eitaa logo
بانوی آب
4.6هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
166 فایل
فاستقم کما امرت تبادل و تبلیغات انجام نمی شود. https://x.com/s_talebi22316/status/1902535959834431708?t=d9orzhhBmJVDYzd82eXDDg&s=19 @mahjobm
مشاهده در ایتا
دانلود
🦋✨🦋✨🦋 ✨🦋✨🦋 🦋✨🦋 ✨🦋 🦋 ﷽ 📚 ۳ ❇️ روایت سوم °•🦋 بر سر درِ مدرسه نوشته بودند‌: " مدرسه ی علمیه ی فاطمة الزهرا سلام الله علیها"، و ما هر روز صبح در مقابل درب ورودی می ایستادیم و بر حضرت سلام می‌کردیم. بعد که وارد حوزه می شدیم صدای دعای عهد که از بلندگوها پخش می شد فضای حوزه را حال و هوای خاصی می بخشید. انگار هر صبح عهد و پیمان، تازه می کردیم و وارد کلاس می شدیم. °•🦋 حوزه برای منِ تازه از دانشگاه آمده فضای غریبی داشت. انگار مرتبا این خیال که وارد خیمه ی حضرت حجت شده ایم و قرار است خودمان را برای سربازی حضرت آماده کنیم در ما قوت می گرفت. سفره ای از معارف الهی پهن شده بود و هر لقمه ای که می گرفتیم، تکلیف و مسئولیتمان سنگین تر می شد. °•🦋 روزهای سراسر شور و اشتیاق و طلبِ من یکی یکی می گذشت. نمره و درس و کلاس و استاد و شاگردی بود ولی همه اش به قدرِ زمین تا آسمان با دانشگاه تفاوت داشت. از با وضو سرِ کلاس نشستنش، تا رسم و احترام های استاد و شاگردی، معارفی که به جانمان می نشست و درس خواندن هایی که لااقل برای خیلی هایمان صرفِ خواندن و نمره گرفتن نبود، ذوق و عطشِ یادگرفتن بود. °•🦋 یکی از رسم های فوق العاده ی حوزه زنگ های مباحثه بود. می نشستیم و همه ی آنچه گمان می کردیم یاد گرفته ایم به چالش می کشیدیم، برای یادگرفتنِ هم وقت می‌گذاشتیم و گاهی بر سر کلمه ای ساعت ها مباحثه می کردیم.بحث هایی که جدی و طولانی بود ولی ملال آور و خسته کننده نبود. °•🦋 هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر سر کلاس بودیم و گاهی هم بیشتر. بعد هم که خانه می آمدیم حجم درس هایی که باید می خواندیم زیاد بود و گاهاً نفس گیر... اما تا عطش و اشتیاق بود از سختی راه چیزی نمی فهمیدیم. °•🦋 کم کم روزها و ماههای شیرینِ ورود به حوزه می گذشت و زمان آن می رسید که ما در خواستنِ این مسیر و پیمودنش امتحان شویم.. این داستان ادامه دارد.. 🦋 ✨🦋 🦋✨🦋 ✨🦋✨🦋 🦋✨🦋✨🦋 ✍زاهده اینانلو 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
❇️ موضوعات نیازمند تبیین: عزیزان من! از جمله چیزهایی که در تبلیغ بسیار مهمّ است، این است که شما پاسخ استفهام های مخاطبان خود را بدهید. اگر جوانی جلوِ ما نشسته است و ده، بیست سؤال در ذهن اوست، ما هم یک سخنرانی یک ساعته برای او می کنیم، در حالی که هیچ یک از سؤالات او جواب داده نشده است، آیا به نظر شما این سخنرانی موفّق است؟ البته که نه... ...چطور میشود پاسخ داد؟ وقتی که استفهام های او کشف شود و ما بدانیم در ذهن او چیست. اینقدر که من به فضلای جوان و به علما توصیه می کنم که با نسل جوان تماس بگیرید، برای این است. 👈 با نسل جوان تماس بگیرید، سوالهای اینها را بخواهید، استفهام های این ها را بشناسید. °•🦋 دیدار رهبر با جمعی از روحانیون ۱۳۷۶/۱۰/۳ 🦋•° به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔶 واکنش حوزه های علمیه در مواجهه با اتفاقات ناگهانی جامعه ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🔶 کاش حوزه و طلبه ما بلد بود چطور با هنرمندان رفتار بکند... کاش روش و تفکر امام(رحمه‌الله‌علیه) درهمچین مواقعی را طلاب ما بلد بودند... در این حاشیه چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ چندمسئله مرتبط با حوزه علمیه و طلاب خودنمایی میکند: 🔸اولا اینکه چرا ما بعنوان طلاب حوزه(کسانی که اشهد ان لا اله الا الله را قبول کردیم و ادعا داریم میتوانیم انسان ها را به آن دعوت کنیم) 📌چرا نتوانستیم بدیهیات اسلام را بطور اصولی برای افراد جامعه تبیین بکنیم؟ آن هم در عرصه جهاد قطعی تبیین؟!... 🔸دوما چرا حوزویان جامعه هنوز بلد نیستند با جامعه هنرمندان چطور رفتار بکنند؟! چه افراد خوب این جامعه مخاطب، چه افراد خدایی ناکرده معاندِ به قصدِ این جامعه... 📌 چرا از رهبرخودمان در رفتار با جامعه هنری، الگو نگرفته ایم؟! 📌 چندنفر از ما طلاب، تا به حال نشستند و دیدارهای حضرت آقا(مدظله‌العالی) با تمام جامعه هنرمندان را تحلیل و بررسی کنند؟! ⬅️ اگر این الگو معیار قرار داده میشد و ارتباط خوبی با هنرمندان بر قرار میشد، خیلی از هنجارها را میتوانستیم حل بکنیم. 🔸سوما چرا در همچین مسائلِ ناگهانی اجتماعی، در مسائلی که دو قطبی میسازند؛ رفتارمان، صحبت مان، عملکردمان شبیه پدر و ولی جامعه نیست؟ 📌 چرا حوزه از امام عزیز خویش حاج آقا روح الله خمینی(رحمه‌الله‌علیه) ؛ ساختار مواجهه با مسائل را یاد نگرفته است؟!؟ ↩️ روش امام(رحمه‌الله‌علیه) و دراصل روش اسلام ناب محمدی(نه اسلام آمریکایی) دربرابر جاهل؛ مقابله و تهاجم صرف نبوده است. حتی در مواجهه با دشمن خویش! 👈 اسلام می آید واکنشی را آموزش میدهد که این واکنش همه جانبه باشد! واکنشی که بالا و پایین مسئله را در جامعه، مدنظر قرار میدهد. اما رفتار ما در اتفاقات اجتماعی ناگهانی چگونه است؟! 👈 وقتی واکنش، ناگهانی و تند باشد و جوانب مختلف را در خودش جای ندهد؛ دامنه مسئله گسترش می یابد و مسائل جدید اجتماعی پیش می آید. مثل حکم عقد معاطات که دارد دست به دست در فضای مجازی میچرخد بدون آنکه کسی بیاید و توضیح دهد؛ این حکم ربطی به اینکه دو فرد عاشق هم باشند ندارد یا هر علم پیشینی دیگری که باید به مردم ارائه داد. ↩️ دامنه مسائل به آنجا کشیده میشود که فرد یا گروه مخاطب مجبور به عذرخواهی اجباری میشود که معلوم است بعضا باورپذیر و صادقانه نیستند. چرا نباید بلد باشیم گفتگو را؟ تبیین مسئله صفت حرام زادگی برای نوزاد را؟! 🔸این مسائل مطرح نشد برای رفع تقصیر از جامعه هنری یا از خانم فیلمنامه نویس؛ مطرح شد تا حوزه علمیه تاثیرگذارتری داشته باشیم. ✍دیانی 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔷 حضرت امام(رحمه‌الله‌علیه) با تاکید بسیار بر لزوم تهذیب عالمانه طلاب، 👈 درس خواندن بدون داشتن استاد اخلاق را سبب هلاک می دانند 👈 و در کنار انکه علم را حجاب اکبر دانسته اند، ↩️ ورود به این حجاب و سپس خرق آن را لازمه طلبگی دانسته اند. 🔹در شرایط کنونی بسیاری از طلاب منتظرند تا نظام رسمی حوزه، 👈 آنها را از جهات مختلف به کمال برساند اما بررسی ها نشان می دهد، تاسیس یک نظام جامع تربیتی و آموزشی که طلبه را همه جانبه ارتقاء دهد، بسیار مشکل بوده و تکیه مطلق طلبه به نظام رسمی حوزه ها، برای کسب جامع کمالات 👈 اشتباهی محض هست. 👉 🔹یکی از اهم این مطالب، تکیه صرف بر نظام رسمی دروس، ⬅️ برای تهذیب است که قطعا در شرایط کنونی خصوصا بعد از مجازی شدن دروس، امکانش کمتر میسر بوده است. 🔹هر طلبه در مسیر کمال، 👈 ضمن بهره مندی از داشته ها 👈 و برکات دروس و 👈 فرصتهای تربیتی حوزه، ⬅️ باید بداند مسئول اصلی تربیت خویش است، «✨بل الانسان علی نفسه بصیره ولو القی معاذیره✨»، 🔹لذاست که طلاب مانند کل افراد بشر بلکه بیشتر از آنها باید خود، 👈 مسئولیت کمال الهی را در این مسیر به عهده بگیرند 👈 و رصد تربیت خود را اصلی ترین وظیفه الهی و طلبگی خود بدانند 👈 و به جای انتقاد صرف از نظام حوزه، کنار کسب علم به تهذیب اقدام نمایند. ✍ خانم دکتر طالبی 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e https://ble.ir/banooyeab
👈‏ وقتی فرمانده در وسط میدان شمشیر میزند یعنی سربازها یا خواب مانده اند یا مرده اند...👌 •◇•« کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می شود.»•◇• به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اندیشکده رفیعه المصطفی(سلام‌الله‌علیه) برگزار می نماید: 🔹نشست علمی پژوهشی 🔷 موضوع: نقش نخبگان خواهر حوزوی در جهاد تبیین 👤 استاد: حجه الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی(قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی) ⏰ زمان: یکشنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ صبح 🔹مکان: موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(سلام‌الله‌علیه) 📌 آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان باستانی پاریزی(فردانش سابق)، پلاک ۱ 🌐لینک مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rafieh110/pajoohesh.rafieh به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
15.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 طرح صیانت از فضای مجازی به زبان ساده به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔹«امروز به خاطر اینکه ما، این فریضه ی تبیین را درست انجام ندادیم یک عده ای دچار گمراهی اند.»🔹 °•🦋 بیانات رهبر انقلاب ۹۵/۲/۲۹ 🦋•° 📌 بانوی آب: گمراه کردن مردم فقط کار شبکه های لجن پراکن ضدانقلاب نیست ماهم در این گمراهی سهمی داریم. 👎 به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔴 بامغز زمین میخوری اگر .... "سنت خدا اینست که امت و ملتی، که دائما حساس نباشند ضربه بخورند؛ طبق سنت الهی آدم مغرور دچار غفلت میشود و با مغز به زمین میخورد." 🔻پ،ن: حکم جهاد تبیین دقیقا زمانی صادر شده که سرمست اصلاحات دولت انقلابی هستیم و مشغول روزمرگی هامون... 🌻🌾 بیانات رهبر انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، جلسات بانوی انقلاب تیر ۱۴۰۰🌻🌾 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e https://ble.ir/banooyeab