فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوجوانان عاشورایی
🔺ویژه برنامه طلاب جهادی مدرسه معصومیه برای نوجوانان نورآباد ممسنی
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عملیات جهادی تکمیل خانه عالم روستای مورکی با حضور نیروهای جهادی روستا و مدرسه معصومیه
🔺این منزل نهایتا محل اسکان مبلغ اعزامی مدرسه معصومیه بهمراه خانواده در این ده شب محرم شد و بحمدالله زمینه را برای استقرار دائم مبلغين بعدی در طول سال فراهم نمود.
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
🟢 تلاشهای امام سجاد(ع) برای زنده نگاهداشتن قیام عاشورا
🔹برای علی بن الحسین(ع) فرصتی نظیر فرصت امام اباعبدالله(ع) پدر بزرگوارش پیدا نشد، همچنان که فرصتی نظیر فرصتی که برای امام صادق(ع) پدید آمد پیدا نشد، اما برای کسی که میخواهد خدمتگزار اسلام باشد همه مواقع فرصت است ولی شکل فرصتها فرق میکند.
🔸ببینید امام زین العابدین(ع) به صورت دعا چه افتخاری برای دنیای شیعه درست کرده؟! و در عین حال در همان لباس دعا امام کار خودش را میکرد.
🔹 بعضی خیال کردهاند امام زین العابدین(ع) چون در مدتی که حضرت بعد از پدر بزرگوارشان حیات داشتند قیام به سیف نکردند، پس گذاشتند قضایا فراموش شود.
🔹ابدا! از هر بهانهای استفاده میکرد که اثر قیام پدر بزرگوارش را زنده نگه دارد. آن گریهها که گریه میکرد و یادآوری مینمود برای چه بود؟ آیا تنها یک حالتی بود مثل حالت آدمی که فقط دلش میسوزد و بیهدف گریه میکند؟! یا میخواست این حادثه را زنده نگه دارد و مردم یادشان نرود که چرا امام حسین(ع) قیام کرد و چه کسانی او را کشتند؟ این بود که گاهی امام گریه میکرد، گریههای زیادی.
🔸روزی یکی از خدمتگزارانش عرض کرد: آقا! آیا وقت آن نرسیده است که شما از گریه باز ایستید؟ (فهمید که امام برای عزیزانش میگرید.) فرمود: چه میگویی؟! یعقوب یک یوسف بیشتر نداشت. قرآن عواطف او را اینطور تشریح میکند: «وَابْیضَّتْ عَیناهُ مِنَ الْحُزْنِ» (یوسف/۸۴). من در جلوی چشم خودم هجده یوسف را دیدم که یکی پس از دیگری بر زمین افتادند.
📗 استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، ص۱۰۳-۱۰۲
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
36.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند «مزد اخلاص»
🔺روایت حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهید #پر_افتخار سردار حسین همدانی
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام پناهیان به نقل از حضرت امام و آیت الله حق شناس:
🔺 کسی که تبلیغ می کند زودتر مجتهد میشود...
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 باز انتشار بمناسبت خاکپاشی فتنه گران بر آفتاب همدان
♨️ شهید همدانی: به جرات می گویم شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس جلوترند...
🔺 وقتی آرمان هسته های مقاومت تبدیل به واقعیت شد
🎙راوی: حاج آقا دوست پرست
🔹مکان: در جوار مزار شهید همدانی
🔸راهیان نور غرب؛ مدرسه معصومیه
#شهید_پرافتخار
#کورکننده_چشم_فتنه
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
📸 در حاشیه سفر امروز به کرمان
🔺 رئیسی: لذت من با مردم بودن است
🔹رئیسجمهور در جمع مردم جیرفت: لذت من با مردم بودن، گوش کردن به سخنان مردم و رفع دغدغههای مردم است.
🔹برای من بهعنوان یک #طلبه_خدمتگزار بسیار دلنشین است که گرهای از زندگی مردم باز شود. وقتی در اجتماعات مردمی هستم احساس خستگی نمیکنم.
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
🌷 آری تو بودی که چشم فتنه و سرانش را کور کردی... حق دارند که از تو کینه به دل داشته باشند... اما تو امروز شهید سرافرازی هستی «عند ربهم یرزقون» و آنها سر افکندگانی هستند در زباله دان تاریخ...
سلام بر حبيب شهدای مدافع حرم ✋
#سردار_پرافتخار
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
❇️ ماجرای پاسخ محکم رهبر انقلاب به مسئولان اروپایی درباره حکم امام برای سلمان رشدی
🔻رهبرانقلاب: اصولى را که جمهورى اسلامى با آنها معروف شده، با سربلندى نگه دارید، نه با خجالت. با سربلندى! و این است که کوبنده است.
🔹ببینید! امام، #سلمان_رشدى را مهدورالدم اعلام کردند. در دنیا غوغا شد. یادتان هست؟ ... بنده، همان وقتها سفرى به یکى دو کشور اروپایى داشتم...بنا کردند از اطراف خدشه کردن: «چطور شما چنین حکمى کردید!؟ چطور شما دخالت مىکنید!؟»
🔹قرص و محکم ایستادم و گفتم: «امام تیرى شلیک کردهاند و این تیر همینطور مىرود. خوب هم هدفگیرى کردهاند و تا به هدف نخورد، نمىافتد.» الان هم همین را مىگویم. معتقدم این تیر، روزى به هدف خواهد خورد.
🔺الحمدلله، چند صباحى بیشتر نگذشت که همانهایى که با اخم، سفیرها را برده بودند، یکىیکى آمدند و گفتند «آقا، ببخشید! اشتباه شده است.» آن وقت یکىیکى، سفیرها را برگرداندند... قضیه چنین است. اصول ما اینهاست. ۷۱/۵/۱۹
✊بسیج مدرسه معصومیه:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 در حاشیه اجرای حکم اعدام سلمان رشدی
🔺 جمله تاریخی امام خمینی در پیام منشور روحانیت خطاب به برخی تحلیل گران به اصطلاح انقلابی این روزها:
"ترس من این است كه تحلیلگران امروز دهسال دیگر بر كرسی قضاوت بنشینند و بگویند كه باید دید فتوای اسلامی و حكم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؛ و نتیجهگیری كنند كه چون بیان حكم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترك و كشورهای غربی علیه ما موضع گرفتهاند، پس باید خامی نكنیم و از كنار اهانتكنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مكتب بگذریم"
۳ اسفند ۶۷
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
🔶 تبصره «صنفی و منطقه ای»، راه فرار مجلس در طرح «شفافیت قوای سه گانه»
بعد از فراز و فرودهای بسیار، نهایتا مجلس شورای اسلامی طرح شفافیت قوای سه گانه را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد؛ طرحی که شامل شفافیت آراء نمایندگان مجلس هم می شد. شورای نگهبان ایراداتی را بر این طرح وارد دانست. در حال حاضر، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برخی از ایرادات را رفع و بر برخی از ایرادات هم اصرار نموده است.
یکی از مواردی که کمیسیون بر آن اصرار نموده، حق ویژه ای است که برای مجلس در نظر گرفته شده است. در تبصره یک ذیل ماده ۳ طرح آمده: «آراء ماخوذه از نمایندگان مجلس در خصوص مصوباتی که جنبه صنفی و منطقه ای دارد، از شمول این ماده خارج است.» به بیان دیگر، در خصوص مصوباتی که جنبه صنفی و منطقه ای دارد، کمیسیون اصرار دارد که آراء نمایندگان شفاف نشود.
قضیه وقتی جالب می شود که توجه نماییم بر اساس این طرح، در مجلس شورای اسلامی انتخابات راجع به اشخاص (انتخاب هیئت رئیسه مجلس، رأی اعتماد به وزرا و...) مخفی خواهدبود و همچنین رأی گیری در مواردی که امنیت ملی و مصالح عمومی ایجاب نماید (به تشخیص مجلس) مخفی خواهدبود. با اضافه شدن مصوباتی که جنبه صنفی و منطقه ای دارد به موارد مخفی، این سؤال بوجود می آید که دقیقا چه چیزی برای شفافیت در مجلس باقی خواهدماند؟!
همین اشکال را به بیان های مختلف برخی نهادها نسبت به این تبصره مطرح کرده اند. مثلا در نظرات استدلالی شورای نگهبان پیرامون بررسی نسخه قبلی طرح آمده است: «به نظر می رسد بسیاری از مصوبات مجلس، به نحوی به یک صنف یا منطقه خاص مرتبط است.» همچنین هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ایراد نسبت به نسخه قبلی این تبصره بیان کرد: «در تبصره (۱) ماده (۳) مصوبه، آراء نمایندگان مجلس در خصوص مصوبات «صنفی» و «منطقه ای» از شمول الزامان مربوط به شفافیت خارج شده است. با توجه به موسع، مبهم و قابل تفسیر بودن این تعابیر، عملا مجلس شورای اسلامی از شمول این مصوبه مستثنی شده است.» مرکز پژوهش های مجلس نیز در اظهار نظر کارشناسی خود پیرامون نسخه جدید طرح اعلام نموده: «با توجه به پیش بینی عدم انتشار آراء و مذاکرات در مواردی که امنیت ملی یا مصالح عمومی ایجاب نماید، دیگری نیازی به استثنا نمودن امور دارای جنبه صنفی و منطقه ای نیست چرا که به دلیل اینکه اغلب مصوبات مجلس دارای جنبه صنفی و منطقه ای است، عملا پذیرش این استثناء، منجر به تخصیص اکثر در رابطه با شفافیت خواهدشد.»
گرچه در نسخه جدید، منظور از صنفی و منطقه ای و مرجع تشخیص آن معین شده، اما اصل قضیه پابرجا مانده است. ادله موافقین را می توان در نسخه قبلی طرح پیدا نمود. آنجا که علت این تبصره را «حفظ استقلال کارشناسی» بیان می نماید. شورای نگهبان نسبت به این علت، ابهاماتی وارد کرد. من جمله اینکه اگر بنا به حفظ استقلال کارشناسی است پس این حق باید به مصوبات هیئت دولت هم درموارد صنفی و منطقه ای داده شود نه آنکه صرفا این حق ویژه به مجلس محدود شود. همچنین این علت، در خصوص موارد دیگر به جز صنفی و منطقه ای هم قابل تعمیم است. در مقابل این ابهامات بود که صرفا «در جهت حفظ استقلال کارشناسی» از نسخه جدید تبصره حذف شد اما اصل حق ویژه برای مجلس پابرجا مانده است.
از نکات جالب توجه دیگر در این برهه از مسئله شفافیت آن است که شورای نگهبان، انتشار آراء را نه تنها مانعی در مسیر تصمیم کارشناسی ندانسته بلکه لازمه نظام اداری صحیح تشخیص داده. در نظرات استدلالی شورای نگهبان نسبت به نسخه قبلی طرح آمده که: «انتظاری که از کارگزاران نظام در مناصب پیش گفته می رود آن است که تنها به اقتضای منطق و عدالت، به هر تصمیمی که به مصلحت کشور می داند رأی دهد و انتشار یا عدم انتشار اسامی رأی دهندگان، خللی به تصمیم او وارد نسازد؛ چرا که اگر چنین باشد، وی از نظر شرعی از عدالت ساقط است و التزام عملی به مبانی اسلام ندارد.» همچنین تصریح شده: «اقتضای نظام اداری صحیح، شفافیت در بسیاری از حوزه ها از جمله انتشار آرای مسئولان است.»
لازم به ذکر است که پیشنهاد حذف این تبصره در رأی گیری ناظر به نسخه قبلی این طرح در صحن مجلس رأی نیاورد. با وجود اشکالات مطرح شده توسط نهادهای مختلف به این تبصره و با وجود چراغ سبز شورای نگهبان به شفافیت آراء، باید دید نمایندگان در رأی گیری نسخه جدید طرح در صحن مجلس، تصمیم برای شفافیت واقعی مجلس می گیرند یا ترجیح می دهند دغدغه «شفافیت قوای سه گانه به جز مجلس» را داشته باشند؟! لازم است افراد و تشکل ها از نمایندگان حوزه انتخابیه خود پیگیر باشند تا موضع خود را در این خصوص روشن نمایند.
هسته پیگیری شفافیت آراء نمایندگان
بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
#شفافیت_قوای_سه_گانه
#شفافیت_آراء_نمایندگان
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
🔶 تبصره «صنفی و منطقه ای»، راه فرار مجلس در طرح «شفافیت قوای سه گانه» بعد از فراز و فرودهای بسیار،
🔶 اطلاعات تکمیلی:
۱. مرکز پژوهشها - اظهارنظر کارشناسی درباره: «طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» (اعاده شده از شورای نگهبان)
https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1747806
۲. نظرات استدلالی شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه گانه
http://nazarat.shora-rc.ir/Forms/frmShenasname.aspx?id=IZm3nNYt2gI=&TN=l7tLyhyOobj0SooAFUE3m68PnpG7MruN
#شفافیت_قوای_سه_گانه
#شفافیت_آراء_نمایندگان
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
✊ لوح | ما همچنان در کنار شمائیم...
📣 دشمن غاصب رو به ضعف است و مقاومت فلسطین رو به قوت
📝 دستخط رهبر انقلاب در پاسخ به نامه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین. ۱۴۰۱/۵/۲۰
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف ترامپ به افول آمریکا
🛑🛑دونالد #ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ویدئویی را امروز در صفحهاش در شبکههای اجتماعی تلگرام منتشر کرده است.
🔻تیتر ویدئو این است:
A nation Decline
ملتی در حال افول
🔻برای شناخت واقعی از وضعیت روز آمریکا بخشی از فیلم را ببینید...
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | افول موریانهای آمریکا!
♨️ خورشید در امپراتوری بریتانیا غروب کرد!!
♨️ پیش بینی هنریکسینجر، نظریه پرداز آمریکایی درباره رژیم غاصب صهیونیستی
#افول_آمریکا
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
🔥 چگونه حضرت امام با فتوای قتل سلمان رشدی یک توطئه بزرگ را خنثی کرد
🔻تحلیل رهبر انقلاب از فتوای ارتداد سلمان رشدی:
▪️شاید شماها ندانید، ولی من دیده بودم؛ چون مجلات را برای من میآورند. یکی، دو ماه بود که این کتاب در مطبوعات دنیای غرب - مخصوصاً مجلات امریکایی - آن چنان تبلیغ میشد که هر کسی نگاه میکرد، میفهمید این یک توطئه است. لزومی ندارد که یک کتاب را - هرچند هم که خوب باشد - اینقدر بزرگ کنند، در مجلات بنویسند، راجع به آن رپرتاژ بدهند، از فروشش بگویند، از ناشرش بگویند، از مطالبش بگویند، خلاصه کنند و عکس و فیلم بگیرند، اینجا و آنجا پخش کنند و همه به مسلمانان بخندند! هر کسی میفهمید که این کار، عادی نیست. با جنجال، این کتاب را وسط انداختند، شاید بتوانند با آن، روحیهی مسلمانان را تضعیف کنند و بشکنند.
عکسالعمل و ضربهی متقابل امام، آنقدر قوی بود که بکلی ورق را دگرگون کرد. حکم اعدام سلمان رشدی که با اقبال و تصدیق و شوق وافر ملتهای اسلامی در همه جا مواجه شد، کار را دگرگون کرد. حالا روحیهی آنها بود که تضعیف میشد...
● بیانات و تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره فتوای ارتداد سلمان رشدی را از اینجا بخوانید:
farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=4028
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد رحیم پور ازغدی: خوارج انقلابی بودند اما انقلابی خر!
👤عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🔸روباه های جامعه از الاغ های جامعه سواری میگرفتند، با یک جمله دروغ، آنها را تحریک میکردند و به جنگ جبهه حق میفرستادند.
🔸در دهه ۶۰ همین اتفاق در کشور رخ داد و بعضا مشاهده میکردیم بچه یک خانواده مذهبی ترور انجام میداد.
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انتشار نخستینبار
🔻 نخستین دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب اسلامی در سال ۶۹
🗓 سالروز آغاز بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh