فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مرتبط
❌ #شبهه
مگه #امام_حسین جاش توی بهشت نیست؟ مگه دشمناش و قاتلاش توی جهنم نیستن پس چرا عزاداری و گریه و زاری؟
✅ #پاسخ اجمالی:
مگه پدر و مادر ما فوت میکنند گریه میکنیم جهنمیان؟!😐
مگه تو فوتبال گل میزنه گریه میکنه غمگینه؟! 😐
مگه اتفاق بدی میبینی، ظلم به کودک و یا مظلوم میبینی و گریه میکنی مهمه بدونی الان تو بهشته یا نه؟!
https://aparat.com/v/LHJSw
❇️ #پاسخ کاملتر در فیلم بالا👆
🔵⚫️🔴🔵⚫️🔴🔵⚫️🔴🔵
#پاسخهای_دیگر👇
1⃣ عزاداری و نفرین قاتلان امام حسین(ع) ادای تکلیف تولی و تبری است. دوستی پیامبر و خاندانش و دشمنی با دشمنانشان از فروع دین و تکالیف شیعه می باشد.
https://www.pasokhgoo.ir/node/2820
2⃣ نه تنها آیاتی از قرآن به عزاداری پرداخته، بلکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز بر اقامه عزای امام حسین(ع) توصیه و تاکید داشتهاند!
http://shayeaat.ir/link/azadari1
3⃣ عزاداری امام حسین برکات و آثار متعددی از آمرزش گناهان تا بقای اسلام دارد. محروم کردن شیعیان از این برکات، انگیزه شبهه افکنان از انتشار چنین متنهایی است!
https://www.mehrnews.com/news/2169594/
منبع: http://SHAYEAAT.ir/post/687
.
#پاسخ_مرتبط
⁉️ آیا این درست است که میگویند شرکتهای پپسی و کوکاکولا و نوکیا حامی اسرائیل هستند؟ اگر هستند خرید از شرکت ... که از برند آن (کوکاکولا) استفاده میکند حرام است❓👇
https://www.x-shobhe.com/view/6520.html
🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆
آیا پپسی و کوکاکولا واقعا اسرائیلی اند؟
https://www.fardanews.com/fa/tiny/news-231446
🔰تحریم کامل کوکاکولا و پپسی و جاگزینی برندهای داخلی
https://farsnews.ir/my/c/25733
#سوال
از کجا باید بدانیم تاریخ امامان وپیامبران درست است؟؟
⭕️ نام امامان در قرآن
#سوال ❓کاش نام امامان در قرآن میآمد تا این همه اختلاف بینِ مسلمین بوجود نمیآمد!
📝 #پاسخ:👇👇
✍️ قرآن، قانونِ اساسیِ دین است و رسالتِ اصلیاش تبیینِ اصولِ کلان و فروعِ کلّی دین است. البته گاهی بنابر اقتضائاتی خاص، به جزئیات نیز ورود کرده اما خطِ اصلیِ قرآن، پرداختن به چارچوبها و زیرساختها است. بر خلافِ حدیث رسالتَش پرداختن به جزئیات و اجرائیات است.
☝️بنابراین نباید از قرآن توقع داشته باشیم که به جزء به جزءِ حوادثِ صدرِ اسلام مثلِ واقعهی غدیرِ خُم و حتی نامِ امامانِ معصوم اشاره کند. قرآن بینِ شخصیتهای مثبتِ برجسته صدرِ اسلام، فقط به اسمِ پیامبر و پسر خواندهاش زید تصریح دارد و در بینِ وقایع، به نامِ برخی جنگها و پیمانها اکتفا کرده است.
➕شاید به این دلیل که ذکرِ نامِ ائمه یا مثلا تصریحِ روشن به واقعهی پُر تنشِ غدیر در قرآن، موجباتِ تحریف قرآن را فراهم میکرد و کتابِ مسلمانان نیز به سرنوشتِ کتابهای آسمانیِ سابق دچار می شد.
👌خداوند امور را از مجاریِ طبیعی و اسباب و واسطهها، جاری و محقق میکند غالباً: "إنّ اللهَ یُحبُّ أن یُجری الاُمورَ بأسبابِها". قرار نیست برای هر کاری خدا از امورِ غیبی و ماورائی استفاده کند.
➕در موردِ صیانتِ قرآن از تحریف نیز یک از اسباب و واسطههای طبیعی، "نبردنِ نام" است. آنهم نامِ کسانی که رویِ آنها حسادت و کینه داشتند برخی از مومننمایان اطرافِ پیامبر.
❗️همیشه و همواره نسبت به افرادِ سیاسی و ماجراهای سیاسی، حساسیتها زیاد است. مخصوصا نسبت به امیرالمومنین، حسادتها و کینهها فوق العاده زیاد بود.
🔔 اگر ما قرآن را بدونِ پیشفرضهایِ فرقهای بخوانیم، معیار و ملاکِ امامِ حق و باطل در آن ذکر شده است. شیعه و سنی باید باوره های مذهبیشان را کنار بگذارند و قرآن را همانگونه که هست بخوانند نه آنطوری که دوست دارند. اگر این اتفاق بیفتد، قرآن قابلیت این را دارد که مذهبِ حق و امامِ ربّ را نمایان کند.
📣 ضمن احترام به عزیزانِ اهلِ سنتِ گروه، باید توجه داشت که حتی در صورتِ ذکرِ نامِ جانشین در قرآن و نیز واقعهی غدیر، باز هم راهِ گریز و فرار وجود دارد. مگر حدیثِ "مَن کنت مولاه فهذا علی مولاه" از طرق اهلسنت نیز نقل نشده؟ این حدیث را اهلسنت هم قبول دارند اما "مولا" و "ولی" را جورِ دیگری تفسیر میکنند.
❌ پس وقتی بابِ تفسیرِ ناصحیح باز باشد و وقتی بنا بر نپذیرفتن باشد اقدام به تحریفِ لفظی و معنوی قرآن کاملا طبیعی است. بزرگان اهلسنت جملگی قبول دارند که بعنوان مثال آیه زیر در شأن مولا علی است و با این حال به لوازمِ آن، ملتزم نیستند:
🔔سوره مائده/55: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون. در آیه مذکور، آن سرپرستی که برای امتِ پیامبر تعیین شده، کسی است که در حالِ رکوع انفاق میکند. طبقِ نظر اهل سنت، او کسی نیست جز علی بن ابی طالب.
✅ مولا، مولوی، و ولی، یعنی سرپرست و نه دوست. وقتی مدیر مدرسه به دانش آموز میگوید "ولیِ خودت را بیاور"، آیا مراد از "ولی"، دوستِ دانش آموز است؟ یا سرپرستِ دانش آموز؟
❓یا وقتی یک دخترِ سنی، علمای مذهبِ خودش را با لقبِ "مولا" یا "مولوی" ندا میدهد، اینجا یعنی مثلا "مولوی عبد الحمید"، دوست پسرِ این دختر هست؟ یا منظور این است که "مولوی"، رهبرِ دینی و سرپرستِ معنوی شان است؟
➕ و اصلا حتی اگر "ولی" و "مولا" در متنِ آیه بمعنای دوووست باشد، باز هم به نفعِ شیعه است. چرا که وقتی خدا و رسول تصریح میکنند که علی را دوست دارند و این تصریح را در موردِ خلفای دیگر ندارند، آیا مردم نباید بعد از پیامبرشان، مراجعه کنند به دوست داشتنی ترین شخص نزدِ خدا و رسول؟!
✍️ در قرآن، هیچ آیهای "صراحتاً" به نامِ امام علی و غدیر خُم اذعان نکرده است. منظورَم این است که اگر از احادیثِ شأنِ نزولی چشم بپوشیم، در لایهی ظاهریِ قرآن به تنهائی به نامِ هیچیک از امامان و به واقعهی غدیر، تصریح نشده است.
➕البته برخی آیات، طبقِ نظرِ بزرگانِ شیعه و سنّی شأنِ نزولشان واقعهی غدیر است که به برخی از آنها اشاره میشود:
1️⃣ آیهی اکمال: "الیوم أکملتُ لکم دینَکم و أتممتُ علیکم نعمتی و رضیتُ لکم الاسلامَ دیناً". سورهی مائده/3
2️⃣ آیهی تبلیغ: "یا أیها الرسولُ بلِّغ ما اُنزلَ إلیکَ مِن ربِّک فإن لم تَفعل فَما بلّغتَ رسالتَه و اللهُ یَعصمکَ مَن النّاسِ". مائده/67
3️⃣ آیهی سألَ سائل: "سأل سائلٌ بُعذابٍ واقعٍ لِلکافرینَ لیسَ لَه دافعٌ". معارج/1و2
✍حجت الاسلام سیدمحمدمهدی صدری
#پرسش_وپاسخهای_مرتبط👇
⁉️چرا شیعه به امامت و امامان به خصوصی اعتقاد دارد.از کجا ما باید امامان را باور داشته باشیم❓
🔰پاسخ کامل در اسلام کوئست 👇
https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa2707
چند محتوا دیگر👇👇👇👇👇
#پاسخ به
#شبهات_دانش_آموزی
⁉️ چگونه گذشته پیامبران و امامان را باور کنیم❓
🔰1 #جواب اجمالی:👇
اول: ما چگونه فهمیدیم که گذشتگانی بودهاند؟! چگونه فهمیدیم جنگها و اتفاقاتی در تاریخ افتاده است؟! با اینکه ما آنها را ندیدهایم؟!
ما از چند راه به وجود گذشتگان و حوادث و اتفاقات گذشته پی بردهایم. اول اینکه نسل به نسل از گذشتگان شنیده شده، تا به ما رسیده است. این یکی از راههایی است که همهی انسانها آن را درک کردهاند. خیلی از حوادث و اتفاقات اینگونه برای مردم ثابت شده است که از نسلهای گذشتشان آن را شنیدند.
راه دوم از آثار و بقایایی که از گذشتگان باقی مانده است ما به حوادث و اتفاقات گذشتگان پی میبریم. و این آثار و بقایا انواع مختلفی دارد: یک موقع بناها و وسایلی است که از آنها مانده است و ما به وجود آنها پی میبریم و یک موقع نوشتهها و کتابهایی است که از آنها بر جا مانده است که اعتبار این خیلی بالاتر است. اگر ثابت شود که کتاب از خود آنها بوده است. ولی اگر نوشتهها را بعدا کسایی که به آن زمان نزدیک بودهاند نوشتهاند باز اعتبار دارد.
دوم: حال گذشتهی پیامبران و امامان هم علاوه بر این راهها که ثابت میشود دو چیز با ارزش دیگر هم وجود دارد که وجود و کلام آنها را ثابت میکند. یکی قرآن کتاب الهی و دیگری وجود امام زمان عج.
📝۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇
https://btid.org/fa/news/193977
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #گذشته_پیامبران_امامان
#شبه
وقتی مبلغين مذهب به سرزمین ما آمدند، در دستشان کتاب مقدس داشتند، و ما زمین هایمان را داشتیم
پنج سال بعد
ما در دست کتاب مقدس داشتیم و آنها زمین هایمان را...
👤جومو کنیاتا
#شبهه👇
مذهب چيست
پاسخش را نمی دانم!
اما سخن بزرگان را با هم بخوانیم
يک فيلسوف تابحال هرگز يک روحانی را نکشته است، درحاليکه روحانيون ، فلاسفهٔ زيادی را کشته اند!
"دنيس ديروت"
وقتی که مردم بيشتر آگاه می شوند ، کمتر به
خلاصه شده.....
#پاسخ 👇
1️⃣ جملات فوق اگر واقعی و منصفانه بیان شده باشد، مخاطبش قطعاً روحانیت مسیحی است نه روحانیت مسلمان. این مطلب از گویندگان جملات فوق مشخص می شود.
2️⃣ از لحاظ علمی، اصطلاح دین و مذهب با هم تفاوتهایی دارند. نویسنده شبهه اگر واقعاً نمی داند یا مذهب چیست باید به کتابهای علمی مراجعه کند تا به حقیقت دست یابد نه به قضاوتهای منفی درباره دین.
3️⃣ در اسلام نه تنها روحانیون هیچ فیلسوفی را نکشته اند بلکه اساساً تمام فیلسوفان مسلمان، خود روحانی و عالم دین نیز بوده اند. از کندی و فارابی و خواجه نصیر گرفته تا ابن سینا و ملاصدرا و علامه طباطبایی و امام خمینی.
در مقابل فیلسوفان بی دین و پوچ گرایی بوده اند که افکارشان افراد زیادی را به خودکشی واداشته است.
و یا فیلسوفانی که استدلالهایشان، توجیهی برای جنایتهای قدرتمندان شده است.
4️⃣ اگر آموزه های دینی با تعالیم عقل و علم در تناقض باشد، هر عاقلی، عقل را بر دینِ ضدِ عقل ترجیح می دهد. شاید ادیان دیگر تعالیم عقل ستیز داشته باشند اما دین اسلام و مذهب تشیّع هیچ گزاره عقل ستیزی ندارد؛ هر چند برخی تعالیم دینی را نمی توان با عقل صِرف درک کرد.
5️⃣ روحانیون مسلمان، هم نسبت به برهنگی و فساد و فحشاء که ویران کننده جوامع بشری است حساس هستند و هر نسبت به فقر و فلاکت، لذا طبق دستور پروردگارشان، پرداخت خمس و زکات و صدقات واجب و مستحب دیگر بر خود لازم می دانند.
6️⃣ دین اسلام، نه تنها عوام را ساکت نگه نداشته است بلکه همواره در دوره های مختلف مخصوصاً در دوران معاصر، مسلمانان را علیه ظلم و استکبار و وابستگی و طاغوت به قیام واداشته است. مسلمانان طبق تعلیمات قرآن نه ظلم می کنند و نه زیر بار ظلم می روند. دین اسلام، ساکتان در مقابل ظلم را شریک در ظلم ظالم می داند.
7️⃣ اگر صادق هدایت چنین سخنی گفته باشد، به او می گوییم جهل مطلق، هزاران برابر بهتر از مطالعه ای است که سرانجام کار ما را به پوچی و خودکشی بکشاند.
اسلام دین عقلانیت است. در جایجای قرآن، مردم به تدبرّ و تفکر و تعقل در باورهای دینی و مخلوقات و پدیده ها دعوت شده اند. در اسلام گفته شده که یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است. در اسلام طلب علم بر هر زن و مرد واجب دانسته شده است.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#پاسخ👇⬇️⬇️
1⃣. آیا هر سخن و ادعایی را بدون دلیل و صرفا به واسطه شهرت گوینده، باید پذیرفت ؟!
جایگاه تفکر در مواجهه با کلام افراد چنان است که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : اگر از من سخنی برای شما نقل شد که با عقل و وحی مطابقت نداشت، به دیوار بزنید و نپذیرید.
http://www.tebyan.net/QuranIndex.aspx?pid=268465
2⃣. بخش اصلی شبهه بر مبنای گفتار شخصیتهای غربی و مسیحی است . تحریف و سو استفاده از مسیحیت خصوصا در قرون وسطی ، زمینه هجمه های زیاد به آن در غرب می باشد .
3⃣. فیلسوف یا دانشمندی به نام «دنیس دیروت» وجود ندارد ! این جمله هم از « دنیس دیدرو » رمان نویسی می باشد که دائما با کشیشان درگیر بود و فلسفه اش نزد فلاسفه غربی، خریدار چندانی ندارد.
منظور او از روحانیون ، کشیشها هستند.
4⃣. جایی که سخن "دیدرو" نقل می شود ، جا دارد کلام بزرگ فلاسفه جهان، ملاصدرا را نیز نقل شود: « حاشا که شریعت حقّ و الهی و نورانی، احکامش با معارف یقینی و روشن، تصادم داشته باشد؛ و اف بر فلسفه ای که قوانینش با کتاب خدا و سنّت پیغمبر خدا مطابقت نکند.
📚(اسفار،ج8،ص303)
5⃣ در فرهنگ مسیحیّت، روحانی و معلم هر دو عناصر کلیسای دینی هستند ! معلم ها عالم دین بوده و کارشان تدریس است و افرادی که علم چندانی ندارند ، متصّدّی امور دینی کلیساها چون موعظه و برگزاری مراسمها و ... می باشند.
6⃣. دین اسلام بزرگترین حامی مستضعفین است. تذکرات زیاد در حمایت از محرومان و تعیین زکات اموال ، زکات فطره ، کفّارات ، نذورات ، انفاقات واجب و مستحبّ در شریعت جهت رفع فقر و فلاکت در نظر گرفته شده است .
7⃣. میسیونرهای مسیحی با تبلیغ مسیحیّت تحریف شده، مردم را رام می نمودند و آنگاه شرکتها و سربازان غربی ، کشورهای ضعیف را مستعمره خود نموده و غارت می کردند .
برخلاف اسلام که به هرجا که وارد شده مردم را به مقابله با ظلم و حفظ کرامت و استقلال دعوت نموده است .
8⃣ ناپلئون همین #مسیحیّت تحریف شده را می گوید که در آن آمده : « اگر کسی سیلی بر صورت راست تو زد، صورت چپت را به طرف او بگیر». امّا اسلام می گوید: « و براى شما در قصاص، حیات و زندگى است، اى صاحبان خِرد! شاید شما تقوا پیشه كنید.» (سوره بقرة آیه179)
آیا چنین دینی در برابر ظلم امر به سکوت مردم می کند؟!
9⃣. جمله فرخزاد دلیل یا برهانی ندارد و تنها یک ادعای فاقد منطق است .
🔟 برخلاف ادعای صادق هدایت ، تاکید اسلام در علم آموزی چنان است که علاوه بر پیروان خود ، حتی به مخالفین هم سفارش می كند كه دنبال حكمت و علم باشند . در دین ما حقایقی چون برتر بودن عالم از عابد, محبت خداوند به جویندگان علم و... قویا مورد تاکید است که حاصل آن نیز مفاخر و دانشمندان بزرگ اسلامی هستند
منبع قرارگاه پاسخ به شایعات
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
⭕️ اختراعات امامان
#سوال ❓ما از فضائل حضرت زهرا میگیم بعضیا میگن خدماتِ دانشمندان به بشر بیشتر از پیامبران بود! حضرت زهرا چه خدماتی به ما داشته⁉️
📝🔰 #پاسخ 👇
👌کسی که قانع نمیشود و بنایَش بر قانع نشدن باشد، اگر بقیهی فضائلِ حضرت زهرا را نیز نام ببریم، قانع نخواهد شد. اینجا توپ را به زمینِ طرف مقابل بیندازید و پرسید توقعِ شما این بود که حضرتِ زهرا چه خدمتی برساند؟ مثلا قرار بود ایشان مثلِ ادیسون برق اختراع کنند؟ یا مثلِ گراهامبل، تلفن و مخابرات را تاسیس کنند تا نامشان بعنوانِ خادم در تاریخ ثبت شود؟
➕برای به نتیجه رسیدن در بحث، ابتدا باید مقبولاتِ طرف مقابل را بدانیم. آیا دوستِ شما ولایتمداری، مادری، حیا، نجابت، مربیگری، هدایتگری، معرفتگستری و... که از فضائلِ حضرت زهرا است را یک ارزش قلمداد میکند؟ یا ایشان فقط دمپاییساز و ماشینساز و تلفنساز را ارزشمند میدانَد؟
🔔 رسالت حضرت زهرا، اهلبیت و انبیاء الهی، ایجادِ زمینه و بسترِ هدایت، رشد عقلها و رساندنِ انسان به سعادتِ اخروی و تکامل دنیوی است. امام، باید نحوهی شکوفائیِ عقل را به انسان بیاموزد و سیر انسان شدنِ او را رهبری کند.
➕امام نمیتواند از این رسالت مهمَش دست بر دارد و یک کارگاهِ هواپیما سازی راهاندازی کند. بدونِ موبایل، زندگی میگذرد ولی بدونِ هدایت، تباهیم. اختراعِ ادیسون 70 سال به کارَم میآید و تعالیمِ انبیاء، ابدیتِ مرا آباد میکند. فرستادگانِ الهی مثلِ معلمان، برای "انسانسازی" مبعوث شدهاند و نه "ابزار سازی". آیا میتوان گفت فلان معلم، چون هیچ اختراعی ندارد، پس خیلی بیخاصیت است؟
👌اسلام تمرکزَش رویِ علومِ انسانی است و نه علومِ طبیعی مثلِ فیزیک. مخاطبِ انبیاء، انسانها هستند و نه جماداتِ بیجان. حضرتِ زهرا، معلّمِ ما است. کسی که یک دور کتابِ "کشتی پهلو گرفته" اثر سیدمهدی شجاعی و کتاب "فاطمه فاطمه است" اثر دکتر شریعتی را بخواند به الگو و مربی بودنِ فاطمه اذعان میکند.
🔔 در احادیثِ نورانیِ اهلبیت، رئوس و ارکانِ علومِ انسانی مانند زراعت، طب و بهداشت، حقوق، روانشناسی، معماری، جامعهشناسی و... آمده است. وقتی امام، عقلِ بشر را رُشد داد قهراً بشر تکامل یافته، با تکیه بر عقلِ تجربیاش میتواند ابزارها را اختراع کند و دنیای خود را نیز آباد سازَد. یک معلّم، وظیفهاش آموزش دادن است و نه ساختنِ ابزار و تجهیزات.
✍️ در اوجِ دورانِ شکوفائی اسلام که هنوز غَربیها حمام رفتن هم بلد نبودند، ما شاهدِ ظهورِ مفاخری از مسلمانان مانند ابو علی سینا، فارابی، جابر بن حیّان و... بودیم که هر یک در علومِ مختلف مانند نجوم، ریاضی، فیزیک، شیمی و... صاحبِ نظر و اختراع و اکتشاف بودند.
✍️ البته ما بیش از این هم میتوانستیم از محضرِ امامان بهره بگیریم اگر با بیوفائی، امامان را خانه نشین نمیکردیم! اگر خلفای غاصب را جایگزینِ امامان نمیکردیم. کما اینکه در روایات داریم علم، 27 شاخه دارد که تا زمانِ ظهور فقط 2 شاخهاش کشف شده. 25 علمِ دیگر در زمانِ حکومتِ مهدوی، آشکار خواهد شد.
❌ قرار نیست انبیاء و امامان، عقلِ تجربیِ بشر را تعطیل کنند و به علومِ تجربی هم وارد شوند و برای انسان، الکتریسیته و تراکتور بسازند! یک انسانِ نخبهی غیرِ پیامبر هم میتوانَد اختراع بکند اما آنچه او نمیتواند انجام دهد، ارتباط با غیب است و دریافتِ وحی تربیتِ انسان.
☝️بعبارتِ سادهتر پیامبر و امام، آشپزی، قوانین، کلیات و ارکان را به ما یاد میدهند. پس از یاد دادن، نیازی نیست خودشان آشپزی کنند و بسازند. ادامهی کار بعهدهی انسان است.
✅ خلاصه آنکه سوالِ شما بر میگردد به "انتظار مردم از دین". دین و معلّم دینی، وظیفهی خلق ابزار مادی برای زندگی را ندارد و ساختِ اینها به عهدهی عقل بشری است. پس انتظار ساختِ ابزار از دین، انتظاری نا بجا است. کما اینکه انتظارِ ارائهی هدایت از یک مخترع، نا بجا است.
👌👌بگذریم از اینکه بشرِ امروزی چون فاقدِ تعالیمِ وحیانی است، اختراعاتَش فساد و نا امنی و خیانت را در جامعه زیاد کرده و آرامش، گمشدهی بشرِ امروزی است. تمدنی که با پشت کردن به خدا شکل بگیرد، انتهایَش نابودی است. صنعتی که محیط زندگیِ ما را آلوده کرده، خیانت است یا خدمت؟ موشک و هواپیمائی که دستِ دیوانگان است و با آن بیگناهان را میکُشند، به ما خدمت کرده یا خیانت؟! موبایلی که حریم امنِ خانواده و جامعه را تهدید میکند، خیانت است یا خدمت؟
☝️استفادهی درست از ابزارهای پیشرفته، مقدور نیست مگر با تعالیمِ الهی. تکنولوژی، خوب است وقتی که در مسیرِ خدا قرار گیرد.
➕امروز نیز بیبهرگیِ ما از انوارِ امام زمان، بخاطرِ این است که مهیا نشدهایم. امام، فاعلِ هدایت است؛ ما قابل نیستیم. پس مهیا نبودن و کوتاهیهایِ دانشآموز را نباید پایِ معلّم نوشت.
✍سیدمحمدمهدی صدری
✍️ #شبهات_دانش_آموزی
#سوال⁉️حضرت فاطمه برای۱۴۰۰سال پیش بودند نمیشود الگوی ما باشند اگر الگوی ما باشندیعنی ماهم باید ۹سالگی ازدواج میکردیم؟! الان شرایط فرق کرده ما الگو از همین زمان میخواهیم⁉️
🔰 #پاسخ👇
🔶 اول: گرایش به الگو، نیاز همه انسانها است که در جهت تکامل از آن استفاده کنند و خداوند به طور فطری انسان را اینگونه آفریده است. در علم امروز این مسئله را «همانندسازی» مینامند.
🔷 دوم: اين شبهه از اينجا نشأت میگيرد که برخی تصور میکنند با تغيير زمان و سبک زندگی، ارزشهای اخلاقی و معنوی نيز تغيير میکنند و جای خوبیها و بدیها عوض میشود؛ در حاليکه آنچه تغيير و تحول پيدا میکند، عنصر زمان و مکان است
🔶 سوم: در الگوهای دینی، حضور یا عدم حضور افراد و یا گذشت چهارده قرن چیزی را عوض نمیکند؛
🔻 زیرا محور اصلی در الگوگیری از معصومین علیهم السلام دستورات دین، معنویات و اصول تربیتی و ارزشهای اخلاقی است که همچون خود دین با مرور زمان پوسیده و کهنه نمیشود.
🔻 مفاهيمی مانند حق، تقوا، احسان، راستگويی، صبر، حيا، عفت و پاکدامنی هميشه پسنديده و قابل ستايش بوده و ظلم، دروغگويی، بی عفتی و امثال آن در همه زمانها ناپسند است و با فطرت انسان ناسازگار میباشد.
🖇 ادامه مطلب👇
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/55
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #الگوبودن_حضرت_زهرا
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#طرح_یک_سوال
حضرت فاطمه برای۱۴۰۰سال پیش بودند نمیشود الگوی ما باشند اگر الگوی ما باشندیعنی ماهم باید ۹سالگی ازدواج میکردیم؟! الان شرایط فرق کرده ما الگو از همین زمان میخواهیم⁉️
#پاسخ ⬇️⬇️
✅🌴الگوهای انسانی هيچگاه مخصوص يک دوره زمانی خاص نيستند، چون اگر اینگونه بود دیگر نمیتوانستند الگو قرار گيرند. الگوپذيری انسان امروز از معصومین در واقع، يافتن راهها، خطوط اصلی زندگی و چگونگی رسيدن به کمال و شکوفاسازی استعدادهاست و اين مسئله ارتباطی به زمان و مکان خاصی ندارد.
🔶 نکته مهم آن است که الگوی پذیری از معصومان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم است
الگوپذیری مستقیم آن است که کردار و رفتار آن بزرگواران را عیناً تقلید کنیم و به آن عمل نماییم مانند تسبیحات حضرت زهراسلام الله علیها.
🔸 الگو پذیری غیرمستقیم آن است که حقیقت گفتار و رفتار آنان را درک نماییم و با استفاده از آن حقیقت وظیفه خود را در عرصههای فردی، اجتماعی، سیاسی و… در یابیم.
🔻به عبارت دیگر در الگوگیری گاهی از «قالب» و گاهی از «محتوا» الگوگیری میشود و آنچه مهمتر از شکل و قالب است همان محتوا است و این اصول را باید با توجه به شرایط زمانی و مکانی به کار ببندیم.
🔻به طور مثال گفته شده است که چادر حضرت فاطمه سلام الله علیها وصله داشته است. یا در روايات میبينيم كه حضرت فاطمه زهرا و علی مرتضی عليهما السّلام در يك چهار ديواری كوچك و گلين زندگی میكردند. از يك پوست گوسفند، به عنوان رو اندازشان استفاده میكردند. قالب و شكل اين گونه رفتارها به هيچ وجه در عصر حاضر قابل الگو برداری نيست.
🔻آنچه اهمیت دارد و لازم است الگوگیری شود، همان روح و حقیقت این سیره است که همانا بی اعتنایی به دنیا، قناعت کردن، ساده زیستی و پرهیز از تجملگرایی است که سرمشق دختران و خانوادهها باشد.
🔷 در روایتی. امام مهدی علیهالسّلام در توقیع شریفی میفرمایند: «وفِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلیاللهعلیهوآلهوسلّم اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ دختر رسول خدا، الگوی مناسبی برای من است».(1)
🔻در این روایت میبینیم که امام زمان عجل الله تعالی الله فرجه الشریف، حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان الگو قرار میدهد. وقتی یک مردی یک زن را الگو قرار میدهد به معنای این نیست که رفتار زنانه داشته باشد بلکه از کلیات و اصول اخلاقی الگو استفاده میکند.
لینک ادامه مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/55
💎 ادامه پاسخ 👆🔻🔻⬇️⬇️👇
🔶 سه احتمال در معنای الگو بودن حضرت زهراسلام الله علیها برای حضرت مهدی عجل الله تعالی الله فرجه الشریف، داده شده است⬇️⬇️:
1️⃣ امام زمان عجل الله تعالی الله فرجه الشریف، مانند مادرش حضرت زهراسلام الله علیها با هيچ حاكم ظالمى بيعت نمیكند.
2️⃣ امام مهدي عجل الله تعالی الله فرجه الشریف، مانند مادرش براى باز گرداندن خلافت از اسباب غير عادى استفاده نمیكند.
3️⃣ حضرت مهدي عجل الله تعالی الله فرجه الشریف، مانند مادرش از دلسوزى و دعا و راهنمايى براى شيعيان چيزى فرو گذار نمیكند.
🔷از آنچه گذشت نتيجه میگيريم که منظور از الگو پذيری اين نيست که در همه رفتارها همان قالبهای رفتاری فرد الگو را مد نظر قرار داده و به همان شکل عمل کنيم.
🔻هر يک از رفتارهای حضرت فاطمه سلام الله علیها دارای حقيقتی است که باید آن حقیقت را پیدا کرد و در زندگی فردی و اجتماعی به کار برد.
🔻 البته رفتارهايی هم در سيره حضرت فاطمه وجود دارند که عيناً قابل اقتباس و پيروی است؛ مانند عبادت و دعا، احترام به همسر، رفتار مناسب و مهرورزی به خانواده. پس الگوها منحصر به زمان و مکان نيستند و در همه اعصار میتوان برای الگوگيری به آنها مراجعه کرد.
پینوشت:
1. الطوسی، الشیخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علی بن الحسن (متوفای۴۶۰ه)، کتاب الغیبة، ص۲۸۶، تحقیق الشیخ عباد الله الطهرانی، الشیخ علی احمد ناصح، ناشر:مؤسسة المعارف الاسلامیة، الطبعة الاولی، ۱۴۱۱ه.
#دانش_آموزی
#پاسخ_به_شبهات
#الگوبودن_حضرت_زهرا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام
#متن_شبهه
چرا هیچ یک از مقامات حکومتی، در منطقه مستضعف نشین شهر سکونت ندارند⁉️
#پاسخ 👇⬇️⬇️
✅🌴اینگونه مطالبات، حق مردم است. چون حکومت اسلامی ایران با شعار مردمی بودن آغاز شد.
🔸 اما از دهه هفتاد، دیدگاه اقتصادی و سیاسی برخی مسئولین ایران، با دیدگاه امام(ره) زاویه پیدا کرد و سنگ بنای
تجمل گرایی در حکومت ایران نهاده شد.
🔻 رئیس دولت ششم در خطبه نماز جمعه ۱۸ آبان ۱۳۶۸ که بعدها به "خطبه مانور تجمل" معروف شد گفت:
رفتارهای درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که مسئولین ما به " "مانور تجمل" روی آورند.
⭕️ از دهه هفتاد تا کنون، مقام رهبری بارها در خصوص لزوم ساده زیستی و دوری از تجملات برای مسئولین و مردم تذکر داده اند.
♦️البته خود رهبری در عین اینکه بالاترین مقام مسئول در جمهوری اسلامی هستند، هرگز از سبک ساده زندگی تخطی نکرده اند.
🔻زندگی ایشان قبل و بعد از مسئولیت ها، ساده و قرین تقوی بوده است.
🔸ایشان در خانواده ای بزرگ شدند که علی رغم اعتبار پدر، وضعیت معیشت خانواده به گونه ای بود که گاهی تهیه یک غذای ساده مثل نان و کشمش هم سخت بود.
🔹سادگی زندگی ایشان، پس از ریاست جمهوری و رهبری نیز ادامه پیدا کرد.
🖋در خاطرات سید احمد خمینی(ره) آمده است که روزی به منزل رهبر رفتم. یک فرش مندرس آنجا رود. من از زبری آن فرش به موکت پناه بردم.
🔸از این دست سخنان در خصوص
ساده زیستی رهبر، زیاد است. یک جستجوی ساده اینترنتی نمونه های زیادی را در اختیار ما می گذارد.
✔️زندگی ایشان به لحاظ اقتصادی به گونه ای است که حتی مهاجرانی که از اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی است و خارج از ایران زندگی می کند، می گوید: من که از آغاز انقلاب در مجلس بودم و در دولت بودم و آیت الله خامنه ای را می شناسم، به عنوان منتقد ایشان اقرار می کنم که یک نقطه خاکستری حتی نه تاریک در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانشان نمی شود پیدا کرد.
⭕️ ایشان و همینطور امام خمینی(ره)، به کرات از مسئولین خواستند که زندگی دور از تجملی داشته باشند.
🔹و البته معدودی از مسئولین، همچنان سبک زندگی ایشان را الگوی خود قرار داده اند ولی متاسفانه نهضت تجمل گرایی رئیس دولت ششم، باقی ماند و به مرور پررنگ تر شد.
#ساده_زیستی_مسئولین
#ماندن_در_خط_رهبری
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال چرا با وجود این همه دشمنی آشکار کشورهای اروپایی مثل آلمان،فرانسه یا کشور عربستان باز دولتمردان دنبال رابطه با این کشورها هستند
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وعرض ادب خدمت شما کاربر محترم
#پاسخ 🔻⬇️🔻
✅🌴۱.اصل وجود رابطه با این کشورها برای روابط اقتصادی،تجاری،سیاسی،اشکالی نداره،چرا که این کشورهای جزو کشورهای تاثیرگذار در عرصه بین الملل هستند و اتفاقا چون دشمن اند باید به هر طریقی با دشمنی آنها مقابله کرد و از شدت دشمنی آنها کم کنیم.
🔸۲.طبق فرمایش رهبری ارتباط با کشورهای دیگر باید بر اساس عزت،حکمت و مصلحت باشه،پس یقینا اگر در ارتباط با کشورهای دیگر این اصول رعایت نشود،ارتباط با آنها را قطع میکنیم.همچنین ارتباط کشورها باید بر اساس تامین منافع مشترک باشد نه رابطه گرگ و میش که اگر بود باید ارتباط قطع شود.
🔸۳.اگر قرار بر این بود که با وجود تنش بین کشورها،دیگر هیچ کشوری با یکدیگر ارتباط نداشته باشند که دیگر اساس حکومت و حکمرانی وجود نداشت و از بین میرفت.
شما هیچ کشوری را پیدا نمیکنید که در همه چیز کاملا منطبق باشند و خواسته های آنها مثل هم باشد پس به ناچار تنش هم هست،حالا در بین دو کشور کمتر و یکی بیشتر...
🖊سید عادل مکتوفی
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin