eitaa logo
بهانه
332 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
509 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی آقای سید عباس صالحی را به نمایندگی ولی فقیه در موسسه و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول آن روزنامه منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای سید عباس صالحی دامت توفیقانه روزنامه‌ی کهنسال اطلاعات در دوران نظام جمهوری اسلامی همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشرهائی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است. چند وجهی بودن نگاهها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند، وجود روزنامه‌ئی با این خصوصیت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آن‌چنان است. برادر انقلابی و پسندیده خصال مرحوم حجت‌الاسلام دعائی، که علاوه بر افتخار نمایندگی از سوی امام عظیم‌الشأن در آن روزنامه، از سوی اینجانب نیز سالها این مأموریت را بر عهده داشتند، به گونه‌ئی شایسته توانسته بودند جهت‌گیری مزبور را رعایت کنند. اکنون پس از درگذشت تأسف‌بار ایشان جنابعالی با سوابق درخشان علمی و مبارزاتی و انقلابی و تصدی مسئولیتهای خطیر در نظام جمهوری اسلامی، در صدر فهرست افراد مناسب برای اجرای این مأموریت میباشید. لذا اینجانب شما را به نمایندگی خود در موسسه و روزنامه‌ی اطلاعات و مدیر مسئول آن روزنامه منصوب میکنم و توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
🔴 از ملکم‌خان تا سکولارهای حوزوی سیدنصرالله تقوی خطاب به ملکم‌خان: «زیاده از پنجاه سال است که شما زحمت کشیده مساعدت اصول اسلام را با سیاست امروز دنیا در خاطرها جا دادید تا عموم خلایق به رغبت صادق خواستگار شاهد مقصود شدند»(مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، ج٣، ص٢٨٢) حوزویان سکولار در توجیه تولیدات انحرافی‌شان می‌گویند که ما قصد ایجاد هماهنگی میان اصول اسلام و سیاست و اقتضائات روز را داریم. جالب آن‌که بیش از صد سال پیش همین توجیه را امثال میرزا ملکم‌خانِ ماسون و مؤیدینش می‌آوردند و با این حربه، اندیشه‌های سکولاریستی را در زرورق شریعت و دیانت می‌پیچیدند کما این‌که سیدنصرالله تقوی، ایجاد سازگاری میان اصول اسلام و اقتضائات روز را یکی از خدمات!!! ملکم‌خان برمی‌شمرد. @enghelabehma @bahaneee
🔴 سخنان مهم و معنادار آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار با طلاب حوزه علمیه نجف: انقلاب ایران به دست یک مرجع انجام شد و مردم جز به فتوای مرجعیت حاضر نیستند از خون خود بگذرند. https://b2n.ir/k73387 @bahaneee
ostoore sazi ba tahrife sokhanane rahbari.mp3
985.6K
دیشب در شب جمعه و دهه کرامت که جزو شلوغترین شب‌های حرم حضرت معصومه(ع) بود،مراسم بزرگداشتی در مسجد تحت تولیت جناب برای برگزار شد. با وجود تبلیغات،غالب گوشه‌های مسجد اعظم تقریبا خالی از جمعیت و افراد محدودی مقابل منبر اجتماع کرده بودند. مرتضی جوادی که سخنران مراسم بود به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد؛عجب اینکه با تحریف و نقل غیر دقیق پیام رهبری سعی در نسبت دادن برداشتی غلط و خلاف واقع از نظر رهبری داشت. این که جماعت اصلاح‌طلب که معمولا اهمیت چندانی برای پیام‌ها و سخنان رهبری قائل نیستند،امروز با تحریف و مصادره پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی سعی در از مرحوم دعایی دارند، واقعیتی است که این روزها بسیار به چشم می‌خورد. جناب آقای جوادی تا به امروز شما برای تعابیر دیگر رهبری چه کرده‌اید؟ آیا رهبری مشی مرحوم علامه را تأیید نکرده بودند و درباره آن مرحوم از تعابیر بلندی چون «متفکر برجسته»،«دارای زبان گویا در اظهار حق و پای با استقامت در صراط مستقیم» و...استفاده نکردند؟ چطور شد حال که به مرام سیاسی‌تان خوش آمده بیانات رهبری برایتان مهم شده و به تفسیر به رأی روی آورده‌اید در کجای پیام رهبری این برداشتی که شما داشتید آمده است که«از پیامها و بیانات رهبری معظم کاملا این نکته بر میآید که مواضع،افکار، اندیشه و کردار مرحوم دعائی مورد نظر و تأیید ایشان بوده است.» مائیم و پیام امام خامنه‌ای؛ چگونه چنین برداشت غلطی آن هم در تریبون در ایام سالروز۱۵خرداد در شهر خون و قیام براحتی به رهبری نسبت داده شده و انگار نه انگار؟! @bahaneee
🔴 به مناسبت سالروز شهادت ملت ایران و حوزه علمیه قم برای پیروزی انقلاب اسلامی هزینه‌های بسیاری را داده و شهدای عزیزی را تقدیم اسلام کرده است. یکی از برجسته‌ترین آنان؛ بود که 20خرداد1349 در زندان قزل‌قلعه مظلومانه به شهادت رسید. @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | رهبر انقلاب: گر چه دوریم به یاد تو سخن میگوییم بُعد منزل نبود در سفر روحانی به نظرم بهتر این است که هر کدام هر جا هستیم، از راه دور صلوات مخصوصه را عرض کنیم: اَللَهُمَّ‌ صَلِّ‌ عَلیٰ‌ عَلیِّ‌ بنِ‌ موسَی‌ الرِّضَا المُرتَضَی الاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلیٰ مَن فَوقَ الاَرضِ وَ مَن تَحتَ الثَّرَی الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً نامیَةً زاکیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفضَلِ ما صَلَّیتَ عَلیٰ اَحَدٍ مِن اَولِیائِک. ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ☀️ ☀️ @Khamenei_ir
🔴 صحابه امام، سمپات مجاهدین خلق 🔹کسانی که با تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی رحمت الله علیه آشنایی دارند به این نکته واقف اند که بسیاری از همراهان امام گرایش به مبارزه مسلحانه داشتند و طبیعتا اکثریت این طیف از حامیان مجاهدین خلق (منافقین) بودند، که در آن زمان در صف اول مبارزه مسلحانه فعالیت می کرد و این حمایت و همکاری تا زمانی که انحراف مجاهدین خلق و کنار گذاشتن اسلام از مبارزه علنی نشده بود، ادامه داشت. 🔸امام خمینی (ره) با توجه به عدم اعتقاد به مبارزه مسلحانه و با توجه به بصیرتی که نسبت به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) داشتند، با تمام فشارهایی که توسط اطرافیان ایشان برای حمایت از سازمان مجاهدین خلق وارد می شد هیچ گاه حاضر به حمایت از سازمان مجاهدین نشدند. 🔹همراهان امام در این قضیه به دو طیف تقسیم می شوند 🔻کسانی که با توجه میل باطنی خود به سازمان مجاهدین در برابر نظر امام مبنی بر عدم حمایت از این سازمان سر تسلیم فرود آورده و به تبعیت از امام می پردازند. 🔻و گروهی که با توجه به مخالفت امام با این سازمان علاوه بر حمایت از آن به همکاری با آن نیز می پرداختند. 🔸مرحوم حجت الاسلام دعایی در میان طیف دوم قرار می گیرد تا جایی که به سمپاتی سازمان مجاهدین خلق می رسد. حسین روحانی یکی از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق در یک مصاحبه تلویزیونی که در زندان اوین انجام داد می گوید: ... از جمله مسئولیت هایی که باز به من داده شد در خارج از کشور، ملاقات با امام بود ... درباره این ملاقات از طرف داخل به من توصیه شد، یعنی به من و تراب حق شناس توصیه شد که با امام تماس بگیرید و امام را در جریان مسائل داخلی و مسائل سازمان بگذارید و اگر امکان داشته باشد ایشان اعلامیه ای بدهند در پشتیبانی از زندانیان در شرف اعدام یعنی رهبران و مسئولین مجاهد ما. من مسئولیت این کار را به عهده گرفتم و از طریق آقای سید محمود دعایی که در آن روز سمپات ما بود در سال 51 موفق شدم که جلسات متعددی با امام داشته باشم ... (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 590و591) 🔹همچنین آقای دعایی درباره برخورد خود با امام درباره سازمان مجاهدین و سمپاتی خود چنین می گوید : ... من سمپات این سازمان بودم، من ساعت ها با امام صحبت می کردم که بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که به دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد. در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یک ساعت و نیم صحبت گریه ام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام را از این سازمان و از راه آنها و شیوه کار آنها کسب بکنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات رابطه ارگانیک با این سازمان داشتم، چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تایید بگیرم، نتوانستم و این را هیچکس نتوانست ... (روزنامه جمهوری اسلامی، شماره 317، تیر 59، ص 3 و نهضت امام خمینی، ج 3، ص 593) 🔸آقای دعایی که در راه خدمت به سازمان از هر فرصتی بهره می گرفت درباره فرازی از اعلامیه امام که آمده بود « ... با این استعمارزدگان بی عاطفه با روی عبوس و چهره متنفر مواجه شوید» به امام پیشنهاد داد که به جای واژه «عبوس»، «قهر آمیز» گذاشته شود. این پیشنهاد مورد پذیرش امام قرار گرفت و فراز بالا اینگونه آورده شد! «با این استعمارزدگان بی عاطفه با روی قهرآمیز و چهره متنفر مواجه شوید». در پی پخش این اعلامیه، نامبرده و دیگر دار و دسته سازمان، در بوق و کرنا دمیدند که امام از مردم خواسته است در برابر رژیم شاه، به مبارزه قهرآمیز دست بزنند و بدین گونه راه سازمان را ستوده است!! (نهضت امام خمینی، ج 3، ص 594) 🔹شگرد دیگری که سازمان در راه پوشیده داشتن موضع امام در برابر بیراهه پویی ها و کژ اندیشی های سازمان به کار گرفت، بهره برداری از برنامه رادیویی بود که از سوی آقای دعایی زیر عنوان «نهضت روحانیت» از بوق تبلیغاتی رژیم بعثی عراق اجرا می شد و سالیان درازی بعثی ها توانستند از این برنامه برای پوشیده داشتن ماهیت ضد اسلامی و غیر مردمی خود بهره برداری کنند و آن گاه که نامبرده (دعایی) به سازمان پیوست، از این برنامه بیشترین و پربارترین تبلیغات را برای سازمان انجام داد. این برنامه در فریب و گمراهی نسل جوان مسلمان و پیوست آنان به سازمان نقش بسزایی داشت. ( نهضت امام خمینی، ج 3، ص 595) ✍️ محمد مهدی محلوجی @bahaneee
مؤسسه‌ای که قرار بود جلوی تحریف مکتب امام خمینی را بگیرد برای کتاب «الف لام خمینی» رپرتاژ می‌رود. کتابی که نمونه بارز تحریف مکتب امام است. @bahaneee
با احترام به سوال مخاطبین ارجمند درباره ماجرای الف لام، چند متن و مقاله در نقد کتاب ارائه می‌شود. 🔻 مقالات الف لام؛ خدمت یا خیانت نویسنده: تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی https://eitaa.com/bonyadtarikh/4130 https://eitaa.com/bonyadtarikh/4131 https://eitaa.com/bonyadtarikh/4132 https://eitaa.com/bonyadtarikh/4133 🔻 به نام امام؛ به کام پهلوی بررسی تطهیر پهلوی در کتاب الف لام خمینی https://eitaa.com/bonyadtarikh/4134 🔻 پرونده ویژه کانال روزنه در نقد تحریفات کتاب الف لام خمینی https://eitaa.com/rozaneebefarda/11066 @bahaneee