eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
121 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ عضو شورای عالی فضای مجازی : وزارت ارتباطات بر حمایت از پیام‌رسان‌های بومی مصمم است. عضو شورای عالی فضای مجازی با تشریح جزئیات آخرین جلسه این شورا گفت: وزیر ارتباطات رویکرد مثبتی به پیام رسان‌های بومی دارد و بر اجرای تکالیف در این زمینه مصمم است. محمدحسن انتظاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر درباره جزئیات جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی بیان داشت : عمده بحث مطرح شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره پیام‌رسان‌های داخلی بود و همه متفق‌القول بودند که پیام رسان‌های داخلی باید تقویت شوند. انتظاری اظهار داشت : طبق بررسی‌ها و گزارش وزارت ارتباطات که در این جلسه ارائه شد ، کیفیت و حجم ارتباطات پیام رسان‌های داخلی افزایش یافته و این امیدوار‌کننده است که مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری از این پیام رسانها داشته‌اند. وی با اشاره به یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی افزود : در این جلسه تاکید شد که تمهیدات برای تقویت این پیام‌رسان‌ها و تقویت زیرساخت‌های آنها باید مورد توجه وزارت ارتباطات قرار گیرد. وزارت ارتباطات نیز از منظر تجهیزات حمایت‌هایی را از پیام رسان‌های داخلی خواهد داشت تا آنها بتوانند پاسخگوی استقبالی که شده باشند. عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این پیام رسان‌ها سرویس‌های پایداری ارائه می‌دهند و مخاطره‌ای هم روی آنها نیست ، مردم از آنها استقبال می‌کنند. انتظاری بیان داشت : موضوع دیگر جلسه این بود که خیلی از کسب و کارها در حال کوچ به پیام‌رسان‌های بومی هستند و مشتریان آنها نیز توسعه پیدا کرده‌اند. وی در پاسخ به اینکه آیا تکلیف جدیدی در راستای حمایت و توسعه پیام رسانهای بومی به وزارت ارتباطات ارائه شد یا نه گفت: وظایف وزارت ارتباطات و سایر نهادها در این زمینه در طرح کلان و معماری به روشنی آمده است و اکنون برمبنای همان مصوبات قبلی کار انجام می‌شود اما تنها تفاوتی که اتفاق افتاده این است که به نظر می‌رسد همت وزارت ارتباطات بر این است که این کار انجام شود. این تفاوت با دوره قبل وجود دارد و احساس می‌شود. عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم شبکه ملی اطلاعات پیشرفت و توسعه پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی است ، افزود : شخص وزیر و معاونین در جلسه فعال بودند و رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند و همت آنها این است که تکالیف و مصوبات را در راستای حمایت و توسعه پیام رسان‌های بومی به انجام برسانند. گزارش‌ها خود را نیز در همین راستا به شورای عالی فضای مجازی ارائه دادند. انتظاری همچنین درباره سرانجام ادامه محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ واتس اپ و اینستاگرام اظهارداشت : درباره این پلتفرم‌ها و جایگزین شدن نمونه بومی آنها در جلسه اخیر شورا بحث نشد.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب باز هم حرفها و سناریوهای تکراری ...امید که اینبار علاوه برتقویت پهنای باند و سرورهای داخلی و حمایت از آنها فکری هم به جایگزین شدن بسترهای صهیونیستی و آمریکایی گردد. وقتی هنوز یک اجماع فکری در مورد محدودیت پلتفرم‌های خارجی و یا جایگزین کردن مشابه ایرانی آن با کیفیت بالا وجود ندارد ،چگونه میخواهید شستشوی اذهان را در میدان نبرد مدیریت کنید . سرچشمه را دریابید سرچشمه ....مسئولین ،رفقا ،دلسوزان ،به نظام و رهبری و شهدا ،تا کی باید دلمان را به این شعارها دهه ها خوش کنیم و یک حمیت و تلاش جهادی برای عملی کردن آنرا شاهد نباشیم بیش از دو دهه است امام جامعه فریاد میزنه که بابا ذهن جوون‌ها و نوجوانان را دریابید که همانند یک کشتزار پربار و پربرکتی است که در کوتاهترین زمان ممکن رشد همه نوع سیره و مسلکی را دارد .کو؟؟.اون غیرت و تعصبتان به کلام و مرام ولی امر مسلمین ...هر کسی آمد تکرار مکرراتی کرد ازقبلی ....کمی مثل ترکیه باشید البته حداقل در محدویت در شبکه های اجتماعی و بسیاری از کشورهای دیگه هم .... دشمن دارد از داخل اتاقها ومنازل شما قربانی می‌گیرد...بهوش هستید شعار دادت وخود هنوز در خانه دشمن فعالیت کردن بدترین پارادوکس قرن است . به حرمت شهدا اندکی همتی بیشتر اینبار.. مدتی پیش شنیدیم خبر زیر را که : مجلس ترکیه قانونی را تصویب کرد که براساس آن کاربران شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران چنانچه اطلاعات نادرست و گمراه کننده منتشر کنند با یک تا سه سال زندان مواجه خواهند شد...قانون جرم در این فضا باید جدی تر پرداخته شود ... گرفتن ادراک و قدرت شناخت و هویت یک ملت یعنی همه دار وندار آن فضای مجازی هیچ کشوری مثل ایران ، محل تاخت و تاز دروغ پردازان نیست!😔 در بسترهای رها شده و ولنگ باری که ذهنها را گروگان گرفته ،در کف جامعه و در کوچه وبازار و مترو و درنقل و قول‌های دوست و آشنا و هموطن و.... فراخوان های تکراری، روزهای تکراری، هفته های تکراری ، ماههای تکراری ، سالهای تکراری ، دهه های تکراری .....برای سرنگونی ! آرزوهایی که فقط به گور میبرند ....می‌دانید جرا ،چون این سرزمین صاحب داره ،نگاه و الطاف پر رحمتی که ذخیره عالم امکان است و سایه سری چون سید علی ،و مردمی که هنوز با یاد و آرمان شهدا نفس می‌کشند. اما بشرطی که خائنین را از لانه های نفاق و خیانتشان بیرون کشیده و بعلت ترک فعل‌های مکررشان که باعث بی آبرویی و هزینه های گزاف روی نظام شدند به سزای اعمال خود برسانید و از چرخه مدیریتی خارج کنید ... وگرنه این قصه سر دراز دارد... لعنت الله علی القوم المنافقین و الفاسقین 🙏🌴
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴داخل زمینی که نه قسمتی بلکه تماما در اختیار دشمن و از هر طرف سنگی به طرفت پرت می‌شود امکان دفاع آیا می ماند ⁉️ باید با ترفند و حیله ای دشمن را به زمین خود بکشانی و بعد آفند نهایی.. رسانه ای که می‌گوید،چی بخور ،چی بپوش،به چی فکر کن،پدر ومادرت را دوست باش یانه ،از خودت راضی باش یانه ؟؟ ،چه تصمیمی برای آینده ات بگیر و....را جدی بگیرید ⭕️⭕️ 🔷 تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیز‌ها... ⭕️ تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بی بی‌سی ، ایران اینترنشنال ، منو تو ، صدای آمریکا و بسیاری از شخصیت های وطن فروش داخلی و خارجی به طور وقیحانه‌ای تلاش می‌کنند ماجرای فوت ها و خودکشی‌های اخیر مانند فوت ، ، و را به قتل تبدیل کنند؟ 🔴 ما در تکنیک‌های اقناع مخاطب ، تکنیکِ بسیار کارسازی به نام داریم که طی آن فرد یا رسانه می‌کوشد تا با تکرار برند یا شعار یا هدف خود ، مخاطب را به سمت تبعیت از مقصود خود سوق دهد تا منافعش تامین گردد. ⭕️ در واقع اصل ساخت نیز بر محور بهره بردن از تکنیک تکرار است. زیرا تنها دلیل اینکه صاحب یک محصول میلیون‌ها تومان پول خرج کند تا در طول یک روز چندین بار تبلیغش در مقابل چشمان شما قرار گیرد این است که می‌خواهد با تکرار نام برند خود ، ذهن شما را فتح کرده و برند خود را در ذهن‌تان حک نماید تا شما هنگام خرید محصول ، او را انتخاب کنید! 🔴 با این توضیحات باید گفت که شبکه‌های خبری خارج نشین و شایعه پراکنان در فضای مجازی با بهره گیری از این تکنیک و با تکرار واژه‌ی قتل ، قصد دارند نظام جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی کشور را با گره‌ بزنند تا افراد با کناره گیری از بدنه‌ی نظام دست از حمایت کردن نظام بردارند!!! ⭕️ هر چند به این روایت های فاسد و دروغ جواب های مستدلی هم داده می شود تا توهم قتل از میان برود اما برخی مخاطبان هنگامی که با انبوهی از این شایعات و روایت های پر تکرارِ قتل در فضای مجازی و فضای حقیقی روبرو می‌شود بنا بر ضرب المثل : «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها» ، شاید به شک بیوفتند و پیش خود بگویند نکند واقعا این افراد توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند؟ ⚠️ این نقطه ، ابتدای فتح شدن ذهن توسط روایت های دروغین دشمنان به وسیله‌ی تکنیک تکرار ، و تن دادن به هدف دشمن و زاویه گرفتن مخاطب از نظام کشورش است! 🔴 باید بدانیم که این ضرب المثل غلط ، که رواج بسیاری نیز بین مردم دارد ، توسط لسان قرآن کریم بشدت مورد مَذمّت قرار گرفته و در داستان اِفک و بهتان بزرگ [سوره نور آیات ۱۱ تا ۱۹] شاهد آن هستیم که با اینکه مردم چیزهای زیادی درباره‌ی همسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می‌کردند ، اما اصلِ این ماجرا کذب و حاصل دروغ پردازی منافقینی بود که با تکرار دروغ‌های خود قصد داشتند رنگ حقیقت به آن بپوشانند! 👈 آری... دشمنان اسلام به خوبی از تکنیک تکرار برای تبدیل دورغ‌هایشان به حقیقت استفاده می‌کنند!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام پولی رو گذاشته ام بانک و از سودش امرارمعاش میکنم ربا نیست؟ حلاله سود بانکی؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. ✅️ برابر نظر رهبر فرزانه حفظه الله، سودی که از سپرده، بانک پرداخت میکند اگر در راستای فعالیت های عام باشد، یعنی از آن سرمایه برابر قوانین بانکی صرف امور عام المنفعه شود بلا اشکال است که همین گونه هم در بانک ها (الظاهر) به آن عمل میشود. بهر حال از نظر رهبر حکیم منعی ندارد. ♦️ هر مقدار وجه نقد که به اخوی گرام میپردازید بعنوان قرض، نباید مقدار سود مشخص شود. یعنی اگر با آن پول فعالیت داشت با توافق فی مابین سود و زیان هم به شما برگردد. ♦️اگر بعنوان قرض پرداخت کردید، شرط نگذارید که ماهیانه مبلغ...ریال سود بدهند. ♦️اما هنگام پرداخت قرض، اگر مقروض با رضایت خود افزون بر اصل پول به شما پرداخت کرد منعی ندارد. ⛔️دریافت سود ماهیانه از مقروض جائز نیست‌. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴رهبر معظم انقلاب : اگر آن مبلغ اضافی و سودی که بانک می‌دهد از درآمد حاصل از به کارگیری سپرده به وکالت از سپرده گذار در ضمن یکی از عقود شرعی صحیح باشد، ربا نیست، بلکه سود معامله شرعی است و اشکال ندارد. ♦️آیت الله مکارم شیرزی سپرده‏ هاى كوتاه‏ مدّت و درازمدّت مردم، نزد بانكها و سودى كه بانك به آن مى ‏دهد، در صورتى حلال است كه طبق موازين شرعى و از طريق قراردادها و عقود اسلامى (از قبيل مضاربه و شركت و امثال آن) باشد و دهنده پول يقين داشته باشد يا احتمال قابل ملاحظه دهد كه بانك بعنوان وكالت از طرف مشترى اين قراردادها را به صورت شرعى انجام مى‏دهد، امّا اگر يقين دارد كه اين امور جنبه ظاهرى و صورى دارد و فقط روى كاغذ است، آن سود حرام است. ♦️شما اگر بخواهید این پول را به برادر تون قرض بدبد اصلا نمی توانید سودی دریافت کنید ولی اگر باهاشون قرارداد مضاربه و یا مشارکت در کار اقتصادی ببنید می توانید سود آن کار اقتصادی را به نسبت مشاع تقسیم کنید یک قرارداد بنویسید و به برادرتون وکالت بدهید تا این پول را در کار اقتصادی که خودش صلاح می داند استفاده کند و مثلا سود حاصله به صورت مشاع تقسیم بشود .اگر محاسبه ماهانه سود برای برادرتون سخت است ایشان می تواند ماهیانه به صورت علی الحساب مبلغی را به شما بپردازد ودر نهایت که می خواهد پول را به شما برگرداند سود قطعی محاسبه شود . 🖊مهاجر ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم ماجرای شلیک به این دختر هفت ساله اهل بوکان چی هست؟ ما میدونیم که نیروهای انتظامی حق تیر ندارن ولی خب برخی ها با این جواب ها اصلا قانع نمیشن. ممنون میشیم پاسخ قانع کننده ای بدهید.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام خدمت شما کاربر محترم ♦️برای روشن و شعله ور نگه داشتن هر فتنه ای وتداوم در ایجاد فضای رعب و وحشت و ناامنی هر دفعه نیاز به یک هیزم و یک سناریو جدید دارند. بخاطر اینکه ادراک شما گرامی ،من حقیر و میلیونها مردم کشورم را که مظلومانه و بدون سلاح مجهز شدن به تحلیل و سواد درست از شگردها وترفندهای گاهی خلاف ارزشهای انسانی رسانه برای اغوا مخاطب بکار می‌برد را گروگان همیشه داشته باشند و به کف خیابانها بکشانند . ♦️من از شما سوال میکنم؟ بوکان کجاست ؟؟ چرا نمی گویند میناب ،هرمزگان ،چرا نمی‌گویند ابهر زنجان ،چرا نمی‌گویند تفت یزد اصلا چرا همه این کشته شده همه دختر و زن جوان و نوجوان هستند و زیر ۲۰ سال و حتی ۱۵ سال .. من اندکی با این سواد ناقصم میگم چون باید هیجان واحساسات و مظلوم پروری جامعه نسوان وظلمی که داره به توهم رسانه های دیکتاتور داره به آنها میشه زنده نگه داشته بشه برای برانگیختن حس خشم و نفرت ...نسبت به نظام و نیروهای امنیتی . ♦️ومطمئن باشید این کشته سازی های زنجیره‌ای که هر کس در یه نقطه ایران بر اساس بیماری زمینه ای هم فوت کند آنرا به نیروهای امنیتی و نظام ربط می‌دهند ادامه دارد ... ۱-یک دختر کرد به قتل رسید ۲-به یک دختر زاهدانی تجاوز شد ۴-کشته سازی برای یک دختر لر ۳- یک دختر اردبیلی بعد از ضرب و شتم فوت شده وحالا یک دختر بوکانی وفردا روز از دختری در پاوه رونمایی میکنن.. ♦️دروغ‌هایی که دقیقا بر گسل‌های تجزیه ایران منطبق است...گسلی که بروی قومیت‌ها و قبایل عزتمند و با غیرت ایرانی سایه انداخته . با مطالعه و افزایش سواد رسانه آرامش را به اذهان خود و خانواده و اطرافیان هدیه کنیم . یا علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه ما میدونیم که نرخ بهره بانکی قبل از انقلاب در حد چند درصد بود. بعد از انقلاب و با استقرار جمهوری اسلامی نرخ سود و بهره بانکی تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد که شرعا ربا محسوب میشه و با واژه هایی مثل علی الحساب و... نمیشه تطهیرش کرد. سوال اینجاست که چرا در نظام اسلامی باید بانکها که ستونهای اقتصاد مملکت هستن عملا و علنا رباخواری کنن و مال و زندگی مردم رو هم به پول ربوی آلوده کنن؟
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👇 سلام... فرق سودی که در بانکهای جمهوری اسلامی می گیرند با ربا خواری چیه... پس بانکهای ما با قبل از انقلاب تفاوتی نداره. ✅ 👇 🔹 یکی از تغییرات مهم در نظام بانکداری کشور پس از انقلاب اسلامی، تصویب قانون «عملیات بانکی بدون ربا ( بهره)» در سال 1362 بود که به موجب آن هرگونه پرداخت وام با دریافت سود ربوی ممنوع شد. https://rc.majlis.ir/fa/law/show/90388 🔹 در اسلام ربا حرام و از گناهان کبیره است. وقتی پولی به کسی قرض می دهید و هنگام پس گرفتن، مبلغی بیش از مبلغ اولیه را طلب کنید، مبلغ مازاد(سود یا بهره) در حکم ربا و حرام است. 👈 اما دریافت سود، فقط در قرض حرام است. اما اگر شکل معامله، به صورت مشارکت، مضاربه، جعاله، مزارعه و ... باشد، دریافت سود اشکالی ندارد و حرام نیست. 👈 بنابراین، اکثر بانکها، وام های خود را تحت عناوینی که سود آن ربوی نیست به مشتریان اعطا می کنند. 🔰 برخی از این عناوین معاملاتی به شرح زیر می باشد: 1) قرارداد قرض الحسنه 2) قرارداد سپرده مدت دار 3) قرارداد فروش اقساطی 4) قرارداد مشارکت مدنی 5) قرارداد اجاره به شرط تملیک 6) قرارداد مضاربه 7) قرارداد سلف 8) قرارداد خرید دین 9) قرارداد جعاله 10) قرارداد مزارعه 🌹از آنجایی که توضیح این قراردادها طولانی می باشد خواننده محترم را به آدرس زیر ارجاع می دهم. https://zaya.io/tgnvt ⏮ اما قانون «عملیات بانکی بدون ربا ( بهره)» مثل هر قانون دیگری، متأسفانه مورد غفلت و در موارد بسیاری مورد تعدّی قرار گرفته است. 👈 در موضوع بانکها، از رهبری نظام گرفته تا مراجع تقلید و مؤمنین و دلسوزان ملّت، همگی جزو منتقدین صف اوّل هستند. 👈 فعالیّتهای بانکها شاید صورت و ظاهری شرعی داشته باشد اما در عمل، به هیچ وجه باطن مشروعی ندارند. ✅ لذا یکی از مطالبات بر حق ملّت، اصلاح ساختار نظام بانکی کشور است. http://fna.ir/4ar8f این اصلاح ساختارها نیز تنها از عهده یک دولت انقلابی و جهادی ساخته است. دولتی که اصول و ارزشهای انقلاب برایش از هر امر دیگری واجبتر باشد. ☑️کانال پاسخ به شبهات مجازی
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👉1👈 ⭕️ بانک ❓آیا بانکِ ما پس از 40 سال، اسلامی است؟ اگر نه، چرا مراجع تقلید اعتراض نمی‌کنند؟! 📝 :👇 ❗️بزرگترین اشتباه و نقطه ضعفِ جمهوری اسلامی، سیستم بانکداری ربوی است. این سیستمِ ناسالم از دورانِ پس از جنگِ تحمیلی، جانِ تازه‌ای گرفت و بانک‌ها بجایِ پرداختِ سود واقعی (مضاربه شرعی) اقدام به پرداختِ سود تعیین شده (ربا) کردند! 💰امروز بزرگترین اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی در کشور بشکلِ مستقیم یا غیرِ مستقیم با بانک‌های مبتنی بر سیستمِ ربا مرتبطند. بانک‌ها اصولِ شرعی را بشکلِ صوری و ظاهری در فُرم‌ها رعایت می‌کنند اما واقعیت با آن‌چه شما در فرم‌های بانک امضاء کرده‌اید و با آنچه شورای نگهبان مصوّب کرده فاصله دارد. بانکداریِ اسلامی باید دارایِ شاخصه های زیر باشد: 1️⃣ عدالت: منابع و عایداتِ بانک باید عادلانه بینِ اقشار مختلف جامعه تقسیم شود. چرا بانک‌هائی که با سپرده مردم، رشد کرده اند، باید 59 درصدِ وامهایشان را به کارمندانشان اختصاص دهند؟ چرا فلان آقا و آقازاده باید تسهیلاتِ میلیاردی دریافت کند؟ اما یک جوان برای دریافتِ وامِ ازدواج، دچار مشکل شود؟ در طولِ یک سال، ۸۷۵۰ میلیارد تومان سپرده های مردم در بانک ها، خرج کارمندان بانک‌ها شد و سهم وام ازدواجِ جوانان رویِ هم، ۵ هزار میلیارد تومان شد! ➕ بانکِ اسلامی به فرموده آیت الله مکارم نباید در خدمت سرمایه‌داران باشد و به ضعفا بی‌توجهی کند. بزرگترین مانع اقتصاد مقاومتی سیستم ربوی بانک‌ها است. تا بانک هست و سودِ مفت به من می‌دهد، برای چه اقدام به کار و تلاش و چرخاندنِ چرخِ اقتصاد کنم؟ چرا به دوستَم قرض‌الحسنه بدهم؟! پولَم را قرض می‌دهم به بانک؛ و گردانندگانِ بانک با پولِ من، سودِ کلان می‌کنند و آخرَش یک تکه استخوان جلویِ من می‌اندازند!! 2️⃣ بهره رویِ سود: بانک نباید "بهره" را رویِ "اصلِ سرمایه" ببندد؛ بلکه باید رویِ "سودِ حاصل" از کسب و تجارت ببندد. بنده سپرده گذار هستم و بانک، تاجر. اینجا من باید به بانک بگویم با پولِ من کار کن و در سودِ حاصله، شریک هستیم. الآن بانک ها، سود را رویِ اصلِ سرمایه می بندند و نه رویِ سودِ حاصل از تجارت که این می‌شود ربا. البته بشکلِ صوری و کاغذی و با حیله‌های شرعی، ظاهرِ قرارداد را اسلامی می‌بندند! 3️⃣ عدم تعیین عددی سود: نباید مقدارِ سود به عدد مشخص شود. یعنی اگر بگوید بابتِ 2 و نیم میلیون، باید ماهانه 200 هزار به من بدهی، این می‌شود ربا و حرام. اما تعیین درصد مانعی ندارد. مثلا بگوید در سودِ ماهانه‌ات 30 درصد شریکم. در صدِ سود، هم یک قاعده‌ی ثابتی ندارد و بسته به توافق طرفین دارد. یعنی بیشتر یک مسئله‌ی عُرفی است و به انصافِ طرفین مربوط می‌شود. ✍️البته بانک‌ها به یک روشِ صوری سودِ عددی را رنگ و لعاب شرعی می‌دهند. لذا دفترِ رهبری در پاسخ به فردی که در مورد سودِ سه تا بیست درصدی سوال کرد این پاسخ را داده‌اند: "اگر آن مبلغ اضافی و سودی که بانک می‏دهد از درآمدِ حاصل از بکارگيری سپرده به وکالت از سپرده‏گذار در ضمن يکی از عقود شرعی صحيح باشد، ربا نيست بلکه سود معامله شرعی است و اشکال ندارد". 4️⃣ مشارکتِ سپرده‌گذار در سود و ضرر: شما باید هم در سود و هم در ضررِ بانک سهیم باشید. اما واقعیت این است که سپرده گذارانِ بانک، نه از میزانِ سودِ بانکها در تجارت هایِ کلانِ بانکی مطلعند و نه در ضررهایِ بانک، شریکند. طبقِ قاعده مضاربه شرعی، اگر بانک با پولِ من کار کرد و هیچ سودی کسب نکرد، منِ سرمایه دار حقِ مطالبه سود از بانک ندارم. اگر هم خییییلی زیاد سود کرد، منِ سرمایه گذار حقِ مطالبه سودِ بیشتر را دارم. ❌ این‌که بانک با سرمایه‌ی من، کارِ اقتصادی کند و سودِ میلیاردی به جیب بزند و قطره‌ای از آن سود را به من بدهد، این‌جا در واقع بانک حقِ مرا و مالِ مرا دزدیده است! و من با سپرده گذاری در بانک، این سیستمِ سراسر اختلاس را تایید و تقویت کرده ام! 5️⃣ مصرفِ سپرده: منِ سپرده گذار باید بدانم بانک، سپرده مرا خرجِ چه کاری میکند؟ آیا کشاورزی و صنعت و مسکن و تولیدِ داخلی را رونق داده؟! یا با پولِ منِ متدین، به عده‌ای خاص وام داده و برج و پاساژهایِ ترویج دهنده‌ی فساد و قصرهایِ اشرافی ساخته؟ کدام بانک گزارشِ عملکردش را به مردم و نمایندگانِ مردم می‌دهد؟! سپرده‌گذاری در بانک یعنی پولِ حلالمان را بدهیم دستِ کسانی که نمی‌دانیم پولمان را در راستایِ چه اهدافی خرج می‌کنند!! ادامه👇👇
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👉2 6️⃣ شفافیت: بانکِ اسلامی باید مشتریان را از متن و محتوایِ قراردادش مطلع کند. حتی اگر متصدیِ بانک را وکیلِ خود بدانیم، باز هم باید موکل از کلیاتِ معامله مطلع شود. بانک برای سپرده گذاری و پرداختِ تسهیلات، به شما یک فرمِ بلند بالا با فونتِ ریز می‌دهد تا شما حوصله‌ی خواندنِ آن را نداشته باشید. شما پایِ فرمی را امضاء کرده اید که نمی‌دانید چیست! آیا این معامله، غرری و فریبکارانه نیست؟ 7️⃣ ممنوعیت دیرکرد: بانکِ اسلامی نباید بابت تاخیر در باز پرداختِ وام و تسهیلات، دیرکرد بگیرد. چرا که دیرکرد، به هر اسمی و سرپوشی که گرفته شود، طبقِ نظرِ غالبِ مراجع تقلید، نزول است و ربا. 8️⃣ عقد شرعی: معاملاتِ بانکی باید در قالب یکی از عقودِ شرعی مانند مضاربه باشد. پس اگر بانک صرفا مبلغی را با عنوانِ قرض از شما بگیرد اما آن مبلغ در معامله ای به کار نیفتد، اخذِ سود قطعا ربا محسوب میشود و حرام. ❓چرا مراجعِ تقلید و رهبری، با بانکِ کنونی، مقابله و مبارزه نمی‌کنند و حتّی مناسباتِ مالی‌شان در همین بانک‌ها است؟ ✍️ مراجع نمی‌توانند وجوهات مردم را شب‌ها زیرِ متکایشان پنهان کنند. امکاناتِ نگهبانی از مبالغِ بالا، در انحصار بانک‌ها و ارگان‌های دولتی است. قانون هم اجازه‌ی نگهداشتنِ مبلغِ بالا در خانه و حتی یک موسسه‌ی خصوصی را نمی‌دهد. 🔔 واقعیت این است که مرجعیت در نظامِ ساختاریِ کشور فقط یک ناصح و پدرِ معنوی است؛ هیچ قدرتِ اجرائی و قانونی ندارد. پس نمی‌توان با فتوا و فشار به مسئولین، مسئله‌ی بانک را حل کرد. دولت و حاکمیت و پارلمان، نقشِ اصلی را در حلِ این معضل دارد! آن‌هم که توسطِ مردم، انتخاب می‌شود و نه توسطِ مراجعِ تقلید یا رهبری. شهرِ خوب را باید مردم بسازند! با شعر و شعار که نمی‌شود آرمان‌شهر ساخت. ✅ اگر موانع بر طرف شود و زیرساخت‌ها فراهم شود چه بهتر که مراجع تقلید با پشتیبانیِ متدینین، یک بانکِ صد درصد اسلامی تاسیس کنند؛ ارگان‌های مذهبی مثلِ سپاه و آستان قدس و خیره‌ها هم بپیوندند. اندوخته‌ی این بانک در مسیرِ اشتغال‌زائی، رفعِ فقر، جهش تولید و توسعه‌ی دین مصرف خواهد شد. مبارزه‌ی عملی با بانکِ ربوی اتفاق خواهد افتاد. ثروت اگر دستِ مرجعِ تقلید باشد هم نفوذِ مرجعیت بیشتر می‌شود و هم مرجع تقلید می‌داند ثروت را کجا خرج کند! ✍️ در جامعه‌ی اسلامی، وظیفه‌ی امام و مرجعیتِ دینی، روشنگری و ابلاغِ فرمانِ خدا است. مُجریِ اوامرِ رهبری و مراجع، مردم هستند و مسئولینِ منتخبِ مردم. به بیاناتِ برخی از علما در خصوصِ بانکداری دقت فرمائید: 👈 آیت‌الله مصباح یزدی: بسیاری از مشکلاتِ اقتصادیِ دنیا ریشه در ربا دارد و تنها با فتوایِ مراجع، مشکلِ ربا در بانک ها رفع نمی شود. 👈 آیت الله جوادی آملی: حقوق کارمندان بانک حرام است. خدا هیچ مسلمان و کافری را گرفتار بانک ها نکند. خطر ربا از گزینه نظامی دشمن بیشتر است زیرا ربا جنگ با خداوند است. پول ربوی با کلاه شرعی حلال نمی‌شود. بانک‌های ربوی در حال جنگ با ما هستند و هر چقدر هم آدم فریاد می زند، باورشان نمی شود که کسب و کار از طریق این بانکها حرام است. این بانک ها کمر شکن هستند و خدا هیچ مسلمان و حتی هیچ کافری را گرفتار آن ها نکنند. خطر ربا از گزینه نظامی بیشتر است. 👈 آیت الله نوری همدانی: بانک ها در مسیرِ غیر شرعی حرکت می‌کنند. تاخیر وام آنها و گرفتن پول بعنوان دیکرد حرام است. برای ما ننگ است که در جمهوری اسلامی، بانک ها به این سمت حرکت کنند 👈 آیت الله مکارم: بانکداری ما نه تنها اسلامی نیست که حتی محاسنِ بانکداری غربی را ندارد. سود بانکی در کشورهای غربی بین 4 تا 6 درصد است اما در بانکداری اسلامی، تا 28 درصد از مردم سود می گیرند. 👈 امام خامنه ای: خداوند به کارفرمایی که با نیت خدایی جای گذاشتن پول در بانک و گرفتن سود، با آن کاری را راه بیاندازد بهشت خواهد داد. ❌ بالاخره در نظام بانکداری، عده‌ای ذی نفع هستند! و طبیعتا حرفِ مراجع را هم چون مخالف مطامعشان می‌بینند، زیر پا می گذارند و گاهی متدینینِ ساده اندیش را هم سمتِ خود جلب می‌کنند. البته سیستم بانکی با فتوای مرجعیت حل نمی‌شود. باید دو تا اقدامِ اساسی انجام شود تا نظام ربوی از سیستم اقتصادی ما حذف شود. اقدام اول به دوش نخبگان است و اقدام دوم، بر عهده مردم: ادامه👇
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👉3👈 ادامه👆👆👆 ◀️ نخبگان: بجای غر زدن و انتقاد، درسمان را خوب بخوانیم و وارد سیستم شویم. الآن سیستم دانشگاهی ما اقتصاد دانِ سکولار و بی‌دین تربیت می‌کند و فردای مملکت دستِ این‌هاست!! سیستمِ اجرائیِ ما هم سکولار است و مبتنی بر نظامِ سرمایه‌داری. بچه حزب اللهی ها باید گلوگاه‌های اقتصادی را از چنگ اقتصاد دان‌هایِ سکولار و لیبرال در بیاورند و این انقلابِ اقتصادی تا رخ ندهد اوضاع به همین منوال است. ◀️ مردم: بانک‌ها با پولِ چه کسی چاق شده‌اند و حالا خونِ مردم را در شیشه کرده‌اند؟ جز این است که من و شما، از روی راحت طلبی و تنبلی پول در بانک گذاشته‌ایم برای کسبِ سود؟! متدینینِ عزیز در حالی به سیستمِ بانکداری معترضند که خودشان با سپرده‌گذاری در بانک، روز بروز بانک‌ها را قدرتمندتر میکنند! و امروز بانک تبدیل به یک مافیایِ ثروت شده که حتی مجلس و دولت هم حریفش نیست! ✅ اگر فقط مذهبی هایِ ما پولشان را از بانک بیرون بکشند، بانک‌ها تغییر رویه خواهند داد. بهتر نیست سرمایه‌مان را بجای بانک، به یک جوانِ مورد اعتماد بدهیم تا هم یک جوان، شاغل شود و هم در سودِ کارِ او شریک باشیم؟ مقابله با مافیای ثروت، اقدام و حرکت ما را می‌طلبد و صرفا با غر زدن و فتوای مراجع تقلید، چیزی حل نمی‌شود. اصلاحات باید توسطِ خود ما ایجاد شود! آرمان شهرِ اسلامی، ساختنی است و نه یافتنی. بنظرتان آیا باید عده ای از کره مریخ بیایند و این مشکلات را حل کنند؟ 🔔 البته نقدِ ما به کلیتِ نظامِ بانکی بود و نه بانکی خاص. با همه‌ی این احوالات، بازهم نمی‌توان یک حکمِ کلی داد برای همه‌ی بانک‌ها و قراردادها. نمی‌توان گفت همه‌ی بانک‌ها فاسدَند. ممکن است بانکی باشد که مصوباتِ شورای نگهبان را عمل کند و طبقِ چارچوب‌های شرعی به مشتریانش تسهیلات بدهد. ➕لذا شما باید متنِ قراردادِ بانک را با دقت مطالعه کنید و حتی از رئیسِ بانک سوال کنید. متصدیانِ بانکی هم موظفند به توضیح برای شما. حتی بعد از توضیحاتِ بانک می‌توانید خلاصه ای از گفتگویتان را با دفترِ مرجعتان یا یک کارشناسِ دینی در میان بگذارید تا حکمِ شرعیِ مسئله را بدست بیاورید". ‼️برای شکستنِ سیطره نظامِ سرمایه سالاریِ بانک ها، ابتدا باید ما متدینین توجیه شویم! تا قبل از این اتفاق، از دستِ رهبری عزیز و مراجع تقلید کاری ساخته نیست. تا وقتی که متدینینِ ما لساناً تبلیغات‌چیِ بانک‌ها باشند و عملا با سپرده گذاری، در رونقِ بانک‌ها شریک باشند، اوضاع به همین منوال خواهد بود و ثروتمندانِ زرسالار، دلِ ما را به ثمنِ بخسِ وامِ 15 میلیونی و آب نبات چوبی خوش میکنند و با سپرده هایِ ما، خودشان روز بروز ثروتمند تر میشوند و فقرا روز بروی فقیر تر. ✅ ثروتِ مردم باید دستِ خودِ مردم باشد و نه در اختیارِ ثروتمندان. ثروتِ مسلمین باید در مسیرِ اسلام و رونقِ دین و دنیای مردم بکار بگیرد و نه در راهِ تفریحات و فسادهایِ ثروتمندان. ✍حجت الاسلام سیدمحمدمهدی صدری
هدایت شده از مهاجر
قبل از بررسی ربوی بودن یا نبودن فعالیتهای بانکی یک نکته بسیار مهم را توجه کنید: قوانین بانکی مصوب در مجلس که به تصویب شورای نگهبان هم رسیده است با توجه به موازین شرعی بررسی و تایید شده است لذا ما در جمهوری اسلامی در مرحله قوانین و نظام کلی هیچ قانون غیر شرعی وغیر اسلامی نداریم لکن در مرحله اجرا ممکن است بعضی از بانکها به درستی به این قوانین عمل نکنند و یا به صورت صوری عمل کنند.این اشکال در مرحله اجرا ونظارت دولتهاست. یکی از بحث‌هایی که در دین مقدس اسلام و سایر ادیان الهی مطرح شده، مسئله تحریم ربا است. از طرفی دین اسلام ورود به فعالیت‌های اقتصادی سودآور از راه بیع را حلال شمرده است. ربا در تعاملات اقتصادی، ذیل موضوع قرض شکل می‌گیرد و در صورتی ظاهر می‌شود که در قرارداد قرض، سود شرط شود و زیاده به همراه داشته باشد، چراکه بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، قرارداد قرض قراردادی غیر انتفاعی است و نباید همراه با منفعت مادی شرط شده باشد. قرارداد قرضی که در آن پاداش و سود شرط باشد، ربا است، چراکه خداوند متعال منفعت و پاداش قرارداد قرض را از جانب خود تضمین کرده و پاداش آن را حسنات خیر آخرت عنوان کرده‌ است. پس چنانچه قرارداد قرض نباشد، می‌توان در آن از سود و منفعت صحبت کرد. در اینجا ما وارد قراردادهای انتفاعی می‌شویم و موضوع قرارداد صرفا در جهت اجر و پاداش اخروی نخواهد‌بود. حال اگر مسئله خرید و فروش است، این امر از طریق بیع صورت می‌گیرد و اگر در چارچوب تامین منابع است، بر اساس عقود اسلامی و بسته به نوع موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد. برخی به غلط بر این باورند که خداوند ربا را تحریم کرد تا سود و کسب منفعت به شکل کلی از بین برود و هر نوع قرارداد اقتصادی در چارچوب قرض‌الحسنه و فعالیت‌های عام‌المنفعه باشد، حال آنکه سیره عملی پیشوایان دین نشان می‌دهد که اسلام، کسب سود در چارچوب عقود اسلامی را مشروع می‌داند. اسلام به دنبال این نیست که راه کسب سود از سرمایه را ببندد، بلکه به دنبال سوددهی سرمایه از طریق عقود اسلامی است. انتقادی که در مورد بانک‌ها شکل می‌گیرد و آن‌ها را متهم به رباخواری می‌کنند، در برخی موارد انتقاد وارد و صحیحی نیست. چنانچه قرارداد بانکی بر اساس عقود اسلامی و انتفاعی شکل گرفته باشد و در نحوه تخصیص منابع نیز شبهه‌ای نباشد، طبعا ایراد قانونی و فقهی در راستای دریافت و پرداخت سود وارد نخواهد بود. شبهه دیگری که در مورد قراردادهای بانکی مطرح می‌شود، این است که اسلام سود ثابت را ربا می‌داند و سود شرعی را سود متغیر عنوان می‌کند. این فرضیه نیز فرضیه باطلی است. از نظر اسلام اگر قرارداد فی‌مابین قرارداد قرض باشد، سود چه ثابت باشد چه متغیر، ربا است، اما اگر قرارداد فی مابین، قرض نبود و قرارداد خرید و فروش، اجاره یا مشارکت بود، سود چه ثابت باشد چه متغیر، ربا صورت نگرفته است. باید توجه داشت که ربوی بودن و نبودن یک معامله به ماهیت قرارداد ارتباط پیدا می‌کند، نه اینکه سود متغیر یا ثابت باشد. بنابراین دین اسلامی که مردم برای کشو ر انتخاب کرده اند 5 مرحله دارد مرحله اول انقلاب اسلامی بوده که در سال 57 انجام شده است مرحله دوم نظام اسلامی است یعنی قوانین اساسی کشور هم مبتنی بر دستورات اسلامی باشد که این مرحله هم در سال 58 انجام شده است مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی مبتنی بر آن قوانین اسلامی است یعنی دولتی بر سر کار بیاید که با توجه به همان قوانین اسلامی تصویب شده عمل کند ما الان در این مرحله هستیم یعنی هنوز یک دولت کاملا اسلامی که قانون مصوب را اجرا کند بر سر کار نیامده است اشکالاتی که شما می بینید و می گویید کشور ما کاملا اسلامی نیست عمده اش در این نکته است که دولتهایی که در این 43 سال سر کار آمده اند هنوز نتوانسته اند کاملا اسلامی عمل کنند. بعد از مرحله تشکیل دولت اسلامی ، مرحله جامعه اسلامی است یعنی تمام این قوانین اسلامی باید در جامعه پیاده شود و درنهایت مرحله تمدن اسلامی است یعنی این قوانین به عنوان یک تمدن به جهان عرضه شود. این نکات را گفتیم که به این نتیجه برسیم که نظام ما کاملا اسلامی است یعنی قوانین وضع شده همه با توجه به اسلام وضع شده است وهیچ قانون غیر اسلامی در کشور نداریم ولی عملکر دولتها ومردم هنوز به این نقطه نرسیده این ضعف را باید در دولتها و مردم آسیب شناسی کرد نه در نظام نظام رسمی کشور اسلام است و این با انتخاب اکثریت مردم محقق شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام جواب قانع کننده وبا روایات و احادیث برای این سوال دارید ( تشکیل حکومت اسلامی فقط به عهده ی امام معصوم هست نه شخص دیگر ) وقتی می گوییم خب امام معصوم غایب هستند جواب می‌شنویم که به صورت مرجعیت قبل از انقلاب باید باشد می گویند چرا امام خمینی و بعد از ایشون رهبر خودشان را جایگزین امام زمان قرار دادند و حکومت تشکیل دادند
. ⁉️ : 👇 در کتاب کافی روایت داریم هر پرچمی قبل از ظهور امام زمان (عج)طاغوت است، این یعنی تشکیل هرگونه حکومت اسلامی قبل از قیام امام مهدی (عج)باطل است. 👇👇👇 🔹 روایتی به مضمون فوق در برخی کتب حدیثی وجود دارد اما همانطور که بارها گفته‌ام، در استناد به احادیث لازم است فرآیندی شامل ۴ مرحله طی شود: ۱) بررسی سندی: اگر روایتی سند صحیحی نداشته باشد چندان قابل اعتناء نیست. مگر اینکه مضمون آن توسط آیات و روایات صحیح تایید شود. ۲) عدم مخالفت با قرآن و سنت قطعی اسلام: طبق روایات متعدد و بلکه طبق حکم عقل، اگر روایتی بر خلاف قرآن باشد، حتی اگر از سند صحیحی برخوردار باشد، قابل اعتنا نیست. ۳) مفهوم‌یابی: با توجه به گذشت زمانی و تفاوت فرهنگی زنان صدور روایات با زمان ما، ممکن است مفهوم برخی روایات با معنایی که در وهله اول به ذهن خطور می‌کند، متفاوت باشد. به این منظور معنای لغات در صدر اسلام، حقیقت، مجاز، کنایه، استعاره و... سایر صنایع ادبی رایج در گفتار و همچنین شرایط فرهنگی و سیاسی عصر ائمه اطهار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نزدیک‌ترین معنا به منظور روایت کشف شود. ۴) بررسی سایر روایات همسان: در صورتی که روایتی هم از نظر سند صحیح باشد و هم مخالفتی با مسلمات اسلامی نداشته باشد، مجموعه روایات مطرح در موضوع مدنظر بررسی می‌شود و از مجموع آن‌ها نظر اسلام به دست آید. بنابراین کسی نمی‌تواند به صرف اینکه در یک کتاب حدیثی (ولو معتبر) فلان روایت وجود دارد، نتیجه‌گیری کند. بلکه لازم است که تک تک مسائل با فرآیند یاد شده مورد بررسی دقیق علمی قرار گیرد. (قابل توجه کسانی که فکر می‌کنند چه نیازی به حوزه و آخوند داریم!) با این مقدمه به پاسخ شبهه می‌پردازیم اول اینکه روایت فوق از سند صحیحی برخوردار نیست چون در سند روایت کسی به نام حسین بن مختار وجود دارد، که وثاقتش در کتب رجالی رد شده است! (📚رجال شیخ طوسی) دوم اینکه این روایت با مسلمات اسلامی از جمله لزوم امر به معروف و نهی از منکر و قیام علیه ظلم و جور مخالف است. سوم اینکه روایات متعددی در تایید برخی قیامهای قبل از ظهور وجود دارد که با مضمون روایت مذکور در تعارض است. مثلاً قیام شهید فخ، یا قیام سید خراسانی یا سید یمانی. همچنین در روایتی آمده عده ای از مشرق قیام می کنند و زمینه ساز ظهور امام مهدی عجل الله فرجه خواهند شد. یا در روایت دیگری به طور خاص به قیامی که منشأ آن شهر است اشاره شده است. بحارالأنوار ج ۵۱ ص ۸۷ ؛ بحارالأنوار/ ۵۷ ۲۱۶ ) از این رو اگر از سند این روایت چشم‌پوشی کنیم، باید گفت منظور از آن قیام‌هایی مانند قیام بنی‌عباس یا ابومسلم خراسانی بوده که به اسم اهل بیت علیهم‌السلام اما با اغراض شخصی صورت می‌گرفته است. که در روایت صحیحی که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده به این موضوع اشاره شده است. (وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۵۰) احتمال دیگر این است که منظور از کلمه (قبل) در روایت مذکور، (مقابل) باشد و معنا است می‌شود که هر گروهی که در مقابل امام زمان علیه‌السلام قرار گیرد طاغوت است. یعنی در زمان ظهور حضرت حق چنان آشکار است که مقابله با ایشان از روی جهل و نادانی نیست، بلکه از سر طغیان و سرکشی در برابر حق است. نکته آخر اینکه همین روایت در برخی از نسخه‌های قدیمی چنین آمده است: مَن رفعَ رَايَةَ ضَلَالَةٍ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ ؛ یعنی هر کس پرچم گمراه کننده‌ای را بلند کند، صاحب آن طاغوت است. در این صورت اساساً این روایت هیچ دلالتی بر نهی از قیام نمی‌کند!
متن شبهه: به صورت برهان عقلی به این دو سوال پاسخ دهید 1_چرا جامعه بشری نیاز به حکومت اسلامی دارد 2_ چرا حاکم جامعه باید باشد. پاسخ شبهه: 🔺1- احکام دین مبین اسلام ابدی است 2- اسلام دارای احکام اجتماعی/سیاسی/ جهادی/جزایی/ اقتصادی و... بسیاری است 3- اجرای این احکام بدون تشکیل حکومت امکان ندارد. 4- اصل وجود و ضرورت حکومت برای هر انسانی روشن است 🔺5- در زمان غیبت آیا اسلام و اهلبیت علیهم السلام برای تعیین تکلیف کردند که چه کار بکنند یا نه. 6- قرآن و اهلبیت علیهم السلام ما را از رجوع به طاغوت نهی کردند 7- طاغوت کسی است که مشروعیت امر و نهی کردن ندارد 🔺8- امام معصوم در زمان غیبت حاضر و صاحب قدرت نیست 9- شیعیان در زمان غیبت چه کنند؟ ✍ نتیجه: راهی که اولا عقل/ ثانیا خود اهل بیت علیهم السلام به ما نشان دادند؛ تشکیل حکومت و رجوع به اسلام شناسانی است که در غیبت امام احکام اسلام را در حد توان اجرا کنند‌‌. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
حدیثی از امام صادق (ع) که در آن، هر خروجی را قبل از ظهور، مایه بلا و اندوه ائمه و شیعیان می داند. چگونه با انقلاب اسلامی قابل توجیه است؟ 👇 در پاسخ به این پرسش باید گفت: اولا: این دسته از روایات یا به دلیل تقیه بوده و یا در شرایطی خاص صادر شده اند که قیام مسلحانه، فایده و تأثیر چندانی نداشته است. علاوه بر این که در روایات ما، مواردی وجود دارد که برخی قیام ها را نیز تأیید می نماید. ثانیا: روایت بیان شده، در مورد قیام ها و انقلاب های مسلحانه است، اما سایر حرکات اصلاحی را نفی نمی نماید و در سیره ائمه (ع) نیز مشاهده می نماییم که آنان نیز داعیه دار چنین حرکاتی بوده اند. با بررسی روند شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و افکار و عقاید بنیان گذار آن، به این نکته نیز پی خواهیم برد که ایشان اصولا قیام مسلحانه را تأیید ننموده و انقلاب ایران نیز در رده چنین قیام هایی ارزیابی نمی شود، بنابر این، شائبه هرگونه تضاد این انقلاب با روایت ارائه شده و نیز روایات مشابه از میان خواهد رفت. پاسخ تفصیلی👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa5326
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. این سوال یک نکته و یک اشتباه دارد. 1️⃣ انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی و جهانی نبود و نیست بلکه یک نظام جمهوری با محتوای اسلامی بود که برای حفظ و نشر شعائر اسلام با ۹۸ درصدر آراء مردمی ایجاد شد. 2️⃣ انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی حجت خدا روحی فداه هست. و اما اشتباه. ❌️ امام راحل برای پس از خود، جایگزین معرفی نفرمودند چون رهبر را مجلس خبرگان انتخاب میکند و نمایندگان خبرگان هم منتخب مردم هستند. اما در یک جمع، یک بار امام راحل از حضرت آقا و کارآمدی ایشان و...تعریف نمودند که این تعریف برای خیلی از متفکران نیز قبلا اتفاق افتاده بود. و البته وقتی از امام راحل برای بعد از حیات مادی سوال شد، ایشان رهبری را خطاب فرمودند. ♦️در مجلس خبرگان ابتدا منتظری معزول برای رهبری رای آورد ولی بین نمایندگان اختلاف جدی پدید آمد و در نهایت با رای خبرگان حضرت ایت الله سید علی خامنه ای واجد شرایط تشخیص داده شد و رای آورد. بنابر این انتخاب رهبر با یک واسطه توسط مردم شریف صورت گرفته است ای عباد خدا و حکومت اسلامی تشکیل نشد بلکه جمهوری اسلامی و این دو با هم متفاوت اند. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin