آیت الله مجتهدی:
سجده گناهان را می ریزد.
📚 روایت است که انسان به سجده برود و مدتی در سجده باشد ، "شکراً الله و الهی العفو" بگوید ،،،،
مخصوصا در نماز شب ده دقیقه یک ربعی در سجده باشدحسّ می کند وقتی که به سجده می رود سبک می شود.
آن حالت سبکی بر اثر ریخته شدن گناهان است.
همانطور که باد در فصل پاییز برگ درختان را می ریزد سجده هم گناهان را می ریزد.
🔸 هم اکنون میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر به #تالار اعلام حضور برنامه صبحگاهی وصل شوید🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/1950941202Cc9bd9e5832
آرزوی قلبی!
در زیارت آل یس میخوانیم:
بارخدایا! آن چه را که خاندان پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم آرزویش را داشتهاند، بر ما بنمایان!
و نیز در دعای عهد میخوانیم:
خداوندا! چشم پیامبرت را به دیدار حضرت مهدی ارواحنافداه و یارانشان روشن فرما!
با همین دو عبارت مییابیم که آرزوی یادشده در زیارت آل یس بر پایهی نهضت حضرت ولیّ عصر صلواتاللهعلیه میباشد و آن رویدادی که لبخند شادمانی بر چهره ی مبارک پیامبر خدا صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم مینشانَد، همان ظهور ایشان است.
پس ما هم اگر میخواهیم همراه پیامبر اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم باشیم، این آرزوی بزرگ را در دل بپرورانیم، دست به دعا برداریم و از خداوند متعال، فرج ایشان را بخواهیم و در این راه ثابتقدم و کوشاتر از قبل باشیم.
هم اکنون میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر به #اتاق نهج البلاغه وصل شوید🔻
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/nahjol_balag
📝 #یادمون_باشه
قضاوت ؛ یعنی برداشت ما از چیزی که میبینیم، یا میشنویم !
✖️ خیلی وقتها، چیزی که شما میبینید،
یا میشنوید،
تمامِ آنچیزی نیست که، به شما اجازه میدهد؛ از آن نتیجهای بگیرید!
پس صرفاً با جملاتی مثل " خودم دیدم "
یا "خودم شنیدم "
قضاوتتان را توجیه نکنید!
اساساً برای کسی که قلبش به دیگران مشغول است؛ آرامش دائمی، و حفظ نشاط روحیِ همیشگی، امری محال است!
دل حریم خداست؛ آنرا تبدیل به چهارراهی برای عبور این و آن، نکنیم!
به استقبال ماه ذیالقعده
🔻ماه ذیالقعده از یک سو آغاز ماههای حرام و از سوی دیگر، شروع اربعین حضرت موسی(ع) در کوه طور برای درک لقاء الهی است. این دو جهت باعث شده که این ماه حائز شرافتهای منحصر بفردی شود و بین ایام سال به «اربعین موسوی» معروف گردد.
▫️خداوند درباره اربعین موسوی یک بار به اجمال میفرماید: «وَ إِذْ واعَدْنا مُوسَى أَرْبَعينَ لَيْلَة» (بقره، ۵۱). اما تفصیل این بیان شریف را در سوره اعراف میفرماید که: وعده الهی به حضرت موسی(ع) در ابتدا سی شب بود، بنا بر مواعده الهی بر میقات شد و حضرتش بعد از طی ابتلائات فراوان و نجات از فرعونیان، برای رسیدن به مقام لقاء و انس خاص با خداوند، سی شب در کوه طور به مناجات و نماز و عبادت و روزه پرداخت، سپس به امر الهی ده شب دیگر بر آن افزوده شد؛ سی شب اول در ماه ذیالقعده انجام گرفت و به دنبال آن ده شب دیگر در دهه اول ذیالحجه ادامه یافت: «وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَة» (اعراف، ۱۲۴). به این ترتیب اربعین موسوی در یکی از بهترین اوقات سال و در ماههای حرام شکل گرفت.
▫️همچنین از روایات چنین برمیآید که ذیالقعده همان ماهی است که در آن خداوند حضرت یونس(ع) را بعد از چهل روز زاری و ناله و گفتن ذکر یونسیه «لا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ» (انبیا، ۸۷) از شکم ماهى بیرون آورد. و این بر فضیلت این ماه میافزاید.
🔺این وقایع برای دیگران کشف از سنتی الهی نمود که برای درک لقای پروردگار، می باید حرمت سی شب ماه ذیالقعده و ده شب اول ذیالحجه را نگه داشت. و به این ترتیب این ایام شریف در طول تاریخ، شروع اربعینیات برای اولیاء و سالکان مقام لقاء الهی مقرر گردید.