eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.4هزار دنبال‌کننده
42.2هزار عکس
23.1هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 قیمت آرزوها ✅ تا وقتی قیمت خودت رو پیدا نکنی، نمی‌تونی قیمت آرزوهات رو پیدا کنی. وقتی میری بازار، جنس‌های مختلف با قیمت‌های مختلف می‌بینی، هر فروشنده ای هم از جنس و قیمت خودش تعریف می‌کنه. 🔸 آدمی که می‌خواد تو بازار رنگارنگ آرزوها سرش کلاه نره، باید خودش ارزش آرزوهاش رو بشناسه. 💠 آدم زرنگ کسیه که خریدار هر آرزویی به هر قیمتی نباشه و خودش قیمت اون رو تعیین کنه. 🔻 آدمی می‌تونه تو بازار آرزوها خودش قیمت تعیین کنه که با هدف اصلی زندگیش انس داشته باشه. 🔺 کسی که نمی‌دونه از کجا اومده و برای چی اومده و کجا می‌خواد بره، هنوز با خودش غریبه است. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢 حرف زدن با خدا هم قلق داره‌ها! 💠 حضرت موسی وقتی که از مصر بیرون آمده بود، رسید نزدیک شهری و زیر سایه‌ی درخت نشست. گرسنه بود اما نگفت خدایا غذا بده؛ یه خونه برای استراحت بهم بده. یا چیز دیگه. گفت: خدایا هر خیری بدی من میخوام (إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ (قصص/24)) ✅ خدا هم بهترین راه چاره رو براش باز کرد. هم کار داد، هم خونه، هم زن، هم غذا! توی اون شهر با حضرت شعیب آشنا شد، با دختر حضرت شعیب ازدواج کرد، با سرمایه شعیب مشغول کار شد و توی خونه‌ی حضرت شعیب زندگی کرد! ♦️ پس خدایا، هر چی تو بگی! هر چی تو بخوای! 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
⭕️ حقوق زنان به سبک آمریکا 👈 به گزارش الجزیره، هزاران زن که بسیاری از آن‌ها توانایی گذاشتن وثیقه را ندارند، ماه‌ها بدون اینکه حکمی برای آن‌ها صادر شده باشد، در زندان‌های آمریکا زندانی می‌شوند. این باعث ایجاد دومینویی از پیامدها می‌شود که اثرات آن بسیار فراتر از دیوارهای زندان باقی می‌ماند. 🔹 آنجلا هولت هنگامی که پس از یک درگیری فیزیکی با مردی در سال ژانویه 2020 دستگیر شد سه ماه باردار بود. آن مرد او را میمون سیاه خطاب کرده بود. او محکوم به پرداخت 1600 دلار شد و به دلیل ناتوانی در پرداخت وثیقه 5 ماه را در زندانی در ایالت جورجیا سپری کرد. او می‌گوید: «یک معتاد به هروئین بود که همه‌جا را با استفراغ آلوده کرده بود و زن دیوانه دیگری بود که مدام به خودش سیلی می‌زد. ما ناچار بودیم خودمان را تمیز کنیم و نگهبان‌ها به ما حتی دستکش نمی‌دادند. به علت شمار بالای زندانیان همه جور افراد اعم از معتاد، دیوانه و امثال آن در یک زندان با شما هستند. من کسانی را دیدم که به خاطر مسایل بسیار جزیی زندانی شده بودند.» همین ماه گذشته بود که جو بایدن پس از تسلط طالبان بر افغانستان و نگرانی درباره حقوق زنان این کشور، اظهار داشت راه مبارزه با نقض حقوق زنان پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان «تهاجم نظامی نیست.» وی افزود: «وضعیت اویغورها در غرب چین و آن چه که در دیگر نقاط جهان در حال وقوع است، این دیدگاه را تایید می‌کند که روش مقابله با این مشکل، اِعمال فشار اقتصادی، دیپلماتیک و بین‌المللی برای تغییر رفتار آن‌ها است.» 🔹 اکنون جای این پرسش اساسی است که اگر در آمریکا شاهد نقض گسترده حقوق زنان باشیم کدام کشور باید آمریکا را تحت فشار اقتصادی گذاشته و یک کارزار بین‌المللی در برابر آمریکا راه‌اندازی کند؟ این پرسشی بوده که هیچ‌گاه مقامات آمریکایی حاضر به اظهارنظر درباره آن نبوده‌اند و پاسخ قانع‌کننده به آن نداده‌اند؛ چراکه اصولاً آنها با ریاکاری و فریب، هرگونه امکانی برای رصد وضعیت حقوق بشر را در آمریکا از میان برده و حتی در صورت گزارش شدن برخی موارد اندک، به شدت آن را سانسور رسانه‌ای کرده و با مهار خبری، خود را از پیامدهای آن می‌رهانند. 🔹 این که هر کشوری برای گناه حقوق بشری، مجازات شده و داروغه‌ای همانند آمریکا برای خود حق تهاجم نظامی داده و یا گزینه تحریم و تشدید را روی میز قرار می‌دهد ولی خود آمریکا در برابر جرائم گسترده علیه زنان، اقلیت‌های نژادی و فرقه‌های دینی، مصونیت جهانی داشته و هیچ اهرمی برای اجبار آمریکا وجود ندارد، باعث شده است که این کشور بی‌محابا به سیاسی کردن حقوق بشر پرداخته و با نگاه ابزاری از آن برای تصفیه حساب سیاسی با کشورهایی همانند ایران سوءاستفاده کند. ✅ با مدیریت جهانی حقوق بشر توسط کشور بدنامی همانند آمریکا، امروز حقوق بشر کاریکاتوری بیش نبوده و دیگر حنای آن برای ملت‌های جهان رنگ ندارد و به زودی حقوق بشر به ایستگاه پایانی خود یعنی رسوایی مدعیان حقوق بشر رسیده و مُهر انقضای آن به دست ملت‌های رنج ‌دیده از پرونده‌های حقوق بشری زده خواهد شد. ________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/190055 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ انسانيت در بند آزادی 👈 آزادی یک مفهوم انتزاعی است؛ لذا سخن گفتن از آن به سان قدم زدن بر لبه تیغی است که می‌تواند هیجان انگیز و در عین حال مهلک باشد، آزادی نعمتی است الهی برای انسان، کما اینکه قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَ إِمَّا كَفُورًا [انسان/3] ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس» مختار بودن انسان نیز از ثمرات همین مفهوم است، و پر واضح است که هر انتخابی مسئولیتی در پی خواهد داشت. علاوه بر این بعثت انبیا نیز اساساً برای رها کردن انسان از بندهایی است که به دام آنها اسیر شده بود،« وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ [اعراف/157] و بارهای سنگین، و زنجیرهایی را که بر آنها بود، (از دوش و گردنشان) بر می‌دارد.» حال این بندها می‌تواند از جنس آداب و رسوم قومی و اجتماعی باشد، یا از جنس حاکمانی که با زور جوامع را به بند می‌کشند. امیرالمومنین نیز در وصیت نامه خویش خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (علیه السلام) می‌فرماید: «بنده غیر خودت نباش که خدا تو را آزاد آفریده است.» بنابراین ملاحظه می‌کنیم نفسِ آزادی، این مفهوم متعالی و راقی، صدها سال قبل از اینکه در ادبیات و اندیشه‌های غربی راه پیدا کرده باشد در مکاتب انبیاء الهی موجود بوده است. 🔹 در غرب، لیبرالیسم، "آزادی" را به معنای انجام هر کار دلخواه، به دور از هرگونه محدودیت معرفی می‌کند، حقوق فردی را بر همه چیز مقدم می داند و مفاهیم جمع‌گرایانه مثل منفعت اجتماعی، موهوم خوانده می‌شود، این مکتب معتقد است هر کس بهتر از دیگران نفع خودش را تشخیص می‌دهد و اگر همه به دنبال نفع شخصی خود باشند، جامعه هم به خیر می رسد؛ دین، اخلاق و دولت حق ندارند برای افراد نسخه بپیچند، مهم من هستم و خواسته‌های من و تشخیص و آرزوهای من. بنابراین طبق مبنای لیبرالیسم غربی، آزادی نامحدود است؛ چرا؟ چون شما که به یک سلسله ارزش‌های اخلاقی معتقدید، حق ندارید کسی را که به این ارزش‌ها تعرض می‌کند ملامت کنید، زیرا دیگری ممکن است به ارزش‌هایی که شما بدان معتقدید، الزامی نداشته باشد؛ لذا طبق مبانی لیبرالسیم منطقاً "آزادی" نامحدود است، چراکه "حقیقت" ثابتی وجود ندارد و حقیقتِ ارزش‌های اخلاقی نسبی است. ✅ بنابراین به رذالت کشیدن لطافت روحانی و به اسارت بردن نفس انسانی، ثمره شجره خبیثه لیبرالیسم است. وقایعی که امروز در جوامع غربی بروز و ظهور پیدا می‌کند، حقیقتِ بی پیرایه الفاظ پرطمطراق و اصطلاحات گوش نواز متفکرانِ غرب است؛" آزادی" از آن جمله الفاظ مشترکی است که راه را برای سفسطه‌گران و شیطان صفتان هموار می‌کند و از آنجایی "که اشتراک گبر و مومن در تن است" حاکمانِ سلطه‌گر با بهره‌کشی از لفظ آزادی جامعه را به بردگی می‌کشاندند. فرهنگی که خود را سمبل احترام به حقوق انسانی و محور آزادی معرفی می‌کند، امروز شاهد اعتراض زنانی است که در بستر تربیتی "مهم من هستم و خواسته های من"، خود را زیان دیده می‌بینند. ________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/190078 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ اصلاح طلبی و گريز از اسلاميت نظام 👈 روزنامه کیهان در یادداشتی در نقد اصلاح‌طلبان نوشت: سخن در دین‌فروشی برخی مدعیان اصلاح‌طلبی است که چه آسان پا بر ارزش‌ها می‌نهند، حقایق را به مذبح می‌برند و در رسانه‌های خود که روز واپسین، بخشی از کارنامه اعمالشان خواهد بود، نعل وارونه می‌زنند. یأس و نومیدی در جامعه تزریق می‌کنند و بی ملاک و میزان، بلکه بی هیچ انصافی به داوری می‌نشینند و از این رهگذر به کف و هورای اقلیتی در داخل و لبخند رضایتی از دشمن در خارج، قناعت می‌ورزند؛ مگر آنکه قائل باشیم آنان هم مانند کسانی که ذکرشان گذشت، در ازای این دین‌فروشی و گزیدن رضای خلق بر خشم خالق، به آلاف و الوف می‌رسند و سودایی - به زعم خود - پرسود دارند! 🔹 این متن کیهان گویا برای جماعت اصلاح‌طلب سنگین بوده است، ولی در عمر چند دهه اصلاح‌طلبی در ایران، زیست سیاسی و کنش‌گری اجتماعی آنان اگر در تقابل و برخورد با مبانی دینی نبوده باشد، به هیچ وجه رویکرد دینی نداشته و فرسنگ‌ها از آموزه‌های دینی فاصله داشته است. 🔹 متاسفانه بسیاری از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب، با خروج از محدوده فعالیت سیاسی، پای در حوزه مباحث دینی گذاشته و به دنبال طرح قرائت جدید از دین با مبانی مدرنیسم غربی هستند. آنها با تقلیل و فرو کاستن نقش اجتماعی دین، الگوی «معنویت» را جایگزین «دینداری» نموده و آن را با پیشنهاد روشنفکرانی همانند سروش و مصطفی ملکیان، شعار تبلیغاتی خویش کردند؛ در حالی که نخبگان و اندیشمندان فلسفه غرب به خوبی می‌دانستند که معنویت در غرب ارتباطی با دین و ملاک حقانیت آن نداشته و صرفاً یک نسخه غربی برای کمک به مشکلات روانی و پریشان‌حالی مردم آن کشورها است و این معنویت مادی و صرفاً دنیایی، منحصر در دین نبوده و از مکاتب منحرف همانند عرفان‌های نوظهور نیز به دست می‌آید. 🔹 آنها در کنار تلاش برای رسمیت بخشیدن به تفسیر حداقلی دین، کوشيدند که به پایگاه‌های سنتی دین یورش برده و اسلامیت نظام را با چالش مواجه کنند و آن را مانعی برای جمهوریت نظام معرفی نمایند. در این راستا به دوگانه سازی میان «اسلامیت» و «جمهوریت» پرداختند و جملات بسیار وقیحانه و ساختار شکنانه آنها باعث رنجش فراوان علما، حوزه‌های علمیه و مردم دیندار ایران شد. ✅ جمهور ایران هیچ‌گاه حملات توهين آميز آنها درباره عقاید هزاران ساله مردم را در قالب اظهاراتی با فحوای افیون دانستن دین، سپری شدن دوران دین، غیرانسانی دانستن برخی احکام دین همچون قصاص، شبهه افکنی برای عزاداری در ایام محرم، خشونت طلب بودن شهید و ...را فراموش نخواهند کرد. ________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/190104 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ «بهشت زوری» مغلطه‌ای برای دیکتاتوری 👈 «کارل ریموند پوپر» قبله‌گاه اهل لیبرالیسم و دموکراسی غربی، از جمله کسانی است که برای نیل به دموکراسی افراطی و بی‌حاصل غربی، دین را به قربانگاه آزادی کشانده و برخورد بسیار ناجوانمردانه‌ای را با دین ترویج می‌کند. وی اظهار می‌کند: «در ﻣﻴﺎﻥ ﻫﻤﻪ آرمان‌های ﺳﻴﺎسی، ﺁن که ﺍﺩﻋﺎی ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ بشری ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺧﻄﺮﻧﺎک‌تر ﺍﺳﺖ. ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍی ﺑﺮﭘﺎیی بهشت ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ، همیشه ﺑﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﺎنی ﮐﻪ می‌پندارند، قاﺩﺭﻧﺪ بشرﻳﺖ ﺭﺍ ﺳﻌﺎﺩﺗﻤﻨﺪ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎکی ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺳﺎﺳﺎً ﺭوﻳﺎی ﺳﺎﺧﺘﻦ بهشت ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ، ﺭﻭﻳﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎکی ﺍﺳﺖ، ﭼﺮﺍﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪتی ﺑﺎﻭﺭ می‌کنند ﮐﻪ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ بی‌شماری ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺷﺮﻭﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ تا ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺳﻌﺎﺩتمند ﮐﻨﻨﺪ.» 🔹 عبدالکریم سروش که افکار عاریتی و اعانه‌ای وی برگرفته از پوپر بوده و انتشار کتاب «جامعه باز و دشمنانش» اثر کارل پوپر در ایران و همچنین آثار محمد الجابری مصری، نشان داد که اندیشه‌های وی اصالت نداشته و برگرفته از آثار دیگران است نيز از کسانی است که مروج نفی بهشت زوری بوده و با توسل به این حربه تبلیغاتی تلاش داشت مخالفین فکری خودش را به خشونت متهم کند. 🔹 این جملات شعاری و پوچ، در ذات خود دچار تناقض، و از پایه ویران است؛ چراکه خود کارل پوپر در پی ارائه نسخه سعادت در قالب لیبرال دموکراسی بوده و به دفاع از این آرمان خویش به شدت به مخالفین یورش می‌برد و از جمله کسانی است که با خطرناک دانستن دیگران به کارزار روانی روی آورده و در جامعه صف‌بندی ایجاد می‌کند. 🔹 آیا کسانی که دین دارند دشمنان خود را شرور دانسته و برای از میان برداشتن آنها تلاش می‌کنند؟ آیا این سنت ثابت اجتماعی بوده و نمونه‌ای از رفتار مسالمت آميز ادیان با مخالفین یافت نمی‌شود؟ از طرفی باید پرسید که مصلحان تاریخی آیا با کنار گذاشتن اهداف دینی، انگیزه‌ای برای ایفای نقش موثر در جوامع منحط داشته‌اند يا خواهند داشت؟ 🔹 سؤال بنیادی و ریشه‌ای این است که اگر سعادت و آرامش بشری برای انسان آرمانی تاریخی بوده و در پی دست یافتن به آن، ادوار محنت‌باری را پشت سر گذاشته است آیا روا است که کسب سعادت را امری موهوم و غیرواقعی بدانیم؟ هر انسانی رسیدن به سعادت را بخشی از هستی خود می‌داند و زندگی بدون کوشش برای سعادت جویی را خالی از لذت و حقیقت می‌داند. همچنين هويت اجتماعی انسان باعث می‌شود نیک بخت شدن خویش را جدای از سرنوشت جمعی ندانسته و همانند سلولی در کالبد جامعه، آینده خویش و جامعه را در هم تنيده بداند. درست بر همين مبناست که برخی به عنوان مصلح اجتماعی ظهور می‌کنند. اين مسيری است که خود کارل پوپر هم طی کرده‌است. 🔹 چالش در قدم بعد آغاز می‌شود؛ جايی که تقابل ایده‌ها شکل می‌گیرد و هرکسی باور خویش را یگانه راه نجات می‌داند -که در این مرحله هم امثال کارل پوپر تافته جدا بافته‌ای نیستند-. 🔹 حتی با قائل شدن به پلورالیسم دینی نیز، حقیقت ماجرا از میان نرفته و با پاک کردن صورت مسئله به نام تعدد قرائت‌ها، مشکل حل نمی‌شود؛ چراکه شخص معتقد به «تعدد قرائت‌ها» نیز، قرائت مخالف با خویش را بر نمی‌تابد. ✅ امروز جهان در آشوب دموکراسی است و همین فکر به ظاهر زیبا، واقعیت هراسناک خویش را آشکار کرده و این حقیقت روشن شده است که تا بشر تهذیب نشود و فرصت‌طلبان قدرت‌طلب از جايگاه استیلای بر بشر، به زیر کشیده نشوند و سلاح دموکراسی و آزادی از آنان گرفته نشود، همه‌چیز بازی بیش نخواهد بود، حتی اگر شعار «حق با همه است» داده شود و ادعا شود «بهشت زوری، جهنمی بیش نیست»؛ چراکه سردمداران همین جملات احساسی، سرسپردگان و مریدانی سخت همچون ترامپ و نتانیاهو دارند! _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/189999 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 بهترین روش نفس کشیدن 💠 امام صادق علیه‌السلام می فرمایند: «إِذَا أَكَلَ أَحَدُكُمْ طَعَاماً فَلْيَجْعَلْ ثُلُثَ بَطْنِهِ لِلطَّعَامِ وَ ثُلُثَ بَطْنِهِ لِلشَّرَابِ وَ ثُلُثَ بَطْنِهِ لِلنَّفَسِ.»[1] ⚜️ هنگامی که یکی از شما غذایی می‌خورد، یک سوم شکم را برای غذا و یک سوم آن را برای نوشیدنی و یک سومش را برای نفس (هوا) قرار بدهد. 🔻 خدا همه چیز را در عالم خلقت، درست قرار داده است. اگر به نفس کشیدن نوزادان و بچه‌های چند ماهه دقت کنید، خواهید دید که شکم آن‌ها موقع نفس کشیدن بالا و پایین می‌شود؛ در‌‌حالی‌که آدم‌ها، غالباً با ریه‌ها و شش هایشان نفس می‌کشند و معمولا موقع نفس کشیدن، قفسه سینه آن‌ها بالا و پایین می‌شود. باید توجه داشت که پرخوری موجب می‌شود نفس‌کشیدن ما تغییر کند. ️ ✅ بهترین حالت نفس کشیدن، تنفس شکمی است. یعنی هنگام نفس کشیدن، باید هوا وارد شکم انسان شود و یک سوم معده به هوا اختصاص پیدا کند. 📚 [1]. کافی، ج۶، ص ۲۶۹، ح ۱۱۵۴۴۵ 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠کم آب بنوشید 🔻 امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔰 «اَقلِل مِن شُربِ الماءِ فَاِنَّهُ يَمُدُّ كُلَّ داءٍ.» ️🔹 «کم آب بنوشید که زیاد آب خوردن، هر بیماری و مرضی را تقویت می‌کند.» ✍️ گیاهان و درختانِ مناطق گرم و خشک و بیابانی در مقایسه با گیاهان و درختان مناطق مرطوب و بارانی، از ریشه قوی‌تر و دام بیشتری برخوردارند. نوشیدن آب به مقدار زیاد، بدن را سست و عمر را کوتاه می‌کند؛ اگر می‌خواهید بدنی قوی‌ داشته باشید و در هنگام بیماری، زودتر بهبود پیدا کنید، (در زمان سلامتی) فقط زمانی که به آب نیاز پیدا کردید، آب بنوشید. 📚 کافی، ج 6، ص 382، ح ۲. 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 روش تحلیل کارها 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 چون كارها به هم شبيه گردند آخرشان را بايد به اوّلشان سنجيد. 🔹 إنَّ الْأُمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ، اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 76 ✍️ همیشه آغاز و انجام کارها با یکدیگر پیوند ناگسستنى دارند و در واقع شبیه علت و معلول اند، بنابراین اگر ما در چگونگى پایان کارى شک و تردید داشتیم باید ببینیم آغازش چگونه بوده است؛ هرگاه در مسیر صحیح بوده عاقبت آن نیز چنین است و اگر آغاز آن در مسیر نادرستى قرار گرفته باید بدانیم که عاقبت آن نیز نادرست و خطرناک است. 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بی‌اعتنایی امیرالمؤمنین به دنیا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 اى دنيا، اى دنيا، از من دورى گزين... غير مرا فريب ده، كه مرا به تو نيازى نيست 🔹 يا دُنْيَا يَا دُنْيَا، إِلَيْكِ عَنِّي... غُرِّي غَيْرِي؛ لَا حَاجَةَ لِي فِيكِ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 77 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ارزش علم و حکمت 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 حكمت را هر جا هست فراگيريد، كه حكمت در سينه منافق هم هست، در آنجا قرار نمى گيرد تا بيرون آيد و در سينه مؤمن با ديگر يارانش آرام گيرد. 🔹 خذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ؛ فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِي صَدْرِ الْمُنَافِقِ، فَتَلَجْلَجُ فِي صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِي صَدْرِ الْمُؤْمِنِ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 79 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 اهمیت کسب علم و حکمت 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 حكمت گمشده مؤمن است، حكمت را فراگير هر چند از منافقان باشد. 🔹 الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 80 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 آفرینش هدف دار است، نه عبث و بیهوده 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و [خدا] آسمان ها و زمين و آنچه در ميان آنهاست را باطل و بى هدف نيافريده است. اين گمان كافران است. واى بر كافران از آتش دوزخ! 🔹 و لَا خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَيْنَهُمَا بَاطِلًا ذلِكَ ظَنُّ الَّذِينَ كَفَرُوا فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 78 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 💢 خیلی دوست داشتنی بود. اگر ذره ای از او دلخور و ناراحت می شدم به هر طریقی دلم رو به دست می آورد، حتی پشت پاهامو می بوسید، هر روز صبح وقتی میخواست بره اداره میومد و پای منو می بوسید. یکبار خواهرش این اتفاق رو دید و به من اشاره کرد و گفت دیدی چه کار کرد مادر؟ ❤️ گفتم بله، کارِ هر روزش هست، من خودمو به خواب می زنم یک وقت خجالت نکشه. 🌷 برشی از زندگی شهید مدافع حرم امیر لطفی 📚 منبع: کتاب 365 خاطره برای 365 روز، ص 29 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا