#شبهه
اگر شما در اسرائیل به دنیا می آمدید قطعا یهودی می شدید و اگر ....
پس آنچه مهم است انسانیت است و به جغرافیا وزمان محدود نیست ....
هدایت شده از مهاجر
جواب شبهه #دین و #جغرافیا
1️⃣ خداوند خود در قرآن پاسخ این شبهه را با یاد آوری عالم ذر و عهد انسان با خدا داده است !
" ...نفسشان را به خودشان نشان دادیم و آنها به ربوبیت خدا و عبودیت خود🙏 اعتراف كردند. این كار را انجام دادیم تا در قیامت كه روز حساب است، كسى بهانه نیاورد و نگوید من در محیط غیر مذهبى تربیت شدم و سنتهاى قومى در من اثر گذاشت." (رک: آیات 172 و 173 سوره اعراف)
انسان در عالم ذر به #ربوبیت خداوند اعتراف کرده است تا بهانه هایی نظیر #محیط نامساعد برای کسی در قیامت باقی نماند.
2️⃣ اینکه ما در کجا متولد شویم، حیطه ای است که در آن اختیاری نداریم و می تواند بر روی ما اثر داشته باشد، اما میان #اثر و #اجبار تفاوت است . 👌
کشش های مختلف ما را #مجبور نمی کنند، بلکه ما با دیدن کشش های مختلف به اختیار خود یکی را #انتخاب می کنیم. از همین رو همسر #لوط پیامبر، با #گناهکاران است و همسر #فرعون با #مومنان محشور می شود. پس موثرهای مختلف، نهایتا توسط خود ما، نهایی می شوند.
3️⃣ همانطور که در کشورهای اسلامی افرادی نظیر داعشی ها و بی دین ها وجود دارند و در رژیم صهیونیستی، معترضین به صهیونیسم و در اروپا، هزاران #تازه_مسلمان 🍃را شاهد هستیم . پس موقعیت سرزمینی و جغرافیایی تعیین کننده باورهای فرد نیست.
🔶 ممکن است در ایران بدنیا بیایید و بی دین باشید، ممکن است عربستانی باشید ولی وهابی نباشید، ممکن است اروپایی باشید و مسلمان شوید. 👉 #جغرافیا، مثل #خانواده شما، مثل #معلمان شما، مثل رسانه ها و آموزش و پرورش، مثل #دوستان شما، بر شما #تاثیرگذارند، اما شما #مجبور و بی اراده آفریده نشده اید. همه ما ذاتا و فطرتا #خداپرست به دنیا می آییم. 👶 تا اینکه با #نژاد بین خود و دیگران دیوار میکشیم... با #ثروت خود را طبقه بالاتری می بینیم... با #سیاست، ظلم بر ضعیفان را قانونی میکنیم، با بی دینی و گناه، زنا و دروغ و کلاهبرداری و دزدی و ظلم به دیگر انسانها و.. روا می داریم و با دوری از دین الهی که آمده تا ما در کنار هم، با #آرامش و #اخلاق و عبادت خالقمان، زندگی کنیم، 👨👩👧👦 دنیای خود و دیگران را هم خراب میکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سوال
آیااین مطالب درست است؟
مهدی خزعلی در مورد خواهرش و....
هدایت شده از مهاجر
❌آیت الله #خزعلی پسرش را گمراه می داند وبرای هدایت او به مسیر صحیح دعا کرد ...ولی او راه ضلالت را انتخاب نمود....به نظر شما آیا او مصداق یک شخص فاسق نیست قرآن درباه خبری که فاسق می دهد چه می گوید؟
❇️ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.
❇️ ضمنا اگر قرار باشد جواب هر حرف بی پایه ای توسط انسان داده شود دو نتیجه دارد:
۱-تمام فکر و زمان فرد صرف پاسخگویی به حرفهای بی پایه می شود.
۲- دشمن داخلی و خارجی هم بر این کار می دمید و حجم شایعات را افزایش می دهد. زیرا حرف بی پایه و بدون مستند بی نهایت قدرت تکثیر دارد. امروز سهامدار فلان شرکت است، فردا دخترش ماشین فراری دارد، روز دیگر داماد بیل گیتس است و ...
