هدایت شده از غفّار 🇮🇷
#پاسخ #مرتبط👇👇
مااسلحه جنگی نداریم
حضور اغتشاشگر در خیابان به ازای دریافت آیفون!
🔹فرمانده یگانهای ویژه فراجا: اگر به جریانسازی شبکههای معاند نگاه کنید آنکه آن سوی مرزها در یک استودیو نشسته میگوید «بروید»؛ خودش آنجا نشسته و به واسطه پولهایی که خرج میکند، دستور میدهد که بروید؛ برای همین است که دستگیرشدگان فقط به ازای آن پولی که گرفتهاند میگویند خدمت کردهاند.
🔹مثلاً یکی از دستگیرشدگان گفت که به ازای دریافت گوشی اپل برایشان خدمت کرد، یک روز در خیابان و اغتشاشات بود و دیگر هم کاری به کارشان و شرکت در اغتشاشات نداشت.
🔹افرادی که روبهرویمان قرار داشتند با تجربه بودند چرا که آموزش تظاهرات برقآسا و بزندررو را دیده بودند؛ تیمهای سه تا ۴ نفره موتوری، مجهز به سلاح سرد و گرم؛ جایی که تراکم جمعیت زیاد میشد میآمدند و شعار داده و تحریک کرده و سریع جابهجا میشدند.
🔹آتشزدن ماشین و موتور پلیس، تخریب کیوسک پلیس، حمله به مأمور پلیس، زخمی کردن، و شعارنویسی هر کدام برای خود قیمتی دارد و جالب است افراد دستگیرشده اعتراف کردند که پولشان را گرفته و کار را انجام داده و رها کردند و نکته مهمتر اینکه اکثراً جزو اراذل شناسنامهدار بودند.
🔹ما اسلحه جنگی نداریم؛ اسلحهای که در کف خیابان و ناآرامیها به دست گرفتهایم پینتبال است و اسلحه ساچمهزن که پلاستیکی است تا کمترین صدمه را به افراد برساند. ناآرامیها جمع شده و پایان یافته است.
🔹تعداد آشوبگران در سختترین وضعیتی که در تهران وجود داشت به ۲ هزار نفر هم نمیرسید؛ اگرچه عمده آنها هم افرادی سابقهدار بودند.
سلام. لطفاً به #شبهه زیر پاسخ دهید.
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
✅ سپاسگزاری از مراجع عظام!!
✍️دکتر محسن رنانی
📌تلخیص:مجمع فعالان اقتصادی
این متن را منتشر میکنم تا به نسل جوانی که این روزها با یک دنیا امید، دست به اعتراض زده است (و به جای شنیده شدن و به رسمیت شناخته شدنِ اعتراضش، اغتشاشگر و فریبخورده خوانده شد و با او به شدت برخورد و اهانت شد تا عصبی شود و پرخاشگری کند تا بتوانند بهراحتی متهم و سرکوب و دستگیرش کنند)، بگویم ناامید نشو، تو ظرف چند هفته، به اندازه ده سال تحولات کشور را جلو بردهای. تا بداند علاوه بر دستاوردهای آشکاری که میبینیم و مهمترینش بیرون ریختن امیدهای وجودی جامعه است، در پشت جنبش او تحولات فکری و روانی مهمی، بویژه در بخشهای خاموش و مردد جامعه، درحال شکلگیری است.
ما برای ورود به عصر توسعه، راهی جز این نداریم که با همه موانع سنتی شکلگیری «عقلانیت توسعه» خداحافظی کنیم. بنیادیترین شرط توسعه هر کشور، که عقلانیت توسعه بر بستر آن شکل میگیرد، وجود مهارت گفتوگو یا همشنوی اول در بین نخبگان و سپس در بین عامه مردم است. اما در جامعهای که «تقلید» و تمکین و سکوت و مدح و ارادت و دستبوسی و تقدس، قاعده مسلط است، هرگز روحیه و مهارت همشنوی، پرسشگری و نقد شکل نمیگیرد. پای منبر کدام روحانی، دیدهاید که یک نفر پرسش کند و او نیز خود را موظف به پاسخ بداند؟ اصلا این حکومت دارد شکست میخورد چون کشور را هم مثل مجلس روضه اداره میکند: یکطرفه و تکگویانه.
تقلید از یک فقیه از جنس مراجعه به یک متخصص مثل پزشک نیست.
پزشک نمیگوید اکنون که مرا به عنوان پزشک انتخاب کردی، تو مرا اَعلَم از دیگران میدانی بنابراین از این پس در همه بیماریهایت باید به من مراجعه کنی و دیگر حق نداری سراغ پزشکان دیگر بروی.
پزشک نمیگوید حالا که آمدی سراغ من، از این پس هرگونه پول و وجوهاتی که میخواهی در امور پزشکی صرف کنی را یا باید به من بدهی یا با نظر من خرج کنی؛ و حتی وقتی بیمار نیستی باید بخشی از درآمدت را به من بپردازی.
پزشک با بیمار گفتوگو میکند، به او اجازه پرسشگری میدهد و توضیح میدهد که بیماری او دقیقاً چیست و چرا این نسخه را برای او پیچیده است؛
اگر پزشک در تشخیص و تجویز خود خطایی بکند بعد از مدت کوتاهی آشکار میشود آنگاه بیمار میتواند برنامه درمانی یا پزشک خود را عوض کند و مجبور نیست تا آخر عمر یک نسخه را دنبال کند و آسیبهای احتمالی آن را متحمل شود.
پزشک با آمدن داروها و فناوریهای جدید برای تشخیص و درمان، از آنها استفاده میکند و پیوسته ابزارها و روشهای خود را بهبود میدهد و به تجهیزات یا داروها و روشهای درمانی گذشته خود دلبستگی و تعهدی ندارد و برایش مقدس نیستند.
پزشک همواره در برابر اقدامات خود پاسخگو است. اگر در درمانش خطایی انجام داد و به بیمار آسیبی زد، بیمار حق شکایت و گرفتن خسارت دارد.
در پزشکی چیزی بهنام «مشهور علما» وجود ندارد. یعنی اینجوری نیست که اگر تاکنون همه پزشکان قبلی، برای درمان یک بیماری یک نظر واحدی داشتهاند، دیگر هیچ پزشکی جرأت نکند یک راهحل یا روش درمانی متفاوتی را معرفی کند و بهکار گیرد.
هر پزشک یا متخصص علم جدید برای حل هر مساله، فقط «احتمال میدهد» که راهکارش درست باشد و همواره دنبال پیدا کردن راهکار بهتر است و از قضا هر کس راهکار بهتری بیاورد او میپذیرد و راهکار خودش را پس میگیرد.
همواره یک مرجع بالاتر علمی و پزشکی (مثل سازمان نظام پزشکی) بر فعالیتهای پزشک نظارت میکند و در صورت تکرار اشتباهات، ممکن است اجازه فعالیت او لغو شود.
اکنون بیایید و در بندهای بالا، به جای کلمه پزشک، واژه «مرجع تقلید»، به جای کلمه بیمار، واژه «مقلد» و به جای کلمه «درمان»، واژه «حکم فقهی» را بگذاریم، آنگاه دیگر هیچکدام از گزارهها صادق نخواهد بود.
صدوبیست سال است ایران وارد دنیای مدرن شده است و تلسکوپ و ابزار رصد در اختیار این جامعه است، اما هنوز مراجع ما نتوانستهاند در گفتوگوی با یکدیگر این همه اختلاف در مساله حلول ماه را حل کنند و به یک راه حل معقول و مشترک برسند و جامعه از این تشتت برهانند.
پس از رنسانسِ اروپا و ورود جهان غرب به دوران علم جدید، کلیسا نیز برای۵۰۰ سال در برابر واقعیت های تمدن جدید مقاومت کرد تا سرانجام در سال ۱۹۶۲ به دستور پاپ وقت در واتیکان تشکیل شد و با دنیای نو آشتی کرد. اگر این بازنگریها نبود احتمالا مسیحیت کاتولیک تا امروز با سرعت زیادی رو به افول گذاشته بود. وقت آن رسیده که فقیهان شیعه نیز همان جملهای را شعار خود کنند که پاپ شعار خود ساخته بود: «زمان بازکردن پنجرههای کلیسا برای ورود هوای تازه فرا رسیده است».
به مجمع فعالان اقتصادی بپیوندید
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت اول جواب:
🔹مقدمه
به نظر می رسد علت اینکه شبههپرداز تخریب مرجعیت را از طریق مقایسه مرجع تقلید و پزشک طراحی کرده، آن است که معمولاً در پاسخ به چرایی تقلید گفته می شود در هر امری مثلاً پزشکی باید به متخصص آن مراجعه کرد.
حال این شبهه افکن به خیال خود با مقایسه های مغالطه آمیز به دنبال آن است تا بر رد تشابه، تقلید را از مرجع را زیر سوال ببرد. در حالیکه پیش از هر توضیحی یادآوری می کنم همواره در تشبیه تنها یک یا چند «وجه شبه» بیشتر وجود ندارد و وجوه افتراق (تفاوت) بسیار بیش از وجوه تشابه است.
یعنی ممکن است در پزشکی مسائلی وجود داشته باشد که هیچ شغل دیگری با آن قابل قیاس نباشد همینطور سایر مشاغل و همینطور نسبت به متخصصان دینی. مثلاً ممکن است گفته شود که اگر پزشک در تشخیص خود اشتباه کند قابل شکایت است در حالیکه اشتباه مجتهد قابل شکایت نیست.
خب مجتهد را باید در این خصوص با حقوق دانها مقایسه کرد که مثلاً اگر حقوق دان یا حقوق دان هایی در امر قانون گذاری اشتباه کردند، مثلاً زمانی سن رای دادن را ۱۸ سالگی قرار دادند بعد به نظرشان رسید آن را عوض کنند و ۱۷ کنند، آیا این تغییر نظر که موجب شده عده ای از حق انتخاب محروم شوند، قابل دادرسی هست؟
البته این فقط یک مثال بود برای تفاوت ها و بیان اینکه در تشبیه تقلید با پزشکی یا هر تخصص دیگر تنها چیزی که مدنظر است اینکه عقل حکم می کند در هر رشته ای به متخصص آن رشته مراجعه کرد و سوالات مربوطه را پرسید. پس از این مقدمه مروری سریع بر مغالطه های متن فوق داشته باشیم
(مقایسه مرجع تقلید و پزشک)
1- این ادعا که پزشک نمیگوید اگر مرا اعلم میدانی همیشه به من مراجعه کن (که تعریضی است بر تقلید دائمی از مرجع تقلید)، مغالطه ای بیش نیست چون ممکن است خود پزشک به دلایلی این مطلب را صراحتاً ابراز نکند، اما این عقل خود ماست که میگوید: «نظر کسی که در موضوعی از دیگران سرآمد است، (یعنی نظرات او بیشتر مطابق با واقع بده و موفقیت آمیز است)، بر نظر کسی که احتمال موفقیت کمتری دارد، ترجیح دارد.
۲. هیچ فقیهی هم نمیگوید وجوهات خودت را لازم است به من بدهی. تنها و تنها در خصوص خمس است که طبق نظر #بعضی از علما، لازم است شخص آن را به مرجع تقلید خود تحویل دهد. وگرنه سایر وجوهات مانند زکات، صدقات، کفارت، فطریه و .... از نظر همه مراجع خود شخص می تواند در موضوع آن (که نوعاً فقرا هستند) هزینه کند. (به طور نمونه مساله 1925 رساله امام خمینی را ببینید)
۳. اتفاقا چیزی که مکرر مردم از آن گلایه دارند این است که متاسفانه وقتی از یک پزشک سوالی میکنیم یا جواب نمیدهند یا با ترشرویی میگویند من پزشکم یا تو؟؟!! این درحالی است که اکثر علما غیر از فتوا دادن، کتابهایی (و اکنون در سایت و کانال خود) در پاسخگویی به شبهات دارند. و اینکه نویسنده ادعا میکند در هیچ منبری مردم سوال نمیکنند و روحانی جواب نمیدهد نشان از این است که نویسنده پای هیچ منبری نبوده و بر اساس ذهنیات خود قضاوت میکند
۴. مومنان نیز اگر به هر دلیل متوجه شوند مرجع آنها شایستگی ندارد یا فرد شایسته تری برای تقلید وجود دارد نه تنها میتوانند بلکه #واجب است او را تغییر دهند. (به طور نمونه بنگرید: رساله مصور، ج 1، ص 65.)
۵. اهمیت نظر مشهور علما در جایی است که دلایل کافی نباشد. اگر دلیل کافی وجود داشته باشد نوبت به نظر مشهور نمیرسد. اهمیت نظر مشهور هم مبتنی برای دلایل متقنی است که در علم اصول بیان شده و اگر کسی نقدی دارد، بهتر است به جای کلی گویی آن دلایل را نقد کند.
۶. قضیه اختلاف نظر درباره حلول ماه نیز بارها توضیح داده شده که خلاصه آن این است که این قضیه ربطی به قبول داشتن یا نداشتن علم و فنآوری های جدید نیست (نظر علما در این درباره روشن است و کسی با آن مخالفتی ندارد) قبلاً مطالبی در این خصوص گفته و نوشته ایم که خلاصه آن این است که اختلاف در هر علمی از جمله همین پزشکی (و حتی با وجود ابزار پیشرفته و فن آوری های جدید) وجود دارد و تا وقتی با دانش بشری مواجه هستیم این مشکل وجود دارد اما نمی توان به این دلیل آن دانش یا روش علمی آن دانش را نفی کرد. در اینجا به مثالی اکتفا می شود و آن اینکه بسیار مشاهده می شود که در فوتبال قانون آفساید، موجب اختلافات مهمی شده است، آیا به دلیل این اختلافات کسی گفته است که برای رفع اختلافات این قانون ملغی شود؟
🔹 یکی از اقسام استبداد آن است که کسی رشته علمی خود (مثلاً پزشکی) و روشهای حل مسئله آن را ملاک و معیار قضاوت در خصوص اهمیت و روشهای علمی سایر علوم بداند و از این طریق به نفی آنها بپردازد.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب:
واما راجع به اعتراضات وتحریک جوانان به اغتشاش :
«بعضا آدم ها که عصبانی میشوند نه خدا سرشان میشوند نه دین و نه عقل! غضب پرده ضخیمی مقابل عقل و دین و خداست، این پرده که آمد هر کاری که دلش خواست میکند بعد که عقلش سر جایش آمد پشیمان میشود».
مصیبت بالاتر این است که انسان در وادی غضب غرق در شهوت جنسی و اشتهای سیریناپذیر جنسی شود.
روزانه از طریق اینترنت، شبکههای تلویزیونی ماهوارهای و شبکههای مجازی پیامرسانهای خارجی، جوانان ایران زیر بمباران وحشتناک دادهها و اطلاعاتی هستند که یک خشم و کینه کور را در ذهن آنان پمپاژ میکند. این دادهها و اطلاعات حاوی دروغ، تهمت، افترا و تحلیلهای نادرست می باشد که تشویش اذهان عمومی را تمهید میکند.
کارشناسان رسانه و ارتباط ارتش جهنمی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آنچنان ذهنها را مدیریت میکنند که به مخاطبان خود اجازه نمیدهند به «گذشته»، «حال» و «آینده» فکر کنند.
بسیاری از جوانانی که در این چند روزه دستگیر شدند و در بازداشتگاهها به شدت میگریستند و اظهار پشیمانی میکردند، آزاد شدند و پدر مادرهای آنها با تشکر از نیروی انتظامی و رأفت نهادهای امنیتی و قضائی بچههای خود را به خانه بردند.
وقتی پرده غضب و خشم از جلوی چشمان آنها کنار رفت. تازه به فکر خدا، دین و عقل افتادند و از اعمال خودشان پشیمان شدند.
کسی که به قرآن سوزی و مسجدسوزی افتاده به دشمنی با که برخاسته است؟!
کسی که با حکم قرآنی حجاب درافتاده با که دشمنی میکند؟!
این فرمان جنگ بیهوده با خدا از کدام اتاق فکر درآمده است که از طریق BBC و سعودی اینترنشنال و رسانههای صهیونیستی میلیونها بار در روز نشر و بازنشر میشود؟!
دشمن دستاندر کار ساخت انسانهای مجازی است. دشمن نمیتواند با انسانهای حقیقی با آموزههای الهی مقابله کند. رسانههای جهنمی دشمن اجازه نمیدهند جوان ایرانی دسترسی به حقیقت پیدا کند. ذهن و عقل او را اجاره میکنند. شماری از انسانهای پاک و جوانان پاکباخته ما را به اجارهنشینی در این فضا بردهاند و آنها را زیر بهمنی از دروغ، غضب، شهوت و کینهتوزی بیدلیل دفن کردهاند.
یک دفعه چشم باز میکنند میبینند در وسط معرکه نبرد بیهوده با خدا قرار دارند.
خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را که در بخشی از نامه خود به گورباچف فرمود:
«مشکل شما عدم اعتقاد به خداست همان مشکلی که غرب را به ابتذال و بن بست کشیده و خواهد کشید. مشکل شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی است»!
مبارزه بیهوده با خدا یک امپراطوری پرقدرت را در شرق به موزه تاریخ سپرد. قطعا امپراطوری غرب را هم بنا به پیشبینی امام (ره) متلاشی خواهد کرد.
آنها که در فتنه اخیر، جنگ بیهوده با خدا را به بهانه حجاب آغاز کردهاند روسیاهان تاریخ معاصر هستند و بهزودی به بدترین شکل ممکن خدا از آنها انتقام خواهد گرفت.
پرده دیگر فتنه اخیر «پرچمسوزی» و معارضه علنی با ایران مستقل و مقتدر بود.
ایران با تاریخ هفت هزار ساله خود چیزی نیست که با آتش زدن پرچم آن، رویای تجزیه آن برای دشمنان ملت تحقق پیدا کند. در طول تاریخ گذشته ایران و ایران معاصر میلیونها جوان خون خود را برای اعتلای ایران نثار کردند تا ایران بماند و ایرانی بتواند به تمدن و فرهنگ خود افتخار کند.
پمپاژ خشم و نفرت با کاتالیزور شهوت، برهنگی و بیحیایی عدهای فریبخورده، که پرده روی عقل و وجدان خود انداختهاند نمیتواند ویترین زیبای تمامیت جمهوری اسلامی را به هم بریزد. استکبار جهانی میداند وسعت جغرافیایی امروز ایران و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور در این اندازه نیست که امروز در جغرافیای سیاسی جهان در کتابهای تاریخ و جغرافیا انعکاس دارد. مرزهای واقعی ایران به وسعت کوهها و دشتها، رودخانهها و دریاهای ایران بهعلاوه سرزمینهایی است که سرود سلام فرمانده در کل خطوط مقاومت توسط میلیونها انسان در داخل و خارج کشور در 6 ماهه اول امسال فریاد شد و طنین آن در 5 قاره جهان شنیده شد.همین طنین صدا، استکبار جهانی را عصبانی کرده است و دیوانهوار سرش را به در و دیوار رسانههای اهریمنی خود میکوبد.
غبار فتنه، کمکم فروکش میکند. ملت ما با آرامی از آن عبور میکند آنچه بر خاکستر فتنه نقش بسته این حقیقت است که؛ جنگ باخدا بیهوده است. به زودی خدا مکر آنها را در هم خواهد کوبید. زمستان در پیش است همه سیاستهای گرم و تجاوزکارانه آنها علیه ملت بصیر ایران، به زودی یخ خواهد زد.
#شبهه
ماجرای سخنان امام جمعه واسیدپاشی دختران بدحجاب چیه؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
شایعه برا سال ۹۶ هست دوباره باز نشر دادند و تکذیب شده است
https://b2n.ir/t28348
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در اطلاعیهای خبر منتشر شده منتسب به آیتالله طباطبایی نژاد با موضع اسیدپاشی که در شبکههای اجتماعی منتشر شده است را تکذیب کرد
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
اما بشنوید از فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون شکست این انقلاب که فرمودند اگر این انقلاب شکست بخورد اسلام دیگر در هیچ کجای جهان سر بلند نخواهد کرد .
انگار نه انگار این انقلاب طبق مبنای آقایان به حضرت حجتی قائم است که قرار است پرچم جهانی انقلاب مهدوی را علمداری کند و سوال بزرگ اینجاست که مگر حضرت حجت با اتمام این انقلاب ، توان اقامه ی حکومتی مجدد را از دست خواهد داد ؟؟
فارغ از اینکه منبع این فرمایش معظم له کدام آیه یا روایت است ، چگونه است که هیچ کدام از علمای بالله جرأت اعلام مخالفت این سخن با نص صریح قرآن کریم را که میفرماید ما کتاب و معجزت را حافظیم
بیش و کم کن را ز قرآن رافضیم ، نداشته اند و هستند در این میان کسانیکه خویش را صاحب تفسیر قرآن میدانند و بجای اینکه در تحلیل خود مبنای قرآنی این فرمایش معظم له را برای عوام تفسیر و تبیین کنند تنها به صرف تکرار این کلام بسنده کردند و بر ابهام این سخن بنوبه یخود افزودند و این کلام معظم له را عطف به فرمایش خمینی کبیر دانسته اند که فرمودند اسلام بدون حکومت معنا ندارد
حال آنکه کسی نپرسید اگر معنا ندارد تکلیف دوران قبل از انقلاب و دینداری متدینان تا عصر حضرات معصومین چیست و چگونه تمام ۱۴۰۰ سال دینداری را با یک سخن زیر سوال میبرند و آیا از هیچ کدام از معصومین چنین روایتی نقل شده است یا صرفا برداشت معظم له از احکام حبس و تعذیر و امثالهم موجب ابراز چنین سخن تعجب برانگیزی گشته است.
همچنین است فرمایش مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ۱۴ خرداد امسال که فرمودند هیچکدام از علمای شیعه جرات تشکیل حکومت را نداشتند و حضرت روح الله بعد از معصومین علیهم السلام در افقی بی بدیل جای دارد حال آنکه کسی نگفت چنین تعبیری جسارت به مقام علما و مراجع عظام گذشته است بلکه به صرف تشکیل حکومت مقام علمی بزرگان دین و مذهب به راحتی زیر سوال رفت و شایسته بود مقام عزیز رهبر بجای اطلاق در کلام میفرمودند میان علمایی که در سر هوای تشکیل حکومت اسلامی داشتند احدی به جرأت و درایت حضرت روح الله نبود که لااقل حرمت بزرگانی که کسی در مقامات علمی و عملی آنان شک ندارد بدینگونه حفظ شود .
ادامه دارد
هدایت شده از مهاجر
❌در متن بالا به دروغ دو اتهام به رهبر انقلاب نسبت داده شده است
❌مقام معظم رهبری هیچ گاه چنین سخنی نفرموده اند که : " اگر این انقلاب شکست بخورد اسلام دیگر در هیچ کجای جهان سر بلند نخواهد کرد "
✅بلکه ایشان به آینده این انقلاب بسیار امیدوار بوده وهستند و در مقابل کسانی که آرزوی زمین خوردن این انقلاب را در سر می پرورانند فرموده اند:
✅ایستادیم و پیش رفتیم ...یک نمونه از امکان تحقق تأثیرگذاری، جمهوری اسلامی ایران است که نهالی کوچک با هدایتهای امام خمینی(ره) در مقابل دو ابرقدرت آن زمان ایستاد و آن نهال اکنون به درختی تناور تبدیل شده است که غلط بکند کسی حتی فکر کَندن آن را نیز بکند. (22/مهر/1401)
🔷لذا استدلال این متن بر یک گزاره ای استوار شده است که از اساس واقعیت خارجی ندارد!!!
💠از حضرت امام خمینی (ره) جملاتی شبیه به این داریم که:
1️⃣خدا مى داند كه اگر اين نهضت شكست بخورد، تا آخر ديگر ايران روى خوش به خودش نمى بيند.
2️⃣اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی... شکست بخورد، هرگز گمان نکنند که به جای آن یک رژیم متعهدتر و غمخوارتر و ملیتر و اسلامیتر روی کار میآید؛ و به یقین بدانند که یک رژیم صد درصد غربی امریکایی یا شرقی کمونیستی به دست یکی از دو ابرقدرت، جایگزین آن میگردد. 2 مهر 1360
3️⃣اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی روی آورده و دل باختهاند، مایوس میشوند. وصیتنامه سیاسی-الهی
4️⃣اگر فرض بکنید که ما در این مبارزهای که ملت ما با محمد رضا، بلکه با همه کشورهایی که با او همراه بودند، در این مبارزه ما فرض کنیم که خدای نخواسته ملت ما شکست خورده بود، این یک شکستی بود که دنبالش باز پیروزی بود. و اگر هم شکست خورده بودیم، به نظر من خیلی غصه نداشت؛ برای اینکه ما مکتبمان محفوظ بود، و با محفوظ بودن مکتب بالاخره حق بر باطل غلبه میکند. اما ما الآن سر یک دوراهی واقع شدهایم که ممکن است با دست ما اسلام آن چهره زیبایی که دارد، در پیش کشورهای خارجی یا دشمنهای داخلی، آن چهرهاش به طور دیگری نمایش پیدا بکند، که مکتب ما شکست بخورد. آنهایی که ما همیشه میگفتیم مکاتبشان انحرافی است، و اسلام است که میتواند یک مکتبی داشته باشد که بسازد جمعیتها را، و گروهها و ملتها را بسازد و اسلام مکتب انسانساز است، انسانها را از قوه به فعلیت میآورد، این حرفها را ما میزدیم و میزنیم، خوف این است که اگر چنانچه در اعمال ما یک نحوی مشاهده بشود که بر خلاف آنی است که ما ادعا میکنیم، دشمنهای ما پای ما حساب نکنند، پای اسلام حساب کنند بگویند پاسدارهای اسلامی، ملّاهای اسلام، نظامی اسلامی، این طور عمل میکنند.
✳️مشخص شد که نویسنده متن خود ساخته وخود بافته !!! ولذا دلیلی ندارد به ادامه خودتحلیلهای بی مبنای دیگر جواب بدهیم..
❌واما درباره جملات رهبر معظم در مراسم چهارده خرداد 1401 در حرم امام .... باز هم نویسنده این جمله را هم تحریف کرده و یک گزاره کاملا غلط و دروغ به رهبر انقلاب نسبت داده است...
✳️فرمایش مقام معظم رهبری این گونه است:
✳️ امام (رضوان الله علیه) رهبر این انقلاب بود و رهبر نهضتی بود که به این انقلاب انجامید. حالا «رهبر نهضت و انقلاب» یعنی چه؟ اینجا است که عظمت کار معلوم میشود. البتّه انقلاب را مردم به پیروزی رساندند؛ در این تردیدی نیست. اگر مردم وارد میدان نمیشدند، با جسم و جان خودشان، با حضور خودشان، با فداکاریهای خودشان، با شهید دادنهای خودشان وارد نمیشدند، انقلاب پیروز نمیشد؛ انقلاب را مردم پیروز کردند، امّا آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد، آن دست قدرتمند، دست چه کسی بود؟ این مهم است. آن دست قدرتمند، آن شخصیّت فولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیونها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم!
✳️امام مردم را وارد میدان کرد، راهکار را نشان داد، آنها را در میدان نگه داشت، یأس و تردید را از آنها دور کرد. هیچ کسِ دیگر در این کشور قادر به این کار نبود. ما میشناختیم شخصیّتهای سیاسی را، شخصیّتهای روحانی را، خیلیها را از نزدیک، بعضی را از دور؛ احدی قادر نبود این کار بزرگ را، این بار سنگین را به دوش بکشد و به منزل برساند. منحصراً این کار، کار امام بزرگوار بود؛ او بود که توانست این کار را بکند.
✅مشاهده می فرمایید که رهبر انقلاب درباره شخصیتهای روحانی و سیاسی زمان انقلاب صحبت می کنند واصلا هیچ اشاره ای به مقام علما و مراجع قبل ندارند!!!
💠لطفا کلیپ های زیر را ببینید تا متوجه دروغهای نویسنده شبهه بشوید ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطمئنا پیروزی قطعی و نهایی بر جبهه وسیع دشمن متعلق به ملت ایران است.
#سوال
میگن که الان اینا که افتادن به جون دخترای مردم، با ساواک چه فرقی دارن اینا هم سکنجه میکنن😊
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
ساواک بمثابه چنگ آهنینی شاه، خشونت را تنها روش کارآمد برای کنترل ملت و انقلابیون می دانست. به عنوان مثال امام خمینی یک سخنرانی کرد و ۱۳ سال تبعید شد. خیلی از انقلابیون اعدام و یا زندانی شدند. اگر برای رد ادعای ایشان، تبعید امام(ره) ایشان را راضی نمی کند، مطالعه رفتار شاه با مبلغان بزرگی همچون سید علی خامنه ای، مطهری، طالقانی، فلسفی و بهشتی را به ایشان پیشنهاد میکنیم
۱. قبل از پرداختن به معلول ها بهتر است ابتدا به علت این حوادث توجه نماییم، اغتشاش و آشوب بخاطر فوت یک خانم که هنوز علت مرگش مشخص نشده بود و هم اکنون نیز که طبق شواهد قطعی و غیرقابل تکذیب، مشخص شده است که هیچ گونه ضرب و شتمی نبوده... پس علت به وجود آمدن این حوادث خودش مورد خدشه است.
۲. چه کسانی باتوم خورده اند؟ کسی که ابهامی دارد و سوالی دارد یا کسیکه امنیت مردم را به مخاطره انداخته است؟ کسیکه شبهه ای و خواسته ی به حقی دارد یا کسیکه موتور پیک موتوری را آتش می زند؟ اتومبیل مردم را آتش می زند؟ دنبال آشوب است؟ دنبال هرزگی است؟
حواسمان باشد جای شهید و جلاد را عوض نکنیم
۳.طبق مشاهدات میدانی، نیروهای امنیتی هیچگونه اسلحه ای بکار نبرده اند و با تفنگ پینت بال و تیرهای مشقی سعی در تأمین امنیت دارند و این آشوبگران هستند که با اسلحه تاکنون ۲۴ نیروی امنیتی را به شهادت رساندند و برخی مردم را نیز با همین اسلحه ها کشتند و کشته سازی کردند.
۴.اگر اعتراض و خواسته ای است باید از طریق مجراهای قانونی بیان شود و در این بستر هیچ برخوردی هم صورت نمیگیرد ولی اگر رفتارها ساختارشکنانه باشد نیروهای امنیتی موظف به تأمین امنیت هستند. به عنوان مثال در دانشگاه شریف، رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه درخواست به ایجاد یک تریبون آزاد کرد ولی معدود اغتشاش گران دانشگاه نپذیرفتند و دست به رفتارهای غیر قانونی زدند.. پس خود خواستار برخورد شدند ...
۵.به نظر میرسد نویسنده محترم سعی در احساسی کردن فضا دارد وگرنه حوادث این چند هفته اخیر کاملا نشان میدهد که از جنس اعتراض نیست بلکه کاملا آشوب طلبانه است و دست اجانب در ایجاد آن کاملا واضح است و اینجا دیگر جای مقایسه رشادت های اسرا با این آشوب گران نیست...
نظام مقدس...
🔹پسرش را رستم صدا میکرد. پسرک بزرگ و بزرگتر شد و کار به جایی رسید که پدر هم میترسید پسر را صدا کند.
🔹داستان جمهوری اسلامی هم همین است. آنقدر مقدس تصورش کردند که خطاهایش را نمیبینند.
🔹در این نظام مقدس، همه ارکان حکومت مقدس میشود. دولت،مجلس، پلیس و ...
🔹وقتی همه مقدس باشند، دیگر نمیشود در مورد آنها گفتوگو کرد. نهادهای مقدس خود را بری از اشتباه میدانند و همه تلاش خود را میکنند که خطاهای پیش آمده از سوی خود را با فرافکنی، اتفاق نشان دهند که خود نقشی در آن نداشتند.
🔹در ماجرای درگذشت مهسا امینی رفتار پلیس را ببینید. پلیس مقدس میخواهد زمین را به زمان بدوزد و بگوید من اشتباه نکردم و دخترک به خاطر بیماری خودش مرده است.
🔹تقدس سازی کاذب از یک نظام سیاسی باعث شده تا خطاها دیده نشوند و کم کم به این باور برسند که نظام معصوم اشتباه نمیکند و اگر هم خطایی هست کار نفوذیها و خارجیهاست.
🔹در آمریکا، مردی سیاه پوست توسط پلیس کشته شد. نظام عادی آمریکا، چون خود را مقدس نمیداند تلاش نکرد که برای این خطا مقصری خارج از نهادهای حکومتی پیدا کند. دادگاه برگزار شد، پلیس محکوم شد، از پخش کننده فیلم تقدیر شد و بعد از آن در مدارس و دانشگاهها بیشتر در مورد تبعیض نژادی حرف زدند.
🔹دلیل این رفتار آنها چه بود؟ مشخص است، چون آنها میدانند نهادهایی که با مردم سرکار دارند، اشتباه میکنند.
🔹به خاطر همین است که به راحتی در رسانهها در مورد دولتها نقد نوشته میشود که گاهی حتی خارج از عرف و ادب است.
🔹در ایران اما نوشتن و نقد کردن حاکمیت امری قبیح است، چون نظام مقدس است.
🔹در این نظام مقدس شما توان به چالش کشیدن یک عضو ساده حاکمیت را ندارید؛ چون از آن تعبیر تضعیف نظام میشود.
🔹شورای نگهبان مقدس را نمیتوانید سوال پیچ کنید و در مورد آنها و رفتارشان بپرسید. چون آنها اشتباه نمیکنند و تمام تصمیمات شان درست است.
🔹 گفتوگو کردن که این روزها زیاد از آن زیاد حرف زده میشود، احتیاج به ملزومات اساسی دارد که یکی از آنها تقدس زدایی از نظام است.
🔹باید حاکمان بدانند مردم و رسانهها حق دارند از نهادهای حاکمیتی انتقاد کنند، چون آنها تنها وظیفه تامین یک زندگی خوب برای مردم در این دنیا را دارند.
🔹بهشت فرستادن مردم کار یک نظام سیاسی نیست. نظام سیاسی باید دنیای مردم را آباد کند.
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول جواب:
❇️برای اینکه ببینیم ادعای تشبیه رستم وپدرش !!! ویا همان تقدس سازی برای مسئولین جمهوری اسلامی ویا خود جمهوری اسلامی واقعی است یا یک دروغ و توهم !!! ضروری است به فرمایشات دو رهبر عظیم الشان انقلاب که مبانی این انقلاب را تبیین کرده اند ، نظری بیافکنیم:
💠"اگر یک چیزی را دیدید که واقعاً خلاف کردید، اعتراف کنید. این اعتراف، شما را در نظر ملتها بزرگ میکند؛ نه اینکه اعتراف به خطا شما را کوچک میکند."
⬅️ این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که میتواند متوجه اشخاص حقیقی و حقوقی و حتی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران هم باشد
💠بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» که بعد از ۲۲ بهمن امسال و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد، سرآغاز فصل جدیدی در جمهوری اسلامی است، فصلی که از این پس باید با امید و تکیه بر جوانان بر مشکلات گذشته و ناکامیها غلبه کرد و این کار جز با شناخت نقاط ضعف و قوت ۴۰ ساله انقلاب میسر نمیشود.
🔷اجمالا؛ به بررسی بندهایی از این بیانیه می پردازبم که مشخص می کند هیچ تقدس سازی برای این مسئولین ومدیران کشور از طرف بزرگان انقلاب صورت نگرفته است:
🔷امام خامنهای در بیانیه گام دوم، انقلاب را آمادهی تصحیح خطاهای خویش اعلام فرمودند.
✅ «انقلاب… آمادهی تصحیح خطاهای خویش است.... امام خامنهای در ادامه خاطرنشان میفرمایند که .. به نقدها حساسیت مثبت نشان میدهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بیعمل میشمارد، اما به هیچ بهانهای از ارزشهایمان که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمیگیرد. انقلاب اسلامی پس از نظامسازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمیشود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمیبیند، بلکه از نظریهی نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند.
✅یکی از خطاهای انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب نیز بدان اشاره فرمودهاند و حتی خود را هم در رقم خوردن این خطا، سهیم میدانند، موضوع تحدید نسل است. ایشان در سال ۱۳۹۱ در سفر به استان خراسان شمالی فرمودند: «یکی از خطاهایی که خود ما کردیم این مسأله تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلی که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه ۷۰ باید متوقف میشد.این را متوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیماند، ....
✅یکی دیگر از خطاها یا اشتباهاتی که امام خامنهای بدان اشاره فرمودهاند، در خصوص صدور اجازه برای مذاکرات وزیر خارجه دولت یازدهم با وزیر خارجه آمریکا بود. ایشان ۲۲ مرداد ماه سال جاری در دیدار با اقشار مختلف مردم، فرمودند: در قضیه برجام، بنده اشتباه کردم، اجازه دادم که وزیر خارجه ما با آنها صحبت کند، ضرر کردیم.
🔷البته دو مورد خطای فوق که از سوی امام خامنهای بیان شده است، نشان میدهد که خطاهای صورت گرفته در تضاد با ارزشهای انقلاب اسلامی نیست.
♦️ایشان ضمن اینکه بیان میفرمایند انقلاب اسلامی آماده تصحیح خطاهای خویش است، مسئولان، نخبگان و خواص جامعه را هم در سه دهه گذشته از رقم زدن خطا برحذر داشتهاند. به طور مثال امام خامنهای در مرداد ماه سال ۸۸ تاکید فرمودند که در شناخت دشمن خطا نکنیم.
🔶امام خامنهای همچنین مسئولان را از خطای محاسباتی برحذر داشتهاند و فرمودهاند: دشمنان انقلاب و اسلام سعی میکنند با واقعیتسازی و واقعیتنمایی، مسئولان و مردم را دچار خطا در محاسبات کنند… اگر اسیر این واقعیتنمایی شویم و در محاسبهی توان خود و یا دشمن خطا کنیم، راه را اشتباه خواهیم رفت.
🔷لذا «انقلاب اسلامی همچون پدیدهای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آمادهی تصحیح خطاهای خویش است، اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.
✳️در موضوع مهسا امینی همه ادله کارشناسی و پزشکی قانونی و فیلمهای موجود، دروغ بزرگ و اتهامی که به نیروی انتظامی نسبت داده شد را ثابت کرد و اساسا مشخص شده که این یک بهانه برای آشوب بود اینکه عده ای عامدانه نمی خواهند حقیقت را بپذیرند اصل حقیقت را عوض نمی کند و فقط عناد و لجاجت آنها را آشکار می کند ⬅️⬅️ https://b2n.ir/r23500
💠واما درباره جرج فلوید: پلیس 8 دقیقه و 46 ثانیه به گردن جورج فلوید فشار می آورد و این در حالی است که او در دو دقیقه و 53 ثانیه آخر کاملا بی هوش شده است. اما فشار زانوی پلیس همچنان ادامه دارد. گوئی از ابتدا قرار است بمیرد و ماجرا تنها یک حادثه از سر عصبانیت نیست. جالب اینکه وقتی مردم معترض به خیابان ها می ریزند؛ در همان ایام خبر چند تجاوز نژادپرستانه دیگر توسط پلیس منتشر می شود. گوئی کشتار نژادپرستانه یک خط است نه خطا.
🔷آمار هم نشان می دهد: 1109 قتل نژادپرستانه تنها در سال 2019 در آمریکا:
https://humanrights.eadl.ir/news/articleType/ArticleView/articleId/8618
♦️
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب:
♦️وقتی پلیس #آمریکا جلوی دوربینها عمدا یک سیاهپوست را کشت، (جرج فلوید) صدها #اعتراض در شهرهای آمریکا بپاخاست..
♦️ اما هیچ آمریکایی به #پلیس حمله نکرد، هیچ آمریکایی پلیس نکشت، پلیس آتش نزد، تازه قاتل پس از مدت کوتاهی آزاد شد.. (عدالت آمریکایی!)
♦️فقط در #ایران است که پلیس را بدون سلاح وسط #اغتشاش میفرستند!!!
♦️فقط در ایران است که دیوثها از رحم و عطوفت حکومت اسلامی سواستفاده میکنن، قتل و جنایت و تخریب میکنن و اسمشو میذارن اعتراض!
💠ایالات متحده حتی به رغم برخورداری از سیستم رسانه ای غول پیکری که با تکنولوژی های به روز و کارآمد فعالیت می کند چونان جامعه ای بسته به روی اطلاعات، واقعیت ها و عقاید سایر نقاط جهان عمل می کند. انواع صداهای مخالف و معاند از آن رو سانسور می شوند که بتوان رسانه ای آرام و تک فرهنگی طراحی کرد که مصرف گرایی، تجارت و منافع دولت و نخبگان قدرت را تأمین کند و انبوه مردم را نیز نطیع و سرگرم سازد. این عملکرد تنها نتیجه «بازار آزاد»ی نیست که به عنوان قانن طبیعی عمل می کند، بلکه محصول سیاست حکومتی آگاهانه است.
https://b2n.ir/d91236
💠 واما درمورد اتهام خفقان به جمهوری اسلامی : انتقاد وچالش که سهل است در همین نظام مقدس اسلامی انواع واقسام روزنامه های اطلاح طلب واپوزیسیون و سایتهای مختلف وکانالهای متعدد از بالاترین تا پایین ترین مسئولین این کشور را مورد اتهامهای دروغین قرار میدهند وباز از عدم آزادی بیان سخن می رانند.... یک موردش متن همین نویسنده زیاده خواه!!!!
♦️نگاهی کلی به مواضع رسانههای زنجیرهای مدعی اصلاحطلبی نشان میدهد که این جریان رسانهای چگونه در تلاش برای تکمیل پروژه عملیات روانی دشمن علیه ملت ایران به صورت روزانه با انتشار اخبار دروغ و سانسور اخبار مثبت در جامعه یأسآفرینی و با القای بن بست در آینده کشور شکاف میان مردم و حاکمیت را دنبال میکنند.
https://b2n.ir/m15838
💠فقط کافی است نگاهی به روزنامه های اصلاح طلب وحتی اصول گرای بیاندازید تا متوجه شوید ؛ چپ وراست شورای نگهبان را مورد نقدهای متعدد و غالبا غیر منصفانه و حتی تهمت های بی شمار قرار می دهند وباز می گویند شورای نگهبان را نمی شود مورد سوال قرار داد!!!
💠ضمنا هیچکس نمیخواهد مردم را به زور به بهشت ببرد اما باید به شکل درست، مسیر بهشت را به روی مردم باز، و آنها را به حرکت در آن مسیر، تشویق کرد . اساسا فلسفه ارسال پیامبران،هم هدایت مردم به بهشت و دور کردن آنان از جهنم بوده است.»
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ ⏬
🔹تقدس هر چیزی به اهداف آن است. وقتی هدف حرکتی الهی باشد مقدس است. سوءاستفاده افراد از امور مقدس هم، نه تازگی دارد و نه از تقدس امر مقدس میکاهد. اصلا معمولاً از مقدسات سوءاستفاده میشود. از قرآن و اسم خدا و اسم آزادی مگر کم سوءاستفاده شده است؟ حتی کسی که دروغ میگوید از اصل صداقت سوءاستفاده میکند، وگرنه کسی سخن کسی را باور نمیکرد.
🔹 بله در نظام الهی مشروعیت از جانب خدا است اما این به معنای عدم دخالت مردم در سرنوشت خود نیست، خود پیامبر اعظم ص نیز با مردم مشورت میکرد و حتی نظر دیگران (مبنی بر انتخاب بیرون شهر مدینه به عنوان میدان جنگ) علیرغم نظر خود، ملاک رفتار قرار داد.
🔹 اما باید توجه داشت، تحمیل نظر با مشورت دادن، یا انتقاد امر متفاوتی است و مقصود نویسندگان متنهایی مانند متن فوق آن است که نظرات خود (مخصوصاً نظرات غیر شرعی مانند آزادی حجاب) را به نظام و رهبری تحمیل کنند وگرنه انتقاد که هیچ در همین قضیه مذاکرات خسارت بار برجام، همه مشاهده کردند که خلاف نظر رهبری عمل شد و مانند جنگ احد که اصرار بر یک نظر غلط منجر به شکست مسلمانان شد، اصرار بر یک توافق غیرحقوقی و ضعیف نیز تبعات خسارت باری بر مردم و جامعه تحمیل کرد.
🖊سید عادل مکتوفی
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام و خدا قوت
یک گروه قرآنی داریم که اعضای آن پیام های روشنگری در گروه می گذارند یکی از اعضای این گروه پیام گذاشته که این گروه قرآنی است و نباید پیام های سیاسی بگذارید چه جوابی به ایشون بدم ؟
هدایت شده از مهاجر
🔵خداوند متعال خودش در قرآن کریم میفرماید: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»(نحل/36) هر پیامبری را فرستادیم برای آن است که به مردم بگویند: خدا را عبادت کنید و از تبعیت طاغوت، اجتناب کنید. در واقع هر پیغمبری را فرستادیم، دو هدف داشته است-که این دو هدف دو روی یک سکه هستند- یکی عبادت خدا و دیگری درگیری با طاغوت است. اجتناب از طاغوت، درگیری و نبرد با طاغوت و طاغوتیان را اقتضا میکند؛ چون طاغوتیان، یعنی کسانی که طغیان کردهاند، طغیانگر و تجاوزکارند، و میخواهند شما را به بردگی بکشند. شما اگر خیلی آدم صلحطلبی هم باشید، فقط کافی است که بگویید «من برده نمیشوم»، در این صورت، طاغوتیان به شما حمله میکنند، گرگی میکنند و وحشیگری خواهند کرد.
🔴آیا در قرآن آیهای سراغ دارید که خدا فرموده باشد «اگر کسی نماز نخواند، یا اگر قتل و فساد و فلان گناه را انجام بدهد، والله او ایمان ندارد»؟ اصلاً آیهای در قرآن هست که بگوید «اگر کسی این گناهها را انجام بدهد، والله ایمان ندارد؟» خُب سراغ نداریم.
✅ اما در ارتباط با امر سیاست، یک آیۀ قرآن داریم که خدا میفرماید «به خدای تو سوگند، چنین کسی ایمان ندارد...» آیهاش این است: «فَلَا وَ رَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتىَ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یجَِدُواْ فىِ أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُواْ تَسْلِیمًا» (نساء/65) ای پیغمبر، به خدای تو سوگند، اگر در اختلافات اجتماعی پیش تو آمدند و تو یک دستوری دادی و اینها در دل خودشان یکذره در اطاعت تو احساس سختی کردند، به خدای تو سوگند که ایمان ندارند! یعنی کسی که یک ذرّه توی دلش احساس سختی کرده باشد در اطاعت از پیامبر.
🔵اساسا بعثت، زمان درگیری سرِ مسائل سیاسی و قدرت است و رسولخدا(ص) ساختار سیاسی جامعه را بههم زده است. چون پیامبر، اوّل باید به مردم آزادی بدهد تا بتوانند انتخاب کنند. دوم اینکه ساختار سیاسی را بههم میریزد؛ چون وقتی شما نظام ارزشی جامعه را تغییر دادی، طبیعتاً آن کسانی که اینکاره نیستند، با شما درگیر میشوند و شما باید با آنها مقابله کنی. سوم اینکه خودت(یعنی خودِ پیامبر) باید رئیس بشوی. چرا؟ چون اصلاً ریاست و مدیریت، شأن انبیاء است. کسی غیر از ایشان به این سادگی نمیتواند این کار را انجام بدهد، مگر اینکه خیلی آدم باتقوایی باشد؛ در زمان غیبت و غربت. به این سه دلیل، وقتی یک پیغمبر مبعوث میشود یعنی یک اتفاق سیاسی در شهر افتاده است.
🔷از اولی که پیغمبر ما مبعوث شد، هم دوستان و طرفدارانش و آن کسانی که از او حمایت میکردند، و هم دشمنها (یعنی کسانی که بنا بود پیغمبر با آنها درگیر بشود) هر دو گروه فهمیدند که حرف پیغمبر چیست و در این دنیا چه میخواهد بگوید.
🔴 این مطلبی که ما باید اینجا دربارۀ آن بحث کنیم و حرف بزنیم تا ثابت کنیم، استدلال کنیم و روشن کنیم، مطلبی است که عرب بیابانی یا شهری آن روزگار بعثت پیامبر در اولین جمله، قضیه را میفهمید. یعنی میفهمید که این پیامبر، میخواهد قدرت بگیرد و قضیه، سیاسی است. امروز ما باید با شما صحبت کنیم و بگوییم که روح توحید، عبارت است از نفی هرگونه قدرتی جز قدرت پروردگار. ابولهب همین مطلب را همان اولِ اول فهمید. ولید بن مغیره، مخزومی، ابوجهل و دیگران، همه فهمیدند؛ همان اول هم فهمیدند و دعوای سیاسی راه انداختند! فهمیدند اینی که میگوید لاالهالّاالله، اینی که میگوید معبودی جز الله نیست، فقط به یک مسئلۀ اعتقادی دعوت نمیکند، بلکه به یک مسئلۀ اجتماعی نیز دعوت میکند؛ و آن نبودن فلانیهاست در قدرت.
هدایت شده از ومایعلم جنود ربک الا هو
علیکم السلام
عجیب است که برچه اساسی همچین حرفی زدند.
اگر گروه شما گروه روشنگری است باید عرض کنم حداقل ۵۰۰ آیه از قرآن سیاسی است، حال باتوجه به اهمیت این موضوع در قران آیا ما این آیات را نادیده بگیریم و به تعبیر قران "نومن ببعض ونکفرببعص" باشیم؟؟
امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند:
آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه میکنید، هفت- هشت تا کتابی است که مربوط به عبادات است، باقیاش مربوط به سیاسات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست. ما همه آنها را گذاشتیم کنار و یک بعد را، یک بعد ضعیفش را گرفتیم. اسلام را همچو بد معرفی کردهاند به ما که ما هم باورمان آمده است که اسلام را به سیاست چه! سیاست مال قیصر و محراب مال آخوند! محراب هم نمیگذارند برای ما باشد، اسلام دین سیاست است، حکومت دارد. شما بخشنامه حضرت امیر و کتاب حضرت امیر به مالک اشتر را بخوانید ببینید چیست. دستورهای پیغمبر و دستورهای امام (ع) در جنگها و در سیاسات ببینید چه دارد، این ذخایر را ما داریم، عرضه استفادهاش را نداریم. ذخیره موجود است، همه چیز داریم، عرضه استفاده نداریم، مثل اینکه ایران همه چیز دارد اما میدهند او را به غیر، ما کتاب و سنتمان غنی است، همه چیز در آن هست لکن بد معرفی کردند به ما...