eitaa logo
بیّنات
12.4هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼 تربیت کاریکاتوری در مسیحیت و بودیسم 🎙استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅علماي شيعه همواره بيان مي‌كنند كه انصار دوستداران علي بوده‌اند و در جنگ صفين در لشكر علي قرار داشتند به شيعه مي‌گوييم اگر چنين است چرا خلافت را به علي ندادند و خلافت را به ابوبكر سپردند؟ هرگز پاسخ قانع‌كننده‌اي ندادند ديدگاه و نظر انصار و مهاجرين از نظر و ديدگاه همه ما درست‌تر است و اين گروه مؤمن بين خلافت و بين ارتباط عاطفي با خويشاوندان پيامبر (ص) فرق مي‌گذارند بنابراين مي‌بينيم كه كتاب‌هاي شيعه كه انصار را مي‌ستايند و دوشادوش ايستادن آن‌ها را در كنار علي در جنگ صفين تمجيد مي‌كنند همين كتاب‌ها آن‌ها را مرتد مي‌نامند و مي‌گويند درواقع سقيفه به عقب بازگشتند و مرتد شدند! با ترازو و مقياس عجيبي اصحاب رسول خدا (ص) مورد سنجش و ارزيابي قرار مي‌گيرند اگر در كاري از كارها با علي باشند بهترين مردم خواهند بود و اگر در كنار مخالفان علي باشند يا بهتر بگوييم در جهتي كه علي مي‌خواهد نباشند مرتد و منفعت‌طلب و منافق هستند. اگر بگويند ما به خاطر آن به ارتداد و بازگشت به عقب آن‌ها حكم كرديم چون نص خلافت علي را انكار كردند به آن‌ها مي‌گوييم آيا مگر شيعه اثني‌عشري نمي‌گويند كه حديث غدير متواتر است و صدها صحابه آن را روايت كرده‌اند؟ پس كجا آن‌ها را انكار كرده‌اند؟ وقتي من با زبان خودم مي‌گويم كه پيامبر (ص) به علي گفت هر كه من مولا و دوست او هستم علي مولا و دوست اوست كجا نص را انكار كرده‌ام! اگر بگويند كه آن‌ها معني و مفهوم نص را انكار كردند به شيعه گفته مي‌شود چه كسي گفته كه تفسيري كه شما از اين حديث ارائه مي‌دهيد حق و درست است؟! آيا شما از اصحاب پيامبر خدا كه در آن وقت بودند و با گوش‌هاي خودشان حديث را شنيدند عاقل‌تر هستيد و بهتر مي‌فهميد يا اين‌كه شما زبان عربي را بهتر مي‌فهميد، بنابراين چيزي از حديث فهميده‌ايد كه آن‌ها آن را نفهميدند! 🔘پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم جواب: ۱. اصحاب پيامبر ملاك حق و باطل نيستند. زيرا هرگز پيامبر -صلی الله علیه و آله- به دلايل ذيل آن‌ها را ملاك حق و باطل قرار نداده است. الف: اگر صحابه بگويند ما حجت هستيم به قول خودمان، چون ما راوي اين روايت مي‌باشيم دور مي‌باشد و دور باطل است. ب: اگر صحابه حجت باشند دچار تناقض ذاتي مي‌شويم. چون خود صحابه با يكديگر به عنوان حجت رفتار نمي‌كردند، پس آن‌ها الگوي ما و حجت ما هستند در اين كه صحابه حجت ما نيستند. ج: اگر حق با صحابه باشد با اين‌كه هر كدام يك نظر مي‌دهند و با اين همه اختلاف، چطور ما به صراط مستقيم دست پيدا كنيم؟ قرآن در آيه ۱۵۳ سوره انعام مي‌فرمايد: «همانا راه راست من همين است پس از آن پيروي كنيد و از راه‌هاي [متفرقه] پيروي نكنيد كه شما را از راه او پراكنده مي‌سازد...». د: صحابه بزرگ اگر مثل عمربن‌خطاب باشند كه بزرگ شما است، که نتیجه این عقیده روشن است! او به پيامبر -صلی الله علیه و آله- گفت هذيان مي‌گويد در حالي‌كه از مهم‌ترين وصيت جلوگيري كرد و در «صحيح بخاري» مي‌گويد كه ابن‌عباس درباره اين وصيت گفت: «ما نعمت بزرگ‌تري را از دست داديم» يعني سفارش مهم پيامبر را. نتيجه :عمل انصار به آن‌جا ختم شد كه بعد از پنجاه سال يزيد خليفه مسلمانان گشت و لشكرش به مدينه آمد و سه روز ناموس و مال و جان انصار و مهاجر در مدينه را حلال نمود. و در تاريخ مي‌نويسند تا سال‌ها بعد مسلمانان مدينه دختران خود را به شرط باكره‌بودن شوهر نمي‌دانند. (واقعه حرّه) آيا انصار پيامبر خوب مي‌فهميدند كلمات پيامبر را يا ما؟ اولا لغت و زبان عربي و قراين موجود است و فرموده‌اند چه بسا كسي كه روايت را مي‌شنود از آن‌كه نقل مي‌كند بهتر بفهمد. ثانياً عمل‌كردن به دستورات با فهميدن آن، يكي نيست چه بسا كساني كه مي‌فهمند ولي عمل نمي‌كنند. ۲. پيامبر -صلی الله علیه و آله- به تواتر به اهل سنت و شيعه فرمود: «حق با علي است و علي با حق است و حق دائر مدار علي است». پس اين‌كه شيعه علي -علیه السلام- را دائر مدار حق مي‌داند، گفته پيامبر -صلی الله علیه و آله- است. (البته اين گفته را جاعلان حديث براي عمر هم نقل كرده‌اند كه با كارهايي كه عمر انجام داده است امكان ندارد صحيح باشد و ما قبلا آن را نقد كرديم). آيا ما عاقل‌تر هستيم و بهتر مي‌فهميم يا آن‌ها؟ چه كسي گفته است كه آن‌ها عاقل‌تر و بافهم‌تر بوده‌اند؟ آيا خودشان از خودشان تعريف كرده‌اند و ما عمل و نظر آن‌ها را بپذيريم يا گفته قرآن را درباره صحابه بپذيريم (آيات درباره صحابه را مفصل در صفحات قبل بررسي كرديم و همچنین تقليد را، كه قرآن ممنوع نموده است). ۳. انصار و مهاجرين در زمان قتل عثمان براساس انتخاب خودشان با علي -علیه السلام- بيعت كردند. نه آن‌گونه كه در غدير بيعت كردند. در انتخاب خليفه، آن‌ها منتخب بعض مردم بودند. اما در غدير خم علي مرتضي -سلام الله علیه- منتخب خداوند و وليّ منصوب حضرت حق بود. ۴. حضرت نفرمود هر كس من مولا و دوست او هستم. كلمه دوست را مترجم اضافه كرده است. بلكه فرمود مولي. آن‌چه از آيات قرآن و احاديث و سخنان پيامبر -صلی الله علیه و آله- و بيعت در غدير و تبريك اصحاب برمي‌آيد چيز ديگري را مي‌رساند. شما بگوييد! براي اين‌كه علي دوست مردم شده است بيعت لازم است؟ آيا به عقل انسان درست مي‌آيد كه متواتر بگويند كه آيه ( الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ ) بعد از ابلاغ ولايت علي نازل شده و دين كامل شده براي اين‌كه علي دوست مسلمانان است؟ 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂🍂 امام صادق سلام الله علیه : فَضْلُ الْوَقْتِ الْأَوَّلِ عَلَى الْأَخِيرِ كَفَضْلِ الْآخِرَةِ عَلَى الدُّنْيَا فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست. 📚(ثواب الاعمال ص 36 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 79 ، ص 359 ، ح ) 🆔 @bayyenat110
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷طیّب کیست؟ 🌹حقّ پرستی ، موجب پاکی 🌼 استاد حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
⚪️ تفاوت آیت الله بروجردی با آیت الله کاشانی و شهید نواب 🔶 آقای بروجردی بر خلاف مرحوم کاشانی اهل مبارزه نبود و مبارزه را بر خلاف مصالح حوزه می دانست و معتقد بود مبارزه فایده ای نخواهد داشت. 🔅 حضرت آیت الله خامنه ای : سؤال شده که چرا آیت‌الله کاشانی موافق [مبارزه] و آیت‌الله بروجردی مخالف [مبارزه] بود؟ 🔸 البته این سؤال، جواب درست و حسابی‌یی ندارد. آیت‌الله کاشانی که موافق بود چون خودش هم اهل مبارزه بود. به این ترتیب آیت‌الله بروجردی که مخالف بود، چون عقیده‌ای به مبارزه‌ی با این دستگاه نداشت. معتقد نبود به مبارزه. 🔸 او معتقد بود که بایستی حوزه علمیه قم را که می‌تواند پایگاه عظیم تبلیغات اسلامی باشد، این را درست کرد. ساخته و پرداخته کرد. طلاب و مجتهدین و علمای بزرگی در اینجا تربیت کرد و برای آینده اسلام اینها را ذخیره کرد. اعتقاد مرحوم آیت‌الله بروجردی این بود. عقیده نداشت که حالا حوزه علمیه قم را باید کشاند به مبارزه این دستگاه. امید هم نداشت که این مبارزه به جایی می‌رسد. امیدوار نبود. 🔸 لذا مرحوم نواب و اینها رفتند قم در مدرسه فیضیه چند تا سخنرانی کردند و حوزه قم را تحریک کردند علیه دستگاه شاه در آن سالها، یک عده‌ای چوب دست گرفتند از عمامه به سرها و اینها را کتک زدند. مفصل مرحوم نواب و دوستانش مورد آزار اینها قرار گرفتند که گذاشتند و در رفتند از آنجا. 🔸 مرحوم آقای بروجردی هم معتقد نبود که اینها بایستی در قم باشند و حوزه را به آشوب بکشانند. این اعتقاد مرحوم آیت‌الله بروجردی بود. آیت‌الله بروجردی مرجع تقلید بزرگی بود. شخص عالیقدری بود. واقعاً یک شخصیت و یک چهره مایه‌ی افتخار و درخشنده‌ای بود اما عقیده‌اش این بود که با این دستگاه، مبارزه نباید بکنید و فایده‌ای هم ندارد این مبارزه، و به جایی نمی‌رسد. اعتقاد داشت، بر طبق این اعتقاد عمل می‌کرد و لذا بود که اینها را قبول نمی‌کرد. البته زمینه آن وقت هم مثل زمینه سال‌های ۴۲ ، ۴۱ که مبارزات حوزه شروع شد نبود. بعدها زمینه بهتر شده بود. بیانات در پاسخ به سؤالات؛ ۱۲اردیبهشت ۱۳۶۰ 💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️ 🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘☘ 🔸 امام رضا -علیه‌السلام- فرمودند: 🔹مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّهُ عن قَلبهِ یومَ القِیامَةِ 🔹️ هركـه گره از كار مـؤمنى بـگشاید، خـداوند در روز قیامت گره غم از دل او بگشاید. 📚 منتخب میزان الحكمة، ص 270 🆔 @bayyenat110
یادی از یادگار جبهه ها.mp3
2.66M
🔉 #صوت| یادی از یادگار جبهه ها 🌸 حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅ما با دو گروه مواجه هستيم گروهي به كتاب خدا طعنه مي‌زنند و ادعا مي‌كنند كه قرآن تحريف شده ؛در رأس آن ها نوري طبرسي است مؤلف كتاب المستدرك و گروه ديگر كه اصحاب پيامبر خدا هستند گناه‌شان -كه شيعه دوازده امامي هرگز آن را نمي‌بخشد- اين است كه به جاي علي ، ابوبكر را به عنوان خليفه انتخاب كردند. گروه اول را كه مي‌گويند قرآن تحريف شده علماي شيعه معذور قرار مي‌دهند و مي‌گويند كه اشتباه كرده‌اند اجتهاد نموده و تأويل كرده‌اند و ما با آن‌ها موافق نيستيم و سيدعلي ميلاني در كتابش عدم تحريف قرآن با دفاع از نوري طبرسي مي‌گويد: «ميرزاي نوري از محدثان بزرگ است و ما به ميرزاي نوري احترام مي‌گذاريم و او فردي از علماي بزرگ ماست و نمي‌توانيم كوچكترين توهيني به او بكنيم و اين جايز نيست و حرام است او محدث بزرگي از علماي ماست». پس به اين تناقض بنگر!! [يعني كسي كه به قرآن توهين مي‌كند عيبي ندارد ولي صحابه كه ابوبكر را انتخاب كرده‌اند به ايشان توهين مي‌شود]. 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم جواب: ۱. ما بايد به همه مسلمانان كه اقرار به شهادتين مي‌كنند احترام گذاریم و توهين نكنيم. اما متأسفانه وهابي‌هاي سعودي، ايرانيان شيعه را مشرك و كافر مي‌نامند. ۲. ما انصار و مهاجرين را محترم مي‌شماريم. ۳. تحقيق و بيان اشكالات افراد جايز است. ۴. اگر كسي به كتاب خدا و پيامبر و امامان معصوم -صلوات الله علیهم اجمعین- توهين كند، بايد مجازات شود. ۵. اعتقاد به ثقل اكبر (قرآن) با ثقل كبير (اهل بيت) يكي است و كار انصار و مهاجر در انتخاب ابوبكر مسئله كوچكي نيست. ۶. انكار يا توهين به قرآن غير اين است كه كسي بگويد: آيات سخيف و بي‌معنا در قرآن مي‌باشد. ۷. جسارت ابوبكر در كشف بيت فاطمه -سلام الله علیها- و جسارت عمر به پيامبر -صلی الله علیه و آله- كه متواتر از اهل سنت نقل شده چه حكمي دارد؟ نتيجه: توهين به پيامبر -صلی الله علیه و آله- و قرآن و عترت طاهره -علیهم السلام- گناهی بسيار بزرگ مي‌باشد اما اگر كسي نظريه اشتباه بدهد مي‌گويند نظرش غلط است. اگرچه عبارتي كه شما نقل مي‌كنيد صحيح باشد، بسيار زشت است. اما در مورد صحابه كه اهل سنت مي‌گويند آن‌ها اجتهاد كرده پس اگر خطا كردند يك اجر مي‌برند و اگر درست بود دو اجر؛ ما در جواب مي‌گوييم اجتهاد به شرطي صحيح است كه در مقابل نص قرآن يا دستور صريح پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه واجب‌الاطاعه نباشد. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام (ره) ✨توسط استاد آیت الله وفسی (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها بعداز نماز مغرب و عشاء عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد
🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔸امام علی (علیه‌السلام) : 🔹 أقلِل طَعاماً تُقلِل سَقاماً . 🔹 خوراک را كم كن تا بيمارى را كم كنى . 📚 غرر الحكم : ج ٢ ص ١٨٩ ح ٢٣٣٦ 🆔 @bayyenat110