eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عصمت ساختگی بیت‌العدل در بهائیت ✍️بهائیت تمایل زیادی دارد که بیت‌ العدل (مرکز رهبری جهانی بهائیت واقع در فلسطین اشغالی) را مصون از خطا و دارای عصمت معرفی کند؛ در منابع بهائی هم آمده است که اگر بیت‌العدل تحت شرایط لازم تشکیل شود و اعضای آن از سوی عموم بهائیان انتخاب شده باشند، این بیت‌العدل تحت حفظ و صیانت «حسینعلی نوری» است. بنابراین اگر بیت‌العدل به اتفاق یا اکثریت آراء تصمیمی اتخاذ نماید، آن تصمیم بدون اشتباه و مبری از هرگونه خطا خواهد بود.¹ ❌اختلاف نظر در این مسئله بهائیان را به گروه‌های مختلفی تقسیم کرده است: 🔹بعضی بهائیان، معتقدند که بیت‌العدل فقط در هنگام تشریع احکام، مصون از خطاست نه در همه مواقع. 🔹گروهی دیگر که به بهائیان روشنفکر معروف هستند، بیت‌العدل را فاقد هرگونه مصونیت از خطا می‌دانند و به این جمله که بیت‌العدل هر چه بگوید صحیح و درست است، انتقاد جدی دارند. 🔹دسته‌ای دیگر از بهائیان که به بهائیان ارتدوکس معروفند نیز معتقدند بیت‌العدل زمانی ملهم به الهامات الهی خواهد بود که در رأس آن ولی امر بهائی حضور داشته باشد و بیت‌العدل بدون حضور ولی امر نه‌تنها مصون از خطا نیست، بلکه اساساً نامشروع است و به همین علت مصوبات بیت‌العدل موجود را باطل می‌دانند. ⬅️ آنچه مشخص است وابستگی این فرقه به نهادهای صهیونیستی و حمایت دو سویه آن‌ها از یکدیگر است که دشمنی بهائیت با ایران و اسلام را معنادارتر می‌کند. 📗۱. عبدالبهاء، الواح و وصایا، صفحه ۱۲ 💀@bahaiyat💀
🕸تناقضات بهائيت در ادعاي بداعت و نوآوری بهائيت، آموزه خاتميت را ابداع علماي اديان مي‌داند و چنين مي‌نمايد که هر ديني تاريخ مصرفي دارد که پس از گذشت آن تاريخ، اين ديانت نه تنها سودمند نيست، بلکه همچون داروي تاريخ مصرف گذشته، بيماري‌زا و خطرآفرين است؛ بنابراين مي‌بايست بر اساس مقتضاي زمان، دگرگون شود. عباس افندي(معروف به عبدالبهاء، دومين سرکرده بهائيت) درباره بديع بودن بهائيت مي‌گويد: «اين عصر، عصر حقيقت است افکار پوسيده هزاران ساله منفور عاقلان با هوش و عالمان پر جوش و خروش. در اين قرن عظيم جميع اصول قديمه پوسيده به کلّي متروک شده در هر خصوص افکار جديده به ميان آمده؛ مثلاً معارف قديمه متروک معارف جديده مقبول، سياسيات قديمه متروک سياسيّات جديده مقبول، علوم قديمه به کلّي متروک علوم جديده مرغوب، آداب قديمه فراموش شده آداب جديده به ميان آمده، مشروعات جديده و اکتشافات جديده و تحقيقات جديده و اختراعات جديده حيرت بخش عقول گرديده، جميع امور تجدّد يافته؛ پس بايد که حقيقت دين الهي نيز تجدّد يابد. تقاليد به کلّي زائل شود و نور حقيقت بتابد. تعاليمي که روح اين عصر است، ترويج گردد و آن تعاليم حضرت بهاءاللّه که مشهور آفاق است و نفثات روح القدس است؛ از جمله تحرّي حقيقت که بايد به کلّي تقاليد را فراموش کرد و سراج حقيقت را روشن نمود …هر چيز تجدّد يافته است؛ البتّه بايد تعاليم ديني نيز تجدّد يابد.» (۱) ادامه دارد... 📗۱.مکاتيب عبدالبهاء، ج ۳، ض ۳۳۱ ـ ۳۳۴ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️وسعت علم امام▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ عن الرضا علیه السلام : مَا یَنْقَلِبُ جَنَاحُ طَائِرٍ فِی الْهَوَاءِ إِلَّا وَ عِنْدَنَا فِیهِ عِلْمٌ. 📄 امام رضا علیه السلام فرمایند: بال پرنده ای در آسمان نمی جنبد مگر آنکه ما اهل بیت (علیهم السلام) به آن علم داریم. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۳۲ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرقه های بابیت و بهائیت
🕸تناقضات بهائيت در ادعاي بداعت و نوآوری بهائيت، آموزه خاتميت را ابداع علماي اديان مي‌داند و چنين مي
🕸تناقضات بهائيت در ادعاي بداعت و نوآوری بر اين اساس آنان آموزه‌هاي اديان و مذاهب گذشته را پوسيده و منفور مي‌شمارند و تعاليم علي‌محمد شيرازي (معروف به باب، سرکرده بابيت) و حسين‌علي نوري (معروف به بهاء الله، سرکرده بهائيت) را جديد، تازه و نو معرفي مي‌کنند. حسين علي نوري درباره بداعت آموزه‌هايش مي‌نويسد: «اگر گفته شود که آنچه در ظهور بديع ظاهر از قبل نبوده و کل بديع است، اين قول هم صحيح و تمامست.» (۱) عباس افندي نيز آموزه‌هاي پدر خود (حسين علي نوري) را شاهکاري بي‌بديل مي‌خواند.(۲) گلپايگاني (نويسنده و مبلغ بهائي) درباره تازگي داشتن ادعاي نبوت شيرازي و نوري مطالبی رامي‌نويسد که در عکس نوشت آمده است و کساني که در دوره اسلام از رؤساي طرق و مشايخ صوفيه ادعاي مهدويت نمودند، هم ادعاي مهدويت نوعيه بود، نه مقام شارعيت و تشريع ديانت جديده.(۳) وي همچنين مي‌نويسد: «رؤساي مذاهب هيچ يک ادعاي استقلال ننموند و مدعي وحي سماوي نشدند.»(۴) او در جاي ديگري، در تناقضي آشكار با نوشته خود، كلام خود را نقض كرده و درباره ادعاهاي مدعيان دروغين مي‌نويسد: «مقصود از مدعي کاذب کسي است که خود بدون اذن الله ادعاي مستقل نمايد و مدعي نزول وحي سماوي گردد و شريعت جديده مستقله تشريع نمايد. در اين صورت به مدعي صادق مشتبه گردد و دخان شبهات فضاي امر را تاريک گرداند و مانع استبصار اهل ارتياب شود و راه القاء شبهه و تشکيک مفتوح گردد؛ و اگر چه در هر زمان اين گونه اشخاص يافت شده‌اند و چنانکه تواريخ بدان ناطق است؛ ولي غالباً در اوان ظهورات حقه اين گونه مدعيان کاذب بسيار مي‌شوند و موجب ظلمت افق امر مي‌گردند. چنانکه تيوداي سوري و يهوداي جليلي در قرن ظهور حضرت عيسي(علیه السلام) ظاهر شدند و مسليمه کذاب و طليحه اسدي و سجاح در اوان ظهور حضرت خاتم الانبيا(صلی الله علیه وآله) مدعي مقام نبوت و رسالت گشتند و در اين قرن نيز جمع کثيري از قبيل سيد علاو در عراق و حاجي ملاهاشم بن مرحوم فاضل نراقي و احمد کرماني و خفاش يزدي و غيرهم مدعي مقام ظهور کلي شدند.(۵) حال جاي اين پرسش است كه بالأخره ادعاي وحي و نبوت و استقلال شده است يا نه؟! ايشان در معرفي مدعيان دروغين، از کساني نام مي‌برد که مدعي مقام‌هاي نبوت، رسالت و ظهور کلي شده بودند و اين اعتراف ايشان بر خلاف ادعاي پيشين است که مي‌نويسد:«رؤساي مذاهب هيچ يک ادعاي استقلال ننموند و مدعي وحي سماوي نشدند.» هر پژوهشگر آگاهي مي‌داند که بسياري از مدعياني که تاريخ اسلام به خود ديده است، ادعاي مهدويت، نبوت، رسالت و نسخ اسلام و استقلال و کتاب جديد داشته‌اند که در نوشتار جداگانه‌اي با عنوان: «نقد بداعت كلامي بابيت و بهائيت بر پايه شواهد الگوگيري از فرقه‌هاي پيشين» به آن‌ها اشاره خواهد شد. حسين علي نوري با بهره‌گيري از تعاليم اسلامي، از جمله آيه شريفه ﴿لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافاً كَثيراً﴾ (۶) وجود تناقض و دوگانگي را دليل بر غير الهي بودن گفتار و کردار و آموزه‌هاي مدعيان نبوت و رسالت دانسته و در اثبات مظاهر الهي و نفي مدعيان دروغين مي‌نويسد: «تناقض را در ساحت اقدس مظاهر مقدسه الهيه راه نبوده و نخواهد بود. اين تناقض در نفس خلق است، نه در امر حق.»(۷) 📗۱. اقتدارات، ص ۸۷ 📗۲.مکاتيب عبدالبهاء، ج ۳،ص۷۸،۲۷۶،ج۱،ص۳۰ 📗۳.۴.۵. فرائد، ص ۱۵۶،۱۶۷ 📗۶. نساء: ۸۲. 📗۷. بديع، ص ۱۲۶. 📗مقاله: «نقد بداعت بابیت و بهائیت بر پایه شواهد الگوگیری از فرقه‌های پیشین»، محمّد علی پرهیزگار، فصلنامه مشرق موعود، شماره ۶۸. 💀@bahaiyat💀
⛔️⛔️ توهم های عبدبها و بی اقبالی جهانی نسبت به فرقه ضاله بهائیت 🔻 سرکردگان بهائیت که با بی اقبالی عموم مردم ایران مواجه شده بودند، برای جلوگیری از این یاس و نا امیدی به خیال پردازی روی می آوردند. مثلا عبدبها که می دید پدرش نتوانسته جز تعدادی اندک را به عضویت فرقه در آورد، چنین ادعا می کرد که توانسته اند در غرب پیروان زیادی را جذب نماید. جالب اینجاست در این ادعا، عبدبها نتوانسته مانع از خشم خود علیه مردان ایران گردد و از شدت سرخوردگی به اهانت روی می آورد. 📌 عبدبها در این خصوص می گوید: عجب است که اهل ايران هنوز غافلند، هنوز در شبهه اند و هنوز متزلزلند و هنوز مضطربند. نداى الهى(مقصود اش ادعای الوهیت پدرش است) اهالی غرب را که هزاران فرسنگ دور هستند بيدار نموده ولی در ايران که وطن حقّ است هنوز خفته بسيارند و در خواب گرفتارند. صور اسرافيل هم آن ها را بيدار نکرد و لابد روزى خواهد آمد که ايران را خدا بيدار می کند. بسيارى از ايرانيان مثل عنکبوت مى مانند هرچه پرده ها‌يشان را ميدرى فوراً يک پرده ديگر مى‌ سازند، هرچه شبهاتشان‌ را رفع مى‌ کنى يک شبهه ديگر مى آورند...» 🔻 به واقع اگر ادعای عبدبها درست بود که در غرب این فرقه ضاله با اقبال مواجه شده چرا امروزه بهائیان برای عضوگیری به میان قبائل بدوی آفریقا می روند و آنجا را به عنوان جامعه هدف برگزیده اند. چرا امروزه خبری از یک جامعه یا منطقه و یا حتی محله بهائی در غرب نیست؟ ⚠️ حقیقت آن است که عبدبها برای جلوگیری از یاس و سرخوردگی اعضاء، چنین اوهامی را مطرح کرده چراکه از بدو راه اندازی این جریان، حتی تبلیغ آن در فلسطین اشغالی نیز ممنوع بوده است. 💀@bahaiyat💀
⛔️⛔️ کشف حجاب قرة العین و آغاز فتنه بابیه 🔻 فتنه بابیه در ابتدا با هدف تسخیر ایران و طغیان سیاسی پدید آمد و از این رو اعضاء آن در نقاطی چون مازندران از انجام هیچ خشونتی پرهیز نمی کردند. بابی ها برای دستیابی به اهداف خود به نفی اسلام و احکام دین پرداختند چراکه حدود الهی را سدی محکم در برابر خواسته های خود می دانستند. ▪️ جالب است که مطالبات بابی ها خالی از شئون شهوانی نبود چراکه نقطه عطف آن کشف حجاب طاهره قره العین و ادعای نسخ احکام عفاف و حجاب بود. سراسر فتنه بابی ها مخصوصا پس از هلاکت باب معطوف به ریاست طلبی، ترور مخالفان و همچنین فحشا بود که نمونه بارز آن زن علی محمد باب می باشد. ▪️ ریاست و شهوت چنان بر بابی ها مستولی شد که دست به ترور علمائی چون شهید ثالث زدند و به این حد نیز اکتفا نکرده و تا سوء قصد به جان شاه پیشرفتند. حسینعلی نوری که از بابی های فعال بود به اتهام مشارکت در ترور شاه محبوس گشت و پس از آن با کمک سفیر روسیه از کشور گریخت. حسینعلی نوری پس از این شکست مدعی فرقه ای جدید به نام بهائیت گردید و برای این که اقدامات خود را گسترش دهد، ادعای عدم مداخله در امور سیاسی را مطرح کرد. ▪️ این رویه یعنی پنهان کاری و ترور مخفی مخالفان توسط حسینعلی نوری آغاز شد چراکه وی در فتنه بابی از مداخله مستقیم در امور سیاسی و اقدامات سلطه طلبانه آشکار، سرخورده شده بود. 👈 عباس‌ افندی‌، دومین سرکرده بهائیت نیز طبق منوال پدرش مدعی عدم مداخله در امور سیاسی گردید و گفت: «بر احبای‌ الهی‌ اطاعت‌ اوامر و احکام‌ اعلیحضرت‌ پادشاهی‌ است‌ آنچه‌ امر فرماید اطاعت‌ کنند. و همچنین‌ کمال‌ تمکین‌ و انقیاد [را] به‌ جمیع‌ اولیای‌ امور داشته‌ باشند 📗دکتر اسلمنت، بهاءالله‌ و عصر جدید، چاپ‌ حیفا، ۱۹۳۲، ص‌ ۳۰۲ ⚠️ با این وصف، عدم مداخله در امور سیاسی نتیجه سرخوردگی بهائیان در فتنه بابی است که به تبع آن طریق دشمنی و سلطه طلبی پنهان را در پیش گرفتند. جالب است که امروزه نیز مهره های فرقه ضاله بهائیت در هنگام فتنه و آشوب ها تمام تمرکز خود را بر دامن زدن به بلواها معطوف می کنند و پس از آن در نهایت نفاق مدعی عدم مداخله در امور سیاسی می شوند. 💀@bahaiyat💀
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت و تساوی حقوق زن و مرد 👤حجت‌الاسلام والمسلمین 💀@bahaiyat💀