eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شبهه⛔️⛔️⛔️ مغالطات دوباره حسن آقامیری نسبت به آیات قرآن و پیامبران اینبار من به حضرت نوح علیه السلام انتقاد دارم ⁉️
پاسخی به انتقادات حسن آقامیری در مورد عملکرد نوح نبی علیه السلام !!!! ❕اخیرا دو کلیپ از حسن آقامیری منتشر شده است که او اشکالاتی را به نوح نبی علیه السلام وارد کرده است : 1 _ در جایی می گوید که استدلال نوح نبی علیه السلام در هنگام تقاضای عذاب برای قومش استدلال متقنی نبود زیرا نوح گفت که قوم من چون کافرند , تنها فرزندان کافر را می زایند و به دنیا می آورند !!! 2 _ در جای دیگر می گوید من به نوح ع  انتقاد دارم که چرا برای قومش تقاضای عذاب کرد و وسط عذاب هم تنها به فکر نجات فرزند خود بود نه نجات امت عذاب شده !!! ❕در پاسخ ادعاهای او نخست باید توجه داشت که نوح علیه السلام از انبیاء والا مقام و بزرگ خداوند است تا جایی که قرآن مجيد در آيات فراوانى از نوح ع سخن مى‏گويد، و روى هم رفته در بيست و نه سوره از قرآن درباره اين پيامبر بزرگ، سخن گفته شده، و نام او 43 بار در قرآن آمده است. 📚تفسير نمونه، ج‏25، ص: 91 ❕در آیات متعددی از نوح به عنوان یک عبد شاکر و صالح و محسن یاد شده است و دیگران نیز به پیروی از راه و روش نوح دعوت شده اند . ( انعام 84 _ 90 _تحریم 10 _ اسراء 3 ) 👌همینطور هشدار به عذاب قوم نوح توسط خود خداوند به نوح  داده شده بود چنانچه که می خوانیم : "ما نوح را به سوى قومش فرستاديم، و گفتيم: قوم خود را انذار كن پيش از آنكه عذاب دردناك به سراغشان آيد. " " إِنَّا أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ أَنْ أَنْذِرْ قَوْمَكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ " ( نوح 1 ) ❕نوح ع هم بارها قومش را از عذاب الهی ترساند , چنانچه که باز می خوانیم : " ما نوح را به سوى قومش فرستاديم، او به آنها گفت: اى قوم من (تنها) خداوند يگانه را پرستش كنيد كه معبودى جز او براى شما نيست (و اگر غير اين كنيد) من بر شما از عذاب روز بزرگى مى‏ترسم‏ " " لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَقالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ إِنِّي أَخافُ عَلَيْكُمْ عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ " ( اعراف 59 ) ❕گوش قوم نوح بدهکار این انذارهای نوح ع نبود و نوح نبی  قرنها ( 950 سال ) بابت این لجاجت و عدم ایمان قومش گریه و نوحه می کرد و اساسا بر اساس روایات , به خاطر همین نوحه و گریه کردن زیاد نوح بابت عدم هدایت قومش بود که به این پیامبر بزرگ اطلاق نام نوح شد : " إِنَّمَا سُمِّيَ نُوحاً لِأَنَّهُ نَاحَ عَلَى قَوْمِهِ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاما " 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 244 ❕علامه مجلسی نقل می کند : "نوح عليه السّلام نجّار بود و اندكى گندم‏گون بود و رويش باريك بود و در سرش درازى بود و چشمهايش بزرگ بود و ساقهايش باريك بود و گوشت رانهايش بسيار بود و نافش بزرگ بود و ريشش دراز و پهن بود و بلند قامت و تنومند بود و در نهايت شدت و غضب بود، و چون مبعوث شد هشتصد و پنجاه سال عمر او بود، پس نهصد و پنجاه سال در ميان قوم خود ماند كه ايشان را بسوى خدا دعوت مى‏نمود، و زياد نشد ايشان را مگر طغيان، و سه قرن گذشتند از قومش كه پدران مردند و فرزندان ايشان ماندند، و هر يك از ايشان پسر خود را مى‏آورد در هنگامى كه او خرد و کودک بود و بر بالاى سر نوح عليه السّلام بازمى‏داشت و مى‏گفت: اى پسر! اگر بعد از من بمانى اطاعت اين ديوانه مكن " "يَدْعُوهُمْ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى فَلَا يَزْدَادُونَ إِلَّا طُغْيَاناً وَ مَضَى ثَلَاثَةُ قُرُونٍ مِنْ قَوْمِهِ وَ كَانَ الرَّجُلُ مِنْهُمْ يَأْتِي بِابْنِهِ وَ هُوَ صَغِيرٌ فَيَقِفُهُ عَلَى رَأْسِ نُوحٍ ص فَيَقُولُ يَا بُنَيَّ إِنْ بَقِيتَ بَعْدِي فَلَا تُطِيعَنَّ هَذَا الْمَجْنُونَ " 📚قصص الأنبياء راوندی ص: 84 ( به نقل از حیاه القلوب ج 1 246 ) ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❗️خداوند به نوح علیه السلام خبر داد که جز همان اندک افراد مومن به او , دیگر کسی از قومش به او ایمان نمی آورد , چنانچه که می خوانیم : " به نوح وحى شد كه جز آنها كه (تا كنون) ايمان آورده‏اند ديگر هيچكس از قوم تو ايمان نخواهد آورد بنا بر اين از كارهايى كه مى‏كنند غمگين مباش " " وَ أُوحِيَ إِلى‏ نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلاَّ مَنْ قَدْ آمَنَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَفْعَلُون‏ " ( هود 36 ) ❕این تعداد کم ایمان آورندگان به نوح ع در روایات هشتاد تن معرفی شده اند : " عن أبي جعفر ع في قول الله: «وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ» قال: كانوا ثمانية " 📚تفسير العياشي، ج‏2، ص: 148 ❗️پس از این خبر دادن خداوند نوح ع قومش را نفرین کرد و گفت : " پروردگارا! روى زمين احدى از كافران را زنده مگذار - چرا كه اگر آنها را بگذارى بندگانت را گمراه مى‏كنند، و جز نسلى فاجر و كافر به وجود نمى‏آورند. " " وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً _ إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً " ( نوح 26 _ 27 ) 👌چنانچه که گفتیم نوح علیه السلام به تعلیم الهی دانسته بود که تمام نسل قومش کافر خواهند بود و ایمان نمی آورند , لذا تقاضای هلاکت قومش را کرد , در روایات با صراحت به این نکته تصریح شده است : " فَلَبِثَ فِيهِمْ نُوحٌ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاماً يَدْعُوهُمْ سِرّاً وَ عَلَانِيَةً فَلَمَّا أَبَوْا وَ عَتَوْا قَالَ رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ  فَأَوْحَى اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ إِلَيْهِ- أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَفْعَلُونَ [يَعْمَلُونَ‏]  فَلِذَلِكَ قَالَ نُوحٌ ع- وَ لا يَلِدُوا إِلَّا فاجِراً كَفَّاراً " _ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أَ رَأَيْتَ نُوحاً ع حِينَ دَعَا عَلَى قَوْمِهِ فَقَالَ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلَّا فاجِراً كَفَّاراً قَالَ ع عَلِمَ أَنَّهُ لَا يَنْجُبُ مِنْ بَيْنِهِمْ أَحَدٌ قَالَ قُلْتُ وَ كَيْفَ عَلِمَ ذَلِكَ قَالَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ أَنَّهُ لَا يُؤْمِنُ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ فَعِنْدَ هَذَا دَعَا عَلَيْهِمْ بِهَذَا الدُّعَاءِ. " 📚الكافي ج‏8، ص: 283 _ علل الشرائع، ج‏1، ص: 31 ❕بنابراین دیگر جای این سخن نیست که کسی بگوید استدلال نوح بر عذاب قومش استدلال ضعیفی بود , زیرا استدلال نوح به تعلیم الهی بوده است . 👌در تفسیر نمونه در این رابطه می خوانیم : "اين سخن را هنگامى گفت كه به طور كامل از هدايت آنها مايوس شده بود، و آخرين تلاش و كوشش خود را براى ايمان آوردن آنها به كار زد و نتيجه‏اى نگرفت، و تنها گروهى اندك به او ايمان آوردند.... اين نشان مى‏دهد كه نفرين انبياء، از جمله نوح ع از روى خشم و غضب و انتقام‏جويى و كينه‏توزى نبود، بلكه روى يك حساب منطقى صورت گرفته است، و نوح مانند افراد كم حوصله‏اى نبود كه با كوچكترين چيزى از جا در برود و دهان به نفرين بگشايد، بلكه بعد از نهصد و پنجاه سال دعوت و صبر و شكيبايى و خون دل خوردن، و بعد از ياس كامل زبان به نفرين گشود. در اينكه نوح از كجا فهميد كه اينها ديگر ايمان نمى‏آورند، و علاوه بر آن، بندگان خدا را كه در آن محيط بودند گمراه مى‏سازند، و از اين گذشته‏ نسل آينده آنان نيز فاسد و مفسد است؟! بعضى گفته‏اند اين از طريق آگاهى بر غيب بود كه خدا به او داد، اين احتمال نيز داده شده كه نوح اين مطلب را از وحى الهى استفاده كرد آنجا كه مى‏فرمايد: وَ أُوحِيَ إِلى‏ نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ: " به نوح وحى فرستاده شد كه از قوم تو احدى جز آنان كه ايمان آورده‏اند ايمان نخواهد آورد ... 👈از مجموع اين آيات به خوبى استفاده مى‏شود كه عذابهاى الهى بر اساس حكمت است، جمعيتى كه فاسد و مفسد باشند و نسلهاى آينده آنها نيز در خطر فساد و گمراهى قرار گيرند در حكمت خداوند حق حيات ندارند، طوفان يا صاعقه يا زمين لرزه، يا بلاى ديگرى، نازل مى‏شود و آنها را از صفحه زمين بر مى‏اندازد، همانگونه كه طوفان نوح زمين را از لوث وجود آن قوم شرور شستشو داد. و با توجه به اينكه اين قانون الهى مخصوص زمان و مكانى نيست، بايد توجه‏ داشته باشيم كه اگر امروز هم قومى فاسد و مفسد و فرزندانشان فاجر و كفار بودند بايد منتظر عذاب الهى باشند، چرا كه در اين امور تبعيضى وجود ندارد و اين يك سنت الهى است. 👉 📚تفسیر نمونه ج 25 ص 88 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕از آنچه گفتیم چرایی تقاضای عذاب قوم از سوی نوح نیز معلوم شد زیرا نوح ع به تعلیم  خداوند آگاه شده بود که قومش و نسل آنان تا روز قیامت ایمان نمی آورند و دیگران را هم فاسد می کنند , لذا دیگر شایسته حیات و زندگی نیستند . ❕اما این که آقامیری اشکال کرد که نوح ع در حین عذاب قومش تنها به فکر نجات فرزند خود بود نیز پاسخ روشنی دارد , چنانچه که برخی از محققین می نویسند : " خداوند به نوح هشدار داده بود كه درباره ظالمان (مشركان) شفاعتى مكن زيرا همه غرق مى‏شوند "وَ لَا تُخَاطِبْنِى فِى الَّذِينَ ظَلَمُوا انَّهُمْ مُغْرَقُونَ " ( هود 37 ) ولى از كجا نوح مى‏دانست كه پسرش در زمره كافران است؟ زيرا ممكن است همان‏گونه كه جمعى از مفسران گفته‏اند فرزند نوح وضع خود را از پدر ظاهراً مكتوم مى‏نمود و بسيارند پسرانى كه در برابر پدر قيافه ظاهر الصلاحى به خود مى‏گيرند ولى در غياب او طور ديگرند و نمونه آن را بسيار ديده يا شنيده‏ايم. بعلاوه طبق آيه 40 سوره هود قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِنْ كُلِّ زُوجَينِ اثْنَينِ وَ اهْلَكَ الَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَولُ: «به نوح گفتيم: از هر جفتى از حيوانات يك زوج در كشتى سوار كن و همچنين خاندانت را مگر كسى كه قبلًا وعده هلاكش داده شده است ( یعنی همسر نوح ) ». مطابق اين آيه تصور نوح اين بود كه فرزندش نيز طبق وعده الهى اهل نجات خواهد بود، و لذا در آيات مورد بحث به عنوان جلب ترحم پروردگار عرض كرد: «خداوندا فرزندم از اهل من است و وعده تو درباره اهل بيتم شامل حال او نيز مى‏شود». " وَ نادى‏ نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ " ( هود 45 ) در اين ماجرا هيچ كارى كه مصداق گناه و معصيت باشد ديده نمى‏شود، جز يك ترك اولى و آن اين‏كه نوح مى‏بايست بيشتر درباره فرزند خود تحقيق مى‏كرد، تا از خدا تقاضاى نجات او را نكند، آن هم تقاضايى توأم با اصرار. تعبير نوح درباره فرزندش كه گفت: «بركشتى سوار شو و با كافران نباش (و نگفت از كافران مباش)» يَا بُنَىَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَ لَاتَكُنْ مَعَ الْكَافِريِنَ ( هود 42 ) نيز قرينه است بر اين‏كه نوح فرزندش را جزء كافران نمى‏دانست بلكه همنشين آنها مى‏ديد. " پیام قرآن ج 7 ص 107
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 من به حضرت نوح انتقاد دارم!!! پاسخ جامع حجت‌الاسلام دکتر به شبهات حسن آقامیری درباره انتقاد به حضرت نوح را ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚫شایعه بی‌بی‌سی فارسی: «به دستور دادستانی شهرستان بردسیر استان کرمان فروش نان به اتباع ممنوع است.» ❇️پاسخ 🔻دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر بعد از انتشار این خبر گفت : انتشار خبری مبنی بر «ممنوعیت فروش نان به اتباع بیگانه» در این شهرستان تکذیب می‌شود. 🔻ظاهرا علت انتشار این شایعه از این خبر نشات گرفته است :‌ «با توجه نارضایتی مردم از شلوغی صف‌های نانوایی(عرضه نان یارانه‌ای) در سطح شهر، دستوری صادر شده است که اتباع برای تهیه نان یارانه‌ای از نانوایی‌های تعیین شده در اردوگاه نگهداری اتباع استفاده کنند./میزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیروز درباره ی این پست کانال های هواداری سعید جمهور درباره ی کنسرت ۱۵ هزار نفری معین توضیح دادیم اما هنوز با اعتماد به نفس و ژست روشنفکری در حال بازنشر آن هستند پس یک سوال مجدد می‌پرسیم: معین سرمایه است و باید به کشور برگردد؟ چرا؟ چون ۱۵ هزار هوادار داشته؟ معین را ولش کن، عادل فردوسی پور برخی نظرسنجی هایش تا ۱ میلیون پاسخ دهنده داشت. رامبد جوان و مهران مدیری و احسان علیخانی و بقیه هم همین طور تو همین هایی که به اسم انقلابی ها از تلویزیون پایشان را بریدی و با کمک آنها شبکه ی خانگی را مفت مفت جلوی تلویزیون علم کردی برگردان، معین پیشکش در عجبم از حلقه وفادار که معین را می بیند و این را نشانه ی حکمرانی غلط میداند اما با عملکرد مخاطب ریز حلقه ی نزدیک به سعید جلیلی در صدا و سیمای جدید کاری ندارد. : اینجور مطالب رو باید چجوری توضیح بدیم برای کسانی که بازنشر میدهند؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️ ارسال چنین مطالبی بیشتر هدفش این است که جو تفرقه و بدبینی را در جامعه گرم نگه دارد تا بتوانند در موقع مناسب به نفع خود بهره برداری کنند. 🔸یک لحظه تصور کنید شهید رییسی یا آقای جلیلی یا آقای قالیباف اگه رییس جمهور بودند و با دختر و پسر و داماد همین سفر عراق آقای پزشکیان رو میرفتند اصلاح طلب ها و سلیبربتی ها و برعندازا و...چیکار میکردن.... 🔻حالا چون آقای پزشکیانه همشون ساکت شدند تازه آنرا راهگشا نیز می‌دانند و دیگر اعضا باند خود را نیز ترغیب میکنند. هدفشان ازاین کارهم نه ازبابت حمایت ازآقای پزشکیان است بلکه سعی دارند با ترویج چنین فرهنگی در نظام ،همان مانور تجمل غریق استخر را فراگیر کنندلذا آقای پزشکیان را سپر بلای خود قرار داده اند. 🖊علی احمدی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام فوری سلام سر در مسجد نوشته پرهیز کنید خدا را خدا را در امر نماز . زیرا نماز ستون دین است. امام علی آیا این درست هست یا اشتباه ؟؟؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 💠این متن درکتاب شریف نهج البلاغه تحت عنوان نامه ۴۷ به وصيّت امام عليه السلام به حسن و حسين عليهما السّلام پس از ضربت ابن ملجم كه لعنت خدا بر او باد اشاره شده كه در ماه رمضان سال ۴۰ هجرى در شهر كوفه مطرح فرمود: ۱ -پندهاى جاودانه شما را به ترس از خدا سفارش مى كنم، به دنيا پرستى روى نياوريد، گر چه به سراغ شما آيد، و بر آنچه از دنيا از دست مى دهيد اندوهناك مباشيد، حق را بگوييد، و براى پاداش الهى عمل كنيد و دشمن ستمگر و ياور ستمديده باشيد. شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و كسانى را كه اين وصيّت به آنها مى رسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگى، و ايجاد صلح و آشتى در ميانتان سفارش مى كنم، زيرا من از جدّ شما پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه مى فرمود: «اصلاح دادن بين مردم از نماز و روزه يك سال برتر است». خدا را خدا را در باره يتيمان، نكند آنان گاهى سير و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضايع گردد 👈خدا را خدا را در باره همسايگان، حقوقشان را رعايّت كنيد كه وصيّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شماست، همواره به خوشرفتارى با همسايگان سفارش مى كرد تا آنجا كه گمان برديم براى آنان ارثى معيّن خواهد كرد. ✅خدا را خدا را در باره قرآن، مبادا ديگران در عمل كردن به دستوراتش از شما پيشى گيرند. خدا را خدا را در باره نماز، چرا كه ستون دين شماست. خدا را خدا را در باره خانه خدا، تا هستيد آن را خالى مگذاريد، زيرا اگر كعبه خلوت شود، مهلت داده نمى شويد. خدا را خدا را در باره جهاد با اموال و جانها و زبان هاى خويش در راه خدا. بر شما باد به پيوستن با يكديگر، و بخشش همديگر، مبادا از هم روى گردانيد، و پيوند دوستى را از بين ببريد. امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد كه بدهاى شما بر شما مسلّط مى گردند، آنگاه هر چه خدا را بخوانيد جواب ندهد (سپس فرمود). متن عربی و من وصية له ( عليه السلام ) للحسن و الحسين ( عليهما السلام ) لما ضربه ابن ملجم لعنه الله : أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أَلَّا تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا وَ قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا (صلى الله عليه وآله) يَقُولُ صَلَاحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْأَيْتَامِ فَلَا تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا يَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي جِيرَانِكُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِيَّةُ نَبِيِّكُمْ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْجِهَادِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَلْسِنَتِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ شِرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ . ثُمَّ قَالَ‏ : يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ لَا أُلْفِيَنَّكُمْ تَخُوضُونَ دِمَاءَ الْمُسْلِمِينَ خَوْضاً تَقُولُونَ قُتِلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ أَلَا لَا تَقْتُلُنَّ بِي إِلَّا قَاتِلِي انْظُرُوا إِذَا أَنَا مِتُّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هَذِهِ فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَةً بِضَرْبَةٍ وَ لَا تُمَثِّلُوا بِالرَّجُلِ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله عليه وآله) يَقُولُ إِيَّاكُمْ وَ الْمُثْلَةَ وَ لَوْ بِالْكَلْبِ الْعَقُورِ . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔹🔸چند نکته در مورد اقای کمال الحیدری که فیلم های ایشان با لباس روحانیت در حال انتشار است دچار انحراف فکری هستند در زیر جهت اثبات انحراف ایشان مطلب زیر ارسال میگردد👇 🌿 لیست مطالب نقد آراء و افکار «سید کمال حیدری» در وبلاگ و کانال «حقانیت شیعه و رد شبهات» 📝 چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/663 📝 بیانیه ی جمعی از اساتید حوزه ی علمیه در مورد انحرافات سید کمال حیدری 🔗 https://t.me/al_shia/1514 📝 تناقض و خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد واسطه ی فیض بودن ائمه ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/664 📝 دروغ بستن سید کمال الحیدری بر آیت الله خوئی در موضوع ولایت فقهاء در امور قضائی 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/666 📝 دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر «سید بحر العلوم» در مساله ی رؤیت امام زمان (عج) در عصر غیبت ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/668 📝 خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/669 📝 خیانت عجیب «سید کمال الحیدری» در نقل قول از علامه طباطبائی (رض) در موضوع ورود اسرائیلیات به تفسیر قمی ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/672 📝 تناقض عجیب و غریب «سید کمال الحیدری» در مورد کتاب بحار الانوار ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/674 📝 نظر علامه طباطبائی در مورد تفاسیر روایی (تفسیر قمی و عیاشی) و تاکید مجدد بر تدلیس «سید کمال الحیدری» در نقل از ایشان 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/675 📝 پاسخی به دروغ پردازی و تهمت سید کمال الحیدری در مورد نظر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/683 📝 پاسخ کوبنده ی دفتر «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» (ره) به ادعای دروغ «سید کمال الحیدری» 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/684 📝 مدرکی جدید از وبسایت رسمی آیت الله تبریزی در رد دروغ و تهمت «سید کمال الحیدری» در موضوع شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/685 📝 دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی در موضوع قرار گرفتن حضرت فاطمه (س) بین در و دیوار 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/686 📝 خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به مظلومیت حضرت زهراء (س) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/687 📝 تناقض «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به سنن اربعه و صحیحین و عدم اطلاع از ابتدائی ترین مبانی آنان در این مورد ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/688 📝 تدلیس زشت «سید کمال الحیدری» در نقل روایت از کتاب مناقب ابن شهر آشوب و بحار الانوار ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/691 📝 دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله حکیم به سبک وهابیت در موضوع ورود اسرائیلیات به میراث روایی ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/697 📝 اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (1) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/699 📝 اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (2) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/700 📝 لحن و بیان زشت و اهانت آمیز «سید کمال حیدری» نسبت به ائمه ی معصومین علیهم السلام 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/701 📝 تناقض و خلاف گویی شرم آور و منافقانه ی «سید کمال حیدری» در مورد میراث روایی و حدیثی شیعه 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/704 📝 دروغ بستن «سید کمال حیدری» بر شیخ کلینی رحمه الله و خلاف گویی وی! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/705
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب چرا می‌گویند امام زمان وجود دارد؟ از کجا معلوم؟ اصلا عقلانیه یکی اینقدر زنده بماند؟ اگر هست چرا او را نمی‌بینیم⁉️ ⬇️🔻 اول: اینکه به خاطر عمر طولانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجود او را انکار کنید حرف اشتباهی است چون عمر طولانی یک چیز محال نیست بلکه خیلی از انسان‌ها در طول تاریخ بودند که عمر طولانی داشتند: 🔻 حضرت آدم و حوا که بیش از 1000 سال عمر کردند. یا حضرت نوح که فقط 950 سال مردم را دعوت به خدا کرد و بیش از 1000 سال عمر کرد. و یا لقمان حدود 3500 سال عمر کرده و.... پس امکان عمر طولانی وجود دارد همان طور که قبلا وجود داشته است. 🔸دلیل دیگر برای طولانی بودن عمر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که چون امام زمان علم و دانش همه چیز را دارد و می‌داند چه چیزی سالم و چه چیزی مضر و آلوده است و غذای سالم می‌خورد بدن او همیشه سالم می‌ماند و سلول‌های بدن او مریض نمی‌شوند و از بین نمی‌روند. 🔻 طبق چیزی ‌که دانشمندان به آن رسیده‌اند علت پیری و مریضی و مرگ انسان به خاطر بیمار شدن و پیرشدن سلول‌های انسان است. اگر کسی بتواند سلول‌های بدنش را سالم و جوان نگهدارد هرگز پیر و بیمار نمی‌شود ولی کسی این علم را ندارد. اما امام زمان چون عالم به تمام علوم هست می‌تواند این کار را انجام دهد و سلول‌های خود را سالم نگهدارد و عمرش طولانی شود. ⬅️ آن خدایی که تمام انسان‌ها را آفریده است و مرگ و زندگی در دست اوست خودش بهتر می‌داند به کسی چقدر عمر دهد و هر کسی را چند سال زنده‌ نگهدارد. ⬅️ آن خدایی که به انسان موی سر و ابرو داده است و موی سر بعد از مدتی پیر و سفید می‌شود ولی موی ابرو تا مدت‌ها بعد از سفیدی موی سر، سیاه و جوان است پس می‌شود یک انسانی را هزاران سال جوان نگه داشت. اما اینکه از کجا بفهمیم امام زمان وجود دارد⁉️ ◀️ اگر ما امامت را که جز اصول مذهبمان هست قبول داشته باشیم باید پیامد‌های آن را هم قبول داشته باشیم، باید سخنان آن‌ها هم بپذیریم، وقتی 11 تا امام آمدند و همه تاکید کردند که امام دوازدهم غایب می‌شود باید بپذیرم که امام دوازدهمی هست که غایب است. یعنی ما از طریق روایات و سخنان امامان قبل می‌فهمیم که امام دوازدهمی هست که غایب است. ◀️ و همچنین یک سری افراد خاص و مورد اعتماد امام یازدهم بودند که امام زمان را به آن‌ها نشان داده بود و آن‌ها وجود امام زمان را تایید کرده‌اند. 🔹 اینکه ما امام زمان را نمی‌بینیم دلیل بر نبودن آن نیست! زیرا خیلی چیزها وجود دارند که ما نمی‌بینیم مثل هوا، اتم، ذرات، اشعه‌ها و امواج و عقل و ... با اینکه هستند ولی ما نمی‌بینیم. ندیدن دلیل بر نبودن نیست. علاوه بر این شاید خیلی از ما امام زمان را بارها دیده باشیم ولی او را نشناخته‌ایم. 👈 همچنین بعضی افراد خاص هستند که امام زمان را ملاقات کردند مثل علی بن مهزیار، ابن هشام، علامه حلی و... که این دلیل بر این است که امام زمان هستند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شایعه اقای عارف : کسری تجاری رکورد زد 👇 🔸اخیرا محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید نفت مدعی شده است که در دو حمله سایبری به سامانه سوخت کشور، ضربات وارد شده تفاوتی باهم نداشتند 🔸ادعای معاون اول رئیس‌جمهور در این ویدئو مورد بررسی قرار گرفته است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم مگه نفرمودن برا زیرت کردن قبر امام باید خود امام بطلبه پس چرا میبینم ادمای فاسق و فاجر حتی شاید لواط کار و زنا دهنده زیارت میرن ولی کسی که نماز شب خان. هست حسرت زیارت به دلش میمونه حالا اگر واقعا به اراده خود ادم باشه پس چرا تو حدیثی دیدم که امام صادق فرمودن ما هر وقت دلمون برا شیعبانمون تنگ میشه خودمون احضارشون میکنیم ینی اون ادم فاسق شیعه شده ولی نماز شب خان شیعه حساب نمیشه چجوری حمع میشه ؟
هدایت شده از علی احمدی
چون به امام رئوف اشاره فرمودید یک مطلب در پاسخ خدمتتان داده میشود مأمون رقّی نقل می‌‌کند: خدمت امام صادق(ع) بودم که سهل بن حسن خراسانى وارد شد، سلام کرد و نشست. سپس گفت ای فرزند رسول خدا! چقدر شما رئوف و مهربان هستید. شما امام هستید، چرا دفاع از حق خود نمى‌‌کنید با این‌‌که بیش از صد هزار شیعه آماده نبرد دارید. امام(ع) فرمود: «خراسانى بنشین، خوش آمدی». سپس به خدمت‌کار فرمود: «تنور را روشن کن!». خدمت‌کار امام(ع) تنور را روشن کرد. و امام(ع) رو به مرد خراسانى نموده، فرمود: «داخل تنور شو!». خراسانى با التماس گفت: ای فرزند رسول خدا! مرا با آتش مسوزان. از جرم من در گذر، خدا از تو بگذرد. امام(ع) فرمود: «تو را بخشیدم». در این هنگام هارون مکى وارد شد در حالی‌که کفش خود را با دست گرفته بود، گفت: «السلام علیک یا ابن رسول اللَّه». امام(ع) فرمود: «کفش­هایت را بیانداز، برو داخل تنور بنشین!». هارون مکی، کفش­هایش را انداخت و در داخل تنور نشست. در این هنگام امام(ع) با مرد خراسانی به سخن­گفتن پرداخت و مانند کسی که در خراسان بوده از جریان‌هاى آن منطقه  خبر داد. سپس فرمود: «خراسانى برو ببین در تنور چه خبر است». خراسانی می‌گوید: به جانب تنور رفتم، دیدم هارون مکی چهار زانو در تنور نشسته است. بعد از تنور خارج شد، و به ما سلام کرد. امام(ع) فرمود: «از اینها در خراسان چند نفر پیدا مى‏شود؟!» خراسانی گفت: به خدا قسم! یک نفر هم نیست. امام(ع) فرمود: «به خدا یک نفر هم پیدا نمى‏شود، ما زمانى که پنج نفر یاور مانند این (هارون مکی) نداشته باشیم قیام نخواهیم کرد، ما خودمان موقعیت مناسب را بهتر می‌دانیم».[1]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا