eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دعوت شبکه تکفیری و تروریستی الاحواز به رای ندادن: عدم مشارکت لازمه کار ماست (ترور)! 🔹پاسخ مردم چیه؟
‏حاج آقا قرائتی و جانبازی با تخت در حوزه رای گیری. ‏اینها حتما معنای رای را فراتر از انتخاب این و آن می دانند این عمل را مجاهدت می دانند که مشقت مقدمه آن را پذیرفته اند
یک عده کیلومترها اون طرف برای امنیت ما جون میدن؛ تا ما امروز بدون ترس و سختی بریم رأی بدیم... شهادتت مبارک آقای زارعی :)
برای کشور ایران مشارکت ۴۱ درصدی پایین است اما دقت کنیم بزرگ‌ترین کمپین تحریمی تاریخ علیه ایران شکل گرفته بود. تیتر گاردین نشان از پیش‌بینی ۲۷ درصدی در انتخابات داشت و تمام لشگر رسانه‌ای دشمن برای این موضوع بسیج شده بود اما امروز با نزدیک به ۴۱ درصد رأی دوباره محاسبات دشمنان به هم ریخت. 🌸
🟦 آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات 🟧 محسن مهدیان 1⃣ این انتخابات هم برگزار شد و باز هم پیروز نهایی مردم اند. رمز و رازش نیز در بلوغ سیاسی این دوره از انتخابات است. 🔺ما سه دسته آرا داریم: 🔸١. رأی عادی که یک رای دارد و به نفع نامزد مورد علاقه خود به صندوق می اندازد. | ٢. رأی پرقدرت که تبلیغ می کند تا دیگران نیز به نامزد مورد علاقه او رای دهند. | ٣. آرای فداکار، که بجز نامزد مورد علاقه شان، تلاش می کنند مردم را فارغ از هر جهت گیری پای صندوق بیاورند و دعوت به مشارکت کنند. 🔹این دوره آرای فداکار بسیار برجسته و چشمگیر بودند و این یک قابل اعتنا در سپهر سیاسی کشور است. مشارکت از روزها پیش شروع شده بود و تا پای صندوق رأی امتداد داشت. تمام تلاش مردم و فعالان رسانه ای این بود که چند نفری را با خود پای صندوق رأی بیاورد. 🔸شکوه این انتخابات به بلوغ سیاسی یک جامعه است. به احساس مسوولیت جامعه ای که بسیار جلوتر از گروه ها و جریانات سیاسی است.  🔹این دستاورد را نباید دستکم گرفت. اما چرا این دستاورد اهمیت دارد؟ 2⃣ واقعیت اینست که ما در یک جنگ صدای تمام عیار قرار داریم: 👈 جنگ صدا، جنگ در عصر شبکه هاست. 🔸جامعه امروز مثل کندوی عسل تبدیل به شبکه هایی شده است که این شبکه ها الزاما بهم متصل نیست و راه ندارد. مثل اتاق های یک ساختمان بزرگ که ساکنان هر اتاق از اتاق مجاور خود بی اطلاع هستند. 🔹این جامعه شبکه ای دارای فوائد  و مضراتی است که از حوصله این متن خارج است. اینکه چطور از یک جامعه تخت و بی مانع به یک جامعه شبکه ای رسیدیم نیز قابل بحث است و بماند بعد. 🔸اجمالا اینکه «جامعه شبکه ای محصول رسانه های اجتماعی و شبکه های نوین و جامعه پلتفرمی است.» اما مساله اصلی اینجاست که در این جامعه شبکه ای، جنگ صدا رخ می دهد و اساسا صدا به سادگی در بین اتاق ها نمی چرخد. اینطور نیست که یک صدای بلند در همه اتاق ها پخش شود و به گوش همه مردم برسد. 🔹از سوئی دیگر صدای دشمن با تمام قوا و با خرده رسانه هایی از جنس خبری و سرگرمی و سبک زندگی و غیره پای خود را به این شبکه ها رساندند. واقعیت امروز جامعه را باید با این جنگ صدا در جامعه شبکه ای دید. 🔸ثمره چنین جامعه ای اینست که اساسا صدا به صدا نمی رسد و بخش قابل اعتنایی از جامعه صدای رسانه های مرجع و مسوولین و حاکمیت را دریافت نمی کنند که بخواهند نسبت بدان واکنش نشان دهند. آنهم در شرایطی که صداهای مزاحم دشمن وجود دارد. 🔹گذشت زمانی که رسانه ملی یک حرف را می توانست تا دل روستاها و قلب کویر و پشت کوه ها برساند. امروز رسانه ملی نیز انحصارش شکسته شده است و او هم یک صداست میان انبوهی از صداهای دیگر. 3⃣ در جامعه شبکه ای چه باید کرد و حاکمیت باید چه کند که نمی کند؟ مجال این یادداشت نیست. اما خلاصه کلام اینکه: در جامعه شبکه ای همه باید رسانه شوند. همه باید بلند شوند. قیام کنند. 🔸شهروند رسانه ها باید تبدیل شوند به رسانه های متعهد و مسئولیت پذیر نسبت به دیگر شهروندان پیرامونی خود که یک شبکه را تشکیل می دهند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد انتظار می رود جامعه حرکت و رشد کند. 🔹به تعبیر ساده تر رشد جامعه در «رشد حلقه های رسانه ای-میانی» است که نقش رسانه های خرد را بازی می کنند و صدای حق را به دل شبکه ها می رسانند. 4⃣ از این جهت بزرگترین ثمره این انتخابات «رشد رسانه های خردی» است که احساس مسئولیت در قبال جامعه خود کردند و با بلوغ سیاسی خود رابه مردم رساندند تا پیام مشارکت را به آنها برسانند. کافی بود یک جمله به قلب و ذهن مردم برسد. 🔸اینکه ببینید در میانه این میدان شفاف چه تصمیمی باید بگیرید. میدانی که یک سویه آن تروریست ها و تکفیری ها و کودک کش ها و تجزیه طلب ها هستند و سوی دیگر آن از حاج قاسم تا دختر کاپشن صورتی و گوشواره قلبی در انتظار ایستادند. 🔹این صدا به هرکس رسیده است دلش را لرزانده و نقش تاریخی خود را به درستی انتخاب کرده است. اما طنین این صدا در همه شبکه ها راه یافت؟ 🔸آینده تاریخ را همین رسانه های خرد می سازند. همین شهروند رسانه ها. همین حلقه های میانی که باید قیام کنند تا مردم بلند شوند. راهی نیز جز این نیست. 🔹یک راه پیش روست؛ اینکه هرکس هرجا نشسته است؛ بایستد و تمام.
🔴 نتیجه جالب انتخابات قم ذوالنوری رئیسی روانبخش - نفر اول حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری که نماینده فعلی قم و سرلیست یکی از دو لیست مطرح بود و از قبل هم پیش بینی می شد که رای بیاورد - نفر سوم حجت الاسلام قاسم روانبخش که سرلیست شورای هماهنگی اصولگرایان بود که البته سوم شدنش و رای آوردن فقط یک نفر از لیست شورای اصولگرایان با حمایت امیرآبادی(نماینده سه دوره قم) بسیار جالب است و می توان آن را پایان یکه تازی "شورای هماهنگی اصولگرایان" در قم دانست - اما نفر دوم دکتر منان رئیسی که عضو هیچ حزب و جناحی نبود و به عنوان یک جوان حزب اللهی با حمایت جوانان پای کار و با انگیزه انقلابی توانست رای خوبی را کسب کند و پدیده امسال شود. مهم ترین شاخصه وی پرچم داری دفاع از معماری اسلامی و ویلایی سازی منازل به عنوان یکی از پایه های اساسی شکل گیری سبک زندگی و تمدن اسلامی است ... ✍"قاسم اکبری"
تعداد شرکت‌کنندگان در ۱۲دوره انتخابات مجلس: مجلس‌اول(۱۱میلیون نفر) دوم(۱۵/۵میلیون نفر ) سوم(۱۶/۷میلیون نفر) چهارم(۱۸/۷میلیون نفر) پنجم(۲۴/۶میلیون نفر) ششم(۲۶میلیون نفر) هفتم(۲۳/۷میلیون نفر) هشتم(۲۴میلیون نفر) نهم(۳۱میلیون نفر) دهم(۳۴میلیون نفر) یازدهم(۲۴/۵میلیون نفر) دوازدهم(بیش از ۲۵میلیون نفر ) انتخابات ۱۴۰۲ از نظر تعداد شرکت کننده،در میان ۱۲ انتخابات مجلس، در رتبه چهارم قرار دارد.
⭕️ شکوه پا برجا ، سربلند دوران ها 🔸سوت پایان رقابت های انتخاباتی سال ۱۴۰۲ به صدا درآمد و منتخبین مردم راهی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شدند؛ اما پیروز انتخابات در حقیقت مردم بودند. مردمی که در چهل سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها و هجمه های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان قرار داشته اند ولی همچنان استوار چون کوهی در برابر طوفان ها ایستاده اند، این مردم شایسته ی تقدیر و قابل تکریم هستند. 🔹رهبر انقلاب بهمن ماه امسال در دیدار فرماندهان و جمعی از نیروهای ارتش معیارهای یک انتخابات خوب را چنین برشمردند: « باید مردم، مسئولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.» بحمدالله برخلاف تمامی تلاش های گسترده بدخواهان ایران تمامی فرامین بالا تاحد زیادی برآورده شد، با نگاهی به میزان مشارکت کشورهای اروپایی و امریکایی و... که نه تحریم بوده اند،نه فشار اقتصادی، نه تحت تاثیر رسانه و نه هزینه های میلیارد دلاری برای دلسردی مردم از حکومتشان شده است، درک خواهیم کرد که مردم ما شاهکار کرده اند که میزان مشارکت بالای ۴۰٪ داشته اند. آخرین آمارها حاکی از مشارکت زیر ۵۰٪ در انتخابات پارلمانی بسیاری از کشورها دارد. آمریکا ۲۰۱۴: ۳۶٪ و ۲۰۱۸: ۴۹٪ فرانسه ۲۰۲۲: ۴۷٪ پرتقال ۲۰۱۹: ۴۸٪ سوئیس ۲۰۱۹: ۴۵٪ و در تعدادی از کشور های دیگر نیز یا آمار به همین منوال بوده و یا رأی‌گیری اجباری است. ✅ دست مریزاد به مردم عزیز ایران که موقعیت شناسی کرده و با تمام گلایه هایی که در مسائل اقتصادی داشتند و بعضا هم بحق بوده برخلاف پیش بینی های موسسات بین المللی برای مشارکت ۲۰ تا ۲۵ درصدی با مشارکت خود شکوه و اقتدار ایران اسلامی را در چشم جهانیان به نمایش گذاشته و بدخواهان کشور عزیزمان ایران را مأیوس و ناامید کردند و نشان دادند که مرد میدان حوادث سخت و سربلند دوران ها هستند و نام و پرچم ایران را در قله های تاریخ به اهتزاز در آوردند. 👌اکنون وظیفه منتخبین این ملت فهیم و وقت شناس این است که در مجلس آینده دغدغه های اقتصادی مردم جزو اولویت های اساسی آنها باشد و تحول در ساختار اقتصادی و بانکی به نفع مردم و همچنین تسهیل ازدواج و ایجاد مشاغل بخصوص در حوزه های جدید اقتصاد دیجیتال که نسل جدید را پوشش بدهد لازم و ضروری بنظر می رسد. 🔅به امید آینده ای بهتر و روشن تر ✍ مهدی شایسته
🔻درنگی بر «کوچ آرا» و مهاجرت رای‌دهندگان از تهران و شهرهای بزرگ مسأله میزان مشارکت در تهران و ابرشهرهایی مثل اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد، تبریز را نباید ساده و یک سطحی ببینیم. نباید مردم این شهرها را به سبب کاهش شدید مشارکت نسبت به شهرهای کوچک، تحقیر کنیم. باید درباره ابعاد این میزان مشارکت، تأمل کنیم. فراتر از مطالعات بافتاری اجتماعی در این شهرها، یک نکته جدی که در مطالعات جامعه‌شناسی سیاسی و انتخاباتی، مغفول می‌ماند، «تحلیل کوچ آرا» است. به ویژه در انتخابات مجلس و نیز تاحدودی مجلس خبرگان در این شهرها، «مهاجرت هدفمند رای دهنده» به وطن اصلی، بسیار جدی است. یعنی فرد، خانواده و حتی همسایه و همکار خود را به شهرستان می‌برد تا به کاندیدای موردنظرش رای بدهد. دقیقا معنای افزایش مشارکت بسیار بالا و بالاتر از ۱۰۰٪ واجدین شرایط در حوزه‌های انتخابیه کوچک همین است. به ویژه در حوزه‌هایی که بافت قومی و عشیره‌ای دارند در ادوار مختلف شاهد این پدیده معنادار هستیم. انتخابات مجلس و مجلس خبرگان، معمولا انتخابات زمستانی است و مهاجرت و مسافرت رای‌دهنده، کمتر هدف گردشگری دارد و هدف آن بیشتر مشارکت در پویش انتخاباتی است. برخلاف آن، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری که معمولا خرداد برگزار می‌شود، ماجرا جور دیگری است و مهاجرت و مسافرت رای‌دهنده کاملا طبیعی و با هدف گرشگری و زیارت و... و بدون نسبت معناداری با خود انتخابات انجام می‌گیرد. مثلا ساکن تهران، در روز انتخابات ریاست‌جمهوری، یا ایام منتهی به آن، قصد سفر به شمال یا مشهد دارد و در مقصد یا بین راه، رای می‌دهد. اما در انتخابات مجلس و نیز مجلس خبرگان، به ویژه در حوزه‌های انتخاباتی در محیط‌های عشیره‌ای، با شدت رقابت و تعلقات عاطفی، رای‌دهنده، به قصد مشارکتی موثرتر و هدفمندتر، از شهرهای بزرگ به سوی موطن اصلی یا مقصد مورد نظر مهاجرت می‌کند. گاه، مهاجرت رای دهنده، حتی زودتر و در ایام تبلیغات انتخاباتی با کمک به پویش تبلیغاتی داوطلب مورد نظر، رخ می‌دهد. خود من آشنایانی دارم که از مشهد یا تهران، برای رای‌آوری داوطلب مورد نظر به شهرهایی مثل بابل رفته‌اند. احتمالا مخاطب این یادداشت نیز افرادی از این دست را بشناسد. حتی پیش از شروع ایام تبلیغات، بافت و چینش داوطلبان در برخی از حوزه‌های انتخابیه، نشان می‌داد که شور و شدت رقابت، موجب گسیل شدن رای دهنده به این حوزه‌ها خواهد شد. مثلا گفته می‌شد در فلان حوزه انتخاباتی، شاهد مراجعه رای‌دهنده از اهواز و حتی شیراز خواهیم بود‌. می‌دانید که انتخاب مکان و شعبه رای‌گیری برای رای‌دهنده کاملا آزاد است. یک ساکن قم، یا تهران به قصد رای دادن به داوطلب گیلانی یا آبادانی، به حوزه انتخابیه هدف، مراجعه می‌کند و این تغییر حوزه رأی‌گیری، نه تنها قبیح نیست بلکه با هدف مشارکت موثرتر، قابل تکریم است. زیرا نشان می‌دهد که به لحاظ سیاسی و انتخاباتی، عنصر پردغدغه و انگیزه‌مند است. در انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم، زیرساختهای فناورانه، خوبی مهیا شده و برای تحلیل داده‌های وزارت کشور و ثبت احوال از کدملی رای‌دهندگان می‌توان، میزان این کوچ و مهاجرت را با نمایه و برای مطالعات جامعه‌شناختی سیاسی در دسترس پژوهشگران قرارداد. ✍ محمدمهدی شیرمحمدی 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
✅ این تحلیل رو منتشر کنید تا نگاه ها به انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ واقعی تر شود ❇️تحلیل محتوایی ۶ رسانه مهم ضد انقلاب با موضوع انتخابات ◀️اگر چه در یک ماه اخیر تمام رسانه های ضد انقلاب کمپین بزرگی علیه انتخابات طراحی کرده بودند و تمامی فعالیتهایشان به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای دلسرد کردن مردم و کاهش حضور پای صندوقهای رای بود اما با یک بررسی دقیق میبینیم که درصد بالایی از فعالیتها مستقیم به انتخابات میپردازه ✅این تحلیل صرفا به رصد و بررسی فضای اینستاگرام پرداخته و بقیه رسانه ها مانند ◀️ماهواره ◀️تلگرام ◀️توئیتر یا x نیاز به تحلیل و بررسی مستقل داره 📣صفحه voa با ۲/۹۰۰/۰۰۰ مخاطب به طور میانگین روزی ۵۰ پست بارگزاری میکند در سه روز اخیر بیش از ۱۰۵ پست علیه انتخابات منتشر کرده یعنی روزی ۳۵ پست 📣صفحه مسیح علی‌نژاد با ۸/۶۰۰/۰۰۰ مخاطب به طور میانگین در هر روز ۱۵ پست بارگزاری میکند در سه روز گذشته ۳۲ پست فقط بر علیه انتخابات منتشر کرده 📣صفحه manoto با ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ مخاطب در هر روز به طور متوسط ۷۵ پست بارگزاری میکند ، در سه روز گذشته ۱۳۵ پست فقط بر علیه انتخابات منتشر کرده 📣صفحه tavana با ۱۶۰۰/۰۰۰ مخاطب در هر روز به طور میانگین ۳۰ پست بارگزاری میکند که در سه روز اخیر ۵۳ پست بر علیه انتخابات منتشر کرده 📣صفحه dw دویچه وله فارسی با ۲/۱۰۰/۰۰۰ مخاطب به طور میانگین ۳۵ پست بارگزاری میکند که در سه روز اخیر ۴۲ پست فقط بر علیه انتخابات بارگزاری کرده 📣صفحه BBC فارسی با ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ مخاطب در هر روز به طور میانگین ۸۰ پست بارگزاری. میکند که در سه روز گذشته با انتشار ۲۳ پست علیه انتخابات فعالیت میکند ✅مهمترین محورهای فعالیت مستقیم علیه انتخابات ◀️تحریم انتخابات ◀️تمسخر انتخابات ◀️تخریب شورای نگهبان ◀️نمایشی خواندن انتخابات ◀️تشکیک در سلامتی انتخابات ◀️ترویج شایعاتی درباره رد صلاحیتها ◀️انتشار آمارهای دروغ از میزان مشارکت ◀️تحقیر افرادی که در انتخابات شرکت میکنند ◀️تبلیغ سلبریتی هایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند ✅محورهایی که غیر مستقیم به انتخابات پرداخته ◀️مشکلات اقتصادی ◀️نقد ساختارهای سیاسی نظام ◀️عملکرد سوء برخی از مسئولین ◀️مقایسه بعد از انقلاب با قبل از انقلاب ◀️تعریف از امکانات و آزادیهای غربی ⁉️نتیجه این همه فعالیتها چه شد ؟ اگر چه این فعالیتها بی تاثیر نبوده و عده ای توسط همین هجمه ها دلسرد شده ، عده ای ما امید از اصلاح و... شده اند اما آنچه مهم است اینکه همه بنگاههای رسانه ای ضد انقلاب نتوانستند به اهدافشون برسند چرا که امید داشتند با این حجم از فعالیت مشارکت به زیر ۲۰٪ برسه اما حضور پر شور بیش از ۴۰٪ مردم پای صندوقهای رای ضربه سنگینی به این رسانه ها وارد کرد . 👌نکته مهم : 📎اگر چه حضور بیش از چهل درصدی مردم با اینهمه مشکلات اقتصادی ،سوء رفتار برخی مسئولین و... قابل تقدیر است ولی برای نظام جمهوری اسلامی قابل افتخار نیست ✅یقینا افرادی که رای دادند نظام را قبول دارند ⛔️اما نمیشود گفت افرادی که رای ندادند یقینا نظام را قبول ندارند ⬅️بد بینانه هم نگاه کنیم حدودا ۴۳٪ نظام راح یقینا قبول دارند چون رای داده اند از ۵۵٪ باقیمانده اگر فقط یک سوم آنها را ملحق به عدد بالا کنیم ۱۷٪ به ۴۳٪ اضافه خواهد شد که در نهایت میشود ۶۰٪ 📣اگر چه معتقدم درصد بیشتری نظام را قبول دارند لیکن در بدترین حالت ممکن باز هم مقبولیت نظام قابل اثبات است . ✍حمد صابری تولایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹❤️اینم یه هدیه ویژه برای شما که دیروز حسابی برای عزت ایران تلاش کردید و گل کاشتین
