eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حسن خمینی گفته «باید بساط تنگ نظری و حذف برداشته شود، تقسیم بر دو کردن نیروهای کشور باعث ترفیع چاپلوسان می شود.» سخن درستی است. کاش زمانی که روحانی بعد انتخابات تلویحا گفت هرکس به او رای نداده، به افراط و خشونت رای داده نیز حسن خمینی نگران تنگ نظری و تقسیم بر دو کردن کشور میشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بد نیست یکبار دیگه بنشینیم و به عامل بدبختی‌هامون نگاه کنیم!🤦‍♂
🌐 عزم انقلابی و زنجیره پاره‌شدنی! ✍ فتح‌الله پریشان دیروز ایران در حالی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای، از ۱۳۳ دستاورد جدید در این حوزه رونمایی کرد که در نشست وین، آمریکایی‌ها همچنان حاضر نشدند دست از ابزار تحریم‌ها بکشند. نکات تحلیلی:  ۱ - برخی تحلیل‌گران و جریانات سیاسی کشور در دوره مبارزات انتخاباتی در آمریکا و ابتدای پیروزی بایدن، در تفسیر از روی کار آمدن بایدن بر این باور بودند که دوران سختی سپری‌شده و دولت بایدن به تعهدات بین‌المللی ازجمله برجام باز خواهد گشت و شرایط فشار حداکثری تحمیلی ترامپ برداشته خواهد شد. ۲- جریان دیگری نیز بود که بین بایدن و ترامپ فرقی قائل نبوده و تصریح داشت که با روی کار آمدن مستأجر جدید کاخ سفید، برجام ۲۰۱۵ نه‌تنها احیا نخواهد شد، فشارها و تحریم‌ها نیز تداوم خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب نیز با دلایلی متقن دیدگاه دوم را باور داشتند. اکنون که حدود سه ماه از روی کار آمدن بایدن می‌گذرد، واقع‌بینانه و درستی تحلیل گروه دوم را شاهد هستیم. ۳ - البته می‌توان دلایل زیادی را برای عدم احیا یا چرایی مانع‌تراشی آمریکایی‌ها برای شکست مذاکرات برشمرد که مهم‌ترین آن‌ها نگرش مبنایی و کلیشه‌ای مقامات آمریکایی و اروپایی به ملت ایران در کنار زیاده‌خواهی‌های آن‌ها خارج از عرف و عقلانیت مذاکره سیاسی است. در این میان نباید از اعتماد بیش‌ازاندازه و البته کاذب آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها به نتیجه‌بخشی ابزار تحریم‌ها غافل شد. به همین دلیل ابزار تحریم‌ها باید حفظ شود ولو متعلق به رئیس‌جمهور غیراستانداردی مثل ترامپ باشد که اساساً وعده بایدن، تجدیدنظر در غالب تصمیمات وی بود. ۴ - این در حالی است که همین دیروز سردبیر نیویورک‌تایمز اذعان کرد که آمریکا در اعمال فشار حداکثری به ایران شکست خورده است. نیویورک‌تایمز با بیان اینکه در مقطع کنونی رویکرد تندروانه با عقل سلیم جور درنمی‌آید، نوشت: «اگر آمریکا پایبندی به توافق اول را نپذیرفت، چرا باید ایران به توافق دوم اعتماد کند؟». نکته راهبردی: اما چه چیزی عامل شکست فشار حداکثری آمریکاست؟ مسلماً در وهله اول پایمردی و پایداری ملت ایران در تحمل تبعات نفس‌گیر این تحریم‌های ناجوانمردانه است؛ و در وهله بعد، هم‌صدایی و هماهنگی مسئولان به‌ویژه در تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس در لغو تحریم‌ها و مهندسی معکوس گام‌های هسته‌ای ایران است. لذا امروز نباید بی‌جهت دیگران را متهم کرد که نگذاشتند و نمی‌گذارند برجام به فرجام برسد! با نگاه غربی! اساساً برجام قرار نبود به سرانجامی برسد بلکه مأموریتش‌ مهار و کنترل ایران بود که لااقل در پیشرفت علمی و هسته‌ای در این سال‌ها موفق بوده و زمینه‌ساز مطالبه وقیحانه سلسله زیاده‌خواهی‌هایی چون محدودیت موشکی و منطقه‌ای شده است که تنها با عزم انقلابی و دولت انقلابی این زنجیره پاره شدنی است.
🔴گزارش|آیا اصلاح‌طلبان با «حسن مصطفوی» به دنبال موج‌سواری در انتخابات ۱۴۰۰ هستند؟ ♦️با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و اعلام حضور کاندیدهای مستقل و وابسته به احزاب، جبهه اصلاحات نیز در حال نوشتن سناریو مختص به خود است‌. سناریویی شبیه سال ۹۲ اما این بار با حضور سید حسن مصطفوی. ♦️باتوجه به اظهارات حسن مصطفوی، معلوم است که وی پیشاپیش دست پیش را گرفته تا هرطور شده شورای‌نگهبان صلاحیت او را احراز کند‌. با این حال باتوجه به سابقه او بعید است صلاحیت او احراز شود. ♦️شباهت دیگری که وجود دارد در عدم احراز صلاحیت حسن مصطفوی مثل هاشمی رفسنجانی است. چرا که قبلاً نیز او تجربه رد‌صلاحیت در انتخابات خبرگان را داشته و برخی از رسانه‌ها بلافاصله بعد از طرح نام وی به عنوان کاندیدای احتمالی در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به تکرار آن تجربه هشدار داده‌اند.
4_6023949094454560970.pdf
223.8K
⛔️برای اینکه ناکامی عجله سیاسی در برجام تکرار نشود این سند را بخوانید 🔹️ اگر دولت گفت توافق کرده و تحریم ها لغو می شود، دقیقا چه اتفاقی باید بیفتد؟
🔴انتقاد گنجی از ادامه مذاکرات همزمان با تروریستم هسته ای ♦️توصیه مدیرمسئول روزنامه جوان بعد از خرابکاری در نطنز/ این تقسیم کار هویچ و چماق آمریکا با صهیونیست هاست
⭕ شبکه نفوذی نایاک با ایران چه کرد/ باراک اوباما: اگر جنبش ۸۸ نبود، تحریمی هم علیه ایران نبود! 🔓 باراک اوباما در کتاب جدیدش [ سرزمین موعود] نوشت: اگر اتفاقات سال ۱۳۸۸ در ایران شکل نمی‌گرفت آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال نمی‌کرد؛ از مذاکره به سمت بسیج جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌های سخت و چند جانبه اقتصادی تغییر مسیر دادیم. 🔹من در ابتدا وسوسه شدم که حمایت قوی‌ خودم را از تظاهرات‌کنندگان ابراز کنم ولی وقتی با تیم امنیت ملی‌ام نشست برگزار کردم، کارشناسان مسائل ایران به من درباره چنین اقدامی هشدار دادند. طبق گفته آنها، هر اظهار نظری از جانب من، احتمالاً اثر معکوس می‌گذاشت. 🔸رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه، درباره هدفش از عدم ابراز لفظی به حمایت از جنبش ۸۸ این‌طور توضیح داده است: فعالین در داخل ایران بیم این داشتند که هرگونه اظهارنظر حمایتگرانه از جانب دولت آمریکا بهانه‌ای برای اعتبارزدایی از جنبش آنها می‌شد!
