eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
سلام علیکم طبق اصل ۵۹ قانون اساسی در مسائل بسیار مهم اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی با تصویب دوسوم نمایندگان مجلس رفراندوم برگزار خواهد شد.عین جمله رهبر انقلاب این است برای هر مساله ای که نمیشود رفراندوم برگزار نمود که این مطلب عین قانون اساسی است .ضمن اینکه تشخیص این مطلب با نمایندگان مجلس است نه رئیس جمهور سابق که با اهداف سیاسی مطرح نموده است.تعیین نوع حکومت پس از پیروزی انقلاب بزرگترین دستاورد و انقلاب و امتیازی است که تنها در ایران پس از انقلاب انجام شده است تغییر قانون اساسی نیز به رفراندوم گذاشته شده که در برخی کشورها مسبوق به سابقه بوده است که در آن زمان روشنگری و اطلاع رسانی در خصوص آن صورت گرفت و سپس به رفراندوم گذاشته شد اولین انتخاباتی که حقیر در آن شرکت کردم همان انتخابات بود و در حالیکه ۱۵ سال بودم به همه مفاد تغییر آگاه بودم ✍ استاد قنبریان ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در سوئیس گاهی در سال چند رفراندم برگزار می شود مثل همین سال۲۰۲۰ که چند همه پرسی انجام شد. در آنجا برای بالابردن قیمت شیر یا وضعیت مسکن یا بعضی قوانین موردی نیز همه پرسی برگزار می کنند زیرا غالبا معدل فهم اکثریت بالاتر از اقلیت است. از سال ۱۹۹۰ تاکنون ۱۳۰ رفراندوم در سوئیس برگزار شده. در ایتالیا از ۱۹۹۰ تاکنون ۶۰ رفراندوم برگزار شده است. در ایرلند در همین دوره زمانی، مردم در ۳۰ رفراندوم شرکت کرده اند. در بریتانیا، اسپانیا و فرانسه هم در سی سال گذشته ۳ رفراندوم و در دانمارک ۲ همه پرسی برگزار شده است. فارغ از اینکه آقای خمینی هم می گفت اگر اکثریت اشتباه هم بکنند رأی شان متّبع است، اساسا آنچه به حقوق خود مردم مربوط می شود را باید خودشان تصمیم بگیرند و کسی حق ندارد قیّم شود. البته ایران سوئیس نیست اما این انتظار نابجایی نیست که طبق اصل۶ و ۵۹ قانون اساسی کنونی و حق حاکمیت ملی، برای مسایل«بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» رفراندم برگزار شود.
هدایت شده از نجمه کبیریان
کلمه رفراندوم را جستجو بفرمایید به جواب های خوبی خواهید رسید این پاسخ و نشانی بعدی را هم کامل مطالعه بفرمایید تا بتوانید پاسخگو باشید 👇👇👇 رحیم فردین شاعر و پژوهشگر ساکن سوئیس در یادداشتی به این پرسش پاسخ داده است ناپلئون از اهالی جزیره کورس واقع در نزدیکی سواحل غربی ایتالیا در دریای مدیترانه، که در چند دهه اخیر به دنبال جدایی از فرانسه و استقلال یا لااقل خودگردانی است، برخاست. استعداد نظامی‌اش او را به قدرت رساند و وقتی جمهوری فرانسه را به فرمانبرداری از خود درآورد، در سال 1798 میلادی به سوئیس حمله‌ور شد و قسمت اعظم آن را اشغال کرد. تنگه‌های مسلط به شمال ایتالیا، اندوخته‌های مالی دهستان‌ها و امکان سربازگیری از آنان برای نقشه‌های جنگی‌اش، از عوامل این یورش بودند. پس بلافاصله نظام حکومتی را از اتحاد دهستان‌های خودمحور و خودپرور، به نظام جمهوری تغییر داد و آنان را جزو ممالک فرانسه درآورد ناپلئون به سه هدف مذکور رسید و تنها دو، سه دهستان شرقی همجوار با امپراتوری اتریش از گزند ناپلئون مصون ماندند. تعداد 1300 نفر از همان سربازان دهستان‌های سوئیس که به خدمت ارتش فرانسه درآمده بودند، چهارده سال بعد، با متوقف کردن 40 هزار روسی، عبور لشکر شکست‌خورده ناپلئون در بازگشتی گریزان به فرانسه از رود پوتونس را ممکن ساختند. ناپلئون و اندک بازمانده لشکری نیمه‌جان، هرچند به فرانسه رسیدند، اما در کنار معابر، مردمان فرانسوی -که اکثراً زن‌های بیوه بودند- با فحاشی و پرتاب آب دهان به استقبالشان آمدند که چرا جان هزاران هزار را قربانی هوسبازی‌های خود کرده است. از همین واژگونی اوضاع در جمهوری ناپلئونی بود که دهستان‌های تحت اشغال سوئیس جرأت و فرصت رهایی از یوغ یافتند و دوباره به اتحادی که تا به امروز ادامه دارد، روی آوردند و کشوری کوچک با 26 دهستان خودگردان و چهار زبان آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و رومانش شکل گرفت. جالب است که هنوز دهستان‌های غربی، نام و ساختار جمهوری را با وجود این اتحاد حفظ کرده‌اند، اما چون از لحاظ درآمد و هزینه، هر دهستان باید اتکا به خود داشته باشد، شرایط و مقرارات سختگیرانه بین روابط دهستان‌ها برقرار است تا امکان چنین اتحادی زیر یک چتر فراهم شود. به همین جهت تمام امور حکومت اشتراکی در هر مورد فراگیر، نه تنها باید دارای اکثریت مردمی، بلکه دهستانی نیز باشد تا پذیرش اجرا را که رابطه مستقیم با قبول هزینه مالی آن دارد، احراز شود. لذا لزوم رفراندوم‌ها را اینگونه توجیه و ناگزیر می‌دارد. البته همین مسئله رفراندوم در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش که همسایگان شمالی، غربی، جنوبی و شرقی سوئیس هستند رایج نیست، چون با تاریخ، ساختار، اراده و اداره مردمان این کشورها سازگاری ندارد.  آخرین کسی که جدیدترین شیوه حاکمیت را برای سوئیسی‌ها تعیین کرد، ناپلئون بود که خودش به واسطه شکست مفتضحانه در مسکو، به دست حاکمیت فرانسه تبعید شد 👇👇👇
هدایت شده از نجمه کبیریان
سال‌هاست رسانه‌های جهان سلطه و اربابانشان بر طبل رفراندوم یا همه پرسی در جمهوری اسلامی می‌کوبند، در حالی که نظام اسلامی ایران، در طول تاریخ، تنها نظام منبعث از یک انقلاب به شمار می رود که با همه‌پرسی یا رفراندوم و کسب بیش از 98 درصد از آرای ملت تاسیس شد.  هیچ یک از انقلابات مشهور تاریخ اعم از فرانسه و روسیه و کوبا و ویتنام و الجزایر و ... از طریق ارجاع به آرای عمومی، نظام سیاسی مورد نظر خویش را حاکم نساختند و هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی و جهان آزاد اعم از انگلیس و سوئد و نروژ و دانمارک (که همچنان به نظام قرون وسطایی پادشاهی و سلطنت موروثی آن هم در قرن 21 پایبند هستند)  یا ایالات متحده آمریکا، نه برای تاسیس خود و نه برای تدوین و اجرای قانون اساسی و البته اصلاحیه‌های بعدی، به همه‌پرسی یا آرای عمومی مراجعه نکردند. درحالی که برخلاف کشورهای یاد شده، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اقشار مختلف مردم ایران بارها در راهپیمایی‌های عظیم میلیونی مانند تظاهرات تاسوعا و عاشورای 1357، رای خود را به جمهوری اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی اعلام کرده بودند، آنچه در هیچ یک از دیگر انقلابات جهان و رژیم‌های به اصطلاح دموکراسی سابقه نداشت و ندارد. آنها با پدیده‌ای به نام رفراندوم بیگانه‌اند قانون اساسی جمهوری اسلامی با این که توسط نمایندگان منتخب مردم در انتخاباتی آزاد تدوین گردیده بود، اما پس از آن هم در یک همه‌پرسی به آرای عمومی گذارده شد و با 95 درصد آرای شرکت کنندگان به تصویب رسید و حتی اصلاحیه آن نیز در سال 1368 مجددا از طریق رفراندوم عمومی، باز با اکثریت قاطع آرای ملت به تصویب رسید. اما فی‌المثل قانون اساسی ایالات متحده آمریکا توسط گروهی از فراماسون‌ها (که هیچ گونه نمایندگی یا وکالتی از سوی ملت نداشتند) وتحت تاثیر نظرات «جان لاک» نوشته شد و به اجرا درآمد و در اصلاحیه‌های آن حتی امروز نیز آرای مستقیم مردم نقشی ندارد. در کشورهای سلطنتی برخی مانند انگلیس اساسا فاقد قانون اساسی تدوین شده هستند و اغلب به همان قوانین قرون وسطایی که حافظ سلطنت موروثی آنهاست، پایبند بوده و یا مانند سوئد به اسناد کهنه قرون نوزدهمی اتکا می‌کنند که تفاوت چندانی با قانون‌های توحش وایکینگ‌ها ندارد!  رفراندوم دائمی در کوچه و خیابان‌ها  از طرف دیگر در طول سال‌های پس از انقلاب، به جز آن 3 رفراندوم اصلی، بارها و بارها همه‌پرسی و رفراندوم‌هایی به سبک و سیاق دوران مبارزات و تظاهرات انقلاب انجام گرفت که هر بار دهها میلیون نفر از آحاد مردم در آن شرکت نموده و آرای خود را در مورد مسائل مختلف مملکتی اعلام کردند؛ راهپیمایی‌های عظیم بیست و دوم بهمن (سالگرد پیروزی انقلاب) و روز جهانی قدس (در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) که هر ساله و در سراسر کشور برگزار شده و تقریبا اکثریت اقشار ملت را به صحنه می‌آورد، از جملهء همین همه پرسی‌های دائم برای نظام جمهوری اسلامی است. به جز دو راهپیمایی ثابت هر سال، ده‌ها راهپیمایی دیگر نیز به مناسبت‌ها و ضرورت‌های کشور و انقلاب برگزار می شود که در اغلب آنها، مردم به طور خودجوش و بدون دعوت و برنامه‌ریزی قبلی شرکت کرده و نظر خود را در مورد مبرم‌ترین مسائل کشوری بیان می‌کنند. از جمله این راهپیمایی‌ها و تظاهرات می‌توان به تشییع باشکوه و بی‌سابقه پیکرهای پاک سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و همرزمش ابومهدی المهندس اشاره کرد که چشم‌های جهانیان را خیره ساخت تا آن جا که حتی معاندترین و خبیث‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی را وادار به اعتراف نمود.  بدرقه ده‌ها میلیونی سردار سلیمانی و یارانش توسط ملت در شهرهای مختلف در شرایطی صورت گرفت که فشارهای اقتصادی پس از 6 سال و نیم حاکمیت دولت به اصطلاح تدبیر و امید به نهایت خود رسیده و  وقایع تاسف بار آبان 98 هم زخمی برآن افزوده بود، امّا در آن بدرقه تاریخی حتی آسیب دیدگان آن وقایع نیز آمدند و به آرمان‌ها و باورها و راه و منش سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی رای دادند.  به جز این، راهپیمایی‌های پرشکوه ملت در 9 دی ماه 1388 برای جمع کردن فتنه پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یا راهپیمایی 13 آبان 1401 در مخالفت با اغتشاشات پاییز و... از جمله دیگر همه پرسی‌های مردمی بود که به جز نظام جمهوری اسلامی، در  هیچ رژیم شرقی یا غربی دیگری اتفاق نیفتاده و نمی‌افتد. اما در مورد قضیه رفراندوم این سؤال همچنان باقی است: در کجای دنیا برای مسائل مهم سیاسی و نظامی و اقتصادی رفراندوم برگزار می‌شود؟  https://b2n.ir/a73798
هدایت شده از نجمه کبیریان
رفراندوم قانون جنگل یا حکومت‌های قرون وسطایی به جز سوییس که در آن برگزاری رفراندوم یا همه‌پرسی به صورت یک مضحکه و بازی در آمده، در هیچ کشور و جامعه دیگر جهان، قضیه رفراندوم اساسا مطرح نشده و نمی‌شود. در سوییسی که به جای همه‌پرسی درباره مسائل مهم مانند تبدیل این کشور به انبار پول‌های نامشروع و سرقت شده دزدان جهانی (که در سال 2018 از سوی «شبکه عدالت مالیاتی» فاسدترین کشور جهان نامیده شد)، راجع به مقولات مسخره‌ای همچون «حق تمبر روی برگه سهام» یا «آزمایش روی حیوانات» و یا «ممنوعیت بریدن شاخ گاوها و بزها» رفراندوم صورت می‌گیرد!  سؤال اینجاست در سازمان ملل به عنوان سمبل جامعه جهانی، آیا از نمایندگان کشورهای عضو، یک نظرخواهی ساده به عمل آمده که با حق وتوی 5 کشور عضو دائم شورای امنیت موافق هستند یا اینکه به قول حضرت امام، این قانون جنگل تا ابد بایستی برقرار بماند تا اگر همه اعضای این سازمان به عنوان نمایندگان جامعه جهانی نیز به یک چالش مبرم دنیا رای دهند، تنها یکی از آن پنج کشور بتواند با وتو کردن، همه آن آراء و نظرات را باد هوا کند!! آیا از مردم کشورهایی مانند کانادا و استرالیا و نیوزیلند و... رفراندومی به عمل آمده که در قرن بیست و یکم هنوز مانند قرون وسطی می‌خواهند در واقع مستعمره انگلیس محسوب شده و رئیس این کشورها و به تبع او نخست وزیر، از سوی ملکه یا پادشاه بریتانیا برگزیده شده و حکم بگیرد؟  برای مردم انگلیس این موضوع به همه‌پرسی گذاشته شده که آیا می‌خواهند هنوز در این کشور مانند دوران هنری هشتم، مجلس اعیانی وجود داشته باشد؟ که اعضای آن را لردها و دوک‌ها و کنت‌ها و ارل‌های منصوب ملکه یا پادشاه تشکیل داده و حدود 100 نفر آنها هم به طور موروثی فرزندان و نسل‌های بعدی آن اشراف باشند و همه قوانین مصوب مجلس عوام در نهایت از زیر دست آنها خارج شود؟!  آیا مردم انگلیس می‌توانند در رفراندومی شرکت کنند که نمی‌خواهند مانند قرون وسطی، تحت حکومت ورثه حکمرانان خودخوانده و قلدر سده‌های پیشین تحت عنوان شاه و ملکه باشند؟! که جنگ و صلحشان را تعیین نمایند، اعضای مجلس اعیان را برگزینند، افسار مراکز و سازمان‌های حساسی همچون ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی را در دست داشته باشند، نخست‌وزیرشان را حکم دهند، زندگی و هست و نیست و حتی سرودشان را غصب کنند و...  آیا مردم سوئد یا بلژیک و یا نروژ و دانمارک و هلند و... می توانند در رفراندومی شرکت کنند که نمی‌خواهند سالانه مبالغ هنگفتی را به خاندان سلطنت حتی به نوزادان در گهواره‌شان به عنوان حقوق مادام‌العمر بپردازند؟ (چنان که همواره از این بابت ابراز نارضایتی کرده‌اند) آیا مردم آمریکا می‌توانند در رفراندومی به مالیات نپرداختن یک درصد ثروتمندان این کشور خاتمه بخشند؟ آیا آنها و مردم فرانسه همچنان که در جنبش‌هایی مانند وال استریت و جلیقه زردها فریاد زدند، می‌توانند در رفراندومی پایان نظام سرمایه‌داری را درخواست کنند؟  https://b2n.ir/a73798
