eitaa logo
باصر
102 دنبال‌کننده
187 عکس
209 ویدیو
8 فایل
الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر هیچ کس قادر به حمل پرچم مبارزه نیست بجز کسانی که اهل بصیرت و صبر باشند. امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام 🚩 ارسال نظرات👈 @al_hamdolellah با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 قسمت بیست_و_دوم «وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ» (قسمت اول) «حضرات معصومین، سرپرستان بندگان هستند» «سَاسَة» جمع سائس است به معنای پروریدن، نگهبانی كردن و سرپرستی نمودن ـ مدبّر امور این كلمه معمولاً به سیاستگذاران هر کشور گفته می‌شود. این گروه باید مصلحت جامعه را در نظر داشته باشند. «عباد» جمع عبد است. در این فراز حضور ائمه در فضای اجتماعی ترسیم می‌شود و انوار وجودیشان از شكل فردی به شکل اجتماعی تغییر می‌كند. در ادبیات قدیم عبارتی به نام سیاست مُدن وجود دارد و منظور از این عبارت جماعت و گروههایی هستند كه با هم زندگی می‌كنند و این گروه تحت سرپرستی و زمامداری فردی مشخص قرار می‌گیرند تا بتوانند به شكل مطلوب از هم‌زیستی بهره ببرند. به آن زمامدار، سائس گفته می‌شود. معصومین، سیاست گذار جهان هستی ١. این بزرگواران را سیاست گذار بندگان خدا بدانیم یعنی به اراده خداوند سبحان سیاست كل جهان هستی از طریق آنها اعمال می‌شود و بندگان، هركس و در هر كجا که هستند خلق نمی‌شوند، زندگی نمی‌كنند و از دنیا نمی‌روند مگر آنكه اراده امام زمان بر زندگیشان جاری شود. هر مخلوقی به بركت وجود این سیاست‌مداران در فاصله میان تولد و مرگش روزی دریافت می‌كند و از نعمات دنیا بهره می‌برد. ٢.اگر عبد را كسانی معنا كنیم كه طوق بندگی خدای سبحان بر گردن انداخته‌اند و به قول حضرت امام خمینی(ره) ذلّ عبودیت خویش را در مقابل عزّ ربوبیت حضرت حق اذعان کرده‌اند در این میانه مفهوم سیاست‌گذاران عباد، مفهومی خاص می‌شود و از معنای عام و همگانی خارج می‌شود. در این معنا تنها گروهی از افراد از سیاست‌ها و تدابیر خاص ائمه اطهار برخوردار می‌شوند. این افراد منشور بندگی را از زندگی ائمه دریافت می‌كنند و تمام تلاششان را به كار می‌گیرند تا در قوانین این منشور كوتاهی نكنند. اینان سیاست زندگی خود را بر مبنای بایدها و نبایدهای رفتاری و گفتاری حضرات معصومین پایه‌گذاری می‌كنند. چنانچه در تاریخ اجتماعی بشر تا امروز نمونه‌های فراوانی داریم كه در پی دست‌یابی به رضایت امام زمان خویش از سیاست‌گذاری‌های ایشان كمترین سرپیچی را روا نداشته‌اند. این گروه باور كرده‌اند كه سیاست‌مداران فكری آنها تنها به رضایت حق و مصالح فردی و اجتماعی بندگان می‌اندیشند، زیرا آنها جلوه اسماء ا.. در زمین اند و اگر تنها جلوه نام ربّ حضرت حق بودند كافی بود كه برای رعیت خویش چیزی به غیر از خیر اراده نكنند و تلاش كنند كه هركس را تا سر حد مسیر كمالی‌اش راهنمایی و هدایت نمایند. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ◾️امام حسن عسکری علیه‌السلام در لحظات احتضار خود، آب طلبید و به دستان فرزند دلبندش، سیراب شد؛ امّا... در روایت آمده است: آخرین لحظات عمر مبارک امام حسن عسکری علیه‌السلام بود که به «عقید»، خادم خود فرمودند: «ای عقید! قدری آبِ مَصطکی برای من بجوشان! » عقید هم آب را روی اجاق نهاد و صیقل(نام دیگر حضرت نرجس) مادر امام زمان علیه‌السلام، آن را به خدمت حضرت آورد. فَلَمَّا صَارَ الْقَدَحُ فِی یَدَیْهِ وَ هَمَّ بِشُرْبِهِ فَجَعَلَتْ یَدُهُ تَرْتَعِدُ حَتَّی ضَرَبَ الْقَدَحَ ثَنَایَا الْحَسَنِ فَتَرَکَهُ مِنْ یَدِهِ ▪️ آن حضرت، کاسه را گرفت و خواست بیاشامد، ولی دست مبارکش لرزید و کاسه به دندا‌نهای نازنینش خورد. سپس آن را رویزمین گذاشت. آنگاه رو به عقید کرد و فرمود: «برو به اندرون، کودکی را می‌بینی که در سجده است، او را نزد من بیاور.» 🩸عقید گوید: «وقتی به اندرون برای جستجوی او رفتم، دیدم کودکی سجده می‌کند و انگشت سبابه خود را به سوی آسمان گرفته است. من سلام کردم و او نمازش را کوتاه کرد. » سپس گفتم: «آقا شما را می‌طلبد که به خدمتش درآیی.» در این وقت مادرش صیقل آمد، دست او را گرفت و او را نزد پدرش آورد. فَلَمَّا رَآهُ الْحَسَنُ بَکَی وَ قَالَ یَا سَیِّدَ أَهْلِ بَیْتِهِ اسْقِنِی الْمَاءَ فَ إِنِّی ذاهِبٌ إِلی رَبِّی وَ أَخَذَ الصَّبِیُّ الْقَدَحَ الْمَغْلِیَّ بِالْمُصْطُکَی بِیَدِهِ ثُمَّ حَرَّکَ شَفَتَیْهِ ثُمَّ سَقَاهُ ▪️وقتی امام حسن عسکری علیه السلام او را دید، گریه کردند و فرمودند: «ای آقای این خاندان! این آب را به من بده که من اینک به سوی خدای خود می‌روم. إمام زمان علیه‌السلام، کاسه آب داغ را برداشت و به دهان پدر بزرگوارش نزدیک ساخت، تا آن را نوشید. 📚کتاب الغیبهٔ،شیخ طوسی،ص۲۷۱ ✍ آه یا أباالحُجه، یا حسن بن علی... در لحظات آخر عمْر شریف‌تان آب طلب کردید و به دستان مبارک فرزند دلبندتان سیراب شدید... اما چه بگوییم و چگونه گریه کنیم بر آن ساعتی که مقاتل نوشته‌اند: 🩸... سیدالشهداء علیه‌السلام، غریبانه در بین گودال قتلگاه از شدت عطش، ناله سر می‌داد و می‌فرمود: اَلْعَطَشُ اَلْعَطَشُ! اُسْقُونی شَرْبَةً مِنَ الْماءِ ▪️تشنه‌ام... تشنه‌ام... به من جرعه‌ای آب دهید! و إنّ رجلاً رمٰاهُ بِسَهمٍ فَشَكَّ شَدِقَهُ و جَعلَ یَتَلقَّی الدَّم ▪️در این هنگام، یک نانجیبی، تیری به سمت آن حضرت پرتاب کرد که آن تیر، دهان مبارک آن حضرت را پاره کرد؛ و آن مظلوم با دست مبارکش خون ها را از دهان مبارکش برمی‌گرفت. برگرفته از: 📚المناقب،ج۱۰ ص۴۰ 📚انوار الشهاده، ص۷۸ 📚ناسخ التواریخ امام حسین علیه‌السلام ج۲ ص۲۵۸ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ◾️امام حسن عسکری علیه‌السلام در اثر سَمّ، ساعتی از هوش می‌رفتند و ساعتی به هوش می‌آمدند... در نقل‌ها آمده است: بعد از آنکه در روز اول ربیع‌الاول(۱) ، معتمد عباسی ملعون در قالب یک طعامی به امام حسن عسکری علیه‌السلام ، سمّ خوراند، هشت روز طول کشید تا امام علیه‌السلام به واسطه آن سمّ به شهادت رسیدند. در این مدتی که سمّ در بدن مبارک آن حضرت اثر کرده بود، نوشته‌اند: وَ جِسمُهُ یَزدادُ ضَعفاً و الآلامُ تُشتَدُّ عَلَیه ▪️جسم مبارک آن حضرت روز به روز ضعیف‌تر می‌گشت و دردهای بدن مبارک بیش از پیش می‌شد. فَیُغشٰی عَلَیهِ ساعَةً بَعدَ ساعَةٍ ▪️آن حضرت ساعتی از هوش می‌رفت و ساعتی دیگر به هوش می‌آمد.(۲) 📚(۱) الإرشاد ج۲ص۳۳۶ 📚(۲)العبرة الساکتة ج۲ ص۵۶۴ 📚بحارالانوار ج۴۳ ص۱۸۱ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔘 به فدای آن آقایی که بسیار او را در زندان، اذیت و آزار دادند و به میان حیوانات وحشی انداختند‌... در ادعیه ساعات هر روز که مرحوم شیخ بهایی در «مفتاح الفلاح» آن‌ ادعیه و توسّلات را نقل کرده است، در ساعت یازدهم هر روز اینگونه به درگاه الهی عرضه می‌داریم: وَ بِالاِمامِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ علیه‌السلام اَلَّذی طُرِحَ لَلسِّباعِ فَخَلَّصْتَهُ مِْن مَرابِضِهاوَامْتُحِنَ بِالدَّوآبِّ الصِّعابُ فَذَلَّلْتَ لَهُ مَراکِبَها؛ 🔹یا الهی! متوسل شدم به امام حسن عسکری علیه السلام؛ آن آقایی که او را افکندند در میان درندگان پس به سلامت او را از محل درندگان بیرون آوردی، و آن حضرت به جنبدگان سرکش و حیوانات چموش امتحان شد پس رام کردی برای او سوار شدن بر آن ها را. 📚مفتاح الفلاح ص۱۳۴ 🩸خلفای وقت، مکرّر امام حسن عسکری علیه‌السلام را به بهانه های مختلف به زندان می‌انداختند تا اینکه یک روز، آن حضرت را به شخص سنگ‌دل و نانجیبی به نام «نِحریر» سپردند. به روایت «کافی» و «ارشاد»: سُلِّمَ أَبُو مُحَمَّدٍ علیه‌السلام إِلَی نِحْرِیرٍ وَ کَانَ یُضَیِّقُ عَلَیْهِ وَ یُؤْذِیهِ ▪️امام حسن عسکری علیه‌السلام را به نِحریر که مردی بد جنس بود، تحویل دادند. او خیلی بر آقا سخت می‌گرفت و آن حضرت را اذیت می‌کرد. 🔻یک روز زنش به او گفت: از خدا بترس! می‌دانی چه شخصی در زندان تو است؟ آن زن عبادت و پرهیزگاری امام علی را برایش نقل کرده و گفت: من می‌ترسم که به واسطه آزار او به عذاب مبتلا شوی. نحریر در جواب زن خود گفت: به خدا او را پیش درندگان می‌اندازم. در این مورد از خلیفه اجازه گرفت و امام علیه‌السلام را پیش درندگان انداخت. هیچ کس شک نداشت که اکنون او را پاره پاره می‌کنند. فَوَجَدُوهُ علیه السلام قَائِماً یُصَلِّی وَ هِیَ حَوْلَهُ فَأَمَرَ بِإِخْرَاجِهِ إِلَی دَارِهِ ▪️از بالا نگاه کردند، دیدند امام علیه السلام به نماز ایستاده و درندگان اطرافش را گرفته اند. دستور داد آن جناب را خارج کنند و به خانه اش ببرند. 📚الارشاد،ص ۳۲۴ 📚الکافی ج ۱ ص ۵۱۳. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 کما قال زهیر و بریر و حبیب ما ترکنا یا امام ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 اهالی تپه ندبه ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 ماجراى قتل ▪️ به دست ابولؤلؤ كه نامش فيروز و غلام مغيرة بن شعبه بود، چند ضربه خنجر خورد كه منجر به مرگ او شد. بنابر مشهور هنگامى كه ابولؤلؤ ضربه‌ها را بر عمر زد و خواست فرار كند، عده اى مانع شدند، و ۱۲ نفر را مجروح كرد كه شش نفر از آنها مردند. ماجرا از اين قرار بود كه قبل از تكبير نماز ابولؤلؤ جلو آمد، و ضربه اى بر كتف و ضربه اى ديگر بر خاضره عمر زد. عمر افتاد، و عده اى جمع شدند و او را به خانه اش بردند. نزديك بود خورشيد طلوع كند كه نماز را عبدالرحمن بن عوف با مردم خواند. 