کند. اعتراض و شکایت علیه این انقلاب تنها نشان‌دهنده خباثت و فتنه‌گری فرقه ضاله بهائیت است. این اقدامات به حدی پیش می‌رود که حتی شخص رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، مستقیماً از بهائیان ایران دفاع می‌کند. در مقابل، حضرت امام خمینی پاسخی تاریخی و قابل‌توجه به این دفاعیه می‌دهد.» 🎙 حجت‌الاسلام علیرضا 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پناه بر خدا 🔸 پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: لقمان حکیم:پسرم! کیست که از خداوند عزوجل سراغ گرفت، ولى او را نیافت؟ و کیست که به خدا پناه بُرد، ولى خدا از او دفاع نکرد؟ یا کیست که به خدا توکل کرد، ولى خدا او را کفایت ننمود؟ ✍🏼 عزت وذلت، دارایی و فقر و... همه در دست اوست، چون خالق و مالک همه چیز خداوند متعال است. 📚 بحار/ج27/ص112 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت پیشرفت فرا مرزی بهاییان (۴) بهاییان ایران براساس نقشه ده ساله جهاد کبیر اکبر علاوه بر وظایفی که برای گسترش و تحکیم تشکیلات بهایی در ایران برعهده داشتند، مکلف بودند با اعزام بهاییان ایرانی ( با عنوان مهاجر) در دیگر نقاط جهان بهاییت را گسترش دهند. توسیع سازمان بهاییت در جهان با صرف بیت المال ملت ما انجام می گرفت. (نک: گزارش های آقای ارشاد) راهبرد انجمن: دست انجمن برای مقابله با این ماموریت بهاییان بسته بود چون محفل ملی بهاییان ایران بویژه پرویز ثابت متصدی برنامه ریزی و تامین مالی این ماموریت بودند و انجمن قادر به اقدام تقابلی با آنان و احیانا مجاز نبود. وانگهی انجمن تا سال های پایانی دهه ۳۰ تشکلی بسیار کوچک ( در تهران مرکب از کمتر از ۳۰ تن و مثلا به تعبیر مرحوم سجادی به سال ۱۳۳۶ کمتر از ۱۰ نفر) بود و در دهه ۴۰ نیز بر گسترش سازمانش در ایران تمرکز داشت، آن هم با رویکرد درون مرزی و انصاف این است که بگوییم اصولا از توان لازم برای مقابله با این راهبرد بهاییت بی بهره می نمود. البته انجمن از اواخر سال ۱۳۵۱ شاخه خارجی خود را تاسیس و در اروپا، امریکا و شبه قاره اقدام به تاسیس شعبه و فعالیت نمود ولی فعالیت هایش مثلا در اروپا مصروف کار تبلیغی روی دانشجویان ایرانی بهایی و ایرانیان غیربهایی گردید. به هر حال مهمترین علت را باید چنین شمرد که بهاییان همیشه چند گام جلوتر بودند لذا انجمن اگر هم می خواست نمی توانست آب رفته را به جوی برگرداند و مراکز تاسیس یافته بهاییت را تضعیف و یا منحل کند. دوره جدید مجله اخبار امری از تابستان سال ۱۳۳۸ منتشر گردیده و ارایه نخستین گزارش های ناظر بر فعالیت های برون مرزی بهاییان ایران ( دوره جدید) از مجله اخبار امری شماره های ۱،۲،۳ مورخ ۱۳۳۹، صص: ۱۱۱ و ۱۱۲ آغاز شده است. برای نمونه می خوانیم: " البته علت اینکه امور مالی و املاک امری در طراز اول قرار گرفته و مقدم بر اهداف واقع شده است این است که قسمت عمده تامین اهداف خارج منوط به امور مالی و تهیه وجوه است." (اخبار امری، شماره ۱،۲،۳، ۱۳۳۹، صص: ۱۱۱ و ۱۱۲) نیز چنین آورده اند: " آقایان ذکرالله خادم و منوچهر حکیم در ایام رضوان گذشته به اسلامبول عزیمت و به تشکیل انجمن شور روحانی و انتخاب محفل ملی [ ترکیه] موفق گردیدند." (همان، صص: ۱۱۳ و ۱۱۴) ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۲) 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده آقاي خالصي - معلوم مي شود كه حضرت عالي از تصريح به عقيده خودداري مي كني مي خواهم بفهمم كرارا عرض كردم عبارت واضح بفرمائيد حضرت عالي خودداري مي كنيد هميشه از جواب ساده به الفاظ زياد مي پردازيد عرض كردم نفهميدم باز عين فرمايشاتتان را تكرار مي فرمائيد حالا ناچارم بگويم چرا نفهميدم و مدلل بسازم كه خوب فهميدم ولي حرف معني نداشته زيرا مي فرمائيد مظهر بايد داراي جميع صفات مظهر باشد اين عين مدعا است من مي گويم مظهر نيست كه داراي صفات باشد هر چه هست مخلوق آن است به چه دليل مي گوئيد مظهر است كه احكام مظهر را بر او بار مي كنيد گذشته از اين مظهريت معني ندارد چون تناقض لازم مي آيد زيرا كه آنچه اسمش را مظهر مي گذاريد مي بايد هم خالق هم مخلوق باشد پس مظهريت در كار نيست چون تناقض باطل است من منكر مظهر هستم. خواهش دارم اثبات كنيد چگونه ممكن است مظهر هم خالق و هم مخلوق باشد باز تكرار مي كنم ساده بفرمائيد مربي مخلوق است يا نه؟ عقيده تا واضح نشود ممكن نيست اعتقاد بدان پيدا شود. عبدالله خان - 1- عرايضات قبل بنده دال بر اين است آنچه را كه معروض شده برخلاف اين اظهار است آنچه را كه بنده عرض كردم در نهايت سادگي و وضوح است نسبت به توجه جواب خودم زيرا كه جملات اجازه مي دهد براي توضيح اين سمت راه ديگر مسدود است چنانچه راهي در نظر مبارك باشد ساده تر از اين تعبير بفرمائيد كه من بعد نعم البدل را اتخاذ كنم جواب اين قسمت در قبل مشروحا [ صفحه ۱۷] معروض شد! 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۹ 🚫@bahaiyat🚫