eitaa logo
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
1.2هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
408 فایل
ارتباط با مرکز: @ostad_basiji
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📊 | اربعین؛ پرچم سربلند اباعبدالله(علیه‌السلام) 🔍 مروری بر ابعاد مسئله‌ی اربعین و توصیه‌های رهبر انقلاب در این زمینه 📥 نسخه قابل چاپ 🏴 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌 حرف روز 🔸کابینه هفته پیش برای اخذ نمایندگان به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و هم اکنون کار سخت و دقیق بررسی صلاحیت‌های افراد معرفی شده در صحن شروع شده است. در این میان، گمانه‌زنی‌های گوناگونی من باب توانایی گرفتن رأی اعتماد افراد مطرح می‌شود، اما باید توجه داشت که در این برهه تاریخی هم نمایندگان مجلس و هم سایر افراد باید بدون سیاسی‌کاری و دعواهای جناحی و حزبی، افراد کارآمد و را راهی پاستور کنند تا گرهی از کار مردم و نظام را باز و مشکلات را حل کنند. 🔹رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در دیدار روز یکشنبه 31 تیرماه با نمایندگان مجلس درباره ملاک‌های تعیین کابینه 12 ویژگی را بیان داشتند: «آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی معتقد باشد. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهائی که افق به نظرشان تاریک است، [می‌گویند] کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود به اینها مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. متشرّع بودن یکی از معیارهای مهم است. اشتهار به پاکدستی، به صداقت، یک معیار است... نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی نشوند... این معیارها باید رعایت بشود. هم محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند.» 🔸بدون شک، اصول و راهبردهای دوازده‌گانه رهبر معظم انقلاب می‌تواند بهترین خط‌کش و معیار برای نمایندگان مجلس باشد تا با استفاده از آن شاخص‌ها، وزرای پیشنهادی دولت را محک بزنند. همچنان که برخی سعی دارند با طرح برخی مطالبات واهی و بیان کردن برخی مغالطات سیاسی نمایندگان را به سمتی ببرند که دچار خطا و اشتباه شوند، نمایندگان نیز باید سعی داشته باشند که در کارزار رأی اعتماد دادن به وزرا اولاً فرصت را غنیمت شمارند و دولت را بدون دلیل معطل نکنند و ثانیاً انصاف و حق را رعایت کنند و نگاه فراجناحی و فراحزبی و ملی داشته باشند. همچنین ذیل معیارهای دوازده‌گانه سعی کنند افراد مؤمن، کارآمد، انقلابی و مفید برای جامعه و نظام را تأیید کرده و افرادی را که بعضاً ممکن است با نگاه‌های کلان و سیاست‌های کلی زاویه‌ای داشته باشند یا کارنامه و عملکردی دارند که قبلاً موجب ضرر و زیانی برای کشور شده است، رد کنند. کارنامه افراد به مصداق مثل قدیمی آزموده را آزمودن خطاست، از این حیث حائز اهمیت است که نه فقط گفتار، بلکه کردار و عملکرد افراد را هم به خوبی نمایش می‌دهد و بهترین راه برای سنجش کارآمدی افراد است. ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مجازات سخت رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد! 🔶 پایگاه «نواتیم» آنقدر حفاظت شده بود که «اسکات ریتر» افسر سابق ارتش درباره آن گفت: «موشک‌های ، دو پایگاه نواتیم و رامون را هدف قرار دادند. بهترین رادار جاسوسی دنیا که با پیشرفته‌ترین پدافند ضد موشکی کار می‌کند، در مقابل حمله ناتوان بود. پایگاه نواتیم، حفاظت‌شده‌ترین نقطه زمین در برابر حملات موشکی و حتی محافظت شده‌تر از کاخ سفید و کاخ کرملین است. ایران آنجا را درهم کوبید و به همه از جمله آمریکا ثابت کرد که هیچ دفاعی در برابر موشک‌های ایرانی وجود ندارد. این یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ بود.» 🔷پروفسور «مئیر لیتواک» رئیس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل‌آویو درباره پیچیدگی عملیات انتقامی ایران و گفت: «همین الان اسرائیلی که در انتظار است در حال ضرر می‌باشد؛ چون ایران و بدون حتی شلیک یک تمام را در حالت آماده‌باش قرار داده‌اند و این هزینه و تبعات دارد.» ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
📌 اعتراف به شکست پس از ۱۰ ماه جنایت تل‌آویو بدون هیچ گونه دستاوردی، از جمله نابودی ، اکنون نهادهای امنیتی به سران این رژیم گفته‌اند که مأموریت ارتش در پایان یافته و زمان مبادله اسرا فرا رسیده است. ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
parvande 2040_07.mp3
8.67M
🔴 پرونده فوق‌سری 2040 قسمت هفتم 🔹 کتاب پرونده فوق سری رمانی است که بر اساس اطلاعات واقعی از عملیات‌ها و ترورهای رژیم صهیونیستی و سیستم اطلاعاتی موساد به مرحله نگارش در آمده است. 📌 توصیه اکید برای گوش دادن! ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
🎤 | مقاومتِ توقف‌ناپذیر 📝 چرا سیاست «ترور» در قبال محور مقاومت شکست خورده است؟ 🔹 ترور شخصیت‌های برجسته‌ای همچون سید عباس موسوی، عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی و مروان عیسی با هدف تضعیف و ریشه کن کردن مقاومت انجام شد اما نتیجه عکس داده و سبب تنگ‌تر شدن «حلقه آتش» در محیط پیرامونی فلسطین اشغالی گشت. 🔹 در حمله به سفارت ایران در دمشق سران رژیم صهیونیستی دچار «خطای ادراکی» نسبت به پاسخ احتمالی ایران بودند و تصور می‌کردند که سیاست «صبر راهبردی» اصل غیرقابل تغییر است و تحت تاثیر تحولات میدانی قرار ندارد. این تحلیل اشتباه در حالی مطرح شد که پیش از این فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به تشدید اقدامات تروریستی و خرابکارانه علیه نیروها و منافع ایران در سوریه هشدار داده بودند. 🔹 وعده انتقام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از ترور شهید هنیه، سبب شده است تا زندگی عادی در فلسطین اشغالی متوقف شده و صهیونیست‌ها خود را برای پاسخ احتمالی ایران و بحران‌های ناشی از این حمله آماده کنند. 🔹 تجربه هشت دهه اخیر نشان داده است که هرگاه رهبران یا فرماندهان نظامی هسته‌های مقاومت مورد هدف جوخه ترور موساد قرار گرفتند، جریان مقاومت با قدرت بیشتری به میدان بازگشته و به منافع رژیم صهیونیستی ضربه زده است. 🔍ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/57360
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ دستخط | زیارتتان قبول باشد عزیزان ✏️ رهبر انقلاب در پاسخ به نامه جمعی از دانش‌آموزان درباره راه‌پیمائی اربعین: زیارتتان قبول باشد عزیزان. در این راه‌پیمائی مقدس، فرصت توجه و توسّل را از دست ندهید، و نیز فرصت تأمل و تفکر در مجاهدت سیدالشهداء علیه‌السلام و هدف آن و برکاتی را که خداوند به این فداکاری بزرگ عطا کرده است. آن هدف، باید هدف هر انسان مؤمن باشد. از خداوند توفیق و هدایت بخواهید و در راه آن هدف ثابت قدم بمانید. شهریورماه۱۴۰۲ 🏴 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌 رهبر معظم انقلاب سخنگو نداشته و ندارند! 🔶«مهدی فضائلی» عضو دفتر حفظ و نشر آثار با حضور در جمع پنجمین دورهٔ طرح حم در اظهار داشت: «همانطور که خود رهبر انقلاب به صراحت فرموده‌اند، ایشان سخنگو نداشته و ندارند. 🔶اگر ایشان در جایگاه زعامت و رهبریِ امت اسلامی هم نبودند، ضرورت داشت تمام بیانات ایشان با دقت مطالعه شود؛ کما اینکه مراکز تحلیلی و اندیشکده‌های مهم جهان این کار را انجام می‌دهند و نه‌تنها بیانات و پیام‌های ایشان، بلکه زبان بدن، سکوت و کلیهٔ رفتار ایشان را و می‌کنند. بسیاری از ما دچار سوءتغذیه فکری هستیم و در عین نیاز به خوراک سالم، مقوی و غنی، به‌دلیل مصرف هله‌هوله‌های ، احساس سیری و غنای کاذب داریم.» مهدی فضائلی در پاسخ به پرسشی دربارهٔ دلیل آرامش و اطمینان خاطر رهبر معظم انقلاب در شرایط حاد و حساس گفت: «دلایل مختلفی وجود دارد که به‌نظر من اتصال معنویِ بسیار جدی با خدای متعال و مصداق «الا بذکرالله تطمئن القلوب» بودن، باور عمیق به وعده‌های الهی و اشراف به توانمندی‌های داخلی و شناخت ضعف و قوت از اهم این دلایل است.» ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسمان حجاب و اجرای طرح نور.pdf
1.91M
🔰پرسمان؛ ویژه پاسخ به شبهات مرتبط با حجاب و اجرای طرح نور 🔹 در سایر کشورهای اسلامی 🔸حجاب و 🔹آزادی و حجاب 🔸حجاب و 🔹آثار و پیامدهای حجاب 🔸 های برونرفت از وضع موجود 🔹و.... ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
📌هم مسئولیت داریم و هم اختیار «محمدرضا عارف» گفت: «اینکه در مقطعی گفته می‌شد دولت دارد ولی ندارد، قابل پذیرش نیست؛ دولت هم اختیار دارد و هم اقتدار و طرح این‌گونه مباحث باعث سوءاستفاده عده‌ای می‌شود که احیاناً به دنبال موفقیت دولت نیستند.» معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت به‌کارگیری جوانان و زنان در سطوح مدیریتی دولت تأکید کرد: «به همه وزرای پیشنهادی تکلیف کردم که معاونان وزرا باید از بین جوانان و انتخاب شود و هزینه اشتباه و خطای احتمالی هم بر عهده ما قرار دارد.» وی با بیان اینکه باید برای جوانان هزینه کنیم، گفت: «شخصاً برای به‌کارگیری جوانان در کوتاه نخواهم آمد. جوانان امروز به مراتب از زمانی که ما وارد سیستم مدیریتی شده بودیم، کارآزموده‌تر هستند؛ در انتخاب افراد مطمئناً غیر از موضوع جوان‌گرایی و هم مورد توجه قرار دارد.» ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
33.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | قیام حسینی، تبیین زینبی ✏️ رهبر انقلاب: این چهل روزی که از تا اتّفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهمّ تاریخ اسلام است. روز عاشورا در اوج اهمّیّت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالی‌تلو روز عاشورا است. اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری -فدا کردن جان، فدا کردن عزیزان، فرزندان و یاران- است، این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح [است]. ✏️ اگر این چهل روز نمیبود، اگر حرکت عظیم زینب کبریٰ (سلام الله علیها) و جناب امّ‌کلثوم و حضرت سجّاد (علیه السّلام) نمیبود، شاید آن فقره‌ی «لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَة» اتّفاق نمی‌افتاد. ۱۴۰۰/۷/۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌ایران مقتدر نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی با اشاره به عبور از های تسلیحاتی و تبدیل شدن به صادرکننده بزرگ نوشت: «در حالی که دولت مأیوسانه می‌کوشد حمله موشکی و پهپادی ایران را به متوقف یا محدود کند، باید توجه داشت که سراسر مملو از موشک‌های ایرانی شده‌ است.» ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 رای اعتماد وزرای پیشنهادی «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت استعلام‌های امنیتی و قضایی وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس گفت: «صلاحیت همه ۱۹ پیشنهادی در دستگاه‌های ذی‌ربط تأیید شده که به آمده‌اند.» ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
parvande 2040_08.mp3
8.97M
🔴 پرونده فوق‌سری 2040 قسمت هشتم 🔹 کتاب پرونده فوق سری رمانی است که بر اساس اطلاعات واقعی از عملیات‌ها و ترورهای رژیم صهیونیستی و سیستم اطلاعاتی موساد به مرحله نگارش در آمده است. 📌 توصیه اکید برای گوش دادن! ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ ثمره‌ای به نام صنعت دفاعی 🗓به مناسبت روز صنعت دفاعی، ۳۱ مرداد 🔶 پس از پایان به‌منظور مدیریت یکپارچه و منسجم یگان‌های صنعتی و فنی برای ارتقا و تجهیز یگان‌های زمینی، دریایی، هوایی و موشکی، با تصویب در ۳۱مرداد ۱۳۶۸، و انقلاب اسلامی در یکدیگر ادغام شده و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایجاد شد و مسئولیت مستقیم طراحی، تولید و خرید تسلیحات و تجهیزات نیروهای مسلح را به‌عهده گرفت. در سال ۱۳۸۹ با پیشنهاد و پشتیبانی نیروهای مسلح و موافقت فرماندهی معظم کل قوا و همچنین تصویب شورای فرهنگی عمومی کشور، این روز به نام روز صنعت دفاعی کشور نام‌گذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد. 🔷 صنعت دفاعی، ثمره‌ی خون جوانان مؤمن و انقلابی صنعت دفاعی یکی از مواهب الهی و از مهم‌ترین است که حاصل مکتب تربیتی امام انقلاب مبتنی بر اصل، «می‌شود و می‌توانیم» است. بحمد الله این صنعت توانسته است استقلال، آزادی، اقتدار، عزتمندی، روح خودباوری و خوداتکایی و اعتماد به هنر و صنعت و ابتکار ایران و ایرانی را به همه دنیا ثابت کند. به گونه‌ای که امروز صنعت دفاعی در بخش‌های گوناگون بر قله‌های رفیع علم و دانش ایستاده و بر لبه‌های جدیدترین فناوری‌های جهان در این حوزه حرکت می‌کند. به برکت این ، امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بازیگر فعال، راهبردی و تعیین‌کننده در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرینی نموده و ضمن عقب راندن دشمنان از نیات و ادبیات قلدرمآبانه و استکباری گذشته، مرزهای جدیدی را برای عمق راهبردی اسلامی ترسیم نموده است. افزایش توان دفاعی و تهاجمی حق مسلم و قطعی کشور است. چراکه در دنیایی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند، و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ی صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، تأمین نخواهد شد. آنچه بر شیرینی موهبت این صنعت می‌افزاید وجود نیروهای عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام، و با ایمانی است که توان دفاعی کشور را کاملاً بومی کرده‌اند و توانایی تسلیحاتی ایران را به‌طور کامل با اتکا به توان و تولید داخلی توسعه داده‌اند. وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه‌ی صنایع دفاعی کشور، همچون جواهری بسیار گرانبها و غیرقابل قیمت‌گذاری است. 📌 پای مکتب معرفتی شهداء رحمت و رضوان الهی بر عبدالله میثمی (از نمایندگان امام در دفاع مقدس) که می‌گفت: «توان ما به اندازه امکانات در دست ما نیست، توان ما به میزان اتصال ما با خداست». بعدها شهید طهرانی ‌مقدم در بیان زیبایی می‌گفت: «فقط انسان‌های ضعیف به‌اندازه امکاناتشان کار می‌کنند!» همه آن‌هایی که شانه زیر بار امانت الهی داده‌اند، خروجی کارهایشان بیش از امکاناتی است که در اختیارشان قرار داده‌اند. به تعبیر شهید سیدمرتضی آوینی: «اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد». در احوالات حاج احمد متوسلیان آمده است که در پاسخ به یکی از نیروهایش، محل غروب خورشید را نشان‌داده و گفته «ما زمانی حق استراحت داریم که پرچم توحید و لااله‌الا‌الله را در انتهای افق به زمین کوبیده باشیم!» انقلاب اسلامی با چنین روحیه‌ای جلورفته و بر مشکلات غلبه کرده است. چهره‌هایی مانند شهید حسن طهرانی‌ مقدم، دانشمند شهید مجید شهریاری، حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری‌زاده و همه رزمندگان و مجاهدان و شهدایی که از ابتدای انقلاب تاکنون شانه زیر بار این امانت الهی داده‌اند، همگی مصادیق روشن این ادعایند. امروز اگر شاهد حماسه‌هایی نظیر حماسه و حماسه هستیم، به برکت این مکتب معرفتی است. ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ ↙️ 🔗https://eitaa.com/bahqom