هدایت شده از چشم من و امر ولی
خلاصه اینکه در وصلت کردن فرقی بین روحانی و غیرروحانی نیست اگر خانواده ای است که فرزندانشان فاقد تربیت اسلامی و اخلاقی هستند وصل با این خانواده روحانی یا غیرروحانی کاملا غلط است و قطعا جز پشیمانی نصیب انسان نمی شود اما اگر این خانواده روحانی یا غیرروحانی هم خودشان مذهبی و اخلاقی هستند و هم فرزندانشان دارای تربیت اسلامی و دارای اخلاق هستند وصلت با اینها کاملا صحیح و وصلت نکردن با آنها منع شرعی و عقلی ندارد لذا در این قسم دوم حرف گویند که می گوید با روحانی وصلت نکن کاملا غلط و هیچ دلیل عقلی و منطقی پشت حرف او نیست و جا دارد با این سوال او را زیر سوال ببریم و حرفش را مخدوش کنیم اینطور که بگوییم اگر یک خانواده روحانی که مقید به شریعت اسلام و از نظر اخلاقی متخلّق به اخلاق اسلامی هستند و در نهایت ادب و تربیت دینی بار آمده اند چه دلیل بر رد کردن وصلت با آنان دارید کدام عقل سلیم می پذیرد که اگر موردی از نظر دینی مقید و از نظر اخلاقی انسان با اخلاقی باشد غلط است ازدواج کردن با او کما اینکه روایات اهل بیت هم توصیه می کند که با فرد مقید به شئونات اسلامی و اخلاقی وصلت کنید و حرف این گوینده کاملا متضاد روایات اهل بیت می باشد
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
می گوییم:
پس اسلام واقعی چیست؟
کجاست؟
کی قرار است اجرا شود؟
می گویند:
اسلام واقعی هنوز پیاده نشده. باید تا ظهور مهدی صبر کنید... .
می گوییم ظهور چه موقع است؟
می گویند شاید این جمعه بیاید... !
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
⛔️ #شبهه👇
مغلطه ی "اسلام واقعی"
يك كتاب آشپزی هست که ۱۴۰۰ ساله هركی ازش غذا درست میكنه مسموم ميشه، اما عيب از كتاب نيست عيب از سرآشپز هاست!
میگوییم: القاعده،
می گویند: اسلامی نیست!
میگوییم: طالبان،
می گویند: اسلامی نیست!
میگوییم: بوکوحرام،
می گویند: اسلامی نیست!
میگوییم: داعش،
می گویند: اسلامی نیست!
میگوییم: وهابیون،
می گویند: اسلامی نیست!
می گوییم: حزب الله، جمهوری اسلامی،
می گویند: اینها اسلامی نيستند!
می گوییم: فلان مرجع تقلید شیعه، فلان مفتی سنی،
می گویند: این آخوندا مسلمون نیستن دارن اسلام رو خراب می کنن!
می گوییم: فلان قانون اسلام،
می گویند: این قانون مال اون زمان بوده و ربطی به الآن نداره!
می گوییم: فلان حدیث،
می گویند: ممکن است تحریف شده باشد، مورد قبول ما نیست!
می گوییم: فلان آیه قرآن،
می گویند: معنیش این نیست! برو تفسیرش رو بخون! شان نزول داره!
مي گوييم: فلان تفاسير،
مي گويند: تفسیر که قرآن نیست.
می گوییم: فلان روایت تاریخی از فلان مورخ مسلمان،
می گویند: فلان مورخ که معصوم نبوده، ما قبولش نداریم!
می گوییم: پس اسلام واقعی چیست؟ کجاست؟ کی می خواد اجرا بشه؟
می گویند: اسلام واقعی هنوز پیاده نشده باید تا ظهور مهدی عج صبر کنید!
می گوییم: ظهور چه موقع است ؟
می گویند: شاید این جمعه شاید هم اون جمعه...!
✅ #پاسخ👇
💠💠طبق سوره بقره آیه ۱۵۱:
در میان شما فرستاده هایی از خودتان روانه کردیم که #آیات ما را برشما میخواند و تعلیم میدهد و شما را پاک میگرداند.
این آیه و آیات دیگر مثل آیه ۱۲۹سوره بقره با همین مضمون؛معلوم است که منظور از #تعلیم کتاب،آموزش خواندن آن نبوده است.زیرا آنان عرب بودند و معانی ظاهری الفاظ,قران رو میفهمیدند.
منظور از تعلیم کتاب:یعنی تبیین مضامین و پیامهای قران و #تفسیر_آیات آن است.
خود پیامبر و امامان معصوم بعد از پیامبران مفسران آیات قرانی بودند.
بنابراین اکثریت افراد با دانستن زبان عربی میتوانند از سفره گسترده علوم و معارف قرانی بهره بگیرند و مراجعه به #عالمان برای تایید و تصحیح موارد اشتباه و خلاف است.همچنانکه که دانشجویان اهل علوم دیگر هم به اساتید آن علم مراجعه میکنند تا فهم خود را تایید یا تصحیح کنند.
💠از نظر مسلمانان،اسلام،دین خاتم است.این مسءله هم مورد اتفاق,همه مسلمانان هم با قران و هم سنت ثابت شده است.
و روایت است که حلال محمد(ص)تا روز قیامت حلال و حرام محمد (ص)تا روز قیامت حرام است.غیر از این نبوده و نخواهد آمد.اصول کافی ج۱ص۵۸حدیث ۱۹
💠 امام عسگری(ع) میفرمایند:هرکس از #فقها امت من که نفس خود را مواظبت کند و از دینش پاسداری نماید،با هوای نفس خود مخالفت نماید و فرمان مولای خود را اطاعت کند سزاوار است که غیر فقها از او تقلید کنند.
💠و اما اسلام ناب محمدی چیست:
اسلام دین #عدل و #آزادى و رستگارى است.
- دین خرد و اندیشه و دانش است.
- اسلام، دین زندگى است، اما زندگى تهى از شرف و آزادگى و عزت را مرگ میشمارد.
- دین عقلانیت است، اما با نفسانیتى که خود را عقلانیت مینمایاند و دستمایهى همان کسانى است که پیامبران خدا را مجنون میخواندند، مبارزه میکند.
- دین اتحاد و برادرى و صلح جهانى است، اما اتحاد ظالم با مظلوم و فشردن دست جلاد بر سر جنازهى شهیدان عدالت را خیانت میشمرد.
- دین #واقعبینى و #حسابگرى است، اما توجیه ستمهاى جهانى بنام واقع بینى را گناه میداند.
- دین احکام جاودانه است، اما جمود و قشرى گرى را نمىپذیرد.
- دین #اجتهاد و نواندیشى است، اما بدعتگذارى و التقاط را رد میکند.
- دین گذشت و اغماض است، اما #ظلم_پذیرى و ذلت را مجاز نمیداند.
- دین تمدن و علم و آبادانى است، اما علمى را که وسیلهى بردگى و کشتار ملتها و تمدنى را که دستاویز تحقیر انسانها باشد، #جهل و وحشیگرى میشمرد.
- دین جهاد است، اما جنگ بىمنطق و قدرتطلبانه را جهاد نمىنامد.
- دین عزت و قدرت و حاکمیت است، اما این را دستمایهى توجیه وسائل ناشرافتمند نمىسازد.
بنابراین #اسلام_ناب_محمدی مستدل بر عقل و وحی بوده و شامل بایدها و نبایدها در هر مقوله ای میباشد،همان اسلام عقل،فطرت،علم،عمل است.
💠 پس با تعاریف بالا؛ اسلام ناب موجود هست ولی اینگونه نیست که قابلیت اجرا نداشته باشد،بلکه هنوز بطور کامل اجرا نشده است و اجرای کامل آن در سرتاسر دنیا در توان امام زمان (عج)میباشد.
💠بنابراین:نه داعش اسلام است و نه وهابیون.
نه بوکوهرام اسلام است ونه طالبان.
اسلام همان قران،و حقایق ناب سنت و سیره ی پیامبر اسلام و اهل بیت میباشد.
http: //telegram . me/Forqanecybery
کانال ویکی شیعه @Wiki_Shobhe
#جهادگرتبیین
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ 👇⬇️
✅🌴اصل پیادهروی به قصد زیارت امام حسین(ع) و به مقصد کربلا در روایات توصیه شده است؛ مانند:
«دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فِی غُرَیْفَةٍ لَهُ وَ عِنْدَهُ مُرَازِمٌ فَسَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ وَ بِکُلِّ قَدَمٍ یَرْفَعُهَا وَ یَضَعُهَا عِتْقَ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیل...»؛
راوی می گوید خدمت امام صادق(ع) رسیدم و «مرازم» نیز در خدمت آنحضرت بود. شنیدم حضرت میفرمود:
⬅️ کسى که پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) برود، خداوند متعال به هر گامى که برداشته و به هر قدمى که از زمین بلند نموده و بر آن نهاده، ثواب آزاد کردن بندهاى از اولاد حضرت اسماعیل را میدهد.
▪️⬅️ از طرفی هر رفتار مشروعی که به عنوان نماد عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار آید، دارای پاداش خواهد بود.
▪️ با این وجود، اما بدون آنکه مستندی از روایات داشته باشیم، نمیتوانیم مسیری از پیادهرویها را به عنوان سنتی برگرفته از سخن معصومان(ع) ترویج کنیم که اگر اینگونه باشد بدعت در دین به شمار خواهد آمد، اما اگر نگاهمان به اینگونه پیادهرویها تنها آن باشد که تمام عزاداریها با هر روش مباحی که باشد، دارای پاداش است و در صدد آن نباشیم که مدل خاص و طراحیشده توسط خودمان را به عنوان سنتی شرعی قلمداد کنیم، بدعت در دین به شمار نخواهد آمد .
islamquest.net/fa/archive/fa92468
#جهادتبیین
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
▪️"گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوئیم
بُعد منزل نبُود در سفر روحانی ....
mashreghnews.ir/news/1002606/
#سوال
آیا صیغه و عقد موقت برای دختر مجرد با اذن پدر صحیح هست؟
اصلا در کل عقد موقت قانون درستیه یا سنیها واسمون حلالش کردن؟
پیشاپیش از لطفتون بینهایت ممنونم..🌹
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ👇⬇️
🔻عقد ازدواج -موقت یا دائم (دوشیزه) نظر بیشتر مراجع تقلید، آن است که اذن پدر یا جد پدری دختر او شرط است ولی اگر زن، باکره نباشد و یا پدر و جد پدری نداشته باشد، این شرط ساقط میشود.
نظر تفصیلی مراجع تقلید در این زمینه، چنین است:⬇️⬇️
🔻آیات عظام: امام خمینی(ره)، سیستانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، مظاهری، سبحانی و فیاض: دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است (یعنی مصلحت خود را تشخیص میدهد)، اگر بخواهد شوهر کند، چنانچه باکره باشد،[ باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد و اجازه مادر و برادر لازم نیست.
🔹آیات عظام خویی، اراکی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، تبریزی،امام خامنهای و علوی گرگانی: بنابر احتیاط واجب، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد.
🔻آیات عظام روحانی، شاهرودی و هادوی تهرانی: چنانچه دختر بالغه و رشیده باشد؛ یعنی صلاح و فساد این کار را تشخیص بدهد، ازدواج موقت و دائم، بدون اذن پدر جائز است و اشکالی ندارد.
حضرت آیت الله بهجت: بنابر احتیاط تکلیفا؛ اجازه شرط است. (یعنی هر چند عقد بدون اجازه ولیّ باطل نیست، اما گناه و معصیت است).
🔸حال اگر پدر و جدّ پدرى در دسترس نباشند، به طورى که نشود از آنان اذن گرفت و ازدواج براى دختر لازم باشد یا در ازدواج نکردن، ضرر یا حرج (یعنى مشقّت شدیدى) باشد و همچنین اگر پدر یا جدّ پدرى از ازدواج او با کسى که هم کفو او است، با وجود تمام مقدمات و شرایط ممانعت کنند و او نیز تمایل به ازدواج دارد و ازدواج هم به مصلحت او باشد با اجتماع تمام شرایط میتواند ازدواج نماید.
⬅️ همانطور که ملاحظه میفرمائید برخی از مراجع رشیده بودن دختر را کافی نمیدانند؛ اما عدهای آنرا کافی میدانند.
🔹👈رشیده به دختری اطلاق میگردد که مصلحت خود را تشخیص میدهد و به دور از فشار هیجانات و تحریکات شهوانی تصمیم میگیرد و به آیندهی خود و خانواده و حیثیت خانوادگی توجه دارد.
اما دختری که از بلوغ عقلی برخوردار نیست و نمیتواند راجع به آینده تصمیم بگیرد و خیر و صلاح خود و خانواده اش را نمیداند، هر چند سنّش زیاد باشد، رشیده نخواهد بود و بدون اذن پدر یا جد پدری نمیتواند ازدواج کند.
🔸گفتنی است؛ اکثر فقها در این مسئله اتفاق نظر دارند در مواردی که پدر و جدّ پدری در دسترس نباشد به طوری که نشود از آنان اجازه گرفت و دختر نیاز مبرم به ازدواج داشته باشد، یا همسر مناسبى براى دختر پیدا شده که شرعاً و عرفاً هم کفو او است و پدر و جد پدرى، بدون جهت مانع مىشوند و سختگیرى مىکنند لازم نیست از پدر و جد پدری اجازه بگیرد
منبع:اسلام کوئست
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام
آیت الله مکارم شیرازی فرمودند
دختری که سن او بیش از سی سال است بهشرط اینکه فرد هوشیاری باشد و بتواند تصمیم بگیرد و مصلحت خود را تشخیص دهد و مفسده ای برایش نباشد میتواند بدون اذن پدر ازدواج کند.
یعنی عقد باطل نیست ولی در غیر این صورت عقد باطل است
توجه کنیم داشتن همه این شرایط سخت است و به نظر خانم ها به خاطر بعد احساسی که دارند همه جا نیاز دارند تا تحقیق میدانی و اجازه و مطلع بودن توسط پدر و برادر یا حتی عمو و دایی انجام شود چون غیر از این معمولاً دچار خطا و پشیمانی می شوند ویژه به خاطر ارتباطات فضای مجازی و رسانه که اغلب خانم ها مورد سوء استفاده قرار می گیرند
حتی اگر قبلاً یکمرتبه با اذن پدر به عقد صحيح شرعي مردي درآمده، براي ازدواج مجدّد نيازي به اجازه پدر نيست؛ اما می فرمایند 👇
مشروط بر اینکه ازدواج دوّم به مصلحت او باشد.
از طرفی حکم داریم که اگر پدر بی مورد و بی منطق و غیر طبیعی جلوی ازدواج دختر هست با رضایت سایر افراد خانواده می تونه عقد جاری شود
به هر حال شرایط افراد فرق می کند و بهتر است هرکس که شرایط خاص دارد خودش جدا از دفتر مرجع عالیقدر خود کسب تکلیف و حتی راهنمایی و مشاوره بگیرد