eitaa logo
بیّنات
10.8هزار دنبال‌کننده
674 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃🍃🍃🍃🍃 پيامبر اکرم -صلّي الله عليه و آله- فرمودند: رحم اللَّه امرءا أصلح من لسانه؛ خدا رحمت کند کسى را که زبان خود را اصلاح کند. 📚نهج الفصاحه 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تبدیل شدن جمهوری اسلامی به نظام سرمایه داری و امپریالیستی 🔸 فرق نمای امروزی شهرها ، با نمای شهرها در اوایل انقلاب 🎙استاد حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅آيا ائمه ، صيغه (ازدواج موقت) كرده‌اند؟! و پسراني كه از صيغه دارند چه كساني هستند؟ جواب: ۱.آيه قرآن دلالت بر جواز دارد و آيه‌اي براي نسخ نيامده است و با خبر واحد يا عمل عمربن‌خطاب نمي‌شود آيه قرآن را نسخ كرد. ۲. اين‌كه ما دليل بر عمل صيغه نداشته باشيم دليل بر نبودن نيست زيرا قاعده عقلي مي‌گويد نيافتن، دليل نبودن نيست. ۳. الزام نيست كه امامان هر كار مباحي را انجام داده باشند و خيلي از امامان بهترين زنان عالم را به عنوان كنيز به همسري خود انتخاب نموده و آن‌ها مادر امامان گرديده‌اند. در كتاب «اعتقاد ما» از آيت‌الله مكارم شيرازي صفحه ۱۱۳ و ۱۱۴ آمده است: قرآن در آيه ۲۴ سوره نساء مي‌فرمايد : (...فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنََّ...): زناني را كه متعه مي‌كنيد مِهر آن‌ها را بايد بپردازيد. بسياري از محدثان معروف و مفسران بزرگ تصريح كرده‌اند كه اين آيه درباره عقد موقت است. در «تفسير طبري» روايات زيادي در ذيل اين آيه نقل شده كه نشان مي‌دهد آيه فوق مربوط به ازدواج موقت است و گروه كثيري از صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به آن شهادت داده‌اند (تفسير طبري، ج ۵ ، ص ۹). در تفسير «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۱۴۰) و «سنن بيهقي» ( ج ۷، ص ۲۰۶ ) نيز روايات در اين زمينه فراوان است. در «صحيح بخاري» (ج۷ ، ص ۱۶)، «صحيح مسلم» (ج ۲ ، ص ۱۰۲۲)، «مسند احمد» (ج ۴ ، ص ۴۳۶) و كتب فراوان ديگر نيز رواياتي كه دليل بر وجود عقد موقت در عصر پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- است ديده مي‌شود هرچند روايات مخالف آن نيز وجود دارد. جمعي از فقهاي اهل سنت معتقدند كه نكاح متعه در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده سپس اين حكم نسخ شده است (البته آيه‌اي براي نسخ آن وجود ندارد) در حالي كه جمعي ديگر مي‌گويند اين حكم تا آخر عمر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده و عمربن‌خطاب آن را نسخ كرده است و جمله معروف عمر را نقل كرده‌اند: «متعتان كانتا علي عهد رسول‌الله و انا محرِّمهما و معاقبٌ عليهما متعه النساء و متعه الحج: دو متعه در عصر پيامبر وجود داشت و من آن‌ها را تحريم كردم و بر آن‌ها مجازات مي‌كنم ؛ متعه زنان و متعه حج (كه نوع خاصي از حج است)». اين جمله عمر در «سنن بيهقي» (ج۷ ، ص ۲۰۶) و بسياري از كتب ديگر آمده است. نويسنده «الغدير» بيست و پنج حديث از كتب صحاح و مسندها نقل مي‌كند كه متعه در شرع اسلام حلال و در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه اول و مقداري از زمان عمر معمول بوده سپس او در اواخر عمرش از آن نهي كرد (الغدير، ج۳ ، ص ۳۳۲). 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🌼 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمود: ⛔️ کسی که با زن نامحرمی مزاح کند، به ازاء هر کلمه ای که با او سخن گفته، هزار سال در دوزخ حبس می شود. ❌ مَنْ فَاکهَ امْرَأَهً لَا یمْلِکهَا- حُبِسَ بِکلِّ کلِمَهٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار 📚 مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 363 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| حضرت آیت الله وفسی خطاب به مسئولین : 🔥به جای حرف مفت زدن ، به حرف رهبری عمل کنید ♨️ با این مسئولین ، در #گام_دوم ، خدا به دادمان برسد... #جنجالی 🆔 @bayyenat110
💢 تا #خیانت بزرگان نباشد، دولت های خارج نمیتوانند تصرف بکنند.این خیانت است که راه آنها را باز می کنند.اگر یک #دولت غیر خائن باشد، راه باز نمی شود بر آنها که بیایند منافع ما را ببرند. #امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی 📚صحیفه نور ،جلد 7، صفحه 242 💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻 امام على عليه السّلام فرمودند: وَ اللَّهِ ما أرى عَبْداً يَتَّقى تَقْوىً تَنْفَعُهُ حَتَّى يَخْزِنَ لِسانَهُ؛ به خدا سوگند، بنده با تقوايى را نمى شناسم كه تقوايش او را سود دهد مگر آن كه زبانش را نگه دارد. 📚نهج البلاغه، خطبه 176 . 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅جنايتي كه از ديدگاه شيعيان اصحاب مرتكب شده‌اند اين است كه به گفته آن‌ها اصحاب از ولايت علي منحرف شده‌اند و خلافت را به او نسپردند بنابراين از ديدگاه شيعه عادل و درستكار نيستند. سؤال اين است كه شيعيان چرا در مورد فرقه‌هاي ديگر شيعه مانند فطحيه و واقفيه كه امامت بعضي از ائمه را قبول ندارند چنين نمي‌گويند؟ بلكه از افراد اين فرقه‌ها دليل مي‌گيرند و آن‌ها را عادل مي‌دانند؟! اين تناقض دليلش چيست؟ جواب: ۱. ما اصحاب را مسلمان مي‌دانيم و براي پذيرفتن خبر، ثقه‌بودن راوي كافي است. ۲. (الفضلُ ما شهدت به الاعداء): فضيلت چيزي است كه حتي دشمنان به آن گواهي مي‌دهند. كساني كه با حضرت علي -سلام الله علیه- مخالف بودند و از او فضائلي را نقل كرده‌اند حتماً صحيح است. ۳. شيعه هر كسي را كه امامی را به امامت نشناسد يا پيامبري را پيامبر نداند يا ملائك مقرب را قبول نداشته باشد، مؤمن نمي‌داند اما اين مطلب مربوط به پذيرش اخبار نيست. ۴. علماي شيعه در احكام به سبب اين‌كه ظنّ معتبر ارزش دارد؛ به بعضي اخبار ثقه و خبر واحد ارزش قائل شده‌اند. اما در عقايد بايد اخبار متواتر باشد تا مورد قبول واقع شود. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🍂 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام الله علیها : 🌻إنّی قَدِاسْتَقْبَحْتُ ما یُصْنَعُ بِالنِّساءِ، إنّهُ یُطْرَحُ عَلی الْمَرْئَةِ الثَّوبَ فَیَصِفُها لِمَنْ رَأی، فَلا تَحْمِلینی عَلی سَریر ظاهِر، اُسْتُرینی، سَتَرَکِ اللّهُ مِنَ النّارِ ؛ 🌼 حضرت فاطمه زهرا - سلام الله علیها - در آخرین روزهای عمر پر برکتشان ضمن وصیّتی به اسماء فرمودند: من بسیار زشت و زننده می دانم که جنازه زنان را پس از مرگ با انداختن پارچه ای روی بدنش تشییع می کنند. و افرادی اندام و حجم بدن او را مشاهده کرده و برای دیگران تعریف می نمایند. مرا بر تختی که اطرافش پوشیده نیست و مانع مشاهده دیگران نباشد قرار مده ـ بلکه مرا با پوشش کامل تشییع کن ـ، خداوند تو را از آتش جهنّم مستور و محفوظ نماید. 📚تهذیب الأحکام، ج 1، ص 429 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 لطیفه نظم در ایران 🌹نقد جالب و طنّازانه ی استاد در مورد عدم پایبندی مردم به نظم 🌸حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم| اگر نبود در ادعیه الّا دعای مناجات شعبانیه، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند. #امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی 💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌾🌾🌾🌾🌾🌾 امام صادق -عليه السّلام- فرمودند: اِنَّ العَبْدَ إذا كَثُرَتْ ذُنُوبُهُ وَ لَمْ يكُنْ عِندَهُ مايُكَفِّرُها إبتَلاهُ اللّه ُ تَعالى بِالحُزْنِ فَيُكَفِّرُ عَنهُ ذُنُوبَهُ؛ چون گناه بنده فراوان شود و عمل صالحى نداشته باشد كه جبران آن گناهان كند، خداوند او را به غم و اندوه گرفتار مى سازد تا گناهانش را پاك كند. 📚امالى مفيد، مجلس سوم ح 7 ص 36 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 الفضل ما شهدت به الأعداء 🌻تمجید اردشیر زاهدی از کارکرد انقلاب 🎤آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و یکم ( ۹۷.۱۲.۱۴ ) : 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه سی ام» 🔹آغاز شرح حدیث هفتم ، با موضوع غضب 🔹تبیین جایگاه قوّه ی غضبیّه 🔹تقبیح و سرکوبی قوای شهویّه و غضبیّه ، در برخی از مکاتب اخلاقی ( به خلاف اخلاق اسلامی ) 🔹توضیحی در مورد تعصّب و عصبیّت 🔹نقدی بر رسوماتی چون ، ، ، ، و ... 🔹تبیین باطل بودن تعصّب به ملّیّت ، و غلط بودن و ناروایی تعبیر غرور ملّی 🔹تعصّب ، از عوامل زمینه ساز غضب ( غضب نا به جا ) 🔹ناروا بودن تعصّب ، حتّی برای مطلب حقّ و مقدّس ♦️سیاسی ( نقدی بر عدم پایبندی مردم به نظم و قانون 🔻رابطه ی تدابیر نادرست مسئولین ، با ظهور جامعه ای بی نظم و قانون گریز ( و شاید قانون ستیز ) 🔻تقدّم تربیت صالح افراد ، بر عمران طالح بلاد 🔻نقدی بر عملکرد فقها ، در مورد مواجهه با موضوعات جدید و به اصطلاح ، مستحدثه
هدایت شده از بیّنات مدیا
97.12.14.mp3
13.36M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد آیت الله وفسی 🗓جلسه سی ام ( ۹۷.۱۲.۱۴ ) 🆔 @bayyenat_media
🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷دعای سفارش شده از جانب حضرت علی ابن موسی الرضا -علیه السلام- در روزهای پایانی ماه مبارک شعبان 🌸اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضىٰ مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ 🌼 خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى ، در آن قسمت که از این ماه مانده ما را بیامرز. 📚عیون اخبار الرضا، جلد2، صفحه 51 🆔 @bayyenat110
شدّت و عمق آثار حسد ، در نفس - مقایسه ی حسادت ، با زدائل دیگر مانند عصبانیّت.mp3
6.48M
🔈 #صوت| مقایسه ی حسادت ، با رذائل دیگر مانند عصبانیّت 🎙استاد حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام (ره) [ ] ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفسی (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها بعداز نماز مغرب و عشاء تهران ، عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه آیت الله رشاد (رحمة الله علیه)
🌸🌸🌸🌸🌸 امام علي -عليه السّلام- فرمودند: حُبُّ الاِطراءِ وَ المَدحِ مِن اَوثَقِ فُرَصِ الشَّيطانِ ؛ دوست داشتن ستايش ديگران، از مغتنم ترين فرصت هاى شيطان است . 📚غرر الحكم و درر الكلم، حديث4877 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 تعصّب ، مانع پذیرش حقّ و محاسن دیگران 🌷استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 زلالی از 🌷توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله وفسی -حفظه الله- به رهپویان وصال ﷽ اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر ، ماه مهمانی خداوند متعال است که تمامی خلق می توانند از سفره گسترده معنوی آن استفاده کنند ؛ زیرا پذیرش توبه ، آسان و ثواب های الهی ، صد چندان است بهترین توشه در این راه ، کسب معرفت بیشتر نسبت به ذات باری تعالیٰ و نعمت های بی شمار او و تخلق به اخلاق الهی است به نحوی که حضرت حق ، رسالت رسول اعظم و اقتدای به ایشان را فریضه بر ما قرار داد و هرچقدر ایمان و عمل صالح زیاد گردد ، معرفت و حب به حق قوی تر شود. پس بر هر مؤمن سالک الی الله است که تا می تواند : ۱.از هر گناهی حتی کوچک و از هر مکروهی حتی بی اهمیت ، دوری کرده ، از امور شبهناک خصوصاً در طعام و سخن گفتن و شنیدن پرهیز کند. ۲.سعی کند دائم الذکر باشد ، اگر چه به صورت ذکر صرفاً زبانی و دائم الوضو باشد ۳.تدبر و قرائت قرآن کریم در حد امکان ۴.گریه برای گناهان و عشق به حق ۵.دعای بسیار برای حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالیٰ فرجه الشریف والسلام علیکم و رحمة الله حامد وفسی ۹۸.۲.۸ 💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹🌹 امام صادق -عليه السّلام- فرمودند: آفَةُ الدِّینِ الحَسَدُ وَ العُجبُ وَ الفَخرُ؛ آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است. 📚جهاد النفس، ح 545 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وزارت ارشاد یا #وزارت_افساد ؟! 🔻هر چقدر به اسم دین ، فحشاء کنید ، دروغتان بیشتر روشن می‌شود...! 🎤استاد آیت الله وفسی #جنجالی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و دوّم ( ۹۷.۱۲.۲۱ ) : 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه سی و یکم» 🔹اشکالات وارده بر مکاتب تقبیح کننده ی قوّه ی غضبیّه 🔹قوّه ی غضبیّه ، عاملی ارزشمند برای سیر الی الله 🔹فوائد قوّه ی غضبیّه در حیوان و انسان 🔹بررسی قوّه ی غضبیّه در مرتبه و شأن غریزی خود 🔹حکومت قوّه عاقله و وجود معرفت ، شرط مفید بودن قوّه ی غضبیّه 🔹عاملیّت قوّه ی غضبیّه ، مبتنی بر احساس خطر ♦️سیاسی 🔻بررسی حیله ی استکبار ، در چگونگی سلب احساس خطر ، از مسئولین و مردم 🔻کوچک و حقیر جلوه دادن نیروی خودی ، خیانت و خلاف جریان غریزی قوّه ی غضبیّه 🔻اهمّیّت فعّال بودن قوّه ی غضبیّه ی مسئولین مذاکره کننده ، در مذاکره ی با دشمن 🔻ارشاد به بهشت ، وظیفه ذاتی حکومت اسلامی و مسئولین آن 🔻نقد برخورد منفعلانه و ذلیلانه ی مسئولین نظام ، با دشمنان و بیگانگان 🔻نقد شدید نهاد های فرهنگی ، بویژه وزارت ارشاد و صدا و سیما 🔻مغالطه ی تغییرِ نامِ محرّمات و معاصی ، حربه ی مسئولین خائن و دشمنان اسلام