هدایت شده از نجمه کبیریان
رفراندوم برای اشغال و نسل‌کشی و هلوکاست آیا تاسیس بیش از 850 پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در 151 کشور جهان با همه‌پرسی از مردم‌شان انجام گرفته یا حتی خود مردم آمریکا در یک رفراندوم به چنین دخالت‌های نظامی و کشاندن میلیاردها دلار سرمایه ملت و زندگی میلیون‌های جوان به هزاران مایل آن سوی مرزهایشان، پاسخ آری داده‌اند؟  آیا امروز مردم ژاپن و کره می‌توانند در رفراندومی شرکت کنند که نظامیان آمریکایی پس از حدود 80 سال، کشورشان را ترک کرده و به فجایع اجتماعی و فرهنگی به وجود آمده، پایان دهند؟ آیا اشغال 15 ساله عراق و افغانستان و جنگ 10 ساله ویتنام و کشتار میلیون‌ها نفر و غارت حرث و نسل مردم آن کشورها طی رفراندوم و همه‌پرسی از ملت‌هایشان یا ملت آمریکا صورت گرفت، در حالی که حتی سازمان ملل شاکی بود که چرا آمریکا و متحدانش در حمله به عراق، آنها را در جریان نگذاشتند!! آیا کودتاهای نظامی و قتل عام‌های فجیع در شیلی و اروگوئه و آرژانتین و.... بعد از رفراندوم در آن کشورها اجرا گردید؟  آیا لرد بالفور و همپالگی‌های انگلیسی‌اش، سرزمین فلسطین را پس از رفراندوم و همه‌پرسی از فلسطینیان برای تشکیل اسرائیل به صهیونیست‌ها واگذار کردند یا مانند ارث پدری، آن را بخشیدند؟! آیا امروز پس از گذشت 75 سال از اشغال فلسطین، حاضرند برای تعیین حکومت آن، میان خود فلسطینی‌ها رفراندوم برگزار نمایند؟ آیا مردم آلمان می‌توانند در رفراندومی شرکت کنند که براساس اسناد تاریخی به حقارت تاریخی 80 ساله‌ای که به واسطه افسانه هولوکاست به آنها تحمیل شده، پایان دهند؟ مسلما پاسخ منفی است، چراکه حتی یک سوال ساده در مورد آمارهای هولوکاست در همان کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی بیان، بازداشت و حبس و مجازات زندان به دنبال دارد!! به راستی نظام سلطه جهانی برای کدام جنایت و خباثت خود، رفراندوم و همه‌پرسی حتی میان مردم کشورهای متبوعش برگزار کرده که امروز در رسانه‌هایش، رفراندوم را بهانه تبلیغات علیه انقلاب و کشوری نموده که هر ساله تقریبا سه چهار بار در آن رفراندوم و همه‌پرسی برگزار می‌گردد؟ https://b2n.ir/a73798
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب، وقت بخیر یکی از دانش آموزان این عکس رو ارسال کرده چه پاسخی باید داد که قانع بشه؟
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام ⏬ ✳️آیه مورد اشاره زنانی را بیان می کند که ازدواج با آنها برای پیامبر حلال است. 🔺گروه هایی که در این آیه ذکر شده همانهایی هستند که برای دیگران هم ازدواج با آنها حلال است. 👈فقط دو تفاوت وجود دارد. یکی اینکه پیامبر با دختر عمو و عمه و دایی و خاله خودش فقط در صورتی می تواند ازدواج کند که در مکه مسلمان شده و همراه با او از مدینه هجرت کرده باشند 👈 و دیگر اینکه به پیامبر این امتیاز داده شده که می تواند اگر زنی خودش به پیامبر پیشنهاد ازدواج بدون مهریه داد قبول کند در صورتی که برای بقیه باید حتما مهریه ای هر چند بسیار اندک باشد قرار داده شود. این امتیاز از لحاظ مادی ارزش چندانی ندارد و بیشتر جنبه احترام به پیامبر را در خود دارد. ✳️حرام بودن همسران پیامبر بر دیگران پس از وفات او نیز همانند مورد قبلی نوعی احترام و حرمت نگه داشتن شخصیت بزرگ پیامبر به عنوان نماینده خداست. ✳️پیامبر تا سن 53 سالگی یعنی زمان وفات خدیجه همسری جز او نداشت و ازدواج هایی که پیامبر بعدا انجام داده است مربوط به دورانی است که به مدینه هجرت نموده بود و حکومت اسلامی را تشکیل داده بود. 👈 در این دوره پیامبر برای جذب قبایل مختلف عرب و جلوگیری از دشمنی آنها و مصالح دیگر همسران متعددی گرفت که به جز یکی همه بیوه بودند و الزام نمودن خدا پیامبرش را به رعایت عدالت جنسی بین آنها، موجب می شد که پیامبر عملا نتواند از این ابزار برای اداره حکومت استفاده کند لذا خدا این الزام را از عهده پیامبرش برداشت ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعدازظهورامام زمان(عج)زندگی چگونه است؟ آیادرآنزمان هم گناه وفسادوحرامخواری هست؟ اگرنیست آیادینداربودن درزمانه ای که هیچ گناه وفسادی نیست اجر و فایده دارد؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⬇️⬇️ 1-چه اتفاقي بعد از ظهور مهدي عج در زندگي شخصي ما رخ ميدهد⁉️ 2-ايا کساني که الان به ما ظلم ميکنند وحق ما را ميخورند به سزاي اعمالشان ميرسند⁉️ 3-ايا الان کساني که با هزار زحمت نان حلال بدست مي اورند ودينداري ميکنندبا کساني که بعد ازظهورمتولد ميشوند يکي هست⁉️ 4-حديثي درباره مردمان ديندار اخرالزمان نداريد⁉️ سوال اول: 🔹در زمان امام مهدي(عج) وضعيت زندگي کلا فرق مي کند و با توجه به روايات فراواني که درباره دوران حکومت حضرت مهدي(ع) موجود است، برنامه‌هاي حکومتي حضرت را در سه محور مي‌توان خلاصه کرد: 1. برنامه فرهنگي 2. برنامه اقتصادي؛ 3. برنامه‌هاي اجتماعي. 🌴🔸1. برنامه فرهنگي: در انجام برنامه فرهنگي، مهمترين محوري اين برنامه عبارتند از: 👈الف. احياي کتاب و سنت: امام علي(ع) مي‌فرمايند: در روزگاري که هواي نفس حکومت مي‌کند(امام مهدي(ع) ظهور مي‌کند) و هدايت و رستگاري را جايگزين هواي نفس مي‌سازد و در عصري که نظر اشخاص بر قرآن مقدم شده، افکار را متوجه قرآن مي‌گرداند و آن را حاکم بر جامعه مي‌سازد. 🔹ب. گسترش معرفت و اخلاق: امام باقر(ع) مي‌فرمايد: زماني که قائم ما قيام مي‌کند دست خود را بر سر بندگان خواهد نهاد و عقل‌هاي ايشان را جمع کرده و اخلاق آنها را به کمال خواهد رساند. 🔸ج. رشد دانش بشر به طور چشمگير و بي سابقه: امام باقر(ع) فرموده‌اند: در زمان امام مهدي(ع) به شما حکمت و دانش داده مي‌شود تا آن جا که زن در درون خانه‌اش مطابق کتاب خدا و سنت پيامبر قضاوت(رفتار) مي‌کند. 🔻 مي‌دانيم که رفتار صحيح ريشه در علم و دانش گسترده دارد که اين روايت شريف حکايت از آگاهي و شناخت عميق از آيات قرآن و روايات اهلبيت(ع) دارد. 🔹د. مبارزه با بدعت‌ها: بدعت به معناي داخل کردن انديشه و آراي شخصي در دين و دينداري است. آنچه از تمايلات شخصي و هواهاي نفساني وارد دين شده، حضرت مهدي(ع) با آن مبارزه مي‌کنند. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: هيچ بدعتي را وا نگذارد مگر اينکه آن را از ريشه برکند و از هيچ سنتي (پيامبر) نمي‌گذرد مگر اينکه آن را برپا خواهد داشت. 2. برنامه‌هاي اقتصادي: 🔸برنامه‌هاي اقتصادي در حکومت حضرت مهدي(ع) به صورت مطلوبي تدوين شده تا اولا امر توليد سامان يابد و از منابع طبيعي بهره برداي شود و ثانيا ثروت بدست آمده به شکل عادلانه بين همه طبقات توزيع گردد. موارد اقتصادي دوران حاکميت حضرت: الف. بهره‌وري از منابع طبيعي: 🔸 در زمان حضرت مهدي(ع) و به برکت حکومت ايشان آسمان سخاوتمندانه مي‌بارد و زمين بي دريغ ثمر مي‌دهد. امام علي(ع) فرمودند: و چون قائم ما قيام کند آسمان باران مي‌ريزد و زمين گياه بيرون مي‌آورد. امام باقر(ع) فرمودند: تمام گنج‌هاي زمين براي او آشکار مي‌گردد. 🔹ب. توزيع عادلانه ثروت: از عوامل اقتصاد بيمار، انباشته شدن ثروت در نزد گروه خاصي است. در دوران حکومت عدل مهدوي اموال و ثروت بيت المال به طور مساوي بين مردم تقسيم مي‌شود. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: وقتي قائم خاندان پيامبر قيام کند،(اموال را) به طور مساوي تقسيم مي‌کند و در ميان خلق به عدالت رفتار مي‌کند. و همچنين فرمودند: امام مهدي(ع) ميان مردم به مساوات رفتار مي‌کند به گونه‌اي که کسي پيدا نشود که نيازمند زکات باشد. 🔸ج. عمران و آبادي: در حکومت حضرت مهدي(ع) توليد و توزيع به گونه‌اي ساماندهي مي‌شود که همه جا به نعمت و آباداني مي‌رسد. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: در تمام زمين هيچ ويرانه‌اي نمي‌ماند جز اينکه آباد مي‌گردد. 🔻3. برنامه‌هاي اجتماعي: در حکومت عدالت گستر حضرت مهدي(ع) برنامه‌هايي بر اساس تعاليم قرآن و عترت(ع) اجرا مي‌شود که به سبب اجراي آنها محيط زندگي زمينه‌اي براي رشد و تعالي افراد خواهد بود. در اين زمينه روايات فراواني رسيده است. که به پاره‌اي از آنها اشاره مي‌کنيم. 🌿 الف. 👈احياء و گسترش امر به معروف و نهي از منکر: در حکومت جهاني حضرت مهدي(ع) فريضه بزرگ امر به معروف و نهي از منکر به صورت گسترده به اجرا گذاشته خواهد شد. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: مهدي(ع) و ياران او، امر به معروف و نهي از منکر مي‌کنند. 🔹🌿ب. مبارزه با فساد و رذائل اخلاقي: حضرت مهدي(ع) در عمل به مبارزه با فساد و تباهي و زشتي مي‌پردازد، چنانچه در دعاي شريف ندبه مي‌خوانيم: 🌴 «اين قاطع حبائل الکذب و الافتراء اين طامس آثار الزيغ و الاهواء ...؛ کجاست آن که ريسمان‌هاي دروغ و افتراء را ريشه کن خواهد کرد. کجاست آن که آثار گمراهي و هوی و هوس را نابود خواهد ساخت» منبع:بحارالانوار:جلد ۵۲ برای مطالعه بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید .👇⬇️ https://eporsesh.com/content/%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%9F
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔷♦️ "ادامه ی پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️⬇️🔸🔷♦️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ 🔸 خدا که می‌دانست ما بهشتی یا جهنمی هستیم پس چرا ما را آفرید⁉️ و اینکه خدا علم به آینده ما دارد و ما طبق آینده‌ای که او برای ما رقم زده زندگی می‌کنیم پس اختیاری نداریم⁉️ 🔶 اول: خدا از قبل از خلقت ما به سرنوشت ما علم داشت و می‌دانست ما بهشتی هستیم یا جهنمی هستیم ولی فقط می‌دانسته که ما چطور زندگی می‌کنیم و آینده خود را چگونه رقم می‌زنیم نه اینکه زندگی ما را رقم بزند. 🔷 دوم: خداوند از اول می‌داند که ما چه مسیری را انتخاب می‌کنیم و سرنوشت ما چیست ولی ما را مجبور به انتخاب آن نکرده است، بلکه خود ما با اختیار خودمان آن را انتخاب کردیم. یعنی علم خدا به سرنوشت ما ربطی به اختیار ما در انتخاب سرنوشت ما ندارد. 🔶 سوم: اگر استادی از روز اول بداند شاگردش آخر سال رفوزه می‌شود به معنی این نیست که اختیار دانش اموز را گرفته باشد. ولی در عین حال استاد برایش چیزی کم نمی‌گذارد و تمام زحماتی که برای دیگر شاگردان می‌کشد برای او هم می‌کشد تا اینکه موفق شود، ولی اگر شاگرد با انتخاب کاهلی و خوشگذرانی حاضر به پذیرش راهنمایی استاد نشود و همان راهش را ادامه دهد، در آخر سال شاگرد نمی‌تواند بگویدکه استاد در حق من کوتاهی کرد و علم استاد نسبت به من موجب مردودیم شد. 🔻 و اگر استاد از روز اول که می‌‌فهمید آن شاگرد، آخر سال رفوزه می‌شود او را از کلاس و مدرسه محروم می‌کرد و می‌گفت فایده ندارد اینجا باشد پسندیده تر بود یا اینکه شاگرد تا آخر سال در مسیر تحصیل باشد و خودش متوجه بشود که بر اثر انتخاب غلطش مردود شده؟! مسلما حضور شاگرد در مدرسه و کلاس بهتر از اخراج او بود. 🔻 حال اگر خدا کلا آن انسان را خلق نمی‌کرد بهتر بود یا اینکه او را خلق می‌کرد و تمام امکانات و شرایط هدایت را در اختیارش قرار می‌داد ولی انسان با اختیار خودش راه بدبختی و عاقبت به شری را انتخاب می‌کرد کدام بهتر بود؟! مسلما خلق کردن بهتر بود هر چند خدا از اول می‌داند که آن انسان راه شر و بدبختی را انتخاب می‌کند. 🔶 پنجم: باید دانست که منظور از خلقت انسان خلقت موجودی مختار بوده نه موجودی که نتواند به جهنم برود و الا فرشتگان بودند که اصلا جهنمی نیستند و در جایگاهی قدسی قرار دارند و طبیعتا جهنم رفتن برای آن‌ها قابل تصور نیست. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/125
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام سوال دانش اموزان گاهی پیش میاد یک صحنه هایی در زندگی میبینیم ک فک میکنیم قبلا این صحنه رو دیدیم ایا درسته که ما قبل اومدن تو این دنیا ی زندگی دیگه ای داشتیم؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
با سلام و رحمت 👇⬇️ ✅🌴بعضی ها گفته اند که قبل از این عالم ما در عالم ذر بودیم و در آنجا زندگی کردیم و زندگی دنیا را انتخاب کردیم و به این دنیا آمدیم اما این قول ضعیف است که اکثریت این را نپذیرفتند که در عوالم قبل از این عالم بودیم و در آنجا زندگی می کردیم بلکه تنها در این عالم دنیا هست که زندگی کرده ایم. 🔹اما اینکه گفتید بعضی صحنه هایی که می بینیم گویا قبلا دیده ایم آنهایی که آن قول ضعیف را قبول دارند که ما قبلا در عالم ذر زندگی کرده ایم نظرشان این است که این صحنه هایی که آشنا به نظرما می آید در عالم ذر دیده بودیم بخاطر همین آشنا می آید ولی ما این نظر را قبول نداریم گفتیم اکثریت علماء عالم ذر را نپذیرفتند که در آنجا زندگی کرده باشیم. 🔸 لذا توجیه این صحنه های آشنا را این گفتند که ما اینها را در خواب دیده ایم چون روح ما در خواب از بدن جدا می شود و چون مجرد و مستقل هست می تواند به گذشته سیر کند یا به آینده برود و اینها را در خواب دیدیم و فراموش کردیم الان که یک صحنه آشنایی می بینیم آن چیزی که در خواب دیده بودیم و فراموش کرده بودیم تداعی می شود لذا فکر می کنیم قبلا یک جایی در بیداری ما آن را دیدیم درحالیکه در خواب دیده بودیم و فراموش کرده بودیم که به دیدن آن صحنه آشنا آن صحنه برای ما تداعی می شود که بله یک وقتی این را خواب دیده بودیم که آشنا به نظر می رسد 🔹البته دانشمندان خارجی یک تحلیل دیگر برای این صحنه های آشنا کرده اند به این صورت که می گویند در همین بیداری چند دقیقه قبل این صحنه را دیدیم و متوجه نشدیم و الان یک لحظه یادمان می آید چرا که دیدن اینطور نیست به محض اینکه یک چیزی را در بیداری می بینیم سریع یک نوری از آن به چشم ما بخورد و ما آن را ببینیم بلکه دیدن به این صورت است. 🔸 بعد از اینکه چیزی دیده می شود مغز بعد از آن باید تحلیل و پردازش کند تا بتواند دیدن برای ما تحقق پیدا کند تا قبل از تحلیل و پردازش من ما درکی از دیدن چیزی نداریم لذا بخاطر همین تا این درک دیدن حاصل شود زمان می برد و لذا گاهی می شود یک صحنه ای را چند لحظه قبل دیده ایم و بعد از تحلیل و پردازش مغز از آن صحنه نور از آن صحنه به چشم ما می خورد و درک دیدن حاصل می شود می توانیم ببینیم 🔻 بنابراین اینکه گاهی بعضی صحنه ها آشنا می آید بخاطر اینکه چند لحظه قبل آن را دیدایم اما چون هنوز درکی از دیدن نداشتیم و زمان می برد تا برای ما حاصل شود بخاطر همین آشنا می آید. این هم تحلیل از دانشمندان خارجی است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب، وقت بخیر یکی از دانش آموزان این عکس رو ارسال کرده؛ چه پاسخی باید داد که قانع بشه؟
یا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنا لَكَ أَزْواجَكَ اللاَّتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَ ما مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفاءَ اللَّهُ عَلَيْكَ وَ بَناتِ عَمِّكَ وَ بَناتِ عَمَّاتِكَ وَ بَناتِ خالِكَ وَ بَناتِ خالاتِكَ اللاَّتِي هاجَرْنَ مَعَكَ وَ امْرَأَةً مُؤْمِنَةً إِنْ وَهَبَتْ نَفْسَها لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرادَ النَّبِيُّ أَنْ يَسْتَنْكِحَها خالِصَةً لَكَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنا ما فَرَضْنا عَلَيْهِمْ فِي أَزْواجِهِمْ وَ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ لِكَيْلا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً (۵۰) ‏ای پيامبر! ما برای تو همسرانی را كه مهرشان را پرداخته‌ای حلال كرديم و همچنين كنيزانی را كه (به عنوان غنايم جنگی) خداوند بر تو ارزانی‌ داشته و مالك شدی (بر تو حلال كرديم) و نيز (ازدواج با) دختران عمويت و دختران عمّه‌هايت ودختران دايی و دختران خاله‌هايت را كه با تو هجرت كرده‌اند، (برای تو حلال كرديم،) و زن با ايمانی كه خود را به پيامبر ببخشد (و مهريّه‌ای از حضرت نخواهد) اگر پيامبر بخواهد می‌تواند او را به عقد خويش در آورد؛ (اين قانونِ عقد بدون مهريّه) مخصوص توست نه ديگر مؤمنان؛ همانا می‌دانيم كه برای مؤمنان درباره‌ی همسران و كنيزانشان چه حكمی كرده‌ايم، (اين برای آن است كه) تا برای تو مشكلی نباشد، و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است. ‏نكته‌ها: ‏«أَفاءَ» از «فيی‌ء» به اموالی گفته می‌شود كه بدون جنگ به دست مسلمانان می‌رسد. در عرب كلمات «عم» و «خال» به صورت جنس به كار می‌رود و همه‌ی عموها و دايی‌ها را شامل شود، ولی «عمة» و «خالة» به صورت جمع می‌آيد. «عَمَّاتِكَ»، «خالاتِكَ» 💠‏در اسلام سه نوع نكاح وجود دارد: ‏الف: نكاح با مهريّه (خواه دايم يا موقّت). ‏ب: نكاح از طريق مالك شدن كنيز. ‏ج: نكاح بدون مهريّه، كه زنی خود را به مردی ببخشد. ✔️‏نوع اوّل و دوم برای عموم است . ✔️ نوع سوم تنها برای پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله بوده است. روزی عايشه گفت: يا رسول الله! خداوند هوای تو را دارد. پيامبر فرمود: «و انك ان اطعت الله سارع فی هواك» تو نيز اگر مطيع خدا باشی، امتيازاتی به تو می‌دهد.۱ 🔸‏بر پيامبر جهاد يك تنه واجب بود. «لا تُكَلَّفُ إِلَّا نَفْسَكَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ»۲ 🔸 بر پيامبر نماز شب واجب بود و ... اكنون يك امتياز مادّی در برابر آن همه سختی‌ چيزی نيست.۳ ⁉️‏سؤال: چرا پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله زنان متعدّد داشت؟ ✅‏پاسخ: اوّلًا: در ازدواج‌های رسول خدا صلی الله عليه و آله مسأله شهوت محور نبوده است، زيرا پيامبر عزيز اسلام از ۲۵ سالگی تا ۵۳ سالگی فقط با خديجه زندگی كرد، زنی كه هنگام ازدواج سنّش پانزده سال از حضرت بيشتر بود و پيامبر تا او را داشت با ديگری ازدواج نكرد. ‏ثانياً: تمام قبايل عليه حضرت بودند و پيامبر بايد با طرحی دقيق اين وحدت نا مقّدس را می‌شكست و بهترين و ساده‌ترين و ارزان‌ترين و طبيعی‌ترين راه اين بود كه پيامبر داماد قبايل مختلف شود و مردم طبق رسوم آن زمان حمايت داماد را بر خود لازم می‌دانستند و پيامبر بدين وسيله می‌توانست مشكلات راه تبليغ دين را هموار كند. ‏ثالثاً: بعضی ازدواج‌ها برای مبارزه با آداب و رسوم غلط بود. نظير ازدواج پيامبر با زينب دختر عمّه‌اش كه در آيه‌ی ۳۷ همين سوره گذشت. ‏رابعاً: پيامبر بعضی زنان را تنها عقد نمود و با آنان همبستر نشد و از بعضی قبايل تنها خواستگاری نمود و عقد هم نكرد و همين رفتارها وسيله‌ی ارتباط می‌شد. ‏خامساً: اگر هدف مسأله‌ی جنسی بود بايد از اين همه همسر فرزندان بسياری می‌داشت. ‏سادساً: عايشه بسيار كوچك بود كه به عقد پيامبر درآمد و مدّت‌ها گذشت تا توانست همسر واقعی حضرت باشد. اگر هدف مسايل جنسی باشد انسان با بچّه ازدواج نمی‌كند. ‏سابعاً: ما نبايد پيامبر را با خود مقايسه كنيم؛ ما با داشتن يك همسر از بسياری توفيقات باز می‌مانيم، ولی پيامبر اكرم با داشتن چند همسر چنان غرق در عرفان و مناجات و تبليغ بود كه خداوند به حضرت خطاب می‌كند: چرا اين قدر به خاطر هدايت مردم حرص می‌خوری‌ «فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ»۴* چرا خود را به مشقّت می‌اندازی، «لِتَشْقی‌»۵ چرا حلال‌هايی را بر خود حرام می‌كنی، لِمَ تُحَرِّمُ‌ ... آری، نسيم تند معرفت، خيمه‌ی وجودی پيامبر را چنان بلند می‌كرد كه اين همه زن، نمی‌توانست آن را از پرواز باز دارد. ‏به هر حال، ازدواج‌های مجدّد پيامبر بعد از سنّ ۵۳ سالگی بوده است، آن هم با زنان بيوه و متروكه يا داغديده، با تمايل كامل آنان به ازدواج و اجرای عدالت از سوی پيامبر و آموختن درس عملی برای اداره چند همسر و انتخاب زندگی ساده و بی توجّهی به خواسته‌های تجّمل گرايانه‌ی برخی همسران.
علاوه بر همه‌ی اين‌ها در آن زمان داشتن چند همسر هيچ عيبی نبوده است و گاهی همسر اوّل به خواستگاری همسر دوم می‌رفت و ده‌ها نكته‌ی ديگر كه بايد در آن دقّت نمود. ‏پيام‌ها: ‏۱- تعيين حلال و حرام به دست خداست. «إِنَّا أَحْلَلْنا لَكَ» (حتّی پيامبر در مسايل فردی تابع قانون الهی است.) ‏۲- مهريه برای زن لازم و پرداخت آن از سوی مرد واجب است. «آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ» ‏۳- غرايز جنسی را جدّی بگيريد، حتّی كنيزان بايد كامياب باشند. «ما مَلَكَتْ يَمِينُكَ» ‏۴- اسلام برای شخص پيامبر، تكاليف و همچنين امتيازات خاص قرار داده است. «خالِصَةً لَكَ» ‏۵- تعيين زنانی كه می‌توان با آنان ازدواج كرد، از سوی خداوند است. «فَرَضْنا عَلَيْهِمْ فِي أَزْواجِهِمْ» ‏۶- خداوند دوست ندارد پيامبر در تنگنا قرار گيرد. «لِكَيْلا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ» ‏۱ بحار، ج ۲۲، ص ۱۸۰. ‏۲ نساء، ۸۴. ‏۳ رسول خدا صلی الله عليه و آله فرمود: هيچ پيامبری چنان كه من اذيّت شده‌ام آزار نديده است.« ما اوذی نبّی مثل ما اوذيت» ‏۴ شعراء، ۳. ‏۵ طه، ۲.