eitaa logo
🇵🇸شیـوه تبلیـغ و بیـان🇵🇸
54 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
47 فایل
بسـم الله الࢪحمن الࢪحیم ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ رهبر انقلاب: دفاع از حریم‌های مقدس برای سلیمانی یک اصل بود 🔹️رهبر انقلاب در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی: ✏️ در همه‌ی مراحل این مبارزه‌ی بزرگی که این برادر عزیز ما، رفیق صمیمی عزیز ما داشت، در همه‌ی مراحل دفاع از حریم‌های مقدس برای او یک اصل بود. ✏️ دفاع از حریم‌ها یک اصل بود. از عتبات عالیات باید دفاع میکرد، از زینبیه باید دفاع میکرد، از مرقدهای صحابه‌ی امیرالمؤمنین که عده‌ای‌شان در شام، عده‌ای در عراق مدفون هستند باید دفاع میکرد. از مسجدالاقصی باید دفاع میکرد، که مسجدالاقصی حرم بزرگ عالم اسلام است. برای همین هم بود که فلسطینی‌ها، آن رهبر فلسطینی اینجا در سخنرانی، شهید سلیمانی را گفت «شهیدالقدس». از آن حرم دفاع میکرد. ✏️ ایران را هم حرم اطلاق میکرد. از ایران هم به عنوان حرم دفاع میکرد. ببینید این منطق، منطق دفاع از حریمهای مقدس، از حرمهای مقدس یک منطق بسیار مهم است. ۱۴۰۳/۱۰/۱۲ 🖼 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•|کسی را مثل او نمیتوانید پیدا کنید|• آخرین توصیه آیت الله مصباح در حال احتضار چه بود؟
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴 علامه مصباح یزدی؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی ✍️ احمدحسین شریفی 🔻آیت‌الله مصباح یزدی همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پاره‌ای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستی‌های بی‌شمار می‌دانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. علامه مصباح به مناسبت‌های مختلف در اطراف نقص‌ها و ضعف‌های علوم انسانی موجود سخن می‌گفت: ✔️اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود می‌دانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیده‌ها و کنش‌های انسانی ناکارآمد می‌شمرد؛ البته معتقد بود که غربی‌ها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاش‌های گسترده‌ای در بهره‌گیری از این روش داشته‌اند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمی‌زد، ولی آن را پرنقص‌ و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر می‌دانست. ✔️ثانیاً: تأکید می‌کردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالی‌که بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل فرو می‌ریزد و به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریه‌ای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل می‌شود. ✔️و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیه‌های علوم انسانی کنونی با ارزش‌های اسلامی،‌ ناهمخوان، ناسازگار و در تهافت‌اند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم می‌کرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیه‌ای». پاره‌ای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی می‌دانست و البته تعارض علوم انسانی توصیه‌ای با ارزش‌های اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگ‌تر می‌شمرد. 🔻ایشان برای اسلامی‌سازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت هم‌زمان لازم می‌دانست و خود نیز در حد توان به انجام آن‌ها همت داشت: 🔸یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم می‌دانست. 🔸دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنش‌گرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحول‌گرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامه‌هایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی‌ و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی. 