هدایت شده از محمدی اللهم صل علی فاطمه وابیها وبعلها وبنیها
جواب ممنون
هدایت شده از یاسریع الرضا
پاسخ:
در مورد #برجام باید عرض کرد
که طبق اعلام طرف های مذاکره
کننده آمریکایی، #ایران به تمام
تعهدات خود در برجام عمل کرده...
قرار بود که بعد از محدودیتهایی
که ایران در قبال برنامه هسته ای
انجام میده ،به تدریج #تحریمهای
ظالمانه آمریکا از بین بره و طبق
تعهدات عمل کنه...،
برجام با تعهدات فی مابین ،فقط
از طرف ایران پیش رفت و تنها طرف
عمل کننده به تعهدات ایران بود...
این آمریکا بود که از اول برای
مقاصد خود وارد این معاهدات شد
و هیچگاه در صدد ملزم بودن به
تعهدات برجامی خود نبوده
👈به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، دیپلمات ارشد آمریکایی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تضمین واشنگتن درخصوص پایبند ماندن به توافق هستهای با ایران گفت:
📍 «در مورد تضمین کتبی، فکر میکنم روشن است که چنین تضمینی وجود ندارد».📍
👆آمریکایی ها با اینکه تمام تعهدات
ایران را در قضیه راستی آزمایی
و عمل به وعده ها مثبت دیدند باز
با این حال از تعهدات و وعده هایی
که دادند شانه خالی کردند..
به نظر ساده لوحی مثل #روحانی که
تا لحظه آخر ،دلخوش تحقق وعده
ها بود ،هیچوقت افتضاح تیم مذاکره
کننده را با مدیریت مستقیم خود به
دوش نمیگیره و با عنوان کردن اصل ۶۰
قانون اساسی به دنبال #فرار از
واقعیت موجود هست...
البته حماقت تیم مذاکره کننده ما
به وضوح روشن هست،
در ادامه، مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که بدون فاش شدن نامش به سؤالات پاسخ میداد گفت:
«این (برجام)یک #تفاهم سیاسی
است ڪه در زمان #انعقاد برجام هم #روشن بود که 👈حق مستقل هر کدام از مشارکتکنندگان است که تصمیم بگیرند "میخواهند همچنان عضوی از آن باشند یا خیر!!!!!!!!"»
👆طرف آمریکایی در زمان انعقاد این
معاهده این قضایا را به طرف ایرانی
گوشزد کرد، هر آدم عاقلی اگر دراین
شرایط بود می بایست ازین معاهده
بیرون میرفت و فریب خباثت های
آمریکا را در قضیه برجام نمیخورد
با اینکه رهبری عزیز بارها در
سخنرانی های عمومی و خصوصی
دولت را از فریب آمریکاییها برحذر
داشتند باز دولت اصرار بر انجام
مذاکرات و تکرار شکست در
اعتماد به آمریکا داشت...،
رهبری در یکی از سخنرانیها فرمودند:
📍خب این روزها در کشور صحبت، صحبت اروپاییها و پیشنهادهای اروپایی است. من توصیهام این است که به اروپاییها هم اعتماد نکنید. در مورد آمریکا هم من از دو، سه سال پیش که این بحثهای مذاکرات مربوط به هستهای برقرار بود دائماً، هم خصوصی به مسئولین میگفتم، هم در جلسات عمومی در سخنرانیهامکرّر گفتم که من اعتمادی به اینها ندارم. به اینها اعتماد نکنید؛ به اینها اطمینان [نکنید]؛ به حرفشان، به قولشان، به امضایشان، به لبخندشان اعتماد نکنید، اینها مورد اعتماد نیستند. خب، حالا نتیجه این شده که خود مسئولینی که آن روز مذاکره میکردند، امروز دارند میگویند آمریکا غیر قابل اعتماد است! خب، از اوّل بایستی این غیر قابل اعتماد بودن را تشخیص میدادند و حرکت میکردند. امروز هم دارم راجع به اروپا میگویم «غیر قابل اعتمادند»؛ نمیگویم دربارهی مسائل مورد ابتلاء و مانند اینها ارتباط نداشته باشید با اینها؛ نه، بالاخره ما یک دولتی هستیم، یک حکومتی هستیم که الحمدلله مقتدریم، توانایی داریم؛ بحث سرِ این نیست، بحث سرِ این است که به اینها با چشم بدبینی نگاه کنید؛ اینها به هیچ چیز پایبند نیستند📍...
✅ادامه....
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
با این حال تیم مذاکره کننده همواره
اصرار به ادامه مذاکرات و انجام
دیدارهای جدید با طرف آمریکایی
داشت.
در نشست کمیسیون مشترک،
« #سیدعباسعراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، 👈روند کنونی گفتوگوها را به رغم #دشواریها و #چالشهای موجود رو به جلو ارزیابی کرد....👉
👆یعنی تیم مذاکره کننده ما علیرغم
اینکه یقین به وعده های پوچالی و خباثتهای طرف مقابل در قضیه برجام
داشت و می بایست با قدرت تمام
سیاست های محکمی در قبال آمریکا
در نظر میگرفت ، #دلخوش روند
این مذاکرات شد....،
تمام برخوردهای آمریکا فریبکارانه
بود و عدم تعهدات خودرا به هر
موضوعی متصل میکرد، دقیقا مثل
اعتراض خود #روحانی به شعار
نوشته شده روی #موشک ها ....
یکی از مقامات آمریکایی با اشاره به نقش سیاست فشار حداکثری بر افرایش تنشها در منطقه گفت:
👈«همبستگی مستقیمی میان برداشته شدن تحریمها و رفتار ایران در منطقه وجود ندارد» و «همچنین البته که تحریمها علیه #حزبالله و دیگر سازمانهای نظیر آن و توان حمایت از آنها پابرجا خواهند ماند»...،📍
نقشه اصلی آمریکا در مذاکرات،
مذاکره در قضایای #نظامی و بخش
کلان امنیتی ایران بود تا در فرصت
مناسب از ساده لوحی تیم مذاکره
کننده استفاده کرده و وارد جریان
مذاکرات نظامی بشه و مکان های
حساس نظام و تسلیحاتی ایران را
از نزدیک بررسی کنه.
« #رابرت مالی» نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در مصاحبه با شبکه « #صدای آمریکا» (VOA)
توضیح داد:
«برجام یک دستاورد عظیم برای ایران و ۱+۵ بوده است و میخواهیم به یک توافق #بهتر از آن برسیم»....،
نکته بعدی اینکه ،امروز تیم مذاکره
کننده اینطور مطرح میکنند که دولت
اگر اختیارات لازم را در قضیه انجام
#مذاکرات داشت، امروز وضع کشور
اینطور نبود!!!! سؤال ما این هست
که آیا منظور دولت این هست که
اختیارات لازم را در انجام مذاکرات
نداشته؟؟؟؟
اگر نداشته پس چرا
تمام خطوط قرمز در جزییات برجام
را برای رسیدن به برنامه برجام
زیر پا گذاشت؟!!!!
چرا همه جا مدعی شد که ایران به
تمام تعهدات عمل کرده؟!!!"
خب اگر به تمام تعهدات عمل شد
چرا کشور نزدیک به #پنج سال
معطل اقدامات طرف مقابل ماند؟؟؟
خروج تدریجی ایران از برجام
زمانی انجام شد که دولت آمریکا
عملا هیچگونه #تصمینی را در
ماندن در برجام و انجام تعهدات
قائل نشد....،...
دولت گرانقدر مع التاسف ،دهان
منتقدین دلسوز را هم با ادبیات
زشت خود بست و به صورت #چکشی
به نقد دلسوزان توهین کرد
افرادی که همواره خطر #شرطی شدن
اقتصاد را در وعده های پوچ روحانی
میدیدند و این را به دولت گوشزد
میکردند...،به یک نمونه ازاین نقدها
اشاره میکنم👇
#سیدامیرحسینشکرآبی کارشناس اقتصادی:
📍امید بستن به اینکه میتوان با مذاکره با آمریکا یا #اعتماد به کشورهای اروپایی تحریمها را از سر گذراند، #خیال خامی است که اگر این اشتباه را ادامه دهیم نهتنها مشکل تحریمها حل #نمیشود بلکه بر مشکلات قبلی (که شرح آن خواهد آمد) هم افزوده خواهد شد.
پس از خروج #آمریکا از #برجام، ما این « #اشتباه» را مرتکب شدیم که میتوانیم با اصرار و التماس به غربیها تحریمها را برداریم؛ اشتباهی که بهحدی آسیبزا بود.
فارغ از مسائل مربوط به سیاست خارجی که در حوزه اقتصاد نیز آثار بسیار سوئی بهجا گذاشت؛
این تصور که « #میشود مشکلات ناشی از تحریم را با #مذاکره برطرف کرد» موجب شد بنگاهها #معطل نتایج مذاکرات بمانند و بهعبارتی #شرطیسازی اقتصاد هر روز فرصتها را از ما گرفت؛ از سویی ایجاد انتظارات جدید بین فعالان اقتصادی هم منجر به این شد که بنگاهها منتظر بهبود شرایط بمانند اما بهدلیل عدم تغییر در متغیرهای واقعی اقتصاد، همان شرایط قبلیشان نیز تحتالشعاع قرار گرفت. اگر دولت نسبت به #توانداخلی و نگاه به درون کشور اهتمام بیشتر داشت، از بسیاری اتفاقات تلخ میتوانست جلوگیری کند وقایعی همچون تعطیلی کارخانههای باسابقهای نظیر #هپکو، #نیشکر #هفتتپه، #ماشینسازی و...📍
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
گفتید امتیاز دولت!!!!!
دولت با همه مصادیق عبرت که در
طول این اعصار بر ملت ایران
انجام گرفت و همواره ملت غارت
زده ایران دستخوش خیانتهای
زیادی از طرف خودیها شد،
باز دچار فریب و گمراهی
و سرشکستگی شد...،
این عبرتی شد که مذاکره با کشورهای
خطرآفرین ممنوع بشه، این از
طرف دولت نبود که امتیاز دولت باشه..
همین حالا اگر روحانی چاره داشت
و فضا را مناسب میدید بعید نبود
که با بایدن و نخست وزیر وقت
اسرائیل (نتانیاهو) بر سر مسائل
نظامی مڋاکره میکرد.
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
جناب روحانی بجای فرار و مظلوم نمایی
و تشویش اذهان عمومی و پاک
کردن صورت مسأله، جوابگوی ۸سال
خسارت محض در زمینه های مختلف
از جمله اقتصاد باشند...،بجای عوامفریبی
و نشانه رفتن حاکمیت در طرح این
ادعا که 👈اختیارات دولت انجام نشده
،باید در دادگاه حاضر شوند و ازاین
فلاکتی که به سر ملت ایران آوردند
محاکمه شوند...،
طرف راستگوی در مذاکرات در حقیقت
طرف غربی بود، چرا که طبیعت طرف
غربی ،دروغ و فریب و سرگرم کردن
طرف مقابل به پوچگرایی هست ،
او دشمن قسم خورده ملت هست
پس رفتار او خارج از انتظار نیست،
اما دولت روحانی که مدعی دفاع و
حمایت از مردم بود و همواره مطرح
میکرد که #مازبانتعاملبادنیارابلدیم
و با این حرف ها ملت را به وعده
های دروغین سرگرم کرد ،در حقیقت
دروغگوی این تعاملات بوده.
والسلام
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یا مولای زمان العجل
قابل توجه کلیه ی :
مسلمانان
شماهایی که یه تریلی با خودتون حدیث حمل میکنید ! چرا این احادیث رو یواشکی بایگانی میکنید!؟
"بارش باران" !!
✳در مملکتی که دستگاه "قضا"
فاسد باشد،خداوند نزول باران
از آن سرزمین را برمیدارد!
[حضرت رسول(ص)،نهج الفصاحه
✳هرگاه حاکمان دروغ بگویند،
باران نمی بارد!
[امام رضا(ع)،میزان الحکمه،
جلد 3 ص 286]
✳در سرزمینی که ابرها میگذرند
بی آنکه ببارند،بی شک ظلمِ
عظیمی صورت گرفته است!
در "کانادا" پیرمردی را به خاطر
دزدیدن نان به دادگاه احضار
کردند.
پیرمرد به اشتباهش اعتراف کرد و
کار خودش را اینگونه توجیه کرد:
خیلی گرسنه بودم و نزدیک بود
بمیرم.
قاضی گفت:
تو خودت میدانی که دزد هستی
و من ده دلار تو را جریمه میکنم
و میدانم که توانایی پرداخت آنرا
نداری،به همین خاطر من جای تو
جریمه را پرداخت میکنم.
در آن لحظه همه سکوت کرده
بودند و دیدند که قاضی ده دلار
از جیب خود در آورد و درخواست
کرد تا به خزانه بابت حکم پیرمرد
پرداخت شود.
سپس ایستاد و به حاضرین در
جلسه گفت:
همهٔ شما محکوم هستید و باید
هر کدام ده دلار جریمه پرداخت
کنید،چون شما در شهری زندگی
میکنید که فقیر مجبور میشود
تکه ای نان دزدی کند!
در آن جلسه دادگاه ۴٨٠ دلار
جمع شد و قاضی آن را به
پیرمرد بخشید!
حضرت علی(ع)میفرمایند:
اگر در شهر مسلمانان فقیری دیدی،
بدان که دولتمردان آن شهر
مال آنها را میدزدند!!!
❌تا میتوانید نشر دهید تا به تمام مسلمانان متدين ایران برسد❌
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌متن شبهه:👇
در مملکتی که دستگاه قضا فاسد باشد خداوند نزول باران از آن سرزمین برمی دارد!
حضرت رسول(ص)
نهج الفصاحه
هرگاه حاکمان دروغ بگویند باران نمی بارد!
حضرت امام رضا(ع)
میزان الحکمه جلد 3 ص 286
در سرزمینی که ابرها می گذرند بی آنکه ببارند بی شک ظلم عظیمی صورت گرفته است!(کوروش بزرگ)
و غیره.....
⭕️پاسخ شبهه:
🔮ذکر احادیث و روایاتی در مورد علل گسترش خشکسالی و نباریدن باران و ارتباط آن با رفتار گروه خاصی از جامعه از آن دست موضوعات حساسیت برانگیزی است که این روزها مورد علاقه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
در یکی از احادیث مورد اشاره آمده است:
🌺امام رضا (ع) می فرمایند:
هرگاه حاکمان دروغ بگویند باران نمیبارد.
📗میزان الحکمه جلد 3 صفحه 286
در خصوص اینکه آیا هر حدیث و روایتی را می توان مصداق وضعیت موجود جامعه دانست یا نه میتونیم بگیم که این احادیث تمام آنچه که باید گفته شود نیست و مانند کسی است که آدرس ناقصی دارد و در نهایت به مقصد نمی رسد.
البته در وجود این دسته روایات و صحت و سند آن نمی توان تردید کرد ولی هنگامی که تنها از فرازهای کوتاه از چند روایت استفاده ی ابزاری و سیاسی می شود، نوعی بی انصافی و تحریف محسوب می شود.
دلیل این که در گذشته اجازه نقل حدیث از مجتهدین صادر می شده، به خاطر همین مسئله بوده است که افراد به خاطر مصالح شخصی و مطامع سیاسی از احادیث سوء استفاده نکنند.
به عنوان مثال روایتی از امام رضا وجود دارد که ایشان می فرمایند:👇
🌸«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا»
خداوند رحمت کند بنده ای که امر ما را احیا می کند.
فردی از حضرت سوال می پرسد، احیای امر شما چیست؟
✅حضرت در جواب می فرمایند:
💐«یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ»
علوم ما را یاد بگیرد و به مردم یاد دهد
در ادامه حضرت می فرماید:👇
🌸«فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»
✅پس اگر مردم زیبایی ها و محاسن کلام مارا بدانند از ما تبعیت می کنند
📗( میزان الحکمه جلد 8)
این روایات در واقع ضرورت و اهمیت و حساسیت نقل حدیث را بیان می کند، چون تبعیت مردم از حسن کلام نشات می گیرد و اگر کلام ناقص باشد آن حسن را ندارد.
#دلایل_عدم_بارش_باران👇👇
3 دسته روایت درباره دلایل نباریدن باران
✨در مورد نیامدن باران و خشکسالی 3 گروه روایات داریم:👇
1⃣در گروه اول که تعداد بیشتری از روایات را شامل می شود، خود مردم خطاب روایات هستند.
🌸حضرت رسول اکرم (ص) می فرماید: 👇
هرگاه کم فروشی شود، خداوند ایشان یعنی مردم را به خشکسالی و کمبود گرفتار می کند.
🌸رسول خدا (ص) در حدیث دیگری می فرماید: همیشه امتم در خوشى و خوبى باشند تا زمانى که با هم دوستى کنند و بهم هدیه دهند و امانت را بپردازند و از حرام دورى کنند و از مهمان پذیرائى کنند و نماز را برپا دارند و زکات را بدهند، چون انجام ندهند گرفتار قحطى و خشکسالى شوند.
📗جلد شانزدهم بحار الانوار صفحه 251
🌸پیغمبر اکرم (ص)فرمود: هیچ مردمى عهدشکن نشدند مگر اینکه دشمن آنها بر آنها مسلّط گردید و هیچ قومى ظلم نکردند مگر اینکه کشتار در بین آنها زیاد شد. و هیچ قومى از پرداخت زکات امتناع نکردند مگر اینکه از آمدن باران ممنوع شدند.
و در ما بین آنها عمل منافى عفّت و فحشاء ظاهر نشد مگر اینکه در میان آنها مرگ مفاجات شیوع پیدا کرد. و هیچ قومى کم فروشى نکردند مگر اینکه به خشکسالى مبتلا شدند.
📗ارشاد القلوب - ترجمه طباطبایى صفحه 283
2⃣گروه دوم حاکمان هستند که در جامعه کنونی ما روسای یک حکومت و مناصب قضاوت را می توانیم در جایگاه حاکمان قرار دهیم.
🌸حضرت رسول (ص) فرمود: هر گاه زمامدار ستم کند باران کم می شود و هر گاه اهل ذمّه را فریب دهند و نیرنگ بازى کنند دشمنانشان بر آنان آشکار گردد و هر گاه کارهاى زشت و ناپسندید آشکار شود زمین لرزه ایجاد شود و هر گاه امر بخوبى و معروف و پیشگیرى از محرّمات کم شود محرمات مباح شمرده شود همانا گناه بجاى ثواب و ثواب بجاى گناه قرار گیرد بعد اندیشه کنند پس از فکر و اندیشه پشیمانى و بازگشت است.
📗نهج الفصاحه - مجموعه کلمات قصار حضرت رسول (ص) صفحه 197
3⃣گروه سوم کارگزاران هستند که مصداقش همین کارمندهای دستگاه های عمومی هستند.
