eitaa logo
🇵🇸شیـوه تبلیـغ و بیـان🇵🇸
52 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
بسـم الله الࢪحمن الࢪحیم ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مصباح دوستان
💠 دنیاطلبی؛ دلیل اصلی انحراف خواص حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹سران فتنه و برخی از خواص، ابتدا قصد براندازی نداشتند اما همین‌که دست آنها از قدرت و ثروت کوتاه شد و نگران بودند که حکومت، آنها را بخاطر ثروت‌های بادآورده‌شان مورد بازخواست قرار دهد کم کم از مسیر حق منحرف شدند و در برابر حق ایستادند. 🔸از ابتدای تاریخ تا زمان پیامبر اسلام(س)، امام علی(ع) و تا زمان حاضر وابستگی به دنیا و فریفته زر و زیور دنیا شدن از اصلی ترین عوامل انحراف بزرگان بوده و هست. 🔹جوانان باید بدانند که انحراف به صورت تدریجی رخ می‌دهد و اگر مواظب نباشیم زمانی می‌رسد که خود را در اردوگاه باطل و در مقابل حق خواهیم دید. 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/2915 # ۹ دی؛ روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت
هدایت شده از مصباح دوستان
31.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | او چگونه سردار دلها شد؟ 🔺ویژه سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه) 🎞 لینک جهت دانلود با کیفیت بالاتر از آپارات https://aparat.com/v/DQlKs لینک عضویت 📱 @mesbahyazdi_ir ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan 🏴
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢ناتوانی اذهان جزء‌نگر از فهم «پارادایم‌ها و جریان‌های فکری»: بحثی در «اخلاق نقد و انتقاد» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اقتضای برخی از رشته‌های علمی، مثل ، «جزءنگری» است. همانگونه که اقتضای برخی دیگر از آنها مثل ، «کل‌نگری» است. انس زیاد با هر یک از این دو دسته، درکی صرفاً جزئی یا صرفاً کلی نسبت به پدیده‌ها ایجاد می‌کند که نتیجه آن ناتوانی از فهم درست بسیاری از حقایق به ویژه پارادایم‌ها و جریان‌های فکری و فرهنگی است. صاحبان چنین نگاه‌هایی معمولاً از «بصیرت علمی و فرهنگی و سیاسی» لازم هم برخوردار نیستند. همیشه در بزنگاه‌ها، در جای نادرست می‌ایستند. در میان غبارهای فتنه (فتنه‌های علمی یا اجتماعی) «قدرت دیدن» حق و «جرئت بیان» آن را ندارند. از مصادیق و مؤیدات این سخن، مواجهه‌ای است که برخی از مدرسان فقه و حلقه مریدان‌شان با مناظره جناب مهدی جمشیدی و بیژن عبدالکریمی در موضوع و عفاف داشتند! آنان (که بعضاً خود را مدافع حجاب و عفاف هم می‌دانند!) بدون اینکه توانایی درک و فهم کلیت این مناظره و منطق طرفین را داشته باشند، مدتی است به یکی از جملات استطرادی جناب آقای مهدی جمشیدی گیر داده‌ و با شدیدترین الفاظ او را خطاب قرار می‌دهند و حتی دوست‌ دارند که حق سخن گفتن را از او بستانند و معترض‌اند که چرا امثال او در این جامعه فرصت سخن گفتن دارند! (یکی از آنها گفته‌ است: «من واقعا نمی‌دانم چرا این افراد راه پیدا می‌کنند حرف بزنند») [بترسید از روزی که چنین افرادی سکان‌دار مراکز علمی شوند؛ آنگاه است که بساط نفرین و لعن و بستن دهان‌های هر کسی که غیر از آنان فکر کند، پهن خواهد شد.] بزرگ‌ترین خطایی که برای ایشان در آن مناظره دوساعت و نیمه کشف کرده‌اند این است که چرا به نقل دیدگاه مشهور فقیهان و عالمان شیعی پرداخته‌اید که گفته‌اند «حجاب از ضروریات دین است و ولایت امیرمؤمنان علیه السلام، از ضروریات مذهب است»؟ و می‌گویند این نقل شما به «مصلحت» نیست؛ زیرا موجب سوء استفاده وهابیت می‌شود! در حالی که اولاً، این سخن عین صواب است. بزرگ‌ترین عالمان شیعی از قدیم الایام تاکنون، همین دیدگاه را داشته و دارند؛ و ثانیاً مراد جناب دکتر جمشیدی از گفتن این سخن چیز دیگری بود. اما همانطور که گفته شد، اذهان جزءنگر، اساساً قدرت و توان درک اصل مطلب ایشان را ندارند؛ صدر و ذیل کلامش را نمی‌فهمند. فقط همین جمله «مثله‌شده» را گرفته و تلاش می‌کنند با تمسک به آن، گوینده‌اش را به «مسلخ» بکشانند و اگر بتوانند ذهن و زبان او را «مثله» کنند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حوزویان و مبلغان بخوانند رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در تیرماه سال جاری:🔻 ◻️ تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست؛ این‌جور نیست که ما خیال کنیم بنشینیم ببینیم چه شبهه‌ای وجود دارد، پیشگیری کنیم از آن شبهه، یا پاسخ بدهیم به آن شبهه؛ خب بله، این کار که واجب است، لازم است امّا فقط این نیست؛ طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ طرفِ مقابل حرف دارد، فکر دارد، منطق دارد؛ مبانیِ این منطق، مبانیِ غلطی است؛ ما باید اینها را بشناسیم. ◻️ در تبلیغ، موضع تهاجم لازم است. اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است؛ یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه می شوید، با چه کسی طرفید؛ ما با چه کسی طرفیم؟ حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله‌نویس یا فلان ستون‌نویسِ فلان روزنامه یا مثلاً فلان توییت‌زن در فلان شبکه یک چیزی را مطرح کرده؛ ما با چه کسی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد می کند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشتِ‌صحنه‌ای داشته باشد؛ آن پشتِ‌صحنه کیست؟ باید او را شناخت. بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
💠بمناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و دهه بصیرت💠 🎤سخنران: 🔆آیت الله سید علی حسینی آملی (حفظه الله)🔆 (از شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی (ره) و استاد عالی حوزه) 🕤زمان: چهارشنبه، ۱۳ دی ماه ، ساعت ۱۴ 🚩مکان: حوزه علمیه امام صادق ع ورامین بسیج طلاب شهرستان ورامین @bt_varamin
هدایت شده از مجله تصویری دلیل
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر داخل قبر از محمدتقی مصباح یزدی بپرسند که برای عقائد دانش‌آموزان چه کار کردی ... 🔴 تیزر | قسمت سوم دلیل 🔹موضوع قسمت سوم دلیل: مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) 🔹 زمان پخش: پنج‌شنبه ۱۴ دی، حوالی ساعت ۱۸ از شبکه ۳ @dalil_tv @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از مجله تصویری دلیل
11.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله رئیسی: رهبری درباره طرح ولایت به من فرمودند ... 🔴 تیزر | قسمت چهارم دلیل 🔹موضوع قسمت چهارم دلیل: مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) 🔹 زمان پخش: جمعه ۱۵ دی، حوالی ساعت ۱۸ از شبکه ۳ @dalil_tv @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از الهادی حوزویان
💠 لزوم تشکیل جلسات تمرین 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸 خیلی از اوقات، آثار ضعف در بیان مطلب در دوستان احساس می‌شود و این حیف است. ما که اینقدر عمرمان را در حوزه صرف کرده‌ایم، اگر نتوانیم چند کلمه حرف بزنیم، انصاف نیست. 🔹 اگر این قدرت بیان را نداشته باشیم، غیر از ، خیلی جاهای دیگر هم عقب می‌افتیم. 🔸این حس [قدرت و تسلط در بیان و خطابه] باید در دوستان احیا شود و در جلسه‌ای، یک ربع الی بیست دقیقه ورود و خروج [در بیان مطلب] داشته باشند و شخص بزرگ‌تری هم حضور داشته باشد و دوستان، راحت حرفشان را بزنند. کد ۲۰۷۶۰ ‌▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌
هدایت شده از نهضت مردمی جمعیت
اجازه گرفت این چند روز برای تبلیغ در مسیر گلزار ملبس شود... حتی خودش عمامه نداشت.... عمامه ای ازدوستش گرفت واما اولین تجربه ملبس شدنش مصادف شد با ردای زیبای شهادت 😭 چندروز قبل استاد ازش میپرسه علیرضا بچه نداری؟ میگه توراهی دارم اسمشو گذاشتم زینب😭 💠 نهضت مردمی جمعیت @andishekosar
از کتاب راه رشد جدیدترین اثر مرحوم آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه بسیار مفید برای اهل علم و تربیت
از کتاب "حضرت حجت عجل الله فرجه" مجموعه بیانات و اشارات آیت الله بهجت قدس سره الشریف پیرامون حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواندن این کتاب برای مشتاقان حضرت و به خصوص طلاب و مبلغین لازم است! خاطره فوق از کتاب تذکری مهم در شکرانه سربازی حضرت است...
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢ضرورت آشنايي با مباني نظري اسلام برای اجتهاد 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علمای گذشته به هنگام معرفی دانش‌های مورد نياز اجتهاد فقهی، به صورت خيلی مجمل از دو دانش فلسفه و کلام سخن می‌گفتند. فلسفه ناظر به هستی‌شناسی و کلام نيز ناظر به مبانی الهياتی و دين‌شناختی بود. به عنوان مثال، درباره‌ی ميزان آشنايی با علم کلام می‌گويد، شرط اجتهاد فقهی عبارت است از شناخت خدا، صفات جلال و جمال او، عدل و حکمت او. اعتقاد به پيامبری حضرت محمد(ص) و عصمت او؛ و اعتقاد به امامت ائمة اطهار(ع) و عصمت آنان. شهيد ثانی می‌فرمايد آگاهی افزون‌تری از مسائل کلامی و اعتقادی لازم نيست. (م1071ق) دربارة نياز به علم کلام مي‌گويد: آگاهی از احکام شرعی، متوقف بر علم به اين است که اولاً، سخنان خداوند قابل فهم‌اند؛ ثانياً، معنای آنها همان معانی‌ای است که از ظواهر کلمات و جملات وحی فهميده می‌شود و خداوند معنای خلاف ظاهر را اراده نمی‌کند. اما علم به اين دو مسأله متوقف بر علم به اين است که خداوند حکيم است و مرتکب کار قبيح نمی‌شود. افزون بر اين، علم به احکام شرعی، متوقف بر علم به صدق پيامبر و ائمه اطهار است. و اينها مسائلی است که در علم کلام مورد بحث و اثبات قرار می‌گيرند. در عين حال، «حق اين است که احتياج به کلام، به منظور تصحيح باورهاست و ويژه‌ی احکام شرعی نيست» آيت‌الله هم به صورت اجمالی و بسيار مختصر مي‌فرمايد، برای اجتهاد و نظريه‌پردازی فقهی، نيازمند به علم کلام هستيم. زيرا اثبات حجيت سخن و رفتار و سکوت معصوم، متوقف بر اثبات امامت و عصمت اوست؛ همانطور که اثبات حجيت ظواهر کتاب نيز مبتني بر اثبات حقانيت اصل قرآن است؛ و چنين مباحثي در علم کلام مورد بحث قرار مي‌گيرند. اما دربارة‌ فلسفه مي‌فرمايد، فلسفه هيچ ارتباطي به دانش فقه ندارد؛ زيرا در فلسفه از امور حقيقي بحث مي‌شود در حالي که در فقه از امور اعتباري. بلکه دخالت فلسفه در اصول فقه را نيز، که از سوي برخي از اصولياني مثل آخوند خراساني، صورت گرفته است، مخل به رسالت اصلي اصول فقه مي‌دانند. 🔻اما به نظر مي‌رسد براي نظريه‌پردازي ديني و حتي اجتهاد فقهي بسيار بيش از اين، بايد از مباني نظري اسلام آگاهي داشته باشيم. مباني نظري نقشي جدي در نظريه‌پردازي دارند. و اين مباني نيز اختصاصي به مباني کلامي و الهياتي ندارند. آگاهي دقيق و استدلالي از مباني هستي‌شناختي، معرفت‌شناختي، انسان‌شناختي، دين‌شناختي و ارزش‌شناختي اسلامي از مهم‌ترين شرايط علمي براي نظريه‌پردازي اسلامي است. فهم نوع نگاه اسلام به هستي، معرفت، انسان و ارزش است که به يک نظريه‌پرداز در حوزه‌هاي علوم انساني کمک مي‌کند، نظريه‌اي مبتني بر اين بنيان‌ها ارائه دهد. انديشمندان اسلامي، هر چند به صورت پراکنده، تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي کشف و عرضة مباني پنج‌گانة يادشده به کار بسته‌‌اند. اما به اعتقاد من، آيت‌الله مصباح يزدي، تنها کسي است که در طول تاريخ اسلام و تشيع توانسته است مجموعه‌اي منسجم و عملياتي از اين مباني را آموزش داده، تدوين کنند و به صورت کتاب‌هاي درسي در سطوح مختلف دانشجويي، و نخبگاني عرضه کنند. مباني پنج‌گانه يادشده، در دوره‌هاي موسوم به «طرح ولايت» به صورتي دقيق، تنظيم شده و آموزش داده مي‌شوند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