eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای موزون هم استاد ‌شریف شدن میشه روشنگری کنید حسابی اونوریا دارن مانور میدن سر اخراج اساتید شریف و بکار گرفتن چهره های جدید در دانشگاه شریف
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔴در سر هزار فتنه نيرنگ‌هاي رنگي! (نکته) ✍حسین شریعتمداری ۱- «‌الیز استفنیک‌» از اساتید دانشگاه ‌هاروارد بود. او انتخابات 2020 آمریکا را که به پیروزی جو بایدن منجر شده بود زیر سؤال برده و بدون آن که سندی ارائه کند، ادعای تقلب کرده بود. دانشگاه ‌هاروارد از استفنیک می‌خواهد که استعفا بدهد ولی او از استعفا خودداری می‌کند و بلافاصله از دانشگاه اخراج می‌شود (مقایسه کنید با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ ایران از سوی خاتمی و موسوی و سایر فتنه‌گران که با ‌اشاره جرج سوروس صهیونیست و حمایت آشکار آمریکا و اروپا و اسرائیل مملکت را به آشوب کشیدند و با وجود وطن‌فروشی و خیانت آشکار، آب هم در دلشان تکان نخورده است!‌) ۲- « آدام برومبرگ‌» استاد دانشگاه هنر ‌هامبورگ بود. او دو سال پیش تنها به علت انتقادی که از رژیم صهیونیستی کرده بود از دانشگاه اخراج شد. نکته درخور توجه این که برومبرگ یک یهودی است و معروف است که یکی از بازماندگان [‌افسانه] هولوکاست است! ۳- «جوی کارگا» استادیار دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا بود. او 7 سال قبل به علت آن که با ارائه اسنادی، حمله تروریستی 11 سپتامبر را به صهیونیست‌ها نسبت داده بود، از دانشگاه اخراج شد! ۴- « آنتونی‌هال» استاد دانشگاه لث بریج کانادا بود. او با ارائه چند سند، هولوکاست را زیر سؤال برده و آن را غیر واقعی دانسته بود. این استاد دانشگاه لث بریج کانادا نیز تنها به خاطر این اظهار‌نظر از دانشگاه اخراج شد. ۵- «‌دیوید میلر» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس بود. این استاد دانشگاه را نیز درپی انتقاد به جنایات رژیم صهیونیستی، اخراج کردند! ۶- «‌تیم ‌اندرسون» هم استاد دانشگاه سیدنی استرالیا بود که به خاطر مواضع ضد‌استکباری و ضد‌صهیونیستی‌اش 5 سال پیش از این دانشگاه اخراج شد. ۷- « برونو گلنيش» استاد دانشگاه لیون فرانسه را هم به دلیل زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق کردند! ۸- «توماس بِرِنان» استاد فیزیک دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا نیز به خاطر اظهار‌نظری که درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده بود از دانشگاه مورد ‌اشاره اخراج شد!... و این رشته سر دراز دارد! ۹- حالا به کشور خودمان برگردیم. چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، از دانشگاه اخراج شده‌اند و این کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیر‌انسانی آنهاست. آنها به وضوح می‌دانستند که آشوب‌ها از سوی دشمنان تابلودار نظام و مردم ایران طراحی شده و به صحنه آمده است. حمایت آشکار و بی‌پرده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مخصوصاً رژیم صهیونیستی از اغتشاشات، حتی برای کند ذهن‌ترین افراد نیز به آسانی قابل درک بود. در کجای دنیا، آدم‌کشی، آتش‌زدن اموال عمومی، به آتش کشیدن قرآن کریم، متوقف کردن آمبولانس‌های حامل بیمار و به آتش کشیدن آنها، غارت فروشگاه‌ها، شکنجه و به شهادت رساندن شهید عجمیان‌ها و شهید علی‌وردی‌ها و شهید الداغی‌ها و نیروهای پلیس و بسیج و... اعتراض نامیده می‌شود؟! اگر فلان استاد در فلان دانشگاه آمریکا یا اروپا به جرم اعتراض به رژیم صهیونیستی اخراج شده است، این چند به اصطلاح استاد! با اجرای دستورالعمل صهیونیست‌ها علیه مردم کشورشان همراه بوده‌اند! ۱۰- گلایه‌ای همراه با ملامت نیز از مسئولان دانشگاه‌های کشورمان در میان است که از اعلام صریح و رسمی جرم این چند تن برای افکار عمومی دریغ می‌ورزند و به کلیاتی نظیر، مدت قرارداد آنها پایان یافته بود! و... اکتفا می‌کنند! و در نتیجه اصل ماجرا از نگاه مردم پنهان می‌ماند و به احزاب غربگرا که به سختی می‌توان در کارنامه آنها حتی یک نمونه از تفاوت مواضع آنها با دشمنان مردم را آدرس داد، اجازه می‌دهند تا از اقدام ضروری و مردم‌دوستانه مقامات مسئول در اخراج آنها روایت‌های غلط و تحریف‌شده‌ای ارائه بدهند. ۱۱- و بالاخره همین جا گفتنی است که دیروز برادران متعهد و صاحبنظرمان آقایان دکتر امیر‌حسین ثابتی و عباس موزون به عنوان استاد مدعو برای تدریس انقلاب اسلامی و آئین زندگی به دانشگاه شریف دعوت شده بودند. انتشار این خبر بلافاصله با  ادامه در کیهان 👇👇 https://kayhan.ir/fa/print/272002 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام نمیدونم چرا اربعین که میشه ازین دست پیام ها زیاد میشه چه جوابی بدیم؟ همه که اینجوری نیستن..
هدایت شده از جان من و سید علی💕
دشمن اربعین خیلی خسته است خیلی یکسریا شروع کردن فحاشی و تهمت‌های همیشگی که بخاطر غذای مجانی میرید اربعین 👈اینا واقعاً حواسشون نیست طرف اینهمه کرایه اتوبوس و هوایپما میده نمیشه با همون پولا بره رستوران غذا بخوره؟ والا به روتون نیارید سنگینتره پنج شش ملیون میانگین خرج میکنه اونوقت میره برای غذای مجانی اربعین‼️
📍اگر شخص به اصطلاح روشنفکری از شما پرسید: «چرا این‌قدر برای و امام‌حسین(ع) هزینه می‌کنید؟ چرا به فقرا کمک نمی‌کنید؟» این پاسخ را حتما در آستین داشته باشید: 🔴سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خرج هزینه‌ٔ می‌شود که فقرا اجازه‌ٔ ورود به کنسرت را ندارند، زیرا که توان مالی، شرط ورود به کنسرت است. چرا این هزینه را به فقرا نمی‌دهید؟ 🔵سالانه ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان لوازم آرایشی خریداری می‌شود و ایران هفدمین کشور مصرف کننده‌ٔ در جهان است؛ چرا این پول را خرج فقرا نمی‌کنید ؟! ۱۰ تریلیون پول کمی نیست!!! 🔴ایرانیان در سال، ۳۲۵۰ میلیارد تومان صرف خرید سیگار می‌کنند و تنها درمان به خاطر مصرف سیگار ۷۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بیماران سیگاری به همراه داشته است، چرا این هزینه را صرف فقرا نمی‌کنید؟! 🔵 ۲میلیون ایرانی در سال به ترکیه می‌روند و ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند، آیا بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهند؟! 🔴 بیش از ۲۸۰ هزار ایرانی در سال به امارات می‌روند و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ٔ سفر ایرانیان می‌شود، بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهید. 🔵 بیش از ۸۰ هزار ایرانی در سال به تایلند می‌روند و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ٔ سفر به تایلند ایرانیان است، بهتر نیست این هزینه را به فقرا داد❓ 🔴 بیش از ۷۲ هزار ایرانی در سال به مالزی می‌روند و هزینه‌ٔ سفر ایرانیان حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است، بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهند⁉️ 🚫 سوال! ✅چرا فقط نزدیک محرم و اربعین، فقرا و نیازمندان برای عده‌ای مهم می‌شوند؟! چرا در هنگام سفر به تایلند و آنتالیا فقرا و نیازمندان مهم نیستند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کربلا به رفتن نیست به شدن است اگه به رفتن بود شمر هم کربلایی میشد .. جامانده های کربلا ببینن ...👆
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔻عکس نوشته راه کربلا / راه حسین کربلایی شدن، به کربلا رفتن نیست، بلکه به حسینی شدن است. اگر به رفتن بود که شمر هم کربلایی بود. 👇⬇️ 🔹 قطعا مقصود سازنده این تصویر، خیر بوده و خواسته است تلنگری به مؤمنان بزند تا مبادا از راه و مرام امام حسین ع فاصله بگیرند. 🔹 قطعا کسانی که از سر عشق و ارادت و برای زیارت مزار امام حسین ع به کربلا می روند، با شمر که برای کشتن امام به کربلا رفت، یکسان نیستند (هر چند شاید برخی زائران امام حسین ع، آنچنان که باید و شاید به مرام امام حسین ع پایبند نباشند.) و این مقایسه و این همانی گفتن، غلط است. 🔹 ما (و احتمالاً شما) افراد بسیاری را دیده ایم که با تشرّف به حرم امام حسین ع و زیارت مزار ایشان، اخلاق و رفتار و حتی مسیر زندگی شان تغییر کرده است. بنابراین نمی توانیم اکثریت زائران امام حسین را متهم کنیم به اینکه از راه امام حسین خارج هستند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام پاسخ⬇️⬇️ 🛑 البته اون جاهلی که به راه کربلا و زوار پیاده اربعین، میزنه و جامانده های مورد تأیید خودش را در با زوار پیاده اربعین میسنجه،سخت در اشتباهه... 👈چراکه زوار پیاده و جامانده ای که قلبش برای زیارت میتپه اما شرایط نداره هردو ... 👈واما اون جامانده ای که مد نظر شماست ، احتمالا داره راه صدام حسین و باراک حسین اوباما را می‌ره نه راه امام حسین علیه السلام را !!! و به خیال خامش علامه ی دهره! در صورتی ک حماری بیش نیست که فقط بار علم رو حمل می‌کنه اما در مقام عمل به علم،تنها هنرش زدن به جهت در قلوبه! 👈وصد البته دوستان باید ازین حرفا باشند که همچین تولید محتواهایی که اتاق فکر هست رو منتشر کنند! ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin ⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از سَرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺توصیه مهم استاد فاطمی نیا به اربعین 🛑مرحوم آیت الله فاطمی نیا: که برای سینه به سینه از اولیاء رسیده و برای هیچ عملی ذکر نشده، این است👈 که زائر اربعین ▪️ کانال معرفتی بسمت خدا
هدایت شده از h...m.p.r
⛔️ متن شبهه ⛔️ "کربلا به رفتن نیست به شدن است اگر به رفتن بود شمر هم کربلایی میشد!!" ❇️ پاسخ اجمالی ❇️ نزدیک هر ایامی می‌شویم که متعلق به معصومین هست و حتی بعدش یک متنی منتشر می‌کنند و باعث تزلزل اعتقادی مردم می‌شوند! ⁉️اگر کربلا به رفتن نیست پس چرا این همه روایت داریم از معصومین که به زیارت بروید ❓ اگر کربلا به رفتن نیست، چرا آمدند و گفتند که دست قطع می‌کنند ولی امام معصوم باز فرمودند به زیارت بروید؟ ❓چرا این همه ثواب برای زیارت آن حضرت به اقسام مختلف قائل شدند؟ 🔸چرا میگویند پیاده بروی انقدر ثواب! با خوف بروی انقدر ثواب! و در ایام زیارت که باشی در عمرت حساب نمیشود❓ 🔹اگر کربلا به رفتن نیست چرا روایات ما می‌فرماید: اهل محشر به زوار غبطه می‌خورند؟ ↩️ چرا میفرمایند کسی که زیارت نرود اگر اهل بهشت هم باشد مهمان است! یعنی مَسکنی در بهشت ندارد و مانند آواره ها است! ↩️ چرا بعضی روایات میگوید که اگر زیارت نروی حق اهل البیت علیهم السلام را به جا نیاوردی! در بعضی روایات است که ترک زیارت مساوی خروج از ولایت است! 🔰 پاسخ تفصیلی 🔰 1⃣ اقدامات شمر در کربلا: پراکنده کردن مردم از اطراف مسلم بن عقیل، قطع کردن سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا، پرتاب تیر به سوی زهیر بن قین، شهادت نافع بن هلال، نقش داشتن در شهادت امام حسین(ع)، تصمیم به شهادت رساندن امام سجاد(ع) و آتش زدن خیمه‌ها، دستور به شهادت رساندن همسر عبدالله بن عمیر کلبی، فرماندهی جناح چپ سپاه لشکر عمر بن سعد، از حمل سرهای شهدای کربلا و بردن نزد ابن زیاد و یزید!! 2⃣اين كه در احاديث صادره از معصوم(ع) سفارش مؤكدي به رفتن كربلا و زيارت حضرت شده است، بيشتر به دليل آشنا شدن مردم با ابعاد وسيع حادثه جانگداز كربلا است. زائري كه به سرزمين كربلا قدم مي‌گذارد، مي‌داند كه در اين مكان مقدس، خاندان اباعبدالله و نيز خود حضرت در مظلومانه ترين حالت به شهادت رسيدند. انتخاب چنين مرگي با آغوش باز، با هدف تسليم نشدن به دشمن، داراي پيام خاصي است كه بیشتر توجه، شعور و نيز عواطف پاك انساني را جلب مي‌كند و زائر كربلا متوجه اين نكته خواهد بود. 3⃣ اما دريافت فضيلت ‌ها و ثواب‏هاي زيادي كه براي زيارت امام حسين در روايات ذكر شده، مشروط بر اين است كه گناه و فسق و آلودگي انسان در حدي نباشد(يعني انسان درگناه غرق نشود) كه مانع رسيدن فيض الهي شود. جهت اطلاع از ثواب زيارت كربلا نظر شما را به کلام امامان معصوم سلام الله عليهم اجمعين جلب می‌نمائیم: 4⃣ از مقایسه دو رفتار و عملکرد و نیت رفتن شمر و زائرین به کربلا نتیجه می‌گیریم: کربلایی شدن به نیت و رفتن و با بصیرت عمل کردن است و همین بی‌بصیرتی شمر و همراهانش باعث شد که کربلایی نشود!. حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بصیرت یعنی اینکه بدانیم، شمری که سر حسین علیه السلام را برید، همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت. 5⃣ راهپیمایی عظیم و میلیونی حسینی، نمایش قدرت و بصیرت و تابلوی تمام عیاری از انسجام و وحدت شیعیان است، اربعین حسینی بهترین فرصت طلایی برای احیاء فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه آزادگی است. 6⃣ دشمنان اسلام همواره تلاش دارند به هر نحو ممکن از توسعه فرهنگ عاشورایی و فرهنگ پیاده روی اربعین جلوگیری کنند لذا متوسل به هر حربه و شبهه و شایعه ای می شوند تا بلکه این فرهنگ ناب که دارد جهانی میشود را بی ارزش، و زوار امام حسین و کربلا را کاهش دهند. آنان چنان تبلیغات می‌کنند که گویی علم غیب دارند و از نیت درونی و تمام اعمال و رفتار و کردار و تفکر زائرین کربلا آگاهی دارند!! 7⃣ چه ساده‎انگارانه با واژه‎ها بازی می‎کنیم! چه تنگ‎نظرانه نشسته‎ایم یک ایرادی از یک‎جایی دربیاوریم و یکجوری بکوبیم بر سر «زائر» اگر دشمنِ دانا هم، بعد از هجمه‎های تمسخر و انکار و تکفیر و تحقیرش کم بیاورد و انگشت به دهان بماند، دوست نادان و منفی‎باف، سروکله‎اش از جایی پیدا می‎شود!. مقایسه‎ی شعرگونه‎ی شمر با آنان که به خاطر امام حسین (ع) کربلا رفته‎اند... عجیب به نظر می‎رسد. 🔺 زائر، به کربلا می‎رود و دنبال این نیست که به من و تو ثابت کند کربلایش از نوع رفتنی بود یا شدنی! اتفاقا کربلای او از جنس رفتن است... از جنس همت است از جنس دل کندن است نه از جنس ماندن‎های من و تو در پستوی ترس و خیالبافی‎های شاعرانه! بفهمید چه چیزی را نشر میدهید! سخنگو و تریبون دشمن و وهابیت نشوید! 💠 اذا شئت النجاه فزر حسینا 💠 اگر نجات میخواهی حسین را زیارت کن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا حکومت مردم رو در حق انتخاب بین حق و باطل در رسانه ها آزاد نمی گذارد؟ چرا فقط می خواهد رسانه های خودشو نمایان کنه و رسانه های اون طرفی رو فیلتر و قلع و قمع کنه نزاره مردم حرف اون ها رو هم بشنوند تا براشون روشن بشه؟ چرا باید در ایران بعضی از کتب ممنوعه باشند؟ چرا آزادیت برای نویسندگان قدیمی یا جدید نمی گذارند تا اونها هم نظراتشون رو به مخاطبشون یعنی مردم بگن؟ این آزادیت بیان هست؟
پاسخی به سوال مطرح شده پیرامون فیلترشکن ها! و فیلترینگ به واسطه حواشی پیش آمده در مجلس پیرامون فیلترینگ و کار کردن فیلترشکن های پولی دوباره شبهات و سوالات زیادی در فضای رسانه ای مطرح شد، مثلا؟ آیا با فیلترشکن های پولی برخورد نمی شود؟ چه کسی از بازار فروش فیلترشکن بیشترین سود را می برد؟ براستی آیا در کشور مافیای فیلترشکن فروشی وجود دارد و نهادهای امنیتی آنها را به حال خود رها کرده یا خود عضوی از این مافیااند؟ آیا دولت از روی عمد سرویس های فراگیری مثل اینستاگرام و واتس اپ را فیلتر کرده است تا از درآمد فروش فیلترشکن بهره مند شود؟ ابتدا سوال آخر؛ در مورد شبهه عمدی بودن فیلترینگ توسط دولت باید در جواب متذکر شد که به کلی عمدی بودن فیلترینگ اینستاگرام و ... توسط دولت، رد هست! چرا که همه دیدند، چگونه این پلتفرم ها با هدایت آمریکا و اسرائیل برای براندازی در ایران پای کار اغتشاشگران آمدند. لذا چاره دیگری نبود! 👈از حذف مطالب و حساب های کاربری موافق جمهوری اسلامی بگیرید تا به خط کردن اکثر سلبریتی ها و ورزشکاران معروف دنیا برای حمایت از کمپین براندازانه ! حتی در این بین سرویس های مورد اشاره برخلاف همه قوانین بین المللی اقدام به ترویج آموزش فعالیت های تروریستی کردند! برای پاسخ به بقیه سوالات و شبهات بالا، لازم است ابتدا چند نکته را عرض نمایم و سپس کمی وضعیت فضای مجازی ایران و فیلترشکن ها در دو سال اخیر را بررسی کنیم! نکته اول؛ بستن فیلترشکن‌ها یک کلیک نیست، یعنی دولت نمیتواند با یک کلیک تمام فیلترشکن‌ها را ببندد! ⬅️ بله دولت میتواند مثل زمان اغتشاشات، دسترسی مردم به ترافیک بین الملل را قطع کند، این کار آسیب های فراوانی دارد و نمی تواند تداوم یابد نکته دوم؛ دقت کنید وقتی دولت دسترسی مردم به ترافیک بین الملل(یا همان اینترنت مصطلح بین مردم) را قطع می کند برخی شبکه در دسترس مردم را می نامند که این نیز اشتباه است 👈چراکه باتوجه به نوع زیرساخت های داخلی ایران، اصولا اینترنت ملی در یاران یک واژه جعلی و امکان ناپذیر است! نکته سوم؛ بستن فیلترشکن‌ها نیازمندی‌هایی دارد: الف) ابزار فنی سنگین میخواهد ب) همراهی و هماهنگی دستگاه های زیادی را می‌طلبد ج) نیازمند هزینه مالی زیاد است د)استفاده از نفرات فنی بسیار زیاد تا بتوان فیلتر شکن‌ها را محدود کرد. نکته چهارم؛ 🔻دولت به خاطر استفاده‌های مختلف فیلترشکن در سطح کشور نمیتواند همه فیلترشکن‌ها را ببندد چرا که موارد مصرف فیلترشکن فقط برای استفاده مردم از اینستاگرام نیست، بسیاری از کاربران در بحث رمزارزها و کارهای مالی یا علمی و ... از فیلترشکن استفاده می‌کرد برخی از دور زدن محدودیت ها و تحریم ها نیز مستلزم فیلترشکن است و ما دقیقا برای همین به دنبال هستیم چرا که وظیفه دولت است نیازهای مشروع کاربران ایرانی را تامین کند پس باید قسمتی از فیلترشکن ها حتما باز بماند. نکته پنجم؛ 🔻بحث مشکلات قانونی است که متاسفانه در این زمینه هیچ قانونی نداریم و همچنین در قانون جرم انگاری درستی برای فروشندگان فیلترشکن وجود ندارد مثلا در همین اتفاقات اخیر تعداد زیادی فیلترشکن فروش را گرفتند که اگر خیلی قاضی سخت بگیرد نهایتا شش ماه زندان برایشان در نظر بگیرند! که در انتها نیز مشمول عفو می‌شوند و اتفاق خاصی نمی افتد به همین دلیل هاستینگ‌ها با افرادی که به صورت انبوه و برای امور تجاری اقدام به تولید فیلترشکن میکنند، همکاری میکنند. نکته ششم؛ دو دسته بودن مسئولین در ماجرای فیلترینگ و فیلترشکن ها پاشنه آشیل جدی این بحث می باشد 🔸همانطور که اشاره شد بستن فیلترشکن نیازمند همکاری چندین دستگاه با هم است و قسمتی از مشکل جمهوری اسلامی در عدم موفقیت ایده آل در مسدود کردن فیلترشکن ها همین دو دستگی بین مسئولین است و همین ناهماهنگی بانی وضعی است که مشاهده میکنید نکته هفتم؛ دولت نمی تواند همه فیلترشکن ها را ببندد چرا که برخی فیلترشکن ها روی سرورها و بسترهایی هستند که پلتفرم های بومی خودمان از آن استفاده میکنند و ما نمی توانیم آن ها را مسدود کنیم چرا که در صورت مسدود شدن آن سرور، سرویس داخلی خودمان قطع می‌شود.مثلا اگر سایتی مثل دیجی کالا، سرورش روی آمازون باشد! دولت دیگر نمی تواند سرور آمازون را فیلتر کند چرا که دیجیکالا نیز مسدود یا دیگر نمی تواند مثل قبل خدمات دهد! از سویی در داخل هم توانایی تامین نیازهای دیجی کالا را نداریم،پس لاجرم فیلترشکن هایی که روی آمازون هستند، باز میمانند با توجه به 7 نکته بالا زمان آن است به سراغ ماجرای برویم و فضای مجازی ایران را در قبل و بعد این حادثه بررسی کنیم!⬇️⬇️ 🔹تا قبل از 26 شهریور 1401، بیش از 95 درصد کاربران اینترنت در ایران از فیلترشکن های رایگان و کمتر از 5 درصد از فیلترشکن های پولی استفاده می‌کردند! ادامه 👇
👆👇👇 از فیلترشکن های رایگان که مشخص است افراد داخل ایران درآمدزایی نداشتند. فیلترشکن‌های پولی نیز که درآمد داشتند اکثرا درگاه های پرداخت شان توسط خارج از کشور هدایت می شد! دقیقا همانند سایت های قمار که کاملا از خارج کشور هدایت می شوند لذا این موضوع به خوبی نشان میدهد تا قبل از ماجرای مهسا امینی به کاربردن لفظ مافیای فیلترشکن و ... در داخل ایران کاملا فعالیتی در راستای فریب افکار عمومی بوده است! نکته مهمی که هست اینجاست تا قبل از ماجرای مهسا امینی اراده ای برای بستن و مسدود کردن فیلترشکن ها هم نبود! لذا دونکته بسیار قابل توجه است: الف) آنانی که این روزها می گویند پلتفرمهای متخلف را رفع فیلتر کنید تا استفاده مردم از فیلترشکن کاهش یابد و فیلترشکن به دست کودکان و نوجوانان نیوفتد،به وضعیت قبل از فتنه اخیر که در کمتر سی ثانیه و با چند کلیک( چه در موبایل و چه در کامپیوتر ) همه اقشار جامعه می توانستند به راحتی به vpn رایگان دسترسی پیدا کنند، اعتراضی نداشتند لذا حسن نیت این افراد به شدت زیر سوال است! ب)با توجه به حجم کم فیلترشکن های پولی و مدیریت اکثر آنها از خارج کشور هم شائبه مافیای فیلترشکن در داخل یک دروغ و تهمت بزرگ به جمهوری اسلامی بود! بله ممکن است فردی نفوذی یا مسئول خائنی باشد که یک راهی را باز کند که کسی بتواند درآمدزایی کند اما عددش آن اعداد نجومی که می گفتند نیست یادمان نرفته است که آذری جهرمی در مجلس شورای اسلامی به دروغ گفت: 25 همت گردش مالی صنعت فیلترشکن در ایران است که دروغ بود! با یک ضرب و تقسیم ساده مشخص می شود اعلام چنین اعداد بزرگی چه قدر از واقعیت دور است! اینجاست که نکات مهمی برای افراد آگاه به بحث های سیاسی روشن می گربود مواردی که گفته شد به این معنی نیست که قبل از ماجرای مهسا امینی در داخل کشور، کسی فیلترشکن نمی‌فروخت، نه! فروش فیلترشکن بود ولی به شدت کم بود و گردش مالی کمی هم داشت! اما وضعیت فیلترشکن ها بعد از ماجراهای مهسا امینی؛ از همان ابتدا با فیلترشکن های رایگان به شدت برخورد شد، تقریبا بالای 70 الی 80 درصد مسدود شدند و باقی مانده هم سرعت بشدت پایینی داشتند. با فیلترشکن های پولی هم کم و بیش برخورد می شد و برخورد شده سند برخورد با فیلترشکن های پولی اینجاست که تقریبا کاربری نیست که فیلترشکن بخرد و آن فیلترشکن بیش از 3یا4 هفته برای شخص خریدار کار کند! موضوعی که متاسفانه برخی نماینده های دروغگوی مجلس همچون آقای رشیدی کوچی به دروغ بارها آن را گفتند که دولت با فیلترشکن های پولی برخورد نمی کند اگرچه بستن فیلترشکن های پولی سخت و مستلزم هزینه و زمان زیادی است، باز هم انجام شد و همچنان نیز میشود! اما طبیعتا چون سرورهایشان را خیلی بیشتر از قبل به سمت سرورهای مشترک با سرویس های داخلی بردند،دولت کمتر می تواند آن ها را مسدود کند نکته دیگر در این بحث اینجاست که بعد از ماجرای مهسا امینی و فیلتر اینستاگرام، درخواست فیلترشکن پولی توسط مردم به شدت بالا رفت و خب مگر چند درصد مردم میتوانند با رمز ارز یا ویزا کارت یا... فیلترشکن خارجی بخرند؟ نتیجتا با توجه به همکاری شدید هاستینگ های داخلی با عرضه کنندگان فیلترشکن ، عرضه فیلتر شکن پولی در داخل زیاد شد و خب همینطور که اخبارش هم می‌آمد برخورد هم شد، میلیون ها یوزر بسته شد ولی خب فروش از داخل همچنان هست و مثل قبل نیست که همه فروش شبیه شبکه قمار باشد. لذا نقدی که به مسئولین وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی است اینجاست که حالا که مردم از سرویس های داخلی استقبال کرده اند و بسیاری از کسب و کارها مهاجرت کردند، چرا با عرضه کنندگان فیلترشکن برخورد لازم انجام نمی شود و به موازات آن برای سالم سازی فجازی، کاهش مصرف فیلترشکن و رفع نیازهای کاربران، بحث به جد پیگیری نمی شود موضوعی که در همین مدت اخیر به نوعی برای عده‌ای از کاربران از اقشار مختلف و بر اساس نیازهایشان به صورت محدود ارائه شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام این پیام تو گروه ارسال شده ممنون میشم پاسخ بدهید. 🔷شما هم صندوق‌های صدقات کمیته امداد امام را دیده‌اید که روی آن از قول پیامبر اسلام نوشته شده صدقه عمر را زیاد می‌کند. 🔹مدتی پیش با یکی از دفاتری که سوالات فقهی پاسخ می‌دهند، تماس گرفتم. ابتدا پرسیدم این عبارت که روی این جعبه‌ها از قول پیامبر نوشته شده صحت دارد؟ ایشون جواب دادند: بله. پرسیدم: من می‌خوام ۲ سال به عمرم اضافه کنم، حکمش چیه؟ چه مبلغی باید توی این صندوق بریزم؟ جواب داد: منو مسخره می‌کنی؟ اینو گفت و گوشی را قطع کرد! 🔹مجددا تماس گرفتم و گفتم من مسخره می‌کنم؟ شما را؟ من که اول صحت این عبارت رااز شما پرسیدم‌؛ بعد که شما تائید کردید سوال خودم را پرسیدم این یک مطلب، دوم اینکه شما چرا تماس را قطع کردید؟ می‌تونستید بفرمائید بعداً زنگ بزنم و یا این‌که به فلان مرجع رجوع کنم. گفت: من پاسخی ندارم! گفتم: این دفتر برای پاسخ به سوالات است چرا پاسخی ندارید؟ چند لحظه‌ سکوت بین ما برقرار شد، بعد من گفتم: حاج آقا اجازه هست من جواب سوالم را خودم بدهم؟ گفت: بفرمائید! 🔹گفتم: در یکی از سوره‌های قرآن این آیه ذکر شده است: فَاِذا جایَ اجلهم لا یستئاخرون ساعت" ولا یستقدمون (پس هنگامی‌که مرگ شما فرا می‌رسد، نه یک‌ ساعت عقب، و نه یک‌ ساعت جلو) درست راس ساعت مقرر، خداحافظ. بعد ادامه دادم مگر مسئله مرگ بازی لاتاریه که هرکس بیشتر پول توی صندوق بریزه برنده می‌شه!؟ از طرفی این حق برای مستمندان قابل اجرا نیست چون پول ندارند. مضافآ اینکه این آیه بر پیامبر نازل شده است و پیامبر این آیه را به‌خوبی می‌داند. آن‌وقت پیامبر این حق را دارد که بگوید فرمان خدا را ول کنید آنچه که من می‌گویم را قبول کنید و برای عمر زیاد پول بریزید توی این صندوق. و گذشته از اون حداکثر سقف این درخواست عمر چه‌قدر هست؟ و از چه مبلغ کمتر را خدا قبول نمی‌کنه؟ بعداز کمی مکث، خیلی راحت گفت: دیگه به من  زنگ نزن! تمام! کاسبی ریاکارانه و فریبکارانه و حرام خوری در قاموس و قانون قوم حاکم ریشه چهل و چند ساله و در کل ریشه چند صد ساله دارد. وای بر اکثر الناس که هنوز نفهمیدن.🤔
هدایت شده از جان من و سید علی💕
صدقه چیست؟ انجام چه کاری و برای چه کسی مصداق صدقه دادن است..⁉️ 👇⬇️ 🔹 به طور کلی انجام هر کار خیری برای هر کسی صدقه به حساب می آید: 👈 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كُلُّ مَعروفٍ صَدَقةٌ . هر كار نيكى ، صدقه است . 📚الخصال : ۱۳۴/۱۴۵ . "فلسفه دادن صدقه چیست ؟؟ 👈 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كُلُّ مَعروفٍ صَدَقةٌ، و ما وَقَى بهِ المَرءُ عِرضَهُ كُتِبَ لَهُ بهِ صَدَقةٌ . هر كار نيكى صدقه است، و هر كارى كه انسان به وسيله آن آبرويش را حفظ كند، براى او صدقه نوشته مى شود . 📚بحار الأنوار : ۹۶/۱۸۲/۲۹ 🔹 صدقه ها گاهی مستحب هستند و گاهی واجب. صدقه واجب مثل زکات و صدقه هایی که با نذر کردن واجب می شوند باید دقیقا در همان راهی که شرع معین کرده یا شخص نذر کرده است خرج شود. 👈 اما صدقه های مستحب، در هر راهی و به هر شخصی به جز کافر حربی و ناصبی می تواند پرداخت شود. مقام معظم رهبری:«در صدقات مستحبی، فقر، ایمان یا اسلام صدقه گیرنده شرط نیست. لذا به غنی، کافر ذمی و سنی نیز می‌توان صدقه مستحبی داد. اما به کافر حربی و ناصبی نمی­‌توان صدقه داد.» 🔹 درباره سید(هاشمی) و غیر سید بودن صدقه گیرنده نیز به فتوای زیر توجه کنید: 👈 مقام معظم رهبری : « تمام صدقات را؛ چه واجب و چه مستحبی، به فرد هاشمی می‌توان داد. ولی زکات (اعم از زکات مال و زکات فطره) را در صورتی می‌توان به هاشمی داد که پرداخت­‌کننده خودش هاشمی باشد.» 📚منبع فتواها: جلد دوم کتاب رساله آموزشی، مبحث صدقه. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27838 در آیه 60 سوره توبه، مواردی به عنوان مصرف صدقه(زکات و ...) ذکر شده که یکی از آن موارد «فی سبیل الله» یعنی در راه خداست. در مورد زکات واجب صدقات باید با اجازه مرجع تقلید توزیع شود اما درباره صدقات مستحبی، هر شخصی با اختیار خود می تواند اموال یا کمکهای معنوی خود را در راه خدا به عنوان صدقه ارائه دهد و از اجر و ثواب آن بهره ببرد. 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
ره،/ ۲۷۱ در این آیه اشاره به پرداخت پنهانی صدقه دارد و صدقه ای را کفاره ی گناه می شمارد که در پنهان پرداخت شود. در روایات نیز وارد شده است که انفاق پنهانی موجب فرونشستن خشم خداست وگناه انسان را از بین می برد، همانگونه که آب آتش را خاموش می کند. در عین حال آمرزش گناه از آثار پرداخت صدقه است و علت اخفا دراین آیه است که قصد قربت و رضای خدا،درآن قطع تر است پس چنانچه صدقه ی آشکار هم، به طور خالص برای رضا خدا باشد و به دور از منت و ایذای گیرنده ی آن انجام شود،همان اثر را می تواند داشته باشد. ⬇️نکته مهم تردیدی نیست که هریک از دو نوع انفاق علنی و مخفی،اگربه قصد قربت و در راه خدا باشد، دارای اثری مفید است. گاه بهتراست صدقه درپنهان انجام شود و گاه به طور آشکار و این انسان است که باید با درک شرایط، بهترین آن را انتخاب نماید. گاه انفاق آشکار موجب ترغیب و تشویق دیگران و رایج شدن یاری رساندن به دیگران و انجام کار خیر می شود. وقتی انسان چیزی را وقف می کند یا مدرسه و پل و بیمارستان می سازد،اگر دیگران مطلع شوند آنان نیز دست به آن کار می زنند و این موجب رشد و افزایش کارهای خیراست. انفاقات واجب یعنی زکات اگر علنی ادا شود پرداخت کننده ی آن در معرض تهمت فرار از وظایف شرعی قرار نمی گیرد و گاه انفاق مخفی مناسب تراست و آن در صورتی است که اگر علنی دست به انفاق بزند در معرض ریا باشد یا موجب منت و اذیت برای گیرنده ی آن باشد و یا برای وی کسر شأن تلقی شود.دراین صورت بهتراست به صورت مخفی انجام گردد.
هدایت شده از h...m.p.r
💢صدقه و طول عمر یکی از آثار صدقه دفع بلا است که باعث می شود عمر انسان طولانی گردد و از بلاها آسیب نبیند. 💢ازنگاه قرآن کریم و روایات صدقه به معنای عام آن دارای آثار متعددی است و ارزش والایی دارد که به بعضی از آنها اشاره می گردد:⬇️⬇️ ۱👈 . صدقه و دفع بلا قال رسولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله :« الصَّدَقَهُ تَمنَعُ سَبعینَ نَوعاً مِن أنواعِ البَلاءِ ، أهوَنُها الجُذامُ والبَرَصُ . » پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : صدقه ، هفتاد نوع بلا را دفع مى کند که ساده ‌ترین آنها جذام و پیسى است . *قال رسولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله : الصَّدَقهُ تَسُدُّ سَبعِینَ باباً مِن الشَّرِّ . پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : « صدقه ، هفتاد دَرِ بدى را مى بندد . * قال رسولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله : الصَّدَقَهُ تَدفَعُ مِیتَهَ السُّوءِ . پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : صدقه از مردن بد و دلخراش جلوگیرى مى کند . * قال رسولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله : تَصَدَّقُوا وداوُوا مَرضاکُم بالصَّدَقَهِ ؛ فإنَّ الصَّدَقهَ تَدفَعُ عنِ الأعراضِ والأمراضِ ، وهِیَ زیادَهٌ فی أعمارِکُم وحَسَناتِکُم . پیامبر خدا صلى الله علیه وآله : صدقه بدهید و بیماران خود را با صدقه درمان کنید ؛ زیرا صدقه از پیشامدهاى ناگوار و بیماریها جلوگیرى مى کند و بر عمر و حسنات شما مى افزاید . * قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام : الصَّدَقهُ دَواءٌ مُنجِحٌ . امام على علیه السلام : صدقه ، دارویى مؤثر است. اجل قطعی ومحتوم را با صدقه نمی توان دفع کرد. ۲👈 .صدقه و تطهیرجان و مال صدقه موجب تطهیراموال و جان انسان است. قرآن کریم در این مورد می فرماید: «خذ من أموالهم صدقه تطهّرهم و تزکیهم بها.توبه،/ ۱۰۳- یعنی ازاموال آنها صدقه بگیر تا موجب تطهیر و تزکیه آنها باشد. این آیه گرچه در مورد زکات است و براساس این آیه مقدار معینی اززکات، باید پرداخت شود اما اثرآنکه تطهیرانسانی است اختصاص به زکات واجب ندارد بلکه اگر زکات واجب با اینکه وظیفه است،موجب تطهیراست،انفاقات مستحب و بویژه صدقات پایدارکه اثرآن درتاریخ می ماند،به طریق اولی دارای چنین اثری خواهد بود. ۳👈 . صدقه و آرامش روانی قرآن در مورد اثرانفاق و صدقه می فرماید: «آنها که اموال خود را شبانه یا روزانه و به صورت آشکار یا در خفا انفاق می کنند،اجرآنان نزد پروردگار است و آنها را حزن و اندوهی نباشد. بقره،/۲۷۴ نزول آیه درمورد امیرمؤمنان علیه السلام است که چهار درهم صدقه داد یک در روز، یکی در شب، یکی به صورت آشکار و یکی پنهانی، اما اولاً آیه اختصاص به مورد خود پیدا نمی کند و الفاظ آن شمول داشته و همه ی انفاقات واجد این ویژگی را شامل است بر فرض هم که اختصاص پیدا کند بازحکم مورد آیه، در تمام موارد مشابه دیگرجاری است. بنابراین هرگاه انسان اموال خود را در راه خدا انفاق کند،یک اثر روانی یعنی از بین رفتن حزن و اندوه و به وجود آمدن آرامش روحی را به دنبال دارد. ازطرفی چنین انسانی خوشحال است که به ندای فطرت خود مبنی برانجام کارخیر و کمک به دیگران پاسخ داده و عملی را انجام داده که موجب شادی و رضایت دیگری است. از سوی دیگر نیزمطمئن است که روز قیامت اجر و پاداش آن را ازخداوند می گیرد و لذا احتمال تحمل ضرر منتفی است زیرا آنچه را پرداخته،خداوند دریافت نموده و البته که: «إنّ الله لا یضیع أجرالمحسنین». توبه، ۱۲۰/یعنی خداوند پاداش نیکوکاران را نابود نمی کند. پس آنچه پرداخته یا انجام داده اند بدون عوض نمی ماند. ۴👈 . بازگشت سود صدقه به پرداخت کننده ازنگاه آموزه های قرآنی کسی که صدقه پرداخت می کند، ضرر نمی کند بلکه در حقیقت سود این عمل به خود او باز می گردد. قرآن می فرماید:انفاق خیری که انجام می دهید برای خودتان است و سود آن به شما باز می گردد. بقره،/ ۲۷۲ بنابراین خداوند تضمین کرده به کسی که این عمل را انجام دهد،سود برساند. کما اینکه پیامبراکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: «استنزلو الرزق بالصدقه». یعنی به وسیله ی صدقه،اسباب نازل شدن روزی خود را فراهم آورید.حال اگر سود صدقه به خود انسان باز می گردد پس صدقات ماندگار باید طرفدار بیشتری داشته باشد و انسان بیشتر به دنبال آن باشد زیرا آن،سرمایه گذاری ثابت است و سود آن دائمی است. از نظر اجتماعی نیز این دیدگاه قابل قبول است زیرا در صورت پرداخت صدقات و انفاقات، مردم و بویژه محرومین نسبت به آن شخص خوش بین می شوند و او از آسیب های احتمالی ناشی از شکاف بین طبقات اجتماعی در امان است.او همچنین مورد عنایت مردم قرار گرفته و دعای خیرآنان شامل اوست و در فرصت هایی که پیش می آید مردم او را بردیگران ترجیح داده و این امر موجب رشد و پیشرفت می گردد. ۵👈 . صدقه و آمرزش گناه قرآن کریم در مورد آثار صدقه می فرماید: اگر صدقات را آشکارا پرداخت نمایید خوب است لکن اگر آنها را مخفی نموده و به فقرا بپردازید برای شما شایسته تر و موحب بخشیده شدن گناهان شماست. بق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام این پیام هم به گروه ارسال شد ممنون از ارسال پاسخ به این پیام خالی از لطف نيست نامه آیت‌الله خویی به آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۵۶ را دوباره مرور کنیم و‌ با توجه به شرایط کنونی قضاوت کنیم. گزیده‌ای از نامۀ تاریخی آیت‌الله العظمی خویی به آیت‌الله خمینی در سال ١٣۵۶ دربـارۀ "مضرات تشکیل حکومت اسلامی" که بسیار قابل تأمل است و به‌طور عجیبی پیش بینی‌های او به حقیقت پیوسته است. ١- در صورت تشکیل حکومت دینی دیگر ادیان هم ترغیب می‌شوند که حکومت دینی خود را تشکیل دهند و در نتیجه نزاع‌های دینی آغاز خواهد شد. ٢- زمانی که روحانیون پا به‌حکومت بگذارند دیگر عیوب خود را نمی‌بینند و شروع به توجیه کردن معایب می‌کنند تا فسادها را نادیده بگیرند. ٣- مسند روحانیت از ابتدا مسند مبارزه با فساد بوده است و مسندِ حاکمان همواره توأم با فساد، با تشکیل حکومت دینی در درجۀ اول مسند مبارزه با فساد را از دست می‌دهیم و دوم روحانیت را هم به فساد می‌کشانیم حتی اگر هم فاسد نشویم مردم مفاسد را به حساب روحانیت خواهند نوشت. ۴- علم حکومت‌داری یک علم بسیار پیچیده است و روحانیون از این علم کاملاً تهی هستند، ورود بدون علم و تجربه به این حوزه بدون طی مراحل آن باعث آبروریزی بزرگی برای روحانیون خواهد شد زیرا صرف این‌که روحانیون انسان‌های خوبی هستند دلیل نمی‌شود که هر علمی را بلد باشند. ۵- آرزوی همۀ ما تبعیت حکومت از دین است، در حالی‌که اگر حکومت را در دست بگیریم به تبعیتِ دین از حکومت دچار خواهیم شد و گاهی برای از دست ندادن قدرت باید حکم دین را نقض کنیم. ٦- چون مردم، ما را جانشین امام زمان تصور می‌.کنند انتظار دارند حکومت دینی ما هم همان عدالت را در جامعه برپا کـنـد و اگر نتوانیم مردم نسبت به دین سست عقیده می‌شوند. ٧- اکنون که مناصب حکومتی را در اختیار نداریم این‌ همه اختلاف نظر بین ما وجود دارد و اگر به حکومت برسیم اختلاف نظرها باعث چند پارگی دین و آسیب‌های بسیار بزرگی به جامعه می‌شود. ٨- ما چون فقیهان خوبی هستیم دلیل نیست به علوم دیگر مانند مدیریت هم تسلط داشته باشیم زیرا اسلام را در طول چندین قرن همین حوزه‌های علمیه زنده نگه داشتند نه حکومت‌های دینی. ٩- اکنون که دست ما به حکومت نرسیده است اطرافیان ما چه کارها که نمی‌کنند وای به آنروز که دست‌مان به حکومت برسد خودتان خواهید دید چه آبروریزی بزرگی برای مرجعیت و دین اسلام به یادگار خواهیم گذاشت. ١٠- کسانى‌که مناصب حکومتى را در اختیار دارند فریب‌کارى و دروغ ‌گویى رااز لوازم اولیۀ شغل خود مى‌دانند پس علماى دین باید از این مناصب بپرهیزند زیرا اگر بخواهند پايبند راستى باشند امورشان نمى‌گذرد و اگر هم بخواهند مثل بقیه سیاستمداران هرجا که صلاح دیدند دروغ بگویند موجب بى‌اعتقادى مردم به حکم دین خواهند شد. ١١- حتی گاهی مردم وقتی از دست حکومت‌ها به تنگ می‌آیند به روحانیت پناه ‌می‌آورند و اگـر حکومت در دست ما باشد پس این دسته از مردم شکایت خود را کجا ببرند.
هدایت شده از h...m.p.r
این نامه سندیت ندارد. اگر راست می گویید اولاً دست خط ایشان را را بگذارید ثانیاً بگویید این نامه کجا بوده که پس از گذشت ۴۰ سال تازه منتشر می شود؟
هدایت شده از h...m.p.r
متن نامه ای از آیت الله خوئی را منتشر شده که ایشان در این نامه نظر خود را در مورد تشکیل نظام جمهوری اسلامی بدون هیچ اضافه ای و مراعات مذهب اثناعشری در تصویب قوانین آن اعلام می کند. متن نامه که به زبان فارسی و در ربیع‌الثانی سال ۱۳۹۹ قمری مصادف با فروردین ۱۳۵۸ شمسی نوشته شده بدین شرح است: شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ۲۸/ع۲/ ۹۹ هجری قمری