🌸امام رضا (ع) فرمود: چون زمامداران دروغ پردازند باران قطع مىشود، و چون سلطان ستم کند پایه هاى دولتش سست می گردد (و دولتش از چشم مردم می افتد)، و چون زکات داده نشود چهار پایان می میرند.
📚منابع
📗1.أمالی شیخ مفید - صفحه 311
📘2. بحار الأنوار – جلد 70 - صفحه 374- باب 138
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سیده اکرم رسولی
✅آقای رییسی طلبه ای است که نه مسائل اقتصادی را می داند و نه در مسائل سیاسی تبحر دارد
🔺قوامی رییس کمسیون قضایی مجلس ششم
🔶نهادهای قدرت که نود درصد اختیارات کشور را دارند به مردم و خبرنگاران جواب نمیدهند و خودشان را پاسخگو به خدا میدانند نه مردم بنابراین مشکلات ادامه دارد خواهد بود.
🔸من اعتقاد دارم در جهت حل مشکلات کلان کشور مجلس و دولت تقریباً 10درصد اختیارات را دارند و در این 10درصد هم دیگران شریک هستند.
🔸بنابراین مشکلات با آمدن دولتها و مجالس حل نمیشود و ادامه پیدا میکند. اجازه بدهید مثالی بزنم، این کارگرها که امروز دارند اعتصاب میکنند نیروهای موقتی هستند، قانونی که به اشتباه تصویب و اجرا شد، چراکه کار موقت کاری است که ماهیت کار موقت باشد، مانند کارفرمایی که کارگر را برای چیدن میوههای باغ بهخدمت میگیرد اما کارخانهها که موقت نیستند، ما در مجلس ششم بنا براینکه تفسیر قوانین عادی با مجلس است این موضوع را بررسی کردیم آنجا موفق نشدیم دوستان را قانع کنیم که این قانون اشتباه است، میخواهم بگویم اگر مجلس اختیار داشت میتوانست این قانون را تفسیر کند و مشکل این کارگران حل شود. متاسفانه مجلس چنین اختیاری ندارد.
🔸مجلس یک منشی است، اگر چیزی هم تصویب کند شورای نگهبان آن را رد میکند. بنابراین این مشکلات با وجود آقای خاتمی، احمدینژاد، روحانی و رئیسی ادامه دارد و حل شدنی نیست چراکه اختیار رئیسجمهور و مجلس ناچیز است.
🔸من با آقای رئیسی همکار بودم، در ستاد اجرایی فرمان امام با هم بودیم، ایشان یه طلبهای است مانند ما که نه مسائل اقتصادی را میداند و نه درخصوص مسائل سیاسی و اقتصادی تبحر دارد، ایشان بیشتر کار قضائی انجام داده بنابراین باتوجه به وضعیتی که وجود دارد در آینده مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد مگر اینکه نهادهای اصلی قدرت کاری انجام دهند.صبح ما
هدایت شده از سیده اکرم رسولی
با تشکر از شما لطفا پاسخ به این جملات
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم بزرگوار
هدایت شده از یاسریع الرضا
جناب رئیسی در هر بخشی
که تا حال انجام وظیفه کردند
براساس شایستگی بوده.
در بخش ریاست قوه مجریه
هم اگر این شایستگی نبود وارد
نمیشدند...، قصور و کم کاری برخی
دولت ها و دولت وقت دلیل نمیشه
که نسبت به آقای رئیسی هم همین
قضاوت رو داشته باشیم...
قضاوت پیش از موعد هم منطقی نیست...
به قوامی و دیگر حضراتی که
چنین تحلیل نابجایی دارند باید
عرض کرد که با #دعایگربهسیاهباروننمیاد...
بجای آیه یأس خواندن و تحلیل های
شخصی نسنجیده داشتن اجازه بدین
تا وقت مدیریت ایشان فرا برسه
اونوقت اگر قصور و کم کاری ،
عدم هماهنگی در ایشان دیده شد
و ایشان هم مثل سابقین برای فرار
از تکلیف، سناریوی #عدماختیارتام
را مطرح کردند حق را به شما میدیم...
نکته دیگه اینکه آقای رئیسی اگر
فقط برنامه قضایی و عدل گستری
در پرونده کاری خودش داره، پیگیری
شرکت ها و کارخانجات پلمپ شده و
یا مصادره شده از طرف بانک ها
فقط جنبه قضایی داره؟!!!!
آیا این کار را دولت در بخش وظایف
خود نمی توانست انجام بده؟؟؟؟
آیا بیچارگی تولیدگران داخلی
بخاطر عدم حمایت دولت در بخش
تولید هست یا کم کاری قوه قضاییه؟؟؟
پس جناب رئیسی در طول مدت
صدارت خود در قوه ، هم مسئولیت
قضایی داشتند و هم مسئولیت جبران
مافات و کم کاری ها و قصور دولت..،
همانطور که مجلس هم در بخش
پیگیری های اقتصادی ،عملا باری که
دولت با قصور به زمین گذاشت را
در برنامه کاری خود قرار داد و اولین
فعالیت مجلس حاضر در ابتدای
کار فعالیت در بخش اقتصادی
و معیشت مردم بود....،
جناب قوامی ،مدیریت به حرف
نیست، مدیریت به معادلات و نسخه
های تکراری و برداشتهای شخصی
در زمینه رفع مشکلات اقتصادی
نیست...، مدیریت به #شایستهسالاری
و تحرک انقلابی و جهادی همراه با
علم و آگاهی به موضوعات کلان جامعه
هست....،
جناب آقای قوامی ، خوب هست که
بجای نظرهای واهی دادن و تشویش
اذهان عمومی ،سری به سوابق خود
در گذشته بزنید؛ شما یک نماینده
اصلاح طلب در #مجلسششم بودید،
در جریان رد صلاحیت شورای نگهبان
در انتخابات مجلس هفتم، شماهم رد صلاحیت شد و به صف معترضین و متحصنین مجلس ششم پیوستید...،
این کار شما علیه #شورای نگهبان و
عدم #تمکین رای شورا بود...،
شما از معترضین انتخابات سال ۸۸
بودید...،
شما بااینکه از دولت روحانی در
آغاز کار حمایت کردید اما این
دولت را دولت اصلاحات نمیدانید
شما در مصاحبه با روزنامه آرمان گفتید:
«شاید اصولگرایان بگویند بهصرف حمایت اصلاحطلبان از دولت، اصلاحطلبان در دولت مؤثرند. بله ما حمایت کردیم، اما واقعاً دولت اصلاحطلب نیست!!!!!!!!😊
و وزرا نیز تعلق خاطری به جریان اصلاحات ندارند(!!!)😊
آقای جهرمی وزیر ارتباطات اصلاحطلب هستند؟😊
پیشینه این افراد و کارکرد آنها
مشخص است. همانطور که گفتم
حتی استانداران و بخشداران نیز عامل اصلاحطلبان نیستند».😊
شما در حالی اصلاحات را مجزا از دولت میدانید که تعداد قابلتوجهی از اعضای کابینه دولت از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی موسوی در سال ۸۸ بودند و اصلاحطلبان در هفت سال اخیر نیز تمامی پستهای کلیدی دولت را در اختیار داشتهاند....،
خب جناب قوامی...، نزدیک به بیست و
چندسال دولت های همفکر شما
بدون شایستگی در مدیریت، بدون
سواد کافی و غیره در پست مدیریتی
کلان کشور تکیه زدند و بیشتر عمر
انقلاب را به مدیریت کثیف و ضعیف
خود اختصاص دادند، تاجایی که شما
با پررویی از همه این دولت ها حمایت
کردید...، (دولتهاشمی،دولتخاتمی
دولت روحانی ) و ضمن تقدیر از
عملکرد خائنانه آنها ، با طرح سناریوی
پلید خود عنوان کردید که دولت ها
اختیارات کافی در کار مدیریتی
خود نداشتند...،
بنده با افتخار عرض میکنم که امروز
در کشور عزیز ما ایران، تنها کسانی
اجازه کار مدیریتی برای ملت و انقلاب
دارند که فقط انقلابی باشند و وامدار
نظام جمهوری اسلامی ،نه پیاده نظام
دشمن در کشور.
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌹 🌹
از هیچ حکومت دینی دموکراسی بر نمیخیزد...
زیرا واحد دین مؤمن است و واحد دموکراسی شهروند !
در دموکراسی همه مردم از حقوق یکسان برخوردارند چون شهروند هستند ، چه مسلمان چه کافر...
اما در حکومت دینی شما از هیچ حقوقی برخوردار نیستید مگر اینکه مؤمن باشید !
در دموکراسی نظر انسانها محترم است چون شهروند هستند،چه مسلمان چه کافر...
اما در حکومت دینی نظر شما به هیچ وجه قابل احترام نیست ، مگر اینکه مؤمن باشید و اینگونه بود که به اینجا رسیدیم...!
و شهروندان بخاطر اینکه از شرایط اجتماعی بهتری برخوردار شوند در شمایل مومنین ظاهرمیشوند پس ظاهر اشخاص ملاک ایمان میشود و اینگونه است باعث رواج تزویر و ریاکاری میشوند ، که شدند . اصولا در جامعه و حاکمیت دموکراسی نیازی به ریا و تزویر نیست ، چون شهروندان حسب شایستگیهاشان بر مسند مشاغل می نشینند ...... !
پاسخ:
با سلام
🔶دموکراسی یعنی حکومت مردمی.که الان ازش به مردم سالاری تعبیر میشه.
🔶اساس دین بر اینه که حق و حقیقت اجرا بشه. حالا ممکنه این حق و حقیقت در قالب زندگی شخصی فرد باشه و ممکنه در اجتماع باشه.
به این آیه توجه کنید:
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ “النَّاس"ُ بِالْقِسْطِ (25 سوره حدید)
کلمه “ناس” یعنی مردم در این آیه بیانگر همه چیز است.
🔶ما پيامبرانمان را با دليلهاى روشن فرستاديم و با آنها كتاب و ترازو را نيز نازل كرديم تا مردم به عدالت عمل كنند.
وقتی میگه تا مردم به عدالت عمل کنند فقط در سایه حکومت امکان پذیره.
وچون منشا این قسط و عدالت و برپایی آن از جانب خداوند هست واضحه که این نوع برپایی عدالت توسط مردم ریشه دینی داره که ما ازش به عنوان دموکراسی دینی یاد میکنیم.
🔶و این آیه:
و شاورهم فی الامر
خداوند مستقیما به پیامبر خطاب میکنه که از مردم مشورت بگیر. این مردم سالاری نیست؟
کلا دموکراسی دینی با دموکراسی غربی تفاوت داره.
تفاوت در مشروعیت حکومت دینی است.
مردم به حکومت دینی مشروعیت نمیدهند. بلکه مشروعیت حکومت دینی از جانب خدا و جانشینان او در زمین صورت میگیره.
مردم فقط به حکومت دینی مقبولیت میدهند.
یعنی برای برپایی حکومت باید مردم حضور داشته باشند.
🔶امیر مومنان علیه السلام به مدت ۲۵ سال خانه نشین بود.
چرا؟
چون مردم نمیخواستند.
🔶وقتی زمام حکومت رو به دست گرفت که مردم به در خانه ایشان هجوم آوردند.
خود حضرت هم این مسئله را با این بیان تاکید میکنند:
لولا حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر… لالقیت حبلها علی غاربها
یعنی اگه حضور بیعت کنندگان نبود و با وجود یاوران حجت بر من تمام نمیشد… رشته کار(حکومت) را رها میکردم.
🔷در پایان:
هر سه دلیل این آقا مردود هست.
به دلیل اینکه فقط ادعای ایشان بوده و تخیلات خودشون رو به عنوان دلیل ذکر کرده اند.
دلیل اول را که مفصلا توضیح دادیم
دلیل دوم:اساس دین اعتقاد صرف نیست بلکه عمل هم هست.
آیات زیادی هم در این زمینه داریم.
وَالْعَصْر* إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ * إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ .
در دین ما رابطه انسان با انسان کاملا توضیح داده شده است.
🔶توجه ویژه به حق الناس مصداق بارز اونه.
دلیل سوم:
اولا دین واحد نداره.
و بر فرض هم اگه قبول کنیم که واحد داشته باشه واحدش ایمان+عمل صالح بر اساس تعالیم دینی.
🔶یکی از تعالیم دینی هم توجه به حقوق همدیگر است. کتاب صحیفه سجادیه امام زین العابدین دریایی از این بحث رعایت حقوقه.
