🔹امير المؤمنين عليه السلام فرمود:
كسي را كه آگاه شوم بر يكى از صفات خوب استوار است، بپذيرم و از نداشتن صفات ديگرش بگذرم ولى از نداشتن عقل و دين چشم نمي پوشم زيرا جدائى از دين جدائى از امنيت است و زندگى با هراس گوارا نباشد و فقدان عقل فقدان زندگى است (زيرا بىخردان) فقط با مردگان مقايسه شوند و بس.
📗الکافي ج ۱، ص ۲۷،ح۱۰۳۹۳۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥دانشگاههای غرب تازه فهمیدند
🔻امام خمینی با نبوغ خود حدود شصت سال پیش خطر اسرائیل غاصب را به جهان اعلام کرد...
🔻امروز تازه دانشگاههای برجسته آمریکایی و اروپایی متوجه خطر اسرائیل برای بشریت شدند!
🔻طراحی روز قدس و جبهه مقاومت دو اقدام مکمل مدنی و میدانی برای توقف رشد، ایزوله کردن، تضعیف و در نهایت نابودی غده سرطانی اسرائیل است.
🔻بشریت باید بابت توقف رشد و تضعیف سرطان صهیونیزم بر پیکره جامعه بین الملل از امامین انقلاب سپاسگزار باشد و گرنه امروز بخش بسیار بزرگی از کشورها تحت تسلط مستقیم اسرائیل بودند!
✍حمیدرضا #ابراهیمی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ایران در جنگ جهانی اول و دوم اعلام بیطرفی کرد و بدون اینکه بجنگد اشغال شد و حدودا ۱۵ میلیون نفر کشته داد در حد تلفات سه بار حمله مغولها به ایران !!
اما مجموع شهدای ایران در طول دفاع مقدس و این ۴۶ سال به ۱ میلیون نفر هم نمیرسد
در این نشانههای واضحی است برای کسانی که به جای مقاومت، نسخهی تسلیم و سازش و فرار از جنگ برای ملت میپیچند.
وقتی دشمن دارد حمله می کند کسی که شعار نه به جنگ می دهد سرباز نفوذی دشمن است که دارد با ایجاد شک و تردید و تزلزل، خط شکنی می کند برای پیشروی دشمن
🚫@bahaiyat🚫
26.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب
📍قسمت چهارم
📚 موضوع: جنگ احد و تاثیر گناه
📖تفسیر آیه ۱۵۵ سوره مبارکه آل عمران
🗓۱۳۹۵/۰۳/۲۵
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سی_تفسیر
🚫@bahaiyat🚫
ح) تفسير ناپذيرى آثار بيان
با توجه به اينكه ممكن است مبلغان بهائى در مدارك مورد استفاده فصول، مربوط به تحليل دعاوى على محمد شيرازى با تفسيرها و تأويل هاى نادرست قلب مطلب كنند، لازم است كه به استحضار پژوهندگان برسانم كه على محمد شيرازى در كتاب بيان عربى [۱] در خصوص تفسير و تأويل آثار بيان جزماً تصريح كرده است كه: «ما أذنت ان يفسر أحد إلّا بما فسرّتُ». (اجازه ندادم هيچ كس را كه تفسير كند، مگر آنچه را كه خودم تفسير كرده ام) ايضاً در كتاب: بيان فارسى [۲] تأكيد مجدد على محمد شيرازى را در اين خصوص چنين مى خوانيم: «و جايز نيست تفسير بيان إلّابه آنچه تفسير شده از نزد شجره او».
توجه داشته باشيدكه بر اين اساس على محمد شيرازى باب تفسير آثار بيان را هم براى مؤلف و هم براى مبلغان بابيه و بهائيت مسدود كرده است!
📗[۱]: بيان عربى، ص ۵
📗[۲]: بيان فارسى، ص ۲۱
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۸۳
#بهائیت
#تفسیر_ناپذیری_آثار_بیان
🚫@bahaiyat🚫
🔹فصل چهارم: من يظهره اللَّه
الف: نص وصايت
در مبحث مبشر من يظهره اللَّه مقدمتاً يادآور شديم كه على محمد شيرازى در مواضع متعددى از كتاب بيان، مريدان خود را به ظهور من يظهره اللَّه كه در حقيقت پلكان نهائى كمال بيان است، بشارت و گرويدن به آن را جزء واجبات اهل بيان و موجد رستگارى واقعى آنان تلقى كرده است. چنانچه در (ب ۳، د ۲) از كتاب: «بيان» خاطر نشان مى سازد «من يظهره اللَّه كتاب ناطق است و وقت ظهور او ايمان جميع منقطع مى شود. مگر كسانى كه به او ايمان آوردند» در حقيقت از نظرگاه بيان: «بيان ميزان حق است الى يوم من يظهره اللَّه و آن روز روز كمال بيان، و اخذ ثمرات آن است».
