eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.6هزار دنبال‌کننده
42.3هزار عکس
23.2هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 اصل خوگیری چه می گوید؟ 💠 شاید برای شما پیش آمده که به دستشویی عمومی رفته باشید که بوی بد بدهد به گونه ای که از بوی بد آن دچار انزجار می شوید. اما وقتی کمی زمان می گذرد مثلا بعد از 5 دقیقه، دیگر به آن شدت، بوی بد را احساس نمی‌کنید و اگر بر حسب تصادف ناگزیر باشید که یک ساعت آنجا بمانید، شاید بگویید که اصلا بوی بدی را احساس نمی کنید! 🔹 این عادت به محیط، اصلی است که باعث می شود ما نسبت به شرایط محیط به تدریج خو بگیریم و برایمان عادی شود. براساس همین اصل اگر دائما در کنار افراد نادرست، خلافکار، هرزه نشست و برخاست داشته باشیم، کم کم ما هم از این خصلت ها اثر می پذیریم و دچار این خوی بد می شویم. 🔸 طبیعتا اگر با افراد تنبل و بیکار همنشین شویم، بعد از مدتی تنبل و سست می شویم و این تغییر از آنجایی که به صورت ناخودآگاه اتفاق می افتد، آن را عادی می پنداریم بدون اینکه متوجه اصل این تغییر شده باشیم. 🔺اگر دوست شما اهل دروغ گویی و ریاکاری است، شاید در ابتدا بابت این خصلت رفتاری اش ناراحت شوید، ولی درنهایت معاشرت زیاد با او باعث می شود که شما هم جاهایی به دیگران دروغ بگویید. البته برعکس قضیه هم جریان دارد. پس مراقب باشید که با چه کسی و چه چیزهایی در زندگی دمخور می شوید. لینک مطلب: https://btid.org/fa/photogallery/198577 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 اصلی ترین کفویت 🔹 اصلی ترین عامل کُفویت بین دختر و پسر از نگاه حجت‌الاسلام عباسی ولدی👆🏻 لینک مطلب: https://btid.org/fa/video/199053 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💥 شوکی از جنس تفکر 💠 شاید بارها دیده باشید که دکتر با دستگاه الکترو شوک، حیات مجددی را به قلب بیمار هدیه داده است. در زندگی مشترک نیز گاهی پیش می آید که قلب زن و شوهر نسبت به هم دچار سردی رو به موت می شود و با بیماری های اخلاقی مانند کینه، سوءظن، پرخاشگری، مشاجره و بدخلقی، از تپش شور و نشاط می افتد. 🔹 گاهی دادن شوک از جنس تفکر می تواند حیات و تکاپو را به رگ های زندگی همسران برگرداند. تا به حال چقدر به این فکر کردیم که ممکن است من یا همسرم، امروز، آخرین روز عمرمان باشد و فردا را نبینیم و ... این تفکر در فرمواشی و حتی از بین رفتن دلخوری های ریز و درشت می تواند موثر باشد. آن وقت با چنین دیدگاهی بهتر می توانیم حرف همدیگر را بفهمیم و تعامل بهتری پیدا کنیم. لینک مطلب: https://btid.org/fa/photogallery/198808 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ تقویت حوزه توسط جوانان انقلابی 👈 در این ایام که تخریب‌ها علیه طلاب و حوزه‌های علمیه بیش از هر زمان دیگری شدت یافته است، جوانان انقلابی و بصیر ما می‌توانند با ورود به حوزه‌های علمیه موجب نشر حقائق و گسترش روحیه انقلابی شده، موجبات پیشرفت‌های مهمی را در حوزه و جامعه فراهم کنند؛ چراکه حوزه‌های علمیّه مرکز آموزش اسلامند. 🔹 دین باید فهمیده بشود، عمق‌یابی بشود، تا بتوان آن‌را به نحو صحیح و با تکیه بر نیروی آگاه در جامعه جاری و ساری کرد. از طرفی فهم دین نیاز به مراکزی دارد که همان حوزه‌های علمیّه‌اند که عالِم دینی پرورش می‌دهند. روایات متعددی داریم که ما را تشویق می‌کند که به تحصیل علوم دینی بپردازیم. پیامبر اکرم می‌فرماید: هرکس راهی برای تحصیل علم طی کند، خداوند راهی را برای ورود به بهشت برایش می گشاید. همانا فرشتگان بال‌­هایشان را برای طلاب علم می‌گسترانند. برای طالب علم، کسانی که در آسمان و زمین هستند، حتی ماهیان دریا، طلب مغفرت می‌کنند و برتری و فضیلت عالم بر عابد، همانند فضیلت ماه شب چهارده بر سایر ستارگان است. همانا علما، وارثان پیامبران هستند؛ پس هرکه علوم دینی را به دست آورد، بهره فراوانی به دست آورده است». 🔹 اما کدام علم است که اشرف علوم است و طلب آن شرافت دارد و می‌تواند سرمنشا خیرات برای شخص و جامعه شود و فراگیرندگان آن مصداق وارثان انبیا باشند؟ اینکه بیان می‌شود: اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء علما، ورثه انبیایند؛ مراد از علما، علمای دین هستند و اینها ورثه انبیایند. انبیا چه کاره بودند؟ انبیا آمدند معارف دین را در جامعه محقّق کنند. لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط.(حدید/25) این «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» نشان می‌دهد که حضور انبیا برای «قیام به قسط» لازم است. این خود به روشنی راه را برای جوانان متدین و انقلابی ما روشن می‌کند که امروز درحالی که هجمه‌ها و نوک پیکان حملات دشمن به سمت دین است، چه وظیفه‌ای بر دوش دارند. به علاوه روایاتی از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است که ایشان به برخی از علوم، همچون شناخت قرآن، فقه و حدیث به طور ویژه توجه کرده‌اند: «حقیقت ایمان در بنده‌ای به کمال نمی‌رسد، مگر اینکه سه خصلت در او باشد: دین را درست و کامل بفهمد، در معیشت، خوب اندازه داری کند و در برابر بلاها بردبار باشد». 🔹 از پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده كه فرمودند: خداوند جانشينان مرا رحمت كند. گفته شد: يا رسول الله! جانشينان شما چه كسانی هستند؟ حضرت فرمود: كسانی كه بعد از من می‌آيند، پس احاديث من را روايت می‌كنند و آنها را به مردم ياد می‌دهند. اما برای درک بهترِ منزلت طلابی که طبق فرمایش پیامبر در حال تعلیم احادیث نبوی به جامعه‌اند، بیان مثال جالبی از مفسر قرآن، حاج‌آقا قرائتی، خالی از لطف نیست. ایشان می‌فرماید: روز به روز قدر و منزلت آخوند بیشتر معلوم می‌شود، چون هرچه فساد بیشتر شود، قدر معنویت هم بیشتر معلوم می‌شود؛ مثل این که هر چه هوا گرم‌تر شود، قدر آب بیشتر معلوم می‌شود. ✅ خلاصه و خودمانی باید گفت: خوش به حال کسی که با مغز و فکر خود، به تولید علم سودمند بپردازد؛ با نطق و بیان خوب، آن علم سودمند را میان مردم توزیع کند و در نهایت خودش هم از آن بهره ببرد و چه علمی سودمندتر از علم دین برای دنیایی که هروز بیش از گذشته نسبت به مسائل معنوی تشنه می‌شود. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199236 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ تحصیل طلبگی؛ ثواب یا شناخت حقیقت؟ 👈 آیت‌الله مصباح یزدی با ذكر خاطره ای از ورود خود به حوزه علمیه می فرمایند: « وقتی سال 1326 در سن 13 سالگی وارد حوزه شدم، انگیزه‌ام برای ورود به حوزه این بود که این درس‌ها ثواب بیشتری دارد.... وقتی در گذر زمان شرایط اجتماعی را درک کردم، به این نتیجه رسیدم که ویژگی طلبگی از استحباب بالاتر است، اما در آن دوران همیشه به این فکر می‌کردم که در شرایطی که نهایت طلبگی منبری شدن یا امام جماعت مسجد است، جایگاه روحانیت در جامعه چیست، و چه نیازی به روحانیت وجود دارد..... در سطوح بالاتر وقتی با قرآن و حدیث بیشتر آشنا شدم، متوجه شدم مسأله فراتر از این چیزی است که ما فکر می‌کنیم، زیرا شناخت حقیقت انسان، کمال انسان و سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو همین معارف است؛ آن‌وقت بود که متوجه شدم درس خواندن یعنی چه و جایگاه روحانیت کجاست.» _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199207 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ جوانان جویای علم، پایه‌های عرصه تمدن‌سازی 👈 با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی، حوزه‌های علمیه مسیر جدیدی را پیش روی خود مشاهده کردند. حوزه‌ای که رسالتی جهانی برای خود تعریف نکرده بود و حتی مباحث فقه حکومتی به سبب عدم دسترسی به حکومت اسلامی در حوزه مورد بحث قرار نمی‌گرفت، پس از وقوع انقلاب اسلامی رسالت جهانی برای خود ترسیم نمود و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی و بازتولید علوم دینی را از جمله اهداف خود دانست. 🔹 با این وجود قطعا حوزه‌ در راستای رسیدن به اهداف تمدنی خود نیازمند جوانان مستعد خوشفکر و علاقمند در ساختار تشکل های حوزوی است. بدون شک اگر در شریان‌های حیاتی حوزه خون تازه جریان نداشته باشد و اگر نیروهای تازه نفس میدان تمدن‌سازی را ترک کنند، نمی‌توان به تنومندی درخت تمدن سازی امیدوار بود. 🔹 جوانان جویای علم و تحصیل می‌توانند با ورود به حوزه پای در عرصه تمدن‌سازی نهاده و رسالت بنیادین حوزه در جهت زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پایه‌گذاری کنند. طلاب با توجه به علاقه و استعداد خود می‌توانند در هر یک از رشته‌های مختلف حوزه اعم از فقه و اصول، فلسفه، کلام، علوم حدیث، علوم قرآن و... مشغول شوند و مسیر خود در جهت تبلیغ، تدریس و تحقیق را مشخص نمایند. ✅ ناگفته نماند ساختار مدیریتی حوزه نیز موظف است در کنار ترسیم افق علمی حوزه، افق معیشتی و تولید ثروت طلاب را نیز ترسیم نماید تا طلاب حوزه با فراغ بال بیش از پیش در جهت رسالت حوزوی خود قدم بردارند. قطعا با این گونه اقدامات و روی آوردن خیل عظیم جوانان جویای علم برای تحصیل در حوزه، شاهد آن خواهیم بود که درخت تنومند تمدن‌سازی بر کشور بلکه در کل جهان سایه افکند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199047 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ ارتحال شيخ الفقها پس از قرنی مجاهدت 👈 شیخ الفقها و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که در چنین روزی بر فقدان و ارتحال ایشان سوگواریم، عالمی وارسته بودند که قله‌های علوم حوزوی و فقه اهل‌بیت را فتح نموده و عمر گهربار خود را در راه اعتلای اسلام ناب محمدی و ترویج معارف اهل‌بیت سپری نمودند. 🔹 ایشان از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی از هیچ خدمتی در راه سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ ننموده و همواره یار و حامی امامین انقلاب بوده‌اند. فعالیت‌های سیاسی ایشان از قبل از وقوع انقلاب در ماجرای خونین مدرسه فیضیه تا ابتدای سپیده دم انقلاب اسلامی در قامت عضویت و دبیری شورای نگهبان، خدماتی ارزنده، قابل تقدیر و غیرقابل انکار است. 🔹 این بزرگ مرد جهان تشیع افزون بر جایگاه علمی و مجاهدت‌های گوناگون اجتماعی و سیاسی، دارای منزلت و جایگاه رفیع اخلاقی بودند. جلوه اخلاقی ایشان را می‌توان جلوه‌ای مملو از اخلاص و تزکیه و فروتنی ترسیم کرد. ✅ فقدان شیخ المراجع اولاً برای جهان تشیع و ثانیاً برای حوزه‌های علمیه خسارتی عظیم و داغی غیرقابل التیام است. ارتحال ایشان را به علما، فضلا، اساتید، مراجع معظم و مقام معظم رهبری و خاصه به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) تسلیت می‌گوییم. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/199282 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ از حکومت استبدادی پهلوی تا نظام مردمی جمهوری اسلامی 👈 مردم ایران طی سال‌های طولانی، مخالفت خود با سلطنت پهلوی را فریاد زدند و ناخرسندی و اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز ابراز کردند که البته بارها و بارها مورد حمله‌ی عوامل شاه قرار گرفتند و تعداد زیادی از مردم به خاک و خون کشیده شدند. 🔹 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 روند انتخاب نوع حکومت به روش کاملاً مردمی انجام شد و ملت ایران با آرای خود، نظام «جمهوری اسلامی» را برای استقرار در ایران انتخاب کرد. پس از آن نیز قانون اساسی کشور در معرض رأی مردم گذاشته شد که مورد تأیید اکثریت قرار گرفت و به این ترتیب، یک نظام جدید حکومتی با اراده و میل مردم در مملکت حاکم شد. 🔹 این روند بی‌سابقه در تاریخ ایران را مقایسه کنید با چگونگی روی کار آمدن حکومت‌های قبلی که اراده و نظر مردم، هیچ سهمی در پیدایش آنها نداشت. به عنوان نمونه، سلطنت پهلوی با طراحی و حمایت انگلستان و با کودتای رضا قلدر در سوم اسفند 1299 به وجود آمد و بدون اینکه نظر مردم در این رابطه پرسیده شود، یک نظام دیکتاتوری دیگر در ایران مستقر شد. در طول دوران سلطنت رضا شاه نیز خبری از شرکت‌دادن مردم در امور کشور نبود و پهلوی اول با خشونت و خودکامگی مطلق عمل می‌کرد تا جایی که جز خودش هیچ شخص دیگری در ایران را به حساب نمی‌آورد و معتقد بود «هر مملکتی رژیمی دارد، رژیم ما یک نفره است»! 🔹 چند سال بعد و زمانی که اقدامات پهلوی اول، مردم را به ستوه آورد و نفرت از او را در اوج قرار داد، دوباره این انگلیسی‌ها بودند که تشخیص دادند تداوم سلطنت این دست‌نشانده -به دلیل شورش و نارضایتی عمومی- به سود منافع آنها نیست و به همین دلیل با تبعید رضا خان، عنصر وابسته و مستبد دیگری یعنی محمدرضا پهلوی را روی کار آوردند. 🔹 این شاه هم مثل پدرش هیچ اعتقادی به مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور نداشت و خود را تنها مرجع تشخیص صلاح مملکت می‌دانست و آنجایی هم که نگاه به حضور مردم در انتخابات وجود داشت معمولا از اقلیت مردم در حد پایتخت نشینان کشور حضور داشتند یا انتخاب شده‌ی اربابان و کدخداهای شهرها و روستاها بودند.. عجیب این جا است که پهلوی دوم، عدم مراجعه به آرای عمومی را افتخار خود می‌دانست و می‌گفت من آزادم چون متکی به رأی مردم نیستم! 🔹 با این وجود، جای سوال است که برخی چه طور بی‌توجه به مستندات تاریخی و به‌خاطر اغراض خاص، از سلطنت پهلوی به عنوان یک حکومت مردمی نام می‌برند و جمهوری اسلامی را یک نظام استبدادی معرفی می‌کنند؟! _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/198744 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ امام محمد باقر علیه‌السلام و ثمرات درخشان جهاد سیاسی 👈 فضای سنگین، بسته و خطرناکی پس از شهادت مظلومانه امام حسین (علیه‌السلام) و یاران ایشان در جامعه به وجود آمده بود. بدمستی ناشی از جنایت هولناک کربلا این حس را در میان شاهان بنی‌امیه به وجود آورد که دیگر هیچ حریف و رقیبی در مسیر حکومت نخواهند داشت و هر حرکت احتمالی را می‌توانند با قدرت، سرکوب نمایند. اگر چه در درازمدت، بیداری عمومی ناشی از فداکاری سیدالشهدا (علیه‌السلام) و یاران وفادار ایشان به اضمحلال امویان منجر گشت، اما در کوتاه‌مدت، شرایط بسیار دشوار و اختناق بسیار شدیدی حاکم بود. 🔹 با این وجود، بسترسازی انجام شده که ناشی از مجاهدت‌ها و روشنگری‌های امام سجاد (علیه‌السلام) بود، یک فرصت طلایی و مغتنم را برای امام محمدباقر (علیه‌السلام) به وجود آورد تا مبارزه فرهنگی به منظور تغییر و اصلاح فضای فکری حاکم بر جامعه در دستور کار ایشان قرار بگیرد و مسیر برای افول طاغوت و طلوع حکومت الهی فراهم گردد. بر اساس آن چه در مناقب ابن شهر آشوب آمده است، براى هيچ يك از فرزندان حسن و حسين (علیهما السلام) اين اندازه از علوم، از قبيل تفسير، كلام، فتوا و احكام حلال و حرام فراهم نشد كه براى امام باقر(علیه‌السلام) فراهم شد. محمد بن مسلم نقل كرده كه از آن حضرت، سى هزار حديث سوال كرده است. 🔹 در چنین شرایطی بود که نفوذ معنوی حضرت به عنوان حجت الهی و فرزند پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) روز به روز فزونی پیدا می‌کرد و ایشان نیز رسالت الهی خود یعنی دعوت به حکومت الهی و مبارزه با حکومت طاغوت را -با لحاظ شرایط آن روز- انجام می‌داد. در مقابل، شاهان بنی‌امیه، مفهوم و اثر این اقدامات را درک می‌کردند و به همین دلیل، آن بزرگوار را زیر نظر داشتند. به عنوان نمونه، وقتی امام محمدباقر (علیه‌السلام) توسط هشام بن عبدالملک احضار شد، هشام خطاب به امام گفت شما فرزندان علی بن ابی‌طالب همواره مردم را به سوی خود دعوت و خود را امام معرفی می‌کردید و حضرت نیز با سکوت خود، این حرف را تأیید نمود. 🔹 طراحی یک تشکیلات گسترده، که با تربیت افرادی به عنوان وکیل و نایب امام(علیه السلام) و دیگر مرتبطان شکل گرفت، سبب شد تا تبلیغات و آموزش‌های آن حضرت در تمام نقاط مملکت اسلامی منتشر شود و ذهن و فکر مردم را تغذیه کند. این روند به افشای ماهیت بنی‌امیه، کمک زیادی کرد و در مقابل، سبب نگرانی شدید حکومت وقت شد. 🔹 یک بار همزمان با حضور امام باقر (علیه‌السلام) در مکه، هشام بن عبدالمللک نیز برای انجام حج وارد این شهر شد. سخنرانی رسا و روشنگرانه امام (علیه السلام) سبب خشم هشام شد، ولی چون در آن شرایط، برخورد را به صلاح نمی‌دانست، پس از ایام حج، امام باقر و فرزند ایشان امام صادق(علیهماالسلام) را از مدینه به شام احضار کرد. تا سه روز اجازه ملاقات داده نشد و پس از آن با فضاسازی خاصی، اذن ورود به دربار داده شد. هشام که مترصد بود تا به زعم خود از امام باقر(علیه‌السلام) به سبب روشنگری‌های ایشان انتقام بگیرد، پیشنهاد تیراندازی به آن حضرت داد تا به خیال خام خود، موجب وهن و تمسخر حضرت شود که با پرتاب موفق 9 تیر که اولی به هدف، و تیرهای بعدی به چوبه تیر قبلی نشست، این ترفند به شکست انجامید. 🔹 برای درک شرایط دشوار سیاسی، همین بس که بدانیم شاهان فاسق، ظالم و خونریزی مثل مروان بن حکم، عبدالملک مروان و ولید بن عبدالملک در آن دوران در مسند حکومت قرار داشتند و از هیچ تلاشی برای سرکوب و کشتار پیروان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فروگذار نمی‌کردند و کینه عجیبی نسبت به آنها داشتند. ✅ با وجود همه این شرایط، امام محمد باقر(علیه‌السلام) با فداکاری و تیزهوشی به بصیرت‌بخشی و مبارزه با تحریف مشغول بودند و با تبیین اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) پرده از بطلان و پلشتی اسلام اموی برداشتند که از نتایج مهم آن در کوتاه‌مدت، افول روزافزون بنی‌امیه و سست‌شدن جایگاه آنها در میان مردم بود، و در بلندمدت نیز، طیف وسیعی از معارف ناب اسلامی را از خود به یادگار گذاشتند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/198783 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️ بوسه مرحوم آیت الله صافی بر دست طلبه 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.11.13 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 حجاب حکم مشترک تمام ادیان 🔸 حجاب در آیین زرتشت پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنان ایران ­زمین از زمان ماد‌ها که نخستین ساکنان این دیار بودند، دارای حجاب کاملی، شامل پیراهن بلند چین دار، شلوار تا مچ پا و چادر و شنلی بلند بر روی لباس‌ها بوده اند. 🔹 حجاب در آیین یهود حکم حجاب در آیین یهود، دارای شدتی بی سابقه است. یکی از گناهان بزرگ در آیین یهود، نپوشاندن موی سر بود و اگر کسی مرتکب آن گناه می شد، مستوجب طلاق می گشت. 🔸 حجاب در آیین مسیحیت مساله حجاب در میان زنان مسیحی نیز تا قرن سیزدهم ادامه داشت. دائرة المعارف لاروس می‌گوید: دین مسیحی، برای زن، خِمار را باقی نهاد؛ وقتی وارد اروپا شد، آن را نیکو شمرد. زن‌ها در کوچه و وقت نماز، خمار داشتند. در قرون وسطی، خصوصاً قرن نهم، خمار رواج داشت. آستین خمار، شانه زن را پوشیده، تقریباً به زمین می‌رسید. این عادت تا قرن سیزدهم باقی بود. 🔹 حجاب در آیین اسلام با ظهور اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین، مساله حجاب به عنوان یکی از ضروریات دین معرفی گردید و آیاتی از قرآن کریم به بیان این حکم اختصاص یافت. قرآن کریم می‌فرماید: «زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند.» برای اطلاع بیشتر کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/161152 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 پنجشنبه ☀️ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ 🌙 ۱ رجب ۱۴۴۳ قمری 🎄 3 فوریه 2022 میلادی ✨ مناسبت روز : . ولادت امام محمد باقر علیه السلام . لیلة الرّغائب (شب دعا و آرزو) . روز فناوری فضائی 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام ▪️9 روز تا ولادت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما السلام ▪️12 روز تا ولادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدام شخصی رهبری در اتصال جوانان خلاق به وزارت نفت! 🎤 رهبری 📎 📎 https://btid.org/fa/video/199130 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانان ما از کرونا تا موشکهای نفطه زن؛ در هرجا که به آنها اعتماد شد درخشیدند! 🎤 رهبری 📎 📎 https://btid.org/fa/video/199123 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢 تشهد فراموش شده 1️⃣ اگر تشهد را فراموش کند و برای رکعت سوم بایستد ولی پیش از رکوع یادش بیاید، باید بنشیند و تشهد را بگوید و دوباره بایستد و تسبیحات رکعت سوم را مجدداً بگوید و نماز را ادامه دهد و پس از نماز برای ایستادن بی جا، بنابر احتیاط مستحب دو سجده سهو به جا آورد. 2️⃣ اگر تشهد را فراموش کند و در رکوع رکعت سوم یا بعد از آن یادش بیاید، باید نماز را تمام کند و بعد از سلام، برای تشهد فراموش شده دو سجده سهو به جا آورد و احتیاط واجب آن است که پیش از سجده سهو، تشهدِ فراموش شده را قضا کند. رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۲۹۲ و 293 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/199340 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
مسیحیان این‌طوری جذب می‌کنن!!! https://www.adyannet.com/fa/news/36836 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه صفوی یا شیعه نبوی؟ ⚡️ شیعه از گروه‌هایی است که پیروی از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) را سرلوحه کار خود قرار داده و طبق اعتراف علمای اهل سنت، همچون احمد امین در کتاب ضحی الاسلام در صدر اسلام وجود داشته است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36859 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شاخصه‌ های مشترک جریان‌ های انحرافی 🔹از جمله شاخصه‌های مشترک جریان‌ها و معنویت‌های انحرافی می‌توان به عقل‌گریزی، مخالفت با آموزه‌های قرآن و سنت معصومین(علیهم‌السلام)، شریعت ستیزی، دعوت به خود، ترویج اباحی‌گری و... اشاره کرد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36748 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا