#شبهه
چرا خبری از فساد در کشور های خارجی بیرون نمیاد ولی کشور ما اینقدر دزدی و فساد و اختلاس هست؟
اگه میشه چند نمونه از فساد ها در غرب و کشور های دیگه رو به صورت مستند بگید
ممنون
هدایت شده از چشم من و امر ولی
هر کجا پول و قدرت هست فساد هم هست این یک اصل ثابت در طول تاریخ بوده است.فساد در حکومت امیرالمومنین هم بوده در نهج البلاغه تعدادی از سخنان ایشان در مذمت افرادی است که نسبت به بیت المال حساسیت نداشتند. در کشورهای مختلف جهان قوانین سخت گیرانه ای برای مقابله با دزدی،اختلاس،پولشویی و.....وضع میشود خب اگر اختلاس و دزدی نبود که قوانین وضع نمیشد.آمار پولشویی و اختلاس در کشورهای غربی و آمریکا ارقام قابل توجهی است اما میزان بازدارندگی قوانین در کشورهای موفق در مقابله با فساد نسبت به قوانین کشورمان بیشتر است. مشکلی که در کشور ما وجود داشته گلوگاههای فساد بوده است که در این دولت و مجلس اقدامات موثری صورت گرفته و آمار فساد و اختلاس به نسبت گذشته کاهش چشمگیری داشته است.نکته دیگر اینکه دزدی،اختلاس،تخلف معانی متفاوتی دارند و همه اینها در نزد افکار عمومی دزدی تعریف میشود و این مساله تولید خشم و نارضایتی میکند که وظیفه داریم نسبت به این مساله روشنگری نماییم
✍استاد قنبریان
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام علیکم
ببخشید در این رابطه سوالی داشتم.
ما ازکجا باید بفهمیم که چه زمانی می شود گفت روحانیون دیگر وارد مسئولیت های اجرایی نشوند دیگه؟
الان وقتش نیست دیگه؟
از کجا بفهمیم هنوز نیاز داریم به روحانیون در مسئولیت ها؟
و چه کسی باید این زمان رو اعلام کنه؟
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
✅امروز متأسفانه زمزمههایی از بعضیها به گوش میرسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند.
نظامی که برآمده از اراده خداوند است،
نظامی که بنیانگذارش روحانی الهی امام خمینی ره از حوزه است، متون و شناسنامه آن در دنیا از فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است؛ پس یک روحانی قوی مانند امام خمینی ره ورهبری باید از اصل نظام اسلامی دفاع کند و آن را تقویت کند.
🔹تحوّلات مهمی در منطقه و جهان شد.
روحانیت با اتکای به اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام، اجتماعی ما به وجود آورد که شکلگیری یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام در راستای همین مقوله است. هم اینک امواج خروشان انقلاب اسلامی، میرود تا چونان زلالی جوشیده از حوزهها در یک بسترتکاملی، بساط سلطهگریشیاطینوبدخواهان شرقوغرب را برچیند و یا درهم پیچد.
👈استفاده از یک دینیار یا متخصص دین، در اموری فراگیر همانند امور اجتماعی، امور سیاسی و فرهنگی در کشور ایران لازم میباشد.
که امروز نقش روحانیت پر رنگ است.
🔹داخل کشور توجهی که امروز نسبت به مسائل دینی و روحانیت وجود دارد، با گذشته و قبل از انقلاب اسلامی، قابل مقایسه نیست؛ این تصور که مردم در نقاط مختلف دنیا نسبت به معارف دینی رویگردان شدهاند، تصور غلطی است بلکه اقبال به این معارف بیشتر شدهاست».
✅جهان امروز همه حکومتها ناگزیر مبتنی بر آیین یا دین خاصی هستند و اساسا قانون گذاری و اجرای آن بدون مبانی نظری و فکری مشخص، ممکن نیست. کما اینکه در خارج مشاهده میکنیم نظامهای سیاسی و حکومتهای دنیا مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه از مبانی فکری لیبرالیسم و سکولاریسم بهره میبرند، به اصطلاح عام این مکاتب نیز یک آیین هستند و هر آیینی موافق یک سری نظریات و مخالف برخی دیگر است.
✅نکته اخیر و پایانی اینکه نقش روحانیت در طول تاریخ ادیان و اسلام، فراتر از بیان یک مسئله شرعی یا اجرای عقد یا حتی دخالت در امور سیاسی است. حفظ و توسعه و انتقال علوم مختلف دینی و روایات معصومین علیهالسلام به نسلهای بعدی و جامعه علمی بشریت، تربیت اخلاقی مردم و اهل معنویت، رسیدگی به ضعفا و فقرا، حل اختلافات مردم و قضاوت بین آنها، مقابله با ظالمان و حکام ستمگر در طول تاریخ و حمایت از مردم در مقابل آنها، الگودهی برای مردم نسبت به زندگی الاهی و بسیاری فواید دیگر همه در پرتو وجود عالمان راستین و پرهیزکار و روحانی واقعی بوده است و این طائفه را نه میتوان و نه به صلاح است که از میان تودهها برداشت.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام علیکم
چرا در اسلام اگه پدری بچش رو بکشه قصاص نداره ولی اگه مادر بچشو بکشه قصاص داره؟
#سوال
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ 👇⬇️
✅🌴«قصاص»، اصل اوّلی در جنایت عمد است و در این حکم فرقی بین افراد نیست و لذا اگر در مورد جنایات عمدی «قصاص» برداشته شده، باید به دنبال علت آن بود. پس اگر مادر در مورد کشتن فرزندش قصاص می شود مطابق اصل است، و باید به دنبال علّت و فلسفه عدم «قصاص» در مورد پدر باشیم نه علّت قصاص مادر.
🔹 یکی از شرائط قصاص آن است که قاتل پدر مقتول نباشد، حتی اگر پدر کافر هم باشد و فرزند مقتول مسلمان باشد باز قصاص نمیشود. بلکه در هر صورت باید دیه را به وارث فرزند (غیر از پدر) بپردازد.(۱)
🔹 احکام خداوند بر اساس مصالح و مفاسد است؛ روایات متعددی از امامان معصوم (ع) به ما رسیده است که پدر به خاطر قتل فرزند قصاص نمی شود.
🔹 گرچه علت اصلی این حکم در منابع حدیثی ما بیان نشده است و برای ما روشن نیست، اما در تبیین بعضی از حکمت ها و فوائد این مسئله (عدم قصاص پدر) چند نکته را متذکر می شویم:
🔰نکته اول: انگیزه های کیفرهای قرار دادی به معنای عام (یعنی اعم از اینکه کیفر قصاص باشد یا غیر آن) به چند صورت تصور می گردد:(۲)
1️⃣ تشفی خاطر: کیفری که مظلوم برای خالی کردن خشم و تشفی نفس خود اجرا می کند.
2️⃣ تربیت و اصلاح شخص مجرم: در این قسم از کیفرها، هدف اصلاح شخص مجرم است. مانند تادیب دانش آموز تنبل و خاطی توسط معلم یا پدر.
3️⃣ اصلاح اجتماعی: در این جا هدف از کیفر، اصلاح جامعه و عبرت گرفتن سایرین است، مانند مجازات اعدام که هیچ نفعی برای شخص مجرم ندارد، بلکه فقط برای عبرت دیگران به اجرا در می آید.
4️⃣ احقاق حق: این انگیزه به معنای عام، شامل احقاق حق مظلوم، چه توسط خود وی و چه توسط دیگری می شود، مانند دفاع شخص ثالث از حق مظلومی که خود او قادر بر آن نیست.
5️⃣ پیش گیری: اگر مجرمی را به حال خود رها کنند، دست به جنایت های هولناکی خواهد زد، از این رو برای پیش گیری از تکرار جنایت، حاکم می تواند او را به کیفر برساند.
✅ به نظر می رسد در مورد قصاص پدر این انگیزه های کیفری نمی توانند تاثیر گذار باشند چون:
👈 خود او از اولیاء دم است و نسبت نزدیکی با اولیای دیگر دارد؛ پس تشفی خاطر چندان رنگی در اینجا ندارد.
👈 و انگیزه تربیت و اصلاح شخص مجرم اصلا در مورد کیفر اعدام قابل تصور نیست چون شخص مجرم با اعدام دیگر وجود ندارد تا اصلاح گردد.
👈 انگیزه احقاق حق هم در اینجا شبیه انگیزه اولی یعنی تشفی خاطر است که خیلی کارساز نیست.
👈 و همینگونه می باشد انگیزه اصلاح اجتماعی و انگیزه پیش گیری از جرم. چون رابطه پدر و فرزند و علاقه پدر نسبت به فرزند به قدری زیاد است و به گونه ای در نهاد و سرشت وجودی انسان تابیده و عجین شده است که برای دوام و استمرار آن نیاز به ترساندن از کیفر اعدام نیست.
🔹 و از اینجا می توان فلسفه مهم قصاص نشدن پدر را فهمید و آن اینکه کیفر اعدام برای پدر در واقع یک نوع تخفیف عذاب است ولی عذاب بالاتر برای پدر همان عذاب روحی و عذاب وجدان است که او را هر ساعتی چندین بار اعدام می کند.
👈 به عبارت ديگر حكم قصاص به لحاظ وجود مصالح و جبران خسارت است، و در اينجا اين مصلحت معدوم است.
➕ بعلاوه اینکه قصاص کنندگان نیز در اینجا فرزندان یا خویشان درجه اول قاتل می باشند که قطعا اجرای قصاص از طرف آنها چه بسا بعدها مشکلات روحی بیشتری را برای آنها فراهم کند. یعنی ممکن است در ابتدائی که چنین جنایت هولناکی واقع شد بقیه نزدیکان از روی خشم و غضب تصمیمی بگیرند که بعدها خودشان پشیمان گردند و دچار عذاب وجدان و ناراحتی ها و مریضی های روحی گردند.
🔰 نکته دوم: قصاص به طور کلی حقی است که خداوند به اولیاء مقتول داده است و به معنای قطعیت و لزوم نیست، بلکه بجای قصاص می توانند عفو و گذشت نمایند و یا با رضایت قاتل از او دیه بگیرند(۳). البته در مواردی که قاتل قصاص نمی شود (مانند مورد بحث ما) قاتل باید دیه بپردازد.(۴)
آنچه بیان شد، فهم ما از این مسئله است نه متن دین اسلام. فقط خداوند به عنوان عالم ترین، حکیم ترین و عادل ترین موجود می تواند به ما علت این مسئله را بیان کند.
📚منابع
۱. امام خمینی، تحریر الوسیله، ج 2، ص 495.
۲. قدردان قراملکی، محمد حسن، جهنم چرا؟، ص 22 و 23.
۳. امام خمینی، همان، ج2، ص 507.
۴. همان، ص 493 تا ص 49
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
#حکم_قصاص_عادلانه
⁉️ چرا زمانی که پدر فرزندش را به قتل می رساند اعدام نمی شود ولی زمانی که مادر این کار را انجام می دهد قصاص می شود؟
❇️ #پاسخ👇
1️⃣اولا: پدر هم تبرئه نمی شود بلکه حق شخصی است که منتفی می شود اما مدعی العموم و حاکم شرع می تواند بخاطر جریحه دار کردن احساسات جامعه حتی مجازات او را اعدام نیز قرار دهد.
2️⃣ثانیا: این حکم شرعی به معنای این نیست که این پدر گناه نکرده است بلکه گناه سنگینی دارد و جاودانه در جهنم باقی خواهد ماند. چون از پدر برای فرزند انتظار مهربانی بیشتری می رود تا دیگران.
3️⃣ثالثا: این گونه اتفاق تقریبا از طرف مادر صفر درصد است چرا که احساسات و عواطف مادر برای این گونه کارها غلبه دارد و حال اگر چنین مادری بخواهد این چنین کاری با فرزندش انجام دهد مشخص می شود که این مادر چقدر قصی القلب و بزهکار خطرناکی است که حتما باید اعدام شود چرا که برای جامعه خطرناک است.
4️⃣رابعا: مادر هم می شود قصاص نشود بلکه قصاص در این مورد زمانی است که اولیاء دم رضایت ندهند و بخواهند مادر قصاص شود.
5️⃣خامسا: ضمن اینکه پدر تبرئه نخواهد شد شاید وجه دیگر عدم اعدام او این باشد که پدر بر فرزندش ولایت دارد و منشاء حیات فرزندش بوده و مثلا نفقه او را می داده و...
6️⃣سادسا: باتوجه به این که پدراز نظر اسلام نان آور خانواده محسوب می شود لذا اگر اعدام شود ضربه سختی به آن خانواده وارد می شود و خانواده از هم می پاشد اما در رابطه با مادر اینگونه نیست.
📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
#جهادگرتبیین
#شبهه
سلام دوستان
اخیرا در فضای مجازی مطلبی نشر شده که جناب دکتر قمشه ای قرآنی ترجمه کرده و گفته ما باید زردشتی می ماندیم و رسالت پیامبر اسلام مختص عربستان بوده،
در زیر عین مطلب و پاسخ اینجانب برای اطلاع همگان و اهل خرد و اندیشه و آنانکه جویندگان حق و حقیقت اند می آورم:
*افشاء یک راز بزرگ توسط دکتر قمشهای*
یک نفر خدمتی به ایران و ملت ایران کرد، آن شخص دکتر قمشهای بود که قرآن فارسی را چاپ کرد، ولی متاسفانه چون حقیقت را روشن کرد، رژیم چاپ مجدد را ممنوع کرد، چون دیدند که باید بروند سراغ الاغسواریشون و دیگر دکانی ندارند
چرا ؟؟؟
مگر هر آنچه در کتاب قرآن بوده نگفته؟؟؟
حقیقت تلخ است؟؟؟
بخوانید و بدانید این گوشهای از هزاران است ، یعنی مشت نمونه خروار !
بدانید که هزار و چهارصد و پنجاه سال کلاه بر سرمان گذاشته اند،
*فقط بدانید که محمد پیامبرِ ایران و دیگر کشورهای جهان نیست، بلکه فقط و فقط مال عربستان است*
ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺁﻥ را ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ خدا ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺤﻤﺪﺑﻦﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺭﺳﻮﻝﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ، ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ بر اساس گفتهی ﺍﻟﻠﻪ ما ایرانیها باید زرتشتی بمانیم و دیگر کشورها به جز عربستان به آیین خود، یهود و عیسی و... باقی بمانند. ﺍﯾﻦ گفتهی آشکار ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺟﺎﯼ ﻫﯿﭻ تردیدی ﻧﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ:
*ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﺳﺖ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ*.
ﺩﺭ زیر ﺁﯾﻪﻫﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ با آدرس ﺑﺮﺍی شما آورده شده تا باور کنید:
*ﺳﻮﺭﻩی ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ، ﺁﯾﻪ 4*
ﻭَﻣَﺎ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻣِﻦ ﺭَّﺳُﻮﻝٍ ﺇِﻟَّﺎ ﺑِﻠِﺴَﺎﻥِ ﻗَﻮْﻣِﻪِ ﻟِﻴُﺒَﻴِّﻦَ ﻟَﻬُﻢْ ۖ ﻓَﻴُﻀِﻞُّ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀُ ﻭَﻳَﻬْﺪِﻱ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀُ ۚ ﻭَﻫُﻮَ ﺍﻟْﻌَﺰِﻳﺰُ ﺍﻟْﺤَﻜِﻴﻢُ.
*ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﯿﭻ ﻗﻮﻣﯽ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﯼ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﯾﻢ ﺑه غیر ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ خودشان ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﯾﺪ.*
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ پارسیزبانان ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﭘﺎﺭﺳﯽﺯﺑﺎﻥ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻮﺩ.
# *ﺳﻮﺭﻩی ﺍﻟﻨﺤﻞ ، ﺁﯾﻪ 36*:
ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺑَﻌَﺜْﻨَﺎ ﻓِﻲ ﻛُﻞِّ ﺃُﻣَّﺔٍ ﺭَّﺳُﻮﻟًﺎ ﺃَﻥِ ﺍﻋْﺒُﺪُﻭﺍ ﺍﻟﻠَّـﻪَ ﻭَﺍﺟْﺘَﻨِﺒُﻮﺍ ﺍﻟﻄَّﺎﻏُﻮﺕَ.
*ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪﺍﯼ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ که میگفت: ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﺘﯽ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻴﺪ !*
ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻡ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺘﯽ ﺭﺍ هماهنگ ﺑﺎ ﺧﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﻭﺭﺩ.
# *ﺳﻮﺭﻩی ﯾﻮﻧس ، ﺁﯾﻪ 47*
ﻭَﻟِﻜُﻞِّ ﺃُﻣَّﺔٍ ﺭَّﺳُﻮﻝٌ ۖ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺟَﺎﺀَ ﺭَﺳُﻮﻟُﻬُﻢْ ﻗُﻀِﻲَ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢ ﺑِﺎﻟْﻘِﺴْﻂِ ﻭَﻫُﻢْ ﻟَﺎ ﻳُﻈْﻠَﻤُﻮﻥَ ،،،
*ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺍُﻣﺘﯽ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺁﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺁﯾﺪ ﻭ ﺣﺠﺖ ﮐﻨﺪ، ﺣﮑﻢ ﺑﻪ ﻋﺪﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻭ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺳﺘﻢ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﯾﺪ.*
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍن، ﺯﺭﺗﺸﺖ بود.
# *ﺳﻮﺭﻩی ﺍﻟﺸﻌﺮﺍﺀ ، ﺁﯾﻪهای 195، 198، 199*
ﺑِﻠِﺴَﺎﻥٍ ﻋَﺮَﺑِﻲٍّ ﻣُّﺒِﻴﻦٍ، ﻭَﻟَﻮْ ﻧَﺰَّﻟْﻨَﺎﻩُ ﻋَﻠَﻰٰ ﺑَﻌْﺾِ ﺍﻟْﺄَﻋْﺠَﻤِﻴﻦَ، ﻓَﻘَﺮَﺃَﻩُ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣَّﺎ ﻛَﺎﻧُﻮﺍ ﺑِﻪِ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ.
195، ﻭ ﺁﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺁﻣﺪ
198 ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﯽ نمیدانند ﻧﺎﺯﻝ میکردیم ،
199 ، ﻣﺤﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ.
*ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ آشکارا میگوید ؛ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺮﺏزبانها ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﺎﺭﺳﯽزبانها.*
# *ﺳﻮﺭﻩی ﺳﺠﺪﻩ، ﺁﯾﻪ 3*
ﺃَﻡْ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ ﺍﻓْﺘَﺮَﺍﻩُ ۚ ﺑَﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻣِﻦ ﺭَّﺑِّﻚَ ﻟِﺘُﻨﺬِﺭَ ﻗَﻮْﻣًﺎ ﻣَّﺎ ﺃَﺗَﺎﻫُﻢ ﻣِّﻦ ﻧَّﺬِﻳﺮٍ ﻣِّﻦ ﻗَﺒْﻠِﻚَ ﻟَﻌَﻠَّﻬُﻢْ ﻳَﻬْﺘَﺪُﻭﻥَ.
*ﺍﯼ ﻣﺤﻤﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ "ﻗﻮﻡ ﺗﻮ" ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﯾﻢ ، ﭼﻮﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ آنها ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺗﻮ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳاﻟﺖ ﮐﻨﯽ ، ﺷﺎﯾﺪ ﮐﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﻮﻧﺪ.*
ﻣﺎ *ﺯﺭﺗﺸﺖ* ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮐﺘﺎﺑﺪﺍﺭ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ *ﺍﻟﻠﻪ* ﻭ *ﻣﺤﻤﺪ* (ص) ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﻫﯿﭻ ﻟﺰﻭﻣﯽ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ کشتارها ﻭ ﻏﺎﺭﺕ ﻭ ﺑﺮﺩهگیری ﺭﺍ انجام دهند و ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ این داستان ادامه دارد.
# *ﺳﻮﺭﻩی ﺍﻧﻌﺎﻡ ، ﺁﯾﻪ 92* :
ﻭَﻫَـٰﺬَﺍ ﻛِﺘَﺎﺏٌ ﺃَﻧﺰَﻟْﻨَﺎﻩُ ﻣُﺒَﺎﺭَﻙٌ ﻣُّﺼَﺪِّﻕُ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺑَﻴْﻦَ ﻳَﺪَﻳْﻪِ ﻭَﻟِﺘُﻨﺬِﺭَ ﺃُﻡَّ ﺍﻟْﻘُﺮَﻯٰ ﻭَﻣَﻦْ ﺣَﻮْﻟَﻬَﺎ ۚ ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ۖ ﻭَﻫُﻢْ ﻋَﻠَﻰٰ ﺻَﻠَﺎﺗِﻬِﻢْ ﻳُﺤَﺎﻓِﻈُﻮﻥَ.
*ﺍﻳﻦ ﻧﯿﺰ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽِ ﻣﺒﺎﺭﻛﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩﺍﻳﻢ و ﺗﺼﺪﯾﻖﮐﻨﻨﺪﻩی ﻛﺘﺐ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻬمترﻳﻦ ۱۱۱ ﺟﺎﻣﻌﻪی ﻣﮑﻪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﺁﻥ ام القرا ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻫﯽ؛ آنانکه ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻳﻤﺎﻥ میﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎی ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ بجا میﺁﻭﺭﻧﺪ.*
ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﺛﺎﺑﺖ میکند ﮐﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﯼ ﻣﮑﻪ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺣﺘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻋﺮﺏﺯﺑﺎﻥ میدﺍﻧﻨﺪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ، ﭼﻮﻥ آنها ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ می کنند ﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﻭ ﺣﻮﺍﻟﯽ آن.
# *ﺳﻮﺭﻩی ﻓﺼﻠﺖ، ﺁﯾﻪ 3* :
ﻛِﺘَﺎﺏٌ ﻓُﺼِّﻠَﺖْ ﺁﻳَﺎﺗُﻪُ ﻗُﺮْﺁﻧًﺎ ﻋَﺮَﺑِﻴًّﺎ ﻟِّﻘَﻮْﻡٍ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ.
*ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﺰﺋﻴﺎﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ.*
ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ،،،
*ﻗﺮﺁﻥِ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺮﺏﺯﺑﺎﻥ است
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ 👇⬇️
علت تبلیغ دین زرتشت به نام دین ایرانی :
تقابل دادن ملیت و دین ایرانیان با هدف محروم کردن آنها از آموزه های ناب و مفید اسلام.
🔸امکان سو استفاده از دین زرتشت به دلیل از بین رفتن بخش اعظم منابع آن، با انتساب هر مطلبی به نام زرتشت و در لوای ایرانیگری.
⬅️ در تمام ادیان الهی مژده پیامبر خاتم داده شده و هر دینی ادیان قبل از خود را تکمیل کرده است. آیا منطقیست از آخرین و کامل ترین دین به نسخه های ناقص و قدیمی تر برگردیم؟!
⬅️ عربى بودن در قرآن ده بار تكرار شده که پاسخیست به شبهه متهم کردن پيامبر که ایشان آيات قرآن را از يك عجم ياد گرفته است؛ منظور این نبوده که این قرآن فقط برای اعراب است!
قرآن به عربی نازل شد چرا که کاملترین و شایسته ترین زبان دنیا برای بیان کلام خداست؛ و از طرفی مى بايست ابتدا مردم همان منطقه را تعلیم دهد.
👈کتاب زرتشتیان "اوستا" به زبان اوستایی، مشابه زبان سانسکریت نوشته شده که امروزه برای ما قابل فهم نیست و آن هم نیاز به ترجمه دارد!
🔸 آیه ۴ سوره ابراهیم اشاره به قابل فهم بودن کتاب هر پیامبرى برای قومش دارد، نه اینکه نبوّت پیامبران مختص به قوم خودشان است.
🔹معانی ادعا شده از آیات 36 سوره نحل و 47 سوره یونس غلط است؛ این آیات می گویند هیچ امتی بدون دعوت کننده نبوده و در صورت تبعیت از او به عدالت حکم خواهد شد. نه اینکه رسالت آن پیامبر برای قومش کافی و دایمی بوده است!
http://tahoor.com/fa/Article/View/112255
🔻 در آیات ذکر شده سوره شعرا ترجمه ناقص و غلطی ارائه شده؛ خصوصا آیات ۱۹۸ و ۱۹۹ که می گویند با وجود فراهم بودن تمام شرائط پذیرش آیات خدا، دلهاى بیمار از آن امتناع مى کنند. نژاد پرستى و تعصبهاى قومى بقدرى شدید بود که اگر این قرآن بر فردى غیر عرب نازل مى شد، او را نمی پذیرفتند.
پیامبران دارای کتاب 5 نفرند، نه 4 نفر ! نوح، ابراهیم، موسی، عیسی(ع) و پیامبر اسلام (ص) که برخلاف ادعای متن، زرتشت در میانشان نیست!
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa495
ترجمه متن از آیه 3 سوره سجده نیز غلط است! قبل از پیامبر اسلام پیامبرانی در این منطقه بوده اند؛ مراد آیه پیامبری با دعوت علنی و رسمی است که مردم عربستان قبلا از آن محروم بوده اند.
✅ آیه 92 سوره انعام نه تنها با جهانى بودن اسلام منافات ندارد، بلکه خود اثبات گر آن است!
مبدا پیدایش تمام خشکیها مکه است و "کسانى که پیرامون آن هستند" تمام مردم زمین را شامل مى شود.
دعوت اسلام بصورت تدریجی از بستگان پیامبر(ص) در مکه آغاز و تا امپراطوریهای اطراف، گسترش یافت.
🔸 آیه 130 سوره انعام، عکس معنی ترجمه را دارد! وجود پیامبران قبل دلیل بی نیازی از پیامبران بعدی نیست! پیامبران اولوالعزم بر تمام ملتها و جن و انس مبعوث شده اند.
http://www.pasokhgoo.ir/node/1259
🔻 ترجمه آیه 3 سوره فصلت در متن شبهه تحریف شده و قرآن برای عرب زبانها معرفی نگردیده بلکه برای داشمندان و اهل آگاهی است.
👈 ترجمه آیه 2 سوره یوسف نیز تحریف شده و علت نزول قرآن به عربی در این آیه "فهم زبان" نیست بلکه تعقل و تفکر است.
🔸 شريعت حضرت زرتشت مانند شرايع بعدي نسخ شده و نمي توان تابع شريعت ايشان بود. همچنین کتاب زرتشت کامل و سالم نیست. چگونه براي خدا تعيين تکليف کنيم و بگوييم ما فقط به پيامبر هم زبان خود ایمان می آوریم؟! این چه تفاوتی با عمل شیطان در عدم اطاعت خدا و سجده نکردن به آدم دارد؟!
http://www.pasokhgoo.ir/node/30266
🔹 قرآن به روشنی در آیات مختلفی اسلام را دین کامل ، نهایی و جهانی معرفی نموده که نشانگر باطل بودن نتیجه گیریهای شبهه در مورد آیات مطرح شده در مورد دعوت اسلام به گرایش به سایر ادیان است.
www.porsemanequran.com/node/17362
#سوال
سلام وقتتون به خیر
چرا در قران به صراحت ومستقیم اسمی از امامان ما اورده نشده با اینکه بین اینهمه انسان ها امامان ما معصوم وپاک بودند
وفقط اسم حضرت محمد اورده شده
چطور بین اینهمه انسان فقط ۱۴معصوم وجود داره ولی اسمی در قران ازشون نیست
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام
#پاسخی_دیگر👇
#شبهه: با توجه به اهمیت موضوع امامت در سرنوشت اسلام و مسلمین، چرا نام اهل بیت (ع) در قرآن کریم نیامده است؟
❇️ #پاسخ
این سؤال یا شبهه، درگذشته نیز به کثرت تمام اشاعه شده بود که پاسخ آن درج شد و اخیراً مجدد اشاعه شده است. لذا با توجه به اهمیت سؤال، لازم است به نکات ذیل با دقت و درایت کامل توجه گردد:👇
الف – اولین پاسخ در قبال سؤالهایی از این قبیل که چرا در قرآن کریم این یا آن موضوع نیامده است؟ این است که قرآن کریم از منبع علم و حکمت لایزال الهی صادر و نازل شده است و او برای چگونگی آیات و ارسال وحی با کسی مشورت ننموده و بر اساس ذوق شخصی افراد یا گروهها آیهای نازل ننموده است. باید سعی کنیم قبل از این که بپرسیم چرا خدا چنین فرمود و چنان نفرمود، یا چرا چنین نمود و چنان ننمود و ...، او را بشناسیم و ایمان بیاوریم. وقتی او را شناختیم، میفهمیم که او حکیم و علیم و فعال ما یشاء است. پس، هر کلام و فعلی که از او صادر میگردد، عین حکمت، علم، عدل و کمال است.
ب- دقت شود که وهابیت سعی دارد بدون این که «اسمش» مطرح شود، «رسمش» را در میان جوامع اسلامی و به ویژه جهان تشیع تبلیغ نموده و گسترش دهد. اندیشهی «حسبنا کتاب الله» - کتاب خدا برای ما کافی است! یک اندیشهی وهابیگری است. آنها میخواهند به صورت مستتر (پنهان) و ناخودآگاه این معنا را به اذهان القا نمایند که اگر مطلب یا موضوعی در (ظاهر) قرآن نبود، سندیت و مشروعیت ندارد (؟!) ولی ما از آنها سؤال میکنیم که در کجای قرآن رکعات نماز یا دفعات طواف یا سایر جزئیات احکام آمده است؟! و کدام کتابی بدون معلم قابل یادگیری است، چه رسد به تبعیت و اطاعت؟ چرا به قرآن کریم که میرسید همه عالم به اسرار الهی نیز میشوید؟!
ج – آنان که میخواهند فقط به قرآن و آن هم با واژههایی که خود تعیین میکنند استناد کنند، دقت کنند که اولاً اطاعت از «رسول ص»، اولی از اطاعت از قرآن است، چرا که خداوند متعال رسول را فرستاد و به همراه او کتاب و میزان را نیز نازل نمود. ثانیاً همین کتاب نیز توسط رسول برای انسانها بیان گردیده است. و ثالثاً در همین کتاب قید شده است که از رسول اطاعت کنید.
«لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط» (الحدید – 25)
ترجمه: ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب (آسمانى) و ميزان (شناسايى حقّ از باطل و قوانين عادلانه) را نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند.
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً» (النساء - 59)
ترجمه: شما كه مؤمنيد! خداوند را اطاعت كنيد و رسول او و واليان امر خودتان را اطاعت كنيد، و چون در چيزى اختلاف كرديد- اگر بخداوند و بروز قيامت ايمان داريد- آنرا به [كتاب] خدا و [سنت] رسول باز گردانيد كه اين بهتر و نيك سر انجامتر است.
پس، اگر کسی مدعی است که فقط میخواهد به ظاهر آیات قرآن کریم استناد کند، باید آیات فوق را هم بخواند و اطاعت کند و اگر کسی در موضوع ولایت و امامت بعد از نبیاکرم (ص)، سؤال یا شبههای دارد، باید ببیند که رسول و فرستادهی او و آورندهی قرآن چه میفرماید؟
البته بدیهی است که برای فهم قرآن کریم و هدایت، بسنده نمودن به ظاهر آیات قرآن کریم مکفی نمیباشد و حتماً باید ظاهر، باطن، تفسیر، تأویل، محکم و متشابه آن را از حضرت رسول اکرم (ص) فرا گرفت و ایشان نیز مکرر و مستمر (به سند شیعه و سنی) به آیاتی که در شأن حضرت علی علیهالسلام میباشد تأکید نمودهاند. و در نهایت نیز فرمودند من از این مثلث نازل شده خارج میشوم و دو ضلع دیگر (قرآن و اهل بیت ع) را برای شما باقی میگذارم. (حدیث غدیر خم)
د – در قرآن کریم به صراحت تمام بیان شده است که خداوند همهی امور و حتی اعمال آدمیان و آثار آن اعمال تا قیام قیامت را در «امام مبین» جمع مینماید، پس لابد همیشه باید امامی باشد:
«إِنَّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتى وَ نَكْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ وَ كُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْناهُ في إِمامٍ مُبينٍ» (یس - 12)
ترجمه: ماييم كه مردگان را زنده مىكنيم و آنچه كردهاند و آنچه از آثارشان بعد از مردن بروز مىكند همه را مىنويسيم و ما هر چيزى را در امامى مبين برشمردهايم.
و نیز میفرماید: در قیامت هر کسی با امام خود محشور میگردد. لذا همگان از امام برخوردارند. خواه امام حق باشد یا امام باطل. همین معنا اثبات می
کند که برای همگان امامی هست و امام اهل هدایت باید که منصوب حق تعالی باشد:
«يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ ...» (الإسراء – 71)
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
ترجمه: روزی که همهی انسان را با امامشان میخوانیم ... .
ھ – اما در مورد «اسم» نیز دقت شود که «اسم» حتماً آن واژهای نیست که ما کسی را با آن میخوانیم. چنان فرمود نام رسول خدا (ص) در میان مردم «محمد» است، در میان ملائک «محمود» است و نزد خدا «احمد» است. همین طور شاهدیم که خداوند متعال رسول خدا را به اسمهای متفاوت که هر یک معنا و مفهومی را حمل میکند میخواند. مانند: رسول، نبی، خاتم النبیین، رحمة للعالمین، امی، صاحب، بشیر، نذیر و ... .
پس اگر در قرآن کریم واژه «میزان»، «نور»، «مؤمن»، «صراط مستقیم»، «عباد الصالحین»، «طه»، «یس» ... و دهها اسم دیگر آورده شد و حضرت رسول اکرم (ص) [به سند شیعه و سنی] فرمود: یا علی مقصود و مصداق این اسمها تو هستی، دیگر نباید گفت: چرا اسم ایشان در قرآن نیامده است.
و – اسم، یعنی نشانه. اسمای خداوند، نشانههای خداوند هستند و نه خود او. و نشانههای خداوند متعال همگی مخلوقات او هستند. و دقت کنیم که اسمهای خداوند، فقط لفظ و واژه نیستند. بلکه این نشانهها حتماً تعین خارجی دارند و این نشانهها هر چه کاملتر باشند، بزرگتر و به تعبیر دیگر اسم اعظم خداوند متعال میباشند.
خداوند متعال در مورد اسماء یا نشانههای خویش میفرماید:
«وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها وَ ذَرُوا الَّذينَ يُلْحِدُونَ في أَسْمائِهِ سَيُجْزَوْنَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ» (الأعراف -180)
ترجمه: و براى خدا، نامهاى نيك است خدا را به آن (نامها) بخوانيد! و كسانى را كه در اسماء خدا تحريف مىكنند، رها سازيد! آنها به زودى جزاى اعمالى را كه انجام مىدادند، مىبينند!
و امام صادق علیهالسلام فرمودند: به والله مائیم آن اسمای حسنای الهی. (اصول کافی – ج1)
و به همین دلیل در زیارت حضرت امیر (ع) میخوانیم: «السلام علی اسم الله الرضی» - سلام بر اسم رضی خدا. و نیز میخوانیم «السلام علیک یا دین الله القویم و صراطه المستقیم». و ایشان خود میفرمایند: منم مثانی (سوره حمد)، منم طه – منم یاسین (یس) – منم زلزال – منم آن نوری که خاموش نمیشود و ... . لذا امام صادق (ع) میفرمایند:
«اگر قرآن آنگونه که خدا خواسته و نازل کرده تلاوت شود و مورد تدبر قرار گیرد، هر آینه ما را با نشانههای ارائه شدهاش خواهید یافت.» (تفسیر عیاشی، ج 1، ص 13)
ز – حال که دانستیم خداوند را نشانههایی (اسمهایی) است که با آنها شناخته میشود و با آنها خوانده میشود و این نشانهها هر چه کاملتر باشند برترند و اسم اعظم همان نشانهی برتر خداوند، یعنی انسانهای کامل، یعنی وجود مقدس معصومین علیهمالسلام هستند و در قرآن کریم مکرر به «اسمهای خدا» اشاره و تأکید شده است، به تاریخ بر میگردیم تا ببینیم که مردم جاهل و متعصب و منافق، با خود وجود و مصادیق «اسم» خدا چه کردند که با لفظش چه کنند؟ آیا آنان که صاحب اسم، روح اسم، مصداق اسم را تحمل نیاورده و آن چنان امیرالمؤمنین (ع) و سایر ائمه را ترور و خاندان آنها را در طول تاریخ قتل عام کردند، به لفظ و واژهی «اسم» احترام میگذاشتند و قرآن کتابت شده را به خاطر این اسمها نابود نمیکردند؟!
آیا اگر «اسم» علی علیهالسلام یا دیگر ائمه در قرآن کریم به صورت مستقیم میآمد، مسلماننماهایی که شخص آنها را کنار گذاشته و به نام اسلام کشتند، قرآن را تحریف نمیکردند؟! پس باید که این اسمها در حفاظ مطرح میشد که شد. مضاف بر این که چنان چه لفظ «محمد ص» آن قدر معرف شخصیت ایشان نیست که واژههایی چون نبی یا رسول معرف است، لفظ «علی»، «حسن»، «حسین» و ... علیهم السلام نیز آن قدر تبیین کننده و معرف شخصیت امام نیست که واژههایی چون: ولی، امام، نور، هادی، میزان و ...، معرف شخصیت آنهاست. لذا وقتی قرآن کریم میفرماید: به همراه کتاب و رسول، میزان نازل کردم و نور نازل کردم،لازم است که مسلمان بیاندیشد که رسول و کتاب را دانستیم، حال میزان و نور کدام است؟ و آن را بر طبق دستور خداوند کریم و حکم قرآن مجید از رسول بپرسد.
ح – قرآن کریم، لفظ و کلام است و به همین جهت «کلام الله» نام دارد و بدیهی است که لفظ و کلام برای هدایت کافی نیست و قدرت هدایت انسان را ندارد. بلکه روح قرآن که همان «انسان کامل – معصوم» است هدایتگر است. لذا قرآن کریم چنان چه دستور به اطاعت و تبعیت از رسول میدهد، به تبعیت از «نوری» که به همراه رسول نازل شده است نیز دستور میدهد. پس مسلمان باید از خود ایشان بپرسد که این «نور» کیست؟
«الَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي كانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (الأعراف - 157)
ترجمه: (مؤمنین و اصحاب حضرت رسول اکرم ص)، همانهایی كه از فرستاده (خدا)، پيامبر «امّى» پيروى مىكنند پيامبرى كه صفاتش را، در تورات و انجيلى كه نزدشان است، مىيابند آنها را به معروف دستور مىدهد، و از منكر باز ميدارد، اشياء پاكيزه را براى آنها حلال مىشمرد، و ناپاكيها را تحريم مى كند و بارهاى سنگين، و زنجيرهايى را كه بر آنها بود، (از دوش و گردنشان) بر مىدارد، پس كسانى كه به او ايمان آوردند، و حمايت و ياريش كردند، و از نورى كه با او نازل شده پيروى نمودند، آنان رستگارانند.
📚منبع سایت ایکس شبهه
#جهادگرتبیین
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ 👇⬇️
🔰معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور، اظهارات منتسب به محمد مخبر در فضای مجازی درخصوص بازنشستگان را تکذیب کرد.
🔹به گزارش خبرگزاری برنا، در اطلاعیه این دفتر آمده است: بنا بر ماموریت رئیس جمهور محترم، معاون اول در جلساتی با حضور مسئولان ذیربط و نمایندگان اتحادیه ها و انجمنهای بازنشستگی حرفها و دغدغههای بازنشستگان را شنیده و همواره بر رفع آنها تاکید کردهاند. ایشان در تمامی جلسات رسمی و غیر رسمی جز در حمایت از این قشر آبرومند و محترم، سخنی نگفته است.
👈بنابراین سناریوسازی و اظهارنظرهای ساختگی و دروغی که در فضای مجازی به ایشان منسوب شده، به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می شود.
✅لازم به تاکید است در آخرین جلسهای که با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص بازنشستگان محترم برگزار شده، جبران مابهالتفاوت عدد مصوب دولت با میزان افزایش مورد نظر بازنشستگان به عنوان متناسب سازی حقوق از سوی سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید.
🔸https://www.borna.news/fa/tiny/news-1347623
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام بزرگوار
👈سناریوسازی و اظهارنظرهای ساختگی و دروغی که در فضای مجازی به ایشان منسوب شده، به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می شود
✅لازم است از بازنشر غیرمنصفانه و ناآگاهانه مطالبی که از سوی رسانههای معاند کشور منتشر میگردد خودداری کنیم.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🎯منافقین چطوری با پخش شایعات اذهان مردم ایران رو هدف قرار میدن⁉️
از 200 نفر مفقودی در سیل امام زاده داوود تا توهین مخبر به بازنشستگان
هدایت شده از محمد حسین
حالا هر چه قدر اصلاح طلبان و ضدانقلاب، دولت رئیسی رو تخریب کنند، مهم نیست!
مهم اینه ولی امر مسلمین جهان از یک دولتی تمجید کنه، اینه که اثر میذاره تو این عالم