حقوق مادر بر فرزند و بالعکس
حقوق معلم بر دانش آموز و بالعکس
حقوق همسایه بر همسایه.
و …و… و
اینها همان حقوق به اصطلاح شهروندی است.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ تکمیلی:
🔶قسمت اول:
لیبرالیسم سیاسی نوعی ایدئولوژی سیاسی است، که چند پایه مهم دارد. مهم ترین آنها تساهل و مدارا و حقوق و آزادی های فردی می باشد.از ویژگی های بارز این ایدئولوژی جدا کردن حوزه امور عمومی از حوزه امور شخصی است. برجسته ترین پیامد این ویژگی سکولاریسم یا اعتقاد به جدایی دین از سیاست است.طبق این عقیده، دولت باید از دخالت در امور شخصی پرهیز کرده و حریم قلمرو شخصی و حقوق فردی رو مراعات بکند.این شرایط خود موجب لیبرالیسم دینی شد. لیبرالیسم سیاسی خود زائیده کشتارهای مذهبی و شکنجه ها و اختناق کلیسا بود در قبال جوامع مسیحی..یعنی ضعف کلیسا در مبانی تئوریک و عملکرد و قابل دفاع نبودن رویه ایشان به لیبرالیسم سیاسی و دینی منجر شد . جدایی دین از سیاست حاصل این وضعیت بود..
🔶قسمت دوم:
با ذكر مقدمه اي كه آمد و شرايطي كه بستر فرار از دين و متافيزيك و فلسفه در غرب رو فراهم كرد، بايستي در خصوص نكاتي كه در شبهه مطرح شده است عرض كنم، عقيده شخص آقاي پرفسور مظفري مطابق با تعريف دموكراسي با ديد مطلقا ليبرال دموكراتيك مي باشد و اينكه دين رو در درجه دوم و فرع بر دموكراسي قرار داده اند كه دقيقا نقطه مقابل تفكر ماست، تفكر ما در مورد دين و دموكراسي و تفكر ايشان در مورد دين و دموكراسي كاملا در دو جهت مغاير سير مي كنه، متاسفانه ايراد متفكرين وطني كه رحل اقامت در خارج دارند و حتي خيلي هاي ديگه از داخل نشين ها همينه كه يه مقدار قدرت تفكر فرا ترجمه اي به خودشون نمي دهند(ضمن اينكه متن ارائه شده مربوط به راديو فردا مي باشد)… با اين توضيح پاسخ مبسوط زير رو تقديم مي كنم :
در غرب پس از تحولاتي كه در زمينه سياست و دين و اعتقادات بوجود آمد(خلاصه اي از آن در قسمت اول آمد) نتيجه اين شد كه تعريفي از دخالت مردم در سرنوشت خويش يا همان دمكراسي ارائه شد كه به طور كلي در آن اخلاق و فلسفه(عقل) و متافيزيك كنار گذاشته شدند، به اين عبارت كه بدون پاسخگويي دقيق به اينكه فلسفه و منشاء حق حاكميت مردم دقيقا چيست؟ قدرت را به عنوان موضوع سياست مطرح كردند، با همان استدلال كه علوم را از متافيزيك و فلسفه منفك و جدا شدند، براي سياست نيز فلسفه اي قائل نشدند، و فلسفه سياست رو كنار گذاشتند، علم سياست از اخلاق و فلسفه و متافيزيك جدا شد..متفكريني مثل آقاي مظفري، اينگونه القاء مي كنند اين نوع دمكراسي با دين همخواني ندارد، بله ، قطعا دين با چنين دموكراسي بشر محوري (يعني بدون نظر داشتن به خداوند و متافيزيك و اخلاق) همخواني نخواهد داشت، قرار نيست به هر نحو ممكن دين خود را با چنين تعريفي از دمكراسي متحد كند!!
عده اي تلاش مي كنند تا از سرخير خواهي و با اين ادعا كه دين در زمينه حقوق مدني و سياسي ضعف دارد(به زعم خود) به هر نحو ممكن پسوند دمكراسي را به دين ضميمه و الحاق كنند… اين در حاليست كه سئوال محوري و مهم كماكان باقيست، مشروعيت مردم سالاري از كجاست؟؟ دمكراسي(با تعريف بالا) بر خلاف حقوق طبيعي بشر و غير مستدل مي باشد وحجيتي ندارد(( تكنيك و فرمولي شده جهت كسب قدرت توسط قدرت طلبان)) در اين نوع دمكراسي با افكار عمومي بازي مي شود؛ مشروعيت را تحت الشعاع كسب قدرت ومقبوليت و امكان حاكميت قرار مي دهند، و از روي فلسفه سياست مي پرند..در نظر دموكراسي غربي مشروعيت سياسي ربطي به مشروعيت ديني ندارد.
سوال بسيار مهم اينجاست؟
🔹نظريه پرداز مسلمان خالقيت و مالكيت و ربوبيت تكويني و تشريعي را از آن چه كسي مي داند؟
🔹 آيا حاكميت مطلقا به بشر منتقل شده يا اينكه شريعت الهي براي بشر قيد و بند و امر و نهي دارد؟
در سكولاريسم خداي خالق مورد قبول است اما خداي شارع نفي مي شود، نهايتا حتي اگر چيزي را قبول كنند، مي گويند خداي خالق حاكميت را به بندگان منتقل كرد!!! هم سلطان نفي مي شود و هم ولي عادل، اين در حاليست كه دين در خصوص حاكميت اظهار نظر كرده ، اگر حق حاكميت را از خدا مي دانيم، لذا اگر اينكه بگوييم كه دين بايد مردم سالار و دمكراتيك باشد، اين بدون شك نقض غرض اساسي است، برعكس، اين دمكراسي و مردم سالاري است كه بايد شرعي و ديني باشد، زيرا حق حاكميت متعلق به خداست، ولايت بالذات مال خداست، حتي حق حيات بشر نيز از خداست، اين دمكراسي است كه در نگاه ما بايستي با غايت هاي دين سازگار باشد؛ ما در برابر حق و حقيقت تعهد داريم نه در برابر دموكراسي، آنچه از دمكراسي با دين و دستورات الهي سازگار شد فبهالمراد اگر نشد، (خب نشود) آيا ما طرفداران دين دموكراتيك هستيم يا طرفداران دمكراسي ديني(جمهوري از نوع اسلامي يا اسلام از نوع جمهوري) اين اعتبار دين و قدسيت آن است كه به دموكراسي مشروعيت مي دهد و اعتبار دين منوط به دموكراسي نيست،
كدام اصل است و كدام فرع؟
كدام قالب است و كدام محتوا؟آيا مشروعيت دين به آراء بشر محدود است؟ يا اين دين و شريعت است كه به آراء مردم اعتبار و مشروعيت خواهد داد؟
حق قانون گزاری مطلق از آن كيست؟
حق ارزش گذاري از آن كيست؟
قدرت قانونگذاري مطلق در نگاه ما از ان خداست، و اين دموكراسي است كه بايستي با تفكر توحيدي تضاد نداشته باشد؛ در دموكراسي لائيك يا سكولار، همه چيز منوط و مشروط به دموكراسي شده، در حالي كه در تفكر ديني حق انتخاب مردم در چهارچوب انتصاب الهي استف شما نمي توانيد حق حاكميت خدا را مشروط كنيد، و حق حاكميت بشر را مطلق كني!! اين خداست كه به بشر امر و نهي مي كند، نه بالعكس..
🔶قسمت سوم :
در مورد دموکراسی در حکومت اسلامی اگر قرارداد اجتماعی یا قواعدی برای اجتماع وضع میشود باید عین دستورات الهی باشد یا اینکه مطابق شریعت و آموزه های الهی باشد…اعتقاد دینی باید اساس امور جامعه باشد..افراد جامعه به سمت اجرای احکام الهی حرکت می کنند.نام ایشان قاعدتا یا مسلم یا مومن..است. بنابراین چون اصل و اساس دین است. مهم عدم مغایرت قواعد دموکراسی با دین می باشد.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام ببخشید با دخترای جوون صحبت می کنیم برای رعایت حجاب و پوشیدن چادر صحبت میکنیم میگن از کجا معلوم حضرت فاطمه چادر می پوشیده باید قلب آدم پاک باشه چه جوابی بدیم بهشون؟
«شکل حجاب حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها و شباهت حجاب آن حضرت به چادر امروزی، در روایتی که به ماجرای فدک مربوط است، مشخص میشود. شیخ طبرسی در جلد اول کتاب احتجاج، نحوه حجاب و پوشش آن حضرت در زمان خروج از منزل در قضیه فدک را این طور توصیف کرده است: حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها در زمان بیرون آمدن از منزل، مقنعه خود را بهطور محکم به سر بستند و جلباب (چادر) را به تن کردند، آن چادر بهشکلی بود که تمام بدن آن حضرت را بهطور کامل میپوشاند و گوشههای آن به زمین میرسید. گروهی از نزدیکان و زنان قوم، آن حضرت را تا مسجد همراهی میکردند. از این روایت مشخص میشود که پوشش و حجاب حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها در بیرون از منزل و در مواجهه با افراد نامحرم دقیقاً همان دو پوشش معروف زنان در قرآن یعنی خمار (مقنعه) و جلباب (چادر) بوده است.»
*در قرآن کریم چه آیاتی به لزوم استفاده از چادر و پوشش کامل اشاره کرده است؟
مهمترین آیه قرآن در زمینه حجاب آیه 59 سوره مبارکه احزاب است که میفرماید: «یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلک ادنی ان یعرفن فلایؤذین و کان الله غفوراً رحیماً؛ ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو جلبابهایشان را بر خود بیفکنند، این عمل مناسبتر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است».
اگر بپذیریم که با داشتن دل پاک و عشق به خدا می توانیم برخی اعمال را انجام ندهیم، پس اعتبار همه اعمال دینی ساقط می شود زیرا هر کس می تواند این توجیه را در مورد هر حکمی از دین که باب میلش نیست بکار ببرد، مثلا” بگوید: «من نماز نمی خونم، روزه هم نمی گیرم اما خدا خودش می دونه دلم پاکه و عاشقش هستم. خدا خودش می دونه من چقدر دوسش دارم اما من نمی تونم به پسرعموم دست ندم.»
خداوند در آیه ۱۵۰ سوره نساء می فرماید:
إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُریدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُریدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِکَ سَبیلاً
«کسانى که خدا و پیامبران او را انکار مى کنند، و مى خواهند میان خدا و پیامبرانش تبعیض قائل شوند، و مى گویند: به بعضى ایمان مى آوریم، و بعضى را انکار مى کنیم» و مى خواهند در میان این دو، راهى براى خود انتخاب کنند…»
از کوزه همان برون تراود که در اوست
اگر یک فرد ایمان واقعی داشته باشد، باید عمل او نیز نشان دهد که این فرد به خداوند و دستورات او ایمان دارد یا نه. در هیچ جایی از دین اشاره نشده است که ظاهر یک مؤمن اهمیتی ندارد و مهم ایمان او در قلب و دل است بلکه بر عکس در روایات توصیه های بیشماری در خصوص ویژگی های پوشش یک مسلمان آمده است.
یک انسان صادق نمی تواند ادعا کند با اعتقاد است اما در ظاهر طور دیگری جلوه کند، و او توقع داشته باشد که دیگران از روی علم غیب، باطن او را بینند و بر اساس ظاهرش از او شناخت پیدا نکنند. ضرب المثل قدیمی می گوید؛ از کوزه همان برون تراود که در اوست.
فرض کنید همسرتان شما را دوست دارد و به شما ابراز عشق هم کرده است در جایی اورا می بینید که با زنان دیگر گرم شوخی و خنده است، وقتی به او اعتراض می کنید در جواب می گوید: من قلبا” تو را دوست دارم فقط در ظاهر با این خانم ها شوخی می کنم اما در دلم هر لحظه به یاد تو هستم. آیا این توجیه قابل قبول است؟ آیا ظاهر رفتار ما می تواند با باطن عمل ما ارتباطی نداشته باشد؟
وقتی برخی زنان و دختران در جامعه با پوشش های زننده رفت و آمد می کنند بطوریکه حتی نگاه های زنان دیگر نیز به سمت آن ها خیره می شود، اگر بپذیریم که آن ها دلشان پاک است و نیت بدی ندارند، اما نمی توان پذیرفت این زنان، زنان با ایمان و مقید به آداب اسلامی هستند.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ :
اینکه حضرت #زهرا سلاماللهعلیها
چادر می پوشیده یا خیر؟!!
باید در روایات جستجو کرد
از باب نمونه به چند روایت
اشاره میکنم:
در تاریخ نقل شده که حضرت
زهرا سلام الله علیها وقتی می خواستند
به بیرون منزل و نزد پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله وسلم بروند، از پوشش های خاصی،
مثل #جلباب (چادر) و #برقع
(روپوش صورت) استفاده می کردند
سند روایت👈(صدوق، علل الشرایع، ج ۱، ص ۱۶۳:
«فتجلببت بجلبابها و تبرقعت ببرقعها و ارادت النبی(ص).»)
ظاهراًدر دوران پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله وسلم بسیاری از زنها از نقاب یا همان پوشیه استفاده می کرده اند به طور مثال حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای پوشش صورت از #نقاب و پوشیه استفاده می کرده است. استفاده ایشان از روپوش صورت را از این روایت می توان به دست آورد:
« #فتجلبت #بجلبابها و #تبرقعت ببرقعها و ارادات النبی (صلی الله علیه و اله) ». (صدوق، علل الشرایع، ج۱ ، ص ۱۶۳).
#برقع در این روایت همان #پوششی است که #خانمها بر روی صورت خود استفاده می کنند.
👈 نیز در جریان #ازدواج حضرت فاطمه زهرا با امیرالمومنین علی علیهما السلام نقل شده است:
حضرت #فاطمه سلام الله علیهاچون در پیش روى حضرت(پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله وسلم) ایستاد، حضرت #نقاب را از روى منوّرش برداشت تا آنکه على بن ابیطالب علیه السلام خورشید جمالش را مشاهده کرد، پس دست فاطمه را گرفت به دست على داد و فرمود: خدا مبارک گرداند مواصلت دختر رسول خدا را با تو..(جلاء العیون, ص۲۱۲)
🔺 اما شخصیت و سیره و سبک
زندگی حضرت فاطمه زهراسلام الله علیهارا
میشه در این کتابها جستجو کرد،
با مطالعه این کتابها میتونیم به
این حقیقت مهم دست پیدا کنیم
که سیره عملی و اعتقادی حضرت
زهرا در مورد عفت، حیا و #حجاب
چگونه بوده...
کتابها👇
۱- کتاب فاطمه از نگاه علی
۲- کتاب فاطمه، اسوه بشر
۳- کتاب من فاطمه هستم
۴- کتاب چشمه در بستر
۵- کتاب دردانه دلداده
۶- کتاب دانشنامه فاطمی
۷- کتاب خاطر نازک گل
۸- کتاب بانوی بهشتی در عرصه های حضور
۹- کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا
۱۰- کتاب برترین بانو👈(این کتاب، پژوهشی در زمینه برتری فاطمه زهرا(س) بر حضرت مریم (س) بنت عمران و عایشه همسر پیامبر اسلام(ص) از دیدگاه اهلسنت است)
اما در مورد جواب دختران که گفتند
#دلبایدپاک باشه!!!!
باید عرض کرد که دین فقط به
پذیرش نام دین نیست، بلکه عمل
به دین هم شرط هست، حجاب
فقط از سیره اهل بیت علیهم السلام
نیست بلکه سفارش قرآن هست...
قرآن نه تنها در مورد حجاب، بلکه
در مورد چطور صحبت کردن زنان
با مردان نامحرم هم سخن گفته...،
پس ایمان همیشه با عمل صالح
معنا میگیره...،
جایی که قرآن فرموده:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ....،
اگر قرار بود همان ایمان لسانی
باشه ،دوبار #آمنوا تکرار نمیشد...
نکته دیگه اینکه اگر میبینیم
ایمان ما در عمل ظهور پیدا نمیکنه
معناش اینه که ایمان در قلب ما
حضور نداره، هرچه قلب در
اعتنای به ایمان قوی باشه در ظرف
عمل بیشتر خودشو نشون میده،
در بسیاری روایات هست که ایمان سه رکن داره:
۱ . اقرار به زبان ۲ . باور به قلب
۳ . عمل با ارکان...،
وقتی با زبان اقرار شد، به قلب هم
رسوخ کرد و یقین حاصل شد،مرحله
بعد عمل هست...،
لذا باطن و قلب تأثیرگذار در ظاهر
یک انسان هست، امیرالمؤمنین(ع)
در روایتی اینطور فرمودند:
(لِکُلِّ ظَاهِرٍ بَاطِنٌ عَلَی مِثَالِهِ فَمَنْ طَابَ ظَاهِرُهُ طَابَ بَاطِنُهُ وَ مَا خَبُثَ ظَاهِرُهُ خَبُثَ بَاطِنُه»؛
«برای هر ظاهری، باطنی همانند ظاهر هست. پس هر که ظاهرش پاک باشد باطنش نیز پاک است و هر چه
ظاهرش پلید است، باطنش نیز پلید است»
[ تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص ۴۷۹.]
پس چطور میشه که ما بجای عمل
به اسلام، با زیرکی میگیم #دل
باید پاک باشه؟!!!!!!!!!!!!!!!
لذا هرچه قلب انسان #پاک باشه
عمل او هم پاک هست، اینکه
عمل بر خلاف دستور اسلام هست
بخاطر این هست که قلب مشکل
داره..
قرآن هم آیه ای در این باره داره
که با مثالی رابطه بین قلب سالم
و پاک را با عمل تبیین میکنه👇
(((وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ
رَبِّهِ وَ الَّذیک خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِدا))) [ اعراف (۷)، آیه ۵۸.]
«سرزمین پاکیزه و شیرین)، گیاهش به فرمان پروردگار می روید؛ امّا سرزمین های بد طینت(و شوره زار)، جز گیاه ناچیز و بی ارزش، از آن نمی روید».
👈کسانی که به بهانه صاف وپاک
بودن دل، ضروریات اسلامی
را ترک می کنند در واقع می خواهند
از انجام تکلیف فرار نموده،
خود را بازی داده وتو جیه برای
خودشان داشته باشند ،چراکه
عمل به ضروریات دینی ، دستوری
قرآنی و واجبی شرعی است و بر
تمام مسلمانان واجب گردیده است...
#یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
هدایت شده از فاطمه فاتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه
ممنون میشم پاسخ بدید
هدایت شده از یاسریع الرضا
نظر مراجع
https://www.isna.ir/news/95112618709/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B6%D8%B9-%D8%B5%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%AA%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%87%D8%A7
استفتائات بانکی
https://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=167
#یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin