eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 مقایسه تشریفات و استقبال از مکرون و رئیسی در سفر به مسکو
🔺سنگ‌نوشته قبر مردی که ۵۰ سال آمریکا بود "هرچه بیشتر در آمریکا ماندم (‌۵۰ سال)، بیشتر به عظمت فرهنگ ایرانی اسلامی ایران پی بردم" این جمله بخشی از جملات جالبی است که روی یک سنگ قبر در قطعه ۲۲۹ بهشت زهرای تهران نگاشته شده است.
🌴یک جو شجاعت عذرخواهی 🔹منافقان و طیفی از اصلاح طلبان برای کم کردن موفقیت های سفر حجت الاسلام رئیسی به مسکو به انواع ترفندها و تحلیل ها دست زده و به پخش فیلم ها و کلیپ ها اقدام کردند. 🔹دیدار اخیر نخست وزیر مجارستان و رئیس جمهور فرانسه نشان داد که در وضعیت شیوع کرونا این نوع دیدارها در کرملین مرسوم است. با آشکار شدن تحلیل های اشتباه برخی سیاست بازها می شود منتظر عذر خواهی آنان بود آیا؟ این شجاعت را دارند آیا؟ البته مسئولان کشور در هر جا بر اساس حق و اخلاص حرکت کرده باشند، حق خودش دیر یا زود آشکار و همه تحلیل های دروغین را نقش بر آب خواهد کرد. "أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَّابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﺭّﻩ ﻭ ﺭﻭﺩﻱ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻨﺠﺎﻳﺶ ﻭ ﻭﺳﻌﺘﺶ [ ﺳﻴﻠﺎﺑﻲ ] ﺟﺎﺭﻱ ﺷﺪ ، ﺳﭙﺲ ﺳﻴﻠﺎﺏ ، ﻛﻔﻲ ﭘُﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻓﻠﺰﺍﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺯﻳﻨﺖ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻳﺎ ﻛﺎﻟﺎ ﻭ ﻣﺘﺎﻉ ، ﺁﺗﺶ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺮﻭﺯﻧﺪ ، ﻛﻔﻲ ﭘُﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﻠﺎﺏ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ; ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺤﺴﻮﺱ ] ﻣَﺜَﻞ ﻣﻰ ﺯﻧﺪ . ﺍﻣﺎ ﺁﻥ ﻛﻒِ [ ﺭﻭﻱ ﺳﻴﻞ ﻭ ﺭﻭﻱ ﻓﻠﺰ ﮔﺪﺍﺧﺘﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻛﻨﺎﺭﻱ ﺭﻓﺘﻪ ] ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺘﻲ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ت[ ﭼﻮﻥ ﺁﺏ ﻭ ﻓﻠﺰ ﺧﺎﻟﺺ ] ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺳﻮﺩ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻰ ﻣﺎﻧﺪ . ﺧﺪﺍ ﻣَﺜَﻞ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ [ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺸﻨﺎﺳﻨﺪ . ](رعد، ۱۷)
🔰چرا اصلاحات به دنبال تخریب دولت رئیسی است؟! 🔸️«ناصر ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»، به تشریح چرایی تلاش اصلاح‌طلبان برای زیر سؤال بردن اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم پرداخت. ایمانی در ابتدا با اشاره به تمایل دائمی جریان اصلاح‌طلب برای ماندن در عرصه قدرت گفت: «اصلاح‌طلبان به‌هرحال هیچ‌گاه تمایل ندارند از قدرت کنار بکشند. عدم حضور جریانات سیاسی در قدرت، مساوی با مرگ آن جریان است». ایمانی در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان باوجود گذشت چیزی کمتر از 6 ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، رویکرد تخریبی علیه آن را آغاز کرده‌اند، گفت: «اصلاح‌طلبان همچنان که در سال 92 با حمایت بی‌قیدوشرط از آقای روحانی دچار این اشتباه محاسباتی شدند، در سال 96 آن را تکرار کردند و هم‌اکنون نیز دارند برای بار چندم مرتکب این اشتباه محاسباتی می‌شوند. مردم به‌شدت با عملکرد دولت آقای روحانی زاویه دارند و می‌دانند که آن رویکردها و ایده‌های جریان اصلاح‌طلب حامی دولت بود که کشور را به عقب راند. اصلاح‌طلبان باید این را بدانند که لازم است مدت‌زمان معقولی از دولت قبل بگذرد تا آن‌ها بتوانند مجدداً هوای قدرت در سر بپرورانند». وی در پایان اضافه می‌کند: «یکی دیگر از دلایلی که آن‌ها را ترغیب کرده است تا مجدداً فعالیت‌های سیاسی داشته باشند، تدبیر نشان ندادن دولت رئیسی در تشریح شرایطی است که در آن کشور را به دست گرفته‌اند. بخشی‌ از کلی‌گویی دولت در تشریح شرایط کشور، بدلیل در نظر گرفتن مسائل اخلاقی و ملی توسط رئیس‌جمهور بوده است، اما رئیسی باید شرایط را برای مردم بازگو می‌کرد تا مردم بیشتر با عملکرد هشت ساله اصلاح‌طلبان در مدیریت کشور آشنا می‌شدند».
🔻فرمان بسیار مهم حضرت آقا در دیدارِ امروزِ فرماندهان ارتش: «یک سیاست قطعی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی این است که واقعیتها را تحریف کنند و مشغولند. شما مطلقاً از پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ امپراتوری رسانه‌ای غرب مشاهده نمیکنید؛ به همین جهت است که جهاد تبیین، یک فریضه قطعی و فوری است.» ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
⭕️ انقلاب کردیم چی شد؟ ✍️ رتبه تولید علم کشورها در منطقه در ۳۵ سال پیش و اکنون 🔹 جدول پایین آمار سال ۲۰۱۷ و جدول بالا آمار سال ۱۹۹۶ (۳۵ سال پیش) پایگاه جهانی اسکاپوس است. 🔹 رژیم صهیونیستی و ترکیه ۳۵ سال پیش در منطقه رتبه اول و دوم تولید علم را داشتند و ایران پنجم بود. ایران در سال ۲۰۱۷ به رتبه نخست رسید.
🌎 اعتراف مقامات آمریکایی: 🔹استراتژی ایران اخراج آمریکا از منطقه است قدرت بازدارندگی‌مان را از دست داده‌ایم 🔸 قدرت بازدارندگی، عمق نفوذ راهبردی و تاب‌آوری ایران در برابر کارزار فشار حداکثری باعث شده تا بار دیگر آمریکایی‌ها به ضعف و شکست سیاست‌های خود در برابر ایران اعتراف کنند. 🔸 مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا : برای اینکه دموکرات‌ها فشارها را بر ایران افزایش دهند دیر نیست. عدم واکنش قاطع به حملات نیروهای تحت حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه بازدارندگی ما را از بین برده است. راهبرد ایران این است که با استفاده از خشونت ایالات متحده را از خاورمیانه بیرون راند. 🔸 فرانک مک‌کنزی،رئیس سنتکام : «ایران تهدید اصلی پیش روی سنتکام در خاورمیانه و کانون تمرکز ما است. آمریکا و ایران همچنان در وضعیت بازدارندگی مداوم هستند و تهران تلاش می‌کند آمریکا را مجبور به اقدام کند.» 🔸 آمریکایی‌ها بارها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: فشار حداکثری دولت «دونالد ‌ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه تهران یک شکست فاحش بوده است/ کریس مورفی نماینده مجلس سنای آمریکا: «از تحریم‌های فشار حداکثری ‌ترامپ علیه ایران چیزی نصیب ایالات‌متحده نشد. 🔸 آمریکا امروز در سراشیبی افول قرار گرفته و علاوه بر مشکلات داخلی در حوزه‌های سیاسی، دفاعی و اقتصاد و انرژی در پروژه‌های بین‌المللی خود (از عراق و سوریه و افغانستان و یمن تا ونزوئلا، کره و شمال آفریقا در الجزایر و لیبی) شکست‌خورده و با بحران‌هایی مانند افغانستان، بحران مرزی و تنش در روابط با برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه دست‌وپنجه نرم می‌کند. ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/235962
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک استدلال کامل از سید الهاشم الحیدری آفرین و احسنت، حتما ببینید و در همه گروهها و کانالهای خود منتشر بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای هکرها؛ از اوین تا تلوبیون 🔹 روز گذشته یک گروه هکری با انتشار فیلمی مدعی شد که زندان قزلحصار کرج را هک کرده است. 🔹 این گروه که خود را "عدالت علی" می‌نامد هفته گذشته نیز با هک تلوبیون موفق به پخش یک پیام ویدئویی در این بستر شده بود. 🔹 در این ویدئو همراه ما باشید تا با این گروه هکری و اقدامات آن‌ها بیشتر آشنا شوید.
🔴 خاتمی: نظام از ما عبور کرده است 🔹شنیده شده است که سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات اخیرا در یکی از جلساتی که با فعالین این جریان سیاسی داشته گفته است که من نسبت به آینده کشور و حوزه سیاسی ناامید هستم. 🔹وی در این جلسه گفته است اعتقادم این است که نظام اجازه فعالیت سیاسی به اصلاح‌طلبان را نخواهد داد و از ما عبور کرده است. ما باید به سمت اصلاح جامعه محور و اجرای فعالیت های آموزشی با هدف کارهای بلند مدت برویم. 🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد اصلاح طلبان در جلسات بحث شان این است که این دولت و مجلس ناکارآمد است و مذاکرات و... به نتیجه نخواهد رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جهاد تبیین یعنی این! همه به میدان بیایند
جنگ ترکیبی چیست؟ 🔺جنگ‌های هیبریدی (Hybrid Warfare)  یا ترکیبی، به شیوه نبردی گفته می‌شود که در آن تمام ابزارها و روش‌های ترکیبی نظامی نوین جایگزین نبرد‌های سنتی خواهد شد. 🔹نیروی هیبریدی در این نبردها توانایی فوق العاده‌ای بر اثر گذاری در جامعه دارند، ابن نبرد به زبان ساده‌تر جنگ روانی محسوب می‌شود، در ایران از جنگ هیبریدی با عنوان جنگی ترکیبی یاد می‌شود. 🔹 عملیاتی که ترکیبی از جنگ سرد و نرم با سلاح موشک و رسانه است. از جمله ویژگی‌های جنگ هیبریدی، ابهام و پیچیدگی آن است، بدین صورت که برخی از کارشناسان نظامی و امنیتی آن را شیوه جدیدی از رویارویی با دشمن می‌دانند و آن را انقلابی جدید در طراحی جنگ‌های نظامی تلقی کرده‌اند. 🔹بسیاری از نظریه پردازان نظامی پس از واقعه ۱۱ سپتامبر، با روش جنگ‌های سنتی خداحافظی کردند و از سال ۲۰۰۱ رویکردشان را در طراحی نقشه‌های نظامی و امنیتی فضای سایبر را هم اضافه کردند. در گزارش منتشر شده از اجلاس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۵، ملزومات یک جنگ هیبریدی در هشت مورد دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی، نیرو‌های نامنظم و چریکی، نیرو‌های ویژه، نیرو‌های کلاسیک نظامی، جنگ اقتصادی و حملات سایبری یاد شده است. 🔹 درک پیچیدگی های جنگ های هیبریدی توسط نیروهای کلاسیک دشمن سخت است. در واقع اصلی ترین ویژگی این مدل از جنگ‌ها، ابهام و غافلگیری ناشی از ابهام است.
