eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
با سلام و عرض ادب ✅🌴اسلام نه تنها مخالف شادی نیست بلکه شاد نبودن و چهره عبوس داشتن را مذمت نموده است. بر همین اساس سفارش شده با مردم با چهره ی متبسم و شاد برخورد نمایید. 👈 و رفتن به مسافرت و دیدن طبیعت زیبا و لذت بردن، ورزش نمودن و بدنی سالم داشتن ،از بهترین غذا ها استفاده کردن،لباس زیبا و خوشرنگ و تمیز پوشیدن،با دوستان و بستگان رفت و امد داشتن و با اعضای خانواده مهربان بودن و اخلاق نیکو داشتن ،در عروسی ها در صورت امکان تا دو روز غذا دادن بدون اسراف و تجملات، خود را معطر نمودن , خوشبو نمودن , بانوان برای شوهرانشان, در جمعه که روز عید میباشد غذا با کیفیت بالا درست نمودن و صد ها دستور اخلاقی دیگر. همه اینها نشان میدهند که اسلام دینی است که میخواهد یک مسلمان زندگی شاداب و با طراوتی داشته باشد. 🔸چه کسی گفته که شادی و نشاط، الزاماً یعنی رقص و آواز و شهوت و شراب⁉️ آیا اگر قرصی، یا شرابی، یا رفتاری سبب هیجانات غیر ارادی و غیر عادی در فیزیک و روان شود، الزاماً نامش شادی است؟ یا این نام را گذاشته‌اند تا فریب دهند و بیشتر فروش کنند. 🔹 در اسلام ناب، مطلق رقص و آواز و موسیقی حرام نیست، بلکه رقص مقابل دید نامحرم، آواز غنا و موسیقی طرب حرام شده است زیرا منشا بسیاری از الودگی ها است . ⬅️ آنچه اسلام با آن مخالف میباشد گناه و الودگی است. آیا بر پا کردن مجالسی به نام مجالس جشن واستفاده از نوار های موسیقی و به دنبال ان رقصیدن زن و مرد و اختلاط و نگاه های تحریک امیز به هم کردن و برقراری روابط نامشروع نتیجه ای جز سرد شدن کانون گرم خانواده و وارد شدن ضربات روحی و اخلاقی بر خانواده و فرزندان دارد. 🔸 آیا درست است که اسم این جلسات گناه را جلسه شادی بگذاریم و بعد بگوییم اسلام با شادی در زندگی مخالف است؟ چه بسیار اتفاق افتاده که در این مجالس با نگاه به زن شوهرداری و یا دختر جوانی زمینه شکارش توسط مرد دیگر فراهم شده . جرقه و فتنه بسیاری از گناهان و روابط نامشروع بین دختران و پسران در این جلسات زده میشود. 🌴حضرت علی(ع) میفرماید: مردی که در رفتن به عروسی ها و پوشیدن لباس های نازک و تحریک امیز از زن و دخترش اطاعت کند, خداوند چنین مردی رابا صورت به اتش جهنم می اندازد. 🔹 هنوز هم افرادی هستند که از مسلمانی فقط نامش را یدک میکشند و کاری بکار غم و غصه دیگران ندارند که بخواهند اشک بریزند. مسلمان واقعی از اینکه یک روز به فکر قیامتش نباشد و عمل خیری انجام ندهد و به حسابرسی اعمالش نپردازد گریه میکند . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ مژده یزدگرد به ظهورمنجی ابن عيّاش در كتاب «مقتضب الاثر»از «نوشجان بن بود مردان» نقل كرده كه چون ايرانيان در جنگ «قادسيه» شكست خوردند، و يزدگرد از كشته شدن «رستم فرّخ‏زاد» سردار لشكرش و عدالت عرب مطلع گشت و دانست كه پنجاه هزار تن از سپاهش در نبرد با مسلمين كشته شده ‏اند. در حالى كه با كسانش عزم فرار داشت در ايوان كاخ خود ايستاد و گفت:هان اى ايوان! درود من بر تو باد! آگاه باش! هم اكنون از تو روى بر ميتابم تا وقتى كه من يا مردى از فرزندان من كه هنوز زمان وى نزديك نشده و موقع آمدن او فرا نرسيده است، برگرديم. سليمان ديلمى ميگويد: خدمت امام جعفر صادق عليه السّلام رسيدم و عرض كردم:قربانت گردم مقصود يزدگرد از «يا مردى از فرزندان من» چيست؟ حضرت‏ فرمود : او مهدى صاحب الزمان است كه بفرمان خدا قيام خواهد كرد. و او ششمين فرزند من و اولاد دخترى يزدگرد است. او از فرزندان يزدگرد است و يزدگرد نيز پدر وى ميباشد. « ميدانيم كه شاه زنان دختر يزدگرد معروف به« شهربانو» مادر امام زين العابدين( ع) است».
هدایت شده از h...m.p.r
چنین داستانها و روایاتی برگرفته از کتاب ارزشمند بحارالانوار هستند ولی:👇 ⁉️آيا بحار الانوار از كتب معتبر شيعه است؟  ✅معتبرترين كتاب‌هاي حديثي شيعه، «كتب اربعه» است و اين كتب اربعه برگرفته از 400 كتاب بنام اصول اربعمأه كه صحابه و تابعين آن را جمع آوري كرده‌اند مي‌باشد. كتب اربعه شامل كتابهاي: 👇👇 1⃣. الكافي في الاصول و الفروع و الروضه؛ اين كتاب از نخستين جوامع حديثي شيعه است كه در زمان غيبت صغري شكل گرفت و توسط ابوجعفر محمد بن يعقوب كليني، متوفي 328 هـ در سه بخش، اصول، فروع و روضه و مشتمل بر 16199 حديث مي‌باشد. 2⃣. من لا يحضره الفقيه؛ ابوجعفر محمد بن علي بن بابويه قمي، معروف به شيخ صدوق، متوفي (381 هـ) و مشتمل بر 5963 حديث فقهي مي‌باشد. 3⃣. تهذيب الاحكام في شرح المقنعه. 4⃣. الاستبصار في ما اختلف من الاخبار. ⬅️اين دو كتاب حديثي تأليف شيخ طائفه ابو جعفر محمد بن حسن طوسي، متوفي (460 هـ) مي‌باشد. تهذيب مشتمل بر 13590 حديث و استبصار مشتمل بر 5511 حديث مي‌باشد. 🔰كتاب «بحار الانوار» به دست علامه مجلسي (متوفي 1110 قمري) در سال (1070 هـ .ق) به مدت 40 سال به رشته تحرير در آمد. نخستين چاپ جلد اول و دوم كتاب در كشور هندوستان در سال 1248 هـ .ق بوده و در سال 1270 هـ .ق در ايران تا 10 جلد به چاپ رسيده است و چاپ‌هاي گوناگوني در طي اين ساليان صورت گرفته که بهترين چاپ اخير بحار، در 110 جلد توسط مؤسسه الوفا، دار احياء التراث العربي، بيروت مي‌باشد. 🔰مهمترين ويژگي بحار الانوار: 👈1. بيشتر آموزه هاي ديني در آن آمده است. 👈2. به جمع آوري احاديث از نسخه‌هاي خطي همت داشته است. 👈3. مطالبي از برخي كتابها نقل كرده است كه بعدها آن كتابها از بين رفته است؛ 👈 4. علامه مجلسي در نقل احاديث دقت بسياري به خرج مي‌داد و اگر نسخه معتبر و خطي نداشت آن را تذكر مي‌داد و هر حديثي را صحيح مي‌دانست مي‌آورد.⬅️ امّا بعضي از صاحب نظران معتقدند كه علامه مجلسي احاديث درست و نادرست را جمع آوري كرده تا از تلف شدن در امان باشند، و در واقع به مانند دائره المعارفي است که انتخاب درست و نادرست آن را به آيندگان سپرده است. 💢كتاب بحار، همانند هر كتاب ديگري داراي روايات صحيح و معتبر و نيز روايات ضعيف السند مي‌باشد.⬅️ شايد غير از قرآن كريم، هيچ كتاب ديگري را نتوان ادعا نمود تمام محتواي آن صددرصد صحيح و قطعي مي‌باشند. ✅علامّه مجلسي دربارة علت نامگذاري اين كتاب به بحار مي‌گويد: چون اين كتاب مشتمل بر همه علوم و حكمت‌ها و اسرار بوده و خواننده را از ساير كتاب‌هاي حديثي بي‌نياز مي‌كند، آن را به «بحار الانوار الجامعة لدرر الاخبار الائمه الاطهار ـ عليهم السّلام ـ يعني؛ درياي نور كه دربردارنده درّها احاديث امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ مي‌باشند، ناميدم. 💢ايشان هدف از نوشتن اين كتاب را به دسترسي آسان دانش پژوهان به احاديث معصومين، پراكندگي احاديث و تجمع آنها، از بين رفتن كتابها و نسخه‌هاي خطي روايي، گرايش مردم ( به خصوص در اصفهان) به صوفيان و دوري از احاديث معصومين ـ عليهم السّلام ـ و... مي‌داند. 💢لازم به ذكر است كه اين كتاب، شامل كل روايات معصومين نمي‌باشد و شاهد بر اين مدعا، كتاب «مستدرك» است كه بعدها نوشته شده است 👈علاوه بر آن علامه مجلسي از كتب مشهور و متواتر و معروف، روايات كمتر نقل كرده است مانند: كتب اربعه، صحيفه سجاديه، نهج البلاغه و... . ✅امام خميني در توصيف اين كتاب مي‌فرمايد:👇👇 ⬅️كتاب «بحارالانوار» كه تأليف عالم بزرگوار محدث عالي مقام، محمد باقر مجلسي است مجموعه‌اي است كه قريب چهارصد كتاب و رساله كه در حقيقت يك كتاب‌خانه‌اي كوچكي است كه با يك اسم نام برده مي‌شود.👈 صاحب اين كتاب چون ديده كتاب‌هاي بسياري از احاديث است كه به واسطه كوچكي و گذشتن زمان، از دست مي‌رود؛ تمام آن كتاب‌ها را 👈بدون آن كه التزام به صحت آنها داشته باشد در يك مجموعه به اسم بحار الانوار فراهم كرده است. 💢در نتيجه بايد گفت: بحارالانوار نقش واسطه را ايفا مي كند و چون منابع و مصادر آن از اعتبار يكساني برخوردار نيست ،👈 بر اين پايه در بررسي روايات آن سه جهت مهم را بايستي مورد توجه قرار داد ،⬅️ اول :  منابعي كه كتاب از آن بهره برده است ،⬅️ دوم سند خود روايت ،⬅️ سوم برسي محتوايي روايت . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کارشناس محترم دیشب به راحتی در شبکه ۴ گفت رهبر ایران چنگیز است و در کشور قانون وجود ندارد فقط حکم حاکم اصل است . 🔺این از صدا و سیما جمهوری اسلامی شبکه 4 پخش شد ناموسا در نـــشرحداکــثــری کوتاهی نکنید .⭕ لطفا با ۱۶۲ تماس بگیرید و اعتراض کنید سلام دوستان این برنامه کی پخش شده؟؟ 👆👆
هدایت شده از محمد حسین
👈این کارشناس مثلا محترم به راحتی در شبکه ۴ گفت رهبر ایران چنگیز است و در کشور قانون وجود ندارد فقط حکم آقا ، حاکم اصلی است . ❌این اراجیف از صدا و سیما جمهوری اسلامی شبکه 4 پخش شد و اساتید حاضر هم اجازه دادند تا آخر ، چرندیاتش را نشخوار کند، 🔹این آقا قائل به قوانین اجتماعی نیست، کسی از این بیسواد نپرسید خوب اگر قرار باشه همه قوائد اجتماعی مطابق با خواست مردم باشد، بفرمایید که چند درصد مردم با قانون راهنمایی و رانندگی موافق هستند، بنظر تو اگر مردم مخالف بودن باید قانون راهنمایی و رانندگی را برداشت، این آقا فرق قوانین فردی و اجتماعی را نمی‌داند حجاب امری اجتماعی ست،،،،،،، این فرد واقعا منفور است که بر ضد حکم قرآن اونهم در شبکه ۴ سیما حرف زده ... 🔴 قطعا فتنه و اغتشاشات میدانی و خیابانی شکست خورده... 👈تاکتیک فتنه ها را تغییر داده اند 🔸 تشدید حملات علیه دولت 🔸 ناهنجاری در مدارس و دانشگاهها 🔸تخریب ها علیه نظام توسط رسانه های اصلاح طلب 🔸 فعال شدن گروههای منحرف دینی وابسته به انگلیس 🔸 خیانت های عناصر نفوذی و ضد انقلاب در ارگان ها 🔹 باید نسبت به شناخت جریان های انحرافی و معاند تبیین و روشنگری کنیم قطعا این برنامه ننگی است بر پیشانی صدا و سیما (البته محسنات صدا و سیما قابل تقدیر است) 🔹حتی کفار و منافقین اینگونه نمیتوانند علیه دین خدا و ولی فقیه سیاه نمایی کنند 🔹ولی در شبکه ۴ که قطعا عناصر ضد انقلاب و نفوذی حاکم هستند به راحتی علیه دین و قرآن و نظام سیاه نمایی میشود ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت شما خسته نباشید ان شاءالله من در مورد لعن علنی و غیر علنی و مصادیق هر کدام به شدت گیج شدم کدوم مجازه کدوم غیر مجاز ؟؟ 🛑بعضیا میگن لعن به هر صورت حرامه چه علنی چه غیر علنی ایا این درسته ؟؟؟ در این صورت لطفا بفرمایید چطور جمع میشه کرد که توی قران هم لعن داریم و توی زیارت عاشورا اول لعن هست بعد سلام 🤔🤔🤔 🛑اگه فقط لعن علنی حرامه لطفاً دقیقااااا برام روشن کنید چه مواردی لعن علنی محسوب میشه برای تشخیص مصداق به مشکل برخوردم ایا لعنت بر اولی و دومی علنی هست ؟؟ آیا اللهم العن جبت و طاغوت گفتن علنی هست ؟؟؟ یا فقط بیان کردن مشخص اسم خلفا در لعن مصداق لعن علنی خواهد بود ؟؟؟ ایا لعن کردن معاویه جایز هست یا نه ؟؟؟
هدایت شده از h...m.p.r
🔰لعن از نگاه اسلام مسئله لعن با سب فرق می‌کند؛ لعن به معنای راندن و دور کردن از خوبی است. ⬅️ راغب اصفهانی می‌گوید: «لعن به معنای طرد و دور کردن با غضب است. لعن اگر از طرف خداوند باشد در آخرت به معنای عقوبت و در دنیا به معنای انقطاع از قبول رحمت و توفیقش است. و اگر از طرف انسان باشد به معنای دعا و نفرین و در خواست بر ضرر غیر است». ✅بنابراین لعن به معنای بیزاری از اعمال زشت یک فرد و دعا برای دور شدن او از رحمت خدا جایز است. 🔰لعن در قرآن کریم خداوند متعال در قرآن کریم در موارد متعددی گروهی را لعن و نفرین کرده است؛ مانند ابلیس،👈 کافران،👈ظالمان👈 و آزار دهندگان پیامبر خدا(ص) 👈 و این دلیلی بر اصل مشروعیت لعن می‌باشد. 🔰لعن در احادیث رسول خدا(ص) ⬅️با رجوع به سنت نبوی متوجه می‌شویم که پیامبر اکرم(ص) تعبیر «لعن» و مشتقات آن‌را در موارد بسیاری به‌کار برده است، حتی در خصوص برخی افرادی که بعدها از صحابیان مسلمان به شمار می‌آمدند! ⬅️پیامبر خدا(ص) گاهی به صورت کلی لعن می‌کرد؛ چنان‌چه در روایات مختلفی آمده است که آن‌حضرت این گروه از مردم بدکار را لعن می‌کرد: مردی که خود را به شکل زن درآورد، و نیز زنی که خود را شبیه مرد کند، کسی که حیوانی را به غیر نام خدا ذبح کند، کسی که والدین خود را لعن کند، کسی که عمل قوم لوط انجام دهد و یا رشوه بگیرد.👈 همچنین می‌فرمود: «خدا لعنت کند شراب، شرابخوار، ساقی، فروشنده و مشتری آن‌را» 👈و نیز می‌فرمود: «خدا لعنت کند گیرنده ربا و دهنده و نویسنده و شاهد آن‌را». ⬅️گاهی هم پیامبر(ص)، افراد مشخص و معیّنی را لعن می‌کرد:👇 شعبی می‌گوید: عبداللّه بن زبیر در حالی‌که بر کعبه تکیه زده بود، گفت: «سوگند به پروردگار این خانه، رسول خدا فلانی و آن‌کس که از صلب او متولد شود را لعن کرده است». در مورد شخص مورد ادعای عبدالله بن زبیر، حاکم نیشابوری در حدیثی در مستدرک، او را حکم بن عاص و فرزندانش معرّفی می‌کند: «رسول خدا، حکم بن عاص و فرزندان او را لعن کرد».و نیز مروان و پدرش مورد لعن رسول خدا(ص) قرار گرفتند: «پیامبر خدا، پدر مروان و مروان در صلب او را لعن کرد». 👈عبدالله بن عمر می‌گوید: رسول خدا(ص) در روز جنگ احد چنین نفرین نمود: «اللّهُمَّ الْعَنْ أباسُفْیانَ...». ⬅️روایات بسیاری نیز درباره ثواب لعن و نفرین بر دشمان اهل بیت(ع) در متون روایی شیعه وجود دارد. 🔰لعن و نفرین برخی صحابه توسط برخی صحابه دیگر ⬅️با جست‌وجو در تاریخ به این واقعیت خواهیم رسید که خود صحابه نیز در مواردی برخی از صحابیان دیگر را جهت کارهای زشتشان لعن می‌کردند؛ مانند این‌که؛👇 محمد بن ابی‌بکر ضمن نامه‌اش به معاویه، او و پدرش را ملعون و نفرین شده می‌داند و خطاب به او می‌گوید: 👈«تو ملعون و نفرین شده و پسر نفرین شده‌اى! همواره تو و پدرت علیه رسول خدا طغیان نموده و جهت خاموشى نور خدا تلاش می‌کردید». 👈پس از جریان حکمیت، ابو موسى اشعرى به عمرو عاص گفت: «خداوند تو را لعنت کند، تو مانند سگى می‌مانى که اگر تحت فشار قرار گیرد زبان از کام درآورد و اگر رهایش کنى (باز هم) زبان از کام درآورد. عمرو گفت: خدا تو را لعنت کند تو مانند الاغى هستى که کتاب‌ها را حمل می‌کنى». 🔰دلایل برخی اهل سنت در رد لعن صحابه اهل سنت صحابه را از منابع تشریع می‌دانند و معتقدند در کنار قرآن، سنت، اجماع و عقل، مذهب صحابی هم از منابع تشریع است و گاه در عرض سنت پیامبر(ص)، از رویکرد صحابی نیز با تعبیر سنت صحابی یاد می‌کنند. ⬅️در همین راستا، آنان بر این باورند که اگر صحابه نقدپذیر بوده و یا لعن شوند دین متزلزل می‌شود، در حالی‌که دینی که اساس آن به وسیله پروردگار و پیامبرش نهاده شده و با وعده الهی تا روز قیامت باقی است، «با نقد چند نفر» هرگز متزلزل نخواهد شد. 👈همچنین این سخن که «مذهب صحابی از منابع تشریع است» مردود است؛⬅️ غزالی در این‌باره می‌گوید: «کسی که در او احتمال خطا و اشتباه می‌رود و عصمت او از خطا ثابت نشده است، سخن او حجت نیست، پس چگونه می‌توان به سخنش استناد کرد، در حالی‌که احتمال خطا می‌رود؟⁉️ و چگونه بدون دلیل متواتر، ادعای عصمت برای آنان می‌شود و چگونه می‌توان قومی را تصوّر کرد که اختلافشان جایز باشد؟⁉️ و چگونه ممکن است دو معصوم با هم اختلاف داشته باشند؟ ⬅️ در حالی‌که همه صحابه اتفاق نظر دارند که می‌توان با صحابه مخالفت کرد. چرا ابوبکر و عمر نمی‌پذیرند که کسی بر اساس اجتهاد، مخالف آنان باشد، بلکه در مسائل اجتهادی بر هر مجتهد واجب می‌دانند که از اجتهاد خودش پیروی کند؟». ⬅️شوکانی به ظاهرِ عنوانِ «منابع تشریع» اعتراض کرده و گفت که حجت نیست؛ چون خداوند جز حضرت محمد(ص) را به سوی این امت برنیانگیخته و ما جز یک پیامبر و یک کتاب آسمانی نداریم و همه مأمورند که از کتاب خدا و سنت پیامبرش اطاعت کنند و در این مورد فرقی میان صحابه و دیگران نیست. همه مکلف به تکالیف دینی و پیروی از کتاب
هدایت شده از h...m.p.r
و سنت‌اند. پس هر کس بگوید پس از قرآن و سنت پیامبر و آنچه به این دو برمی‌گردد، حجتی دیگر در دین خداوند است، در دین خدا حرف نادرستی گفته است. ✅به هر حال، آنچه حجت است، قرآن و سنت پیامبر و اجماع مسلمانان و عقل قطعی است و سخن صحابی اگر مستند به پیامبر خدا(ص) نباشد قطعاً حجت نیست. 🔰نتیجه‌گیری با توجه به قرآن و روایات و سیره مسلمانان سَبّ و شتم از نظر شرع مقدس اسلام حرام و ممنوع است؛ ولی لعن بر خلاف سب نه تنها در برخی موارد جایز، بلکه از نظر اجتماعی ضرورت دارد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
✅ با توجه به آیات قرآن که افراد را به جهت گناهانى که انجام داده‏اند، لعن کرده و خواهان دورى آنان از رحمت الهى شده است و نیز آن گونه که در لعان مطرح‏است، 👈مى‏توان گفت لعن مرتکب کبیره جایز است،👈 ولى سبّ و به زشتى یاد کردن، مورد نهى قرآن قرار گرفته است و پیامبر اکرم(ص) نیز افراد را از این که عادت به لعن پیدا کنند نهى فرموده است:  »انى لم ابعث لعاناً و انّمابعثت رحمة.« ⬅️ از آن جا که در موارد زیادى لعن با سب و شتم آمیخته مى‏شود و به تحقیر افراد و دشنام آنان مى‏انجامد و این عکس العمل طرف مقابل را در پى دارد، باید تلاش کرد از لعن دیگران خوددارى ورزید، گرچه از نظر فرد لعن کننده، وى داراى صفت یا گناهى باشد که لعن او روا باشد. این نکته هم از علت نهى قرآن از سبّ استفاده مى‏شود و هم از سیره على بن ابى طالب(ع) در هنگام جنگ صفین که یارانش را از هرگونه لعن و شتم و سب بازداشت، با این که براى نبرد رفته بودند و دو گروه مى‏خواستند با یکدیگر بجنگند و همدیگر را از پاى دربیاورند. در عین حال حضرت یاران خود را از هر گونه لعن و شتمى بازداشت و فرمود به جاى آن بگویید:  »بارالها خون ما و آنان را حفظ فرما ✅ بدیهى است سب و لعن، مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار مى‏دهد و زمینه خونریزى بین آنان را فراهم مى‏سازد و این کار حرام و بر خلاف سیره امام على(ع) است. سیره‏اى که شیعیان خود را پاى بند به آن مى‏دانند و براى اهل سنت نیز سرپیچى از آنان روا نیست، زیرا که على را جزو خلفاى راشدین و از صحابه مى‏شمارند. ✅ احترام مسلمانان به یکدیگر در این عصر ضرورى است زیرا دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمین هستند. شیعه حق ندارد به بهانه این که براءت از دیگران لازم است به لعن صحابه بپردازد و اهل سنت نیز نباید به ادعاى این که شیعه بدعت گذار است این روش ناپسند را تعقیب کند.👈 همه باید در راه حفظ اسلام و دفاع از ارزشهاى اسلامى تلاش کنند و سخنان امام على(ع) را در برخورد منطقى و رأفت‏آمیز با یکدیگر مورد توجه قرار دهند و دعاى آن حضرت، مد نظر آنان باشد.  »بار الها خون ما و آنان را حفظ فرما!« ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
⁉️پرسش:👇 ⁉️چگونه است که لعن بر خلفا باید غیر علنی باشد، اما تکفیر شیعیان مخالف وحدت «علنی» است! آقایان پشت علمای سنی مذهب به نماز می ایستند و مرجعیّت شیعه را به لحاظ کوشا بودن بر «فرهنگ برائت» تکفیر کرده و مورد فحاشی قرار میدهند! بصیرتی که مقام معظم رهبری به آن دستور داده اند را فراموش نکنیم. ◀️ پاسخ: ▶️ دوستان حواستونو جمع کنید. نفوذی های جماعت شیرازی (شیعه انگلیسی) بخصوص توی گروه های مذهبی نفوذ میکنند. و چون اونقدر سرکرده این جریان، منفور هست که اگر اسمشو بیارن، سریع لو میرن. بنابراین 👈افکارشو پخش میکنند. تا نفوذ کنند در افکار ما. 👈 لعن میکنند. دشنام میدهند. به همسران پیامبر تهمت های بی شرفانه میزنند. قمه زنی و لطمه زنی و این چرندیات رو در قالب بچه هیاتی بودن رواج میدند. 👈 از شاخصه هاشون اینه که دعوای سنی و شیعه رو دامن بزنند. به هر قیمتی... حتی علیه شعرا و ادبای فارسی هم راه افتادند، تکفیرشون میکنن👈 شاخصه دومشون اینه که نسبت به اسرائیل هیچ موضع گیری ندارند و حتی شایعات به نفع اسرائیل و علیه جریانهای مقاومت فلسطین و لبنان و... هم پخش میکنند. تا جایی که شخص رهبر انقلاب، علیه شایعات اونها برای فلسطینی ها،(تهمت ناصبی بودن) موضع گیری کردند. ⭕️ فکررررررر را رواج میدن. کم کم. تا اون شخص پشت پرده شونو موجه جلوه بدهند. ⭕️ حواسمون جمع باشه. اینها رو از خودمون برونیم و اجازه نشر پیامهای انحرافی شون از تاریخ شیعه و... رو ندهیم. یا روشن شون کنیم. (اگر نااگاهند) 💠 یادمون باشه، 🌸حضرت علی (ع) خودش اسوه و پرچمدار اصلی "وحدت" هست. 💠 ایشان بعد از رحلت پیامبر، شمشیر دست نگرفت با خلفا بجنگه و حتی انزوا و در کنج خانه عبادت کردن هم پیشه نکرد. بلکه تا جایی که تونست به خلفا کمک کرد تا اسلام از مسیر صحیحش خارج نشه. 💠 علی (ع) کسی است که بخاطر حفظ اسلام و وحدت جامعه مسلمین، به خلفا مشاوره فکری و علمی و سیاسی و نظامی میداد. تا جایی که عمر گفت: اگر علی نبود، هلاک میشدم 💠 علی (ع) کسی است که عمر هر گاه میخواست به سفر یا جنگ بره، ایشان را خودش در مدینه میکرد. و ایشان می پذیرفت. 💠 علی (ع) کسی است که وقتی مخالفان عثمان، خانه اش را محاصره کردند، پسرانش امام حسن و امام حسین (ع) را فرستاد تا براش آب ببرند و از جانش مراقبت کنند. تا جایی که سر مبارک امام حسن (ع) مجروح شد. ⭕️ دوستان نگذاریم عده ای به اسم علی (ع)،با خود علی (ع) و سلوک وحدت آفرین ایشان بجنگند. حواسمون رو خوب جمع کنیم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب، و هدف از این نوشتار چیست و آیا این نوشتار از عبید زاکانی هست؟ 👇👇👇 شیخی به چُرت بود که زنش  وارد شد و به تعجیل بگفتا: شیخا چه نشسته ای که آش شله قلمکار دهند اندر هیئت پس شیخ  به عبا شد و با دیگ، سمت دروازه پیش گرفت.. چون رسید کوی هیئت را، خیل خلق بدید در آشوب و هیاهو در اندیشه شد که نوبتش نیاید و شکم در حسرت بماند ره زِ میان صف گشوده، بالای دیگ برسید دیگ آش نیمه یافت پس آشپز را بگفت: دست نگاهدار که نذری را اشکالی هست شرعی آشپز بگفت: از چه روی ای شیخ؟ خلق نیز به گوش شدند شیخ بگفت: قصاب بدیدم به بازار که گوسپندِ تازه ذبح بکرده، سر به کناری نهاده بود. چون زِ سر بگذشتم، حیوان به ناله و اشک شد که قصاب آب نداده هلاکم نمود... هم از این روی حرام باشد آن گوشت و این شله! مردم را ولوله افتاد و آشپز را پرسش که حال که کار زِ کار بگذشته ، چه باید کرد شیخا؟ شیخ بخاراند ریش را و بگفتا: خُمس آش به شیخ دهید حلال شود! پس خلق بگفتند آشپز را ، که خُمس دهی حلال شود، به زِ آنست که کُلِ آن حرام شود! پس آشپز دیگ زِ شیخ بستاند و آش اَندر بِکرد! خلق شادمان شده شیخ را درود گفته صلوات بفرستادند. خشتمال که حکایت بدید و بشنید، شیخ را جلو گرفته بگفتا: این چه داستان بود که کردی؟ چه کَس دیده که گوسپندِ سر بریده سخن گوید، ای فریبکار؟ شیخ بگفت: مهم آش است که به این دیگ شد! اَلباقی نه گناه من است، که خلق را اگر میل به خریت باشد همه کس را حلال باشد به سواری... عبید زاکانی...
هدایت شده از h...m.p.r
👇متن شبهه:👇 شیخی به چُرت بود که زنش وارد شد به تعجیل، بگفتا: شیخا چه نشستی که آش شله قلمکار دهند اندر هیئت ابوالفضلی! پس شیخ به عبا شد و دیگ، سمت دروازه پیش گرفت. چون رسید کوی هیئت را خیل خلق بدید در آشوب و هیاهو! در اندیشه شد که نوبتش نیاید و شکم در حسرت بماند! ره زِ میان صف گشوده، بالای دیگ برسید. دیگ آش نیمه یافت. پس آشپز را بگفت: دست نگاهدار که نذری را اشکالی ست شرعی! آشپز بگفت: از چه روی شیخ؟ خلق نیز به گوش شدند. شیخ بگفت: قصاب بدیدم به بازار که گوسپند، تازه ذبح بکرده، سر به کناری نهاده بود. چون زِ سر بگذشتم، حیوان به ناله و اشک شد که قصاب، آب نداده، هلاکم نمود. هم از این روی، حرام باشد آن گوشت و این شله! مردم را ولوله افتاد و آشپز را پرسش که: حال که کار زِ کار بگذشته، چه باید کرد شیخا؟ شیخ بخاراند ریش را و بگفتا: خُمس آش به امام دهید، حلال شود! پس خلق بگفتند آشپز را که: خُمس دهی، حلال شود، به زِ آنست که کُلِ آن حرام شود! پس آشپز، دیگ زِ شیخ بستاند و آش اَندر بِکرد! خلق شادمان شده شیخ را درود گفته، صلوات بفرستادند. خشتمال که ترش روی، حکایت بدید و بشنید، شیخ را جلو گرفته، بگفتا: این چه داستان بود که کردی؟ چه کَس دیده که گوسپند سر بریده سخن گوید ای فریبکار؟ شیخ بگفت: مهم شُله است که به دیگ شد! اَلباقی نه گناه من است، که خلق را اگر میل به خریت باشد همه کس را حلال باشد به سواری... 🔰 پاسخ شبهه🔰 1⃣ اخیراً دست های دین ستیز که از حمله ی مستقیم به ساحت دین، شعائر اسلامی و روحانیت نتیجه نگرفته اند، از روش تخریب غیرمستقیم و از شگرد داستان پردازی و حکایت سازی برای اهداف پلید سود می جویند. 👈حکایت هایی ساختگی و دروغین که در همه ی آنها، شخصیت منفی داستان با عناوینی نظیر شیخ، ملا و آخوند به عنوان نماد و نماینده ی اسلام، با ویژگی های دروغگویی، فریبکاری و شکم بارگی معرفی می شود. این حکایت هم که البته در آن از زبان و ادبیاتی مشابه با لحن و سبک حکایات اخلاقی و پندآموز استفاده شده، از جمله ی آنهاست. ناگفته روشن است که آنچه سبب عنادورزی و کینه توزی این جماعت نسبت به عموم جامعه ی روحانیت است، بر اساس فرموده ی به حق امام امت، این است که روحانیون کسانی هستند که (به برکت انقلاب اسلامی و با روشنگری در باب مسائل اعتقادی) مشت اینها را در جامعه باز کرده و دروغ پردازی های آنان را روی دایره ریخته اند! (کشف الاسرار، ص9) 2⃣ اما علاوه بر روحانیت، هیئت های عزاداری با عنوان "هیئت ابوالفضلی" و مردم دیندار و پایبند به امور شرعی با عنوان توهین آمیز "خلق مایل به خریت" نیز از تیررس تخریب و توهین نویسنده ی معاند شبهه در امان نمانده اند. تنزل دادن جایگاه معنوی مجالس و هیئت های حسینی که در آن سفره های احسان و نذری برای اطعام عزاداران و نیازمندان برپا می شود، به عنوان جایی برای شکم چرانی، خود حکایت از تنزل و سقوط معنوی و اخلاقی سازندگان چنین شبهاتی است. اما آنچه در پایان حکایت از زبان شیخ خیالی نقل می شود؛ لب مطلب، نتیجه ی نهایی داستان و در واقع نظر شخص نویسنده است که: پایبندی به شرعیات یعنی خریت مردم و امکان سواری گرفتن از آنها؛ و این یعنی عناد و ضدیت با اساس دین. 3⃣ در این حکایت، از زبان شیخ به چند موضوع اشاره شده است؛ از جمله:👇 👈 1. سخن گفت سر گوسفند ذبح شده 👈2. حرام بودن گوشت حیوانی که تشنه سر بریده شده باشد. 👈 3. حلال شدن نذری با پرداخت خمس! اما از میان این سه موضوع، تنها آنچه که مورد اعتراض واقع و دروغ خوانده شده، اولی است. این یعنی اینکه به احتمال بسیار، نویسنده قائل به دروغ و نادرست بودن دو مورد دیگر نیست و این در حالی است که: اولاً ذبح حیوان تشنه، سبب حرام بودن گوشت آن نیست؛ بلکه مستحب است پیش از ذبح به او آب داده شود. ثانیاً حکم خمس هیچ ربطی به آش یا خوردنی های نذری و احسان ندارد. این یعنی اینکه شیخ خودساخته ی این معاندان، چندان اطلاعی هم از احکام شرعی نداشته است. 4⃣ در پایان باید گفت: هیچ کس منکر وجود برخی آسیبها و آفت ها در مجالس و مراسم مذهبی که بعضاً آلوده به خودنمایی و ریاکاری می شوند، نیست. این نویسندگان دین ستیز اگر مرد بودند، قلمشان را در نقد و اصلاح این مسائل بکار می بردند، نه تخریب اساس مجالس مذهبی و توهین به روحانیت و مردم مسلمان. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
با سلام و رحمت 👇⬇️ چنین داستانی در هیچ منبع معتبری از عبید زاکانی یافت نشد❌ چنین مطالبی را علیه روحانیون جعل می کنند تا مردم را نسبت به آنان و اصل دین بدبین کنن. در این داستان برای فریب مردم سعی می کنند چنین القا کنند👈 که روحانیون برای رسیدن به اهداف دنیوی خود راحت دروغ می گویند و حتی از تعالیم دینی مثل خمس سوء استفاده می کنند. ▪️ راجع به خمس، احادیث بسیار زیادی در متون دینی وارد شده از این مهم تر در قرآن کریم هم وجوب آن اعلام شده. (وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَیْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَیٰ وَالْیَتَامَیٰ وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ ...) انفال، ۴۱ ⬅️ البته ما منکر این نیستیم که بعضی از آخوندنماها برای رسیدن به دنیا از دین سوء استفاده می کنند، اما این نباید باعث بدبینی ما به تمام روحانیونی شود که عمر خود را با سختی و مشقت صرف آموختن دین، تعلیم دین و دفاع از آن می کنند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام میگن حرف حضرت علی بوده که رهبری امت اسلامی در غیر حضور معصوم توسط شورا باید انجام شود. پس رهبری ایشان بجا نیست. آیا امام علی همچین حرفی زدن؟ آره یا نه؟ جوابش چیه؟ یه جواب کامل میخواستم، چون موضوع مهمه گفتم از شما کمک بگیرم،تشکر
هدایت شده از My Hero
سلام و ادب 👇⬇️ 🔻خلافت ابوبکر بدون مشورت با مسلمانان و بدون حضور امام علی علیه السلام و بزرگان صحابه و تنها با بیعت عمر بن خطاب منعقد شد، و امیر مؤمنان علی علیه السلام و بنی هاشم و بسیاری از صحابه با ابوبکر بیعت نکردند. ⬅️ بنابراین، حتی طبق نامه ششم نهج البلاغه، امامت ابوبکر مورد رضای خداوند و امیر مؤمنان علی علیه السلام نمی باشد. 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم آیا جمعه خونین زاهدان واقعیت داره؟ میشه دربارش توصیح بدید؟
هدایت شده از سَرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آرامش زاهدان پس از نماز جمعه امروز مسجد مکی ▪️تیرِ تحریکِ تجزیه‌طلبان و منافقان به سنگ خورد 🔹گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین از ماه‌ها قبل در تلاش ‌بودند به بهانه حوادث 8 مهر زاهدان، دوباره با تحریک مردم بلوچ در نماز این هفته زاهدان اقدام به اغتشاش و ناامنی کنند و برخی تحرکات سنگین ر‌سانه‌ای خود را از روزهای گذشته آغاز کرده بودند و تلاش‌های بسیاری کردند تا مردم را با خود همراه کنند. 🔹این رسانه‌ها با طرح ادعاهای غیراوقعی و انتشار اخبار کذب در تلاش بودند احساسات مردم سیستان و بلوچستان و به ویژه مردم بلوچ را به بهانه حوادث 8 مهر برانگیخته و اوضاع را علیه آنها نشان دهند و بگویند نظام اسلامی کاری برای شما نخواهند کرد تا با این حربه بتوانند ‌با حضور برخی عوامل نفوذی خود، شهر را ناامن کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی و درگیری در شهر کنند. 🔹نیروهای امنیتی از صبح امروز به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بوده و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان خیام که منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند. 🔹‌پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیروهای امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام خیر بزرگوار فراخوان معاندین جز رسوایی برای آنان نخواهد داشت جمعه خونین در بلوچستان پاکستان اتفاق افتاده که شيعيان نمازگزار توسط گروه‌های تکفیری و سلفی به خاک و خون کشیده شدند لطفا خبرها را از رسانه های داخلی دنبال کنید . شکست دوباره ضدانقلاب در پروژه آشوب ‌‌‌ ▪️مردم زاهدان به فراخوان‌ها اعتنایی نکردند معاون امنیتی وزیر کشور: 🔹بعد از شکست پروژه معاندان در ۲۵ شهریور امسال ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج داد تا دوباره آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند ولی با بی اعتنایی محض مواجه شد. 🔹آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری در نماز جمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث پارسال و کشته‌سازی، دوباره ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهرهای کشور نیز گسترش دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند. 🔹اما مردم زاهدان بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۳۰-۴۰ نفر اراذل و اوباش که شعارهایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند. 🔹بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و با بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. 🔸👈بنگاه‌های دروغ پرکنی اینترنشنال و بی‌‌بی‌سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.