eitaa logo
بهانه
342 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
501 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل ایستاد؟ 🔸اقدام و اظهار نظر احساسی در مباحث بنیادین و سرنوشت ساز، قبل از مطالعه و بررسی دقیق و موشکافانه این ویژگی و نقصِ رفتاری از آقای منتظری به کرّات به چشم خورده است. مواردی همچون اعتماد و قبل از بررسی دقیق تفکرات آنان، از آن جمله است. اظهارات شخص آقای منتظری در این باره را ملاحظه کنید: «من قبل از اینکه این زندان اخیر که ۵/۳ سال زندان من طول کشید بروم، با آقایانی که منتسب به سازمان مجاهدین خلق هستند، از نزدیک تماس نداشتم و از دورادور هم داشتیم برای اینکه با آن دولت سابق و حکومت طاغوتی دلمان می خواست افراد مبارزه بکنند و اینها خوب گروه متشکلی بودند…دورادور علاقه داشتم به سازمان شان و کتاب های شان را هم من مطالعه نکرده بودم. خوب گروه متشکلی بودند، تقریباً بودند که بتوانند آن حکومت را ساقط بکنند از طریق جنگ های چریکی…» در مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی گفتند: «گناه من این است که قبل از زندان نتواستم بخوانم، در زندان که خواندم دیدم افکار، استقاطی و اغرافی است.» همین در جریان منافقین باید برای ایشان کفایت می‌کرد که در واکنش به مسئله مجازات و رسیدگی به جرائم سید مهدی هاشمی که چندین قتل نفس و اقدامات خلاف دیگر در پرونده داشت، احتیاط کرده و کند. ایشان باید میدانست که همیشه خداوند شرایطی مثل زندان دو ره شاه برایش فراهم نمیکند که در یک جا آرام بدور از و بمباران گفته ها و شنیده ها، گناه دیگری مثل گناه و مرتکب نگردد. لیکن در تجربه بعدی میبینیم که را با این همه اتهامات که حداقل ماجرای قتل مرحوم شمس آبادی که خود آقای منتظری آن را ناشی از اشتباه و زیاده روی در تنبیه آن مرحوم میداند؛ ، ، و معرفی کرد! پرونده ویژه را در بهانه بخوانید. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل ایستاد؟ 🔸نفوذ نگرانی امام از مسئله در بیت اقای منتظری از از نامه 68/1/6 بروز و ظهور داشته است. این را از پیام امام در 22تیر 1362 میتوان یافت : « باید بدانید که تبهکاران و جنایت پیشگان بیش از هر کس چشم طمع به شما دوخته اند و با در بیت شما، با و ممکن است خدای نخواسته فاجعه به بار آورند و با یک عمل انحرافی نظام را به انحراف کشانند و به دست شما به اسلام و جمهوری اسلامی سیلی زنند. الله الله در انتخاب اصحاب خود... 🔹در مقابل آقای منتظر نه تنها در راه پاکسازی بیت خود از عناصر مرموز و منافق گامی برنداشت بلکه دست هادی هاشمی را برای جلب عناصر وابسته به این گروهک به نام «تائبین» و دیگر چهره ها و گروه ها و گروهک های وابسته به بیگانه و مخالف امام و انقلاب اسلامی کاملا بازگذاشت و بیت خود را به پایگاه دگراندیشان و بدخواهان بدل کرد. 🔻مهدی هاشمی در اعترافات خود یکی از نقشه های ضدانقلابی خویش را برای بازکردن پای عناصر مخالف انقلاب به بیت آقای منتظری چنین افشا میکند: «... ایجاد تسهیلات لازم جهت ملاقات نیروهای مسئله دار و معترض با آقا، چون دکتر پیمان و وابستگان به نهضت آزادی و مسامحه و موافقت با رفت و آمد افرادی چون ارمی (طلبه منافق تائب) در بیت آقا. (آقا هادی دراین باره میگفت به نظر آقا چون افراد (منافق) تائب هستند رفت و آمدشان بلا اشکال است.» رنجنامه / ص47 🔻ماجرای نفوذ عناصر ضدانقلاب و دگراندیشان در بیت منتظری از مباحث و ای است که منحصر در یکی دو نفر شخص و عنصر نفوذی هم نمی‌باشد. از و و افرادی همچون و صلواتی گرفته تا و و : منوچهر قربانی فر. در واقع سرویسهای جاسوسی و گروها و سازمانهای فرصت طلب که از رخنه پذیری و تاثیر گیری امام به کلی نومید و سرخورده بودند، با شناخت روحیات و اخلاقیات آقای منتظری و با آگاهی از ساده اندیشی، زودباوری ها و تاثیرپذیریهای او، دریافتند که میتوانند نقشه ها و نیرنگهای خود را به دست او عملی کنند و با آلت دست قرار دادن او انقلاب اسلامی را آسیب پذیر سازند. آقای منتظری نیز ناخودآگاه و ساده لوحانه در خدمت این توطئه قرار گرفت و به شکل دست افزار سازمان و گروه های ضد انقلاب و سرویسهای جاسوسی بین المللی در آمد. 🔻یکی از این مهره ها که نفوذ ویژه ای در بیت آقای منتظری داشت بود که سابقه سیاه او به روشنی گواه این مدعاست . او که عضو باشگاه ورزشی شاهنشاهی بوده و در روز فرار شاه از ایران در 16 دی1357، از افرادی بود که در هواپیمای جت اختصاصی، شاه را تا قاهره همراهی کرد. برخی نظامیان که توسط جمهوری اسلامی دستگیر شده بودند اعتراف کردند که قربانی فر آنان را در « » آموزش عملیات تخریبی و تروریستی داده است و همچنین به وسیله او ملاقات هایی با دکتر ، رهبر «نهضت آزادی» داشته اند. او که در جریان ، رئیس بخش پشتیبانی بود و همچنین بنا بر اعتراف خودش، نقشه را در دستور اجرا داشته است. این جاسوس هزار چهره بنا بر آنچه در خاطرات آقای منتظری آمده، با اطرافی های ایشان سر و سری داشته و خبرها و نامه هایی به او میداده است. پرونده ویژه را در بهانه بخوانید. @bahaneee
تاریخ انقلاب را بدانید... @bahaneee
در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است « امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است » تا لحظه‌ای پیش دلم گور سرد بود اینک به یُمن یاد شما جان گرفته است
در پاسخ به توئیت سخیف علی مطهری به مناسبت سالگرد منتظری @bahaneee
🔴در مذمّتِ سکولاریسمِ حوزوی آقای در سخن اخیر خویش، مطلقِ «دخالت در سیاست» را نفی و تقبیح کرده است، نه گونۀ خاصی از آن را و بدتر این‌که آن را به «دو تن از بزرگان حوزه»، نسبت داده است. و این یعنی حوزه از «اساس»، سکولار است و بر اساس سکولاریسم، بنا شده است. این سخن، «استنتاجِ منطقیِ» من از سخن ایشان، نه نظر خودم. من معتقد نیستم که مؤسسان حوزه، سکولار بودند. این نسبتی است که آقای محقق‌داماد به مؤسسان و پدران حوزه داده است. و از حوزویان انتظار می‌رود که در برابر «متهم‌ساختن بزرگان حوزه به سکولاریسم» از سوی آقای محقق‌داماد، موضع‌گیری کنند، امّا دریغا که حوزه و حوزویان، خاموشی گُزیده‌اند و آن را ابطال نمی‌کنند. تحلیل ایشان نیز ناصواب است، چنان‌که امام خمینی دربارۀ تشکیل نظام اسلامی و اهمّیّت آن معتقد بود: «اگر مرحوم حاج شیخ [عبدالکریم حائری] در حال حاضر زنده بودند، کاری را انجام می‌دادند که من انجام داده‌ام.» (برداشت‌هایی از سیرۀ امام خمینی، ج۵، ص۳). آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله احمد آذری‌قمی می‌گویند در سال ۱۳۳۴، امام فرمودند:‌‏ «اگر الان آقای بروجردی به من اجازه بدهند، من یک‌روزه تمام ایران را علیه شاه می‌شورانم»‌ ‎(برداشت‌هایی از سیرۀ امام خمینی، ج۵، ص۲۶-۲۷). آیت‌الله جعفر سبحانی می‌گوید امام فرمودند:‌‏ «من هر روز آقا را [آقای بروجردی] آماده می‌کنم بیرون‌راندن بهاییان از دستگاه دولت، اما فردا که می‌روم می‌بینم آقا دوباره سرد شده‌اند.» ‏(پابه‌پای آفتاب، ج۳، ص۲۰۶). حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فاکر یزدی می‌گوید در جریان اعدام نواب‌صفوی، امام به منزل آیت‌الله بروجردی تشریف برده بودند تا ایشان در مقابل اعدام، عکس‌العمل نشان بدهد. امام آن‌قدر ناراحت شده بودند که عمامه‌شان را بر زمین زده و گفته بودند که آقا از این سیّد حمایت کنید (برداشت‌هایی از سیرۀ امام خمینی، ج۵، ص۲۹). ‌ حجت الاسلام و المسلمین فضل‌الله محلاتی می‌گوید بعدها ارتباط امام با آیت‌الله بروجردی قطع شد و امام دیگر در کارهای آیت‌الله بروجردی دخالت نمی‌کردند و در هیچ کاری، اظهارنظر رسمی نمی‌کردند و می‌گفتند فایده ندارد و خودم، مورد اتهام قرار می‌گیرم؛ تا آنجا که حتی نماز جماعت را قبول نکردند (برداشت‌هایی از سیرۀ امام خمینی، ج۵، ص۳۰-۳۱). باید میان «اسلامِ اجتماعی» و «اسلامِ سیاسی»، تفاوت نهاد. اسلامِ سیاسی، سودای «حاکمیّت» دارد و اسلامِ اجتماعی، به سطحی از «فعالیّت‌های اجتماعی»، بسنده می‌کند. ، در «متن حکومت» قرار داشت نه بیرون از آن. «»، یک مقام رسمی و قانونی است و نمی‌توان آن را «سیاست‌ورزیِ مستقل و غیرحکومتی» قلمداد کرد. یکی از ریشه‌های این تحلیل‌ها، به «ناخوشایندبودن وضعیّت موجود» بازمی‌گردد. به‌خصوص، اوضاع معیشتیِ مردم، بسیار ناگوار است. دراین‌حال، طبیعی است که اهل نظر، به دنبال «تعلیلِ» این تلخی‌ها و نابسمانی‌ها باشند. و چون ذهنِ تحلیلیِ ما، «حاکمیّت‌مدار» است، نخست به سراغ «نوع حکمرانی» می‌رویم و آن را نقد می‌کنیم. در همین رویکرد، لایه‌های مختلفی وجود دارند: «نقد حکومت اسلامی»، «نقد حکومت روحانیان»، «نقد حکومت ولیّ فقیه»، «نقد حکومت ایدئولوژیک»، «نقد حکومت اقتدارگرا»، «نقد حکومتِ مبتنی بر دولت پنهان» و ... آقای محقق‌داماد، به سراغ سرچشمه رفته و رهیافتِ «حوزۀ سیاسی» را انکار کرده است، درحالی‌که مشکل به «سیاسی‌بودن حوزه» باز نمی‌گردد. البتّه غرض آقای محقق‌داماد، « » است که در لفافۀ «سیاست‌زدایی از حوزه» بیان شده است. در مقابل این جریان، خوشبختانه یک موجِ تا حدی محسوس در میان طلبه‌ها شکل گرفته که حاکی از بازاندیشی نسبت به رویکردهای «سنّتی‌اندیشیِ حوزوی» و «تجدّداندیشیِ حوزوی» است. اگر به تعبیر دوستان، حقیر از آنچه که در حوزه می‌گذرد، بی‌اطّلاع باشم، دست‌کم در ماه‌های اخیر و به واسطۀ ارتباط‌گری‌های متعدّد نیروهای حوزوی و سخنان همدلانۀ آنها دریافتم که این «موجِ انقلابیِ منتقد و معترض»، در حال خیز برداشتن و تغییر دادن فضا از درون خودِ حوزه است. پس ساختار، در حال تولید و بازتولیدِ ناخواسته و ناآگاهانۀ «نیروهای ساختارشکن» در درون خود است. من هرگز وضع حاکمیّت و جامعه را تأسف‌بار و مأیوس‌کننده نمی‌دانم و پانهادن امام خمینی به حکمرانی را ملامت نمی‌کنم و «حوزۀ نجف» را بر «حوزۀ قم»، ترجیح نمی‌دهم. بقای کنونیِ حوزۀ نجف، مرهون سایه‌گستریِ «انقلاب اسلامیِ ایران» است، وگرنه چنانچه قاسمِ سلیمانی نبود، داعش اثری از نجف و کربلا و ... بر جا ننهاده بود. این از برکات و حَسَناتِ انقلابِ خمینی و حکومتِ خمینی است. این سایۀ « » ا‌ست که «نجف» را نگاه داشته است ✍«مهدی جمشیدی» @bahaneee
هم‌اکنون پخش مستند «آن زمستان» شبکه یک سیما
‏مرگ بر فتنه گر چه در حصر چه در قصر چه در قبر
◽️ جناب و سرچشمه فهم ۱. به امام صادق علیه السلام عرض شد: بعضی از شیعیان چنین روایتی نقل کرده‌اند که وقتی معرفت به امام پیدا کردی هر کار حرامی دلت خواست انجام بده (یک چیزی تو مایه‌های "به ظاهر نیست؛ دلت پاک باشه). امام فرمودند: "انا لله و انا الیه راجعون" هرگز چنین معنایی از آن روایت نباید استنباط کرد، مقصود نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم این است که بعد از معرفت، هر کار اندک یا زیادی قبول می‌شود و بدون آن عملی مقبول نیست. (مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۱۷۴) ۲. معنای روشن این روایت و چند روایت مشابه دیگر آن است که هیچ‌گاه -تاکیدا هیچ گاه- نباید خروجی فهم شما از دین حلال شمردن حرامی باشد که اگر چنین شد فهم خود را تخطئه کنید! ۳. جناب نقویان با صراحت و تاکید غلیظ چنان برتری بزم شراب بر عبادت منفرد را به مبانی دینی نسبت می‌دهد که گویی ده‌ها آیه شریفه و روایات مبارکات بر این مطلب وجود دارد. (هر چند بعد از آن گفته سخن من تقطیع شده ولی تقطیعی هم در کار نبود). ۴. اولا هر روایتی - بر فرض- دال بر این مضمون باشد قطعا بایست مطابق نوع برخورد امام صادق علیه السلام با تحریف آن معرفت دینی، به معنای صحیح مطابق با چارچوب و اندیشه دینی فهم شود. ۵. ثانیا روایت ادعایی ایشان هم سند درستی ندارد و هم دلالت درست، مدعای این شیخ آن است که بزم شراب برتری بر عبادت منفرد دارد حال آن که روایت ادعایی، می‌گوید جمعی که فاجرند و اهل صله رحم رزق بهتری دارند از کسی که عابد است و اهل قطیعه رحم. ادعای عبادت انفرادی کجا و اهل قطع رحم بودن کجا؟! ثانیا رزق بیشتر کجا و به صواب و ثواب بودن کجا؟! برای یک چنین ادعای سنگینی نباید روایت ضعیف سندا و دلالة مستند گردد. ۶. ثالثا مشکل مبنایی و ریشه‌ای جناب نقویان اتکاء اصلی و بنیادین به میراث ادب ایرانی از مولوی و حافظ و سعدی تا دیگران است. اتکاء اساسی و اصلی مومن در اندیشه و عمل قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام است. به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام: از سر چشمه‌ برگیرید که از کدورت‌ها و ناخالصی‌ها صاف و زلال است". (إمتاحُوا مِن صَفوِ عَینٍ قَد رُوِّقَت مِن الکَدِر) سایرین هر چند خوب و نازند اما سرچشمه نیستند. @bahaneee
🔴 باز هم فرصت‌طلبی و سیاست‌زدگی 🔹مباحثات در یادداشت اخیر ( https://mobahesat.ir/23648) به بهانه سخنان هوشمندانه آیت‌الله العظمی جوادی آملی به ضریب دادن مسأله پیشین رجانیوز درباره سخنان آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی پرداخته است. 🔸 در این باره پیش از این اقدامات خلاف اخلاقی همچون کمک به و عدم انتشار و نویسنده رجانیوز در سابقه این شبه‌رسانه موجود بوده است. 🔹رویکردهای تفرقه‌طلبانه و تفسیرهای سیاست‌زده از دیدگاه بزرگان از جمله اقدامات غلط این شبه‌رسانه است. نصیری، نجمی و مدرسی با رویکرد واحد @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش 💻 @Khamenei_ir |
امام خامنه ای: ♦️حضرت علی (ع) توصیه می‌کنند در شرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم مشکل می‌شود، باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هیچ بهره‌ای به نفع فتنه ایجاد نشود. ♦️در شرایط فتنه همچون قضایای سال۸۸، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود. ♦️ ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش‌های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره‌برداری شود. ۹۵/۴/۲ @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مروری بر ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در کلام رهبر انقلاب؛ 👈🏻 اطلاع‌نگاشت | عالم مجاهد و پارسا 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به عنوان شخصیتی دارای علم و بصیرت و صفا ارادت خاصی داشته‌ و در بیانات مختلف از ایشان تجلیل کرده‌اند که این موارد در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 📥 نسخه قابل چاپ: khl.ink/f/47052
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زینب سلیمانی: والله این خون و این فرودگاه را فراموش نخواهیم کرد/ اشک‌های اندوه با آزادی عراق از آمریکا به شادی بدل می‌شود ♦️فرزند شهید سلیمانی در تجمع فرودگاه بغداد:پدرم از صمیم قلب عراق را دوست داشت و به عراقی قوی می‌اندیشید. ♦️شهید ابومهدی المهندس زندگی خود خود را وقف خدمت عراق کرد. ♦️اشک‌های اندوه با آزادسازی عراق از آمریکایی‌ها به شادی تبدیل می‌شود. ♦️زمان زیادی نخواهد گذشت تا انتقام فرماندهان شهید را بگیریم. ♦️والله این خون‌ها و این فرودگاه را فراموش نخواهیم کرد. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله: هر وقت خسته می‌شدم به ایران می‌رفتم و با آیت الله مصباح دیدار می‌کردم 🔸 بعد از رحلت آیت الله بهجت پناهگاه مدیران حزب الله و محور دیدارهایمان در قم آیت الله مصباح یزدی بوده و وقتی باز می‌گشتند انگار دوباره متولد شده‌اند. @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
قهرمانِ پرافتخار.pdf
6.72M
📚 کتابچه | مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره شهید حاج قاسم سلیمانی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 مصباح عزیز 📹 انتشار فیلم برای نخستین‌بار | رهبر انقلاب: امروز بحمداللَّه نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیتهای برجسته‌ی علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای مصباح- که بحمداللَّه این کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است میشناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ فقیه، فیلسوف، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیتهایی مثل مرحوم علّامه‌ی طباطبایی، یا مرحوم شهید مطهّری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلاءِ آن عزیزان را در زمان ما پر میکنند. من حقیقتاً خدا را حمد و شکر میکنم. 🗓 سالگرد درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار سلیمانی در میدان و دیپلماسی موفق بود، نه کسی که دوگانگی بین میدان و دیپلماسی ایجاد می‌کند. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 کشتی پهلو گرفته 🔻فاطمه جان بیا! بیا که سخت در اشتیاق دیدار تو می سوزم، بیا، بیا که دنیا جای تو نیست و بهشتِ بی‌تو، بهشت نیست. 🔻راستی! به اسماء بگو: آن کافور که از بهشت برایم آمده بود و ثلث آن را خود به هنگام وفات خویش به کار گرفتم و دوثلث دیگر آن را برای تو و علی گذاشتم، بیاورد. 🔻به آن کافور بهشتی حنوط کن دخترم که ولادت تو بهشتی است و وفات تو نیز بهشتی است. @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س) 🔻 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔹 سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رائحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر میسازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در میآورند. 🔹 تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ی آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله. 🔹 به ارواح طیبه‌ی این شهیدان و به چشمها و دلهای منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود میفرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ی پروردگار را برای همه‌ی آنان مسألت میکنم. سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان شیوا و استدلال دقیق سید هاشم‌الحیدری را ببینید. یا راه حسین (ع) و یا راه یزید ... راه سومی وجود ندارد. @bahaneee