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 1⃣ با کسر ۷ میلیون نفر ایرانیان خارج از کشور جمعیت داخل کشور حدود ۷۸ میلیون نفر می‌شود. 2⃣ با کسر حدود ۲۶ میلیون نفر، جمعیت زیر ۱۸ سال که واجد شرایط رای دادن نیستند جمعیت واجد شرایط رای دادن حدود ۵۲ میلیون نفر می شود. 3⃣ نسبت ۲۵ میلیون رای دهنده در این انتخابات به ۵۲ میلیون نفر، حدود ۴۸ درصد می‌شود. یعنی درصد واقعی مشارکت در این انتخابات بیش از ۴۸ درصد است.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 هم‌میهن: تحریم انتخابات اشتباه بود 🍃🌹🍃 🔻روزنامه هم‌میهن می‌گوید تحریم انتخابات از سر لجبازی، اقدامی بیهوده است. این روزنامه همچنین خاطر نشان کرد که کمترین نرخ مشارکت در انتخابات مجلس در تهران، مربوط به مجلس سوم در سال ۱۳۷۲ بوده است. 🔸هم‌میهن که خود از جمله نشریات منفی‌باف و یاس‌آفرین طی چند ماه گذشته بوده، پنج‌شنبه گذشته نوشت: روند نرخ مشارکت طی یازده دوره مجلس و پیمایش روند نرخ مشارکت تهران و مقایسه آن با نرخ مشارکت در کل کشور نشان می‌دهد نرخ میزان مشارکت در تهران فقط در دوره اول و دوم بیشتر از میزان نرخ مشارکت در کل کشور بوده است. 🔹️جالب‌تر اینکه نیروهای مدعی توسعه‌گرایی و ملی چنان دچار فراموشی تاریخی شده‌اند که ردصلاحیت‌ها و کشمکش‌های گذشته را فراموش کرده‌اند که انگار بار اول است چنین پدیده‌ای رخ می‌دهد که این‌بار، خودشان خودشان را ردصلاحیت کردند و اصلاً نامزدی برای ثبت‌نام معرفی نکردند. 🔺یادآور می‌شود در حالی که هم‌میهن روز چهارشنبه ادعا می‌کرد ۱۰۳ نامزد میانه‌رو در انتخابات مجلس رقابت می‌کنند، روزنامه‌های شرق و اعتماد، شمار نامزد‌های همسو با مدعیان اعتدال و اصلاحات را ۱۶۵ نفر اعلام کرد/کیهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا چرا ما بیخیال این هسته ای نمیشیم؟ 🔹‌هزینه ی تولید یک مگاوات برق بادی 17 برابر و 1مگاوات برق خورشیدی312 برابر برق هسته ای است، یعنی تفاوت زمین تا آسمونه!
✅نوبخت به مردم حوزه انتخابیه‌اش: آمدم، نیامدید، برگشتم 😁
‏در میان١٨٠٠تحریم اقتصادی خارجی و نفاق و تحریم انتخاباتی داخلی ٢۵میلیون رای به صندوق ریخته شد. ‏رایی ایثارگرانه، مجاهدانه و هوشمندانه و نیازمند سجده شکر حاکمان
🔺میزان مشارکت به تفکیک استان‌ها؛ هر چه امکانات بیشتر، مشارکت کمتر! 😔 از عـارفی پرسـیدند: چرا مـدح و ستایش گرسـنگی می کنی؟ گفت: اگر فرعـون هم گرسـنه بـود، هرگز نمی گفت: «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَىٰ» منم خدای بزرگ شما (۲۴ نازعات)
🔸 بانک جهانی: تورم واقعی مواد غذایی در ایران کمتر از ۲ درصد شد.
گاهنامه سخن هادی.pdf
683.2K
گاهنامه سخن هادی شماره۶۱۵ به تاریخ ۱۴۰۲،۱۲،۱۲ موضوع، چرا پیروزی ملت؟ تحلیلی بر مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند۱۴۰۲
🔴 مقایسه نظرسنجی های با نتایج انتخابات مشارکت 40.7 درصد بود پیش بینی انتخابات در این سطح بین مجموعه های نظرسنجی در کشور واقعا یک موفقیت هست. در آمریکا مجموعه های بزرگ با اختلاف پنج شش درصد بعضا پیش بینی می‌کنند. در سال ۲۰۱۶ که شکست مجموعه‌های نظرسنجی بود. واقعا تا سه درصد تفاوت جدی‌ای نیست و از این جهت مجموعه‌ها خیلی قوی شدند در این حوزه. تلاش الان نزدیکتر شدن به عدد نهایی است.
🗳 مشارکت ۴۱ درصدی جای دفاع هم دارد؟ ✍️طبق آمار مسئولان برگزاری انتخابات، مشارکت در این دوره انتخابات نهایتا به حدود 41 درصد رسید و از مجموع 61 میلیون نفر، 25 میلیون آرای خود را به صندوق انداختند. 🔻چند نکته را باید متذکر شد: 1️⃣ بی سابقه ترین تحریم های انتخاباتی در کنار بزرگترین کمپین تحریم رای از چندماه پیش برای این انتخابات شکل گرفت. 2️⃣ مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه در سفره و مسکن که بخشی مهمی از آنها ناشی از تحریم های اقتصادی است در این موضوع قطعا موثر بوده است. 3️⃣ بازی های امنیتی سیاسی با نرخ دلار و افزایش قیمت ها و در نتیجه بی ثباتی، قطعا تا حدی در افکار عمومی موثر بوده است. 4️⃣ تلقین دروغ «خالص سازی» و «نامزد نداریم» و «انتخابات بدون رقیب» صادره از اصلاح طلبان را نیز می توان تا حدی موثر دانست. 5️⃣ حاکمیت فضای سرد انتخاباتی در این دوره غیرقابل انکار است. موضوعی که تا سه روز مانده به انتخابات هم ادامه داشت و وقتی که یخ فضا در حال آب شدن بود مهلت تبلیغات به پایان رسید. 6️⃣ حملات شبانه روز به دولت و مجلس و القای حس ناکارآمدی به ویژه از مجلس یازدهم علی رغم دستاوردهای محسوس به نفع مردم و پرداختن به حواشی موجود پیرامون رئیس و برخی نمایندگان قطعا آثار خود را داشته است. 7️⃣ حس اشتباه عدم تفاوت در تغییر مجالس از دیگر موارد موثر است. رفتار خطای برخی نامزدها در ایام تبلیغات و ارائه وعده های ملموس اقتصادی در نهایت گروهی از افکار عمومی را در پایان دوره ها به این نتیجه می رساند که منتخبان وعده توخالی برای رای می دهند. 8️⃣ از سوی دیگر برای برخی از مردم اساسا کارکرد مجلس شبیه به دولت تعریف شده است در حالی که عمده دستاوردهای مجلس با ابزارهای نظارت و قانون گذاری بلندمدت است. 9️⃣ در عموم نظرسنجی ها این موضوع مشهود است که تقریبا 30 درصد مردم با انتخابات کاری ندارند و صریحا می گویند «هرگز در انتخابات شرکت نخواهیم کرد». از سوی دیگر بین 30 تا 40 درصد هم از رای قطعی خود سخن می گفتند. همه بحث 30 درصدی است که میزان مشارکت را اوج می دهند یا در حد همان 40 درصد نگاه می دارند. افرادی که جزو مرددین محسوب می شوند و تصمیم قطعی حضور یا عدم حضور ندارند اما موارد هشت گانه فوق بر تصمیم آنها موثر است. 🔟 از کنار این موضوع هم نباید گذشت که موارد یک تا هشت برای 41 درصدی هم که به پای صندوق آمده اند بوده است اما با همه توضیحات مذکور این 25 میلیون نفر که عدد بسیار قابل توجهی است و دشمن در ارزیابی خود نیم یا یک سوم آن را برای حضور تصور می کرد همه روز جمعه در انتخابات شرکت کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شکست اپوزیسیون در انتخابات و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اینترنشنال؛ حالا همه ‌آن‌هایی هم که شرکت کردند حامی نظام نیستند! ♦️عصبانیت شدید اینترنشنال از شکست پروژه تحریم انتخابات:ایران دوباره به سران غربی و رسانه‌های خارجی مشارکت مردم در این انتخابات را نشان می‌دهد! ☑️ پ.ن: شبکه صهیونیستی اینترنشنال که تا پیش از این مدعی بود جمهوری اسلامی دیگر طرفداری ندارد و مردم رای نمی‌دهند، اکنون پس از شکست مفتضحانه مدعی شد که درست است مردم شرکت کردند اما همه آن‌ها طرفدار نظام نیستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی در آنتن زنده بی‌بی‌سی که به مذاق مجری برنامه خوش نیامد: ♦️این انتخابات شکست بزرگ برای پروژه تحریم صندوق‌ها بود که می‌خواستند مشارکت مردم را زیر ۲۰ درصد بیاورند!
💢برکات انتخابات ۱۱ اسفند! 🔹انتخابات ۱۱ اسفند، با تمام سختی‌هایش، زیبا و شیرین است. این انتخابات زشتی‌ها و زیبایی‌هایی داشت، بالاترین زشتی در بعد داخلی آنجا بود که بخش رادیکال جریان اصلاح‌طلب نفاق‌گونه با راهبردی که در پیش گرفتند، عملاً پروژه کاهش مشارکت را کلید زدند و با ضدانقلاب و دشمن مخرج مشترک داشتند. این تندروها هر آنچه در توان داشتند، انجام دادند تا پروژه «انتخابات ضعیف و زیر ۲۰ درصد» رقم بخورد. این راهبرد به شدت شکست خورد و همین شکست به منزله یکی از محورهای مهم زیبایی این دوره از انتخابات یاد می‌شود. 🔻به چهار دلیل انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، انتخاباتی برکت‌آور است: 🔸الف‌ـ این انتخابات مایه عزت و مظهر قوت ملی است؛ رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) حدود ۱۱ ماه قبل از ۱۱ اسفند فرمودند: «این انتخابات آخر سال خیلی مهم است. انتخابات می‌تواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می‌دهد؛ ....هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزارهای مهم قوتِ کشور همین انتخابات است.» 🔹ب‌ـ انتخابات جمعه‌ای که گذشت، اولین انتخابات پس از عبور نظام از اغتشاشات ۱۴۰۱ با توهم اکثریت‌پنداری اغتشاشگران بود. تمام تلاش دشمن برای زیر سؤال بردن پایگاه اجتماعی و میزان مقبولیت نظام و بهره‌برداری از مشارکت حداقلی برای رسیدن به هدف و القای آن به جامعه بود. از برکات این انتخابات، نقش برآب شدن همه این توطئه‌ها بود. 🔸ج‌ـ امنیت مثال‌زدنی انتخابات؛ در هیچ یک از ادوار انتخابات ایران، نمی‌توان سراغ گرفت که تا به این اندازه ابزارهای نظام سلطه، چون منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بسیج شده باشند. آنها از هر ظرفیت قومی، نژادی، جغرافیایی و مذهبی به منزله یک استعداد بحران‌آفرینی مدد می‌گرفتند. برگزاری توأم با امنیت کامل انتخابات خار زهرآگینی بر چشم شوم دشمنان این مرز و بوم شد. این از جمله برکات ستودنی این انتخابات و دست مریزادی برای حافظان نظم و امنیت است. 🔹دـ پیش بردن جهاد امیدآفرینی به منزله ستون محکم تبیین مشارکت گسترده در انتخابات بود. دشمنان جایگاه مردمی نظام را از راهپیمایی روز قدس یا ۲۲ بهمن استنتاج نمی‌کنند، بلکه سه عنصر میزان، کیفیت و جهت‌گیری رأی ملت ایران دریچه‌های مأیوس‌سازی دشمن را باز و بسته می‌کند. نظریه‌پردازان «بحران ناکارآمدی» معتقدند بحران ناکارآمدی نباید ایجاد شود، بلکه باید احساس شود. در این طرح تمام اقداماتی که از سوی دولت به مرحله اجرا در می‌آیند، به‌صورت کاملاً سیاه تحلیل و تفسیر می‌شود. جریان رسانه‌ای بیگانه و وابسته تمام راهبردها، برنامه‌ها و راهکارها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را راه اشتباه و ناصواب تفسیر می‌کرد. در ایام منتهی به انتخابات بستری فراهم شد تا جهادگران تبیین به خیلی از شبهات و سؤالات پاسخ لازم را بدهند و امیدآفرینی قابل دفاعی رقم بخورد.