▪️علم خداوند به اشیاء▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
كَانَ اَللَّهُ وَ لاَ شَيْءَ غَيْرُهُ وَ لَمْ يَزَلْ عَالِماً بِمَا كَوَّنَ فَعِلْمُهُ بِهِ قَبْلَ كَوْنِهِ كَعِلْمِهِ بِهِ بَعْدَ مَا كَوَّنَهُ.
امام باقر عليه السلام فرمود: خداى عز و جل بود و چيزى با او نبود و هميشه عالم بود بآنچه پديد مىآيد و علم او بآن پيش از بودنش مانند علم اوست بآن بعد از بودنش (مثلا هيچ كس نميداند فردا چه پيش مىآيد، ممكن است شخص متفرسى باشد و در يك موضوع كوچك سياسى يا اجتماعى حدسى بزند كه صدى نود آن درست باشد ولى علم خدا بهمه امور كلى و جزئى جهان از زمانى كه خود او بوده و چيزى با او نبوده تا اين زمان و هر زمان كه بيايد صدى صد مطابق است).
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
❇️ خوشا به حال کسی که آن روزگار را درک کند
✅ امام حسن مجتبی (علیه السلام) میفرمایند:
📃 «در دولت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) درندگان سازش میکنند، زمین نباتات خود را خارج میکند، آسمان برکاتش را فرو میفرستد، گنجهای نهفته در دل زمین برای او آشکار میشود و بین مشرق و مغرب را مالک میشود.
خوشا به حال کسیکه آن روزگار مسعود را درک کند و دستوراتش را با گوش جان بشنود». (۱)
📜 «تصطلح فی ملکه السّباع، و تخرج الأرض نبتها، و تنزل السّماء برکتها، و تظهر له الکنوز، یملک ما بین الخافقین فطوبی لمن أدرک أیّامه و سمع کلامه!».
🖊 سازش درندگان و تعبیراتی نظیر آن از سطح عالی امنیّت جهانی و صلح و صفای حاکم بر جهان در عصر حضرت ولیّ عصر (عج) حکایت میکند.
⬅️ روزگار رهایی، ج۲، ص: ۶۲۰
(۱). بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۲۸۰، بشاره الاسلام صفحه ۱۹۷، منتخب الاثر صفحه ۴۸۷، ینابیع المودّه جلد ۳ صفحه ۱۳۶، و ...
🏷 #امام_حسن_علیه_السلام
#امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه)
#ظهور
💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۷)
۴ - در اين خصوص كه مسدود شدن نايب منصوص، دليل آن نمىشود كه مقام نيابت و بابيت مسدود باشد، بايد به اطلاع رسانيد كه البته در توقيعهاى مباركه، مسدود شدن بابيت و رجوع به علما و راويان حديث، بطور اعم ذكر شده است، كه هم منصوص را در بر مىگيرد و هم غير منصوص را و شيخ صدوق در «اعتقادات» فرمودهاند كه اين ضرورى دين اماميه است. (۱) آنچه مسلم است شيخ احمد احسائى، در سير و سلوك بوده مردى متقى متشرع، سرشار از ذوق و استعداد، صاحب مقامات معنوى، و مؤلف اين كتاب هيچ جاى شكى ندارد كه شيخ از زاهدان و عالمان تشيع است اما آيا توانسته است، حفظ اسرار سلوك و رموز فيض را تا آنجائى بنمايد كه به تصديق ضمنى سالكان متشرع، اعتدال در شناخت و كشف را از كف ننهد وداعيۀ بيشاز مراتبسيرش نداشته باشد، مسلماً از ظواهر امر چنين برمىآيد كه نه و تفصيل چنين مطلبى در اين مقام و مكان نيست. خدايش رحمت كند.
۵ - و اما در مورد داعيۀ بابيت و معصوميت شيخ، كه اگر چه مشايخ شيخيه صريحاً چنين ادعائى را تكذيب مىكنند، و چنانچه گذشت براى او، حتى مقام نجبائى را اثبات نمىكنند، امانكاتى موردنظر مؤلفاين كتاب قرار گرفته كه به ذكر آن خود را ملزم مىدانم:
اولاً: سيد كاظم رشتى در كتاب «دليل المتحيرين» دربارۀ مقام شيخ، تصريح مىكند:
«وحيد عصر و يگانۀ دهر بود، اخذ كرده علوم را از معدنش، و برداشته است از سرچشمهاش، كه از ائمۀ طاهرين است و اين علوم در خوابهاى صادق و نومهاى صالح از ائمه عليهم السلام به شيخ مىرسيد... پس اوّلاً جناب امام حسن عليه السلام را در خواب ديد و از طرف حضرت مؤيد و توجه شده فيوضات كامله شامل حالشان گشت». (۲) مشايخ شيخيه در اين خصوص، پيرامون علم شيخ (۳) قلم فرسائىها كردهاند. و شيخ، خود در: «رسالۀ رشتيه» (۴) ضمن شرح صفات ابواب امام زمان، يا به تعبير او: قريۀ ظاهره، تلويحاً و در پرده، خود را صاحب منصب چنين مقامى خوانده، و سيد كاظم در رسالۀ:
«شرح آية الكرسى» (۵) شيخ را «قريۀ ظاهره» به شمار آورده است. و از اين جا است كه مىيابيم، اعتراضات علماى اماميه سر منشأ جدى بخود گرفته، و پس از چنين اعتراضاتى است كه شيخ و سيد، و بعدها مشايخ شيخيه، در صدد پاسخ و رفع اتهام، به طرح روپوشى بر آمدهاند. (۶)
۱) . ترجمۀ: «العقائد»، شيخ صدوق
۲) . ترجمۀ العقائد، رسالۀ «شيخ عبد اللّٰه»، و قصص العلماء، ص ٣٧
۳) . مراجعه كنيد به «رساله در جواب مسائل»، حاج محمد خان كرمانى، مندرج در «مجمع الرسائل فارسى»،ص٢۴١
۴) . جوامع الكلم، در جواب ملا على رشتى.
۵) . رساله در تفسير آيه مباركه آية الكرسى، « مٰا فِي السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِي الْأَرْضِ » .
۶) . به عقيده حقير، قسمت اعظم كتب مشايخ شيخيه، پس از شيخ احمد احسائى، پاسخ به ايرادات، و تعبير جملات، و تفسير نكات مورد ايراد اهل علم مىباشد و اين رويه، صورت مورثى بالنسبه به شيخ ما قبل خود، مداوم و مستمر است. و از اين لحاظ بيشترين رسالهها و كتب طائفۀ شيخيه به صورت تكرار مكررات، و سعى در تصحيح اشتباهات گذشته در آمده است، كه اگر از جمع آنها جدا شود، تأليفات مشايخ شيخيه به يك دهم از آنچه هست اختصاص مىيابد.
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۸_۱۴۹
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۹)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
🕸فساد مالی در محافل بهائی
✍ تشکیلات بهائی همه ساله مقادیر زیادی پول تحت عناوین مختلف حقوقالله، تبرعات، ساخت مشارقالاذکار قارهای و ملی و محلی، کمک به صندوق توکیل بینالمللی و... از بهائیان دریافت مینماید.
💸مؤسسات خیریه و بنیادهای فراوان بهائی در دنیا که نوعاً برای فرار مالیاتی بهائیان تأسیس گشته است، نیز درآمدهای کلانی عاید تشکیلات بهائی مینماید. با همه این گردش مالیهای سنگین، مرکز فرقه و سازمانهای وابسته به بهائیت، برای درآمدها و هزینههای خود، بیلان و صورتهای مالی ارائه نمیکنند و هیچ بهائی در دنیا حق ندارد در مورد مخارج و درآمدهای بیتالعدل سوال یا درخواست حسابرسی این درآمدها را نماید.
در بهائیت، سه نهاد مقننه، اجرایی و قضائی همگی در بیتالعدل جمع است که هم قانون میگذارد، هم خود اجرا میکنند و هم در صورت تخلف، رسیدگی مینماید و هیچ نظارتی بر عملکرد آن وجود ندارد.
❌عدم امکان نظارت بر عملکرد مالی تشکیلات بهائی، عدم انتشار بیلان و صورتهای مالی، عدم اجازه حضور مطبوعات که میتوانند وظیفه نظارت بر عملکردها را بر عهده داشته باشند، عدم اجازه مراجعه به مراجع قضایی برای بهائیان و به طور کلی بسته بودن جامعه بهائی، زمینه فساد مالی را برای سردمداران این فرقه فراهم کرده است.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️شهید در بستر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قالُ أَبِوعَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
يَا أَبَا مُحَمَّدٍ إِنَّ اَلْمَيِّتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا اَلْأَمْرِ شَهِيدٌ
قَالَ قُلْتُ: وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ
قَالَ: إِي وَ اَللَّهِ وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ حَيٌّ عِنْدَ رَبِّهِ يُرْزَقُ.
📄 ابی بصیر نقل میکند که امام صادق علیه السلام فرمودند:
اى ابا محمّد! مردۀ شما اگر بر امر [ولایت ما اهل بیت ]باشد،شهيد است.
عرض كردم:اگر چه در بستر بميرد؟
فرمودند: آرى، بخدا سوگند اگر چه در بستر هم بميرد زندهاى است كه نزد خدا روزی مىخورد.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۸، ص ۱۴۶
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