eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در دوران دکتر احمدی نژاد با آفتابه از هلیکوپتر آب می ریختند تا هوا تمیز شود! و در دوران رئیسی سایت آلودگی هوای تهران از دسترس خارج می شود تا مشکل رفع گردد! تاریخ معاصر ما چه نوابغی را که به خود ندید...
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 🔻🔹خیانت اصلاح طلبان در خصوص آلودگی هوا... در سال ۱۳۸۱ (دولت خاتمی) ⬅️ معصومه ابتکار (رئیس سازمان محیط زیست وقت) از اصلاح طلبان دو آتیشه، در نامه فوق مخالفت خود را با برقی کردن خودروهای داخلی اعلام کرد با توجیه بچه گانه، که باطری شارژی سنگین است!!!. اصل ماجرا چه بود؟ همسر خانم ابتکار در واردات بنزین نقش عمده داشت و منافع شخصی باعث شد، که طراح این خودرو جوان ایرانی وقتی در داخل با سد اصلاح طلبان مخالف پیشرفت کشور مواجه شد، طرح خود را به آلمان برد و کشور آلمان امکانات لازم را در اختیارش گذاشت و خودرو الکترونیکی ساخته شد. 🔸در حالیکه در دولت روحانی تعدادی از همین خودروها از آلمان خریداری شد. وقتی سیاسیون نظام می نویسند اصلاح طلبان همان افساد طلبان هستند، دلایل منطقی دارند. 👈اگر این طراحی خودرو در همان سال ۱۳۸۱ اجرایی می شد، الان قطعا تولید خودرو الکترونیکی علاوه بر تامین نیاز داخلی صادرات هم داشتیم و نگران آلودگی هوا که منجر به تعطیلی کلان شهرها شد هم نداشتیم. ‌ الان هم همان افساد طلبان توبه نکردند، با توجه به حمایت بی چون و چرایی دولت غرب گرای قبلی که قلمشان شکسته بود و یک کلمه علیه عملکرد خفت بار آن دولت نمی نوشتند. 🔻 الان تقریبا همه همان روزنامه ها از دولت جناب رئیسی که جهادی عمل می کند، در خصوص افشای فساد در مورد چای، منتقد دولت فعلی هستند نه دولت لیبرال قبلی که نطفه فساد چای در سال ۱۳۹۸ بسته شد و توسط بازرسی دفتر جناب رئیسی افشا و عواملش بر کنار و ان شاء بر اساس حق محاکمه خواهند شد. منطق اصلاح طلب، همان افساد است» 🖊محمد حسین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام علیمی از ابتدای شروع ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر همواره در اظهارنظرهایش سعی داشت به قول خودش رویکردی معترضانه داشته باشد و با پُررنگ کردن نقاط ضعف، کشور را به سمت اصلاح نقایص سوق دهد. مواضع حمید علیمی در جریان اغتشاشات سال گذشته و برخی از دیگر مواضع تند و رادیکال وی در ضدیت نظام و اسلام سیاسی صدای خیلی از مداحان را درآورد. 🔹 کسی که همصدا با ضدانقلاب بی دین تو آتش فتنه میدمه، سزاش منع توفیق روضه در تنهاترین حکومت شیعه هست.. 🔹 به سوزاندن قرآن و مسجد اعتراض نکرد..اما همزمان با اون بی دین ها ، شروع کرد دمیدن در شعله ی فتنه.. 🔹 شیوع بی حجابی و بی عفتی براش درد نیست، ولی ادعای منبر و روضه ی اهل بیت داره! ✅ چقدر زشته، در درون یک نظام، رشد کنی، محبوب گردی، چهره شوی و ... بعد با دشمنان آن نظام هم صدا گردی و بر علیهش به ناحق بتازی!!! 🔹 جناب آقای علیمی، وقتی یزید علیه لعنه بر مظلومیت امام حسین علیه السلام عزا گرفت و گریست، ما آموختیم، هر حسین حسین گویی، حسینی نیست، شما که جای خود داری اخوی. 👈علیمی هم ماهیتش رو نشان داد 👈غربال آخرالزمان هست گمراهی های آخرالزمان 👈هنوز سختی های امتحانات آخرالزمان آنطور زیاد نشده اینا همین اول رد دادن.... 🤲خدا عاقبت هممون رو به خیر کنه ان شاالله 👈با ولایت که نباشی راه را گم میکنی همینطور که علیمی گمراه شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️⛔️ علم یا مذهب⁉️ ❌ اقدس بلاگر میگه نیمساعت بخاری رو خاموش کن بعد دعا کن سردت نشه تا فاصله علم و مذهب رو بفهمی 🤦 ⬅️ در کنار نظر اقدس نظر چند دانشمند در مورد ارتباط علم و دین رو ببینیم:⬇️⬇️ ✅ انیشتین: "علم بدون دین لنگ است، دین بدون علم کور" ✅ مکس پلانک پدر فیزیک کوانتوم: 👈"هر کسی که در هر زمینه‌ای به شکل جدی فعالیت علمی انجام دهد، متوجه می‌شود که در بالای دروازه‌های معبد علم نوشته شده است که شما باید باور مذهبی داشته باشید" ❌ تضاد بین دین و علم تنها یک دروغ در مغز ماست 🗞 دانشگاه کیس وسترن رزرو _ ساینس دیلی 🔻 B2n.ir/t96871 ✅🌴 برخی اشارات علمی قرآن:👇 ✔️ اشاره به وسعت دائمی آسمان‌ها 47ذاریات ✔️شکننده بودن بدن مورچه 18نمل ✔️ ریشه‌دار بودن کوه‌ها و تشبیه به میخ 7نبأ ✔️ شکاف آسمان‌ها در پایان جهان 9مرسلات ✔️ اشاره به ذرات کوچک‌تر از اتم 61یونس ✔️ صعود به آسمان و تنگی نفس125انعام ⬅️ اشاره به امکان سِیر به فضا 33 الرحمن ⬅️ قشر پیش‌پیشانی و دروغگویی 16علق ⬅️ نزول آهن از دیگر سیارات 25حدید ⬅️ نسبیت خاص انیشتین 4معارج ⬅️ گرانش و جاذبه زمین 2رعد و بسیاری حقایق دیگر.... 👈 بسیاری از دانشمندان علوم تجربی در قرون مختلف خودشان عالم دین و یا دیندار بوده‌اند مثل:⬇️ ✓ ابوریحان بیرونی(ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و...) ✓ ابن سینا(پزشک و شاعر) ✓ ابن هیثم(فیزیک‌دان) ✓ ابن خلدون( تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس و...) ✓ابن بطوطه(جغرافی‌دان) ✓ و.. ⬅️ هیچگاه مقابل هم نیستند بلکه در بسیاری موارد کنار هم هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سپاسگزارم. . چرابا اینهمه ادله وهمچنین به نقل ازجناب حمیدرسایی 800هزارشاکی،برای حسن (فریدون) روحانی وجهانگیری وهمتی پرونده قضایی تشکیل نشده تامردم متوجه عدالت گستری قوه قضاییه باشند؟
سلام و احترام ⬇️ 🔸حسین طائب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه خوارزمی به تبیین وضعیت کشور در سه عرصه بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد. مشاور عالی فرمانده سپاه درباره محاکمه روحانی گفته که «دیر و زود دارد، اما سوخت‌وسوز ندارد. اما اینکه الان اولویت ما محاکمه قبلی‌هاست؟ جامعه را به سمت حل مسائل ببریم و پیشرفت کشور را دنبال کنیم یا حتی موضوع اقتصاد و پیشرفت را تبدیل به دعوای سیاسی کنیم؟» وی در ادامه سخنان خود بیان کرد که «اگر این دولت موفق شد و نشان بدهد که روند‌ها را تغییر داده و پایان ۴ سال نشان دهد که پیشرفت در کشور اتفاق می‌افتد، آن موقع مطالبه‌گری صورت می‌گیرد. مطالبه‌گری بخشی نیست؛ مطالبه عمومی است با برخورد کسی که ترک فعل کرده است مفاسد را نمی‌گویم». 🌴زمانی که روحانی از سمت ریاست‌جمهوری کنار رفت بخش قابل توجهی از اصولگرایان و عده‌ای در مجلس به دنبال طرح شکایت و محاکمه او بودند که تاکنون نیز ادامه دارد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام 📘آتش زدن درب خانه ✍🏻 علی‌_مازندرانی 🍂 حوادث تاریخی‌ای که رنگ و بوی «سیاسی و کلامی» دارند، همیشه در معرض «تحریف و تدلیس» بوده‌اند؛ و کشفِ واقعیتِ ماجرا، بسیار پیچیده، و نیاز به بررسی «قرائن» مختلف دارد. در جریان حوادث پس از رحلت پیامبر (ص) و بیعت گرفتن برای خلافت ابوبکر علیه ما علیه، توصیف واقعۀ خانۀ حضرت صدیقه زهرا (س)، در سه حالت نقل شده است: ۱ـ فقط هجوم به اطراف خانه صورت گرفته است. ۲ـ هجوم و فقط تهدید به آتش زدن خانه، واقع شده است. ۳ـ هجوم و تهدید و آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(س) رخ داده‌است. 🍂 توصیف و جزئیات حالت سوم این ماجرا، «فقط و فقط» در یک کتاب نقل شده است؛ و نقل‌های کتاب‌های دیگر، از همین یک کتاب، می‌باشند. کتاب سلیم بن قیس، یگانه منبع آتش گرفتن خانه حضرت زهرا (س) می‌باشد؛ که این جریان را از زبان سلمان فارسی (و بدون جزئیات آتش گرفتن، از زبان ابن‌عباس) روایت کرده است. . 🍂 نکته) برای بررسی صحت محتوایی این روایتِ سلمان، لازم است فرض‌هایی را پیشاپیش، بپذیریم: ۱ـ فرض کنیم که «خبر واحد»، در علم تاریخ، حجت است. ۲ـ فرض کنیم که سلیم، یک شخصیت موهوم و خیالی نیست؛ و وجود خارجی داشته است. ۳ـ فرض کنیم که سلیم، از اصحاب علی (ع) و شیعیان وی بوده است. ۴ـ فرض کنیم که سلیم، کتابش را خودش تألیف، نگارش یا املاء نموده است. ۵ـ فرض کنیم که سلیم، (حداقل) دسترسی غیرمستقیم به برخی وقایع خاص صدر اسلام داشته است. ۶ـ فرض کنیم که اصل کتاب سلیم، مربوط به قرن اول هجری است؛ نه نوشته‌ای متأخر و از قرن چهارم. ۷ـ فرض کنیم که کلِ کتاب سلیم، اولاً و اساساً، جعلی نیست؛ و اصالت دارد. ۸ـ فرض کنیم که نسخه بدل‌های کتاب سلیم، متنوع و مختلف و متفاوت، نیستند؛ و در همه آنها گزارش آتش گرفتن وجود دارد. ۹ـ فرض کنیم که در طول چند قرن، روایاتی در نسخ‌برداری، به کتاب سلیم افزوده نشده است. ۱۰ـ فرض کنیم که نسخه‌برداری‌های دوران علامه مجلسی (ق ۱۲) از نسخه قرن هفتمی کتاب سلیم، رضایت‌بخش هستند. ۱۱ـ فرض کنیم که نسخه قرن هفتمی از کتاب سلیم، با آنکه بی‌صاحب و راوی مجهول دارد (و تاریخ نسخۀ ۵۰ سال پس از قرائت بر مشایخ، نگارش یافته) معتبر است. ۱۲ـ فرض کنیم که احادیث کتاب سلیم، از نظر سندی، مستند هستند. ۱۳ـ فرض کنیم که احادیث سلیم، برش و پرش نقلی ندارند. ۱۴ـ فرض کنیم که میان روایت مشایخ حدیث سلیم در قرن چهارم و پنجم، با مندرجات فعلی کتاب سلیم، اختلاف نیست. ۱۵ـ فرض کنیم که نقل روایت آتش زدن درب، از سلمان فارسی است. ۱۶ـ فرض کنیم که سلمان «بدون علاقه و خواست خودش»، چهار سال پس از واقعه آتش زدن درب، استاندار عمر (خلیفه دوم) شده و با وی همکاری کرده است. ۱۷. فرض کنیم که متن و مضمون روایت سلمان، اضطراب و دوگانگی در محتوا ندارد. 🔺با اثبات و پذیرش همۀ این فرض‌ها، اکنون لازم است به «صحتِ توصیف» واقعۀ آتش زدن درب، به «روش تجربی و باستانی» بپردازیم که نمونه‌ای از آن قبلتر ذکر شد.
هدایت شده از محمد حسین
✅دنیا عجیب است ! روزی درب خانه ایی را آتش زدن که نسلی را بسوزانند . و امروز دنیا در کف فرزندان حضرت زهرا است ... ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ 👈مدرک معتبر سنی پسندی برای ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) ◀️ بدون شک ، دغدغه‌‌ی کسانی که در شهادت حضرت فاطمه‌ی زهراء (س) تشکیک می‌کنند ، چگونگی رحلت ایشان نیست و برای آنها فرقی ندارد که وفات ایشان به چه نحوی بوده است . بلکه دغدغه این است که اگر از واژه ‌ی «شهادت» استفاده شود ، اولاً دال بر قرار گرفتن بر موضع حق و کشته شدن در راه‌ خداست و ثانیاً دال بر قرار گرفتن بر موضع باطل و دشمن خدا بودن قاتل یا قاتلین است . لذا اثبات قرار داشتن آن بانوی بزرگوار بر صراط مستقیم و موضع حق ، اهمیت بیشتری نسبت به اثبات چگونگی رحلت یا شهادت دارد . چرا که در این صورت فرقی نمی‌کند که به محقق ثابت شود ایشان به صورت طبیعی رحلت نموده است و یا به شهادت رسیده است ، در هر دو حال دشمن او ، بر مواضع ناحق و دشمن خدا محسوب میگردد . در این خصوص شیعه و سنی روایات بسیار محکمی نقل کرده ‌اند که بیان همه یا اکثر آنها میسور نمی‌باشد ، لذا فقط به ذکر سه نمونه ‌ی گویا به سند اهل سنت بسنده می‌شود: 1⃣ رسول خدا فرمود : «یا فاطمه انّ الله یَغضِبُ لِغَضَبَکِ وَ یَرضیٰ لِرضاک» ؛ ای فاطمه ، همانا خداوند به خاطر خشم تو خشم میگیرد و از خشنودی تو خشنود می‌گردد. 📝مدارک : مستدرک حاکم ، ج 3/154 ، مجمع الزواید ، ج 9/203 2⃣ پاره ی تن من است و هر کس او را به خشم آورد ، مرا خشمگین کرده است. 📝مدرک : فتح الباری فی شرح صحیح البخاری ، ج 7/84 و نیز صحیح بخاری ج4/210 چاپ دارالفکر بیروت. 3⃣ فاطمه دختر رسول خدا (ص) [در ماجرای فدک] خشمگین شد و از ابوبکر کناره ‌گیری کرد و تا هنگام وفات و رحلتش این قهر و کناره ‌گیری ادامه داشت. 📝مدرک : صحیح بخاری ، ج 4 ص 96 و 42 ؛ چاپ دارالفکر بیروت 🔹با توجه به جایگاه و مقام آن حضرت نزد خداوند متعال و رسول او (ص) که شیعه و سنی بر آن معترفتند و مواضع ، خشم و قهر ایشان تا آخر عمر با شیخین ، نفی و تکذیب شهادت ، هیچ مسئله ‌ای را مرتفع نمی‌نماید . 👈 اما در خصوص حمله با خانه ایشان ، ضرب و جرح و آتش زدن درب خانه و باز کردن در با لگد و سقط محسن و وفات بر اثر جراحات وارده (که همان شهادت است) ، مستندات ذیل ایفاد میگردد: ✔️احمد بن جابر بلاذری ، نویسنده‌ ی بزرگ اهل تسنن و صاحب کتاب «التاریخ الکبیر» که علمای اهل تسنن امثال «ذهبی» در کتاب «تذکره الحفاظ» و «ابن کثیر» در کتاب «البدایه و النهایه» به نقل از «ابن عساکر» او را بی‌ بدیل میشمرند ، در شرح ماجرا‌های سقیفه مینویسد: 👈ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت نماید ، اما او بیعت نکرد . پس عمر در حالی که ابزار آتش افروزی به همراه داشت بدانجا آمد . فاطمه او را در کنار در خانه‌ دید و گفت : پس خطاب ! آیا میخواهی در خانه ‌ام را بر روی من آتش بزنی ؟! عمر گفت : بلی ، و آتش زدن در خانه‌ ی تو برای تقویت رسالت پدرت است. 📝مدرک : انساب الاشراف ، ج 1/586 ؛ چاپ دار المعارف قاهره ✔️صلاح الدین خلیل ایبک صفدی کتابی را به نام «الوافی بالوفیات» که مستدرک «وفیات الاعیان» ابن خلکان است ، تألیف نمود . او در این کتاب مینویسد: 👈«روز بیعت ، عمر ، ضربتی به شکم فاطمه کوفت ، به گونه ‌ای که محسن (همان جنینی که در شکم داشت) را سقط نمود. 📝مدرک دیگر : نزدیک به همین تعریف در کتاب «اثبات الوصیه» مسعودی ، صحفه 143 آمده است. ✔️سبب و علت درگذشت حضرت آن بود که «قنفذ» غلام آن مرد ، به دستور وی ، با غلاف شمشیر بر آن حضرت کوبید . ایشان بر اثر آن ضربات محسن را سقط کرد و بدین جهت به سختی بیمار شد و به هیچ وجه به کسانی که در آزار وی دسته داشتند ، اجازه‌ ی عیادت نداد. 📝مدرک : طبری ، دلایل الامامه ، ص 45 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا جلوی ولنگاری شبکه نمایش خانگی گرفته نمیشه؟ وزیر ارشاد چه کاره هست؟ چرا اقای قالیباف درجلسه سخنرانی به بیحجابهای حاضر درجلسه لااقل تذکر لسانی ندادند؟ کمرنگی وتاخیر در تصویب واجرای لایحه حجاب به چه علت هست؟ تاکی باید شاهد بی حرمتی به خون شهیدان خصوصا شهدای امنیت باشیم😔
سلام و احترام ⬇️ 🔸سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی را درباره عمده ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به این طرح مطرح کرده که متن کامل آن در ادامه آمده است: « عمده ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به این طرح را می‌توان در موارد ذیل دسته‌بندی کرد: روشن نبودن مرزهای ضوابط مصوبه در برخی موارد،‌ عدم تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات تفسیربردار، ابهام در نسبت برخی از احکام مصوبه با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مغایرت برخی مواد با اصل ۷۵ قانون اساسی به جهت افزایش هزینه‌های عمومی یا کاهش درآمدهای عمومی بدون پیش‌بینی طریق تامین یا جبران آن. 🔹الف) روشن نبودن مرزهای ضوابط مصوبه یکی از پرتکرارترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، عدم شفافیت مرزهای ضوابط پیش‌بینی شده در مصوبه است. به عنوان مثال در ماده(۲) این مصوبه، وظیفه «تدبیر و پیش‌بینی سازوکار لازم» بر عهده وزارت کشور قرار داده شده است اما با دقت در این عبارت مشخص می‌شود که حدود دامنه این حکم و مرزهای آن روشن نبوده و به عنوان مثال معلوم نیست که آیا شامل تداخل وظایف وزارت کشور با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های دیگر نیز می‌شود یا خیر. 🔸ب) عدم تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات تفسیربردار از دیگر از ابهامات شورای نگهبان، روشن نبودن تعریف برخی تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در مصوبه است. به عنوان نمونه مواد متعددی از این مصوبه، برای ترویج، تبلیغ و یا ارتکاب «بی‌عفتی» احکام و ضمانت اجراهای مختلفی تعیین شده است، لکن تعریفی از این عبارت نه در مصوبه و نه در دیگر قوانین موضوعه وجود ندارد. بر همین اساس با توجه به اینکه منظور از «بی‌عفتی» روشن نبوده و مشخص نیست چه رفتارهایی را در برمی‌گیرد، دامنه و حدود آن با ابهام مواجه شد. همچنین در ماده (۶) مقرر شده است که اقلام مرتبط با عفاف و حجاب و ملزومات آن به عنوان «کالای فرهنگی» محسوب شده و از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد اما با توجه به اینکه این اصطلاح در قوانین تعریف مشخصی ندارد، آثار و احکام محسوب شدن اقلام مرتبط با عفاف و حجاب به عنوان «کالای فرهنگی» روشن نیست؛ از این‌رو منظور از این اصطلاح و آثار مترتب بر آن واجد ابهام شناخته شد. 🔹ج) ابهام در نسبت برخی از احکام مصوبه با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر ابهامات شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، روشن نبودن نسبت میان برخی از احکام آن با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. به عنوان نمونه مواد (۱۰)، (۱۱) و (۱۲) مصوبه وظایف وزارتخانه‌های آموزش و پروش ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟ آیا یهودیان و مسیحیان هم مشرک حساب میشوند؟ 1⃣یهودیان عُزَیر را فرزند خدامیدانند📛 وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ ﻭ ﻳﻬﻮﺩ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻋُﺰﻳﺮ ، ﭘﺴﺮ ﺧﺪﺍست.(توبه٣٠) 2⃣مسیحیان عیسی رافرزند خدامیدانند📛 وَقَالَتِ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﻱ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺴﻴﺢ ، ﭘﺴﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ.(توبه٣٠) 3⃣مشرکان برای خدادخترقائل میشدند📛 وَيَجْعَلُونَ لِلَّهِ الْبَنَاتِ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﺮﺯﻧﺪ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ.(نحل٥٧)
سلام و احترام ⬇️ 🔸در منابع فقهي براي كافر تعريف روشني ارائه شده است كه مطابق آن هر كس خدا، يكتايي خدا، نبوت، معاد يا فرعي اعتقادي را كه ضروري دين بوده و منجر به انكار مبدأ يا معاد گردد، را معتقد نباشد يا منكر باشد، كافر است.(1) بر اين اساس يهوديان يا مسيحيان كه نبوت را منكر هستند كافر محسوب مي شوند. 🔹اما در مورد شرك بايد گفت "شرك "در لغت به معناي آن است كه چيزي يا كسي در كاري مورد شركت و كمك قرار گيرد؛(2) شرك در فرهنگ و اصطلاحات دينى به مـعـنـاى شـريك قرار دادن موجود ديگرى با خداى بزرگ در يكى از مقامات و شئون مخصوص به آفـريننده عالم است كه به اقسام مختلفي مانند شرك در ذات، صفات، عبادت، اطاعت و...تقسيم شده است. 🔸اما در مورد يهوديان آنچه مسلم است آن است كه انكار آن ها به خاطر انكارنبوت پيامبر اسلام و همچنين به جهت پسر خدا دانستن حضرت "عزير" توسط گروهي از ايشان، كافرند. اما صرف اين امر دليل بر آن نيست كه آنها عزير را شريك خداوند در برخي از صفات، شريك در آفرينش، تدبير امور و...مي دانند. لذا اين اعتقاد آنها گرچه به دلائل مختلف باطل است و قرآن صراحت آن را رد كرده است. ولي در عين حال چنين اعتقادي دليل بر مشرك بودن آنها به معناي ياد شده نيست آنچنان كه امام خميني(ره) فرمودند: و مجرد القول بان عزيرا ابن الله لايوجب الشرك و ان لزم منه الكفر(3) صرف اينكه كسي بگويد عزير پسر خداست موجب شرك نمي شود، گرچه از آن كفر لازم مي آيد. 🔹اما آنها از جهت ديگر مشرك محسوب مي شوند در واقع آنها براي خداوند شريك قائل شده و ديگران را نيز مستحق عبادت و اطاعت مي دانستند قرآن درباره شرك عبادي يهود و نصاري مي فرمايد " اتخََّذُواْ أَحْبَارَهُمْ وَ رُهْبَنَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ وَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ مَا أُمِرُواْ إِلَّا لِيَعْبُدُواْ إِلَهًا وَاحِدًا لَّا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَنَهُ عَمَّا يُشْرِكُون "(4) (يهود و نصاري) دانشمندان و راهبان خويش را معبودهايى در برابر خدا قرار دادند، و (همچنين) مسيح فرزند مريم را در حالى كه دستور نداشتند جز خداوند يكتايى را كه معبودى جز او نيست، بپرستند، او پاك و منزه است از آنچه همتايش قرار مى‏ دهند." 🔸در حديث ديگرى چنين آمده است كه" عدى" ابن حاتم مى‏ گويد: خدمت رسول خدا(ص) آمدم در حالى كه صليبى از طلا در گردن من بود، به من فرمود: اى" عدى"! اين بت را از گردنت بيفكن! من چنين كردم، سپس نزديكتر رفتم شنيدم اين آيه را مى‏خواند" اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً ..." هنگامى كه آيه را تمام كرد گفتم: ما هيچ گاه پيشوايان خود را نمى‏پرستيم! فرمود: آياچنين نيست كه آنها حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال مى‏ كنند و شما از آنها پيروى مى‏ كنيد؟ گفتم: آرى چنين است، فرمود:" همين عبادت و پرستش آنها است "(5) و اين همان شركي است كه در اصطلاح از آن به شرك در اطاعت و عبادت ياد مي شود. نتيجه آنكه برخي يهوديان و مسيحيان به نوعي شرك در عمل داشته و خداوند را با ديگران در اطاعت و عبادت نه تنها شريك كرده، بلكه در برخي از موارد ديگران را مقدم مي داشتند هرچند اين معناي شرك معناي مصطلح فقهي نيست. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام در سوال اینکه تتلو مگه چیکار کرده؟ولش کنید!گناه داره !شما که باطنش رو نیدین چرا قضاوتش میکنین؟چه جوابی بدیم که طرف دیگه سکوت کنه؟؟ میخوام الآن سریع سوالشو جواب بدم !!