eitaa logo
بانوی شاخص 👩‍🏫👩🏻‍🎓💯📉
5.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مهتاب آسترکی هستم استاد توسعه فردی دارای مدرک بین المللی MPT/کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، بهت کمک میکنم یه بانوی شاخص باشی👩‍🏫 شاخص اینجا یعنی شاد،مستقل،توانمند و ثروت آفرین💴💵💰 ارتباط با ما با آیدی👇 @Moshavere_369
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه با اولیا روز اول و جلسه اول سال تحصیلی برای معلمان و اولیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.هرچندهم که معلم مشهور و توانایی باشید و یا هرچند هم که اولیا دانش آموزان در سطح پایینی از سواد قرار داشته باشند، اعتماد دوطرفه اولین شرط داشتن یکسال بدون دغدغه و ثمر بخش برای دانش آموزان خواهدبود.پس در تمام طول سخنرانی باید تلاش کنید،این اعتماد را از طرف اولیا کسب کنیدو متقابلا باید به اولیا اعتماد کنید. اگر شما معلمی باشید انتخاب شده یا انتصاب شده ، تفاوتی نمی کند، جلسه اول با اولیاء دانش آموزان، از بسیاری از تنش های احتمالی در طول سال تحصیلی جلوگیری می کند.پس در برقراری این ارتباط نکات زیر را درنظر داشته باشید: صادق اما قاطع باشید: درگام اول لازم است شما کاملا با اولیاء دانش آموزان صادق باشید.مغلطه کردن در افعال ، تعریف زیادی از عملکرد خود در سالهای گذشته ، بزرگتر جلوه دادن توانایی ها، همه عواملی هستند که اعتماد اولیارا از میان می برند.اجازه بدهید گذر زمان این اعتمادرا به روابط شما و اولیا تقدیم کند.اعتمادی که از راه درستی عملکرد به دست بیاید، به این آسانی ها شکسته نمی شود.درکنار صداقت باید قاطع باشید.انتظارات ورودی خود را از دانش آموزان به صراحت بیان کنید.اگر تا آغاز سال تحصیلی فرصتی باقیست راهکارهای تقویت مهارتها و آداب اجتماعی را به اولیاء آموزش بدهید.هم چنین انتظارات خود را درطول سال تحصیلی از تمام جنبه ها یادداشت و برای والدین بازگو کنید.این انتظارات می تواند از موارد بهداشتی ، انضباطی، درسی و هرمورد دیگر باشند. برنامه های خود را به وضوح بیان کنید: اگر آموزگاری هستید که از قبل برای کل سال خود برنامه ریزی کرده اید، مواردی را که به اولیا مربوط می شود را درجلسه عنوان کنید.این حق والدین است که با برنامه ها و اهداف و انتظارات ورودی و خروجی دانش آموزانشان آشنا باشند.برنامه ها را به گونه ای طراحی کنید که درتمام طول 8ماه سال تحصیلی بتوانید آن را ادامه بدهید.نیمه کاره گذاشتن یک برنامه ، مخرب تراز مطلق اجرا نکردن یک برنامه است.درصورتی که یک معلم تازه کار هستید در اینباره با معلمان با تجربه تر مشورت کنید. درباره انتخاب وسایل برای والدین توضیح دهید. درهرصورت اولیا وسایلی را برای آغاز سال تحصیلی برای فرزندشان در نظر می گیرند.انتخاب صحیح و آگاهانه وسایل ، علاوه بر صرفه ی اقتصادی موجب آرامش کودک در مدرسه و بهبود عملکرد درسی نیز می شوند.تجربیات خود را برای خرید وسایل و لوازم التحریر در اختیار اولیا قرار بدهید. درباره تغذیه و بهداشت فردی دانش آموزان صحبت کنید. با توجه به حساسیت بالای اولیا بر تغذیه و بهداشت و ایمنی دانش آموزان در مدرسه (حتی در مدارس روستایی)والدین را درباره نوع،و حجم تغذیه توجیه کنید.امکانات بهداشتی مدرسه را به آنها نشان بدهید و از آنها بخواهید در فرصت باقیمانده اصول استفاده از تغذیه و رعایت بهداشت و ایمنی را در مدرسه به کودکانشان بیاموزند. توضیحاتی درباره ارزشیابی توصیفی بدهید. درباره ارزشیابی توصیفی برای اولیا توضیح دهید.اغلب خانواده ها ، ارزشیابی توصیفی را به معنی ارزشیابی نشدن در مدرسه پذیرفته اندو بسیار نسبت به آن بدبین هستند.دیدگاههای شخصی را دور بریزید و نقاط قوت ارزشیابی توصیفی را برای اولیا توضیح بدهید.این نکته را یادآوری کنیدکه منابع ارزشیابی توصیفی تنها امتحان نیستند و کلیه عملکردها وفعالیت های دانش آموزان در طول سال تحصیلی جزءمنابع ارزشیابی هستند.از اهمیت آزمونها برای تشخیص نقاط ضعف دانش آموزان برای آن ها توضیح بدهید و از لزوم برگزاری آزمونها به روشهای مختلف.سعی کنید دیدگاه اولیاءرا نسبت به این موضوع ارتقا ببخشید. امشب میخواستم پستش رو داخل پیج اینستاگرامم بزارم ولی متاسفانه فیلتر شکن وصل نشد. توضیحات تکمیلی هم بصورت ویس براتون میزارم🌹🌹🌹
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمونه تدریس فارسی ،آموزش نگاره ها درس دو
بقیه پایه ها هم بدین شکل تدریس می شوند پیشنهادی: اول یک توضیحی درباره موضوع درس بدید با بچه ها صحبت کنید جلب توجه کنید و ایجاد انگیزه بکنید برای بچه ها که میخواهید چه درسی بدید بعدش با صدای بلند خودتون از روی درس بخونید بعد یک بار دیگه اروم و شمرده بخونید و کلمات مهمش رو به بچه بگید که زیرش خط بکشند بعد قبل ابنکه وارد تمرینات خود کتاب بشید چند تا سوال تو سطح های مختلف بپرسید ببینید بچه ها مفهوم درس رو متوجه شدند یا نه سپس به سراغ حل تمرینات به کمک خود دانش آموزان بروید
🔵موضوع :ابزارهای 📚مبحث شماره : 1 📙پوشه کار "پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی – توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد . مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد . 📚مبحث شماره : 2 📘پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل ✅حفظ و نگه داری موثر ✅دسترسی آسان ✅زیبایی ظاهری رعایت گردد. 📚مبحث شماره : 3 📗روی جلد: روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود. در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود. عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند اسم و فامیل خود را بخوانند. 📚مبحث شماره : 4 📙محتوای پوشه: محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد. 📚مبحث شماره : 5 📒محتوی پوشه: ✏️اولاً باید به تفکیک دروس باشد ✏️ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد تا آموزگار را در قضاوت یاری کند. 📚مبحث شماره : 6 محتوای پوشه به چهار گروه 1)آزمون ها 2) تکالیف 3)تولیدات 4)سایر موارد طبقه بندی میشود. 📚مبحث شماره : 7 • آزمون مداد-کاغذی • آزمون های عملکردی • هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. • فهرست وارسی • مقیاس های درجه بندی • گزارشی از رویداد نگاری • هر نوع مشاهده ثبت شده ای که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 📚مبحث شماره : 8 تکالیف: • تکالیف درسی خارج از کلاس • تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ... • تکالیف درسی کلاسی گروهی • چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی • هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                        . 📚مبحث شماره : 9 تولیدات: • آثار هنری دانش آموز. • خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها. • کارهای عملی دانش آموز. • گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت • گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی. • هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 📚مبحث شماره : 10 سایر موارد: تشویق کتبی دانش آموز. ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز. نامه های مربوط به دانش آموز. نمونه پیشرفت موضوعی دروس. یادداشت های معلم. 📚مبحث شماره: 11 📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند: ✏️فرم شرح حال ⬅️اختیاری ✏️فهرست محتوا ⬅️ اختیاری ✏️فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها اجباری ( به صورت فصلی) ✏️فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️پایه سوم تا ششم اجباری ( به صورت ماهانه یا فصلی) ✏️ فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اجباری ( به صورت ماهانه یا فصلی) ✏️فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری ✏️فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) پ.ن:حتما در جلسه با اولیا درباره ی پوشه کار توضیح بدید
جلسه ی اول با اولیا دانش آموزان دوره ابتدایی بر اساس مبانی روان شناسی کودک بیشتر در زمان حال بسر می برند و به بازی و سرگرمی و تلویزیون و بازیهای رایانه ای و تبلت را دیگر سر گرم کننده ها توجه بیشتری دارند. به همین جهت نیاز بیشتر به مراقبت و کنترل و نظارت دارند و با پشتیبانی فعالیت های تدریس شده ، تثبیت یاد گیری انجام می گیرد. نکات انضباطی و تربیتی : 1- برای من نظم و انضباط و اخلاق نیکو . احترام متقابل به دوستان و کمک و همیاری به دوستان و احترام به جمع کلاس اهمیت زیادی دارد و با نظم و در آرامش می توان به اهداف آموزشی و علمی دست یافت. 2- - نظم در خانه و مدرسه و مخصوصا کلاس درس را به فرزندان خود توصیه کنید. 3- در مورد رعایت مقررات مدرسه و کلاس با فرزندان خود صحبت نمایید.با اجازه معلم از میز بیرون بیایند. 4- از غیبت فرزند خود جلوگیر ی نمایید و در صورت نیاز ، غیبت فرزند خود را به مدرسه اطلاع دهید و گواهی پزشکی را ارائه نمایید. 5- حضور به موقع در مدرسه 7:30 و در کلاس نکات بهداشتی : 6- به بهداشت فردی فرزندان خود بیشتر توجه نمایید. مسواک زدن ، به موقع خوابیدن خواب ، حمام شستن جوراب روزانه ، کوتاه نگه دانشتن مو و بدون مدل – اتو کردن لباس ها – تمیز بودن کفش - رعایت نظافت کلاس و محیط مدرسه 7- هر روز وسایل شخصی از قبیل لیوان یا ظرف آب نباید آب یخ زده به کلاس بیاورند، تغذیه طبیعی مناسب ارائه نمایید. 8- آوردن  یک جعبه دستمال کاغذی برای استفاده خود و دانش آموزان در کلاس درس 9- توصیه به دانش آموزان در استفاده از سرویس بهداشتی و آب خوردن و خوراکی های موجود خود در ساعات زنگ تفریح نکات آموزشی : 10- نظارت ، کنترل و بررسی تکالیف و انجام پیک آدینه توسط دانش آموزان و کنترل توسط والدین 11- انجام فعالیت های ریاضی در کتاب 12- پرسش و پاسخ از دروس مختلف و والدین سنجی 13- آوردن کتاب ها روزانه طبق برنامه درسی ، شب کنترل شود. 14- آوردن وسایل مورد نیاز مثل خودکار در چهار رنگ آبی ، قرمز ، سیاه . مداد ، پاکن ، تراش مخزن دار ، خط کش ، تعداد دو رنگ ماژیک وایت برد برچسب اسم روی آن زده شود. 15- کنترل و بررسی دفتر ریاضی در آن فقط قسمت های که تمرین ریاضی کتاب است در آن با پاسخ صحیح نوشته می شود و تمریناتی که معلم تعیین می نمایید. و در دفتر فارسی کلمات مترادف همه درس ها – کلمات دارای ارزش املایی – شعر ها و معنای آن ها صورت داستان - مباحث دانش زبانی مثل کلمات متضاد و تحقیق ها و فعالیت هایی که معلم تعیین می نماید. 16- علامت گذاری و یا برچسب نام روی کتاب ها و دفاتر وسایل مانند ماژیک وایت بر د و لباس فرم مدرسه ، لباس ورزشی و غیره 17- تهیه پوشه کار 18- توصیه به نوشتن با خط تحریری 19- تاکید داشتن بر دفترچه رابط  برای ثبت تکالیف روزانه 20- هرماه برای آگاهی از وضعیت اخلاقی و درسی با معلمین ارتباط داشته باشید. 21- والدین سنجی و پرسش مداوم از دروس مختلف 22- وسایل فانتزی به کلاس نیاورند مانند تراش رومیزی بزرگ ، خودکار های چراغ قوه دار و .... 23- در صورت لزوم  دیدار با اولیا به صورت فردی از قبل به والدین اطلاع رسانی میشود مقوله های رتبه بندی ارزشیابی دانش آموزان: خیلی خوب : دانش آموزی که همیشه بدون غلط و همیشه پاسخگو است و به تمام اهداف مورد نظر معلم دست یافته و تکالیفش را کامل انجام می دهد و اشتباه های محدودی دارد. خوب : دانش آموزی که اکثر وقتها پاسخگو است و بیشتر انتظارات معلم را بر آورده می سازد و اشتباه های او محدود یکی دو مورد می باشد. قابل قبول : دانش آموزی که بطور متوسط به اهداف و انتظارات مورد نظر معلم دست یافته باشد نیاز به تلاش : دانش آموزی که برای انجام فعالیت ها نیاز به کمک و راهنمایی معلم دارد. و به تنهایی قادر به پاسخگویی و انجام فعالیت ها نمی باشد. نکات تکمیلی منبع:کانال همیاری دوم
Rαԋιɱ ʝαʅιʅ: سلام. بعضی ها میگن علوم و مطالعات سوالاتشو تو دفتر بنویسن،بعضی ها میگن تو کتاب. هر کتابی یه دفتر خوب نیست. به نظرم همون کتاب بنویسن بهتره. حالا نظر شما دوستان چیه؟
مرور مطالعات سوم.pdf
567.3K
جمع بندی سوم مناسب برای مرور چهارمی ها به همراه پاسخنامه
مرور مطالعات چهارم.pdf
469.2K
مناسب برای مرور کلاس پنجمی ها همراه پاسخنامه
مرور مطالعات پنجم.pdf
233.4K
مناسب کلاس ششمی ها همراه با پاسخنامه(سوالات تستی)