eitaa logo
بانگ معنا/استادقنبری
823 دنبال‌کننده
771 عکس
204 ویدیو
6 فایل
#دکترقنبری #شرح_نهج‌البلاغه #نکات_آموزنده #اطلاع‌رسانی_کلاسها #ارسال‌نظر: @nashr_noshenakht 📲09221508734 اینستاگرام↙️⁩ instagram.com/bang_mana فیسبوک↙️⁩ facebook.com/bang.e.mana لینک کانال telegram.me/bang_e_mana sapp.ir/bang_e_mana eitaa.com/bang_e_mana
مشاهده در ایتا
دانلود
👆شرح حکمت۲۶۸ 🔷✨🔷✨🔷✨🔷✨🔷 ❁﷽❁ 📖 ۲۶۸ ✍ «أَحْبِبْ حَبِیبَکَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ یَکُونَ بَغِیضَکَ یَوْماً مَا، وَأَبْغِضْ بَغِیضَکَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ یَکُونَ حَبِیبَکَ یَوْماً ما؛ ✍ دوستت را به‌اندازه دوست بدار شاید روزی دشمن تو گردد و با دشمنت به‌اندازه ‌دشمنی کن شاید روزی دوست تو گردد». ۲۶۸ ترجمه صفحه ۵۲۲ 🌺کانال‌های رسمی استاد قنبری👇 تلگرام ↙️ 🌐 telegram.me/Dr_qanbari سروش ↙️ 🌐 sapp.ir/bang_e_mana ایتا ↙️ 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
👈 هم‌اکنون 💠 #تفسیر_عرفانی_نهج‌البلاغه 📖 #شرح_خطبه_۲۸ 👤 با حضور استاد #بخشعلی_قنبری 🏢 بنیاد قرآنی ولی‌عصر‌(عج) 🌐 @bang_e_mana
جناب آقای دکتر قنبری با کمال مسرت و افتخار انتخاب جنابعالی به «مجمع هیأت مدیره انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران» که نماد بارزی از شایستگی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شماست، تبریک عرض می‌نماییم. خدمت صادقانه و تلاش مخلصانه در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور توفیقی است که خداوند به شایستگان عنایت می‌نماید. جنابعالی از اساتید برجسته و خدوم جامعه دانشگاهی و یکی از چهره‌های ارزشمند و فرهیخته عرصه علم و دانش بوده که همواره با تفکر علمی، مخلصانه در جهت اعتلای بار علمی و مذهبی، گام برداشته و تلاش نموده‌اید. برای شما در مسئولیت جدید از خداوند منان توفیق، سلامتی و استواری گام‌هایتان را در راه تعالی و قرب به خداوند مسئلت می‌نماییم. تلگرام ↙️ 🌐 telegram.me/Dr_qanbari سروش ↙️ 🌐 sapp.ir/bang_e_mana ایتا ↙️ 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
🌱 بِسْـمِ اللّـہِ الرَّحْمنِ الرَّحیم به لطف خداوند متعال و عنایت امیرمومنان علی(ع)، چهارمین مجمع عمومے انجمن علمے مطالعات نهج‌البلاغہ ایران با حضور باشکوه اعضاے هیأت علمے دانشگاه‌هاے کشور و دانشجویان گرامے برگزار شد. اعضاے منتخب چهارمین مجمع هیأت مدیره انجمن علمے مطالعات نهج‌البلاغہ ایران: 🔻 ١- حجت‌‌الاسلام سيد جمال‌الدين دين‌پرور ٢- آقای دكتر سيدعلی علم‌الهدی ٣- آقای دكتر محمدهادی امين ناجی ٤- آقای دكتر محمود واعظی ٥- آقای دكترمحمود كريمی بناد كوكی ✅ ٦- آقای دكتر بخشعلی قنبری ٧- آقای دكتر محسن قاسم‌پور راوندی ٨- خانم دكتر فاطمه سعيدی ٩- خانم دكتر فتحيه فتاحی‌زاده ١٠- آقای دكتر محمد پارچه‌باف دولتی كانديداے بازرس: 🔻 ١- آقای دکتر ناصر نيستانی ٢- خانم الهام توكلی‌زاده ٣- آقای دکتر محمد عترت دوست ――― 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
در نشست نقد و بررسی کتاب منتظر شما هستیم... 📖 نقد کتاب جلد اول (بیرون‌شناخت) نویسنده: 📓📓📓 🗓 زمان: چهارشنبه ۱ اسفند 🕰 ساعت ۱۶:۳۰ 🏢 مکان: (عج) تهران - شهر زیبا - بلوار فرساد شرقی - پ ۱۳۳ - طبقه سوم 📕📕📕 مهلت ثبت‌نام: ۲۵ بهمن ماه👇 📞 09389515993 ☎️ 02144155700 🆔 @bang_e_mana97 ------------------------- 📜 نهج‌البلاغه‌ای شویم...👇 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
▪️در کوچه‌باغ‌های مدینه▪️ ✍ از مجموعه یادداشت‌های بیقرار (استاد قنبری) فاطمه برخلاف آنچه افراد کم تامل در نظر می‌آورند آنقدر هم انسان مظلومیت‌پذیر نبود بلکه او با تمام وجود از همه اسلام دفاع کرد. او همه اسلام را می‌خواست نه فقط همسر یا خاندان خود را. این در حالی است که در خوانش‌های سنتی از این بانوی بزرگ او را زنی در قالب و قامت یک انسان مظلوم و بی‌نوا می‌یابیم که فرزندانش از گرسنگی تلف می‌شدند و چیزی در رمق نداشتند تا اینکه او درصدد برآمد قباله فدک را به دست آورد تا بتواند امرار معاش کند و این کوشش هم صد البته ناموفق بود و او ناچار شد دست فرزندانش را بگیرد و زیر یک درخت بنشیند و شب و روز مویه کند تا اینکه آن درخت را هم بریدند!!... شگفتا ما از این انسان عظیم و سرور زنان دو عالم انسانی ساخته‌ایم که تنها کارش قهر کردن با عمرو و زید است!! اما فاطمه‌ای که من می‌شناسم همسنگر علی است نه... 📌ادامه مطلب در وبلاگ #نجوای_بیقرار مجموعه #دلنوشته‌های دکتر قنبری 🌏 www.bbiqarar.blogfa.com/post/645 ╔══════╗ @bang_e_mana ╚══════╝
Voice. دانش و توانش سرور زنان دو عالم.m4a
3.94M
📍دانش و توانش حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ⏪ برشی از تفسیر ۲۸_نهج‌البلاغه (عج) @bang_e_mana
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برش ویدئویی از جلسه تفسیر عرفانی نهج‌البلاغه ۲۸_نهج‌البلاغه (عج) @bang_e_mana
💦 #باران_حکمت 🍀‌ نگاهم به آسمان افتاد ابرهای کرامت همه جا را گرفته بودند. زمین سخت تشنه بود. ابرها نظاره می‌کردند بر زمین تشنگی همه جاری بود. ابرها رقصی کردند و در طی چهار سال باران نم‌نم و به تناسب باریدن گرفت در طول این چهار سال 489 بار بارش بارید و این همه در طول این چهار سال توزیع گشت و در "تفسیر آیینه" در 18 شهریور 1394 روییدن گرفت و در چهار روز اسفند 1397 بارو گشت و از این بارش نم‌نم کتابی نورانی به نام "تفسیر آیینه" بارور گشت. ظهورش مبارک باد. 🍀 در باران حکمت خیس خوردم لیک ندانستم که روزی غرق خواهم شد. در سایه آفتاب نشستم میوه آرامش را از درختانی چیدم که بر ستیغ کوه‌های بلند بارور شده بودند. اینک من هستم 489 نه اِاُن «نیروهای آسمانی حیات‌بخش» به سراغم آمدند و مرا با تمام وجودم در میان گرفتند و به دریای از بیکرانه معرفت شناورم کردند لیک ندانستم که این دریای بی‌انتها چه موج خون فشان دارد. 🍀 ... و ماندم تا از باغستان 489 حکمت نهج‌البلاغه خوشه‌ها بچینم و نمی‌دانستم که دگرگونم می‌سازند... ✍‌ متن کامل در #نجوای_بی‌قرار 🌐http://bbiqarar.blogfa.com/post/651
📚نمایشگاه کتاب 📙مجموعه آثار استاد قنبری هم اکنون بنیاد قرآنی ولیعصر(عج) 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana 🎁 اهدای کتاب، اهدای دانایی امسال کتاب عیدی دهیم...
حکمت 270- پژوهشگاه- 97.04.20.MP3.mp3
17.59M
🌺 ⬅️ ۲۷۰ 🕐 ۴۴':۲۹" 💾 ۶۱/۱ MB ✅ نهج‌البلاغه‌ای شویم... 🔻 🔺شرح کلام امیر(ع) ♻ @bang_e_mana
👆شرح حکمت ۲۷۰: بسم الله الرحمن الرحیم ✍ وَ رُوِيَ أَنَّهُ ذُكِرَ عِنْدَ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ فِى أَيَّامِهِ حَلْيُ الْكَعْبَةِ وَ كَثْرَتُهُ، فَقَالَ قَوْمٌ: لَوْ أَخَذْتَهُ فَجَهَّزْتَ بِهِ جُيُوشَ الْمُسْلِمِينَ كَانَ أَعْظَمَ لِلْأَجْرِ وَ مَا تَصْنَعُ الْكَعْبَةُ بِالْحَلْيِ؟ فَهَمَّ عُمَرُ بِذَلِكَ وَ سَأَلَ عَنْهُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عليه‌السلام، فَقَالَ عليه‌السلام: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ أُنْزِلَ عَلَى النَّبِيِّ(ص) وَ الْأَمْوَالُ أَرْبَعَةٌ: أَمْوَالُ الْمُسْلِمِينَ فَقَسَّمَهَا بَيْنَ الْوَرَثَةِ فِى الْفَرَائِضِ وَ الْفَيْءُ فَقَسَّمَهُ عَلَى مُسْتَحِقِّيهِ وَ الْخُمُسُ فَوَضَعَهُ اللَّهُ حَيْثُ وَضَعَهُ وَ الصَّدَقَاتُ فَجَعَلَهَا اللَّهُ حَيْثُ جَعَلَهَا وَ كَانَ حَلْيُ الْكَعْبَةِ فِيهَا يَوْمَئِذٍ فَتَرَكَهُ اللَّهُ عَلَى حَالِهِ وَ لَمْ يَتْرُكْهُ نِسْيَاناً وَ لَمْ يَخْفَ عَلَيْهِ مَكَاناً فَأَقِرَّهُ حَيْثُ أَقَرَّهُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ». - فَقَالَ لَهُ عُمَرُ: لَوْلَاكَ لَافْتَضَحْنَا وَ تَرَكَ الْحَلْيَ بِحَالِهِ»؛ روایت است که نزد عمربن‌خطاب در روزگار خلافتش سخن از زیورهای کعبه و فراوانی آنها به میان آمد، گروهی گفتند: اگر آنها را بگیری و هزینه‌ی بسیج سپاهیان اسلام کنی ثوابش بیشتر است، و کعبه را با زینت چه‌کار؟ عمر خواست چنان کند و در این باره از امیرمؤمنان(ع) پرسید، آن حضرت در پاسخ فرمود: «هنگامی‌که این قرآن بر پیامبر(ص) نازل شد اموال چهارگونه بود: یکی اموال مسلمانان که پیامبر(ص) طبق سهامی که مقرر شده میان وارثان تقسیم نمود. دوم غنایم جنگی که آن را میان مستحقانش تقسیم فرمود. سوم خمس که خداوند آن را در جایی که باید بنهد و به مصرف رساند نهاد. چهارم صدقات که آنها را هم خداوند در جای خود نهاد و به مصرف اهلش رساند. زیورهای کعبه در آن روزها هم بود اما خداوند آنها را به حال خود رها کرد، ولی از روی فراموشی آنها را به حال خود رها نکرد و مورد مصرف آنها بر او پوشیده نبود. پس تو نیز آنها را در همان جایی قرار ده که خدا و رسول او قرار داده‌اند». عمر گفت: اگر تو نبودی ما رسوا می‌شدیم؛ و زیورهای کعبه را به حال خود رها کرد. ۲۷۰ ترجمه صفحه ۵۲۲-۵۲۳ 🌺 کانال‌های رسمی استاد قنبری👇 تلگرام ↙️ 🌐 telegram.me/Dr_qanbari سروش ↙️ 🌐 sapp.ir/bang_e_mana ایتا ↙️ 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
📚امسال به جای سررسید کتاب هدیه دهیم📚 🔻تخفیف ۱۵% 🔺فقط تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ 📍ارسال به سراسر کشور 📞 09389515993 ☎️ 09386581871 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
💽 فهرست آثار صوتی - تصویری استاد قنبری 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana 📮ارسال به سراسر نقاط 📝 ثبت سفارش ☎️ 09389515993 📞09386581871 🆔 @bang_e_mana97 🆔 @Gom_Nam 🔅نهج‌البلاغه‌ای شویم...
🌺🌺 تولد مکرر مولا علی(ع) ✍ از مجموعه یادداشت‌های بیقرار اولین بار تولد مکرر را در کتاب مواعظ مایستر اکهارت خواندم. وی در آنجا بهترین انسان را کسی می‌داند که هر روز هزار بار بچه به دنیا بیاورد. در این زاییدن زن و مرد یکسان‌اند. بعد اکهارت تصریح می‌کند که مراد از زاییدن، دعوت خدا به قلب است. این تولدهای مکرر در نسبت به علی(ع) را می‌توان در موارد ذیل مورد توجه قرار داد: 1) اینکه علی(ع) در هر روز، نَه هزار بار بلکه آن‌به‌آن این زاییدن را در زهدان قلب و ذهن خودش محقق می‌سازد و بدین‌ترتیب در هر آن با خدا در درون قلبش زندگی می‌کند. این تولید و تولد آنگونه در وجود علی بزرگ نهادینه شده است که دیدن او دیدن خدا را به دنبال می‌آورد. 2) یک بار هم به این معناست که روح علی بزرگ هماره در حال بودن و شدن است و ما هر سال شاهد تولد دوباره و تازه او هستیم. تولد در این مورد امری تکراری نیست بلکه در هر سال یک‌بار از نو متولد می‌شود و به ما امروزیان این پیام را می‌دهد که تولد علی تمام نشدنی را یک تولد ساده تلقی نکنیم بلکه بدانیم که گرامی‌داشت این تولد تنها گرامی‌داشت یک تولد ساده نیست بلکه بزرگداشت تولد علی ما وصل به خداست. 3) اینکه از این انسان بزرگ آثاری به یادگار مانده که فرازمانی‌اند و در هر زمانی می‌توان آنها را به چشم جدیدی نگریست و نظرات تازه‌ای استخراج کرد. 📌متن کامل در وبلاگ نجوای بیقرار 👇👇👇 🌎 bbiqarar.blogfa.com/post/654 @bang_e_mana
🔔 ✨فَقْدُ الاَْحِبَّةِ غُرْبَةٌ✨ 💠از دست دادن دوستان غربت است! 📚 ۶۵ @bang_e_mana
🔊 کارگاه آموزشی آشنایی با روش معناشناسی 📌 جلسه اول و دوم 🗒دوشنبه/ ۱۹ فروردین‌ماه ⏰ ۹ الی ۱۲:۳۰ 🏢 مکان: تهران- خیابان انقلاب- خیابان نجات‌الهی- نبش ورشو- پلاک۲ خانه اندیشمندان علوم انسانی 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
20M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برشی کوتاه از کارگاه 🔻جلسه اول 🔺دکتر بخشعلی قنبری 💠 خانه اندیشمندان علوم انسانی ╔══════╗ @bang_e_mana ╚══════╝
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برش ویدئویی از تفسیر اخلاقی و عرفانی نهج‌البلاغه 🔶 باحضور استاد بخشعلی قنبری 📌چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه 📜 : تفسیر ۲۷ 🏢 بنیاد قرآنی ولی عصر(عج) شهر زیبا. بلوار فرساد شرقی. پلاک۱۳۳ 💠کانال‌های رسمی استاد قنبری👇 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
🔊 بخشعلی قنبری، نویسنده، پژوهشگر و مدرس نهج‌البلاغه در گفت‌وگو با : 📌تأکید حضرت علی(ع) بر سپردن کارهای مهم به جوانان آزموده یک نویسنده و پژوهشگر نهج‌البلاغه در تشریح دیدگاه حضرت علی(ع) در خصوص جوان و جوانی، گفت: حضرت علی(ع) به توصیه کرده است که از سپردن کارهای مهم به جوانان آزموده هراس به دل راه ندهند. بخشعلی قنبری، نویسنده، پژوهشگر و مدرس نهج‌البلاغه، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به بیان ویژگی‌های جوان و دوره جوانی از دیدگاه حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: در نهج‌البلاغه مباحثی مرتبط با ، و بیان شده‌ است. البته مباحث مربوط به جوانان را می‌توان در دو بخش در نظر گرفت؛ اول مطالبی که برای عامه مردم و شامل گفتار و توصیه‌هاست و دوم مباحثی که به صورت اختصاصی در خصوص جوانان هستند. دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در بخش اول ویژگی‌های انسان‌های سازنده و مطلوب ذکر شده که جوانان برای ساختن خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. نویسنده کتاب «اخلاق حرفه‌ای با تأکید بر نهج البلاغه» در تشریح مباحث اختصاصی برای جوانان در نهج‌البلاغه گفت: اولین نکته‌ای که حضرت علی(ع) به جوانان متذکر می‌شوند این است که قلب جوان مانند زمین خالی است که اگر بخواهیم در آن کشت کنیم، پذیرش انواع بذرها را دارد. یعنی جوان به کسی می‌گویند که زمین قلبش به طور کامل کشت نشده‌ است و می‌توان چیزهایی را کاشت، چیزهایی را حذف کرد، چیزهایی را در آن خشک کرد و ... . *جوان از نظر علی(ع) یک انسان منعطف است*. 👌جوان باید برای الگوگیری پژوهش‌ کند این استاد نهج‌البلاغه اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «جوان طالب حقیقت و پویایی است (نامه ۳۱ نهج‌البلاغه)» به همین دلیل به جوان حق می‌دهد که اعتراض و انتقاد کند و سخنی را بیان‌ کند یا سخنی را نپذیرد، اما برای جوانان شرطی می‌گذارد و می‌فرماید که... - وی در ادامه زیرکی را یکی از نکات مهمی دانست که به منزله یکی از ویژگی‌های جوانان حضرت علی(ع) آن را بیان می‌کند و گفت: زیرکی، توان جسمانی و اینکه جوان به دلیل قدرت جوانی می‌تواند کارها را زودتر انجام‌ دهد از ویژگی‌‌هایی است که حضرت علی(ع) برای جوانان برمی‌شمرد، اما حضرت زرنگی جوانان را... 👌 جوان اجازه سؤال دارد حضرت علی(ع) می‌فرمایند انسان حقوقی دارد که از جمله حقوق او حق پرسش است و تصریح‌ می‌کنند که ممکن است از عموم انسان‌ها خطاهای زیادی سر بزند. مدیران، مربیان و مسئولان جامعه باید بدانند که انسان‌ها جایزالخطا هستند. پس باید در مقابل خطای انسان‌ها تحمل کنیم و تحمل خطای دیگران را داشته باشیم تا بتوانیم آنها را مدیریت کنیم. در ادامه به همه مسئولان جامعه و افراد باتجربه توصیه می‌کند که از لغزش‌های جوانان بگذرند. 🌿 ایشان می‌فرمایند: « دوره‌ای از سن بشر است که انسان می‌تواند در آن دوره هم دنیای خود را بسازد و هم آخرتش را». 👌از سپردن کارهای مهم به نهراسید نویسنده کتاب حکمت و معنویت (عرفان، روابط انسان و پاسخگویی در نهج‌البلاغه) به نکته جالبی از نهج‌البلاغه که اکنون می‌تواند الهام‌بخش مسئولان جامعه باشد اشاره‌ کرد و گفت: حضرت به توصیه می‌کنند که از سپردن کارهای مهم به جوانان آزموده هراس به دل راه ندهید... وی در پایان گفت: حضرت علی(ع) درحالی‌که نشاط، بازی، تفریح و سرگرمی سالم را برای جوانان منع نمی‌کنند، اما گوشزد می‌کنند که ای جوانان، هر کاری می‌خواهید بکنید یک سؤال از خود بپرسید و آن اینکه کارتان چه خواهد شد؟ وقتی مطالب را می‌خوانیم، افسوس می‌خوریم که از این منبع غنی نه تنها استفاده نکرده‌ایم، بلکه گاهی حتی برخلاف آن عمل و قانونگذاری کرده‌ایم. 🖇 برگرفته از ایکنا؛ خبرگزاری بین‌المللی قرآن 🌍 www.iqna.ir/fa/news/3804451 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 کانال‌های رسمی استاد قنبری؛ مدرس و پژوهشگر : 🔸: 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🔹: 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🔸: 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
190414. مصاحبه ایکنا.روزجوان.MP3
16.53M
☎️مصاحبه تلفنی خبرگزاری ایکنا با استاد قنبری 📌به‌مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان با تأکید بر نهج‌البلاغه 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana‌
💠 امید ماندن 🔹انسان آفریده شد تا بماند. جاودانگی خواستِ همه آدمیان است. اما جاودانگی زمانی مطلوب است که با سعادت همراه باشد و برای رسیدن به این وضعیت امید لازم است. انتظار ظهور منجی انسان را از افتادن در منجلاب ناامیدی می‌رهاند. انتظار نشستن در آستانه‌ی حیات است تا یکی از راه برسد. 🔹انتظار مهیاساختن خود است برای آمدن انسان مورد انتظار است. انتظار امیدی است برای رسیدن به مدینه فاضله اما دانستن، کوشیدن، ساختن، اخلاق و دینداری همگی شرایط انتظار مطلوب‌اند. آنان که در انتظارند اما زمینه‌ها و مقدمات آن را نمی‌اندیشند منتظران حقیقی به‌شمار نمی‌آیند. 🔹اگر دانستن‌مان را به نهج‌البلاغه نقب بزنیم به این نکته پی می‌بریم که این کتاب شریف زمان ظهور را زمان رهایی از هوی و رسیدن به هدی و رهایی از رای و رسیدن به نصّ می‌داند! (نک: نهج‌البلاغه، خطبه ۱۳۸). شگفتا که او هم می‌دانست که هدایت جز از طریق رسیدن به متن و نصّ فراهم نمی‌آید! گو اینکه علی نیز زمان ظهور را یافتن معنای متن در متن می‌داند! چه می‌دانم شاید او هم می‌خواست «معناشناسی» را یادمان دهد؛ شاید!!! انتظارمان قرین دانستن و کوشیدن باد! برگرفته از نـــــــــارون؛ وبلاگ اختصاصی استاد قنبری👇 🌐http://naarvan1.blogfa.com/ ‌بی‌قرار ۹۸/۰۲/۰۱ روز ولادت حضرت مهدی (عج) 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana‌
باسلام و احترام بر مخاطبان عزیز «بانگ معنا» به اطلاع می‌رساند علی‌رغم تلاش مدیران کانال، باعرض پوزش متاسفانه به دلیل عدم پشتیبانی پیام‌رسان ایتا، صوت تفسیر حکمت‌های نهج‌البلاغه ارسال نمی‌شوند. لطفا تا رفع این مشکل در صورت تمایل به دریافت صوت تفسیر عرفانی حکمت‌ها به پیام‌رسان سروش یا تلگرام رجوع نمایید. باسپاس 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 پیام‌رسان تلگرام👇🏻 🌐 telegram.me/Dr_qanbari پیام‌رسان سروش👇🏻 🌐 sapp.ir/bang_e_mana
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برش ویدئویی از تفسیر عرفانی 📖 شرح ۳ 👤 باحضور 🗓 - ۸ اردیبهشت 🏢 تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی نهج‌البلاغه‌ای شویم... 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
🌼 قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): 📚 «مِدَادُ الْعُلَمَاءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ؛ مرکب قلم علما (وارسته، متعهد و مسؤول نزد خدا) ارزشمندتر از خون شهیدان است». 📗(میزان الحکمه /ری شهری /ج۳/ص۲۰۶۷). 💐 تقدیم به معلمان و اساتید عزیز به‌خصوص #استاد_بخشعلی_قنبری 🌼 آفتاب از مشرق پیشانی تو طلوع می‌کند! و درختان به احترام حضور تو بر می‌خیزند! شکوفه ها از باغ لبخند تو می ‌ریزند و غنچه ها با فروغ مهر تو باز می‌گردند! مرغابی‌های وحشی تنها در زلال زمزم تو تن می‌شویند! و پروانه‌های سرگردان در حریم شمع وجود تو می‌رقصند! در قحط‌سالی دل‌ها اگر شبنمی از آسمان عشق تو ببارد! سرزمین دل‌ها لبریز از گل و گیاه و پرنده و نور خواهد شد! 🌷ای عشق! در مسیل زمان هیچ سنگی نیست که یادگاریت را از سینه‌اش بشوید! چه رسد به شقایقی که: در عمق سرخی قلبش داغدار خال سیاه عروس سبز قلم توست! 🌹ارزش بالای زحمات شما را نمی‌شود در یک روز یا یک هفته ارج نهاد و نقطه‌گذاری کرد برای ماها هر روز، روز پاسداشت معلم و استاد است و پایانی ندارد... 🌺روزتان مبارک و خجسته باد 🌺
🌹 🌼گرچه همه ما در زیست علمی‌مان مدیون علم معلمانمان از دوران ابتدایی تا انتهایی هستیم اما نیک می‌دانیم که شاگردان، پژواک عظیمی از سخنان معلمان‌اند. اگر شاگردان نیک‌اندیش نباشند معلمان به خواب جاودانِ رکود می‌روند و این سوال شاگردان است که او را بیدار می‌کند. سهم شاگردان در بسط علم کم‌تر از معلمان نیست. ذوق تدریس را جز از شاگرد از هیچ جای دیگر نمی‌توان یافت. 🌼... اینک با صدای رسا اعلام می‌کنم که اگر منِ معلم، آموخته‌های خود را در اختیار شاگردانم می‌گذارم خود را سخت مدیون شاگردان نیک‌اندیش اهل سوال و چون‌وچرا می‌دانم و این دِین را تا ابد با خود خواهم داشت. درودتان باد ای همه عزیزانی که این کم‌ترین را عدد شمردید. 🌼... و خداوند را می‌خوانم که توفیق خدمت بر خلق را از من دریغ ندارد و شفقت معلمی را هرگز از من نستاند که زیستن بدون شفقت چگونه معنادار خواهد بود؟ نمی‌دانم. ... و من خادم همه شاگردان عزیز هستم که مرا به مهرشان نوازش کردند تا هرچه دارم بر طبق اخلاص نهم و یک‌جا تقدیم‌شان کنم. متن کامل در وبلاگ نجوای بیقرار👇 🌏 bbiqarar.blogfa.com/post/669 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana 🌏 instagram.com/bang_mana 🌏 instagram.com/bang_e_mana