eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
مگه حکم همجنس بازی اعدام نیست؟ پس چرا رضا ثقفی اعدام نمیشه
هدایت شده از محمد حسین
فرض بر پذیرش تمام ادعاهای مطروحه پیرامون و فارغ از اینکه این کیس و سناریو، قبل افشاء خود توسط دستگاه‌های نظارتی پیگیری و برخورد شده و با تأکید بر لزوم برخورد قضایی بی‌رحمانه با این مدیر معزول: مگه براندازها مدعی هرزه‌گی و و هم‌جنس‌بازی و... نبودن؟ اونا که باید حمایت کنن ازش...! محمد صادقی هم باید حمایت کنه این داستان کیس زدن رو یک وابسته ارشاد، اصلا طبیعی نیست. فارغ از اینکه اون مدیرکل در صورت اثبات اصل رابطه به ما هو رابطه، باید طبق احکام شرعی و قانونی محاکمه بشه ( حکم اعدام داره فکر کنم) ، نوع فیلمبرداری‌ها نشون میده ضربه زدن در یک کیس طراحی شده است برای تنفس مصنوعی دادن به سلبریتی‌ها! پست محسن تنابنده اولین مصداق ماجرا بود. سلبریتی‌ها با این پیراهن عثمان قطعا یک باز اتحاد خواهند داشت و این خط را دنبال خواهند کرد که « این لواط کارهای منافق فرهنگی- هنری ما را ضد دین، ناهنجار و ... خطاب می‌کند و این جماعت ما را ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر و سانسور می‌کنند و حکم الزام مراجعه به مشاور می‌دهند» بازی سرویس‌های جاسوسی و اسرائیل، بچه بازی نیست. برای همین است که انتصاب مدیر ضعف و بی تقوی و بی تخصص، خیانت است. شهادت شهود : حسب ماده 199 قانون مجازات اسلامی برای اثبات عمل لواط شهادت 4 مرد عادل لازم است. شاهدین حاضر باید به صورت حضوری شاهد این عمل باشند. طبق نظر قانون و اسلام امکان تخفیف در مجازات و عفو مجرم به دلیل انجام لواط وجود ندارد. ولی اگر مرتکب لواط بیش از اینکه شاهدان شهادت بدهند، توبه کند حد در مورد آن فرد اجرا نخواهد شد. اگر مرتکب جرم بعد از شهادت شهود توبه کند حد از او ساقط نمی شود. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. 💢 جملات نادرست منسوب به رهبری در فضای مجازی ✍️ متأسفانه در فضای مجازی جملات و همچنین اشعاری به‌اشتباه یا به‌دروغ به حضرت آقا نسبت داده می‌شه؛ گروهی از کاربران هم با نیت خیر بازنشر می‌کنن. اما باید حواسمون باشد و تلاش کنیم که این جملات رو با پایگاه اینترنتی آثار حضرت آقا مطابقت بدیم. 👈 تا جمله‌ای رو از خود حضرت آقا نشنیدیم یا در پایگاه اینترنتی ایشون ندیدیم، یا به‌نقل از بزرگان امین و موثقی که با ایشون جلسۀ خصوصی دارن نشنیدیم، نباید نقل کنیم. متأسفانه جملات فراوانی به‌دروغ به حضرت آقا منتسب می‌شه و اسف‌بارتر اینکه کسانی که مخاطبان فراوانی دارن و برخی از منبری‌ها این جملات رو بازنشر می‌کنن! در هیچ منبع معتبری نقل نشده که حضرت آقا فرموده باشن: 👈 به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است ❌❌❌ این جمله هیچ سندی نداره و در هیچ منبع موثقی نیومده و هیچ شخص معتبری اون رو از قول حضرت آقا نقل نکرده. ضمن اینکه با بیانات حضرت آقا و مشی ایشون ناسازگاره، و در بیانات ایشون به و و ، بسیار تأکید شده. همچنین در هیچ‌جا نقل نشده که حضرت آقا فرموده باشن: 👈 هرکس کوچک‌ترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد شامل دعاهای نماز شب من می‌شود ❌❌❌ اما ایشون در جایی فرمودن: "من تک‌تک مردم را دوست می‌دارم و برای همه دعا می‌کنم". ضمن اینکه حضرت آقا فرزندآوری رو هم جهاد خوندن بنابراین تردیدی نیست که برای چنین کسانی حتماً‌ دعا می‌کنن، و شاید به‌طور ویژه دعا کنن. درضمن در اون جمله غلطه و باید باشه، و چنین غلط آشکاری از حضرت آقا دیده نشده! یا این جملۀ مشهور: 👈 امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ❌❌❌ جملۀ حضرت آقا اینه: گاهی رنج و زحمتِ زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی‌سالۀ امام سجاد علیه‌الصلاة‌والسلام و رنج چندین‌سالۀ زینب کبری علیهاالسلام ازاین‌قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند (۱۳۷۶/۰۲/۱۷). ببینید چقدر این جمله با اون جمله‌ای که به‌اشتباه همه‌جا گفته و نوشته می‌شه تفاوت داره! اول اینکه حضرت آقا فرمودند: زنده نگه داشتن نه یاد شهید دوم اینکه فرمودند: ... سوم اینکه فرمودند: ... چهارم اینکه مصداقش رو هم بیان فرمودند: رنج سی‌سالۀ امام سجاد علیه‌الصلاة‌والسلام و رنج چندین‌سالۀ زینب کبری علیهاالسلام بعد یه عده یه یادوارۀ ساده برای شهدا می‌گیرن و می‌نویسن ارزش این کار کمتر از شهادت نیست! به‌نظر حقیر این هم ظلم به شهداست، هم ظلم به حضرت آقا، هم ظلم به این جملۀ فاخر و هم ظلم به مضمون و مفهومش! قصۀ پرغصۀ اشعار ضعیف و سخیفی که به حضرت آقا نسبت داده می‌شه هم بمونه برای مجالی دیگه. اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از مهترین پیامهای فراموش شده عاشورا شب عاشورا امام حسین به یارانش فرمود: هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود.... او به جهانیان فهماند که حتی کشته شدن در کربلا هم از بین برنده حق الناس نیست.. در عجبم از کسانی که هزاران گناه میکنند و معتقدند یک قطره اشک بر حسین ضامن بهشت آنهاست. درسته اینچنین مطلبی؟👆
هدایت شده از سَرو
سلام و رحمت پاسخ⬇️ ✳️موسى بن عمير از پدرش نقل مى كند كه امام(عليه السلام) (در روز عاشورا) به من فرمود: «نادِ أَنْ لا يُقْتَلَ مَعي رَجُلٌ عَلَيْهِ دَيْنٌ وَ نَادِ بِها فِي الْمَوالي فَإِنّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ(صلى الله عليه وآله) يَقُولُ: مَنْ ماتَ وَ عَلَيْهِ دَيْنٌ أُخِذَ مِنْ حَسَناتِهِ يَوْمَ الْقِيامَةِ»؛ ⬅️(ميان همه يارانم اعلام كن هر كس بر عهده دارد با من كشته نشود ؛ زيرا كه من از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) شنيدم فرمود: «هر كس از دنيا برود و دَيْنى بر ذمّه داشته باشد، از حسنات وى در فرداى قيامت برداشته مى شود»). ✳️در نقل ديگرى آمده است كه عمير انصارى گفت: ⬅️ امام(عليه السلام) به من فرمود: «نادِ فِى النّاسِ أَنْ لا يُقاتِلَنَّ مَعي رَجُلٌ عَلَيْهِ دَيْنٌ، فَإِنَّهُ لَيْسَ مِنْ رَجُل يَمُوتُ وَ عَلَيْهِ دَيْنٌ لا يَدَعُ لَهُ وَفاءً إِلاّ دَخَلَ النّارَ»؛ (ميان مردم اعلام كن هر كس است در ركاب من پيكار نكند، زيرا هر كس از دنيا برود در حالى كه دينى بر عهده اش باشد كه چاره اى براى آن نكرده باشد گرفتار دوزخ مى شود). مردى برخاست و گفت: همسرم پذيرفت كه از طرف من بپردازد. امام(عليه السلام) پاسخ داد: «وَ ما كِفالَةُ امْرَأَة، وَ هَلْ تَقْضي إِمْرَأَةٌ»؛ (كفالت آن زن چه فايده اى دارد؟ آيا او قدرت دارد چنين كند؟!).(1) 👈راستى عجيب است كه انسانى در بحرانى ترين شرايط، حتّى به بدهكارى هاى اصحاب و ياران خود به مردم توجّه داشته باشد و راضى نشود بدهكاران همراه او پيكار كنند و شهيد شوند ؛ مبادا از دست برود. اين برنامه را با كار كسانى مقايسه كنيد كه سراسر زندگى آنها انباشته از حرام و حقوق مردم بوده و كمترين اهمّيّتى براى آن قائل نبودند، اصلا چيزى را به نام باور نداشتند!!2 🔺پی نوشت: (1). احقاق الحق، ج 19، ص 429. (2). گردآوري از کتاب: «عاشورا ريشه‏ ها، انگيزه‏ ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، انتشارات امام على بن ابى طالب(عليه السلام)، قم، 1388 هـ.ش‏، ص 413. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
چمران: امام حسین به یارانش فرمود: هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود.... او به جهانیان فهماند که حتی کشته شدن در کربلا هم از بین برنده حق الناس نیست.. در عجبم از کسانی که هزاران گناه می‌کنند و معتقدند یک قطره اشک بر حسین ضامن بهشت آنهاست (❓) ✅  کسانی که اساساً اسلام را قبول ندارند، چه رسد به امام حسین علیه السلام و چه رسد به عزاداری برای او ...، یکسال تمام علیه عزاداری‌های مردم ضد تبلیغ کردند و در این راستا، حتی به آیات قرآن و احادیث نبوی و سخنان مشاهیر نیز متوسل شدند، اما الحمدلله، نتیجه معکوس شد و امسال مراسم عزاداری، پرشورتر از سال‌های گذشته، در ایران و سایر نقاط جهان برگزاری گردید. « وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ » و « وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ». الف – مسلمانان و به ویژه شیعیان، به خوبی می‌دانند که حتی هزاران رکعت نماز توبه و میلیون‌ها بار تکرار لفظ استغفار، "حق الناس" را از بین نمی‌برد؛ بنابر این اگر کسی گمان کند که دعا، زیارت، توبه، عزاداری و بالاخره اشک بر مصیبت امام حسین علیه السلام، "حق الناس" را جبران می‌کند، خب خطای بزرگی مرتکب شده و واقعاً تعجب هم دارد. اما آیا صدها میلیون مسلمان اعم از شیعه و سنی، برای رهایی از دیونی که به مردم دارند و حق الناسی بر عهده‌ی آنان می‌باشد، گریه می‌کنند؟! ب – نه تنها از گریه، به تنهایی کاری بر نمی‌آید، بلکه از تمامی عزاداری‌ها، زیارت‌ها و ادعیه نیز به تنهایی کاری بر نمی‌آید، و همین طور از عبادات واجبی چون نمازهای یومیه، روزه، حج و ... نیز به تنهایی کاری بر نمی‌آید، وگرنه این همه نمازخوان، خوارج، وهابی و داعشی، یا دنیاگرا و منافق نمی‌شدند؛ بلکه اینها همه وسیله، اسباب و مساعد کننده‌ی زمینه و فراهم کننده شرایط برای "اصلاح" می‌باشد؛ پس اگر کسی به این وسایل روی‌آورد، اما قصد بیدار شدن، اصلاح و رشد خود را نداشت و از آنها بهره نبرد، نه تنها هیچ فایده‌ای برایش ندارد، بلکه چه بسا سبب سقوط و گمراهی بیشترش نیز بگردد، چنان که فرمود: « وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا » (الإسراء، 82) ترجمه: و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است برای مؤمنان، نازل می‌کنیم؛ و ستمگران را جز خسران (و زیان) نمی‌افزاید. نکته – نقش و خاصیت "حق" همین است، اهلش را هدایت می‌کند و نااهلش (ظالم) را گمراه‌تر می‌نماید. ●- بسیاری وقتی با خدا حرف می‌زنند، عبادت، درد دل یا دعایی می‌کنند، چه دعایشان مستجاب شود و چه نشود، شقی‌تر شده و از او دورتر می‌شوند، تا جایی که به لجبازی و دشمنی نیز می‌رسند که به مراتب بدتر از کفر و انکار می‌باشد. ●- بسیاری وقتی با انبیا و اولیای الهی و حجت‌های عقلی و براهین روشن و حتی معجزات آنها مواجه شدند، به جای هدایت، گمراه‌تر نیز شدند. ●- بسیاری وقتی با امامان علیه السلام مواجه شدند، حتی نزدیکتر شدند، با آنها گفتگو کردند، و حتی دوستی و رفاقت برقرار کردند، گمراه‌تر نیز شدند. ●- این عزاداری‌ها، این اشک‌ها نیز همین‌طور است، چه برای کسی که عزاداری می‌کند و اشکی می‌ریزد، چه برای آنان که شاهد و ناظرند. برخی هدایت می‌شوند و برخی گمراه‌تر. پس مشکل از خودشان است، نه از عزاداری یا اشک، یا زیارت و دعا و ... . اشک: ✋در عین حال تردیدی نیست که حتی یک لحظه و یک آن، احساس پشیمانی از معاصی در محضر الهی، یک استغفار (طلب مغفرت) جدی در قلب، اگر چه به لفظ نیز بیان نگردد، یک توبه‌ی واقعی (بازگشت از گناه به سوی خدا)، پاک کننده می‌باشد و اتفاقا همان تکان خوردن دل و جاری شدن اشک نیز ضمانت اجراست؛ اما معنایش این نیست که اولاً از این پس تائب هر کاری هم کرد، مهم نیست و یک راست به بهشت می‌رود! و ثانیاً این نیست که دیگر لزومی به جبران "حق الناس" ندارد، بلکه توجه، استغفار، توبه، انابه و اشک، باید سبب بیداری، هوشیاری، بصیرت و عزم راسخ گردد، چه برای اصلاح گذشته و چه برای تبیین اهداف، دوراندیشی و تدبیر آینده. و قطعاً کسانی که از شقاوت و سختی قلب‌هایشان، اشک‌هایشان نیز خشک شده و کاری جز مسخره کردن عبادات، ارادت‌ها و محبت‌های دیگران ندارند، به این مراتب حتی نزدیک نیز نخواهد شد. 📚منبع پایگاه پاسخگویی به سوالات و شبهات ایکس_شبهه @xshobhe
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
. ⏬⏬ ❓ در بعضی روایات اومده که گریه بر امام حسین حق الناس ها رو جبران نمی کنه ولی بعضی روایات اومده که تمام گناهان با عزاداری بر امام حسین پاک میشه لطفااین تناقض رو توضیح دهید 📝 : 👇 ❗️حق النّاس با هیچ عبادت و عمل و رُتبه‌ای جبران نمی‌شود و تنها راهِ آمرزشَش بدست آوردنِ دلِ صاحب حقّ است. مگر می‌شود بنده از شما دزدی کنم، یا به شما بدهکار باشم و در یک کلام حقّ الناسی را لگدمال کرده باشم و بعدَش با گریه بر سید الشهداء، گردنَم از این دیونات، بریء و پاک شود؟!!!! 🔔 امام باقر می‌فرماید اولین قطره‌ی خونِ شهید، کفاره‌ی همه‌ی گناهانَش است مگر دیونات که کفاره‌اش فقط قضای آن دِین است: "اوَّلُ قطرةٍ مِنَ الشَّهيدِ كفّارَةٌ لِذُنوبِهِ اِلاّ الدَّين فَاِنَّ كفّارَتَه قَضاءُه". وقتی حقّ الناسِ شهید هم بخشیده نمی‌شود، چگونه حق الناسِ گریه کنانِ امام حسین بخشیده می‌شود؟! ❓اساساً کسی که بر دیگران ظلم می‌کند و حقّ دیگران را نمی‌دهد آیا شیعه است تا اشکَش اثرگذار باشد؟ امام صادق می‌فرماید کسی که بر دیگران ظلم کند، از شیعیانِ ما نیست: "لَيسَ من شِيعتِنا مَن ظَلَم النّاسَ". ✅ شکّی نیست که گریه بر سید الشهداء از افضلِ قربات است. اما اشک اگر بر دلی ببارد که شوره زار است، اثرِ قابل ذکری ندارد. درست است که امام حسین، رحمة الله الواسعه است و رحمتِ الهی هم وسعت دارد، اما به تعبیرِ آیه‌ی 156 اعراف این رحمت از آنِ متقیانِ زکات دهنده‌ی مومن است: "و رحمَتی‏ وَسِعَتْ كُلَّ شي‏ءٍ فَسَأكتُبُها للّذينَ يَتّقونَ و يُؤتُونَ الزّكاةَ و الّذينَ هم بآياتِنا يُؤمِنون". زکات که در آیه آمده، مشخصا به حقّ الناس اشاره دارد. 👌 اشک، دلی را شکوفا می‌کند که به گناه (حق الله یا حق الناس)، آلوده نباشد و خدا فقط از متّقین و پیروانِ مولایِ متقیان قبول می‌کند: "و العاقبة للمُتّقین". شیعه کسی است که علی را مشایعت می‌کند در گفتار و رفتار و پندار. ☝️چنین فردی اگر گریه کند، زمینه‌ی آمرزشِ گناهَش فراهم می‌شود. یعنی توفیق می‌یابد قضای حق الله را بجا آوَرَد و کشش و انگیزه‌ی ادای دیوناتِ مردم را پیدا می‌کند. پس از اقدام و جبران، آن‌گاه توبه‌اش پذیرفته می‌شود. . ✍سیدمحمدمهدی صدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا