eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
در مورد عیدالزهرا و لعن عمر لطفا توضیح بدین
هدایت شده از محمد حسین
باید از خود پرسید هدف لعن چیست و چرا لعن می کنیم؟! آیا برای بغض و کینه ی شخصی است یا نه به دستور ائمه ی معصومین و به خاطر خداست؟ اگر به خاطر کینه ی شخصی و هوای نفس است که هیچ ارزشی ندارد چون عملی که برای خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد، یا نه چون می خواهیم به خدا و رسول و خاندانش اظهار ارادت و اطاعت کنیم این کار را می کنیم؟، اگر این طور است در عصر غیبت اهل البیت علیهم السلام ما را به فقها و علمای ربانی ارجاع داده اند و تمام مراجع و فقها لعن علنی را جایز نمی دانند، حالا باید از آن افرادی که با جهل خود سبب بهانه دادن به دست دشمن و کشتار شیعان می شوند سوال کرد به چه قیمتی بر روی رفتارهای جاهلانه و احمقانه خود که خلاف فتوای مراجع هست پافشاری می کنید و در ریختن خون شیعیان مظلوم شریک می شوید!. اینجانب همچون بسیاری از علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی بار دیگر اعلام میکنم که هر گفته و عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدّسات هر یک از گروه‌های مسلمان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام و حرام شرعی است. هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است. وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، حرام است. اما اینکه اگر مقلد حضرت آقا هم نباشند، باید مراعات این مسئله را بکنند؟ بله دیگران هم باید مراعات این مسئله را بکنند. در این مسئله فرقی ندارد که افراد مقلد حضرت آقا باشند یا مقلد سایر مراجع. چرا که به فتوای همه‌ی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی که بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفاده‌ی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهم‌السلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست. حضرت آقا بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته‌ی جالب توجه اینجا است که برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ در حالی که حضرت آقا قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید. حضرت آقا در جایی فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض – این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند – به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
اصلا کار به این ندارم که لعن کردن علنی سران اهل سنت و خلفا ، تو روایات توصیه شده یا نهی شده. اصلا هیچ کاری ندارم که روایاتی داریم در وحدت بین شیعه و سنی 🔰 اما سوال من از این طرفداران دو آتیشه لعن علنی به مقدسات اهل سنت این هست که آیا این کار باعث شادی دشمنان می شود یا ناراحتی آنان؟ امروز دعوای بین شیعه و سنی ، مورد رضایت دشمنان است یا خیر؟ 🔰 یک اصل کلی در اسلام و قرآن داریم که هرکاری که دشمن را شاد می کند و در راستای تلاش دشمن است ، قطعا نباید انجام شود. 👈👈👈 هر عاقلی می داند که امروزه دعوای بین شیعه و سنی و لعن علنی به سران اهل سنت ، موجبات شادی دشمن است ، بدون شک ، بدون تردید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت زهرا بنیانگذار لعن علنی هستند. تو روی خود ابوبکر حرومزاده گفتند بعد هر نماز لعن‌ت میکنم. پس چرا تقیه نکردند؟؟..! ((پس ما هم باید لعن کنیم.)) لطفا پاسخ دهید
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. اینکه کاربر محترم فرمود را که به ما گفت؟ همان علماء و مفسران و تایید کنندگان احادیث. و امروز همان اجتهاد وحدت را به صلاح مسلمین میداند. ❌️ این گفتار دشمنان را شاد میکند. لطفا دشمن را شاد نکنیم. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ما قبول داریم که خلفا در حق اهل بیت علیهم السلام ظلم کرده اند و حق آنان را غصب کرده اند‌. اتحاد و برادری ما با اهل تسنن ربطی به خلفا و ظلمی که آنها در حق اهل بیت علیهم السلام کرده اند ندارد، خود اهل بیت (ع) خلفا را قبول نداشتند اما رابطه خوبی با اهل سنت داشتند و سفارش به مدارا و محبت به آنها داشته اند. https://b2n.ir/909476 شیعه و سنی وقتی دشمنان مشترکی دارند باید در مقابل کفار و مشرکین و منافقین اتحاد داشته باشند، که در غیر این صورت باعث نابودی خودشان می شوند. 👈راه رشد و پیشرفت شیعه یقینا در وحدت با اهل سنت است. اختلافات فکری و عقیدتی ما با اهل سنت باید در محافل علمی مورد بحث و گفتگو واقع شود. متاسفانه برخی از شیعیان و اهل سنت و بعضی از افراد مغرض دانسته یا ندانسته با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به دشمنان اسلام خدمت می کنند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟! مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای مراجع ۱. روز نهم ربیع‌الاول نزد شیعیان جایگاه خاصی دارد، چرا که این روز را یکی از اعیاد مهم تلقی کرده و به خاطر سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به شادی می‌پردازند. متاسفانه گهگاهی دیده می‌شود که بعضی از افراد جاهلانه یا عامدانه بیان می‌کنند که در چنین روزی خلیفه دوم کشته شده و داستان‌سرایی‌های بسیاری هم در زمینه دارند؛ افسانه‌هایی که بیشتر توسط دشمنان اسلام و برای دامن زدن به اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی ساخته می‌شود. عالمان دینی بر خرافه‌بودن این موضوع تأکید دارند و آن را موجب دامن زدن به اختلافات مسلمانان می‌دانند. ۲. رهبر معظم انقلاب در روز ۲۷ آذر سال ۱۳۸۷ با بیان اینکه نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتش‌افروزی میان غیر شیعه شتاب داد، تصریح می‌کنند: «این جور نباشد که کسى از یک گوشه‌اى خیال کند، دارد از شیعه دفاع می‌کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنى ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیست‌هاست». ۳. مرگ خلیفه دوم اواخر ذی‌الحجه یا اول محرم است! از لحاظ تاریخی چه شیعه و چه سنی تاریخ مرگ خلیفه دوم را نهم ربیع نمی‌دانند، طبق روایات تاریخی «عمر بن خطاب» اواخر ذی‌الحجه یا اول محرم فوت کرده است. ۴. بنابراین برخی جشن‌های نهم ربیع خرافه بوده و این رسم غلطی است، لذا با توجه به بحث بیداری اسلامی و اینکه نگاه ملت‌ها به سوی ایران است، دامن زدن به آن، کار اشتباهی است و در این شرایط نیاز به وحدت بیش از گذشته احساس می شود. ۵. باید در ایام ربیع از آن خرافه‌ها که مخالف دیدگاه‌های امام(ره) است، پرهیز و جایگاه واقعی امامت را برای جامعه اسلامی تبیین کنیم. عیدالزهرای واقعی ما شیعیان تبیین جایگاه امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) است، و خشنودی آن حضرت در این است که ما این جایگاه رفیع امامت را برای جامعه خود تبیین کنیم و از مباحثی که تفرقه بر انگیزند پرهیز کنیم. ۶. ماجرای قتل خلیفه دوم در این روز دسیسه دشمنان بوده که می‌خواستند با مطرح کردن آن در این روز مردم را از اصل امامت و مهدویت دور کنند. نباید از اصلی که بارها در کتاب‌های تاریخی شیعه و سنی بر آن تأکید شده است، غفلت کرد. در کتاب‌های تاریخی شیعه و سنی نیز تاریخ مرگ خلیفه دوم اواخر ذی‌الحجه و اول محرم ذکر شده است، این منابع تاریخی عبارتند از: «تاریخ الیعقوبى»، «التنبیه‏ والإشراف»، «مروج الذهب»، «الفتوح»، «مسارّ الشیعه»، «الإمامة والسیاسة»، «أنساب‏الأشراف»، «الطبقات‏الکبرى» و «تاریخالطبری». همچنین در سیره اهل‌بیت‌(ع) تأکید بر مدارا با اهل سنت صورت گرفته است، چنان که در کتاب‌هایی نظیر «المحاسن للبرقی»، «الکافی»، «تفسیر العیاشی»، «بحارالانوار» و «مستدرک الوسایل» به احادیثی بر می‌خوریم که بر اصل وحدت مسلمانان اذعان دارند. ۷. و اما هشدارهای علما و مراجع: 🔹رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است. 🔸آیت الله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست. 🔹آیت الله بهجت (ره): کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست... چه بسا این جشن‌ها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آن‌ها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. " 🔸آیت الله شبیری زنجانی: جای تأسف است که می‌بینیم جریاناتی این فاصله را زیاد می‌کنند. 🔹آیت‌ الله وحید خراسانی در درس خارج فقه، با نهی از بی‌احترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌عمرکشون درسته یا غلطه❌ ⛔️عیدالزهرا( ۹ ربیع) دروغه⁉️ (پاسخ: مرتضی کهرمی ) ▬▬▬▬▬▬▬▬ @PasokhGooha_ir 👈🏻 ایتا کانال ما در سایر شبکه‌های اجتماعی: کلیک کنید
سلام و احترام‌ «عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟ مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای ✅🌴 عیدالزهراوجشن گرفتن نهم ربیع الاول به دوجهت می‌تواندباشد: 👈نخست آنکه سالروزبه امامت رسیدن حضرت ولی عصرامام زمان(عج) است،دومین مناسبت که بین برخی ازمردم به غلط مشهورشده،سالروزقتل عمربن خطاب است. 🔸امانسبت به امامت امام عصرازآن جهت که هشتم ربیع الاول روزشهادت امام حسن عسکری است وازآن به بعدامامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده می‌شود،شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودندوجشن می‌گیرند.بااین کاریک نوع ابرازاحساسات وعرض ارادت نسبت به آن وجودشریف ومادربزرگوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند،امادرعین حال هیچ گونه توصیه‌ای ازسوی معصومین برجشن گرفتن این روزنداریم. ⬅️ دومین جهت که بین مردم به غلط مشهورگشته که سالروزقتل عمر،نهم ربیع الاول است،نیزبدون مستندودلیل معتبراست.زیراطبق منابع تاریخی فریقین(شیعی وسنی)عمربن خطاب درروزبیست و سوم ذی الحجه ترورشد.پس ازسه روزدرگذشت.بنابراین اودراواخرذی الحجه درگذشته است. وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقددلیل معتبراست.بسیاری ازبزرگان شیعه براین اتفاق نظردارندکه تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است.على بن حسين مسعودى ویعقوبی،دو تن ازمورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت برهمین عقیده بوده اند .(۱) شیخ مفیددرکتاب« مسار الشیعه » آورده است: درروز بیست وششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری عمربن خطاب مجروح گردیدودربیست و نهم ماه درگذشت.(۲) هم چنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی درکتابی معروف به مصباح آورده است: بایددانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است.این مطلبی است که صاحبان کتاب های»، «طبقات »،« مسارالشیعه»،و....برآن تصریح نموده اند،بلکه اجماع مورّخان شیعه واهل تسنن نیزبراین است.(۳) اماشادمانی کردن وگرفتن جلسان شادی برای قتل عمربن خطاب( فارغ ازاین که درچه تاریخی روی داده باشد)،صحیح نیست: نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند، گزارش نشده است. شیعیان نیز چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل بیت با آنان برخورد می‌نمودند. همچنین این کار توسط مراجع بزرگ تقلید شیعه نهی شده و توهین به بزرگان اهل سنت را جایز نمی دانند . بر گزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (ع) است. در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمان‌ها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد ، شایسته نسیت که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گسترده‌تر و فاصلة میان مسلمانان را بیشتر نماییم. وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمت‌های خدادادی است، همان گونه که امیرالمؤمنین فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایة آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است.(۴) برپایی چنین جلساتی با هر عنوان، آتش دشمنی اهل سنت را برمی‌افروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا می‌دارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست. پی‌نوشت ها‌: ۱. مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى‏، ج ۲، ص ۳۲۱؛ تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي ۲۸۴)، ج ۲، ص ۱۵۹؛ الطبقات الكبرى‏، ابن سعد كاتب واقدى‏، ج ۳، ص ۲۵۸، ناشر: دار الكتب العلمية، مكان نشر: بيروت‏، سال چاپ: ۱۴۱۸، نوبت چاپ: دوم‏ ؛ تاريخ مدينه، ابن شَبّه نميري(متوفي ۲۶۲)، ج ۳، ص ۸۹۵ و۹۴۳ ؛ تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي ۲۴۰)، ص ۱۰۹؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ كبير، بخاري(متوفي ۲۵۶)، ج ۶، ص ۱۳۸؛ المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي ۲۳۵)، ج ۸، ص ۴۱ ؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ طبري، طبري(متوفي ۳۱۰)، ج ۳، ص ۲۶۵؛ طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي ۲۳۰)، ج ۳، ص ۳۶۴ ؛ أنساب‏الأشراف، بلاذرى (متوفي ۲۷۹)، ج‏۱۰، ص۴۳۹ ؛ اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي ۶۳۰)، ج ۴، ص ۷۷ ؛ شرح نهج‌البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي ۶۵۶)، ج ۱۲، ص ۱۸۴ . ۲. مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص ۲۳ . ۳. المصباح، كفعمي، ص۵۱۱. ۴. نهج البلاغه خطبه ۱۹۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⛔️هشدار درباره عیدالزهرا!⛔️ 💚مقام معظم رهبری امام خامنه ای روحی فداه: یک عدّه‌ای خیال میکنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن. نه! این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است. هیچ‌کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی به این بدوبیراه گفتن و به این [طرز] حرف زدن است. نخیر! اینها عکس عمل میکند. وقتی شما بدوبیراه گفتید، دُور او یک حصاری کشیده میشود از عصبانیّت، از احساسات، و دیگر حرف حق هم برایش قابل تحمّل نیست. ما حرف حسابی خیلی داریم، حرف منطقی خیلی داریم، حرفهایی که هرکسی که صاحب فکر است، اگر بشنود؛ آنها را قبول میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرزگی در نُهم ربیع! 🎙سخنان مهم و کمتر شنیده شده از آیت‌الله شهید بهشتی پیرامون مراسماتی که به اسم عیدالزهرا و با استناد به حدیث جعلی رفع القلم گرفته می‌شود ...
❌ ۲۰ بیست دلیل بر غلط بودن عمرکشون ❌ ⛔️ عیدالزهرا ( ۹ ربیع ) دروغه⁉️ (پاسخ: مرتضی کهرمی ) #کهرمی #شبهات_تاریخی #عیدالزهرا ▬▬▬▬▬▬▬▬ @PasokhGooha_ir 👈🏻 ایتا کانال ما در سایر شبکه‌های اجتماعی: کلیک کنید
🔹نظر مراجع معظم تقلید در خصوص خرافه ای به نام عیدالزهرا و حدیث جعلی رفع القلم.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟ ⚜حقیقت ماجرای عیدالزهرا و ابولؤلؤ چیست ؟ 🎤استاد ارفع
⛔️⛔️ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اکرم صلی الله علیه و آله ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: 🔹ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ(نهم ربيع)، ﻓﺮﻋﻮﻥِ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺘﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻭ ﻏﺎﺻﺐ ﺣﻘﻮﻗﺸﺎﻥ ﻫﻼ‌ﮎ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﻧﻔﺮﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ. 🔹ﻣﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻡ ﺗﺎ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﺩﻫﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺷﺨﺺ به دﺭﮎ ﻭﺍﺻﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺮ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻭﺯﻫﺎ، ﺗﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﺶ ﺳﻨﺘﯽ ﺷﻮﺩ. 🔹ﭘﺲ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ: "ﺍﯼ ﻣﺤﻤﺪ! ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺘﺖ ﻋﯿﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ: ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﻋﯿﺪ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﺛﻮﺍﺑﯽ ﺩﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺛﻮﺍﺏ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﻋﺮﺵ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭ ﺑﺮ ﺍﻣﻮﺍﻟﺶ ﺑﯿﻔﺰﺍﯾﻢ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻋﯿﺎﻟﺶ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﻫﺪ، 🔹 ﻭ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺻﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﺨﺺ ﺍﺯ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺟﻬﻨﻢ ﺁﺯﺍﺩ ﮐﻨﻢ، ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻣﺮﺯﻡ." ﺑﺤﺎﺭﺍﻻ‌ﻧﻮﺍﺭ ، ﺟﻠﺪ ۹۵، ﺻﻔﺤﻪ ۳۵۴ انتشار بازمزمه ذکر لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَة الزهراء سلام الله علیها»، بلامانع است... 👇⬇️ ✅🌴چنانکه نقل شده است در ۹ربیع دو اتفاق خوشایند رخ داده است که این روز را برای شیعیان روز جشن و شادی قرار داده است. 1️⃣شروع امامت امام زمان ارواحنا فداه. 2️⃣ طبق برخی از نقلها روز کشته شدن عمر بن سعد لعنت الله علیه است. ❌برخی از افراد یا از روی جهالت و یا به قصد اهداف پلید در ۹ربیع جشنی به نام عیدالزهرا برگزار می کنند و به مقدسات اهل سنت توهین می کنند. 🔹اولا، خلیفه ی دوم در ۹ربیع کشته نشده بلکه تاریخ قتل وی چنانکه نقل شده اواخر ذی الحجه بوده است. https://www.islamquest.net/fa/archive/fa12166 🔸ثانیا، برگزاری چنین جشنهایی و توهین به مقدسات اهل سنت فقط موجب ایجاد تفرقه و اختلاف است و در واقع خدمت به دشمنان اسلام است که این خود گناه بسیار بزرگی است. ⬅️ روایتی هم که در بحارالانوار درباره ی ۹ربیع و رفع القلم در این روز نقل شده است از چند جهت دچار اشکال است.⬇️ 1️⃣ طبق نظر برخی کارشناسان بحث این حدیث درباره ی عمر بن خطاب نیست بلکه درباره یکی از غالیان مشهور به نام ابی الخطاب، محمد بن ابی زینب است. https://eitaa.com/Mostabin/173 2️⃣این روایت در کتب اصیل و قدیمی حدیثی شیعه وجود ندارد. از طرفی در بحارالانوار نیز چنانکه گفته می شود سند صحیحی ندارد. 3️⃣ در این روایت آمده است که تا سه روز گناهان شیعیان ثبت نمی شود. چنین چیزی برخلاف عقل و قرآن کریم و مخالف روح تعالیم دین اسلام است. چطور ممکن است خداوند اجازه انجام گناه و سرکشی دهد و مردم را تشویق به اعمال مضر و پلید نماید؟؟؟ 👈وحدت بین شیعه و سنی یک اکنون یک ضرورت است که موجب رشد و پیشرفت مسلمانان و بخصوص شیعیان می شود. قرآن کریم مومنان را برادر هم می داند. إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ (حجرات، ۱۰) قرآن کریم مسلمین را دعوت به اتحاد می نماید: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا (آل عمران، ۱۰۲) مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ (فتح، ۲۹)
سلام و احترام صحت و سقم مطلب فوق را اطلاع ندارم و اما این را باید بگویم که بدون شک سب و لعن و اهانت به مقدسات اهل سنت موجب ریخته شدن خون شیعیان بی گناه می شود و کسانی که اقدام به این امور کنند در قتل شیعیان شریک هستند. 👈یکی از چیزهایی که بر تعصبات قومی و مذهبی دامن می زند همین توهین ها و سب و لعن هاست. اینگونه اعمال نادرست ما به مرور زمان اهل سنت را به سوی وهابیت و ناصبی گری سوق می دهد و هر روز بر تعداد دشمنان شیعه می افزاید، در حالی که مذاهب عادی اهل سنت دشمنی با شیعیان ندارند. این درست است که در بین گروه های منسوب به اهل سنت هم‌ گروه های افراطی و تکفیری وجود دارد، اما اهل سنت واقعی آنها را قبول ندارند.❌ ⬅️ ما با رفتار خوب خود می توانیم حقانیت شیعه را نشان دهیم، نه با خصومت و مجادله ی بیهوده. رشد جمعیت شیعیان تنها از طریق جذب قلوب برادران اهل سنت ممکن است. 🔸 تبری و بی زاری جستن از دشمنان خدا از واجبات دین ماست. ما قلبا باید از دشنان خدا تبری بجوییم، اما در عمل طبق مصالح جامعه اسلامی باید عمل کنیم و باید از رفتارهای احساسی و به دور از عقلانیت پرهیز نماییم. 🔻 افراد بسیاری در بین شیعه و سنی به دنبال وحدت بوده اند، توفیقات خوبی هم داشته اند، اما متاسفانه تفرقه ای که دشمنان اسلام به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ایجاد می کنند و گروه های افراطی شیعه و سنی نیز بر آتش اختلافات دامن می زنند، مانع از موفقیت کامل این اتحاد شده است. 👈 ریشه ی تمام حوادثی که برای اهل بیت علیهم السلام و پیروان ایشان در طول تاریخ به وجود آمده است، تنها به سب و لعن و توهین ها برنمی گردد، اما مسلما انجام چنین اموری به صورت علنی در جامعه موجب افزایش حوادث تلخ علیه شیعیان خواهد شد. 🔹 کتابهای بسیاری در بین اهل سنت و شیعه نوشته شده است که حاوی توهین و سب و لعن به یکدیگر است. این امور هیچ فایده ای برای دو طرف نداشته و ندارد و فواید آن تنها نصیب دشمنان اسلام می شود. بسیاری از اهل سنت مغرض و معاند نیستند❌ و همیشه زندگی مسالمت آمیزی با شیعیان داشته اند. ما نباید کاری کنیم که آنان گرایش به وهابیت و ناصبی گری و گروه های تکفیری پیدا کنن.
باید از خود پرسید هدف لعن چیست و چرا لعن می کنیم؟! آیا برای بغض و کینه ی شخصی است یا نه به دستور ائمه ی معصومین و به خاطر خداست؟ اگر به خاطر کینه ی شخصی و هوای نفس است که هیچ ارزشی ندارد چون عملی که برای خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد، یا نه چون می خواهیم به خدا و رسول و خاندانش اظهار ارادت و اطاعت کنیم این کار را می کنیم؟، اگر این طور است در عصر غیبت اهل البیت علیهم السلام ما را به فقها و علمای ربانی ارجاع داده اند و تمام مراجع و فقها لعن علنی را جایز نمی دانند، حالا باید از آن افرادی که با جهل خود سبب بهانه دادن به دست دشمن و کشتار شیعان می شوند سوال کرد به چه قیمتی بر روی رفتارهای جاهلانه و احمقانه خود که خلاف فتوای مراجع هست پافشاری می کنید و در ریختن خون شیعیان مظلوم شریک می شوید!. اینجانب همچون بسیاری از علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی بار دیگر اعلام میکنم که هر گفته و عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدّسات هر یک از گروه‌های مسلمان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام و حرام شرعی است. هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است. وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، حرام است. اما اینکه اگر مقلد حضرت آقا هم نباشند، باید مراعات این مسئله را بکنند؟ بله دیگران هم باید مراعات این مسئله را بکنند. در این مسئله فرقی ندارد که افراد مقلد حضرت آقا باشند یا مقلد سایر مراجع. چرا که به فتوای همه‌ی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی که بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفاده‌ی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهم‌السلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست. حضرت آقا بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته‌ی جالب توجه اینجا است که برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ در حالی که حضرت آقا قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید. حضرت آقا در جایی فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض – این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند – به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
اصلا کار به این ندارم که لعن کردن علنی سران اهل سنت و خلفا ، تو روایات توصیه شده یا نهی شده. اصلا هیچ کاری ندارم که روایاتی داریم در وحدت بین شیعه و سنی 🔰 اما سوال من از این طرفداران دو آتیشه لعن علنی به مقدسات اهل سنت این هست که آیا این کار باعث شادی دشمنان می شود یا ناراحتی آنان؟ امروز دعوای بین شیعه و سنی ، مورد رضایت دشمنان است یا خیر؟ 🔰 یک اصل کلی در اسلام و قرآن داریم که هرکاری که دشمن را شاد می کند و در راستای تلاش دشمن است ، قطعا نباید انجام شود. 👈👈👈 هر عاقلی می داند که امروزه دعوای بین شیعه و سنی و لعن علنی به سران اهل سنت ، موجبات شادی دشمن است ، بدون شک ، بدون تردید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهه# سلام وقت بخیر راجع به ولایت فقیه که میگن تاصدسال پیش اصلا چیزی به اسم ولایت فقیه وجود نداشته واین من درآوری برای حکومت برمردم بوده چه کتاب یا منبعی وجود داره که بشه ولایت فقیه رو اثبات کرد؟؟ واینکه امام سجاد در صحیفه سجادیه می‌فرمایند که در زمان قبل از ظهور هیچ حکومت اسلامی تشکیل نمیشه مگر اینکه ما رو سرافکنده وخوار کنه
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. سلام و رحمة الله اونی که می‌گه تا صد سال پیش چیزی دربارۀ ولایت فقیه نبوده یا دروغ می‌گه یا ازسرِ نادانی می‌گه. البته احتمال اول قوی‌تره! مجتهدان بسیاری دربارۀ ولایت فقیه به‌صراحت سخن گفتن؛ از قرن چهارم هجری قمری تا قرن حاضر. آیات عظام شیخ مفید (۳۳۸ــ۴۱۳ق)، شیخ طوسی (۳۸۵ــ۴۶۰ق)، سلّار دیلمی (متوفی ۴۶۳ق)، علامه حلی (۶۴۸ــ۷۲۶ق)، شهید اول (۷۸۶ــ۷۳۴ق)، ابن‌فهد حلی (۷۵۷ــ۸۴۱ق)، مقدس اردبیلی (متوفی ۹۳۳ق)، محقق کرکی (۸۶۵ــ۹۴۰ق)، شهید ثانی (۹۱۱ــ۹۵۵ یا ۹۶۵ق)، سیدمحمدمهدی بحرالعلوم (۱۱۵۵ــ۱۲۱۲ق)، سیدجواد حسینی عاملی (۱۱۶۰ــ۱۲۲۸ق)، ملااحمد نراقی (۱۱۸۵ــ۱۲۴۵ق)، محمدحسن نجفی (۱۲۰۲ــ۱۲۶۶ق)، شیخ مرتضی انصاری (۱۲۱۴ــ۱۲۸۱ق)، حسین بروجردی طباطبایی (۱۲۹۲ــ۱۳۸۰ق)، سیدابوالقاسم خوئی (۱۳۱۷ــ۱۴۱۳ق)، سیدروح‌الله موسوی خمینی (۱۳۲۰ــ۱۴۰۹ق). بنده فقط نظر دو تن از این بزرگان رو نقل می‌کنم. 👈 محمدبن‌محمدبن‌نُعمان عُکبری بغدادی معروف به عالم قمری می‌فرماید: أمّا إقامة الحدود فهو إلى سلطان الإسلام المنصوب من قِبَل الله تعالى وهم ائمة الهُدى من آل محمدصلى الله علیه وآله ومن نصبوه لذلک من الأمراء والحُکّام ‏وقد فوضّوا النظر فیه إلى فقهاء شیعتهم؛ اقامۀ حدود بر عهدۀ سلطان اسلام منصوب ازسوى خداوند متعال است که ائمۀ هدى هستند، و امیران و حاکمان منصوب ازسوى ایشان، و نظارت بر اقامه این حدود [در عصر غیبت‏] به فقهاى شیعه تفویض شده است. 📚 شیخ مفید، المقنعه، ص۸۱۰. 👈محمدحسن نجفی معروف به عالم قمری می‌فرماید: قلتُ: اِطلاق ادلة حکومته خصوصا روایة النّصب التى وُردت عن صاحب الامر(عج) یصیره من أولى الامر الذین اوجب الله علینا طاعتهم، نعم من المعلوم اختصاصه فى کل ماله من الشرع مدخلیة حکما أو موضوعا؛ من می‌‏گویم: مطلق بودن ادلۀ حکومت داشتن فقیه به‌ویژه روایت نصب که ازسوى صاحب الامر(عج) صادر شده است، فقیه را از اولیای امرى قرار می‌‏دهد که اطاعت ایشان ازسوى خداوند واجب شده است. بله، روشن است که این امر (تبعیت و پیروى از فقیه) اختصاص به همۀ امورى که شریعت چه از جهت حکم یا موضوع تصرف می‌‏کند، دارد. 📚 محمدحسن نجفی، جواهر الکلام، ج۱۵، ص۴۲۲. بقیۀ موارد رو هم خودتون می‌تونید در اینترنت جست‌وجو کنید و نظر مجتهدانی رو که نام بردم ببینید. هرکس ادعایی می‌کنه باید ازش سند و مدرک بخواهید. اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال سلام لطفاً اختیارات رهبری رانام ببرید وایادرزمان هاشمی رفسنجانی اختیارات رهبری محدود شد
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. سلام و رحمة الله اختیارات و وظایف رهبری در اصل یکصدودهم قانون اساسی اومده می‌تونید اینجا مطالعه کنید 👇 https://ccri.ac.ir/fa/news/1799/%D8%A7%D8%B5%D9%84-110-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا