eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
140 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
9.1هزار ویدیو
373 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
✍آیت الله مجتهدی(رحمةالله علیه) هر وقت فرزندتان مریض شد، مقداری پول زیر بالش او بگذارید و صبح به مستحق بدهید، فرزندتان خوب می‌شود. 📙کتاب طریق وصل، ص۹۶ @Beyragh_net
‌ 📚 داستان واقعی چند وقت پیش سفری با اسنپ داشتم. (بعنوان مسافر). آونروز خیلی بدشانسی آورده بودم و ناراحت بودم، آخه باطری و زاپاس ماشینم رو دزد برده بود. راننده حدودا ۴۰ سال داشت و آرامش عجیبی داشت و باعث شد باهاش حرف بزنم و از بدشانسیم بگم. هیچی نگفت و فقط گوش میکرد. صحبتم تموم که شد گفت یه قضیه‌ای رو برات تعریف میکنم مربوط به زمانی هست که دلار ۱۹ تومنی ۱۲ شده بود. گفتم بفرمایید. برام خیلی جالب بود و برای شما از زبان راننده می‌نویسم. 🔹یه مسافری بود هم سن و سال خودم ، حدودا ۴۰ساله. خیلی عصبانی بود. وقتی داخل ماشین نشست بدون اینکه جواب سلام منو بده گفت: چرا انقدر همکاراتون ......(یه فحشی داد) هستند. از شدت عصبانیت چشماش گشاد و قرمز شده بود. گفتم چطور شده، مسافر گفت: ۸ بار درخواست دادم و راننده‌ها گفتن یک دقیقه دیگر میرسند و بعد لغو کردند. من بهش گفتم حتما حکمتی داشته و خودتو ناراحت نکن. 🔹این جمله بیشتر عصبانیش کرد و گفت حکمت کیلو چنده و این چیزا چیه کردن تو مختون و با گوشیش تماس گرفت. مدام پشت گوشی دعوا میکرد و حرص می‌خورد.( بازاری بود و کلی ضرر کرده بود). حین صحبت با تلفن ایست قلبی کرد و من زدم بغل و کنار خیابون خوابوندمش و احیاش کردم. سن خطرناکی هست و معمولا همه تو این سن فوت میکنن. چون تا به بیمارستان یا اورژانس برسن طول میکشه. 🔹من سر پرستار بخش مغز و اعصاب بیمارستان ..... هستم و مسافر نمی‌دونست. خطر برطرف شد و بردمش بیمارستان کرایه هم که هیچی!!! دو هفته بعد برای تشکر با من تماس گرفت و خواست حضوری بیاد پیشم. من اونموقع شیفت بودم و بیمارستان بودم. تازه اونموقع فهمید که من سرپرستار بخشم. اومد و تشکر کرد و کرایه رو همراه یه کتاب کادو شده به من داد. گفتم دیدی حکمتی داشته. خدا خواسته اون ۸ همکار لغو کنن که سوار ماشین من بشی و نمیری. تو فکر رفت و لبخند زد. من اونموقع به شدت ۴ میلیون تومن پول لازم داشتم و هیچ کسی نبود به من قرض بده. رفتم خونه و کادو مسافر رو باز کردم. تو صفحه اول کتاب یک سکه تمام چسبونده بود! حکمت خدا دو طرفه بود. هم اون مسافر زنده موند و من هم سکه رو فروختم و مشکلم حل شد. همیشه بدشانسی بد شانسی نیست. ما از آینده و حکمت خدا خبر نداریم. ⚡️اینارو راننده برای من تعریف کرد و من دیگه بابت دزدی باطری و زاپاسم ناراحتیمو فراموش کردم. من هم به حکمت خدا فکر کردم
37.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسمان روان شناسی و مشاوره اسلامی 🔴🔵🔴 🔶 سلسله مباحث 🔶 ✅ استاد : حجت الاسلام و المسلمین 1⃣1⃣ ویژگی های افراد مثبت اندیش (۱)
41.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسمان روان شناسی و مشاوره اسلامی 🔴🔵🔴 🔶 سلسله مباحث 🔶 ✅ استاد : حجت الاسلام و المسلمین 7⃣1⃣ ویژگی های افراد مثبت اندیش (۷) ((سخت رویی))
بانوی باحیا 40 ؛ درخواست حضرت سکینه.mp3
1.5M
🌹 بانوی باحیا قسمت ۴۰ ؛ درخواست حضرت سکینه 🌹 پخش از شما ________________
بانوی باحیا 41 ؛ دوری از نامحرم.mp3
1.92M
🌹 بانوی باحیا قسمت ۴۱ ؛ دوری از نامحرم 🌹پخش از شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️ . باز هم آمد شب جمعہ پریشانم حسین داغ دورے ازحرم افتاده‌برجانم حسین عکس‌این‌شش‌گوشہ‌بےحدبردلم‌آتش‌زده از کرم آبے بریز بر قلب سوزانم حسین .
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۱۰۰ سوره مائده قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ ۚ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ بگو: ناپاک و پاک مساوی نیستند؛ اگر چه فراوانی ناپاک ‌ها تو را به تعجب‌ در آورد. پس ای صاحبان خِرَد! خدا را تقوا پیشه کنید، باشد که شما رستگار شوید. 🌷 : بگو 🌷 : مساوی نیست 🌷 : ناپاک 🌷 : پاک 🌷‌ : اگر‌چه 🌷 : فراوانی 🌷 : تقوا پیشه کنید 🌷 : صاحبان خرد 🌷 : رستگار می شوید به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مى ‌فرمايد که: « قُلْ لا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَ الطَّيِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ؛ بگو ناپاک و پاک مساوی نیستند اگر چه فراوانی ناپاک ها تو را به تعجب در آورد» اگر در جامعه در بازار در هر جایی انسان های ناپاک بیشتر از انسان های پاک بودند یک دفعه این اکثریت برای ما ملاک نباشد. بنابراين، خبيث و طيّب، شامل هر نوع پاک و ناپاکی در انسان ها، اموال، در آمدها، غذاها و اشیای گوناگون است. سپس انديشمندان را مخاطب ساخته و مى‌ فرماید: «فَاتَّقُوا اللّهَ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ پس ای صاحبان خرد! خدا را تقوا پیشه کنید، باشد که شما رستگار شوید» را تقوا پیشه کنید یعنی با دوری از گناهان خدا را برای خودتان حفظ کنید رحمت و لطف خدا را از دست ندهید شاید همین پرهیز از گناهان سبب رستگاری شما شد. 🔹پيامهای آیه ۱۰۰ سوره مائده🔹 ✅ در ارزش‏ ها، حقّ وباطل است، تعداد افراد ملاک نیست. ✅ ‏تقوایى، نشان بى‏ خردى است. ✅ شناخت از و تقوا داشتن و تسلیم هیاهوى جمعیّت نشدن، تنها كار خردمندان است. ✅ علاوه بر عقل و خرد، به تقواى الهى نیاز دارد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🔴 به مناسبت ۱۵ اردیبهشت بزرگداشت شیخ صدوق 🔵 کتابی که به دستور امام زمان علیه السلام به شیخ صدوق (ره) نوشته شد. 🌕 شیخ صدوق رحمه الله علیه از بزرگترین محدثین جهان تشیع می باشد که یکی از ارزشمندترین کتاب ها در حوزه مهدویت را به نام کمال الدین و تمام النعمه را تالیف نموده است و پیرامون تالیف این کتاب می گوید : 🛑 خواب دیدم در مکه بودم و در حال طواف کعبه که در شوط هفتم مقابل حجر‌الاسود آمدم و استلام و تقبیل (دست مالیدن و بوسیدن) حجر نمودم. در همان حال چشمم به باب کعبه افتاد، شخص بزرگواری را مقابل باب ایستاده دیدم و ملهم شدم که او حضرت امام مهدی(ع) است، جلو رفتم و سلام کردم، به من فرمودند: «لم لاتُصنِّفُ کتاباً فی الغیبة حتّی یَکفیَ ما قد هَمّک»؛ «چرا کتابی در موضوع غیبت نمی‌نویسی تا پریشانی خاطرت را برطرف سازد؟» گفتم: مولای من در این باب مطالبی نوشته‌ام. فرمود: «لیس من سبیل ذلک» ( آن از این قبیل نیست) «اینک از تو می‌خواهم کتابی بنویسی و غیبت‌هایی را که انبیاء(ع) داشته‌اند، در آن بیاوری». از خواب بیدار شدم و تا سحر به گریه و ناله و زاری پرداختم و صبح قلم برداشتم و امتثالاً للامر نوشتن این کتاب را آغاز کردم. 🌷این کتاب مجموعاً دارای ۶۲۱ روایت از ۸۸ راوی در ۶۳ باب است.
🔴 دعا برای فرج در غروب روز جمعه در ساعت استجابت دعا 🔵 حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: 🌕 من از پیغمبر شنیدم که فرمودند در روز جمعه ساعتی است که هر کس آن را مراقبت کند و در آن لحظه دعا کند دعایش مستجاب میشود و آن زمانی است که نیمی از خورشید غروب کرده باشد. 📚 معانی الاخبار ص ۳۹۹
38.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسمان روان شناسی و مشاوره اسلامی 🔴🔵🔴 🔶 سلسله مباحث 🔶 ✅ استاد : حجت الاسلام و! المسلمین 2⃣1⃣ ویژگی های افراد مثبت اندیش (۲)
۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بر همه شیعیان جهان تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش با سه قلم مواد🤩🤩 یعنی آسونتر و خوشمزه تر از حلوا شکری نداریم حتما درستش کنید و مستقیم برید بهشت😁🤩 ✅️مواد لازم: ۱۷۰ گرم پودر قند یا پودر شکر (یک لیوان پر) ۱۲۰ گرم شیر خشک قنادی بدون نمک(یک و یک سوم لیوان) ۲۷۰ گرم ارده(یک لیوان پر) یک قاشق چایخوری وانیل و پودر هل ✅️طرز تهیه: همه ی مواد بالا رو با هم ترکیب کرده و سه چهار دقیقه هم میزنیم و تمام وقتی به بافت نرم و لطیف رسیدیم یه ظرف انتخاب کرده کفِش خلال پسته و کنجد ریخته و حلوا شکری رو داخل ظرف میریزیم ۵ ساعت در فریزر قرار میریم وقتی خودشو گرفت دورشون با چاقو برش میدیم و برمیگردونیم ✅️نکته: اگر حلوا شکری سفت تری میخواین میزان پودر قند و شیر خشک رو بیشتر کنید یا ارده کمتر بریزید نوش جان😍 👩🏻‍🍳🎂دهکده کیک خانگی🎂👩🏻‍🍳 🍰 @dehkade_cake_home 🍰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🍂من دلم تنگ شده برات .... منم نگاه کن از دور🍂💔 🌺 ╭═━⊰🍃🌺🍃⊱ ╰═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╯
📚 ماه گرفتی نیم سایه سوال: آیا نماز آیات برای ماه گرفتگی امشب ( ۱۵ اردیبهشت، نیم سایه) واجب است⁉️ ✅ پاسخ: 🔹 مقام معظم رهبری: در مواردی که به آن نیم سایه می‌گویند، ماه گرفتگی عرفی نیست و نماز آیات واجب نمی‌شود. 🔹 آیت الله مکارم: در صورتی که مشاهده تاریکی مذکور دشوار باشد نماز آیات واجب نیست. 🔹 آیت الله سیستانی: اگر این چنین است نماز آیات واجب نیست. و نماز آیات زمانی واجب می‌شود که نور بخشی یا کل قرص ماه مخفی شود. ✅ ماه گرفتگی امشب از نوع نیم سایه‌ای است و نماز آیات ندارد.
44.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسمان روان شناسی و مشاوره اسلامی 🔴🔵🔴 🔶 سلسله مباحث 🔶 ✅ استاد : حجت الاسلام و المسلمین 3⃣1⃣ ویژگی های افراد مثبت اندیش (۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 الگویی که پیامبر معرفی کرد 🔹 حمزه سید الشهدا، الگویی برای همیشه تاریخ 🗓 به مناسبت ۱۵ شوال، سالروز شهادت حضرت حمزه (ع)، عموی گرامی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
بانوی باحیا 42 ؛ حضرت موسی و دختر شعیب.mp3
1.29M
🌹 بانوی باحیا قسمت ۴۲ ؛ حضرت موسی و دختر شعیب 🌹پخش از شما
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر فرزندت می‌خواهد طلبه شود، کن🔸 👈به بچه‌هایتان سفارش کنید که طلبه بشوند؛ این عزت شماست. طلبه شدن، است.. خود من تا وقتی که دیپلم گرفتم، بنای آخوند شدن نداشتم. وقتی که کنکور دانشکده فنی دادم، به دلایل سیاسی من را محروم کردند. به ذهنم آمد که جایی بروم که دولت نتواند جلوی من را بگیرد و دیدم هیچ جا جز آخوندی نیست. من فقط برای این آخوند شدم و حالا می‌گویم: اگر اینجا نبودم، کجا بودم؟ فرض کنید من در دانشگاه بودم؛ همکلاسی‌های ما حالا چه کار می‌کنند؟ چه نقشی در جامعه دارند که ما نداریم؟ چه خدمتی می‌توانند بکنند که ما نمی‌توانیم بکنیم؟ طلبه، بهترین خدمت‌ها را می‌تواند بکند. اگر بچه‌تان طلبه شده، به او روحیه بدهید و اگر به این کار علاقه دارد، او را تشوق و ترغیب کنید. اگر فرزندت دلش می‌خواهد طلبه شود، کن؛ او می‌خواهد شود.. 🔷دوستی دارم می‌گفت پدرم گفت طلبه بشی ، تأمین معیشت زندگیت با من.. اینجور باید بچه رو تشویق کرد سمت خدا ——————— ♨️ آغاز شده و رو به است.
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیات ۱۰۱ و ۱۰۲ سوره مائده 💥يا أَيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَآءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَ إِنْ تَسْأَلُوا عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْهَا ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ (۱۰۱) 💥قَدْ سَأَلَهَا قَوْمٌ مِنْ قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُوا بِهَا كَافِرِينَ (۱۰۲) : ای کسانی که ایمان آوردید از چیزهایی نپرسید كه اگر برای شما آشكار شود غمگینتان كند و اگر هنگامی كه قرآن نازل می ‌شود از آنها بپرسید، برای شما روشن می‌ شود. خدا از آن امور (سؤالات نابجا) گذشت كرد؛ و خدا بسیار آمرزنده و بردبار است (۱۰۱) گروهی قبل از شما از آن امور پرسیدند، سپس به آن كافر شدند (۱۰۲) : نپرسید : چیزها : آشکار شود :ْ شما را ناراحت کند : از آن‌گذشت، آن را پوشاند : بسیار آمرزنده : بردبار : شدند این آیات در مدینه نازل شده است. یکی از آموزه های لطیف که برای‌ زندگی امروزه ما هم مفید است این است که سؤال هایی که پاسخش سبب ناراحتی ما می شود را نپرسیم. شک‌ نيست كه سؤال كردن، كليد فهم حقايق است و در آيات و روايات اسلامى نيز به مسلمانان دستور اكيد داده شده است كه هر چه را نمى ‌دانند بپرسند، ولى از آنجا كه هر قانونى معمولاً استثنايى دارد، اين اصل اساسى تعليم و تربيت نيز استثنايى دارد و آن اين كه گاهى بعضی از مسایل پنهان بودنش براى حفظ نظام اجتماع و تأمين مصالح افراد بهتر است در اين گونه موارد جستجوها و پرسش هاى پى در پى، نه تنها فضيلتى نيست بلكه ناپسند نيز مى ‌باشد. در اين آيه به اين موضوع اشاره كرده مى‌ فرمايد: « يا أَيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ؛ ای کسانی که ایمان آوردید از چیزهایی نپرسید که اگر برای شما آشکار شود غمگینتان کند» «وَ إِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ؛ و اگر هنگامی که قرآن نازل می شود از آنها بپرسید، برای شما آشکار می شود» به مسلمانان عهد پیامبر می گوید وقتی آیه نازل شد دیگر هر چیزی که به ذهن شما رسید نپرسید زیرا به این پرسش ها پاسخ داده میشه و این پاسخ ها شما را به زحمت می اندازد. سپس می فرماید: «عَفَا اللّهُ عَنْها وَ اللّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ؛ خدا از آن امور (سؤالات نابجا) گذشت کرد و خدا بسیار آمرزنده و بردبار است» در حديثى از «عليه السّلام» مى ‌خوانيم: «خداوند واجباتى براى شما قرار داده آنها را ضايع نكنيد، و حدود و مرزهايى تعيين كرده از آنها تجاوز ننماييد و از امورى نهى كرده، در برابر آنها پرده‌ درى نكنيد، و از امورى ساكت شده و صلاح در كتمان آن ديده و هيچ گاه اين كتمان از روى نسيان نبوده، در برابر اين گونه امور، اصرارى در افشای آن نداشته باشيد» سپس براى تأكيد مطلب مى‌ گويد:‌ بعضى از اقوام پيشين، اين گونه سؤالات را داشتند و به دنبال پاسخ آنها به مخالفت و عصيان برخاستند که‌ می فرماید: «قَدْ سَأَلَها قَوْمٌ مِنْ قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُوا بِها كافِرِينَ؛ گروهی قبل از شما از آن امور پرسیدند، سپس به آن کافر شدند» 🔹پیامهای آیه ۱۰۱و۱۰۲ سوره مائده ✅ دانستن هر چیزی، نه لازم است، نه مفید، بلکه باید سراغ دانش های مفید رفت. ✅ مکلف نساختن مردم به بخشی از احکام ، پرتوی از عفو و گذشت الهی است. ✅ به بندگانش مهلت توبه می دهد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
4_5947230004906561382.mp3
15.72M
بیانات گهرباروارزشمندرهبرانقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان در سالروز گرامی داشت مقام معلم 🔷هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح روز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
Shahabdolazimi.mp3
10.01M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ 🍃«شاه عبدالعظیمی»🍃 🎙باصدای: سیدمحمدرضا نوشه‌ور، علی فانی ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ♨️ بدبخت تر از بچه هایی که در ناز ونعمت پرورش پیدا می کنند در دنیا کسی نیست! 👈قابل توجه پدر و مادرانی که می گویند: «من خودم در سختی بزرگ شدم و نمی‌خواهم فرزندم سختی ببیند.» 🔹اگر به فرزندتان علاقه دارید حتما گوش کنید👌 📆 بمناسبت ایام شهادت استاد مطهری و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا