eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
محرم متفاوتی داشته باشیم .mp3
4.64M
♨️ ⁉️چه طوری امسال ماه محرم پربارتری داشته باشیم؟ 🔴 توصیه‌های ویژه استاد ‼️ بازارسال به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 🔴 دو توصیۀ خیلی خیلی مهم دربارۀ کودکان و هیئت حتماً بشنوید و برا پدر و مادرا و مسئولین هیئت‌ها ارسال کنید‌. علیه‌السلام @abbasivaladi
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
AUD-20220818-WA0001.mp3
11.1M
🔥🎧🔥🎧🔥🎧🔥🎧🔥 ♨️ 🔴 پاسخ داغ و صریح استاد به نقدهای مخاطبان دربارۀ نظر ایشان در موضوع حضور بچه‌ها در مراسم عزاداری بزرگ‌ترها ‼️ بازارسال به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 📣 مسئولان هیئات و والدین! حتما این فایل را گوش کنید! علیه‌السلام @abbasivaladi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام، توی دریای خزر مسیری(کریدور) هست(مسیری که به اروپا ربط داره) که با ایجادش کشورهای دیگه حق آبهای سرزمینی مارو گرفته باشند، اگه آره چیه و علتش چیه؟ تشکر
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. با پیوستن ایران به اوراسیا /اتحادیه ی اقتصادی/ دریای خزر میتواند از طریق شمال و غرب مسیری برای ترانزیت دریایی و تبادل و تجارت کالاها تبدیل شود. این عضویت از آب دریای خزر کم نمیکند بلکه راههای مسدود و یا سخت که توسط امریکا در تهدید است را آسان و انتقال کالا نیز با آسانی و هزینه ی کمتر صورت میگیرد. یعنی به آبهای آراد نیز متصل میشود. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزرگی می‌گفت: دختر ها و خانوم هایی که تو ایام عزاداری ماه محرم آرایش میکنن میان روضه یا میرن کنار خیابون تماشای دسته های عزاداری منو یادِ زن های شامی می‌اندازدن که وقتی بهشون خبر رسید کاروان اسرای کربلا و سر های بریده به شام رسیده آرایش کردن و خلخال به پاهاشون بستن و هلهله کنان به تماشای اون عزا رفتن ... هیچ‌ وقت این حرفِش رو فراموش نمیکنم.. ‌
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. بر فرض صحتِ بیانِ آن فرد بزرگ، ❌️ گوینده بزرگ نبود چون قضاوت اینچنینی کردن، نمیتواند از سخنان یک انسان بزرگ باشد. دو نکته را جهت آگاهی میگویم؛ 1️⃣ محفلی که بنام اهل بیت علیهم السلام بر پا میشود، تا وقتی در آن مکان مراسم هست، ملکیت آن با اهل بیت علیهم السلام است. مثلا وقتی در محرم مراسم عزا بپا میکنیم، آن خانه یا خیمه یا تکایا و دسته های عزاداری، ورود را با منطق اسلام برای همه آزاد اعلام میکنیم. فرض کنید در خانه یا حسینه ای مراسم گرفتیم. یک تابلو نصب میکنیم که /به مجلس عزای امام حسین علیه السلام خوش آمدید/. اینجا صاحب مجلس کیست؟ آیا من و شما هستیم که نظر دهیم چه افرادی مجاز هستند و چه افرادی حق ورود ندارند؟ ❌️زن های شامی را به دختران ایرانی مثل نزنیم. ضمن اینکه همین بد حجاب ها از آنطرف آب نیامدند. یا از منزل من یا از منزل شما و یا اقوام و همسایه ها هستند. جز گروه بسیار اندک که از عنود هستند، خیل کثیری از بانوان و دختران یا برای شرکت و یا برای حاجت و یا حتی برای تماشا می آیند. از کجا بدانیم که بنده نزد خدا عزیز و آن فرد ذلیل است؟ ♦️ مجلس ابی عبدالله انسان ساز است. یعنی هم مرا باید بسازد که قضاوت نکنم و هم همان بدحجاب ها را هدایت فرماید. ♦️ما اول وظیفه ای که داریم، سامان بخشیدن به فکر خود و هیات ها می باشد. انتظار هم نداشته باشیم هیاتی که با مجلس رقاصی فرق نمیکند، علما، ربانی در آن حاضر شوند. هم برای افکار خود و هم هدایت دیکران دعا کنیم. نکته ی آخر...همه ی شامی ها بد نبودند‌. حضرت رباب اهل شام بود!!! http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
[[ لطفا توجه بفرمایید]] ⬇️ ⬅️گفته های حقیر را برخی ها به نفع خویش مکتوب در ذهن نکنند. چون ۲ نکته در جواب بالا هست که باید توجه کنیم. الف) ما حق نداریم مجلس امام حسین علیه السلام را اختصاصی کنیم چون به فرموده ی امام مجتبی علیه السلام اشاره به سگ کردند و فرمودند خداوند مخلوق خود را دوست میدارد. یعنی اگر برای امام محفلی برپا کردی، مجاز نیستی راه ندهی بعضی ها را و هم قضاوت ممنوع. چون آن ساعت صاحب عزا حضرت زهرا و امام زمان علیهم السلام هستند نه من و نه شما. ب) دختران گرامی و بانوان ارجمند سرزمنینم نیز بدانند که مجلس عزای امام حسین علیه السلام آنقدر حرمت و عظمت دارد که جمیع انبیاء و اولیای خدا حاضر و ناظرند. شهدای گرانقدر ما نیز شاهد اند. لذا در این کارخانه ی انسان ساز/ محافل عزای امام حسین علیه السلام/ هم مراقب ارزشهای خویش باشیم و هم در مقابل حضرت زهرا ادب را با رعایت پوشش اسلامی حفظ کنیم. تبسم حضرت مادر سلام الله علیها، خدا را خشنود و ما را در مسیر بندگی خدا قرار میدهد که حجاب برای جامعه ی نسوان، کم از رشادت آن شهیدی نیست که در خون خود دست و پا زده است. یا زینب ◼️🙋‍♂️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام از مطالب ارزشمند کانالها وگروه های براهین استفاده کنید ۱_ابرگروه براهین ،پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 ۲_کانال براهین @barahin ۳_کانال عکس وبرچسب های براهین @stickerbrahin ۴_کانال شهدایی براهین https://eitaa.com/joinchat/288358846C3478534ec2 ۵_کانال پیامهای خانواده وهمسرداری براهین https://eitaa.com/joinchat/315359678C36a739241d ۶_کانال همایشهای براهین https://eitaa.com/joinchat/2449866853C87a6e977a0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
▪️ تو هیئتی که دغدغه مبارزه با یزیدیان زمان نباشه، مریم رجوی علمداری می‌کنه! شبهه مرتبط ⛔️چرادر هیئت های سینه زنی که مخصوص اهل بیت(ع) است، گاها دم از سیاست،شهدا زده میشه⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ لطفا به این شبهه که برخی مطرح میکنن که چرا در هیئت های سینه زنی که مخصوص اهل بیت(ع) است، گاها دم از سیاست،شهدا یا حتی حجاب و عفاف زده میشه پاسخ بدین. 👇⬇️ 🔸 هدف از برگزاری مراسم سوگواری اهل بیت (ع) تنها گریه و عزاداری نیست بلکه هدف اینست که در خلال عزاداری‌ها، مجالسی برپا شود که در آن اهدافی که برای آن اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند (حفظ اسلام) بیان شود. 🍃امام حسین (ع) فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خدا است (بلاغت الحسین، ص 64؛ حیات الحسین، ج 2، ص 264.) 🍃 همچنین می‌فرماید: « شما را به زنده کردن ٍمعارف حق و از بین بردن بدعتها دعوت می کنم» (مقتل الحسین مقرم، ص 184.) 👈بنابراین هدف آن حضرت زنده کردن ارزشهای اسلامی بوده است. همان ارزش هایی که حکومت اموی سعی میکرد آنها را نابود کند. 🔸این ارزشها، و قیام امام حسین(ع) هم جنبه سیاسی داشته هم جنبه فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و.. خصوصا سیاسی. لذا تبیین این قیام یعنی تبیین اسلام اصیل و فرهنگ دینی . و باید همه وجوه آن به طور متناسبی بیان شود. 🍃🔻امام خمینی (ره) در همین مورد فرمودند: «مسأله، مسأله گریه نیست، مسأله، مسأله تباکی نیست. مسأله، مسأله است که ائمّه با همان دید الهی که داشتند، می خواستند که این ملّتها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند، از راههای مختلف اینها را یکپارچه کنند، تا آسیب پذیر نباشد» انقلاب اسلامی ایران و انقلابهای کوچک دیگر در جهان، همچون مقاومت حزب الله لبنان که وابسته به مکتب امام حسین (ع) هستند در برابر اسرائیل و رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی نمونه ای از تأثیرات سیاسی حادثه کربلا هستند. 🔸⬅️ طرح مباحث سیاسی و اجتماعی در روضه ها و مجالس عزاداری، به معنای حزبگرایی و ابزار قدرت شدن این نهاد حساس نیست. بلکه هیئات، مداحان و واعظان، نباید واعظ و مداح یک فرد، یک جناح و یک حزب خاص شوند. 🔸👈آنها باید مدافع اسلام و نظام ولایت فقیه و انقلاب برآمده از اسلام باشند. باید آنگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی سخن بگویند که پای کلیت اسلام و انقلاب درمیان باشد. ابراز نگرانی بابت معضلات فرهنگی همچون بی حجابی، مفاسد اقتصادی، فراموش کردن مشی و سیره شهدا، همه مواردی از همین دست هستند. چه خوب که با روش و بیان صحیح و هنرمندانه هم بیان شوند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا مطلب و نوشته و کتاب درباره حضرت زهرا س نسبت به جایگاه و مقامشون کم داریم؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام علیکم همانطور که می‌دانیم بهترین کتابها در سالهای بعد از انقلاب در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها نوشته وبه چاپ رسیده است زیرا فاطمه برای همه بشر در همه زمان‌ها و همه مکان‌ها الگویی است بی‌ بدیل و چنین است که درباره دختر گرامی خاتم‌ الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، فقط می‌توان گفت: و او فاطمه است. گوهر هستی 💠 فاطمه دارای مقام است و معصومه‌ای است که شناخت رفتار و ایشان نقش بسیار مهمی در تزکیه و انسان‌ها به‌ویژه و در عصرهای مختلف دارد. سیره اخلاقی فاطمه شامل ابعاد مختلفی می‌شود. مانند سیره ، ، خانه‌داری، عبادی، و همچنین دیگر جنبه‌هایی مانند سیره اخلاقی ایشان هم شامل آداب و اخلاق اجتماعی و سیاسی که در تعامل با دیگران است. ۲- کتابِ نویسنده در بخشی از مقدمه می نویسد: «برای ترسیم چهره ملکوتی دُخت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و تبیین ابعاد شخصیت بی نظیر زهرای اطهر سلام الله علیها کسی بهتر از امیرالمومنین علیه السلام نمی تواند لب به سخن بگشاید. امیرالمومنین علیه السلام از عمق ایمان و صفای دل فاطمه سلام الله علیها خبر داشت و اوج گرفتن وی را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سینه دریایی زهرا حکایت ها داشت. امیرالمومنین علیه السلام عظمت روح زهرا را می شناخت و تعظیم ملائکه بزرگ الهی را در برابر استواری و صلابت وی مشاهده کرده بود و بر خود می بالید که همسری همچون زهرا دارد.» ۳- کتابِ این کتاب هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و امیرمؤمنان (علیه السلام)» در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می پردازد. در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می خوانیم. در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد، کاممان با داستانک هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می شود. فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می کند و «در فراق یار» نام دارد. ۴- کتابِ هدف این کتاب پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن ۲۱ چگونه حضرت زهرا(س) می توانند باشند و چگونه آنها می توانند گرهی از مردم باز کنند. 🔰 این سیره کاربردی که بیش از 50 موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه و نوشته شده است. ۵- کتابِ محتوای کتاب، هفتاد نکته تربیتی از را شامل می شود. کتاب نگاهی و تربیتی به حدیث شریف کساء دارد و نویسنده با دقت در کلمات و عبارات این حدیث و با نگاهی به آیات و روایات و مسائل تربیتی، به استخراج نکات و خانوادگی از حدیث پرداخته است. 🔷 ادبستان کساء، شمه‌ای از زندگانی و سیره پنج تن آل عبا را به زبانی ساده و روان، و با محتوایی مستند و سرشار از نکته‌های دانستنی گزارش می‌‌کند. 👈 کتابی که با حضور (ره) از علمای اخلاق اصفهان رونمایی شد و ایشان از نوع نگاه نویسنده به این حدیث شریف برای نگارش کتاب تمجید کردند. معرفی کتاب در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها  📙معرفی کتاب👇 جلوه نور كتاب حاضر پرتويي از فضائل معنوي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها است كه محور اساسي بحث بر آن پيرامون منازل و مقامات معنوي آن حضرت است كه اگر مبحث تاريخي در فصل عنوان شده به منظور بهره گيري در بيان فضائل معنوي آن حضرت بوده است. كتاب فوق درسي فضل تهيه و چاپ شده است كه برخي از اين فصول عبارتند از عظمت حضرت فاطمه سلام الله عليها عصمت، علم، معرفت كمالات ايشان، زهد و ايثار و استجابت دعا و ساير كرامات حضرت فاطمه سلام الله عليه و شهادت ايشان و همچنين شناخت حضرت زهرا سلام الله عليها و مقام و منزلت ايشان در بهشت. کتاب چشمه در بستر کتاب فاطمه، اسوه بشر مادر مبارزان» فاطمه نگین جهان و جنان» نهج الحیات(فرهنگ سخنان حضرت فاطمه(س))/محمد دشتی/ مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین دانشنامه ای کوچک از احادیث کمتر شنیده شده حضرت صدیقه کبری. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فیلم خشونت زن چادری برای دستگیری زن بی حجاب جعلی است❌ 📵این روزها در فضای مجازی شاهد انتشار ویدئوهایی هستیم که جنس مانور رسانه‌ای و عملیاتی پیش از فتنه زن، زندگی، آزادی را به ذهن متبادر می‌کند. 👈انتشار وسیع ویدئوهایی جعلی از خشونت یک زن چادری برای دستگیری زنی بدحجاب که قصد دارد او را به زور به درون یک ون منتقل کند، در فضای مجازی دست به دست می‌شود. ویدئویی که به گونه‌ای فیلمبرداری شده که هویت ون (رنگ خودرو و نشانه‌های دیگر) مشخص نیست و حتی چهره زن چادری و زن بی‌حجاب هم به هیچ عنوان معلوم نیست. مجعول‌ بودن فیلم از همین شکل و جنس فیلمبرداری مشخص است.طبیعی است که دشمن بیش از هر چیزی افکار عمومی را هدف قرار داده‌است. تلاش برای رودررو قرار دادن قشر زن مقابل حاکمیت هنوز دریچه‌هایی از امیدواری را در ذهن و روان ضد انقلاب زنده نگه داشته‌است. 🔸https://www.asriran.com/003lkz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی ازدوستان سوال پرسیدن ادمین های عزیز کی داره شبهات برای عاشورا رو جواب میده منبع داره؟ آخه من تحقیق کردم امام حسین تا شب عاشورا آب داشتن و غسل کردن و لباس شستن و .... و چندین بار از فرات آب برداشتن و خواهشا از روی روضه ها جواب ندن تازه حتی تو بعضی از روایات گفته شده امام حسین علیه السلام ۱۵۰ سرباز داشتن٠٠
هدایت شده از حسین ستوده۲
📌پاسخ به شبهه👇 ♥️حرکت ها و حوادث مهمی مانند حادثه عاشورا همواره در خطر دو دسته تحریف وجود دارد. 1⃣تحریف لفظی: مقصود از تحریف لفظی در واقعه کربلا آن است که مطالبی به عنوان وقایع تاریخی ساخته شده و به عنوان رخدادهای واقعی کربلا عرضه شود. 🌸نمونه‌ها: داستان‌هایی مثل عروسی قاسم (علیه‌السلام)،  هفتاد و دو ساعته بودن روز عاشورا، حضور لیلا ـ مادر حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام ) ـ در کربلا و پریشان کردن مو   و نیز برشمردن میلیونی لشکریان عمر بن سعد   و... از جمله تحریفات لفظی واقعه عاشورا به شمار می‌رود 2⃣تحریف معنوی: تحریف معنوی نیز بدین معناست که اهداف بلند عاشورا و قیام مقدس امام حسین (علیه‌السلام) دستخوش دگرگونی قرار گیرد و معنای مغایر و متفاوتی از حقیقت این قیام استخراج گردد 🌸نمونه‌ها : استثنایی و منحصر به فرد دانستن قیام امام (علیه‌السلام) به عنوان یک دستور محرمانه برای شهادت و نیز کفاره گناهان دیگران قرار گرفتن شهادت امام (علیه‌السلام) و... از تحریفات معنوی این قیام مقدس بر شمرده می‌شود 🔆در مورد تحریف مطالب بسیار گفته شده که من در اینجا به چند نکته اکتفا میکنم: 1⃣می‌توان گفت به جز برخی مسائلی که ناشی از غرض‌ورزی مورخان اموی مسلک بوده، به طور عمده اخبار عاشورا توسط شیعیان یا افرادی که تمایل به تشیع داشته‌اند، تدوین شده است. به همین دلیل بیش‌تر اخبار موجود در کتاب‌های کهن که توسط مورخان عراقی در قرون دوم تا چهارم نوشته شده مطالب درستی است که البته در این زمینه برخی داستان سرایی‌ها را باید استثناء کرد. 2⃣اما از قرن ششم به بعد نوشته‌های تاریخی قدری سست شده و تحت تأثیر بی‌دقتی رایج در همه عرصه‌های علوم اسلامی قرار گرفته است. در این میان دانش تاریخ به مقدار زیادی قصه‌ای و داستانی شده است. 3⃣علاوه بر آن، شخصیت‌های تاریخی مانند مشایخ صوفیه ـ که از این زمان به بعد یعنی در قرن هفتم تا دهم هجری شخصیت‌های اسطوره‌ای یافتند و اخبار عجیب و غریب فراوانی به آن‌ها نسبت داده شد ـ رنگ تاریخ گذشته را نیز عوض کردند. کتاب‌هایی که در قرن هفتم تا دهم هجری نوشته شد، خالی از دقت تاریخی و بیش‌تر داستانی بوده است. 4⃣اندیشمندان با تحریف مبارزات جدی داشتند. 🌹بنیان‌گذار این نقادی میرزا حسین نوری نام داشت. او با شناخت خوبی که از تاریخ و منابع کتب کهن داشت، با نوشتن کتاب "لؤلؤ و مرجان" به نقد این تحریفات پرداخت 🌹میرزا عباس قمی شاگرد میرزای نوری نیز از جمله کسانی بود که به نقادی روایات و اخبار موجود عاشورا پرداخته، با نگارش کتاب "نفس المهموم" سعی در نوشتن کتابی متقن و مستند درباره وقایع روز عاشورا کرده است. 🌹مرحوم سید محسن امین نیز از جمله نقادین آثار این واقعه عظیم است. او با تألیف کتاب "المجالس السنیه فی مناقب و مصائب العترة النبویه" به این امر مهم پرداخت.  🌹شهید مطهری نیز از جمله کسانی بود که طی سخنرانی‌های خود در سال ۱۳۴۸ در حسینیه ارشاد به تحریفات عاشورا پرداخته، تحلیل‌هایی را از خود ارائه داده‌اند که در کتاب حماسه حسینی گرد آمده است. ✅بنابراین در اصل وجود تحریف در بعضی از جزئیات حادثه عاشورا، تردیدی وجود ندارد، اما آیا این بدان معنا است که هر چیزی که به مذاق عده ای خوش نیامد از مطالب تحریف شده است و نباید بدان توجه کرد.؟؟ آیا با صرف استبعاد و استحسان از یک جریان مسلم تاریخی می شود آن را انکار نمود؟ ❇️باید توجه داشته باشیم که اصل کشته شدن امام حسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت و جداکردن سرها از بدن هایشان و بالای نیزه قرار دادن آنها و در نهایت به اسارت بردن اهل بیت پیامبر، و ... از مسلّمات بوده و تردیدی در این رابطه وجود ندارد.  از جمله اموری که از مسلمات حادثۀ عاشورا است مسئلۀ تشنگی امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران آن حضرت در روز عاشورا است. ✅ بزرگترین تحریف عاشورا، بزرگ‌نمایی تحریفات عاشورا است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ ❌افسانه تشنه بودن حسین و یارانش در کربلا امام حسین در صبح عاشورا با مقدار زیادی آب به استحمام رفته و غسل کردند منبع: تاریخ کامل نوشته عزالدین ابن اثیر تاریخ طبری جلد ۷ ۴۷ صفحه ۳۰۲۱، لهوف صفحه ۳۷ عباس بن علی به همراه ۵۰ نفر سواره و پیاده همراه با ۲۰ مشک آب آمدند و پر کردند و به نزد حسین بردند ترجمه تاریخ طبری جلد ۷ صفحه ۳۰۰۶ و ۳۰۰۷ با توجه به اسناد معتبر به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که حسین ابن علی و یارانش در کربلا تشنه بودند. 👇⬇️ 🌴تشنگی واقعیتی کتمان ناپذیر از نقل‌های تاریخی شیعه و اهل‌سنت، و روایات پیامبر(ص) و ائمه‌ی معصومین(ع) و زیارت‌نامه‌ها می‌توان گفت شهادت امام حسین(ع) با لب تشنه، امری مسلم و یقینی است و اخبار متواتر بر آن دلالت دارند. در بسیاری از نقل‌ها به طور واضح تشنگی امام(ع)، اصحاب و اهل‌بیت(ع)، در روز عاشورا بیان شده است. از جمله: 👈روایتی که تشنگی حضرت علی اکبر را در هنگام نبرد نقل می‌کند که خطاب به پدر می‌گوید: «العطش قد قتلنی»؛ تشنگی مرا کشت. 🔸 روایتی که بیان می‌کند عباس(ع) قبل از شهادت برای تهیه‌ی آب و رفع تشنگی بچه‌ها به طرف میدان حرکت کرد. کلام جناب حرّ بن یزید ریاحی خطاب به کوفیان: حسین(ع)، زنان و بچه‌ها و اهلش را از آب فرات منع کرده‌اید، در حالی که یهود و نصارا و مجوس از آن می‌نوشند و خوک‌ها و سگ‌ها در آن زبان می‌زنند و این اصحاب و اهل‌بیت حسین هستند که از شدت تشنگی بیهوش شده‌اند. 🔹⬅️ عده‌ای می‌گویند: آنجا جلگه بود و کنار رودخانه، پس دسترسی به آب راحت بود، حفر چاه ممکن بود ... و هر شبهه‌ی دیگری را مطرح می‌کنند تا القا کنند "بی‌آبی و تشنگی" واقعیت نداشته است!❌ به طور حتم، اگر جنگ کنار فرات نیز واقع می‌شد و راه آب نیز سد نمی‌گردید و هیچ کس هم تشنه و بی‌آب نمی‌ماند، باز هم این صد و چند نفر، توسط آن چند هزار نفر کشته می‌شدند.  🔻 بله، در ابتدای کار حفر چاه ممکن بود، اما ضرورتی نداشت، چرا که حفر چاه برای دسترسی به آب است و آنها تا روز هفتم به آب دسترسی داشتند. 👈در روز هفتم، عمر بن سعد مأموريت حفاظت از آب را به عمرو بن حجاج زبيدى به همراه پانصد سوار واگذار كرد. آنان از روز هفتم تا دهم محرّم يعنى پايان جنگ با جدّيت تمام از شريعه فرات حفاظت مى‌نمودند كه مبادا امام حسين (عليه السلام) و يارانش از آن، آب بَردارند. (اخبار الطوال، ص 301 و ابن اثير، عزالدين على، همان کتاب، ج 5، ص 185 و ابن شهر آشوب، ابى جعفر رشيد الدين محمد بن على، همان کتاب، ج 4، ص 97 و طبرى، محمد بن جرير، همان کتاب، ج 7، ص 300). 🔹 (بدیهی است که حتی در کنار رودخانه نیز در همه جا نمی‌شود چاهی کم عمق حفر کرد و به آب رسید، اما) با مسدود کردن امکان دسترسی به آب فرات، امام حسين عليه السلام در جلوىِ خيمه (به فاصله‌ی 19 قدمی) چاهى حفر كردند. (ابن شهرآشوب، ابى جعفر رشيدالدين محمد بن على، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 50 و ابن اعثم كوفى، ابو محمد احمد بن على، الفتوح، ص 893). ✅🌴 عبیدالله بن زیاد پس از اطلاع از حفر چاه، به عمر سعد نوشت: «اما بعد به من چنین خبر رسانده‌اند كه حسين (عليه السلام) و ياران او چاه‌ها فرو برده‌اند و آب بر مى‌دارند، لهذا ايشان را هيچ فرو ماندگى نيست (یعنی دچار مشکل بی‌آبی نمی‌شوند)! چون بر مضمون نامه وقوف يابى، بايد كه حسين بن على (عليه السلام) و ياران او را از كندن چاه منع كنى و نگذارى كه پيرامون آب گردند». (ابن اعثم كوفى، ابومحمد احمد بن على، الفتوح، ص 893). پس چنین نیز شد. 🌿 غسل کردن: 🔸هر چند که اخبار منقوله در این خصوص از سندیت تاریخی و روایی محکمی برخوردار نیستند، اما ناقلین نیز نوشته‌اند که امام و دو سه نفر دیگر غسل کردند. البته اگر چنین باشد یا همگان نیز غسل کرده باشند، چنین نبوده که مثل ما، نیم ساعت زیر دوش بروند، بلکه با یک پارچه مرطوب نیز می‌شود غسل کرد. به ویژه غسل شهادت. 🔸پس کسی نگفته که آنها ده روز یا یک هفته بدون آب بودند، خیر آب داشتند، اما اولاً هر آبی آشامیدنی نیست؛ و با هر آب رودخانه‌ای می‌شود وضو ساخت یا غسل کرد، اما نمی‌شود نوشید. ثانیاً آنها که آب انبار، منبع فلزی و پلاستیکی یا یخچال و فریزر نداشتند؛ پس چقدر ذخیره‌ی آب لازم آشامیدنی است که حدود یکصد و سی چهل نفر را سه روز، دو روز یا حتی یک روز کفاف دهد؟ 🌿تشنگی: 🔸⬅️ پس در بستن آب، ممانعت از دسترسی به چاه، جلوگیری از حفر چاه و ... هیچ شک و تردیدی ندارند، اصلاً ناراحت هم نیستند، بلکه همه اصرارشان این است که بگویند: آنها تشنه نشدند! خب چرا؟! حاضرند هر سخنی بگویند، نقشه جغرافیایی بیاورند، سانت به سانت موقعیت را شناسایی کنند، حتی خاک را آنالیز کنند تا بفهمند آیا سنگلاخ نبود، آیا چند متری به آب می‌رسید و ...، اما حاضر نیستند که به طور کلی "بستن آب" را محکوم کنند!
هدایت شده از جان من و سید علی💕
▪️👈چه کسی نمی‌داند که حتی دو ساعت دوندگی، هر چند برای ورزش و نرمش، حتی در کنار آب و در فضایی سبز و مرطوب، برای تشنگی و عطش کافیست، چه رسد به یک روز جنگ تمام عیار. یک استرس عصبی سادگی، تشنگی می‌آورد، در ماه رمضان تظاهرات می‌کنند و نفری یک بطری آب هم همراه می‌آورند، چون قرار است چند قدمی راه بروند و فریاد بزنند! اما از هر راهی وارد می‌شوند تا ثابت کنند که آنها را تشنگی و عطش فرا نگرفته بود⁉️ 🔸لابد آب نداشتند که تواریخ نوشته اند، حضرت عباس علیه السلام به همراه چند نفر دیگر ، چندین بار به شط یورش بردند و چند مشک آب به خیمه‌ها آوردند . لابد دیگر آبی نداشتند که در آن شرایط که اغلب کشته شده بودند، امام علیه‌السلام حدود ظهر عاشورا، برادرش را به سوی شط فرستاد تا به خیمه‌ها آب برساند و به همین دلیل دستان او را قطع کردند و خودش را نیز کشتند، تا آب به خیمه‌ها نرسد. 🔹 حتی اگر فرض بگیرند که آنها تا صبح روز عاشورا، هم آب آشامیدنی داشتند و هم آب وضو، استحمام و نظافت، یک روز دلهره، نگرانی، ترس و وحشت زنان و کودکان، دویدن پیاده و یا تاختن سواره‌ی مردان، آن هم در میان طوفان شن و ماسه‌ای که از زیر سم اسبان بلند می‌شد، شمشیر زدن و جراحت برداشتن، دیدن کشته شدن یاران، حمل اجساد تا خیمه‌ها و ...، برای هلاکت از تشنگی کافی بود.  https://b2n.ir/h33702