🔻 عمر در بستر مرگ هنگامى كه عمر را به خانه بردند مقدارى نبيذ آوردند و او خورد ولى از قسمتهاى ضربت خورده خارج شد و معلوم نشد از كجا خارج شده زيرا با خون هم رنگ بود. لذا عده اى گفتند: خليفه شير بخورد زيرا سفيد است و معلوم مى شود. شير را خورد و از محل ضربه‌ها خارج شد. حاضرين براى دل گرمى گفتند: «مانعى ندارد، ضررى نمى زند»! اما ضربه هاى جناب ابولؤلؤ كارگر شد و به خليفه سابق ملحق شد. در روز سوم در جنب ابوبكر دفن شد. عمر مدت ده سال و شش ماه و چهار شب خلافت كرد. او اولين كسى بود كه نام خود را امير المؤمنين گذاشت، و ابوموسى اشعرى اولين نفرى بود كه او را در منبر به اين نام خطاب كرد. 📚تقویم الشیعه(استاد بندانی نیشابوری) ۴۹ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 ««اسامی روز الاول»» حذیفه گوید: عرض کردم: یا امیرالمؤمنین! دوست دارم که اسماء این روز را از شما بشنوم. پس حضرت (علیه السلام) فرمودند: 1) «هذا يوم الاستراحة»، این روز، روز استراحت است. 2) «ويوم تنفيس الكربة»، روز زائل شدن كرب و غم است. 3) «ويوم الغدير الثاني»، روز غدير دوم است. 4) «ويوم تحطيط الاوزار»، روز ریختن گناهان است. 5) «ويوم الخيرة»، روز خیر و برتری بسیار زیاد است. 6) «ويوم رفع القلم»، روز برداشته شدن قلم است. 7) «ويوم الهدی»، روز هدایت است. 8) «ويوم العافية»، روز عافيت است. 9) «ويوم البركة»، روز بركت است. 10) «ويوم الثارات»، روز طلب خونهای (به ناحقّ ریخته شده) است. 11) «ويوم عيد الله الاكبر»، روز عيد بزرگ خدا است. 12) «ويوم اجابة الدعاء»، روز مستجاب شدن دعا است. 13) «ويوم الموقف الاعظم»، روز موقف اعظم است. 14) «ويوم التوافي»، روز وفاي به عهد است. 15) «ويوم الشرط»، روز شرط است. 16) «ويوم نزع السواد»، روز كندن جامه سياه است. 17) «ويوم ندامة الظالم»، روز ندامت ظالم است. 18) «ويوم انكسار الشوكة»، روز شكسته شدن شوكت (دشمنان دین) است. 19) «ويوم نفي الهموم»، روز از بین رفتن غم ‌هاست. 20) «ويوم القنوع»، روز فتح و پیروزی است. 21) «ويوم العرض»، روز آشکار شدن حقیقت است. 22) «ویوم القدرة»، روز (تجلّی) قدرت است. 23) «ويوم التصفح»، روز تأمّل و دقّت است. 24) «ويوم فرح الشيعة»، روز شادی شيعه است. 25) «ويوم التوبة»، روز توبه است. 26) «ويوم الانابة»، روز بازگشت (به سوي خدا) است. 27) «ويوم الزكاة العظمى»، روز زكات بزرگ است. 28) «ويوم الفطر الثاني»، روز فطر دوم است. 29) «ويوم سيل النغاب»، روز اندوه ياغيان است. 30) «ويوم تجرع الريق»، روز فرو بردن آب دهان (با خیال آسوده) است. 31) «ويوم الرضا»، روز خشنودي (مؤمنان) است. 32) «ويوم عيد اهل البيت»، روز عيد اهل بيت (علیهم السلام) است. 33) «ويوم ظفر بني اسرائيل»، روز پیروزی بني اسرائيل (بر فرعونیان) است. 34) «ويوم قبول الاعمال»، روز مقبول شدن اعمال (شيعيان) است. 35) «ويوم تقديم الصدقة»، روز پيش فرستادن صدقات است. 36) «ويوم الزيارة»، روز زیارت کردن است. 37) «ويوم قتل المنافق»، روز قتل منافق است. 38) «ويوم الوقت المعلوم»، روز وقت معلوم است. 39) «ويوم سرور اهل البيت»، روز سرور اهل بيت (علیهم السلام) است. 40) «ويوم الشهود»، روز حضور یافتن و گواهی دادن است. 41) «ويوم القهر للعدو»، روز چیره گشتن بر دشمنان است. 42) «ويوم هدم الضلالة»، روز نابود شدن (بنيان) ضلالت است. 43) «ويوم التنبية»، روز آگاه شدن است. 44) «ويوم التصريد»، روز خنك شدن (دلهاي مؤمنان) است. 45) «ويوم الشهادة»، روز شهادت دادن است. 46) «ويوم التجاوز عن المؤمنين»، روز درگذشتن از (گناهان) مؤمنین است. 47) «ويوم الزهرة»، روز شکوفایی (بوستان اهل ايمان) است. 48) «ويوم التعريف»، روز شناساندن حقّ است. 49) «ويوم الاستطابة»، روز لذّت بردن حلال و نیکو است. 50) «ويوم الذهاب» روز نابود شدن (بنیان کفر و شرک و ضلالت) است. 51) «ويوم التسديد»، روز پرداخت غرامت است. 52) «ويوم ابتهاج المؤمن»، روز خوشحالی مؤمنان است. 53) «ويوم المباهلة»، روز نفرین و لعنت کردن (بر دشمنان دین) است. 54) «ويوم المفاخرة»، روز سر افرازی و برتری و بر خورد بالیدن است. 55) «ويوم قبول الاعمال»، روز قبولی اعمال است. 56) «ويوم التبجيل»، روز احترام و تکریم کردن است. 57) «ويوم اذاعة السر»، روز فاش كردن رازها (مطاعن دشمنان) است. 58) «ويوم النصرة»، روز ياري (مظلومان) است. 59) «ويوم زيادة الفتح»، روز زیاد شدن گشادگی (در روزی و رحمت) است. 60) «ويوم التودد»، روز محبّت كردن (مؤمنان به یکدیگر) است. 61) «ويوم المفاكهة»، روز مزاح و شوخی است. 62) «ويوم الوصول»، روز رسيدن (به رحمتهاي الهي) است. 63) «ويوم التزكية»، روز پاك شدن است. 64) «ويوم كشف البدع»، روز آشکار شدن بدعتها است. 65) «ويوم الزهد»، روز ترك وابستگی‌ها است. 66) «ويوم الورع»، روز پرهیزگاری و اجتناب از گناه است. 67) «ويوم الموعظة»، روز موعظه و نصيحت است. 68) «ويوم العبادة»، روز عبادت است. 69) «ويوم الاستسلام»، روز مطیع شدن است. 70) «ويوم السلم»، روز سلامتی (دين) است. 71)«ويوم النحر»، روز قربانی است. 72)«ويوم البقر»، روز دریده شدن است. حذیفه گوید: سپس از نزد امیرالمؤمنین (علیه السلام) برخواستم و با خود گفتم: اگر از افعال خیر و آنچه که امید ثواب از آن را دارم، چیزی را درک نکنم، مگر (کسب) فضیلت این روز، این نهایت آرزوی من است. 📚 بحارالانوار ج ۹۵ ص۳۵۴ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 اگر یک ماشین 500 میلیونی برای شما کفایت می کند. سوار شدن بر ماشین دو میلیارد تومانی گناه کبیره است. اگر اسکان در یک خانه یک میلیاردی برای شما کفایت می کند. سکونت در یک خانه ده میلیاردی گناه کبیره است. اگر یک گوشی 10 میلیونی برای شما کفایت می کند. استفاده از گوشی 50 میلیونی گناه کبیره است. امام صادق علیه السلام: آیا خیال می‌کنی که چون خدا به کسی مالی دهد و او را در آن امین بداند، به وی این اجازه را می دهد که اسبی را به ده هزار درهم برای سوار شدن خود بخرد؛ در صورتی که اسبی به بهای بیست درهم برای او کافی باشد. و [خداوند در قرآن] فرمود: اسراف نکنید که خداوند اسرافکاران را دوست ندارد. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 #اقتصاد_اسلامی اگر یک ماشین 500 میلیونی برای شما کفایت می کند. سوار شدن بر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 امام صادق علیه السلام: مال، مال خداست، و آن را نزد اشخاص به امانت می‌گذارد، و بر ایشان روا می‌دارد که از آن با میانه روی بخورند، و با میانه روی بنوشند، و با میانه روی بپوشند، و با میانه روی زناشویی کنند، و با میانه روی از مرکب استفاده کنند. و هر چه جز آن باشد، به فقرای مؤمنان دهند، و به نابسامانی زندگی ایشان سامان بخشند. پس هر کس چنین کند، خوردنی و نوشیدنی و سواری و مرکب و زناشویی او حلال است و هر کس، چنین نکند، بر او حرام خواهد بود. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 قسمت بیست_و_سوم «وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ» (قسمت دوم) شک = رهایی از ولایت تامه معصومین اگر عبد را در معنای دوم بررسی کنیم خواهیم گفت: هركس کمترین شك و تردیدی نسبت به سیاست‌گذاری حضرات معصومین در دل جای دهد قطعاً خود را از ولایت تامه آنها رها كرده است و چون افراد در دنیا بی‌سرپرست و نگهبان رها شوند به طور قطع به بیراهه خواهند ‌رفت! درحالی‌که اگر بندگان تن به سیاست گذاری‌های حضرات معصومین بسپارند و در باور خویش بر این اعتقاد باشند كه این بزرگواران از خود آنها نسبت به خودشان دلسوزترند در شمار «ساسة العباد» زیارت جامعه قرار خواهند گرفت. اگر در سیاست گذاری ائمه امری با طبع انسان سازگار نباشد این ناسازگاری در پی بی‌خبر بودن انسان از حکمت سیاست گذاریها است در حالیکه این سیاست گذاران از پشت پرده حكمتهای امور آگاهند. هر آنچه برای بنده اراده می‌كنند خیر است. در حدیثی آمده است: « الْإِمَامُ‏ عَارِفٌ‏ بِالسِّيَاسَة»[۲] امام عارف به سیاست است و آن كس كه عارف بر امور است به طور قطع جز خیر و نیكی چیزی را بر نمی‌گزیند. پیروی از معصومین، پیروی از خداست امام صادق (ع) می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِیهُ عَلَى مَحَبَّتِهِ فَقَالَ وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِیمٍ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَیهِ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ قَالَ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ یطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ ثُمَّ قَالَ وَ إِنَّ نَبِی اللَّهِ فَوَّضَ إِلَى عَلِی ع وَ ائْتَمَنَهُ فَسَلَّمْتُمْ وَ جَحَدَ النَّاسُ فَوَ اللَّهِ لَنُحِبُّكُمْ أَنْ تَقُولُوا إِذَا قُلْنَا وَ تَصْمُتُوا إِذَا صَمَتْنَا وَ نَحْنُ فِیمَا بَینَكُمْ وَ بَینَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِأَحَدٍ خَیراً فِی خِلَافِ أَمْرِنَا»[۳] «بدرستی كه خداوند پیامبرش را بر محبّت خویش ادب كرد و فرمود تو دارای خلقی نیكو و بزرگ هستی سپس امر را به او مفوض فرمود و گفت دراوامر و نواهی تابع رسول باشید و مخالفت نورزید. همچنین فرمود: هر كس از رسول اطاعت كند از خدا اطاعت كرده است. آنگاه امام صادق (ع) فرمود: به درستی كه رسول خدا امر را با بعد از خود به علی (ع) واگذار فرمود چه او را امین دانست پس شما شیعیان این اصل را پذیرفتید و تسلیم شدید ولی سایر مردم انكار كردند. به خدا قسم برای شما شیعیان همین اندازه كافی است كه بگویید هر زمان ما می‌گوییم ، و ساكت باشید زمانی كه ما سكوت نموده‌ایم، و ما میان شما و خداوند متعال واسطه‌ایم و خدا برای مخالفین ما در هیچ امری خیر قرار نداده است.» ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea