#متن_شبهه⛔️⛔️
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اکرم صلی الله علیه و آله ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:
🔹ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ(نهم ربيع)، ﻓﺮﻋﻮﻥِ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺘﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻭ ﻏﺎﺻﺐ ﺣﻘﻮﻗﺸﺎﻥ ﻫﻼﮎ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ
ﻭ ﻧﻔﺮﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.
🔹ﻣﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻡ ﺗﺎ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﺩﻫﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺷﺨﺺ به دﺭﮎ ﻭﺍﺻﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺮ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻭﺯﻫﺎ، ﺗﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﺶ ﺳﻨﺘﯽ ﺷﻮﺩ.
🔹ﭘﺲ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
"ﺍﯼ ﻣﺤﻤﺪ! ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺘﺖ ﻋﯿﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ:
ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﻋﯿﺪ ﺑﮕﯿﺮﺩ
ﺛﻮﺍﺑﯽ ﺩﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺛﻮﺍﺏ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﻋﺮﺵ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ،
ﻭ ﺑﺮ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﺑﯿﻔﺰﺍﯾﻢ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻋﯿﺎﻟﺶ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﻫﺪ،
🔹 ﻭ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺻﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﺨﺺ ﺍﺯ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺟﻬﻨﻢ ﺁﺯﺍﺩ ﮐﻨﻢ، ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩﻩ
ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻣﺮﺯﻡ."
ﺑﺤﺎﺭﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ، ﺟﻠﺪ ۹۵، ﺻﻔﺤﻪ ۳۵۴
انتشار بازمزمه ذکر لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَة الزهراء سلام الله علیها»، بلامانع است...
#پاسخ👇⬇️
✅🌴چنانکه نقل شده است در ۹ربیع دو اتفاق خوشایند رخ داده است که این روز را برای شیعیان روز جشن و شادی قرار داده است.
1️⃣شروع امامت امام زمان ارواحنا فداه.
2️⃣ طبق برخی از نقلها روز کشته شدن عمر بن سعد لعنت الله علیه است.
❌برخی از افراد یا از روی جهالت و یا به قصد اهداف پلید در ۹ربیع جشنی به نام عیدالزهرا برگزار می کنند و به مقدسات اهل سنت توهین می کنند.
🔹اولا، خلیفه ی دوم در ۹ربیع کشته نشده بلکه تاریخ قتل وی چنانکه نقل شده اواخر ذی الحجه بوده است.
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa12166
🔸ثانیا، برگزاری چنین جشنهایی و توهین به مقدسات اهل سنت فقط موجب ایجاد تفرقه و اختلاف است و در واقع خدمت به دشمنان اسلام است که این خود گناه بسیار بزرگی است.
⬅️ روایتی هم که در بحارالانوار درباره ی ۹ربیع و رفع القلم در این روز نقل شده است از چند جهت دچار اشکال است.⬇️
1️⃣ طبق نظر برخی کارشناسان بحث این حدیث درباره ی عمر بن خطاب نیست بلکه درباره یکی از غالیان مشهور به نام ابی الخطاب، محمد بن ابی زینب است.
https://eitaa.com/Mostabin/173
2️⃣این روایت در کتب اصیل و قدیمی حدیثی شیعه وجود ندارد. از طرفی در بحارالانوار نیز چنانکه گفته می شود سند صحیحی ندارد.
3️⃣ در این روایت آمده است که تا سه روز گناهان شیعیان ثبت نمی شود. چنین چیزی برخلاف عقل و قرآن کریم و مخالف روح تعالیم دین اسلام است. چطور ممکن است خداوند اجازه انجام گناه و سرکشی دهد و مردم را تشویق به اعمال مضر و پلید نماید؟؟؟
👈وحدت بین شیعه و سنی یک اکنون یک ضرورت است که موجب رشد و پیشرفت مسلمانان و بخصوص شیعیان می شود.
قرآن کریم مومنان را برادر هم می داند.
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ (حجرات، ۱۰)
قرآن کریم مسلمین را دعوت به اتحاد می نماید:
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا (آل عمران، ۱۰۲)
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ (فتح، ۲۹)
سلام و احترام
صحت و سقم مطلب فوق را اطلاع ندارم
و اما این را باید بگویم که بدون شک سب و لعن و اهانت به مقدسات اهل سنت موجب ریخته شدن خون شیعیان بی گناه می شود و کسانی که اقدام به این امور کنند در قتل شیعیان شریک هستند.
👈یکی از چیزهایی که بر تعصبات قومی و مذهبی دامن می زند همین توهین ها و سب و لعن هاست.
اینگونه اعمال نادرست ما به مرور زمان اهل سنت را به سوی وهابیت و ناصبی گری سوق می دهد و هر روز بر تعداد دشمنان شیعه می افزاید، در حالی که مذاهب عادی اهل سنت دشمنی با شیعیان ندارند.
این درست است که در بین گروه های منسوب به اهل سنت هم گروه های افراطی و
تکفیری وجود دارد، اما اهل سنت واقعی آنها را قبول ندارند.❌
⬅️ ما با رفتار خوب خود می توانیم حقانیت شیعه را نشان دهیم، نه با خصومت و مجادله ی بیهوده.
رشد جمعیت شیعیان تنها از طریق جذب قلوب برادران اهل سنت ممکن است.
🔸 تبری و بی زاری جستن از دشمنان خدا از واجبات دین ماست. ما قلبا باید از دشنان خدا تبری بجوییم، اما در عمل طبق مصالح جامعه اسلامی باید عمل کنیم و باید از رفتارهای احساسی و به دور از عقلانیت پرهیز نماییم.
🔻 افراد بسیاری در بین شیعه و سنی به دنبال وحدت بوده اند، توفیقات خوبی هم داشته اند، اما متاسفانه تفرقه ای که دشمنان اسلام به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ایجاد می کنند و گروه های افراطی شیعه و سنی نیز بر آتش اختلافات دامن می زنند، مانع از موفقیت کامل این اتحاد شده است.
👈 ریشه ی تمام حوادثی که برای اهل بیت علیهم السلام و پیروان ایشان در طول تاریخ به وجود آمده است، تنها به سب و لعن و توهین ها برنمی گردد، اما مسلما انجام چنین اموری به صورت علنی در جامعه موجب افزایش حوادث تلخ علیه شیعیان خواهد شد.
🔹 کتابهای بسیاری در بین اهل سنت و شیعه نوشته شده است که حاوی توهین و سب و لعن به یکدیگر است. این امور هیچ فایده ای برای دو طرف نداشته و ندارد و فواید آن تنها نصیب دشمنان اسلام می شود.
بسیاری از اهل سنت مغرض و معاند نیستند❌ و همیشه زندگی مسالمت آمیزی با شیعیان داشته اند. ما نباید کاری کنیم که آنان گرایش به وهابیت و ناصبی گری و گروه های تکفیری پیدا کنن.
#پاسخ
باید از خود پرسید هدف لعن چیست و چرا لعن می کنیم؟! آیا برای بغض و کینه ی شخصی است یا نه به دستور ائمه ی معصومین و به خاطر خداست؟ اگر به خاطر کینه ی شخصی و هوای نفس است که هیچ ارزشی ندارد چون عملی که برای خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد، یا نه چون می خواهیم به خدا و رسول و خاندانش اظهار ارادت و اطاعت کنیم این کار را می کنیم؟، اگر این طور است در عصر غیبت اهل البیت علیهم السلام ما را به فقها و علمای ربانی ارجاع داده اند و تمام مراجع و فقها لعن علنی را جایز نمی دانند،
حالا باید از آن افرادی که با جهل خود سبب بهانه دادن به دست دشمن و کشتار شیعان می شوند سوال کرد به چه قیمتی بر روی رفتارهای جاهلانه و احمقانه خود که خلاف فتوای مراجع هست پافشاری می کنید و در ریختن خون شیعیان مظلوم شریک می شوید!.
اینجانب همچون بسیاری از علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی بار دیگر اعلام میکنم که هر گفته و عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدّسات هر یک از گروههای مسلمان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام و حرام شرعی است.
هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است.
وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بینالمللی است، حرام است. اما اینکه اگر مقلد حضرت آقا هم نباشند، باید مراعات این مسئله را بکنند؟ بله دیگران هم باید مراعات این مسئله را بکنند. در این مسئله فرقی ندارد که افراد مقلد حضرت آقا باشند یا مقلد سایر مراجع. چرا که به فتوای همهی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی که بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفادهی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهمالسلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهمالسلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست.
حضرت آقا بارها فرمودهاند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکتهی جالب توجه اینجا است که برخی میگویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ در حالی که حضرت آقا قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرمودهاند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید. حضرت آقا در جایی فرمودهاند: «آن شیعهای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض – این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان میشناسیم که فقط مسئلهشان مسئلهی نادانی نیست،
بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند – به مقدسات اهل سنت اهانت میکند، عرض میکنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#پاسخ
اصلا کار به این ندارم که لعن کردن علنی سران اهل سنت و خلفا ، تو روایات توصیه شده یا نهی شده. اصلا هیچ کاری ندارم که روایاتی داریم در وحدت بین شیعه و سنی
🔰 اما سوال من از این طرفداران دو آتیشه لعن علنی به مقدسات اهل سنت این هست که آیا این کار باعث شادی دشمنان می شود یا ناراحتی آنان؟ امروز دعوای بین شیعه و سنی ، مورد رضایت دشمنان است یا خیر؟
🔰 یک اصل کلی در اسلام و قرآن داریم که هرکاری که دشمن را شاد می کند و در راستای تلاش دشمن است ، قطعا نباید انجام شود.
👈👈👈 هر عاقلی می داند که امروزه دعوای بین شیعه و سنی و لعن علنی به سران اهل سنت ، موجبات شادی دشمن است ، بدون شک ، بدون تردید
شبهه#
سلام وقت بخیر
راجع به ولایت فقیه که میگن تاصدسال پیش اصلا چیزی به اسم ولایت فقیه وجود نداشته
واین من درآوری برای حکومت برمردم بوده
چه کتاب یا منبعی وجود داره که بشه ولایت فقیه رو اثبات کرد؟؟
واینکه امام سجاد در صحیفه سجادیه میفرمایند
که در زمان قبل از ظهور هیچ حکومت اسلامی تشکیل نمیشه
مگر اینکه ما رو سرافکنده وخوار کنه
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
.
سلام و رحمة الله
اونی که میگه تا صد سال پیش چیزی دربارۀ ولایت فقیه نبوده یا دروغ میگه یا ازسرِ نادانی میگه.
البته احتمال اول قویتره!
مجتهدان بسیاری دربارۀ ولایت فقیه بهصراحت سخن گفتن؛ از قرن چهارم هجری قمری تا قرن حاضر.
آیات عظام شیخ مفید (۳۳۸ــ۴۱۳ق)، شیخ طوسی (۳۸۵ــ۴۶۰ق)، سلّار دیلمی (متوفی ۴۶۳ق)، علامه حلی (۶۴۸ــ۷۲۶ق)، شهید اول (۷۸۶ــ۷۳۴ق)، ابنفهد حلی (۷۵۷ــ۸۴۱ق)، مقدس اردبیلی (متوفی ۹۳۳ق)، محقق کرکی (۸۶۵ــ۹۴۰ق)، شهید ثانی (۹۱۱ــ۹۵۵ یا ۹۶۵ق)، سیدمحمدمهدی بحرالعلوم (۱۱۵۵ــ۱۲۱۲ق)، سیدجواد حسینی عاملی (۱۱۶۰ــ۱۲۲۸ق)، ملااحمد نراقی (۱۱۸۵ــ۱۲۴۵ق)، محمدحسن نجفی (۱۲۰۲ــ۱۲۶۶ق)، شیخ مرتضی انصاری (۱۲۱۴ــ۱۲۸۱ق)، حسین بروجردی طباطبایی (۱۲۹۲ــ۱۳۸۰ق)، سیدابوالقاسم خوئی (۱۳۱۷ــ۱۴۱۳ق)، سیدروحالله موسوی خمینی (۱۳۲۰ــ۱۴۰۹ق).
بنده فقط نظر دو تن از این بزرگان رو نقل میکنم.
👈 محمدبنمحمدبننُعمان عُکبری بغدادی معروف به #شیخ_مفید عالم #سدۀ_چهارم_هجری قمری میفرماید:
أمّا إقامة الحدود فهو إلى سلطان الإسلام المنصوب من قِبَل الله تعالى وهم ائمة الهُدى من آل محمدصلى الله علیه وآله ومن نصبوه لذلک من الأمراء والحُکّام وقد فوضّوا النظر فیه إلى فقهاء شیعتهم؛
اقامۀ حدود بر عهدۀ سلطان اسلام منصوب ازسوى خداوند متعال است که ائمۀ هدى هستند، و امیران و حاکمان منصوب ازسوى ایشان، و نظارت بر اقامه این حدود [در عصر غیبت] به فقهاى شیعه تفویض شده است.
📚 شیخ مفید، المقنعه، ص۸۱۰.
👈محمدحسن نجفی معروف به #صاحب_جواهر عالم #سدۀ_سیزدهم_هجری قمری میفرماید:
قلتُ: اِطلاق ادلة حکومته خصوصا روایة النّصب التى وُردت عن صاحب الامر(عج) یصیره من أولى الامر الذین اوجب الله علینا طاعتهم، نعم من المعلوم اختصاصه فى کل ماله من الشرع مدخلیة حکما أو موضوعا؛
من میگویم: مطلق بودن ادلۀ حکومت داشتن فقیه بهویژه روایت نصب که ازسوى صاحب الامر(عج) صادر شده است، فقیه را از اولیای امرى قرار میدهد که اطاعت ایشان ازسوى خداوند واجب شده است. بله، روشن است که این امر (تبعیت و پیروى از فقیه) اختصاص به همۀ امورى که شریعت چه از جهت حکم یا موضوع تصرف میکند، دارد.
📚 محمدحسن نجفی، جواهر الکلام، ج۱۵، ص۴۲۲.
بقیۀ موارد رو هم خودتون میتونید در اینترنت جستوجو کنید و نظر مجتهدانی رو که نام بردم ببینید.
هرکس ادعایی میکنه باید ازش سند و مدرک بخواهید.
اللهم اهدنا الصراط المستقیم
واجعل عواقب امورنا خیرا
یا حق
سوال
سلام لطفاً اختیارات رهبری رانام ببرید
وایادرزمان هاشمی رفسنجانی اختیارات رهبری محدود شد
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
.
سلام و رحمة الله
اختیارات و وظایف رهبری در اصل یکصدودهم قانون اساسی اومده
میتونید اینجا مطالعه کنید 👇
https://ccri.ac.ir/fa/news/1799/%D8%A7%D8%B5%D9%84-110-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C