🔸سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامه‌های رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت. 🔻 درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی توسط نویسنده بیان شده است که از طریق لینک های ذیل می توانید آن ها مطالعه فرمائید.: علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۲) 2️⃣https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/1942 علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(3) 3️⃣https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/1946 علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(4) 4️⃣https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/1950 علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(5) 5⃣ https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/1951 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
به مناسبت سال نو میلادی؛ تورات و انجیل اصلی، کجا است؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️«آیت الله خامنه ای» در منزل شهيد ارمنی «وهانج رشیدپور»: ▪️«حقیقت دین مسیح با حقیقت دین اسلام تفاوتی ندارد. همان چیزی را که حضرت مسیح آورده است، اسلام شاید اضافه هم داشته باشد. چون اسلام بعداً آمده اما مشکل اینجا است که این انجیلی که دست شماست، انجیلی نیست که خدا از آسمان فرستاده باشد. اینها روایات است. ▪️«احتمال دارد آن انجیل اصلی دست یهودی‌ها باشد، یهودی‌های صهیونیست در فلسطین. آنها خیلی آدم‌های مرموزی هستند. بعید نیست انجیل واقعی و تورات واقعی را داشته باشند. البته به کسی نشان نمی‌دهند». ▪️این انجیل، با چیزی که خدا بر قلب حضرت عیسی نازل کرده است فرق می‌کند. انجیل واقعی متأسفانه الان در اختیار عموم نیست. اگر بود، خیلی از مشکلات حل می‌شد. آدم می‌گذاشت کنار قرآن و می‌دید که اینها با هم هیچ تفاوتی ندارند» 🔗https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=35223 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎤 | پرونده استادِ فکر 🔍 مروری بر ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی 🎙گفتگو 🎥نماهنگ 🖼گزیده بیانات 🎨سخن‌نگاشت 🗓سالگرد درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی 📥دسترسی👇 farsi.khamenei.ir/others-special?id=51908
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️جایگاه ولی فقیه در اندیشه علامه مصباح و وصیت‌نامه شهید سلیمانی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸خدا رحمت کند علامه مصباح را که می‌فرمود: «بنده صادقانه در این روزهای آخر عمر به شما عرض می‌کنم، چیزی که در عمر 80 ساله‌ام تجربه کردم و با اطلاعی که از معارف اهل بیت، کتاب و سنت و سیره علما دارم خدمتتان عرض می کنم: "در طول تاریخ اسلام بعد از ائمه اطهار کسی به جامعیت مقام معظم رهبری نداشته‌ایم" او احترام به رهبر انقلاب و اطاعت از او را عین احترام به امام زمان و اطاعت از او می‌دانست و احترام به امام زمان و اطاعت از او را عین توحید. ♦️و خدا رحمت کند شهید سلیمانی را که در وصیت‌نامه خود نوشت: «از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴امام هادی و تبیین مرام‌نامه شیعیان واقعی 🖊احمدحسین شریفی 🔶زیارت جامعه کبیره که اعتقادنامه و مرام‌نامه شیعیان راستین و یک دوره کامل توحیدشناسی و نبوت‌شناسی و امام‌شناسی است، از یادگارهای بزرگ امام هادی علیه السلام است. 🔶ضمن تسلیت شهادت این امام همام، امیدوارم همه ما توفیق داشته باشم در این شب و روز شهادت آن امام عزیز، ضمن مطالعه‌ای درباره خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی و سبک زندگی آن حضرت، با تأمل و تأنی و به نیت زیارت آن امام عزیز، زیارت جامعه کبیره را قرائت کنیم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از راه سبز
👤 در زمان امام هادی علیه‌السلام شخصی، نامه‌ای نوشت از یکی از شهرهای دور... 📜 نوشـــت: «آقا! من دور از شما هستم؛ گاهی حاجاتی دارم، مشكلاتی دارم، به هرحال چه كنم؟» ❤️ حضـــرت در جواب ايشان نوشتند: «إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَــةٌ فَحَـــرِّكْ شَفَـــتَيْكَ فَإِنَّ الْجَــــوَابَ يَأْتِيـــكَ.» اگر حاجــتی داری لبت را حرکت بده. حرف بزن. بگو. جواب ما به تو خواهد رسید. [ بحارالانوار، ج۵۳، ص۳۰۶ ] کانال راه سبز 🌱https://eitaa.com/rahesabz1402
🔻‌بیرونی، ابوریحان محمد بن‌ احمد بیرونی خوارزمی، دانشمند برجسته ایرانی در نیمه دوم قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می‌باشد. 🔹وی نویسنده‌ای جامع الاطراف و صاحب آثار پرشماری در ریاضیات، نجوم، دارو شناسی، کانی شناسی، جغرافیا و هند شناسی بوده است. 🔸او در میان دانشمندان دورۀ اسلامی بیش‌تر با کنیه خود و به ندرت با نسبت خوارزمی شناخته می‌شود، اما پژوهشگران اروپایی معمولاً او را بیرونی می‌نامند. 🔹او در بیرونِ (خارج) شهر کات، پایتخت کهن خوارزم که در آن روزگار خوارزمشاهیان آل عراق بود، یا شاید دژی به نام بیرون در خوارزم زاده شد. 🔸بیرونی عربی را که زبان علمی جهان اسلام بود، برای نگارش بیش‌تر آثار خود بر فارسی ترجیح داد. 🔹فقیه ابوالحسن علی بن عیسی الولوالجی گوید: آنگاه که نفس در سینه او (ابوریحان) به شماره افتاده بود، بر بالین وی حاضر شدم در آن زمان از من پرسید: حساب جدات فاسده (یکی از علوم حساب) را که وقتی، مرا گفتن بازگوی که چگونه است؟ گفتم: اکنون چه جای این سؤال است، گفت: ای مرد کدامیک از این دو امر بهتر است؟ این مسئله را بدانم و بمیرم یا نادانسته و جاهل درگذرم. و من آن مسئله را باز گفتم و فرا گرفت و از نزد وی بازگشتم. هنوز قسمتی از راه را نپیموده بودم که شیون از خانه وی برخاست. سرانجام ابوریحان در سال ۴۴۰ ه‌. ق در شهر غزنین چشم از جهان فرو بست. مطالعه کامل مقاله👇👇👇 📥 wikifeqh.ir/ابوریحان_بیرونی 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از مفاخر
💠 مقام شهید در روایات 🌷 پيامبر گرامی اسلام(صلّى الله عليه و آله) می فرمایند: براى شهيد، از سوى خداوند متعال هفت خصلت است: 1⃣ اول اينكه با ريخته شدن اولین قطرۀ خونش، همۀ گناهانش آمرزيده مى‌شود. 2⃣ دوم اينكه چون سر بلند كند، از دامن دو همسر خود از حوريان بهشت سر بر مى‌دارد و آن دو از چهره‌اش غبار مى‌زدايند و مى‌گويند خوش آمدى، آفرين بر تو، او هم به آن دو، همان گونه مى‌گويد. 3⃣ سوم اين است كه از جامه‌هاى بهشت بر او پوشيده مى‌شود. 4⃣ چهارم اين است كه گنجوران بهشت بهترين عطر و بوهاى خوش بهشتى را براى شهيد مى‌برند و از آن بهره‌مند مى‌شود. 5⃣ پنجم منزلت او را به او نشان مى‌دهند و آن را مى‌بيند. 6⃣ ششم، به روانش گفته مى‌شود، بشتاب و هر كجاى بهشت كه مى‌خواهى برو. 7⃣ هفتم اين است كه به وجه الله نظر مى‌افكند و اين نظر افكندن براى هر پيامبر و شهيدى واجب است. 🌹قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لِلشَّهِيدِ سَبْعُ خِصَالٍ مِنَ اَللَّهِ أَوَّلُ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ كُلُّ ذَنْبٍ وَ اَلثَّانِيَةُ رَفَعَ رَأْسَهُ فِي حَجْرِ زَوْجَتَيْهِ مِنَ اَلْحُورِ اَلْعِينِ وَ تَمْسَحَانِ اَلْغُبَارَ عَنْ وَجْهِهِ يَقُولاَنِ مَرْحَباً بِكَ وَ يَقُولُ هُوَ مِثْلَ ذَلِكَ لَهُمَا وَ اَلثَّالِثَةُ يُكْسَى مِنْ كِسْوَةِ اَلْجَنَّةِ وَ اَلرَّابِعَةُ يَبْتَدِرُ خَزَنَةُ اَلْجَنَّةِ بِكُلِّ رِيحٍ طَيِّبَةٍ لَهُ يَأْخُذُ مِنْهُ وَ اَلْخَامِسَةُ أَنْ يُرَى مَنْزِلَتَهُ وَ اَلسَّادِسَةُ يُقَالُ لِرُوحِهِ أَسْرِعِي فِي اَلْجَنَّةِ حَيْثُ شِئْتَ وَ اَلسَّابِعَةُ أَنْ يَنْظُرَ فِي وَجْهِ اَللَّهِ وَ إِنَّهَا لَوَاجِبَةٌ لِكُلِّ نَبِيٍّ وَ شَهِيدٍ. روضة الواعظین، ج 2، ص 363. http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5