▪️قربانیان امروز سوء مدیریت به سبک آقای "به نظر من از پیک کرونا عبور کردیم؛ ۲۵۸ نفر! 🔻این رقم که به حدود هفتاد نفر رسیده بود، ظرف سه هفته، سه و نیم برابر شد. 🔻می شد با یکی دو ماه تدبیر و تحمل، رقم قربانیان را به حداقل ممکن رساند و نقطه پایانی بر زیان ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی اصناف از قِبَل کرونا گذاشت؛ تا آن شنبه ای که همه چیز شد همه چیز درباره کرونا عادی شود، فرا برسد. 🔻اما سوء تدبیر سوال برانگیز موجب شد شمار قربانیان، دوباره تصاعدی شود و رکود اقتصادی حاصل از کرونا، ماندگار. 🔻زمانی فرشاد مومنی اقتصاد دان، این جماعت را لیبرال های نادان و مغروری خوانده بود که در حال آینده فروشی هستند. 🔻اما باورش سخت است که این همه بی تدبیری -با عقبه ماجرای بنزین و بورس و برجام و...- صرفا از سر نادانی و غرور باشد. 💬 ایمان محمدی @Fars_plus
🔴 | از تا منطق ؛ آمریکا محکوم به مذاکره است ✍ ابوذر گوهری : 🔻 مذاكرات ايران و گروه ۱+۴ در حالی در وين انجام می‌شود كه « » ايران در رابطه با نحوه تعامل و سياست جمهوری اسلامی مشخصاً در عالی‌ترین سطح بیان‌شده است. مبنای اين سياست بازگشت به تعهدات برجامی ایران پس از رفع همه تحریم‌ها و راستی آزمايی آن به شكل فنی و كامل است. 🔹 نكته مهمِ مورد تأکید نيز در اين فرايند است. منطقِ تلاش و اقدام جهت لغو تحریم‌ها به شکل فوری، نبايد باعث تعجيل و عدم رعايت منافع ملی و درازمدت كشور شود. آسیب‌های عدم لحاظ جميع شرايط لازم در مذاكرات پيش رو می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیر جدی به همراه داشته باشد. 🔹 منطق «عدم عجله» مورد تأکید مقام معظم رهبری ناشی از اين واقعيت است. كه ظرفيت تحريمی آمریکا بيش از ميزان فعلی نيست و كشور عليرغم آسيب ديدن از این شرایط در سال‌های گذشته، در وضعيت باثبات مقابله و بی‌اثر سازی تحريم قرار داد و از سوی ديگر می‌توان با تکیه‌ بر تغييرات مديريتی كشور در ماه‌های آينده و توجه به داخل و توان ملی، بسياری از آثار تحریم‌ها را كاهش و آن‌ها را بی‌اثر ساخت. 🔹 در سطح ديگر نيز با تقويت سياست نگاه به شرق جمهوری اسلامی و رويكرد راهبردی به روابط با قدرت‌های غيرغربی، می‌توان منافع ازدست‌رفته را ترميم و شرايط بهتری را مهيا نمود. 🔹 عدم لحاظ منافع ملی در مقطع فعلی و اتصال مذاكرات به نتیجه انتخابات و آثار کوتاه‌مدت آن می‌تواند باعث ورود كشور به چرخه مذاكرات طولانی و بی ‌نتیجه‌ای شود كه صرفاً جهت مهار رفتار جمهوری اسلامی توسط آمریکا به‌عنوان يك راهبرد اصلی طراحی‌شده است. 🔹 در اين مسير آمریکا قرار است بدون تغيير در ساختار تحريمی خود مطالبات جديد در حوزه‌های مختلف را مطرح و مردم و كشور را به مذاكرات طولانی شرطی نموده و زمینه‌سازی تأثیرگذاری در محيط داخلی را فراهم آورد. 🔹 دلیل تأکید نظام بر عدم مذاکره مستقیم و مخالفت با انجام تعهدات به شکل گام‌به‌گام، عدم اراده و عجله طرف مقابل برای رفع تحریم توسط آن‌هاست...
✔️عاملين و ذينفعان خرابكاري چه كساني هستند؟ ✍️هادي خسروشاهين /روزنامه نگار ايران در روز فناوري هسته‌اي از ١٣٣پروژه و نسل جديد سانتريفيوژهاي پيشرفته رونمايي كرد.يك روز پيش از آن يك مقام ارشد وزارت خارجه آمريكا گفته بود كه آمريكا به دقت اين برنامه ها را رصد مي كند و آن را به عنوان نشانه اي از جديت ياعدم جديت ايران براي پيوستن به برجام مورد بررسي قرار خواهد داد.يك نماينده مجلس ايران نيز صراحتا مي گويد علت رونمايي از اين برنامه هاي پيشرفته تحت فشار قرار دادن دولت بايدن براي لغو تحريم ها بوده است.حال در ميان اين اخبار اعلام شده است كه تاسيسات نطنز مورد حمله سايبري قرار گرفته و شبكه برق آن دچار اختلال شده است.همه نشانه ها رو به سوي اسراييل است و همه قرائن نيز نشان مي دهد كه اسراييل ذينفع اول اين خرابكاري بوده است و به نوعي خطوط قرمز خود را به طرف هاي ثالث نشان داده است.ولي نكته مهم تر اين است كه ايالات متحده نيز از ذينفعان چنين خرابكاري است. اگر سياست بر پايه منطق قدرت، امكان رونمايي از پروژه هاي پيشرفته هسته اي جهت كسب امتيازات بيشتر و افزايش اهرم هاي فشار براي ايران را فراهم مي كند؛ ستاندن اين اهرم فشار از دستان ايران نيز به عنوان يك گزينه مد نظر طرف آمريكايي قرار مي گيرد.اگر درعامليت اسراييل در انجام اين خرابكاري قطعيتي وجود داشته باشد ؛در ذينفع بودن آمريكا نيز در اين ماجرا نيز ترديد كمي وجود دارد.البته ذينفع بودن لزوما به منزله عامليت در اين حادثه نمي تواند باشد ولي همپوشاني ميان اين دو پديده را هم مي توان به عنوان يك سناريو مد نظر قرار داد.آن هم در مقطع زماني كه بايدن با انتصاب ويليام برنز به عنوان اولين ديپلمات كاركشته آمريكايي به رياست سيا تلاش مي كند سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را در همان مسيري قرار دهد كه برادران دالس در دهه ١٩٥٠هدايت آن را برعهده داشتند؛يعني سرويس اطلاعاتي و جاسوسي در خدمت بيشتر ديپلماسي آمريكا.بر اساس همين منطق بود كه در دهه ١٩٥٠يك برادر مسووليت ديپلماسي در قبال ايران را برعهده داشت و برادر ديگر در كسوت رياست سيا برنامه براي تحت فشار قرار دادن ايران را سازماندهي مي كرد. برنز نيز اگرچه برادر بايدن،بلينكن وساليوان نيست ولي حداقل با همه آنها رفاقت ديرينه دارد و از قضا سال ها در كنار هم بر روي مساله برنامه هسته اي ايران با يكديگر كار مي كردند.علاوه بر اين برنز فرستاده و سفير ايالات متحده براي ماموريت هاي محرمانه بود از جمله مذاكرات پشت درهاي بسته با تهران در مسقط در سال٢٠١٣.او در عين حال به گفته داگلاس لندن رييس پيشين سرويس اطلاعاتي امريكا در جنوب غرب آسيا كارگزاري بيرون از آژانس اطلاعاتي محسوب نمي شود چرا كه در دوره اوباما در تمام برنامه هاي حساس سيا با عوامل اطلاعاتي به خوبي همكاري كرده است. اين دقيقا مصادف با زماني است كه در سال ٢٠١٠براي اولين بار نشانه هايي از فعاليت بدافزاري به نام استاكس‌نت در تاسيسات هسته اي ايران ديده شد و احتمالا توانست با از كار انداختن حدود٩٨٤دستگاه سانتريفيوژ حدود ٣٠درصد از ميزان غني سازي اورانيوم ايران را كم كند. رسانه هاي آمريكايي معتقدند كه اين بدافزار محصول مشترك آمريكا و اسراييل بوده است كه با هدف تخريب و كند كردن سرعت فعاليت هسته ايران طراحي شده بود.٢سال پس از اين خرابكاري آمريكا از طريق واسطه عماني پيشنهاد مذاكره به ايران را داد و برنز را به عنوان نماينده آمريكا راهي مذاكرات محرمانه عمان كرد.با درهم تنيدگي بيشتر سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در عرصه سياست خارجي در عصر بايدن بر اساس الگوي برادران دالس سناريوي همكاري اسراييل و آمريكا براي خرابكاري در نظنز جهت خرابكاري و ستاندن اهرم هاي فشار ايران در مذاكرات پيش رو دور از ذهن نيست؛ حتي اگر برنز و سيا فقط چشم هاي خود راچند ساعت قبل از وقوع اين حادثه ،به روي آن بسته باشند.چرا كه به خوبي مي دانستند اين عمليات خرابكارانه تاثيراتي را بر مذاكرات هسته اي خواهد داشت و امكان بيشتري را براي واشنگتن فراهم مي كند تا احتمالا با دستاني بازتر وارد پروسه چانه زني بر سر ١٦٠٠تحريم دوران ترامپ با ايران شود.آيا تاريخ دو برادر پس از٧١سال تكرار مي شود؛يكي در واشنگتن وديگري در وين؟
سیاست تکراری ترور در ایران و مذاکره در وین. ▪️آقای روحانی! مذاکره زیر سایه ترور را ترک کنید 🔹۱- ایران در موارد گذشته برخی عوامل مرتبط با انفجارها و بعضاً‌ ترورها را به پلیس اینترپل معرفی کرده با این حال هیچ اقدامی توسط این نهاد برای تعقیب آنان صورت نگرفته است. 🔹۲- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همواره ایران را زیر نظر داشته و حتی از طریق برخی تفاهم‌ها و بخصوص توافقنامه برجام، نظارت و بازرسی‌های مکرر و شبانه‌روزی از ایران داشته است، همواره نسبت به این اقدامات تروریستی توسط صهیونیست‌ها و آمریکا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مهر سکوت بر لب زده است. 🔹این در حالی است که این آژانس علاوه بر نقش «نظارت»، نقش «صیانت» و همکاری با سازمان‌های هسته‌ای کشورهای عضو را بر عهده دارد. 🔹به نظر می‌رسد ضروری است که ایران اقدامات متناسب و مشخصی را علیه این آژانس درنظر بگیرد تا این نهاد نیز به سهم خود مجبور شود افساری به صهیونیست‌ها بزند. اگرچه حق عملیات تلافی‌جویانه ایران باید در جای خود باقی بماند و واقعاً به مرحله اجرا درآید. 🔹۳- شواهد و قرائن بسیاری اثبات می‌کند که هیچ اقدام تروریستی از این جنس توسط صهیونیست‌ها وجود ندارد مگر اینکه پیش از آن هماهنگی‌ مشخصی بین آنها و آمریکایی‌ها صورت گرفته باشد. ویروس استاکس نت که مشخصاً پروژه مشترکی بین آنها و برخی دولت‌های تروریستی دیگر بود و غیر از آن در ترور دانشمندان و اقدامات تروریستی خرابکارانه دیگر هم شواهد نشان‌دهنده هماهنگی و همکاری بین آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ هاست. 🔹رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر نیز از سفر یوسی کوهن رئیس موساد به آمریکا با دستور کار مسائل هسته‌ای مربوط به ایران خبر داده‌اند و به نظر می‌رسد این سفر با چنین اقدامات تروریستی از ناحیه موساد بی‌ارتباط نیست. 🔹۴- سیاست دوستونه عملیات خرابکارانه میدانی از یک سو و درخواست مذاکرات از سوی دیگر از سیاست‌های نسبتاً قدیمی آمریکایی‌ها و صهیونیستها در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران است. 🔹آنان از یک سو، بویژه از سال ۸۸ به این طرف که پیشرفتهای هسته‌ای ایران با غنی‌سازی ۲۰ درصد وارد مرحله جدیدی شد، ترور دانشمندان یا عملیات خرابکارانه در تاسیسات را به موازات درخواست‌های ریاکارانه برای مذاکره به منظور رسیدن به تفاهم دنبال کرده‌اند. 🔹این در حالی است که اگر درخواست مذاکره برای رسیدن به تفاهم و حل مناقشه موجود، رویکردی واقعی باشد، باید از چنین جنایت‌هایی در میدان خودداری شود. 🔹متاسفانه برخی مسئولان تلاش می‌کنند این اقدامات تروریستی را به معنای ضرورت تن دادن به ستون دیگر عملیاتی طرف مقابل، یعنی حضور به هر قیمت در مذاکرات، جا بزنند. 🔹این در حالی است که رفتن زیر بار چنین رویکرد غیر عاقلانه‌ای، عملاً باعث تقویت انگیزه طرف برای پیگیری همین سیاست دو ستونه خواهد شد. 🔹بنابراین حالا که اولاً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ اقدامی در راستای صیانت از حقوق هسته‌ای ایران انجام نمی‌دهد و ثانیاً آمریکا از یک سو ادعای صداقت و حسن‌نیت در مذاکره دارد و از سوی دیگر با صهیونیست‌ها در اقدامات تروریستی در میدان شریک است، عاقلانه ترین اقدام و شاید حداقلی‌ترین اقدام آن است که تیم مذاکره‌کننده ایرانی در وین به منظور تنبیه طرف مقابل و همچنین اتخاذ موضعی عزت‌مندانه مذاکرات را ترک کند. 🔹بی‌هزینه گذاشتن چنین اقداماتی و حتی تقویت موضعی که خواست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست، یعنی امتیاز دادن در مذاکرات، ارسال سیگنالی به آمریکایی‌هاست که همین روند را ادامه دهند تا هم پشت میز مذاکره امتیاز بگیرند و هم در میدان اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود را دنبال کنند.
🔴شناسایی هویت عامل اختلال در سیستم مجتمع شهید احمدی‌روشن یک مقام مطلع در : 🔹 هویت فردی که با ایجاد اختلال در سیستم برق مجتمع شهید احمدی‌روشن نطنز باعث قطع برق‌رسانی به یکی از سالن‌های این مجتمع شده بود، شناسایی شده است. 🔹 اقدامات لازم برای دستگیری عامل اصلی اختلال در سامانه برق مجتمع در دست انجام است. 🔹 بر اساس گزارش گروه فنی بررسی‌کننده حادثه، چگونگی ایجاد اختلال در سیستم برق‌رسانی نیز از سوی گروه فنی مشخص شده و از دیروز مجموعه اقدامات لازم برای بازگرداندن سالن آسیب‌دیده به مدار فعالیت مجدد آغاز شده است. ✅‌‌ بصیرت
▪️چطور شعارنویسیِ صرف علیه اسراییل روی موشک ایرانی، خلاف روح برجام بود و به قول دولت روحانی و حامیانش از موانع ثمردهی برجام؛ اما آوارِ حملات اسراییل در نیروگاه نطنز (تنها مرکز مشخص شده در برجام برای فعالیت هسته‌ای ایران) هیچ گردی بر مذاکرات هسته‌ای نمی‌نشاند؟ ✅فانوس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات جنجالی کارشناس عرب در برنامه زنده تلویزیون اسرائیل؛ اسرائیل از سلاح هسته ای ایران نمی ترسد بلکه از قدرت مردم ایرانی می ترسد! ♦️ دکتر الیف صباغ، کارشناس پای ثابت شبکه اسرائیلی i۲۴ :"اسرائیل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و از بدو تاسیس به هیچ قانون بین المللی پایبند نبوده است؛ اسرائیل بقای خود را در خاورمیانه جنگ زده و ناآرام می بیند به همین دلیل نتانیاهو و بن سلمان با تلاش های ایران برای استقرار و امنیت منطقه مخالف هستند"
🔴‏توئیت جالب نخست‌وزیر سابق قطر درباره کودتا اخیر در اردن: کودتا کار ‎ و یکی از کشورهای منطقه بود، بدلیل عدم همراهی کامل ملک عبدالله با "پیمان ابراهیم" یعنی اگر سال‌ها نوکر آمریکا و اسرائیل باشید، با کوچکترین نافرمانی باید برید. نوکری آمریکا پایان مشکلات نیست، شروع مشکلاته. فواد ایزدی
💠 اروپا ظهر امروز اعلام کرده بود حادثه نطنز نباید مانع توقف مذاکرات بشه همین الان خبر اومده که ۱۱ فرد و نهاد رو تحریم کرده! اینا دارن پس واسه چی یه هفتست مذاکره میکنن؟ واسه تحریمای جدید؟!
🔴 | آقا سیدحسن نگرانیم‼️ 🖌 به قلم 🔻 اندیشه سیاسی امام (حکومت در عصر حاضر) از جهت شکل و محتوا بر سه اصل قابل جمع استوار است: ۱- جمهوری اسلامی ۲- مردم‌سالاری دینی ۳- اسلام سیاسی. 🔹 آیا شما به این معتقدید؟ و اگر کسی یا کسانی ۱۸۰ درجه مقابل هر سه بایستند، آنان را سلیقه‌ای در درون نظام می‌دانید یا مخالفان ماهوی/ ماهیتی نظام برآمده از اندیشه امام؟ 🔻 ادامه و متن کامل یادداشت در لینک زیر بخوانید:👇 🔗 Javann.ir/1043630
🔴 توضیحات یاسر خمینی درباره عدم کاندیداتوری حسن خمینی 🔻 سید یاسر خمینی در خصوص احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰: 🔹در هفته ها و بلکه ماه‌های اخیر، اقبال زیادی به اخوی گرامی جناب حاج حسن آقا شد و بزرگان زیادی از عاشقان امام، ایثارگران، مذهبیّون، خانواده های شهداء، سیاسیون و دانشگاهیان کشور ایشان را تنها کسی دانستند که می تواند کشور را با شعار «همه با هم» امام خمینی متحد کند. 🔹حاج حسن آقا هنوز این درخواست ها را نپذیرفته بودند. ایشان با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند. 🔹با توجه به این توصیه، طبیعی است که تصمیم ایشان روشن است و اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند.
🔴 | اهداف خرابکاری در سایت اتمی نطنز 🔻 عملیات خرابکارانه اخیر در سایت نطنز که رییس سازمان انرژی اتمی از آن به «تروریسم هسته‌ای» یاد کرد، نشان از اراده دشمن برای توقف مسیر پُرقدرت و شتابان برنامه هسته‌ای ایران دارد. نیویورک‌تایمز مدعی شده یک انفجار از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده سیستم برق‌رسانی به سانتریفیوژها را قطع کرده است. 🔹 با توجه به رد پای رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای، ویروس استاکس‌نت و انفجار سال گذشته در ساختمان مونتاژ سانتریفیوژها در نطنز؛ عموم تحلیل‌گران داخلی و خارجی، این رژیم را عامل حادثه اخیر قلمداد کرده‌اند. در عین حال که اگر آمریکا نیز عامل مستقیم این حادثه قلمداد نشود، حداقل باید به اطلاع‌داشتن کاخ سفید از این خراب‌کاری اذعان داشت. 🔹 رژیم صهیونیستی به طور هم‌زمان دو هدف را از این خراب‌کاری دنبال می‌کند: 1⃣ هدف اول توقف در پیشبرد فنی برنامه هسته‌ای و کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم که فی‌نفسه برای این رژیم موضوعیت دارد. 2⃣ اعلام این پیام به آمریکا و اروپاست که اگر آن‌ها مطالبات این رژیم را در جریان مذاکرات برجامی مد نظر قرار ندهند رژیم صهیونیستی، خود در راستای تحقق اهدافش عمل خواهد کرد و بدین ترتیب مطلوبیت‌هایش را به جریان مذاکرات تحمیل می‌کند. 🔹 آمریکا نیز بی‌شک از خراب‌کاری اخیر منتفع می‌شود. زیرا اخلال در رشد برنامه هسته‌ای به مثابه اهرم فشار ایران در مذاکرات هم آمریکا را از تسریع در رفع تحریم‌ها بی‌نیاز می‌کند و فرصت بیشتری به این دولت برای اعمال فشار فراهم می‌سازد و هم امکان چانه‌زنی بر سر اینکه تحریم‌های کمتری برطرف شود را به این دولت می‌دهد. 🔹 برخلاف دیدگاهی که گمان می‌کرد رویکرد دولت بایدن مانع خراب‌کاری‌های رژیم صهیونیستی می‌شود، هم‌چنان‌که پیش‌بینی می‌شد دولت جدید آمریکا نظر منفی نسبت به اخلال‌گری‌های این رژیم در برنامه هسته‌ای ایران ندارد. زیرا در این صورت رژیم صهیونیستی به عنوان «پلیس بد» ایفای نقش نموده و آمریکا نیز از این حوادث برای وادارسازی ایران به کاهش مطالباتش سود می‌برد.
🔴چماق اروپایی در زمان تعارف هویچ‼️ 🔻 جزییات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران همزمان با مذاکرات برجامی وین 🔹️یک مقام اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعمال کرد که این اتحادیه ۸ فرمانده نظامی و رئیس پلیس و سه زندان ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داده است. 🔹️به نوشته رویترز، اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر در ایران» خوانده شده، اعمال کرده است. 🔹️سردار حسین سلامی و غلامرضا سلیمانی از جمله اشخاص تحت تحریم قرار گرفته هستند.
✅مواضع معاون سیاسی موضع مجموعه سپاه است 🔹نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح به هیچ وجه وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نمی‌شوند گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان نهاد پاسدار انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن، در حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و دشمنان بدانند که فضاسازی‌های آنها باعث انفعال ما نخواهد شد. 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی در جمع تعدادی از مسئولان سیاسی نیروهای مسلح با اشاره به تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه گفت: از مجموعه معاونت سیاسی به ویژه برادر با سابقه و ارزشمند سردار دکتر جوانی تقدیر و تشکر می‌کنم هم زحمت تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه را کشیدند و هم در چارچوب آن عمل کردند و موفق هم عمل کردند. 🔹نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه مواضع معاون سیاسی سپاه موضع مجموعه سپاه است، تصریح کرد: در مسائل سیاسی هماهنگی خوبی در سپاه وجود دارد و آنچه که معاون سیاسی اعلام می‌کند، همان چیزی است که مجموعه سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه به عنوان متولی این امر درباره آن اتفاق نظر دارند. # سردارجوانی # انتخابات # بصیرت
♦️چرخشهای عجیب مشاور همیشه مدافع|عبدالرضا داوری: احمدی‌نژاد خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند 🔹عبدالرضا داوری که به عنوان مشاور همیشه مدافع احمدی‌نژاد معروف بوده، این روزها در چرخشی عجیب، حرفهای جدیدتری می‌زند. 🔹 از سال 91 می گوید 3 ماه دیگر نظام سقوط می کند. فکر می کند "یلتسین ایرانی است و به غرب و اسرائیل و عربستان پالس می‌دهد تا از او حمایت کنند. 🔹 او به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد و به نظرم دچار نوعی بیماری اختلال روانی و توهم است. 🔹بقایی گفت او در جایگاه انبیا و اولیاء الهی است و ما فقط باید از ایشان تمکین کنیم. 🔹احمدی نژاد در حوزۀ خصوصی و شخصی‌اش گفتار و رفتار خاصی دارد و در حوزۀ عمومی گفتار و رفتار دیگری دارد. این حقیقت باید به جامعه گفته شود. 🔹 بقایی در کلاب هاوس می گوید بیستم هر ماه قرض می‌کند تا زندگی اش بگذرد حال آن که در میدان رسالت، تجارتخانه دارد و دو خانه ویلایی - و نه آپارتمانی - در تهران برای دو همسرش و عمارتی هم در آبسرد. ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 | نماینده ولی فقیه در سپاه : 🔹مواضع سردار جوانی معاون سیاسی سپاه موضع مجموعه سپاه است
🌙 🤲 درخواست می‌کنیم 🔹در چنین روزی که آخرین روز ماه شریف شعبان و طلیعه است و در آخرین ساعات این ماه به سر می‌بريم، از خدای متعال درخواست می‌کنیم اگر تا این ساعت آمرزيده نشدیم، به برکت دوستان خدا و بندگان پاک و شایسته‌اش، قلم عفو بر گناهان ما بکشد و آمرزیده وارد ماه شریف رمضان بشویم. ۸۱/۰۸/۱۴