بر همگان است که هیچ حرف بدون دلیلی را نپذیرند و اگر دلیل خوب و محکمه پسندی دیدند برای پیگیری آن نهایت قدرت را به خرج دهند.
نه اینکه هر چیزی را باور کنند اما در مقام عمل هیچ نکنند و تنها به تکثیر حرفهای بی پایه اقدام کنند.
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله خزعلی پسرش را گمراه می داند وبرای هدایت او به مسیر صحیح دعا کرد ...ولی او راه ضلالت را انتخاب نمود....به نظر شما آیا او مصداق یک شخص فاسق نیست قرآن درباه خبری که فاسق می دهد چه می گوید؟ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.
#سوال
بنظر من البته
هرکسی عقایدی داره باید احترام بزاریم
من ک موافق آزادی م
بعضیا حجاب
پس مثل زمون شاه
هرکی هر طور دوست داره زندگی کنه
اگه راه امام حسین و دارن پیش میرن درباره حجاب
همه کاراشون باید مثل امام باشه
یا دقیقا اول خودشون بعد ملت
خیلی ازمسولین زن و بچشون تو اروپا دارن عشق و حال میکنن
آزادانه دارن میگردن
ولی خدا وکیلی هزینه ها کمر شکنه
ما الان خودمون ن کرایه خونه میدیم ن پول اسنپ و
باز ب سختی میرسونیم با اینکه نسبت ب کارگر شرکت درآمدش خوبه
سخته هرکی ومیبینی گریه میکنه
چطور مسولین اینا رو نمیبینه
ی تار موی مهسارو دید؟بعد اون تار موی مهسا ب کی آسیب میرسونه
یعنی حجاب و رعایت میکنن گناهی صورت نمیگیره
باز زمان قدیم زن و مرد خراب تو قهوه خونه ها بود
الان همه توخونه شون خراب شدن
هدایت شده از مهاجر
❇️ #حقیقت مختلف نیست فقط یک راه درست است
ما چند راه درست نداریم بلکه یک #راه، راه نجات بشر است
ما قبل از اینکه بیایم سراغ اتفاقات اجتماعی باید اول تکلیف رابطه مون را با خدا معلوم کنیم
کجای قضیه هستیم؟
ایا خدا را قبول داریم؟ کدام خدا را؟ خدای مسیحیت را یا خدای یهود را یا خدای دل خودمون را یا خدای واقعی را؟
تا این مساله مشخص نشه بقیه مسائل اصلا مشخص نخواهد شد
این هم مطالعه و تحقیق می خواهد با یک جمله که ما بگیم نمیشه
❇️حال بعد از تحقیق اگر با عقل ومنطق خدای واقعی را قبول کردیم و فهمیدیم تنها مسیر درست مسیری هست که خدا از طریق حضرت محمد ص جلوی پای بشر گذاشته است آن وقت بقیه مسائل هم حل میشه
آن وقت می دانیم خدا در دستوراتی که برای نجات بشر به پیامبرش ابلاغ کرده چی از ما خواسته است وچه راهی را جلو پای ما گذاشته
❇️تمام اتفاقات این دنیا در حال گذر است
هر روز یک مساله جدید و یک شلوغی وخبر تازه...درجاهای مختلف دنیا
اونجا که شما هستی و اینجا که ماها هستیم خیلی اتفاقات مختلف افتاده ومی افتد
اینها همش دراه میاد ومیره
ولی هیچ کدامش راه درست را نمی تونه به من نشون بده
راه صحیح را من خودم باید پیدا کنم
❇️اگر این راه را پیدا کردم اونوقت می فهمم که خدا از خلقت من در این دنیا هدفی داشته وبیهوده خلق نشدم که هر طور میخوام طی کنم
اونوقت خواهم فهمید که تنها راه نجاتم بندگی خداست والا باختم
خیلی از آدمها هستن که نمیخوان این را بفمند
دنبال عیش ونوش و خوشگذرانی خودشون هستن
خوب ها شون دنبال خوشبختی دنیاشون هستن
شوهر خوب بچه خوب زندگی مرفه و....
❇️اما یه سوال آخرش چی؟
آخرش وقتی بعد بعد از 120 سال فرصت تمام شد و نوبت رفتن به محل اصلی که ازش اومدیم شد
اونوقت کدام یک از این خوشبختی های دنیا میان و دست ما را میگرن وما را نجات میدن؟
❇️اونجا ترازوی خودش را داره
ترازوی اونجا با معیارهای دنیا فرق میکنه
اینکه ما توی دنیا چی فکر میکردیم وچه چیزهایی را خوب یا بد می دانستیم اونجا ما را نجات نمیده
اینکه توی مسیر حق بودیم وتونستیم حقیقت را بفهمیم یا نه اینه که می تون نجاتمون بده
اگر راه درست را پیدا کرده باشیم و در مسیر بندگی خدا بوده باشیم اهل نجاتیم والا نه
❇️این خیلی مهمه برای همین قبل از هر چیزی دلم نیومد این را نگم
دوست عزیز بیا یک بار در خلوت خودت تکلیف رابطه ات را با خدا معلوم کن
اگه واقعا معتقدی که دین اسلام مسیر صحیح است دیگه نمی تونیم هر جور که دیگران میگن و میخوان برای ما برنامه معلوم کنن عمل کنیم
باید ببنیم خدا چه برنامه برامون داره
🔹 قانونی بودن #حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند.
🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایههای فکری شناخته میشود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است
🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم میکشند، زنان محجبه را اخراج میکنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل میآید. چرا آنقدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟
🔹 بخشی از وضعیت بیحجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمیگردد و بخشی به نقشههای دشمن، اما بخشی از آن به غریزههای ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمیگردد که حتی اگر بهترین کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشههای دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد.
🔹 لزوما نمیتوان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بیحجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهیهایی داشتهایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیدهایم که غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دستکم گرفتهایم و برای آن برنامهریزی خوبی نداشتهایم.
🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه میشویم که آمار تجاوز و بارداریهای نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنسبازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بیبندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟
🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم میتوان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کردهاند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف امیر +میکائیل وطاهاویاسین
هدایت شده از مهاجر
❌در موضوع کلیپ که مربوط به ماجرای پارک پلیس بوده، فرمانده انتظامی پایتخت ورود کرد.
https://b2n.ir/j41769
🔹 اگر پلیس خانمی را به دلیل ارتکاب جرم یا انجام تخلف در رانندگی توقیف کند و آن خانم تمکین نکرد وبا پلیس درگیر شد ،واتفاقا در این درگیری حادثه ای برای شخص قانون شکن پیش آید چه باید کرد؟
▪️باید پلیس را به علت انجام وظیفه و به دستور پادوی درجه ۳ سازمان سیا ( علی نژاد) به رگبار بست؟
▪️باید به پلیس حمله کرد و انوع اتهامات را به کشور ونظام زد ؟ آن هم با این بهانه که : جان انسانها مقدم بر سایر مسائل است !؟
▪️یا باید خواستار توقف اجرای قانون شد؟
❇️ در همه جای دنیا ( و کشور ما ) اتفاق می افتد که افرادی هنگام بازداشت یا توقیف توسط پلیس دچار آسیب و یا سانحه می شوند و البته اگر در دادگاه ثابت شود که ماموران پلیس مرتکب تخلف شده اند طبق قانون مجازات خواهند شد اما این که قبل از اثبات قصور یا تقصیر ماموران ، اصل قانون «مقابله با بی حجابی» و «شخصیت و اقتدار پلیس» ، مورد هجوم قرار بگیرد نکته ای است که دستور آن توسط رسانه های لندنی صادر شده و توسط عمله های رسانه ای داخلی ( و حتی برخی خودیهای نا آگاه ) اجرایی شده است!
🔹 اگر دستگاههایی مانند صدا وسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات ، وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش به وظایف خود درباره آموزش حجاب و لزوم رعایت آن عمل کرده بودند نیازی به انجام این مهم توسط پلیس نبود!
چرا هیچ گاه این دستگاهها به دلیل فرار از مسئولیت و عدم انجام وظیفه ( آموزش ضرورت رعایت حجاب در جامعه) مورد هجوم قرار نمی گیرند و فقط پلیس به جرم «انجام وظیفه» از سوی دشمن و دوستان جاهل مورد حمله واقع می شود؟
❇️ البته نیروی انتظامی هم می تواند به روشهایی ساده تر و با دردسر کمتر ( بدون نیاز به بازداشت افراد بی حجاب )به وظیفه قانونی خود در برخورد با جرم بی حجابی عمل کند که برخی از این روشها به اطلاع فرماندهان مربوطه رسیده اما هنوز مورد توجه قرار نگرفته است!
❌لطفا کلیپ زیر را هم ببینید: ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گشت ارشاد خارجی
😳🙈😳
هدایت شده از مهاجر
🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه میشویم که آمار تجاوز و بارداریهای نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنسبازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بیبندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟
🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم میتوان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کردهاند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد.
❇️مخالفین گشت ارشاد میگویند این طرح باید برای همیشه جمع شود.
بسیار خوب فرض کنیم پلیس اجازه ندارد به کسی که کشف حجاب کرده حتی یک تذکر ساده بدهد.
از موی سر می گذریم.
بعد از آزادی در کشف حجاب در مورد زنان و دخترانی که با لباس نیمه برهنه ظاهر شدند چه بگوییم؟
طبیعی است که پاسخ مشخص است باز هم عدم ورود پلیس
درست مثل پلیس در امارات و ترکیه و مالزی که به زنان نیمه برهنه هیچ تذکری نمی دهند.
از برهنگی میرسم به فروش آزادانه مشروبات الکلی در فروشگاه ها و اینکه بسیاری
خواستار بازگشایی کاباره و کازینو بوده تا پاسی از شب مشغول میگساری و عیش و نوش باشند.
طبیعی است اینجا هم حاکمیت حق ورود به این مسئله ندارد.
در بسیاری از پارک ها هم در وسط چمن های پارک خواهیم دید دختر و پسر مشغول معاشقه هستند و کسی حق ندارد به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست.
در سواحل هم وقتی با خانواده برای دیدن دریا می روید فرزندان شما یک خروار زن و مرد برهنه را مشاهده میکنند.
طبق این فرمان باید فیلم های سینمایی ما مثل هالیوود و بالیوود صحنه های روابط جنسی داشته و تماشاگران تئاتر
هم بصورت زنده شاهد این رفتارها باشند.
شب ها هم در سالن های شهر کنسرت و خوانندگی زنان به همراه رقص مختلط
برگزار می شود.
به ما بگویید انتهای این قصه کجاست؟!
اگر قرار است حکومت دینی قوانین خدا را در جامعه اجرا کند خب باید با مظاهر فساد البته با مهربانی و ادب و تکریم و آرامش از هنجار شکنی هنجار شکنان
در محیط اجتماع جلوگیری کند.
اگر هم قرار است لیبرال و سکولار باشیم
دیگر حکومتی به نام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی معنا ندارد.
مسئله صرفا دخالت یا عدم دخالت در برداشتن روسری نیست.
مسئله تعارض سکولاریزم و حکومت دینی در جامعه اسلامی است.
در واقع مسئله زیربنایی است نه روبنایی.
هدایت شده از مهاجر
❇️ما دقیقا با شما موافقیم که اگر مسئولی کار اشتباهی کرد باید انتقاد کرد و انقلابی ها هزینه این اعتقاد را هم در دوره های مختلف دولتها داده اند وبه جهت انتقاد از مسئولین حذف شده ویا زندان افتادند.
❇️اینکه می گویید حرف رسانه ها بگذارید کنار یعنی چه کار ککنیم؟ از کجا خبر بگیریم؟ از بی بی سی و وشبکه های معاند و... ؟ خود شما از کجا خبر می گیرید؟ مثلا این جمله ای که آخر متن آوردید مگر همان جمله شبکه منافقین نیست: دخترای شهید بی پدر شدن....
💠این جمله را چند روزی است اونها در رسانه ها شون پخش کردن شما از کجا گرفتید؟
❌این جمله یک مغالطه است ؛چه کسی پدر ومادرهای این وطن را بی دختر کرده؟ در ماجرای اخیر چه رفتاری با این خان شده که علت مرگش شده باشه؟ زدنش؟ شکنجه اش کردن؟و....
💠وقتی پزشکی قانونی علت مرگ را مشخص کرده و گفته ایشون قبلا هم تومور مغزی داشته و عمل کرده ؟ چه کسی مقصره؟
💠 اگر پلیس متخلفی را به دلیل ارتکاب جرم یا انجام تخلف در رانندگی توقیف کند و آن شخص تمکین نکرد وبا پلیس درگیر شد ،واتفاقا در این درگیری حادثه ای برای شخص قانون شکن پیش آید چه باید کرد؟
💠باید پلیس را به علت انجام وظیفه و به دستور پادوی درجه ۳ سازمان سیا ( علی نژاد) به رگبار بست؟
⁉️راستی چرا برای دخترایی که بی پدر شدن اینقدر جو رسانه ای درست نشد؟ چرا واقعا؟
❇️واما چند نکته درباره حجاب اجباری وگشت ارشاد
❌برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است.
❌برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است #حجاب در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است.
⁉️پس گشت ارشاد چیست؟
گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است.
❌اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است.
🔹هرچیزی اجباری شد ارزش آن از بین میرود (همانطور که خود مخالفان حجاب، هم چنین میگویند.) بنابراین حیا و وجدان و انسانیت و... وقتی اجباری شد هیچ ارزشی ندارد. همین اختیار است که ارزش عمل آدمی را از فرشتگان افزون میکند. قرآن نیز در آیات مکرر به این حقیقت اشاره کرده که نمونه آن آیه معروف (لا اکراه فی الدین) است.
🔹اما در خصوص اجباری بودن حجاب بارها گفته ایم که قضیه، اعتقاد به حجاب یا دین خاصی نیست، بلکه پوشش، مانند هر رفتار اجتماعی، مشمول قانون و قانون گذاری میشود.
به تعبیر دیگر همانطور که در همه جای دنیا، تردد با خودروی شخصی مشمول یک سری قوانین، مانند لزوم بیمه، معاینه فنی، توقف پشت چراغ قرمز و... است و کسی نمیتواند با شخصی خواندن خودرو از رعایت قوانین خودداری کنند، پوشش نیز چنین است.
🔹در آزاد ترین کشورهای دنیا اگر یک استاد دانشگاه یا حتی یک کارمند ساده بخواهد با پیژامه در محل کار خود حاضر شود، بهانه شخصی بودن پوشش به هیچ عنوان از او پذیرفته نمیشود. حجاب اسلامی نیز با این مسأله تفاوتی نمیکند، تنها ارزشهای زیربنایی پذیرفته شده در جامعه که قوانین از آنها تولید میشود، متفاوت است.
🔹 خلاصه اینکه اعتقادات درونی افراد چیزی است و رفتارهای اجتماعی مقوله ای دیگر. در هر جامعه بر اساس ارزشهای آن جامعه، هر گونه رفتار اجتماعی که نسبت به ارزشهای غالب آن جامعه ناهنجاری محسوب شود، توسط قانون محدود میشود.
🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند.
🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایههای فکری شناخته میشود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است
🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم میکشند، زنان محجبه را اخراج میکنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل میآید. چرا آنقدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟
🔹 بخشی از وضعیت بیحجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمیگردد و بخشی به نقشههای دشمن، اما بخشی از آن به غریزههای ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمیگردد که حتی اگر بهترین کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشههای دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد.
🔹 لزوما نمیتوان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بیحجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهیهایی داشتهایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیدهایم که غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دستکم گرفتهایم و برای آن برنامهریزی خوبی نداشتهایم.
#شبهه
"آیه ۳۱ سوره نور با نام آیه حجاب شناخته میشود.[۱] میگویند با نزول این آیه، حجاب بر زنان واجب شد.[۲]
وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْيضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَیٰ جُيوبِهِنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَايضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيعْلَمَ مَا يخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ﴿۳۱﴾
و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [بهگونهای به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته میدارند معلوم گردد."
فرق مومن با مسلم چیه؟
مومن یعنی ایمان کامل آورده
مسلم یعنی مسلمان شده
آیا تمام مسلمین، مومن هستند؟خیر
پس دستوری که به زن مومن (کسی در سطح حضرت فاطمه و زن پیامبر و حضرت زینب) داده میشه با زن معمولی که صرفا شهادتین گفته و مسلمان شده، فرق داره، وگرنه خدا و پیغمبر بلد نبودند فرق مومن و مسلم رو؟
وقتی پیامبر میگه مومن و نمیگه مسلم، این بر من و شما حجّت هست.
حالا لطفا شما به من بگو، وقتی پیامبر نمیاد از کلمه ی مسلمات استفاده کنه و حتی نمیاد بگه "کل نساء"، بلکه میگه "مومنات"، انقدر بینش و درک داشته که منظورش رو به همه روشن برسونه
مسلم با مومن آشکارا فرق داره عزیز
اگه نخواهیم بپذیریم، چشممون رو بر حقیقت بستیم، اما حقیقت سر جاشه
نتیجه: این برداشت غلط و کج فهمی آخونداست که براساس این آیه فکر میکنن حجاب بر همه مسلمانان واجبه
هدایت شده از مهاجر
این سوال که در این آیه مخاطب خدا زنان مومنان هستند یا زنان مسلمانان؟ نشأت گرفته از خلط بین مفهوم و مصداق است.
به عبارت دیگر گرچه مسلمان و مومن از حیث مفهومی با یکدیگر تفاوت دارند زیرا یکی از ماده تسلیم است و دیگری از ماده ایمان و این دو از حیث معنا و مفهوم متفاوت هستند اما مصداق این دو یعنی آن افرادی که عنوان مسلمان و مومن بر آنها منطبق میگردد در اصطلاح قرآنی یکی هستند و لذا احکام و آثاری که برای یکی از آن دو بیان شده برای دیگری هم وجود دارد.
به عنوان نمونه خداوند متعال در یکی از آیات میفرماید:
«إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرینَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعینَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقینَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمینَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظینَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاکِرینَ اللَّهَ کَثیراً وَ الذَّاکِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظیماً؛
به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن و مردانى که بسیار به یاد خدا هستند و زنانى که بسیار یاد خدا مى کنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظیمى فراهم ساخته است.» (احزاب/ 35)
در این آیه گرچه مسلمان و مومن و صادق و صابر و خاشع و ... جداگانه ذکر شدهاند اما خداوند متعال برای همه آنها وعده مغفرت داده است و این به خاطر این است که گرچه مفهوم تسلیم و ایمان و صبر و صدق و ... با یکدیگر تفاوت دارند، اما مصداق آنها یکی است.
در اینجا ممکن است این شبهه مطرح شود که خداوند متعال بین اسلام و ایمان فرق قائل شده و فرموده: « قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لکِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا یَدْخُلِ الْإیمانُ فی قُلُوبِکُم؛ عرب هاى بادیه نشین گفتند: «ایمان آورده ایم» بگو: «شما ایمان نیاورده اید، ولى بگویید اسلام آورده ایم، اما هنوز ایمان وارد قلب شما نشده است.» (حجرات/14) طبق این آیه ممکن است این شبهه پیش آید که بین مسلمان و مومن فرق است.
در پاسخ به این شبهه باید بگوییم که آیه مذکور در صدد تذکر تفاوت اسلام آوردن ظاهری با ایمان آوردن است نه این که تعبیر مسلمین با مومنین در کاربرد قرآنی تفاوت داشته باشد. دلیل این امر هم این است که خداوند متعال در برخی آیات به نقل از پیامبران میفرماید که آنها میگفتند که ما از مسلمین هستیم: مانند آیه 72 سوره مبارکه یونس یا آیه 91 سوره نمل.
اگر این تعبیر مسلمین به همان معنایی باشد که در آیه 14 حجرات آمده باشد باید بگوییم که ایمان داخل قلب این پیامبران نشده که ایشان خود را مسلمین میدانند!
در این زمینه میتوان به آیات مربوط نهی استفاده از شراب یا وجوب روزه هم اشاره کرد. در هر دو آیه مورد خطاب افراد مومن است:«یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لا تَقْرَبُوا الصلَوةَ وَ أَنتُمْ سکَرَی» (نساء/43)«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (بقره/183)اگر این استدلال صحیح باشد باید مسلمان بتوانند شراب بخورند یا روزه فقط بر مومنان واجب شده نه مسلمانان. بنابراین تعبیر مومنین که در آیه حجاب آمده شامل همه افراد میگردد.
علاوه بر این باید توجه داشت که گرچه قرآن کریم منبع اساسی استنباط احکام شرعی است. اما منابع استنباط احکام شرعی منحصر به قرآن نیست و روایات معصومین (علیهم السلام) هم یکی از منابع استنباط احکام شرعی است و به همین جهت لزوم حفظ حجاب که از قرآن و سنت استفاده شده و مورد اجماع علما نیز هست امر مسلمیاست که با تفسیر به رای قابل تشکیک و تردید نیست.
#شبهه
مردم اگر بخواهند حجاب آزاد باشه چیکار باید بکنن؟
مردم اگه بخوان قانونی خلاف نظر آقای خامنه ای تصویب بشه چیکار باید بکنن؟
لطفا به من بگو که چطور میشه قانونی که ۷۰درصد مردم مخالفند و خلاف نظر رهبر است، توسط شورای نگهبان و مجلسی که توسط شورای نگهبان صلاحیت سنجی می شود، اصلاح شود؟
یعنی چطور ممکن است قانونی در جمهوری اسلامی وضع شود که خلاف نظر رهبری باشد و با وجود اعلام رسمی آشکار رهبری، توسط شورای نگهبان تایید شود؟
نظرسنجی وزارت ارشاد گفته بیش از ۷۰درصد مردم با حجاب اجباری مخالفند
هدایت شده از مهاجر
اولا آماری که فرمودید هیچ منبع معتبری ندارد و هیچ مرکز معتبری (نظرسنجی وزارت ارشاد ) پیرامون ای مساله آمار نگرفته اند و اخباری و نقل قولهایی که درفضای مجازی هست صحیح ومستند نیست و فقط از سایت مخالفین حجاب باز نشر داده شده است
ثانیا این کشور یک کشور اسلامی است و با رای بالا 98 درصد به جمهوری اسلامی رای داده شد و قوانین آن مطابق دستورات دین اسلام است
کسانی که در آمریکا زندگی می کند می توانند بگویند که ما با فلان قانون شما یا رئیس جمهور موافق نیستیم ؟ آنها چکار باید بکنند؟ دهانشون را هم خرد می کنند اگر چنین چیزی بگویند ولی در این کشور هر کس هر چیزی می خواهد بر علیه قوانین کشور می گوید!!!
شما هم اگر مسلمان هستید که قبل از قانون کشوری باید ملزم به رعایت تکالیف شرعی تان باشید
اگر هم مسلمان نیستید ملزم به رعایت قانون کشور هستید
رهبر معظم هیچ زمان نظری خلاف دستورات دین نداشته اند واساسا اگر بر فرض بنا باشد خلاف دستورات دین نظری داشته باشند از اعتبار می افتند
شورای نگهبان هم از فقهایی تشکیل شده که قوانین را با دستورات دین تطبیق می دهد ولاغیر