به سخن ديگر مندرج در باب سابع از واحد ثانى: «اول ظهور من يظهره اللَّه آخر كمال بيان است».
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۸۴
#بهائیت
#من_یظهرالله
🚫@bahaiyat🚫
38.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️کاربر عربزبان نوشته بود:
«گنبد آهنین ۱۴۰۰ سال پیش
یهودیان به گنبدهای آهنین عادت دارند و بنیهاشم به کَندن آنها»
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روی حرف ۹ گروه حساب نکنید
🔹استاد مهدی توکلی
🚫@bahaiyat🚫
هدایت شده از طریق المهدی
📣 اطلاعیه| #طریق_المهدی🚩🏴
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
▫️همقدم می شویم در طریق المهدی در حمایت از جوانان غیور منطقه و ملّتهای مسلمان
🚩 بر همهی مسلمانان فرض است که با #امکانات خود در کنار مردم #لبنان و #حزبالله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیمغاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.
🟢 به یاد مجاهد قهرمان حماس فرمانده #یحیی_السّنوار
🇵🇸حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
🗓 سه شنبه: ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳
⏱ آغاز پیاده روی: ساعت ۱۶
🚏مکان: بلوار پیامبر اعظم شهر مقدس قم
( از عمود ۱۲ تا مسجد مقدس جمکران )
🤝مشارکت در هزینه های برنامه طریق المهدی شامل هزینه های آب،یخ، فضاسازی، سیستم صوت و... تمام مسیر:👈
💳|
5892 1070 4515 1308روی شماره بزنید کپی میشود. 🇱🇧🇵🇸🇮🇷تا جان در بدن داریم؛ هستیم بر آن عهد که بستیم✊ 🔳 ضمناً جهت راه اندازی موکب به صورت خانوادگی و یا گروهی به @poshtibani پیام دهید. 👈 قرار عاشقان بقیة الله الاعظم، سهشنبه ها عصر، بلوار پیامبراعظم قم @tariq_almahdi
مدارکی در جهت موضوع تطابق علم و دین و عقل در بهائیت برای صحبت با شخص مبتدی
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍سوال مبهم بود، توضیح بیشتری بدهید
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
و توحيد را در يونان انتشار داد ولي چون علم ترقي كلي نداشت قائل به عقول عشره شدند (كه در حقيقت مبني تعدد الهه است) چون افكار يوناني ها قبل از نشر فلسفه ي توحيد به تعدد الهه متوجه بود بعد از انتشار توحيد هم نتوانستند خود را از تعدد الهه رها كنند و توحيد را به صورت شرك در آوردند. اما مصري ها قائل به خدائي پادشاهان خود بودند نه اينكه آن ها را خدا مي دانستند بلكه مظهر خدا مي دانستند تا وقتي كه نور هدايت حضرت موسي كليم الله (ع) طاوع و تمام مردم را دعوت به توحيد و شرك را برطرف كرده و واژگون ساخت. بني اسرائيل موحد شدند و خداي قادر فرعون را كه بنده عاجزي بود در درياي مصر (رود نيل) غرق كرد و براي اينكه نگويند به آسمان رفت و صعود مبارك شد محض اثبات عجز او برخلاف عادت و انتظار به خواست خدا بدن فرعون در كنار دريا پيدا شد. (مي گويند مريس موميائي شد همان فرعون است) [ صفحه 28] علي اي حال خدا براي عبرت مخلوق خود ثابت كرد كه اين عبد ذليل مظهر من نيست. چنانچه مي فرمايد [فاليوم ننجيك ببدنك لتكون لمن خلفك آية و ان كثيرا من الناس عن آياتنا لغافلون.] اتباع موسي (ع) موحد شدند ولي بر توحيد خود باقي نماندند و بواسطه افساد و قصور فكري به شرك برگشتند و قائل شدند كه خدا پسري دارد چنانچه خدا مي فرمايد (و قالت اليهود عزير بن الله) اين انصراف از راه حق باعث اختلافات داخلي و منجر به تسلط بابلي ها بر اورشليم(بيت المقدس) شد
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۳۲
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب
📍قسمت پنجم
📚 موضوع: نصرت الهی
📖تفسیر آیه ۴۰ سوره مبارکه حج
🗓۱۳۹۱/۱۰/۱۹
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سی_تفسیر
🚫@bahaiyat🚫
📌 سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی
🔹سید مصطفی خمینی، ۲۱ آذر سال ۱۳۰۹ش در قم متولد شد و تحصیلات دورۀ ابتدایی را در همان جا به پایان رساند. از ۱۵ سالگی، تحصیل در حوزه علمیه قم را آغاز کرد. در مدتی کمتر از شش سال، دورههای مقدماتی و سطح را به پایان رساند و مشغول به فراگیری درس خارج شد. وی در ۲۷ سالگی به اجتهاد رسید.
🔹 ایشان از ابتدای نهضت امام (ره) در سال ۱۳۴۲ش وارد فعالیتهای سیاسی شد. پس از دستگیری امام خمینی در قیام ۱۵ خرداد، وی برای ادامۀ نهضت فعالیتهای زیادی انجام داد. به دنبال آن، مأموران شهربانی قم و ساواک او را دستگیر و به زندان قزل قلعه در تهران منتقل کردند.او سال ۱۳۴۳ش به ترکیه محل تبعید امام خمینی، تبعید شد .
🔹 در آن مدت با بحثهای علمی خود با امام بر سر مسائل مختلف فقهی، فعالیت علمی خود را ادامه داد. سپس یک سال بعد، همراه امام خمینی به عراق منتقل شد و در نجف اقامت گزیدند. این دوره که اوج فعالیتهای علمی او نیز هست دوازده سال به طول انجامید. هوش و ذکاوت و روحیۀ نقادانه او در زمینۀ علوم اسلامی و اصرارش به توسعۀ نقد در مباحث اصول فقه، شاخصه بارز او بود.
🔸 آیت الله سید مصطفی خمینی در ۱ آبان ۱۳۵۶ش و در ۴۷ سالگی در نجف اشرف توسط عمال ساواک و بر اثر مسمومیت به شهادت رسید. امام خمینی در پیامی کوتاه چنین نوشت: « مصطفی، نور بصرم و مهجه قلبم دار فانی را وداع کرد و به جوار رحمت حق تعالی رهسپار شد.»
#تقویم_تاریخ
#آبان_۱
#سید_مصطفی_خمینی
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
پیامدهای تقابل انجمن و بهاییت (۲۳)
۱- در حالیکه انجمن مدعی مهار بهاییت بود این فرقه ضاله تا پایان دهه چهل سازمانش را در سراسر ایران گسترانید.
انجمن نیز در همین بازه ی زمانی با موافقت رژیم پهلوی در سراسر کشور گسترش یافت و از این نظر آنچه القا می شد برقراری نوعی توازن بود.
۲- سازمان بهاییت ادعا می کرد که تا اواخر دهه ۳۰ بیش از ۲۰۰ محفل در ایران داشته است.
اما این فرقه گمراه توانست تا قبل از سال ۱۳۵۵ حدود ۱۰۰۰ محفل تاسیس کند. انجمن نیز این تعداد را تایید می کرد. البته بهاییت با انواع خدعه مثلا با فرستادن بهاییان مرکز به نواحی پیرامونی، محفل هایی تشکیل می داد و سپس آن افراد به مرکز بر می گشتند و در نتیجه شماری از محافل با کسری تعداد عضو مواجه می شدند اما با این حال محفل ملی بهایی با ارسال گزارش به بیت العدل تعداد محافل تکوین یافته را ۱۰۰۰ محفل اعلام می نمود.
به هر ترتیب فرقه بهایی دست کم ۶۰۰ تا ۶۵۰ محفل کامل و افزون بر آن حددد ۳۰۰ تا ۳۵۰ محفل منها راه اندازی کرده و سازمان داده بود.
۳- ۱۰۰۰ محفل این چنینی بهایی دست کم دارای ۷ تا ۸ هزار عضو بود و این عدد، برخورداری فرقه از ۷ تا ۸ هزار کادر را در آن دوره نشان می دهد. انجمن نیز گویا همین تعداد کادر داشت با این تفاوت که کادر های انجمن، پاره وقت و داوطلبانه به فعالیت اشتغال داشتند و لکن بهاییان تمام وقت و موظف به فعالیت بودند. البته گفته اند اوایل پیروزی انقلاب، آقای حلبی دیداری با امام ره داشته و پیشنهاد کرده که ۱۰ هزار انجمنی را در اختیار انقلاب بگذارد و امام ره نمی پذیرند. اما به نظر من کادر های انجمن در آن زمان به ۱۰ هزار تن نمی رسید.
۴- فرقه بهایی همچنین با کمتر از ۱۵ لجنه در دهه ۳۰ آغاز نمود و موفق شد این تعداد را به ۴۲ لجنه در سال ۱۳۵۷ برساند. لجنه ها به تعبیر انجمن در حکم وزارتخانه برای یک دولت به شمار می رفت.
۵- افزایش نخبگان بهایی با یک مقایسه روشنتر می شود. شمار کادرهای بهاییان که برای گنگره تاسیس بیت العدل به تاریخ اردیبهشت ۱۳۴۲ به لندن رفتند از ۲۰۰۰ نفر تجاوز نمی کرد اما با تاسیس حدود ۱۰۰۰ محفل در دهه ۵۰، آن تعداد به حدود ۷ تا ۸ هزار رسید.
۶- با گسترش بی سابقه ی سازمان بهاییت، فعالیت های آن به صورت تصاعدی افزایش یافت. برای مثال به گفته حبیب ثابت پاسال اوایل نیمه اول دهه ۱۳۵۰ در تهران ماهیانه حدود ۳۰۰ جلسه بر پا می داشتند اما جلسات انجمن در این شهر کمتر از ۵۰ جلسه بود.
۷- بر اساس یافته های مستند محقق ارجمند جناب آقای شاداب عسکری فرقه بهایی بیش از ۱۰۰ ژنرال بلند پایه و بیش از ۱۰۰۰ افسر و درجه دار در ارتش داشت. سرلشکر بهایی عبدالکریم ایادی تمام فرآیندهای ارتقای پرسنل ارتش، توزیع مناصب، خریدهای خرد و کلان نظامی را مدیریت می نمود. (خریدهای نظامی ارتش که در دستان ژنزال بهایی، طوفانیان قرار داشت).
به گفته حسین فردوست، عبدالکریم ایادی ۸۰ شغل داشت و تسلط او بر ارتش شاه بی نظیر بود.
در این میان انجمن دارای حدود ۱۰۰ عضو ارتشی درجه دار و افسر بود. از این مجموع بیش از پنج تن سرهنگ بازنشسته و شاغل و افسران جزء و درجه دار بودند.
۸- عبدالکریم ایادی به مدت ۱۲ سال در شورای ساواک عضو بود و سپس پرویز ثابتی را به مدیرکلی اداره سوم ساواک رسانید. طرفه اینکه امور خرد و کلان تقابل انجمن و بهاییت با هماهنگی، زیر مدیریت و اشراف مطلق ساواک و ذیل مدیریت پرویز ثابتی بهایی انجام می گرفت.
۹- در سایه بازی موسوم به مبارزه با بهاییت، این فرقه به قدرتی افسانه ای رسید و ایران را قبضه کرد. به طوریکه فلیکس آقایان دوست نزدیک شاه می گوید از سال های ۱۳۵۲ به بعد تصمیمات خرد و کلان کشور ایران را بهاییان اتخاذ می کردند.( فلیکس آقایان، تاریخ شفاهی هاروارد، مصاحبه با حبیب لاجوردی)
۱۰- با توجه به اقتدار مطلق بهاییت در حکومت محمد رضا پهلوی بی تردید دکترین امنیت ملی ایران، گفتمان هویت ملی، نقشه راه سیاست خارجی، برنامه های خرد و کلان اقتصادی اجتماعی ایران ذیل تصمیم سازی ها و یا تصمیم گیری های بهاییان قرار گرفتند. از این نظر انجمن جایگاهی در کشور نداشت.
البته انجمن پس از تاسیس حزب رستاخیز با فرستادن دو نماینده ( صادق فرمان و ابراهیم ماحوزی) به مجلس شورای ملی دو کرسی مجلس را به دست آورد و البته پیداست که از آن دو تن کاری بر نمی آمد.
۱۱- بر اساس سرشماری بهاییان، جمعیت این فرقه تا پایان ۱۳۵۶ حدود ۷۵ هزار تن بوده است. این در حالیست که طبق ادعای آقای حلبی، انجمن حد اکثر ۱۰ هزار تن جمعیت داشته است. البته به نظر، جمعیت بهاییان می بایست کمتر از رقم ادعایی یعنی می بایست زیر ۶۰ هزار نفر بوده باشد.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