تهیه ی چک لیست ها و معیارهای ارزشیابی به عهده ی معلم است یا اداره؟
از طرف اداره، اداره ی کل یا بخش های مختلف وزارت خانه مطالعات و پژوهش هایی انجام می شود و در هر زمینه دستورالعمل و راهنمایی برای برخی فعالیت ها تدوین و برای معلمان ارسال می شود. اما در نهایت انتخاب بهترین و مناسب ترین آن ها به عهده ی معلم هر کلاس است. به عنوان مثال در کتاب های مختلف روش تدریس و همچنین کتاب راهنمای معلم در هر درس روش های پیشنهادی تدریس ارایه می شود. اما معلم با توجه به خلاقیت خود و موقعیت های ایجاد شده بهترین روش یا روش های موجود را انتخاب و اجرا می کند. در زمینه ی ابزارهای جمع آوری اطلاعات در ارزشیابی توصیفی نیز نمونه هایی ارایه می شود که معلم با توجه به خلاقیت و روش های تدریس خود و همچنین عوامل دیگر مانند تعداد دانش آموزان کلاس و تناسب ابزار با امکانات و اهداف، مناسب ترین را انتخاب می کند یا حتی برخی را تغییر می دهد و مناسب سازی می کند. نکته ی مهم این است که ابزار انتخاب شده، معلم و دانش آموز را به هدف اصلی، که یادگیری بهتر است، برساند.
@MoallemYariR5 جزوه ی کامل درس 4 فارسی.pdf
1.28M
🔺 جزوه ی کامل درس 4 فارسی پنجم ابتدایی
🔸 #درس4 : بازرگان و پسران
🔸 درس چهارم فارسی
👈 #سری1
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی ,
_____&_
پایه #پنجم
@MoallemYariR5 آزمون درس 4 فارسی پنجم (02).pdf
598.2K
🔺 آزمون درس 4 فارسی پنجم ابتدایی
🔸 #درس4 : بازرگان و پسران
🔸 آزمون درس چهارم فارسی
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #فارسی , #درس4فارسی ,
_____&_
پایه #پنجم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارنامه دوماهه اول بصورت ورد
اگر معلمی هستید که تکالیف مناسب، خلاقانه، عکلکردی، فعال و جالب و البته متناسب و به اندازه نه خیلی زیاد به دانش آموزان ارائه می کنید و فقط هدف تون تثبیت و لذت بردن از یادگیری است ولی باز دانش آموزانی هستند که از انجام آن ها خسته می شوند شاید یکی از دلایلش این باشه که هنوز ماهیچه های ظریف دست شون ضعیفه و نیاز به تقویت داره.
📙✏️📙✏️📙✏️📙✏️
💥💥💥💥💥
در خیلی از کلاس ها، دانش آموزانی داریم که به نظر می رسد قدرت کافی برای انجام تکالیف خود را ندارند و به اصطلاح دستشان زود خسته می شود. و در نتیجه خیلی زود نسبت به نوشتن تکالیف بی علاقه می شوند
⚛چگونه عضلات دست اورا تقویت کنیم؟؟!!
👌از او بخواهید دست خود را مشت کند و به آرامی به اطراف، بچرخاند.
👌با باد بزن یا تکه ی مقوا ، خود یا عروسک یا اسباببازی اش را در مدت زمان مشخصی باد بزند.
👌نقاشی (چه بادست، چه قلمو، چه اسفنج) و رنگ آمیزی (آبرنگ، گواش، مداد شمعی، گچ، مداد رنگی و...) مفید می باشد.
👌 مچاله کردن کاغذ ( روزنامه های باطله ) و پرتاب آن به یک هدف مشخص .
👌باز و بسته کردن دکمه لباس ، بالا کشیدن زیپ و بستن بند کفش.
👌آب را با ظرفی از درون یک تشت داخل ظرف دیگری بریزد.
👌مداد را در انگشتان یک دست گرفته و از پایین مداد به بالای مداد برسه و برعکس.
👌انگشتان دستش را به هم قلاب کند و تا جایی که می تواند، بهم فشار بدهد.
👌باز و بسته کردن گیره ی لباس با استفاده از دو انگشت شصت و اشاره بوسیله ی طراحی بازی هایی در این راستا. مثلا بخواهید روی یک لگو، گیره های هم رنگ آن لگو را بزند یا از این قبیل بازی ها.
👌با کمک نخ و سوزن روی کوسن یا پارچه بدوزد. مثلا نقش یک گل یا ماشین را با کمک ماژیک یا صابون روی یک پارچه ی سفید بکشد، سپس با نخ های رنگی روی خط را بدوزد.
👌استفاده از چنگگ ها در قالب یخ ، یخ های رنگی بسازید و در ظرف بریزید و از او بخواهید با کمک چنگگ، یخ را به جایخی منتقل کند.
👌بریدن کاغذ با دست
👌مسواک زدن
👌انداختن سکه یا دکمه داخل یه قلک.
👌پولک های رنگی را ، روی یک برگه ی رنگ آمیزی با طرح مورد علاقه اش بچسباند.
👌 با کمک دست برتر خود ، ادای مداد گرفتن در آورده و در هوا یا روی میز یا ... بنویسد.
👌فشار دادن یک توپ کوچک تا حد امکان میان انگشتان دستش، یا گرفتن آب انار یا آب پرتقال و ...
👌در یک سینی عدس و لوبیا را مخلوط کرده و از او بخواهید آنرا با استفاده از انگشت سبابه و شصت دست برتر جدا کند و هر کدام را داخل بطری کوچک آب معدنی بریزد.(دو بطری لازم داریم)
♦️در مرحله بعد می توانید عدس ؛ لوبیا و نخود را مخلوط کرده و همان کار جدا سازی را با سه بطری انجام بدهد .
👌قیچی کردن اشکال هندسی و یا اشکال مختلف
👌 بازی با جور چین و یا کامل کردن پازل ها
👌 فرو کردن میخ های پلاستیکی درون صفحه های سوراخ دار هم کار جذابی برای پسرها می تواند باشد.
👌نخ کردن مهره و یا ماکارونی و ساخت اشکال مختلف مثل گردنبند و ... هم مفید است.
👌از داخل نی هم می تواند، نخ عبور دهد.
👌شمارش اعداد با انگشت هم خوب هست.
👌بازی های لگو در سایزهای مختلف هم می تواند مفید باشد .