eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول : داشتن بصیرت از مهم‌ترین مسائل در مواجهه‌ با رویدادهای مختلف سیاسی و فتنه‌هایی است که در جامعه رخ می‌دهد و در فتنه های مختلف اگر بصیرت مردم ما نبود، مشخص نبود آشوبگران و دشمنان داخلی و خارجی کشور، انقلاب و اسلام چه اتفاقاتی را رقم می‌زدند. در کنار بصیرت مردم، هدایت و رهنمودهای مدبرانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب هم از مسائل مهمی بود که موجب شد مسیر غبارآلود فتنه برای مردم روشن شود. «فتنه» ویژگی‌هایی دارد که تنها راه مقابله با آن «روشنگری و تبیین» است. اول خصوصیتِ حوادث فتنه‌گون این است که «فضا را فضای غبارآلود میکند. شعار طرفداری از قانون میدهند، عمل صریحاً بر خلاف قانون انجام میدهند.» ۸۸/۹/۲۲ «یک کلمه‌ی حق را با یک کلمه‌ی باطل مخلوط میکنند، حق بر اولیاء حق مشتبه میشود.» علت آن است که «دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضای شفاف را برنمی‌تابند؛ فضای غبارآلود را میخواهند... فضای غبارآلود، همان فتنه است.» در پی آن «شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است.» در این فضا هدف این است که «دشمنِ صریح بتواند چهره‌ی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند.» و علاجِ فتنه «عبارت است از صراحت در تبیین حق... وقتی شما می‌بینید یک حرکتی به بهانه‌ی انتخابات شروع میشود، بعد یک عامل «دشمن»ی در این فضای غبارآلوده وارد میدان شد... اینجا باید مرز را روشن کنید. «در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود.» «ایشان دید یک عده‌‌‌‌ای دچار شبهه شده‌‌‌‌اند؛ خودش را رساند آنجا، سخنرانی کرد.» یکی از استدلال‌هایش این بود: «این پرچمی که شما در جبهه‌‌‌‌ی مقابل می‌‌‌‌بینید... زیر همین پرچم در مقابل پیغمبر ایستاده بودند... اینها بصیرت است. بنابراین با بصیرت‌افزایی باید به جنگ فتنه‌هارفت: «بصیرت، نورافکن است؛ بصیرت، قبله‌نما و قطب‌نماست.» بصیرت یعنی گم نکردن راه، اشتباه نکردن راه، دچار بیراهه‌ها و کجراهه‌ها نشدن، تأثیر نپذیرفتن از وسوسه‌ی خنّاسان و اشتباه نکردن کار و هدف.» «بصیرت این است که انسان بداند، حقایق را درک کند، جایگاه خودش را، جایگاه کشورش را، جایگاه ملّتش را، جایگاه منطق انقلاب را، جایگاه آن خطّ مستقیم و صراط مستقیمی که امام در کشور ترسیم کرد؛ جایگاه اینها را بداند؛ این، بصیرت است.» اما برای اینکه بتوانیم در زمینه‌ی کسب بصیرت، موفق باشیم باید عوامل ایجاد بصیرت را در خودمان تقویت کنیم. اولین مسئله در این زمینه این است که بدانیم پایه و مبنای بصیرت، «داشتن نگاه توحیدی به جهان» است چراکه نگاه مادی ناقص و محدود است: «انسان با نگاه توحیدی به جهان طبیعت، یک بصیرتی پیدا میکند. فرق بین نگاه توحیدی و نگاه مادی در این است: با نگاه توحیدی، این جهان یک مجموعه‌ی نظام‌مند است، یک مجموعه‌ی قانون‌مدار است... این، پایه‌ی اساسی معرفت و بصیرت است.» دومین عامل، «ایمان و تقوا» است: «آنچه که بصیرت و بینش انسان را در قضایای مختلف و در حوادث گوناگون و زیر غبار تبلیغات جنجال‌آمیز دشمنان، تضمین و حفظ می‌کند، دل مؤمن و پاک و نورانی است... دلی که از ایمان برخوردار است و منشأ تقوا در اندیشه و عمل است، با تبلیغات دشمنان گمراه نمی‌شود.» «اخلاص در عمل» از دیگر عواملی است که نور بصیرت به انسان می‌دهد: «هرچه مخلصانه‌تر عمل کنید، خدای متعال بصیرت شما را بیشتر میکند. «اَللهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النُّور»؛ خدا ولیّ شماست. هرچه به خدا نزدیکتر شوید، بصیرت شما بیشتر خواهد شد و حقایق را بیشتر می‌بینید. نور که بود، انسان میتواند واقعیّات و حقایق را مشاهده کند. وقتی نور نباشد، انسان واقعیّات را هم نمیتواند ببیند.» نکته‌ی مهم اینکه «امیرالمؤمنین ؟ع؟فرمود: «لا یعرف الحقّ بالرّجال»؛ با چهره‌ها نمیشود حق را تشخیص داد. یک چهره‌ی موجه محترم است، مورد قبول است، مورد تکریم است؛ اما او نمیتواند شاخص حق باشد. گاهی چهره‌ی موجهی مثل بعضی از صحابه‌ی پیغمبر راه را عوضی میروند، اشتباه میکنند. باید حق را شناخت، باید راه را تشخیص داد تا بفهمیم این شخص حق است یا باطل. هر که از این راه رفت، حق است؛ هر که از راه حق نرفت، مردود است.»
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم: * تدبر و کلان نگری راه تقویت بصیرت اما علاوه بر تقویت عوامل عقیدتی و ایمانی، باید به الزامات فهم و تحلیل صحیح هم در این زمینه توجه داشت. مهم‌ترین عنصر، داشتن «نگاه کلان» است: «باید نگاه کلان و جامع داشته باشیم؛ این نگاه کلان، به ما معرفت و بصیرتى را عطا میکند که اوّلاً موقعیت خودمان را، جایگاه خودمان را، ایستگاه خودمان را در وضع کنونى بازیابى کنیم و بفهمیم در چه وضعى قرار داریم؛ بعد هم به ما تعلیم میدهد که براى آینده چه باید بکنیم.» مورد بعدی «تدبر در حوادث» و سطحی نگاه نکردن است: «انسان در حوادثی که پیرامون او میگذرد و در حوادثی که پیش روی اوست و به او ارتباط پیدا میکند، تدبّر کند؛ سعی کند از حوادث به شکل عامیانه و سطحی عبور نکند؛ به تعبیر امیرالمؤمنین، اعتبار کند: «رحم الله امرء تفکّر فاعتبر»؛ فکر کند و بر اساس این فکر، اعتبار کند. یعنی با تدبّر، مسائل را بسنجد -«و اعتبر فأبصر»- با این سنجش، بصیرت پیدا کند.» مورد دیگر که بصیرت‌آور است، پرهیز از پیش‌داوری‌هاست: «بصیرت پیدا کردن، کار سختی نیست. بصیرت پیدا کردن همین اندازه لازم دارد که انسان اسیر دامهای گوناگون، از دوستیها، دشمنیها، هوای نفس‌ها و پیشداوریهای گوناگون نشود.» و اینکه ارتباط با عالمان و مطالعه‌ی کتاب‌های خوب در زمینه‌ی دستیبابی به بصیرت سودمند است: «بی‌بصیرتی را بخصوص شما جوانها با خواندن آثار خوب، با تأمل، با گفتگو با انسانهای مورد اعتماد و پخته، نه گفتگوی تقلیدی -که هر چه گفت، شما قبول کنید. نه، این را من نمیخواهم- از بین ببرید.» نکته‌ی پایانی اینکه باید فتنه را شناخت، اسیر اوضاع تشبه حق و باطل نشد و سعی کرد با استفاده از عنصر بصیرت به سراغ رفع فتنه رفت. راهکار خنثی‌سازی فتنه، بصیرت و تبیین و روشنگری است و باید دانست « یک ملّتی که بصیرت دارد، مجموعه‌ی جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند، آگاهانه حرکت میکنند و قدم برمیدارند، همه‌ی تیغهای دشمن در مقابل آنها کند میشود. بصیرت این است. بصیرت وقتی بود، غبارآلودگی فتنه نمیتواند آنها را گمراه کند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
📌پاسخ شایعه👇👇 1. متن منتسب به آیت الله طالقانی کذب است و صحت ندارد ایشان هیچ زمان چنین صحبتی نکرده اند! 2. ایشان در مصاحبه مورد (روزنامه اطلاعات 1357/12/20) دفاع تمام قدی از حجاب و نظرات حضرت امام (ره) در این زمینه انجام داده اند . http://www.shayeaat.ir/extrapage/etelaat20esfand57 3. تیتر جنجالی مصاحبه به اقتضای کار رسانه ای و شرایط آن روز جامعه درج شده و علت و زمینه های مصاحبه و اظهار نظر ایشان قبلا توضیح داده شده است . http://www.shayeaat.ir/post/136 4. هر خطا و گناهی به جای خود مذموم است و تطهیر بد حجابی با اختلاس ممکن نیست ! هر کدام آسیب های خاص خود را برای جامعه دارند و هر دو از نگاه شرع و قانون ناپسند هستند . 5. انتشار اخبار اختلاسها ، نشانگر برخورد مسئوولین و دستگاههای مربوط با فسادهای اقتصادی است که تنها به چند مورد آن اشاره می کنیم : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911202000439 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921009001382 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930303000548 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931102000248
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
پروژه ققنوس😆😆 سلطنتهای احمق دور هم جمع شدند تا برای بازسازی ایران بعد از فروپاشی جمهوری اسلامی برنامه ریزی کنند😱😱🥶🥶 از هرچه بگذریم اسمش را خوب انتخاب کردند چون ققنوس یک پرنده خیالی وافسانه ای هستش😁😁 از این سوالهای خنده دار گاهی بفرستید تا یه تنفسی بشه😁😁😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام شایعه شده که میگن مه ان مدیری هم از ایران فرار کرده صحت داره
1.75M
🔴 توضیحی در مورد نشر خبرهای غیر موثق ویا مبهم .... 🔶دشمن درتلاش برای حاشیه سازی و سرگرم کردن مردم است نمونه اش ارائه خبر های مبهم .. مثلا دستگیری و فرار فلانی و.... 🔶مراقب باشیم وارد بازی و حیله دشمنان نشویم 🔶اخبار صحیح را فقط وفقط از صدا و سیما و نهاد های رسمی بپذیریم سید حسین کانال این روزها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیلی ممنونم🙏 استفاده از پیامرسانهای خارجی چهطور؟ برای پاسخ به شخصی میخوام که وسط بحث و گفتگو میگن مگه استفاده از تلگرام خلاف قوانین نیست پس چرا شما الان تو تلگرامی؟
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
📝 : 👇 ✅ طبقِ فتوایِ رهبری عزیز، "استفاده از پیامرسان‌ها و کلا رسانه‌های خارجی، تابعِ قوانینِ جمهوری اسلامی است". یعنی اگر ارگان‌های ذی صلاحِ کشور ممنوعیت استفاده از مثلا تلگرام را قانوناً ابلاغ کرده باشد، استفاده از این پیام‌رسان جایز نیست. کنکاش در موردِ متنِ قانون، بعهده خودِ مکلف است. ✍️ بنظر می‌رسد استفاده کنندگان از پیام‌رسان‌هایِ خارجی و کلا کاربران فضای مجازی در ایران، سه دسته‌اند: 1️⃣ عموم مردم: برای این عدّه، فضای مجازی یک وسیله برای وقت‌گذرانی است. خیلی از آن‌ها هم در این فضای باز و بی در و پیکر، لطمه‌های جدّی فرهنگی و اعتقادی می‌خورند. دچار فسادهای اخلاقی می‌شوند. برای این دسته، پیام‌رسانِ خارجی، سمِّ مُهلک است. 2️⃣ ارزشی‌ها: حضورِ ارزشی‌ها در گرام‌ها و توییتر اگر صرفا در حد تبادل نظر بین هم‌اندیشان بوده، خُب این اجتماع در پیام‌رسان داخلی نیز می‌تواند شکل بگیرد. احتمالِ انحراف و گناه هم کمتر می‌شود. ☝️اگر در آن فضاها به دنبالِ متدین کردنِ بی‌دینان هستید، سوالِ من این است که یک بازخورد بگیرید و ببینید در این چند سال، چند نفر را به اسلام و انقلاب متمایل کرده‌اید؟! اگر واقعا بازخورد، منفی باشد آیا بهتر نیست وقتِ ارزشمندتان را به یک فعالیتِ فرهنگیِ حضوریِ موثر در مسجد و پایگاه بسیج و دانشگاه معطوف کنید؟ 3️⃣ افسران: ممکن است کسی از ارزشی‌ها بگوید در این سال‌ها افرادِ زیادی از کسانی که با اسلام و انقلاب تضاد داشتند را به سمتِ جبهه‌ی حق جذب کردیم. ☝️این فرد، افسرِ جنگِ نرم است. او رزمنده است این فضا برایَش میدانِ جنگ است. او بر چشم و دل و فکرَش مسلط است و در این فضای آلوده می‌تواند اثرگذار باشد. این افراد باید در پیام‌رسان‌های خارجی بعنوانِ رزمنده، حضور داشته باشند و بشکلِ موثر، بجنگند. ⛔️ اگر حضورِ من در فضای مجازی، هدفمند و موثر نباشد، در واقع مساعدت مالی و فرهنگی کرده‌ام به نظامِ سلطه و استکبار. چون بستر فضای مجازی دستِ دشمن است و عایداتِ مالی و فرهنگی‌اش به حسابِ دشمن واریز می‌شود. فقط در صورتی حضورِ من در مجازی برای جبهه‌ی اسلام به صرفه است که در این فضا لطمه‌ی جدّی به دشمن بزنم. ❗️به نظر می‌رسد حضورِ دو گروهِ اول در گرام‌ها و توییتر، این پیام‌رسان‌های خارجی را از "سیاهیِ مطلق" در آورده و وجود محتوای مفید، مستمسکی شده برای دفاع مردم و مسئولین از ادامه‌ی فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی. مهاجرت هماهنگِ همه‌ی نیروهای ارزشی به پیام‌رسان‌های داخلی، پیام‌رسان‌های خارجی را مبدل به زباله‌دانی می‌کند و آن‌گاه همه در حذف آن متفق القولند. ❌ در نگاهِ آرمانی، فعالیت فرهنگی در تلگرام و اینستاگرام به مانند آن است که پس از به رسمیت شناختنِ کاباره، مثلا منبری نیز در آن بنهیم و بیهوده فریاد بزنیم: "ایها الناس اوصیکم بتقوی الله". اگر تلگرام، اینستاگرام و توییتر خروجی‌اش به نفعِ دشمن نبود، یک لحظه در نابود کردنش درنگ نمی‌کرد. ➕ موسسِ تلگرام یک فرد روسی بنامِ "پاول دورف" است. پاول گرچه از یک خانواده ی یهودیِ افراطی است اما بارها با افتخار اعلام کرده که بر خلافِ والدینش، یک لائیک است و پیروِ هیچیک از ادیانِ آسمانی نیست. حامیانِ پشتِ پرده ی پاول و تلگرامش اما مردانِ درسایه ی فضایِ مجازی یعنی ارتش الکترونیکِ "میری لشویلی صهیونیست" است. ❓آیا رواست که فضای مجازیِ ایران و تمامِ اطلاعاتِ رد و بدل شده بینِ ما در این پیام‌رسان‌ها، دو دستی در اختیارِ دشمنانِ خدا قرار بگیرد؟ امروز جریانِ نفوذِ دشمن، خانه به خانه پیش رفته است. حریمِ خصوصیِ ما اکنون در اختیارِ دشمنان ماست. کدام عاقل، دستِ خانواده و ملتَش را در دستِ گرگ می‌گذارد؟ ✍سیدمحمدمهدی صدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر همه اینا رو بگیم و در خصوص اینکه این ماییم ک مسئولین رو انتخاب میکنیم پاسخ بدن ک مجلس خبرگان اونایی ک ما انتخاب میکنیم رو تایید میکنن اونان ک میگن ما چه کسی را انتخاب کنیم و ما در انتخاب اولیه آنها سهیم نیستیم مجبورمون میکنن فقط ب انتخاب این چند نفر و در آخر باید یکی از این افرادی ک آنها انتخاب کردن انتخاب کنیم و این مجلس خبرگان ک زیر نظر مستقیم رهبری است تعیین کننده تایید این افراد است و ختم کلام خلاصه خودشون انتخاب میکنن و ما باید اول و آخر یکی ک مورد تاییدشونه رو انتخاب کنیم چه باید گفت
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
40.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ *مهندسی آراء* 🔺 *می‌گویند رهبری در ایران با دو واسطه انتخابات را کنترل می‌کند!* 🔺 به دور:* *انتخاب رهبری توسط مجلس خبرگانه و انتخاب فقهای شورای نگهبان هم توسط رهبری ودر نتیجه دور میشه!* 🔺 *اگر شورای نگهبان نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟* 🔺 *شورای نگهبان در سایر کشورها* 🎙 محمد جلیلی
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👇 مگر افراد صالح را تایید نمی کند؟ پس شرکت ما در انتخابات چه تاثیری دارد؟ ✅👇 خیلی از عزیزان پیام می دهند که چرا شورای نگهبان فلان ادم را که فکر غربی دارد یا فلان است تایید میکند؟ عزیزان!!! شورای نگهبان فردی را که تایید می کند از نمره ۱۰ قبول می کند تا ۲۰ کف صلاحیت ها رو در نظر میگیره مگر اینکه ایشون خلاف قانونی انجام داده باشند و این توسط مراجع قضایی تایید شده باشد!!! حالا ممکن است از نظر من و شما فردی بسیار بدی هم باشد ولی وقتی هنوز به قول خودمان دم به تله نداده شورای نگهبان نمیتواند بر اساس ظن و گمان کسی را رد صلاحیت کند و اما پاسخ سوال👇 1⃣اولاً شورای نگهبان به دلیل رعایت آزادی های اجتماعی و حقوق شهروندی، ناچار است که در تایید و رد نامزدها حداقل های ممکن را در نظر بگیرد. یعنی اگر کسی حتی نمره ده (از 20) داشته باشد مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد. 👈 اما طبیعی است که مردم این محذوریت را ندارند و می توانند *(و بلکه باید)* شایسته ترین افراد (در حد نمره 20) را جهت نمایندگی خود انتخاب کنند. 2⃣ثانیاً شرکت گسترده در انتخابات، پشتوانه داخلی و بین المللی نمایندگان را افزایش می دهد. طبیعی است، فردی که پشتوانه ی صدها هزار رأی داشته باشد، در مطالبه حقوق مردم، قدرت بیشتری دارد تا نماینده ای که با رأی پایینی به مجلس راه یافته است. 3⃣ثالثا اگر قرار باشد که فقط افراد مثلا نمره پانزده وارد مجلس شوند مگر چند نفر دیگر باقی خواهند ماند؟ و دیگر انتخاب مردم چه تاثیری خواهد داشت !؟؟؟ ----
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👇 چرا وقتی میدونند این کاندید ریاست جمهوری بدرد نمیخوره انتخابش می‌کنند؟ 👇 🛑 این حرف فقط یه بهانه است ... به چند دلیل : ♦️اولا شورای نگهبان از روی قانون فقط باید چند مساله رو لحاظ کنه که اونهم نسبت به برنامه های گذشته کاندیدا هست نه نسبت به آینده ... وقتی کسی کاندیدا میشه برنامشو برا ملت بیان میکنه 👈ولی برای شورای نگهبان برنامه شو برای اداره کشور ارائه نمیده و طبق قانون، شورای نگهبان هم نباید از کاندیدا برنامه بخواد ولی مردم می تونن مناظره ها و تبلیغات رو دنبال کنن و به کاندیدای اصلح رای بدن ... ♦️ثانیا : بخاطر قانون مجبوره کف صلاحیت ها رو که قانون گفته لحاظ کنه ، اما مردم در انتخاب باید سقف صلاحیت ها رو لحاظ کنن ... ♦️ثالثا: مردم کی به استناد اینکه چون شورای نگهبان فلان کاندیدا رو تایید کرده بهش رای میدن ؟؟😏 (اون موقع که با حمایت چارتا سلبریتی و صحبت از کنسرت و شجریان و اینا به کاندیدای خودت رای دادی الان مرد باش بگو اشتباه کردم ، و تقصیر رو به گردن شورای نگهبان ننداز 😏) 🔹اگر هم به این دلیل به کاندیدایی رای بدن اشتباهه چون هم همون شورای نگهبان میگه در انتخاب دقت کنید هم ولی فقیه میگه دقت کنید و هم عقل میگه شما باید سقف صلاحیت ها رو لحاظ کنید. 🔰 پس شورای نگهبان طبق قانون باید چند چیز رو لحاظ کنه که کف صلاحیت ها حساب میشه، ولی مردم که انتخاب کننده نهایی هستن باید با دنبال کردن صحبت های کاندیدا سقف صلاحیت ها رو لحاظ کنند . منبع کانال ویکی شبهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# سوال متاسفانه می بینیم مردمی که استوری و پست تبریک عید غدیرخم و عید بزرگ مباهله نمیذارن حالا تو تبریک حلول ربیع الاول از هم سبقت می گیرند گویی عید بزرگ و فرخنده ای است که ما نمی دانیم 🧐؟ اولا حلول ماه ربیع اونقدی هم تبریک ندارد 😐 شب اول ربیع پیکر پیامبر بعد ۳ شبانه روز غریبانه دفن شد بدن مطهر پیامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم در نيمه شب چهارشنبه لیلة اول ربيع الاول بدن مطهر خاتم الانبياء و المرسلين صلي الله عليه و آله را علي بن ابي طالب عليه السلام فرمودند. 📚(طبقات ابن سعد: ج 2، ص 78. مسند احمد: ج 6، ص 62، 242، 274. سنن بيهقي: ج 3، ص 409. السيرة النبوية (ابن كثير): ج 4، ص 838) ❌نه عایشه نه ابوبکر نه عمر نه هیچکدام از اهل سقیفه در پیغمبراکرم صلوات الله علیه شرکت نکردند زیرا مشغول بیعت زوری از مردم بودند!!! عایشه هم در این باره اقراری دارد که جالب توجه است. او گفته است: «بخدا قسم ما از دفن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با خبر نشدیم تا اینکه صدای بیل و کلنگ را در شب چهارشنبه(۱ربیع الاول)از حجره آن حضرت شنیدیم ».یعنی بعد از دفن متوجه شدیم .(تاریخ الاسلام ذهبی،ج/۱ص۵۸۲ ؛السیرةالنبویة ابن کثیر،ج۴ /ص۵۳۸ ؛مسند احمد،ج۶ /ص۲۷۴،۲۴۲،۶۲) ابن ابى الحدید معتزلى (از علمای اهل سنت )، می گوید 🔥عمر و 🔥ابوعبیده ، به همراهی قبیله 🔥اسلم (گروه چماق به دست ابوبکر)در تمام کوچه و خیابان‌های مدینه می گشتند و با حمله و تهاجم ❗️و با چماق ❗️به هر کس مى‌رسیدند وى را سخت کتک مى‌زدند ❗️و به‌ زور دست او را گرفته ❗️، به‌عنوان بیعت، چه بخواهد و چه نخواهد، بر روى دست ابوبکر مى‌کشیدند❗️و عمر فریاد می زد پیروزى ما قطعى است ‼️ شرح نهج البلاغه ج 1، ص 219. بعد پایان بیعت ابوبکر با هلهله و شادی بر دوش بلند کرده بر منبر پیامبر نشاندند ابوبکر ابوعبیده جراح با عده ای به باب بیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آمدند ندا دادند یا علی بلند شو بیا با خلیفه رسول الله بیعت کن!!!! هر درد و مصیبت، سختی که الان ما دارید از این روز است که حق اهل بیت علیهم السلام غصب شد جبت و طاغوت بر ما مسلط شدند این نابه سامانی و بدبختی امروزمان ارمغان همان روز است ثانیا اون حدیث بشارت بهشت درباره ابوذر غفاری بوده که فرا رسیدن ماه رومی آذار به پیامبر اکرم داد که اصحاب سقیفه جعل به ربیع الاول کردند.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تموم شدن ماه صفر رو مژده ندید! 👆🏼 در این ویدیو ماجرای واقعی حدیث پایان صفر رو ببینید؟ 🔸می‌دونستید رجوع و کوبیدن درهای مساجد یکی از خرافات پایان ماه صفر هست؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹 📢⛔️ نشر مجدد 🔴🔺با آغاز ماه ربیع الاول شبهات مربوط به عیدالزهرا و گرفتن دهه های بدون سند و ایجاد تفرقه بین برادران اهل سنت و شیعیان که برگرفته از جریانات انحرافی چون: خاندان شیرازی و انجمن حجتیه میباشد نیز شروع میشود 🔴🔺متن شبهه: بسیاری از شیعیان متاسفاته ندانسته با پایان ماه صفر با ارسال یک حدیث جعلی از پیامبر که هر کس بشارت ربیع رو به من بده ........ از عزا درمیان توجه داشته باشید که هفته اول ربیع سخت ترین روزهای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود و هست و ایامیه که تمام مصیبت های اهل بیت از این هفته شکل میگیره 1 غصب خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام 2 حمله وحشیانه به بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین 3 آتش زدن درب خانه حضرت 4 اهانت به دختر پیامبر و شکستن پهلو و بازوی ایشان 5 شهادت حضرت محسن علیه السلام 6 بستن دستهای امیرالمومنین برای بیعت و ..... فکر نمیکنم این مصایب مصیبت های کوچکی باشه که بخواهیم جشن بگیریم و شادی کنیم ولی متاسفانه به همت وهابیون و شیعه نماهایی که دستشون تو دست ملعونیین و قاتلین اهل بیت هست این ایام تو ایران جشن و شادی برگزاره لازم به ذکره این ایام تو کشورهایی چون عراق و ..... ایام عزا و مصیبت هست و اکثر مراجع و علما این ایام رو به عزاداری مشغولن ان شاالله نهم ربیع ما از عزا در میاییم و روز نهم ربیع شادی میکنیم ✅ پاسخ شبهه:👇👇👇 🔻🔺جشن "عیدالزهرا" یا خون به دل کردن اهل بیت (ع)؟! جشن‌های مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت می‌گیرد؟ ریشه‌های حقیقی این قشر خاص در کجاست و آیا استدلالات آنان از ارزش محکم دینی برخوردار است؟ http://goo.gl/TuJcLp 🔻🔺متن فتوای مقام معظم رهبری پاسخ به تمام شبهات درباره لعن کردن بعضی از افراد تاریخ اسلام است .این فتوا حاکی از بصیرت عمیق مقام معظم رهبری نسبت به شرایط کنونی جهان اسلام و تلاش صهیونیسم در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.خداوند بر توفیق ایشان بیفزاید. 🌹وحی تمام انبیازمزمه علی علی است🌹 🌹مهر وولای مرتضی چشم و چراغ هر دلی است🌹 🌹گرچه بهشتی شوم از ذکر برائت از عدو🌹 🌹بهتر از آن لعن عدو ، اطاعت از امر ولی است🌹 🔻🔺آیا برگزاری جشن نهم ربیع الاول یا همان عیدالزهرا صحیح است ؟ 🔻🔺عید الزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت می‌تواند باشد: نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده، سالروز قتل عمر بن خطاب است. اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده می‌شود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن می‌گیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند، اما در عین حال هیچ گونه توصیه‌ای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم. دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر، نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد. پس از سه روز درگذشت. بنابر این او در اواخر ذی الحجه درگذشته است. وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقد دلیل معتبر است. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. على بن حسين مسعودى و یعقوبی ، دو تن از مورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت بر همین عقیده بوده اند . http://www.soalcity.ir/node/2631 🔻🔺ان شاالله شیعیان حقیقی در این برهه حساس حواسشان به حمایت وحدت بین شیعه و سنی و اطاعت امر ولی خواهد بود.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹 ♦️در روزهای پایانی ماه صفر قطعا بااین حدیث در فضای مجازی مواجه خواهید شد! صحت ندارد و منتشر نکنید 📢 باعث بدعت در دین میباشد 📌متن حدیث: پیامبر(ص): ماه صفر را به من خبر دهد،بهشت بر او واجب است آیا این حدیث صحت دارد؟👆👆 اما اين بخشي از حديث است. پس جا دارد که متن کامل حديث را ببينيم. متن کامل حديث در دو کتاب شيخ صدوق(ره) يعني معاني الأخبار ص205 و علل الشرايع ج1 ص175 آمده است. ابن عبّاس گويد: روزى پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند فرمود: نخستين شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است، چون اين سخن را از آن بزرگوار شنيدند، گروهى از ايشان برخاسته و بيرون رفتند، و هر يک از آنان قصد داشت که سريعتر مراجعت نمايد تا خود نخستين واردشونده باشد و در نتيجه بهشتى گردد، پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله به نيّت آنان پى‏برد، و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود؛ بزودى چند تن بر شما وارد مى‏‌شوند که از جهت زودتر رسيدن در حال سبقت از يک ديگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است. سپس آنان که بيرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نيز همراهشان بود، آنگاه پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله به ايشان فرمود: ما اکنون در کدام يک از ماههاى رومى بسر مى‏ بريم؟ أبو ذر گفت: يا رسول اللَّه آذر بپايان رسيده است. پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: اى أبا ذرّ آن را مى‏ دانستم و ليکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشتى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدليل علاقه‏ ات به اهل بيتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مرد، و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهيزگاران نويد داده شده همراه من خواهند بود.»(معاني الأخبار ص205، علل الشرايع ج1 ص175) پس همانطور که ملاحظه مي کنيد پيامبر(ص) در قالب اين جمله خواستند به اصحاب بفرمايند که جناب ابوذر(ع) از اهل بهشت است. پس به اصطلاح علم حديث؛ در اين حديث مورد مخصص است يا به عبارت ديگر اين حديث قضية في الواقعة است يا به عبارت ديگر از اين حديث نمي توان القاي خصوصيت کرد. يعني حديث موردي است و قابليت تعميم ندارد. و نمي تواند الان مورد استناد قرار گيرد. علاوه بر اين بفرض هم که اينگونه نبود؛ پيامبر(ص) فرمودند بخروج آذار. آذار از ماههاي رومي است و ماههاي رومي نيز به لحاظ تعداد روزهاي سال مانند سالهاي شمسي و ميلادي 365 روزه است. پس در هر سال هر ماه رومي با يکي از ماههاي قمري مطابق مي شود و اينگونه نيست که هميشه آذار با صفر مطابق باشد. در واقع ماه آذار از حدود يک هفته مانده به اول فروردين شروع مي شود و تا يک هفته مانده به ارديبهشت ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا