هدایت شده از غفّار 🇮🇷
#سوال
حدیثی از امام صادق (ع) که در آن، هر خروجی را قبل از ظهور، مایه بلا و اندوه ائمه و شیعیان می داند. چگونه با انقلاب اسلامی قابل توجیه است؟
#پاسخ 👇
در پاسخ به این پرسش باید گفت:
اولا: این دسته از روایات یا به دلیل تقیه بوده و یا در شرایطی خاص صادر شده اند که قیام مسلحانه، فایده و تأثیر چندانی نداشته است. علاوه بر این که در روایات ما، مواردی وجود دارد که برخی قیام ها را نیز تأیید می نماید.
ثانیا: روایت بیان شده، در مورد قیام ها و انقلاب های مسلحانه است، اما سایر حرکات اصلاحی را نفی نمی نماید و در سیره ائمه (ع) نیز مشاهده می نماییم که آنان نیز داعیه دار چنین حرکاتی بوده اند.
با بررسی روند شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و افکار و عقاید بنیان گذار آن، به این نکته نیز پی خواهیم برد که ایشان اصولا قیام مسلحانه را تأیید ننموده و انقلاب ایران نیز در رده چنین قیام هایی ارزیابی نمی شود، بنابر این، شائبه هرگونه تضاد این انقلاب با روایت ارائه شده و نیز روایات مشابه از میان خواهد رفت.
پاسخ تفصیلی👇
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa5326
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام.
این سوال یک نکته و یک اشتباه دارد.
1️⃣ انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی و جهانی نبود و نیست بلکه یک نظام جمهوری با محتوای اسلامی بود که برای حفظ و نشر شعائر اسلام با ۹۸ درصدر آراء مردمی ایجاد شد.
2️⃣ انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی حجت خدا روحی فداه هست.
و اما اشتباه.
❌️ امام راحل برای پس از خود، جایگزین معرفی نفرمودند چون رهبر را مجلس خبرگان انتخاب میکند و نمایندگان خبرگان هم منتخب مردم هستند.
اما در یک جمع، یک بار امام راحل از حضرت آقا و کارآمدی ایشان و...تعریف نمودند که این تعریف برای خیلی از متفکران نیز قبلا اتفاق افتاده بود. و البته وقتی از امام راحل برای بعد از حیات مادی سوال شد، ایشان رهبری را خطاب فرمودند.
♦️در مجلس خبرگان ابتدا منتظری معزول برای رهبری رای آورد ولی بین نمایندگان اختلاف جدی پدید آمد و در نهایت با رای خبرگان حضرت ایت الله سید علی خامنه ای واجد شرایط تشخیص داده شد و رای آورد.
بنابر این انتخاب رهبر با یک واسطه توسط مردم شریف صورت گرفته است ای عباد خدا و حکومت اسلامی تشکیل نشد بلکه جمهوری اسلامی و این دو با هم متفاوت اند.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول جواب:
1️⃣ اینکه یک اقدام سابقه ای تاریخی نداشته باشد، دلیل بر نامشروع بودن آن نیست. ما تابع دلیل هستیم. امام خمینی(ره) برای قیام خود علیه طاغوت و تشکیل حکومت، دلایلی عقلی و نقلی در نظر داشت. مقتضای بحث علمی این است که این دلایل را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، نه اینکه بگوییم چون سابقه ای نداشته، پس عمل امام نامشروع بوده است.
2️⃣ مسبوق به سابقه نبودن تشکیل حکومت توسط فقهاء، کاملاً به دلیل شرایط زمانی بوده است. زیرا اولاً فقهای بسیاری از آغاز عصر غیبت تا کنون، در مباحث علمی خود درباره حق حاکمیت فقیه و وظایف اجتماعی او بحث کرده اند و ولایت فقیه را(ولو با اصطلاحی دیگر) قبول داشته اند. ثانیاً عالمانی بوده اند که در شرایط مختلف با صدور فتوای جهاد، تحریم تنباکو، تحریم پوشاک خارجی و ... جلوه ای از حاکمیت خود بر جامعه را نشان داده اند. اما شرایط مساعدی برای تشکیل یک حکومت همه جانبه نیافته اند.
https://jf.isca.ac.ir/article_3730.html
https://b2n.ir/n50238
https://b2n.ir/t00469
💠 برای نمونه سید عبدالاعلى موسوى سبزوارى در مهذب الاحکام, پس از بحث درباره ولایت فقیه, ویژگیها و قلمرو اختیارهاى او مى نویسد:
📖 « از آن جا که این بحث [ولایت فقیه] ثمره اى ندارد, نیاز به شرح بیش از این نیست, زیرا ولایت بستگى به وجود چنین زمینه هایى از هر جهت براى فقیه است و این زمینه ها در زمان ائمه(ع) وجود نداشت, چه برسد در زمان نایب ایشان...»
📚 مهذب الاحکام, سید عبداللّه سبزوارى, ج406/16.
🔆 بنابراین، علّت عدم تشکیل حکومت توسط علمای سابق، فراهم نبودن شرایط و زمینه های تشکیل حکومت است نه وجود ممنوعیت شرعی.
⭕️ اما برای پاسخ به پرسش اول، آن را در قالب چند پرسش دیگر بررسی خواهیم کرد:
1️⃣ چرا باید حکومت تشکیل داد؟
2️⃣ چرا حکومت باید دینی باشد؟
3️⃣ آیا غیر معصوم اجازه دارد حکومت دینی تشکیل دهد؟
✅ پاسخ سوال یک و دو، پاسخی عقلانی است.
📌پاسخ سوال یک:
▪️ انسان موجودی است اجتماعی؛ یعنی برای رفع نیازهایش، باید با همنوعان خود در تعامل باشد.
▪️ بخاطر محدودیت منابع و طبع سیری ناپذیر انسان، اگر در زندگی اجتماعی قانون حکم فرما نباشد، نزاع و درگیری پیش آمده و اساساً هدف از زندگی اجتماعی که همان رفع نیازهای انسان بود محقق نخواهد شد.
➕ بنابراین، زندگی اجتماعی باید در سایه قانون باشد و قانون ضمانت اجرا می خواهد و حکومت، مجری و ضامن اجرای قوانین است.
📌 پاسخ سوال دو:
▪️ زندگی اجتماعی نیاز به قانون و حاکم دارد.
▪️ قانون را باید کسی وضع کند که: 👌 علم و دانش بیشتری نسبت به نیازهای انسان و جامعه انسانی داشته باشد. 👌 در وضع قوانین ذی نفع نباشد و قانون را برای منافع خودش ننویسد 👌 عدالت را در وضع قوانین رعایت کند.
➕ تنها خداوند است که علم بینهایت دارد و تمام نیازمندی های مخلوقات خود را می شناسد و می تواند متناسب با نیاز او در جامعه و بر اساس عدالت و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، برای بشر قانون وضع کند. بنابراین، قانون جامعه باید قانونی الهی باشد.
🔸 از طرفی چون خداوند خالق و مالک تمام هستی است؛ فقط او حق حاکمیت بر مخلوقات از جمله جوامع انسانی را دارد. بنابراین هم قوانین باید از طرف خدا باشد و هم حاکم باید از طرف خداوند منصوب شود.
🔆 همه انسان ها با هم برابرند و در شرایط عادی هیچ انسانی، حق حکومت بر سایر انسان ها را ندارد، مگر اینکه خدا به او اجازه داده باشد.
📣 نکته مهم 📣
تشکیل حکومت مخصوصاً حکومت دینی، بر اساس دلایل فوق، یک ضرورت عقلانی است. وقتی ضرورت یک چیزی با عقل اثبات شد، دیگر نیاز به دستور خدا یا پیامبر نیست. بلکه دستورات خدا و پیامبر در این موارد را «دستورات ارشادی» می نامند.
👈 اما ممکن است یک امر عقلانی، در شرایط خاص یا بنا به مصالحی، ممنوع شود. در مورد تشکیل حکومت دینی اگرچه نیازی به دستور خدا یا پیامبر نداریم اما باید ببینیم ممنوعیتی برای اینکار اعلام شده است یا نه.
👈اگر ممنوعیتی وجود نداشت، انجام آن مجاز خواهد بود بدون اینکه نیاز به دستور خاصی داشته باشد.
💠 حال پس از دقت نظر بر این نکته، به سراغ پاسخ سوال سوم می رویم:
📌 پاسخ سوال سه:
🔹 پیامبر و امام معصوم از طریق معجزه یا راه های اطمینان آور دیگری، می تواند برای بشر اثبات کند که حق حاکمیت بر آنها را از جانب خداوند دریافت کرده است. اما غیر معصوم از چه طریقی می تواند این حق و اجازه را از خدا دریافت کند؟
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب:
👈 پیامبر و امام معصوم می توانند خصوصیات و ویژگی هایی را برای شخصی که حق حاکمیت دارد بیان کنند واگر ما چنین شخصی را یافتیم، بفهمیم که او حق حاکمیت دارد.
🔆 حال باید ببینیم پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام) به چه شخصی با چه ویژگی هایی اجازه تشکیل حکومت و حق حاکمیت بر مردم را داده اند:
روایات متعددی در این زمینه وجود دارد که به یک نمونه از آن اشاره خواهیم کرد:
🔸 عمر بن حنظله میگوید از امام صادق(ع) درباره دو نفر از دوستانمان (یعنی شیعه) که نزاعی بینشان بود در مورد قرض یا میراث، و به قضات برای رسیدگی مراجعه کرده بودند، سؤال کردم که آیا این رواست؟
🔹 فرمود: هر که در مورد دعاوی حق یا دعاوی ناحق به ایشان مراجعه کند، در حقیقت به طاغوت (یعنی قدرت حاکمه ناروا) مراجعه کرده باشد؛ و هر چه را که به حکم آنها بگیرد، در حقیقت به طور حرام میگیرد؛ گرچه آن را که دریافت میکند حق ثابت او باشد؛ زیرا که آن را به حکم و با رأی طاغوت و آن قدرتی گرفته که خدا دستور داده به آن کافر شود. خدای تعالی میفرماید: یریدُونَ انْ یتَحاکَمُوا إلَی الطّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِروا أَنْ یکْفُرُوا به.
🔸 پرسیدم: چه باید بکنند؟
🔹 فرمود: باید نگاه کنند ببینند از شما چه کسی است که حدیث ما را روایت کرده، و در حلال و حرام ما مطالعه نموده، و صاحبنظر شده و احکام و قوانین ما را شناخته است... بایستی او را به عنوان قاضی و داور بپذیرند، زیرا که من او را حاکم بر شما قرار دادهام. پس آنگاه که به حکم ما حکم نمود و از وی نپذیرفتند بیگمان حکم خدا را سبک شمرده و به ما پشت کردهاند و کسی به ما پشت کند به خداوند پشت کرده و این در حد شرک به خداوند است.
⚠️ شاید بگویید که این روایت فقط در بحث قضاوت است و ارتباطی با حکومت به معنای عام ندارد. در پاسخ می گوییم که قضاوت مهم ترین شأن حاکمیت است و حاکمیت در واقع همان دخل و تصرف در حقوق مردم است که قضاوت در منازعات، مصداقی از آن است.
👈 بحث های تفصیلی تر درباره ارتباط این روایت با حکومت دینی ولایت فقیه را باید در کتب تخصصی و اجتهادی دنبال کرد.
هدایت شده از مهاجر
3️⃣قسمت سوم جواب:
✅✅برخی احادیث از انقلابی در ایران، پیش از ظهور حضرت مهدی(ع) سخن می گویند که از مطالعه ی مجموع آنها به خوبی می توان بشارت تشکیل حکومت در زمان غیبت وزمینه سازی این حکومت برای قیام امام زمان علیه السلام را استنباط کرد که این خود دلیل روایی محکم برای حجیت واعتبار تشکیل حکومت در زمان غیبت است والا اگر این کار حرمت داشت اهل بیت علیهم السلام چنین بشارتی را به غیب خبر نمی دادند این روایات بسیار زیاد هستند از جمله :
🔵الإمامُ الصّادقُ(ع): إنَّ اللّهَ احْتَجَّ بالکوفةِ علی سائرِ البلادِ، و بالمؤمنینَ مِن أهلِها علی غَیرِهِم مِن أهلِ البلادِ، و احْتَجَّ ببَلدَةِ قُمّ علی سائرِ البلادِ، و بأهْلِها علی جمیعِ أهْلِ المَشرِقِ و المَغرِبِ مِن الجِنِّ و الإِنْسِ، و لَم یدَعِ اللّهُ قُمّ و أهلَهُ مُستَضْعَفا بَلْ وَفَّقهُم و أیدهم...
و سَیأتی زَمانٌ تکونُ بَلْدةُ قُمّ و أهلُها حُجّةً علی الخلائقِ، و ذلک فی زمانِ غَیبَةِ قائمِنا(ع) إلی ظُهورِهِ، و لو لا ذلک لَسَاخَتِ الأرضُ بأهلِها. و إنَّ الملائکةَ لَتَدْفَعُ البَلایا عَن قُمّ و أهلِهِ، و ما قَصدَهُ جَبّارٌ بسُوءٍ إلّا قَصمَهُ قاصِمُ الجَبّارِینَ.[بحار الأنوار، ج ۶۰، ص ۲۱۳، ح ۲۲]
💠امام صادق(ع): خداوند کوفه را برای دیگر جاها و مؤمنان آن را برای مؤمنان دیگر سرزمین ها حجّت قرار داد و شهر قم را برای سایر شهرها و مردم آن را برای همه اهالی شرق و غرب عالم، از جن و انس، حجّت قرار داد. خداوند، شهر قم و مردم آن را مستضعف و ناتوان رها نکرد، بلکه آنان را توفیق داد و تأیید نمود...
روزگاری خواهد آمد که شهر قم و مردمان آن بر دیگر مردمان حجّت باشند. آن روزگار از زمان غیبت قائم(ع) ماست تا هنگام ظهورش. اگر چنین نبود زمین اهل خود را در کامش فرو می برد. فرشتگان بلایا را از قم و مردم قم دور می کنند. هیچ ستمگری آهنگ بدی به آنان نمی کند مگر آن که در هم شکننده ستمگران او را در هم می شکند.
🔵الإمامُ الصّادقُ(ع): سَتَخْلو کوفةُ مِن المؤمنینَ، و یأرِزُ عنها العِلمُ کما تَأرز الحَیةُ فی جُحْرِها، ثُمّ یظهَرُ العلمُ ببلدةٍ یقالُ لها قُمّ، و تَصیرُ مَعْدِنا للعِلمِ و الفَضلِ، حتّی لا یبقی فی الأرضِ مُسْتَضعَفٌ فی الدِّینِ حتّی المُخَدَّراتُ فی الحِجالِ، و ذلک عند قُرْبِ ظُهورِ قائمِنا، فیجْعَلُ اللّهُ قُمّ و أهلَهُ قائمِینَ مَقامَ الحُجّةِ، و لو لا ذلک لَساخَتِ الأرضُ بأهْلِها، و لَم یبْقَ فی الأرضِ حُجّةٌ، فَیفیضُ العِلمُ مِنهُ إلی سائرِ البلادِ فی المَشرِقِ و المَغرِبِ، فَیتِمُّ حُجّةُ اللّهِ علی الخلقِ، حتّی لا یبْقی أحدٌ علی الأرضِ لم یبْلُغْ إلیهِ الدِّینُ و العِلمُ، ثُمّ یظْهرُ القائمُ(ع).[همان ح23]
💠امام صادق(ع): بزودی کوفه از مؤمنان تهی خواهد گشت و علم از آن رخت برخواهد بست همانند ماری که در سوراخش پنهان می شود. آن گاه علم در شهری آشکار خواهد شد به نام قم. این شهر معدن علم و فضل می شود، تا آن جا که بر روی کره زمین کسی نمی ماند که در دین ضعیف و ناتوان باشد حتی زنان پرده نشین؛ و این [واقعه ] نزدیک ظهور قائم ماست. خداوند قم و مردم آن را جانشین مقام حجّت می کند. اگر چنین نبود هر آینه زمین اهل خود را فرو می بلعید و در روی زمین حجّتی باقی نمی ماند. علم از این شهر به شهرهای دیگر در شرق و غرب عالم سرازیر می شود و بدین سان حجّت خدا بر بندگانش تمام می شود؛ چندان که در کره خاک کسی نمی ماند که دین و دانش به او نرسیده باشد. سپس قائم(ع) ظهور می کند.
🔵بحار الأنوار عن بعضِ أصحابِنا: کنتُ عند أبی عبدِ اللّهِ(ع) جالِسا إذْ قَرأَ هذهِ الآیةَ: «فَإذا جاءَ وعدُ اولاهما بعَثْنا علیکم عِبادا لنا اولی بأسٍ شدیدٍ فجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ و کانَ وَعْدا مفعولاً»[الإسراء، آیه ۵]فقُلنا: جُعِلْنا فِداک، مَن هؤلاءِ؟ فقالَ، ثلاثَ مَرّاتٍ: هُمْ و اللّهِ أهلُ قُمّ.[همان ح40]
💠بحار الأنوار به نقل از یکی از شیعیان: در حضور ابو عبد اللّه (امام صادق(ع)) نشسته بودم که این آیه را تلاوت کرد: «چون از آن دو [وعده ]، وعده نخستین در رسد بندگان خویش را که جنگاورانی دلاورند بر سرتان فرستیم. آنها حتی درون خانه ها را هم می کاوند و این و عده ای انجام شدنی است». عرض کردیم: فدایت شویم، اینان کیانند؟ سه بار فرمود: به خدا قسم آنان مردمان قم هستند.
🔵الإمامُ الکاظمُ(ع): رجُلٌ مِن أهلِ قُمّ یدعو النّاسَ إلی الحقِّ، یجْتَمِعُ مَعهُ قَومٌ کزُبرِ الحدیدِ، لا تُزِلُّهُمُ الرِّیاحُ العَواصِفُ، و لا یمَلّونَ مِن الحَربِ، و لا یجْبُنونَ، و علی اللّهِ یتَوکلونَ، و العاقِبَةُ للمُتّقِینَ.[. همان، ح ۳۷.]
💠امام کاظم(ع): مردی از قم مردم را به حق فرا می خواند و بر گرد او مردمانی فراهم می آیند که چونان پاره های آهن استوارند، طوفان ها آنها را به لرزه نمی اندازد و از جنگ خسته نمی شوند و بزدلی نشان نمی دهند، به خدا توکل دارند و فرجام از آنِ پرهیزگاران است.
#سوال
سلام خدمت اساتیدمحترم
ببخشید سوالی دارم اینکه میگن پنج انگشت دست نشانه پنج تن هستش و چهارده تا بند انگشتان نشانه ۱۴ معصوم هست میخواستم ببینم صحت دارد یا نه ؟
هدایت شده از مهاجر
دین اسلام وتشیع ومبانی اعتقادی آن مثل امامت یک دین کاملا عقلی و متنی بر ادله واستدلالهای منطقی و قابل اثبات است
اینگونه حرفها که هیچ دلیل روایی و مویدی از طرف معصومین ندارد تشیع را در نگاه عوام در مظان اتهام و خرافه پرستی قرار می دهد
يكي از مشكلاتي كه جوامع ديني غالبا گرفتار آن هستند، مسئله «خرافه» است. «خرافه» به هر كار غير عُقَلايي و غير منطقى كه نه پشتوانه وحى آسمانى داشته باشد، و نه عقل سالم آن را اجازه دهد گفته مى شود. با اين معيار مى توان «حقيقت» را از «خرافه» جدا كرد، و گرفتار «خرافه» نشد
حرکتهاى بزرگ خداباورانه و خدامحورانه، همانها که به طلایهدارى انبیاى الهى، طلایهدارى شدهاند، با همه اثرگذارى ژرف در روح و روان انسانها و جامعه انسانى، از گزند ویرانگر خرافهها در اَمان نبودهاند که پس از رویاروییهاى گسترده و قربانیهاى بسیار، سرانجام هرکدام به گونهاى در باتلاق خرافهها و پندارهاى غلط، فرو رفتهاند.
اسلام، فرهنگ و ارزشهاى اسلامى نیز از خرافه در امان نبودهاند و خرافهها در باورها، ارزشها و رفتار مسلمانان اثر گذارده و ویرانیهایى به بار آوردهاند؛ اما اینها با همه هجوم سنگین خود به باورها و ارزشهاى دینى به خاطر اصول استوار و معجزه جاوید اسلام که همانا قرآن باشد و سیره و گفتار روشن نبى اکرم، نتوانستهاند اسلام را زمینگیر کنند.
ائمه اطهار و به پیروى از آنان، علماى راستین، در پرتو اصول راستین و معجزه جاوید اسلام، از مرزهاى عقیدتى پاسدارى کرده و مشعلها را روشن نگهداشتهاند. اما با این همه، خرافه، به خاطر جلوههایى که داشته و دارد و جاذبه آفرینییها براى عوام و گاه علماى سادهلوح و سادهاندیش، آسیبهاى ویرانگر آن، از نگاهها به دور مانده است. جریانهاى حق و خدامحور، هماره در خطر نفوذ خرافه قرار داشته و دارند. باورها و رفتارهاى غیرمنطقى و پندارهاى بیهوده و پوچ که جاذبه آنها شگفتى برمىانگیزاند آثار ویرانگرى بر عقاید و ارزشهاى دینى برجاى مىگذارند. افسانهبافیهاى احبار و رهبان درباره پیامبران خود و رفتارهاى غیرمنطقى به نام شریعتِ موسى و عیسى، این دو دین آسمانى و پویا را به انحطاط کشاند و ناکارآمد ساخت.
رواج خرافه، در میان فرهنگهاى معاصرِ جهان، بیش از گذشته است. خرافهپردازان، یافتههاى خود را در قالبهاى روزپسند عرضه مىکنند. با وجود پیشرفت علم، بازار رازخوانیها، رمالان، جادوگران و بخت و اقبال گشایان از هر زمان پررونقتر است. خرافهگرائى در پارهاى از جامعههاى پیشرفته دامنگیر مردم شده است.
فرهنگ مسلمانان نیز، از نفوذ خرافه در امان نمانده و این ویروس پرخطر، باورها، ارزشها و رفتار مسلمانان را هدف قرار داده است. جلوههاى خرافه، آسیبهاى ویرانگر آن را بر تودهها پنهان داشته است. حتى شمارى از سادهاندیشان در لباس دین، بر این پندارند که استفاده از خرافهها در رواج دین و مذهب و برانگیختن احساسات مردم، سودمند خواهد بود.
نگاه دینى و جامعهشناختى به پیامدهاى خرافه نشان مىدهد، بهرهگیرى از موهومات، نه تنها در استوارسازى باورها و پیشرفتِ معنوى و اوجگیرى مردم سودمند نیست که آثار ویرانگرى در پى دارد. بخش بزرگى از فرصتهاى ارزشمند و حیاتى پیامبران و امامان در مبارزه با پیرایهها و حشو و زوائد افزوده شده بر دین سپرى شده است.
سلام وقتتون بخیر در مورد اتفاقات اردبیل راهنمایی میکنین جریان چی بوده 🙏
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 رونمایی از دروغ جدید رسانههای ضد ایرانی
❌شبکه های معاند در ادامه دروغپراکنی خود خبر کذب «فوت یک دانشآموز دختر توسط نیروهای امنیتی» را بهطور مکرر منتشر میکنند اما هیچ دانشآموزی در وقایع اخیر در اردبیل فوت نشده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه
اینم یکیش👆
تیراندازی ماموران امنیتی به مردم
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
#پاسخ #مرتبط👇👇
مااسلحه جنگی نداریم
حضور اغتشاشگر در خیابان به ازای دریافت آیفون!
🔹فرمانده یگانهای ویژه فراجا: اگر به جریانسازی شبکههای معاند نگاه کنید آنکه آن سوی مرزها در یک استودیو نشسته میگوید «بروید»؛ خودش آنجا نشسته و به واسطه پولهایی که خرج میکند، دستور میدهد که بروید؛ برای همین است که دستگیرشدگان فقط به ازای آن پولی که گرفتهاند میگویند خدمت کردهاند.
🔹مثلاً یکی از دستگیرشدگان گفت که به ازای دریافت گوشی اپل برایشان خدمت کرد، یک روز در خیابان و اغتشاشات بود و دیگر هم کاری به کارشان و شرکت در اغتشاشات نداشت.
🔹افرادی که روبهرویمان قرار داشتند با تجربه بودند چرا که آموزش تظاهرات برقآسا و بزندررو را دیده بودند؛ تیمهای سه تا ۴ نفره موتوری، مجهز به سلاح سرد و گرم؛ جایی که تراکم جمعیت زیاد میشد میآمدند و شعار داده و تحریک کرده و سریع جابهجا میشدند.
🔹آتشزدن ماشین و موتور پلیس، تخریب کیوسک پلیس، حمله به مأمور پلیس، زخمی کردن، و شعارنویسی هر کدام برای خود قیمتی دارد و جالب است افراد دستگیرشده اعتراف کردند که پولشان را گرفته و کار را انجام داده و رها کردند و نکته مهمتر اینکه اکثراً جزو اراذل شناسنامهدار بودند.
🔹ما اسلحه جنگی نداریم؛ اسلحهای که در کف خیابان و ناآرامیها به دست گرفتهایم پینتبال است و اسلحه ساچمهزن که پلاستیکی است تا کمترین صدمه را به افراد برساند. ناآرامیها جمع شده و پایان یافته است.
🔹تعداد آشوبگران در سختترین وضعیتی که در تهران وجود داشت به ۲ هزار نفر هم نمیرسید؛ اگرچه عمده آنها هم افرادی سابقهدار بودند.
سلام. لطفاً به #شبهه زیر پاسخ دهید.
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
✅ سپاسگزاری از مراجع عظام!!
✍️دکتر محسن رنانی
📌تلخیص:مجمع فعالان اقتصادی
این متن را منتشر میکنم تا به نسل جوانی که این روزها با یک دنیا امید، دست به اعتراض زده است (و به جای شنیده شدن و به رسمیت شناخته شدنِ اعتراضش، اغتشاشگر و فریبخورده خوانده شد و با او به شدت برخورد و اهانت شد تا عصبی شود و پرخاشگری کند تا بتوانند بهراحتی متهم و سرکوب و دستگیرش کنند)، بگویم ناامید نشو، تو ظرف چند هفته، به اندازه ده سال تحولات کشور را جلو بردهای. تا بداند علاوه بر دستاوردهای آشکاری که میبینیم و مهمترینش بیرون ریختن امیدهای وجودی جامعه است، در پشت جنبش او تحولات فکری و روانی مهمی، بویژه در بخشهای خاموش و مردد جامعه، درحال شکلگیری است.
ما برای ورود به عصر توسعه، راهی جز این نداریم که با همه موانع سنتی شکلگیری «عقلانیت توسعه» خداحافظی کنیم. بنیادیترین شرط توسعه هر کشور، که عقلانیت توسعه بر بستر آن شکل میگیرد، وجود مهارت گفتوگو یا همشنوی اول در بین نخبگان و سپس در بین عامه مردم است. اما در جامعهای که «تقلید» و تمکین و سکوت و مدح و ارادت و دستبوسی و تقدس، قاعده مسلط است، هرگز روحیه و مهارت همشنوی، پرسشگری و نقد شکل نمیگیرد. پای منبر کدام روحانی، دیدهاید که یک نفر پرسش کند و او نیز خود را موظف به پاسخ بداند؟ اصلا این حکومت دارد شکست میخورد چون کشور را هم مثل مجلس روضه اداره میکند: یکطرفه و تکگویانه.
تقلید از یک فقیه از جنس مراجعه به یک متخصص مثل پزشک نیست.
پزشک نمیگوید اکنون که مرا به عنوان پزشک انتخاب کردی، تو مرا اَعلَم از دیگران میدانی بنابراین از این پس در همه بیماریهایت باید به من مراجعه کنی و دیگر حق نداری سراغ پزشکان دیگر بروی.
پزشک نمیگوید حالا که آمدی سراغ من، از این پس هرگونه پول و وجوهاتی که میخواهی در امور پزشکی صرف کنی را یا باید به من بدهی یا با نظر من خرج کنی؛ و حتی وقتی بیمار نیستی باید بخشی از درآمدت را به من بپردازی.
پزشک با بیمار گفتوگو میکند، به او اجازه پرسشگری میدهد و توضیح میدهد که بیماری او دقیقاً چیست و چرا این نسخه را برای او پیچیده است؛
اگر پزشک در تشخیص و تجویز خود خطایی بکند بعد از مدت کوتاهی آشکار میشود آنگاه بیمار میتواند برنامه درمانی یا پزشک خود را عوض کند و مجبور نیست تا آخر عمر یک نسخه را دنبال کند و آسیبهای احتمالی آن را متحمل شود.
پزشک با آمدن داروها و فناوریهای جدید برای تشخیص و درمان، از آنها استفاده میکند و پیوسته ابزارها و روشهای خود را بهبود میدهد و به تجهیزات یا داروها و روشهای درمانی گذشته خود دلبستگی و تعهدی ندارد و برایش مقدس نیستند.
پزشک همواره در برابر اقدامات خود پاسخگو است. اگر در درمانش خطایی انجام داد و به بیمار آسیبی زد، بیمار حق شکایت و گرفتن خسارت دارد.
در پزشکی چیزی بهنام «مشهور علما» وجود ندارد. یعنی اینجوری نیست که اگر تاکنون همه پزشکان قبلی، برای درمان یک بیماری یک نظر واحدی داشتهاند، دیگر هیچ پزشکی جرأت نکند یک راهحل یا روش درمانی متفاوتی را معرفی کند و بهکار گیرد.
هر پزشک یا متخصص علم جدید برای حل هر مساله، فقط «احتمال میدهد» که راهکارش درست باشد و همواره دنبال پیدا کردن راهکار بهتر است و از قضا هر کس راهکار بهتری بیاورد او میپذیرد و راهکار خودش را پس میگیرد.
همواره یک مرجع بالاتر علمی و پزشکی (مثل سازمان نظام پزشکی) بر فعالیتهای پزشک نظارت میکند و در صورت تکرار اشتباهات، ممکن است اجازه فعالیت او لغو شود.
اکنون بیایید و در بندهای بالا، به جای کلمه پزشک، واژه «مرجع تقلید»، به جای کلمه بیمار، واژه «مقلد» و به جای کلمه «درمان»، واژه «حکم فقهی» را بگذاریم، آنگاه دیگر هیچکدام از گزارهها صادق نخواهد بود.
صدوبیست سال است ایران وارد دنیای مدرن شده است و تلسکوپ و ابزار رصد در اختیار این جامعه است، اما هنوز مراجع ما نتوانستهاند در گفتوگوی با یکدیگر این همه اختلاف در مساله حلول ماه را حل کنند و به یک راه حل معقول و مشترک برسند و جامعه از این تشتت برهانند.
پس از رنسانسِ اروپا و ورود جهان غرب به دوران علم جدید، کلیسا نیز برای۵۰۰ سال در برابر واقعیت های تمدن جدید مقاومت کرد تا سرانجام در سال ۱۹۶۲ به دستور پاپ وقت در واتیکان تشکیل شد و با دنیای نو آشتی کرد. اگر این بازنگریها نبود احتمالا مسیحیت کاتولیک تا امروز با سرعت زیادی رو به افول گذاشته بود. وقت آن رسیده که فقیهان شیعه نیز همان جملهای را شعار خود کنند که پاپ شعار خود ساخته بود: «زمان بازکردن پنجرههای کلیسا برای ورود هوای تازه فرا رسیده است».
به مجمع فعالان اقتصادی بپیوندید
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت اول جواب:
🔹مقدمه
به نظر می رسد علت اینکه شبههپرداز تخریب مرجعیت را از طریق مقایسه مرجع تقلید و پزشک طراحی کرده، آن است که معمولاً در پاسخ به چرایی تقلید گفته می شود در هر امری مثلاً پزشکی باید به متخصص آن مراجعه کرد.
حال این شبهه افکن به خیال خود با مقایسه های مغالطه آمیز به دنبال آن است تا بر رد تشابه، تقلید را از مرجع را زیر سوال ببرد. در حالیکه پیش از هر توضیحی یادآوری می کنم همواره در تشبیه تنها یک یا چند «وجه شبه» بیشتر وجود ندارد و وجوه افتراق (تفاوت) بسیار بیش از وجوه تشابه است.
یعنی ممکن است در پزشکی مسائلی وجود داشته باشد که هیچ شغل دیگری با آن قابل قیاس نباشد همینطور سایر مشاغل و همینطور نسبت به متخصصان دینی. مثلاً ممکن است گفته شود که اگر پزشک در تشخیص خود اشتباه کند قابل شکایت است در حالیکه اشتباه مجتهد قابل شکایت نیست.
خب مجتهد را باید در این خصوص با حقوق دانها مقایسه کرد که مثلاً اگر حقوق دان یا حقوق دان هایی در امر قانون گذاری اشتباه کردند، مثلاً زمانی سن رای دادن را ۱۸ سالگی قرار دادند بعد به نظرشان رسید آن را عوض کنند و ۱۷ کنند، آیا این تغییر نظر که موجب شده عده ای از حق انتخاب محروم شوند، قابل دادرسی هست؟
البته این فقط یک مثال بود برای تفاوت ها و بیان اینکه در تشبیه تقلید با پزشکی یا هر تخصص دیگر تنها چیزی که مدنظر است اینکه عقل حکم می کند در هر رشته ای به متخصص آن رشته مراجعه کرد و سوالات مربوطه را پرسید. پس از این مقدمه مروری سریع بر مغالطه های متن فوق داشته باشیم
(مقایسه مرجع تقلید و پزشک)
1- این ادعا که پزشک نمیگوید اگر مرا اعلم میدانی همیشه به من مراجعه کن (که تعریضی است بر تقلید دائمی از مرجع تقلید)، مغالطه ای بیش نیست چون ممکن است خود پزشک به دلایلی این مطلب را صراحتاً ابراز نکند، اما این عقل خود ماست که میگوید: «نظر کسی که در موضوعی از دیگران سرآمد است، (یعنی نظرات او بیشتر مطابق با واقع بده و موفقیت آمیز است)، بر نظر کسی که احتمال موفقیت کمتری دارد، ترجیح دارد.
۲. هیچ فقیهی هم نمیگوید وجوهات خودت را لازم است به من بدهی. تنها و تنها در خصوص خمس است که طبق نظر #بعضی از علما، لازم است شخص آن را به مرجع تقلید خود تحویل دهد. وگرنه سایر وجوهات مانند زکات، صدقات، کفارت، فطریه و .... از نظر همه مراجع خود شخص می تواند در موضوع آن (که نوعاً فقرا هستند) هزینه کند. (به طور نمونه مساله 1925 رساله امام خمینی را ببینید)
۳. اتفاقا چیزی که مکرر مردم از آن گلایه دارند این است که متاسفانه وقتی از یک پزشک سوالی میکنیم یا جواب نمیدهند یا با ترشرویی میگویند من پزشکم یا تو؟؟!! این درحالی است که اکثر علما غیر از فتوا دادن، کتابهایی (و اکنون در سایت و کانال خود) در پاسخگویی به شبهات دارند. و اینکه نویسنده ادعا میکند در هیچ منبری مردم سوال نمیکنند و روحانی جواب نمیدهد نشان از این است که نویسنده پای هیچ منبری نبوده و بر اساس ذهنیات خود قضاوت میکند
۴. مومنان نیز اگر به هر دلیل متوجه شوند مرجع آنها شایستگی ندارد یا فرد شایسته تری برای تقلید وجود دارد نه تنها میتوانند بلکه #واجب است او را تغییر دهند. (به طور نمونه بنگرید: رساله مصور، ج 1، ص 65.)
۵. اهمیت نظر مشهور علما در جایی است که دلایل کافی نباشد. اگر دلیل کافی وجود داشته باشد نوبت به نظر مشهور نمیرسد. اهمیت نظر مشهور هم مبتنی برای دلایل متقنی است که در علم اصول بیان شده و اگر کسی نقدی دارد، بهتر است به جای کلی گویی آن دلایل را نقد کند.
۶. قضیه اختلاف نظر درباره حلول ماه نیز بارها توضیح داده شده که خلاصه آن این است که این قضیه ربطی به قبول داشتن یا نداشتن علم و فنآوری های جدید نیست (نظر علما در این درباره روشن است و کسی با آن مخالفتی ندارد) قبلاً مطالبی در این خصوص گفته و نوشته ایم که خلاصه آن این است که اختلاف در هر علمی از جمله همین پزشکی (و حتی با وجود ابزار پیشرفته و فن آوری های جدید) وجود دارد و تا وقتی با دانش بشری مواجه هستیم این مشکل وجود دارد اما نمی توان به این دلیل آن دانش یا روش علمی آن دانش را نفی کرد. در اینجا به مثالی اکتفا می شود و آن اینکه بسیار مشاهده می شود که در فوتبال قانون آفساید، موجب اختلافات مهمی شده است، آیا به دلیل این اختلافات کسی گفته است که برای رفع اختلافات این قانون ملغی شود؟
🔹 یکی از اقسام استبداد آن است که کسی رشته علمی خود (مثلاً پزشکی) و روشهای حل مسئله آن را ملاک و معیار قضاوت در خصوص اهمیت و روشهای علمی سایر علوم بداند و از این طریق به نفی آنها بپردازد.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب:
واما راجع به اعتراضات وتحریک جوانان به اغتشاش :
«بعضا آدم ها که عصبانی میشوند نه خدا سرشان میشوند نه دین و نه عقل! غضب پرده ضخیمی مقابل عقل و دین و خداست، این پرده که آمد هر کاری که دلش خواست میکند بعد که عقلش سر جایش آمد پشیمان میشود».
مصیبت بالاتر این است که انسان در وادی غضب غرق در شهوت جنسی و اشتهای سیریناپذیر جنسی شود.
روزانه از طریق اینترنت، شبکههای تلویزیونی ماهوارهای و شبکههای مجازی پیامرسانهای خارجی، جوانان ایران زیر بمباران وحشتناک دادهها و اطلاعاتی هستند که یک خشم و کینه کور را در ذهن آنان پمپاژ میکند. این دادهها و اطلاعات حاوی دروغ، تهمت، افترا و تحلیلهای نادرست می باشد که تشویش اذهان عمومی را تمهید میکند.
کارشناسان رسانه و ارتباط ارتش جهنمی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آنچنان ذهنها را مدیریت میکنند که به مخاطبان خود اجازه نمیدهند به «گذشته»، «حال» و «آینده» فکر کنند.
بسیاری از جوانانی که در این چند روزه دستگیر شدند و در بازداشتگاهها به شدت میگریستند و اظهار پشیمانی میکردند، آزاد شدند و پدر مادرهای آنها با تشکر از نیروی انتظامی و رأفت نهادهای امنیتی و قضائی بچههای خود را به خانه بردند.
وقتی پرده غضب و خشم از جلوی چشمان آنها کنار رفت. تازه به فکر خدا، دین و عقل افتادند و از اعمال خودشان پشیمان شدند.
کسی که به قرآن سوزی و مسجدسوزی افتاده به دشمنی با که برخاسته است؟!
کسی که با حکم قرآنی حجاب درافتاده با که دشمنی میکند؟!
این فرمان جنگ بیهوده با خدا از کدام اتاق فکر درآمده است که از طریق BBC و سعودی اینترنشنال و رسانههای صهیونیستی میلیونها بار در روز نشر و بازنشر میشود؟!
دشمن دستاندر کار ساخت انسانهای مجازی است. دشمن نمیتواند با انسانهای حقیقی با آموزههای الهی مقابله کند. رسانههای جهنمی دشمن اجازه نمیدهند جوان ایرانی دسترسی به حقیقت پیدا کند. ذهن و عقل او را اجاره میکنند. شماری از انسانهای پاک و جوانان پاکباخته ما را به اجارهنشینی در این فضا بردهاند و آنها را زیر بهمنی از دروغ، غضب، شهوت و کینهتوزی بیدلیل دفن کردهاند.
یک دفعه چشم باز میکنند میبینند در وسط معرکه نبرد بیهوده با خدا قرار دارند.
خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را که در بخشی از نامه خود به گورباچف فرمود:
«مشکل شما عدم اعتقاد به خداست همان مشکلی که غرب را به ابتذال و بن بست کشیده و خواهد کشید. مشکل شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی است»!
مبارزه بیهوده با خدا یک امپراطوری پرقدرت را در شرق به موزه تاریخ سپرد. قطعا امپراطوری غرب را هم بنا به پیشبینی امام (ره) متلاشی خواهد کرد.
آنها که در فتنه اخیر، جنگ بیهوده با خدا را به بهانه حجاب آغاز کردهاند روسیاهان تاریخ معاصر هستند و بهزودی به بدترین شکل ممکن خدا از آنها انتقام خواهد گرفت.
پرده دیگر فتنه اخیر «پرچمسوزی» و معارضه علنی با ایران مستقل و مقتدر بود.
ایران با تاریخ هفت هزار ساله خود چیزی نیست که با آتش زدن پرچم آن، رویای تجزیه آن برای دشمنان ملت تحقق پیدا کند. در طول تاریخ گذشته ایران و ایران معاصر میلیونها جوان خون خود را برای اعتلای ایران نثار کردند تا ایران بماند و ایرانی بتواند به تمدن و فرهنگ خود افتخار کند.
پمپاژ خشم و نفرت با کاتالیزور شهوت، برهنگی و بیحیایی عدهای فریبخورده، که پرده روی عقل و وجدان خود انداختهاند نمیتواند ویترین زیبای تمامیت جمهوری اسلامی را به هم بریزد. استکبار جهانی میداند وسعت جغرافیایی امروز ایران و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور در این اندازه نیست که امروز در جغرافیای سیاسی جهان در کتابهای تاریخ و جغرافیا انعکاس دارد. مرزهای واقعی ایران به وسعت کوهها و دشتها، رودخانهها و دریاهای ایران بهعلاوه سرزمینهایی است که سرود سلام فرمانده در کل خطوط مقاومت توسط میلیونها انسان در داخل و خارج کشور در 6 ماهه اول امسال فریاد شد و طنین آن در 5 قاره جهان شنیده شد.همین طنین صدا، استکبار جهانی را عصبانی کرده است و دیوانهوار سرش را به در و دیوار رسانههای اهریمنی خود میکوبد.
غبار فتنه، کمکم فروکش میکند. ملت ما با آرامی از آن عبور میکند آنچه بر خاکستر فتنه نقش بسته این حقیقت است که؛ جنگ باخدا بیهوده است. به زودی خدا مکر آنها را در هم خواهد کوبید. زمستان در پیش است همه سیاستهای گرم و تجاوزکارانه آنها علیه ملت بصیر ایران، به زودی یخ خواهد زد.
#شبهه
ماجرای سخنان امام جمعه واسیدپاشی دختران بدحجاب چیه؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
شایعه برا سال ۹۶ هست دوباره باز نشر دادند و تکذیب شده است
https://b2n.ir/t28348
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در اطلاعیهای خبر منتشر شده منتسب به آیتالله طباطبایی نژاد با موضع اسیدپاشی که در شبکههای اجتماعی منتشر شده است را تکذیب کرد
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
اما بشنوید از فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون شکست این انقلاب که فرمودند اگر این انقلاب شکست بخورد اسلام دیگر در هیچ کجای جهان سر بلند نخواهد کرد .
انگار نه انگار این انقلاب طبق مبنای آقایان به حضرت حجتی قائم است که قرار است پرچم جهانی انقلاب مهدوی را علمداری کند و سوال بزرگ اینجاست که مگر حضرت حجت با اتمام این انقلاب ، توان اقامه ی حکومتی مجدد را از دست خواهد داد ؟؟
فارغ از اینکه منبع این فرمایش معظم له کدام آیه یا روایت است ، چگونه است که هیچ کدام از علمای بالله جرأت اعلام مخالفت این سخن با نص صریح قرآن کریم را که میفرماید ما کتاب و معجزت را حافظیم
بیش و کم کن را ز قرآن رافضیم ، نداشته اند و هستند در این میان کسانیکه خویش را صاحب تفسیر قرآن میدانند و بجای اینکه در تحلیل خود مبنای قرآنی این فرمایش معظم له را برای عوام تفسیر و تبیین کنند تنها به صرف تکرار این کلام بسنده کردند و بر ابهام این سخن بنوبه یخود افزودند و این کلام معظم له را عطف به فرمایش خمینی کبیر دانسته اند که فرمودند اسلام بدون حکومت معنا ندارد
حال آنکه کسی نپرسید اگر معنا ندارد تکلیف دوران قبل از انقلاب و دینداری متدینان تا عصر حضرات معصومین چیست و چگونه تمام ۱۴۰۰ سال دینداری را با یک سخن زیر سوال میبرند و آیا از هیچ کدام از معصومین چنین روایتی نقل شده است یا صرفا برداشت معظم له از احکام حبس و تعذیر و امثالهم موجب ابراز چنین سخن تعجب برانگیزی گشته است.
همچنین است فرمایش مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ۱۴ خرداد امسال که فرمودند هیچکدام از علمای شیعه جرات تشکیل حکومت را نداشتند و حضرت روح الله بعد از معصومین علیهم السلام در افقی بی بدیل جای دارد حال آنکه کسی نگفت چنین تعبیری جسارت به مقام علما و مراجع عظام گذشته است بلکه به صرف تشکیل حکومت مقام علمی بزرگان دین و مذهب به راحتی زیر سوال رفت و شایسته بود مقام عزیز رهبر بجای اطلاق در کلام میفرمودند میان علمایی که در سر هوای تشکیل حکومت اسلامی داشتند احدی به جرأت و درایت حضرت روح الله نبود که لااقل حرمت بزرگانی که کسی در مقامات علمی و عملی آنان شک ندارد بدینگونه حفظ شود .
ادامه دارد
هدایت شده از مهاجر
❌در متن بالا به دروغ دو اتهام به رهبر انقلاب نسبت داده شده است
❌مقام معظم رهبری هیچ گاه چنین سخنی نفرموده اند که : " اگر این انقلاب شکست بخورد اسلام دیگر در هیچ کجای جهان سر بلند نخواهد کرد "
✅بلکه ایشان به آینده این انقلاب بسیار امیدوار بوده وهستند و در مقابل کسانی که آرزوی زمین خوردن این انقلاب را در سر می پرورانند فرموده اند:
✅ایستادیم و پیش رفتیم ...یک نمونه از امکان تحقق تأثیرگذاری، جمهوری اسلامی ایران است که نهالی کوچک با هدایتهای امام خمینی(ره) در مقابل دو ابرقدرت آن زمان ایستاد و آن نهال اکنون به درختی تناور تبدیل شده است که غلط بکند کسی حتی فکر کَندن آن را نیز بکند. (22/مهر/1401)
🔷لذا استدلال این متن بر یک گزاره ای استوار شده است که از اساس واقعیت خارجی ندارد!!!
💠از حضرت امام خمینی (ره) جملاتی شبیه به این داریم که:
1️⃣خدا مى داند كه اگر اين نهضت شكست بخورد، تا آخر ديگر ايران روى خوش به خودش نمى بيند.
2️⃣اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی... شکست بخورد، هرگز گمان نکنند که به جای آن یک رژیم متعهدتر و غمخوارتر و ملیتر و اسلامیتر روی کار میآید؛ و به یقین بدانند که یک رژیم صد درصد غربی امریکایی یا شرقی کمونیستی به دست یکی از دو ابرقدرت، جایگزین آن میگردد. 2 مهر 1360
3️⃣اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی روی آورده و دل باختهاند، مایوس میشوند. وصیتنامه سیاسی-الهی
4️⃣اگر فرض بکنید که ما در این مبارزهای که ملت ما با محمد رضا، بلکه با همه کشورهایی که با او همراه بودند، در این مبارزه ما فرض کنیم که خدای نخواسته ملت ما شکست خورده بود، این یک شکستی بود که دنبالش باز پیروزی بود. و اگر هم شکست خورده بودیم، به نظر من خیلی غصه نداشت؛ برای اینکه ما مکتبمان محفوظ بود، و با محفوظ بودن مکتب بالاخره حق بر باطل غلبه میکند. اما ما الآن سر یک دوراهی واقع شدهایم که ممکن است با دست ما اسلام آن چهره زیبایی که دارد، در پیش کشورهای خارجی یا دشمنهای داخلی، آن چهرهاش به طور دیگری نمایش پیدا بکند، که مکتب ما شکست بخورد. آنهایی که ما همیشه میگفتیم مکاتبشان انحرافی است، و اسلام است که میتواند یک مکتبی داشته باشد که بسازد جمعیتها را، و گروهها و ملتها را بسازد و اسلام مکتب انسانساز است، انسانها را از قوه به فعلیت میآورد، این حرفها را ما میزدیم و میزنیم، خوف این است که اگر چنانچه در اعمال ما یک نحوی مشاهده بشود که بر خلاف آنی است که ما ادعا میکنیم، دشمنهای ما پای ما حساب نکنند، پای اسلام حساب کنند بگویند پاسدارهای اسلامی، ملّاهای اسلام، نظامی اسلامی، این طور عمل میکنند.
✳️مشخص شد که نویسنده متن خود ساخته وخود بافته !!! ولذا دلیلی ندارد به ادامه خودتحلیلهای بی مبنای دیگر جواب بدهیم..
❌واما درباره جملات رهبر معظم در مراسم چهارده خرداد 1401 در حرم امام .... باز هم نویسنده این جمله را هم تحریف کرده و یک گزاره کاملا غلط و دروغ به رهبر انقلاب نسبت داده است...
✳️فرمایش مقام معظم رهبری این گونه است:
✳️ امام (رضوان الله علیه) رهبر این انقلاب بود و رهبر نهضتی بود که به این انقلاب انجامید. حالا «رهبر نهضت و انقلاب» یعنی چه؟ اینجا است که عظمت کار معلوم میشود. البتّه انقلاب را مردم به پیروزی رساندند؛ در این تردیدی نیست. اگر مردم وارد میدان نمیشدند، با جسم و جان خودشان، با حضور خودشان، با فداکاریهای خودشان، با شهید دادنهای خودشان وارد نمیشدند، انقلاب پیروز نمیشد؛ انقلاب را مردم پیروز کردند، امّا آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد، آن دست قدرتمند، دست چه کسی بود؟ این مهم است. آن دست قدرتمند، آن شخصیّت فولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیونها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم!
✳️امام مردم را وارد میدان کرد، راهکار را نشان داد، آنها را در میدان نگه داشت، یأس و تردید را از آنها دور کرد. هیچ کسِ دیگر در این کشور قادر به این کار نبود. ما میشناختیم شخصیّتهای سیاسی را، شخصیّتهای روحانی را، خیلیها را از نزدیک، بعضی را از دور؛ احدی قادر نبود این کار بزرگ را، این بار سنگین را به دوش بکشد و به منزل برساند. منحصراً این کار، کار امام بزرگوار بود؛ او بود که توانست این کار را بکند.
✅مشاهده می فرمایید که رهبر انقلاب درباره شخصیتهای روحانی و سیاسی زمان انقلاب صحبت می کنند واصلا هیچ اشاره ای به مقام علما و مراجع قبل ندارند!!!
💠لطفا کلیپ های زیر را ببینید تا متوجه دروغهای نویسنده شبهه بشوید ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطمئنا پیروزی قطعی و نهایی بر جبهه وسیع دشمن متعلق به ملت ایران است.