🔹 سخنان امروز رهبر انقلاب 🔴آماده باشِ رهبری به تمام تریبون داران انقلابی 🔹دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی و علیه مفاهیم اسلامی حدأکثر استفاده را میکند. این یک واقعیت تلخی است که وظیفه جهاد تبیین را بر دوش همه میگذارد. متولیان رسانه‌ها در درجه‌ِی اول مسئولند، چه رسانه‌ی ملی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، همه موظفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکز و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد در این زمینه موظف است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 🔴 نباید بگذاریم غبار مشکلات اقتصادی، حماسه‌های پیشرفت کشور را از چشم مردم پنهان کند 🔹در کشور هزاران حماسه به وجود می‌آید، در طول این سالها، در طول این چند دهه، چهار دهه در کشور چه قدر کارهای بزرگ انجام گرفته، چه قدر کارهای حماسه‌آمیز انجام گرفته، اینها بایستی بیان بشود، اینها را دشمن کتمان میکند. 🔹در عرصه‌های اجتماعی، در عرصه‌های اقتصادی، در عرصه‌های عمرانی، در عرصه‌های آموزشی، در عرصه‌های بهداشت و درمان، در صنعت، عمران و ... هیچ خبری از اینها در مجموعه‌ی رسانه‌ای کشور نیست، این خیلی چیز عجیبی است. مشکلات اقتصادی و معیشتی هست، نباید بگذاریم مشکلات بر روی این حماسه‌ها گردوغبار بنشاند و آنها را از چشم مردم پنهان کند. 🔴 حرکت ۱۹ بهمن ضربه آخر به پیکر پوسیده رژیم پهلوی بود 🔹 آن روز (۱۹ بهمن ۵۷) آن جوانهای افسر و درجه‌دار و عمدتاً همافرانی که در آن دیدار عجیب با امام شرکت کردند و بیعت کردند، این بیعت، بیعت با شخص نبود. این بیعت، بیعت با هدفها بود. بیعت با آرمانها بود. بیعت با آن جهاد مقدسی بود که امام فرمانده مقتدر آن جهاد بود. 🔹هر کس در هر دوره‌ای که در مسیر آن آرمانها حرکت کند، در واقع در این حرکت سهیم و شریک است. بنابراین شما فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی هم جزو کسانی هستید که از افتخارات نوزدهم بهمن بهره‌مندید. حرکت آن روز نیروی هوایی ضربه‌ی آخری بود که بر پیکر پوسیده‌ی رژیم پهلوی وارد شد و خیمه‌ی منحوس رژیم پهلوی را نابود کرد.۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 🔴 آمریکا امروز از جایی ضربه می‌خورد که هرگز آن را محاسبه نکرده است/ رئیس‌جمهور قبلی و فعلی آمریکا دست به دست هم دادند که تتمه آبروی آمریکا را ببرند 🔹 آمریکا امروز از جایی ضربه می‌خورد که هرگز آن را محاسبه نکرده است. امروز دو رئیس‌جمهور آمریکا ــ رئیس‌جمهور قبلی و رئیس‌جمهور فعلی ــ اینها دست به دست هم دادند که تتمه‌ی آبروی آمریکا را ببرند و دارند میبرند. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 🔴 فرمان تهاجم ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی جبهه دشمن 🔹تهاجم جبهه دشمن علیه ایران است. در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام بخصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند. 🔹همچنان‌که جمهوری اسلامی در طول این ۴۳ سال با قدرت به پیش رفته و روز به روز مستحکم‌تر و ریشه‌دارتر شده است، این حرکت به توفیق الهی در آینده نیز بهتر از گذشته ادامه خواهد یافت و دشمن باز هم ناکام خواهد شد.
امام خامنه ای 🏷درباره جهاد تبیین و مقابله با هجوم ترکیبی دشمن: ⚔️امروز سیاست قطعی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که واقعیتها را تحریف کنند. مثلا: ❌چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک میکنند. ❌چهره‌ی انقلاب را، چهره‌ی امام را، فعالیتهای این چهل سال را مخدوش کنند. ❌از پیشرفتها، نقاط مثبت، نقاط قوت، نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمیکنید. ❌متقابلاً یک نقطه ضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند. 🚨جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و فوری است. 🗽قدرتهای غربی معروف به دیکتاتوری هستند، در زمینه‌ی سیاسی، در زمینه‌ی اقتصادی؛ [امروز] یک قلم بر این دیکتاتوری‌ها افزوده‌اند و آن، دیکتاتوری رسانه‌ای است. 🔴مثلاً فرض کنید در فضای مجازی اسم شهید سلیمانی را نمیتوانید بیاورید، حذف میکنند؛ تحمل اسم شهید سلیمانی و عکس او را ندارند. 📡متولیان رسانه‌ها در درجه‌ِی اول مسئولند. چه رسانه‌ی ملی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات. 📍وظیفه رسانه ها در عرصه ی جهاد تبیین: ✅بیان حماسه هایی که در طول چهار دهه در کشور به وجود آمده در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعت، دینی و فرهنگی، دفاعی و امنیتی، دیپلماسی 🪞نباید گذاشت که برخی از مشکلات بر روی این حماسه‌ها گردوغبار بنشاند و آنها را از چشم مردم پنهان کند. 🧩جبهه‌ی دشمن امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی؛ یعنی جنبه‌ی اقتصادی، جنبه‌ی سیاسی، جنبه‌ی امنیتی، جنبه‌ی رسانه‌ای و جنبه‌ی دیپلماسی در آن هست. 🛡ما هم در مقابل بایستی حرکتمان ترکیبی باشد؛ از همه جهت بایستی تلاش کنیم. البته دفاع باید بکنیم اما همیشه در موضع دفاعی نمیتوانیم بمانیم؛ این را باید توجه داشت. 🔰دشمن تهاجم میکند، ما هم باید تهاجم داشته باشیم؛ در زمینه‌های مختلف. ☘️از گذشته هم بهتر ان‌شاءاللّه به توفیق الهی حرکت خواهیم کرد و پیش خواهیم رفت و دشمن ناکام خواهد شد. منتها باید هرکدام وظیفه‌ی خودمان را در هر بخشی بدانیم.
مزایای موشک خیبرشکن چیست ؟ 🔸️امروز خیبرشکن جدیدترین موشک بالستیک تاکتیکی جمهوری اسلامی ایران رسما معرفی شد . 🔸️ فرمانده نیروی هوافضای سپاه برد آن را حدود ۱۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد و از قابلیت های آن به کاهش جرم تا یک سوم و ۶ برابر سرعت در آماده سازی اشاره نمود. 🔸️نکته مهمی که سردار حاجی زاده از آن سخن به میان آورد قابلیت سرجنگی جدا شونده این موشک راهبردی بود که پس از مرحله نهایی پرتاب به سمت هدف میتواند تا آخرین لحظه مانور دهد و از سد سیستم های دفاع موشکی عبور کند. در خصوص این موشک چند نکته باید ذکر شود . 1️⃣ نام این موشک خود نشانگر هدف سپاه از ساخت آن است. خیبر نام سلسله قلاعی است که در هفت منزلی شمال یثرب واقع شده و یهودیان بنی نضیر که توسط پیامبر به علت خیانت از مدینه اخراج شده بودند در آن سکنی داشتند . 🔸️آنان به دلیل تحریک قریشیان ساکن مکه به جنگ علیه مسلمانان از سوی پیامبر تهدید و در نهایت بوسیله جنگ هزیمت شدند . 🔸️در نتیجه مبرهن بوده که ایران از ساخت این موشک به دنبال تهدید رژیم صهیونیستی است. 2️⃣ موشک راهبردی خیبرشکن با توجه به مسافتی که می تواند بپیماید ، این قابلیت را دارد که از نقاط مرکزی ایران به راحتی تمام شهرها ، ابنیه و تاسیسات اسرائیل را به طور دقیق مورد اصابت قرار دهد . 3️⃣ ویژگی های خاص این موشک در طراحی و عملیات موجبات آن را فراهم آورده تا آنچنان چابک گردد که از سد سامانه های موشکی عبور کند . نکته مهم اینست که سیستم های پدافندی موشکی نمی توانند با موشک های فراصوتی که پس از شلیک قابلیت مانورپذیری دارند مقابله نمایند. 4️⃣ سوخت جامد این موشک نیز مزیتی است که می تواند بقای آن بر روی لانچر و قابلیت تحرک آن قبل از شلیک را به نحو محسوسی ارتقا بخشد. 5️⃣ بهره گیری از بدنه کامپوزیتی رجحان بعدی این موشک نسبت به سایر پرتابه هاست که علاوه بر کاهش جرم موشک به یک سوم ، با توجه به جذب امواج در رادارگریزی آن نیز بسیار موثر خواهد بود . 6️⃣ مدت هاست که ایران ساخت و استفاده از پرتابه هایی چون شهاب ۳ را کنار گذاشته و در پی بهره گیری از موشک های دقیق ، چابک و کوچک با قابلیت رادارگریزی و نقطه زنی است تا بتواند در هر نبرد احتمالی، حداکثر ضربه را با کمترین هزینه به رژیم صهیونیستی وارد آورد .
✅ مثلث بصیرت! ✍ انقلاب اسلامي با عبور از معرکه‌هاي گوناگوني که در طول حيات خود از زمان شکل‌گيري تاکنون توسط دشمنان خلق شده است، به چهل و سومين سالگرد پيروزي خود رسيده است. در طول اين سال‌ها، دشمن براي بر زمين زدن جمهوري اسلامي، همه شگردهايش را آزموده که آخرين آن فشار حداکثري بود که به گفته سخنگوي وزارت خارجه آمريکا: «کارزار فشار حداکثري يک شکست خفت‌بار بوده است»؛ اما دشمن شگردهاي جديدتري براي مواجهه با جمهوري اسلامي به کار گرفته است. در پاسخ به آخرين حربه استکبار عليه ملت ايران، فرمان سراسري جهاد تبيين، توسط فرمانده صادر شده است؛ معظم له روز گذشته نيز در جمع فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش از دستاوردهاي انقلاب اسلامي سخن گفتند و تأکید کردند: «هرکدام از اين سرفصل‌ها می‌تواند يک عنواني باشد براي فعالیت جهاد تبيين و نبايد گذاشت که برخي از مشکلات بر روي اين حماسه‌ها گردوغبار بنشاند». ⚜نکات تحليلي: 1️⃣محوريت بحث جهاد تبيين بر پايه "بصيرت" شکل مي‌گيرد. به‌واقع جهاد تبیین، جهاد بصيرت افزايي است؛ بصيرتي که هم بايد نزد امام جامعه باشد و هم نزد مسئولين و نخبگان جامعه و هم نزد افکار عمومي و توده‌ها! 2️⃣امام جامعه در طول ساليان متمادي تسلط و اشراف و آگاهي و زمان‌شناسی و بصيرت خود را براي همگان آشکار کرده است. امروز کسي نيست که بتواند منکر اين خصيصه در حکیم انقلاب باشد. حتي دشمنان منصف نيز بر بصيرت و هوشمندي ايشان اعتراف کرده و عامل شکست‌هاي پی‌درپی دشمن در اين ساليان متمادي را در حکمت و بصيرت و شجاعت حکيم انقلاب يافته‌اند! 3️⃣ بصيرت خواص ازجمله مسائل پرمناقشه اين دوران بوده است؛ خواصي که بايد بصيرت آنان ممتاز باشد؛ اما گاه کج‌فهمی‌ها، منفعت‌طلبي و دنياگرايي‌ها و عدم تشخيص اولويت‌ها و تقدم منافع شخصی و جناحي بر مصالح ملي، مانع نقش‌آفريني صحيح در ميدان مقابله با دشمن شده است. انتظار از خواص این است که در دهه پنجم انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش نقش‌آفرین باشند. 4️⃣ مثلث بصيرت آنگاه کامل مي‌گردد که توده‌هاي جامعه نيز از حداقل بصيرت برخوردار بوده و به نقش تاريخي خود عمل نمايند؛ بصيرت ابعاد مختلفي دارد که شرط لازم آن شناخت امام و خواص اهل حق و حرکت کردن در مسیر پرچم‌دار جهاد و مبارزه است که این شرط کافي برای شناخت دشمن و آگاهي از سناريوهاي آن است. تعبيري که رهبر معظم انقلاب از آن تحت عنوان "جهاد کبير" ياد کرده و آن را يکي از شاخص‌هاي انقلابی‌گری معرفي کرده‌اند. بصیرت رمز مصونیت انقلاب اسلامی است و با تکمیل این مثلث، دشمنان در دشمنی با انقلاب اسلامی مستأصل خواهند ماند!
. ✨﷽✨ ❓پرسش وارده: ❓چرا با وجود این همه معضلات مشهود در جمهوری اسلامی، از آن دفاع می‌کنید؟ ✅ پاسخ: این پرسش، مبهم است و دارای مقاصد متعددی است: 1⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، بنیادی جمهوری اسلامی همچون ایده‌ی ولایت فقیه است: در اینصورت باید گفت که امتداد حکمت اسلامی در اجتماع، منجر به پذیرش حکومت اسلامی می‌شود؛ ایده‌ی ولایت فقیه، دقیقاً به معنای ولایت حکیم است؛ این ایده، محصول التزام به قواعد حکمت اسلامی است و دفاع از آن، نتیجه‌ی دفاع از حکمت اسلامی است. چرا که حکمت اسلامی به دلیل عدم پذیرش تکثر در حقانیت، نمی‌تواند به گزینه‌ای غیر از حاکمیت حکیم، رأی مثبت دهد. 2⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، نظام اسلامی است: این سخن، کاملا درست است. کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، هم در تقویت ابعاد معنوی جامعه قابل طرح است و هم در پیشبرد اهداف دنیوی و مادی. پس از پیروزی انقلاب تاکنون، هم استقلال کشور در برابر متجاوزان، حفظ شده است و هم آزادی مردم در انتخاب دولت‌مردان. همچنین، پیشرفتهای فراوانی همچون پیشرفت در تولید نیروی انبوه متخصص، پیشرفت در صنعت پزشکی، صنعت هسته‌ای، صنعت هوافضا، صنعت نانو و ... پیشرفتهای مشهود در این چهل سال اخیر است. 3⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، است که توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی رقم خورده است: قطعا چنین دفاعی، نامشروع است. در این چهل‌سال، برخی از سران نظام، دقیقاً برخلاف ایده‌های امامین انقلاب اسلامی در توسعه‌ی عدالت اقتصادی و اجتماعی عمل کرده‌اند و منشأ فساد اقتصادی و اجتماعی وسیع در جامعه شده‌اند و باعث شیوع دورویی و ریاکاری در میان برخی مدیران و سبب بکارگیری آقازاده‌ها در مناصب حاکمیتی شدند. دفاع از چنین مسئولانی، قطعاً مصداق نفاق و فساد عقیدتی است و مستحق مذمّت است. 4⃣ نکته‌ای مهم: عصمت، مختص معصومین است؛ ولیّ فقیه معصوم نیست و حاکمیت اسلامی در دوران غیبت امام زمان علیه‌السلام، حاکمیت بی‌خطا نیست. لکن اگر چهارده قرن پیش، حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، محور جریان حق در تقابل با جریان یزید زمان بود، امروز ولی فقیه و نائب الامام، محور تقابل با جریان طاغوت امروزی است. قطعاً در همراهی با جریان حق، باید برخی محرومیت‌های ناشی از این تقابل و مبارزه را تحمل کرد، هرچند باید در برابر ناعدالتی برخی مسئولان نامسئول داخلی، روشنگری و تبیین کرد. حال اگر کسی، این محرومیت‌ها را بهانه‌ای برای عدم همراهی با جریان حق، قرار دهد، بطور قطع از یاران جریان طاغوت است. چرا که غیر از جریان حق و باطل، جریان سومی در کار نیست. ━━💠🍃🌺🍃💠━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هوشنگ امیراحمدی، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در آمریکا: رضا پهلوی حتی عرضه رهبری ۱۰۰ نفر را هم ندارد! 💢 استاد دانشگاه راتگرز ایالات متحده: 🔸امام خمینی رهبر یکی از چهار انقلاب بزرگ تاریخ بود؛ نیمه پر جمهوری اسلامی را هم ببینیم، من جوان زمان شاه هستم هرگز آن زمان را نباید با الان مقایسه کرد! 🔹رضا پهلوی کسی است که چهل سال از جیب خانواده و رفقایش خورده و هرگز حتی به خودش زحمت تحصیل هم نداده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀برای باحیابودن نیاز به آیه و حدیث نداریم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نخست وزیر سابق قطر: برای ایران خیلی احترام قائل هستم؛ آنها با ذکاوت و زیرکی با مسائل دنیا برخورد می کنند! ترکی الفیصل وزیر اسبق اطلاعات عربستان سعودی: 🔹 شاه ایران با توافقنامه ای که با انگلیس نوشته بود بحرین را واگذار کرد، بحرین قبلا در مجلس ایران نماینده داشت. 🔹شاه همه نشانه های ایرانی بودن بحرین را از بین برد؛ او نمی توانست بدون تأیید و چراغ سبز انگلیسی ها کاری انجام دهد!
🔴کوثری: احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا را می دهیم / آمریکایی ها دچار مشکل هستند و مجبورند دنبال ما بدوند / ما تحت فشار نیستیم 🔹نماینده مجلس ، مذاکره مستقیم با امریکا را مشروط به لغو تحریم ها و تعهدات دیگر این کشور دانست. 🔸اسماعیل کوثری: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است چون آنها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آنها دنبال ما بدوند. 🔹هم در حال غنی سازی ۶۰درصد هستیم و هم اینکه در منطقه نفوذ مان را قطع نمی کنیم. جلو اینها ایستاده ایم و اینها باید بدانند به توافقی که انجام می دهند احترام بگذارند 🔹چون آنها نمی خواهند امتیاز بدهند پس مذاکرات مقداری طولانی می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فتاح: خاندان پهلوی ۱۰۰ میلیارد دلار از پول ملت را بردند 🔹رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از «املاک غصب‌شده خاندان پهلوی» به مردم: امروز برخی‌ به‌دنبال تطهیر چهره خاندان پهلوی هستند، این در‌حالی است که آن پدر و پسر کاری با این ملت کردند که با آب دریا نیز قابل شستن نیست. 🔹بیش از ۴۴ هزار سند که شامل ۲۱۰۰ آبادی که یکی از آن‌ها کل شهرستان بابلسر است به نام پهلوی و خاندانش سند خورده بود. درآمد ماهانه رضاشاه در آن زمان از محل اجاره املاکش ۷۰ میلیون تومان بوده و این یعنی خاندان پهلوی همه مردم ایران را رعیت خود کرده بود.
📸کدام نمایندگان استان اصفهان در مجلس حامی طرح شفافیت آرا هستند؟ 🔹تعداد نمایندگانی که طی نامه ای به رئیس مجلس خواستار تسریع در روند تصویب طرح «شفافیت آرای نمایندگان» شده و نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح آمادگی کردند به ۱۰۲ نفر رسیده است که اسامی ۱۱ نفر از نمایندگان اصفهان نیز به چشم می‌خورد. @Isffarsna
⭕️ مجلس طرب ، اوقاف و دیگر هیچ 🔹چند روز پیش ،فیلمی از بزن و بکوب تعدادی دانش آموز دختر در یک امامزاده در فضای مجازی منتشر شد. ▪️یکی دو روز بعد اداره اوقاف بیانیه داد که ما نبودیم و دانش آموزان یک مدرسه بودند و به اصرار یکی از هیات امنا و به خاطر سرما به امامزاده آمدند و جشنی داشتند و مدیر هم عذرخواهی کرده و .....تمام! 🔹 انصافا اگر این اتفاق در زمان پهلوی رخ می داد واکنش روحانیت ، خطبا و علما ....چه بود؟ 🔹ظاهرا این امور آن چنان در وزارت آموزش و پرورش عادی است که هیچ ‌کسی از مسئولان آموزش و پرورش اصفهان نپرسید مگر در جشنهای مدارس زدن و خواندن و دست افشانی ( آن هم با ترانه های غیر مجاز کثیف ترین خوانندگان آن ور مرز ) جایز و قانونی است؟ ▪️آموزش و پرورش هم در این قضیه خودش را پشت سر اوقاف مخفی کرد و اصلا به روی خود نیاورد که در مدارس تحت نظارتش چه می گذرد!! 🔹هیچ دستگاه نظارتی یا مقام دولتی یا نماینده ای از قوه مقننه در این ماجرا ورود نکرد چرا که در نظر این عزیزان اتفاق مهمی رخ نداده ! چهارتا بچه گوشه ای نشسته و آوازی خوانده اند! زمین که به آسمان نیامده!! اولویت امروز حل مشکلات اقتصادی است و .....( و می بینیم که چطور در این چند دهه مشکلات اقتصادی به دست مسئولان دولتها و نمایندگان مجلس و دستگاههای نظارتی ، یکی پس از دیگری حل و فصل شده است!!) ❇️ آنها که اهل فکر و فرهنگ دینی اند می دانند که چنین رخدادهایی، نشانه وجود یک عفونت جدی فرهنگی در روح و جان بخشی از نسل جوان و نوجوان جامعه ماست. نسلی که باید گام دوم انقلاب را بردارد و سربازان ظهور در میان آن پرورش پیدا کنند.... 🔹و ترسناک تر از وقوع چنین رویدادهایی ، بی اعتنایی مسئولان مملکت به چنین فجایعی است! تصور کنید در میان مربیان و مسئولان مدرسه مذکور حتی یک نفر هم پیدا نشده که به بچه ها یادآوری کند مکانی مانند امامزاده جای بزن و بکوب نیست! و بچه های مردم زیر دست چنین مربیانی تربیت می شوند......... ✍ دکتر کوشکی
📌 اطلاعیه 🔰 گفتگوی ویژه خبری با حضور ، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نویسنده کتاب 🔶 امشب (۲۰بهمن ۱۴۰۰) ساعت ۲۲:۴۰ 📺 از شبکه دو سیما